Omdat ik een paar weken naar Amerika ga om een vliegopleiding te doen heb ik een speciaal visum nodig. Een zogehete: M1 visum o.i.d.
Kent iemand dit? Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat je dat thuis gestuurd krijgt en hoe de procedure is?
Alvast bedankt,
Zo...nu eerst een cappucino.
Iemand nog iets origineels?
Nee, maar ff serieus. Kan iemand mij helpen?
quote:Waar je naar toe moet is niet de Ambassade in Den Haag, maar het Consulaat in Amsterdam. Zij kunnen je helpen met dergelijke visums. Bel ze eens, of ga er eens langs.
Op woensdag 18 juni 2003 21:58 schreef 11101101 het volgende:
Ik denk dat je dat beter hier kunt vragen:
http://www.usemb.nl/
http://www.usemb.nl/cnvmain.htm <-- daar staat van alles over "non immigrant visa's" en de aanvraag procedures.
quote:heb jij een visum?
Op woensdag 18 juni 2003 22:07 schreef Quintony het volgende:
Ik zou bovenstaande link van de amerikaanse ambessade eens goed bekijken. Waarschijnlijk moet je $100 overmaken op de rekening van de ambassade. Dan moet je met bewijs van betaling 's morgens vroeg naar de ambassade en je aanvraag inleveren. Dan moet je later die dag terugkomen, en dan krijg je je visum. (zo ging het voor mijn visum)
quote:Ja, maar daar kan ik het antwoord betreffende de tijd dat het duurt niet vinden. Vanmorgen ook al 15 minuten naar een bandje geluisterd, maar de meest interessante mededeling over hoeland de procedure duurt is niet vermeld. En dat voor 0,70 euro/minuut
Op woensdag 18 juni 2003 21:58 schreef 11101101 het volgende:
Ik denk dat je dat beter hier kunt vragen:
http://www.usemb.nl/
quote:ja is alleen niet meer geldig
Op woensdag 18 juni 2003 22:11 schreef Vampier het volgende:[..]
heb jij een visum?
quote:in princiepe 1 dag. Als je alle papieren hebt en toegelaten wordt (iig voor mijn visum, durf geen garanties te doen)
Op woensdag 18 juni 2003 22:12 schreef Cappucino het volgende:[..]
Ja, maar daar kan ik het antwoord betreffende de tijd dat het duurt niet vinden. Vanmorgen ook al 15 minuten naar een bandje geluisterd, maar de meest interessante mededeling over hoeland de procedure duurt is niet vermeld. En dat voor 0,70 euro/minuut
Het loopt uiteen van 1 dag tot 1 maand.
quote:ik zie toch echt alleen mijn 1 dag staan hoor...
Op woensdag 18 juni 2003 22:18 schreef Cappucino het volgende:
Raar is dat. Je hoort heel verschillend.Het loopt uiteen van 1 dag tot 1 maand.
ik ben 17 december 's morgens vroeg naar amsterdam vertrokken en had om 4 uur mijn visum.
quote:Dat zei iemand tegen mij die hier niet gepost heeft!
Op woensdag 18 juni 2003 22:48 schreef Quintony het volgende:[..]
ik zie toch echt alleen mijn 1 dag staan hoor...
ik ben 17 december 's morgens vroeg naar amsterdam vertrokken en had om 4 uur mijn visum.
ALS je naar het consulaat gaat, onthou het volgende:
- neem geen blikjes drinken e.d. mee. je wordt gecontroleerd en het blikje in mijn tas (blikje drinken van een vriendin die mee ging maar buiten moest wachten) wilden ze open maken!
- be nice, say thank you. smile.
- en je moet alleen naar binnen. anderen mogen niet mee. mn moeder zus en een vriendin werden erg rude behandeld bij de gate. echt asociaal.
succes met je visum halen en je tijd in de usa!
DEN HAAG - Nederlanders die naar de Verenigde Staten willen, moeten vanaf 1 oktober rekening houden met nieuwe regels.
Zo kunnen baby's en andere kinderen niet langer zomaar meereizen op het paspoort van hun ouders.
Bovendien moet Iedere Nederlander zonder modern paspoort, voortaan beschikken over een visum om de VS binnen te komen.
Volgens een medewerkster van de ambassade van de Verenigde Staten in Den Haag hebben de maatregelen niets te maken met de nasleep van de terroristische aanslagen van 11 september 2001 in New York en Washington.
De aanpassingen in het paspoortbeleid zouden voortvloeien uit in het verleden gemaakte afspraken.
Nederlanders die naar de VS willen reizen en die beschikken over een paspoort dat is uitgegeven na 1 januari 1995 merken niets van de nieuwe regels.
Deze moderne paspoorten kunnen machinaal worden gecontroleerd en voldoen derhalve aan de eisen van de Amerikanen.
Burgers die hun voor 1995 verkregen paspoort hebben verlengd, moeten voortaan een visum aanvragen bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.
Kinderen kunnen alleen meereizen op het paspoort van hun ouders, als ze beschikken over eigen visa.
quote:Verlengde paspoorten van voor 1995 ? Knappe jongen die dat lukt.
Op maandag 23 juni 2003 14:33 schreef Koos Voos het volgende:
Nieuwe regels voor reizen naar VS -DEN HAAG - Nederlanders die naar de Verenigde Staten willen, moeten vanaf 1 oktober rekening houden met nieuwe regels.
Zo kunnen baby's en andere kinderen niet langer zomaar meereizen op het paspoort van hun ouders.
Bovendien moet Iedere Nederlander zonder modern paspoort, voortaan beschikken over een visum om de VS binnen te komen.
Volgens een medewerkster van de ambassade van de Verenigde Staten in Den Haag hebben de maatregelen niets te maken met de nasleep van de terroristische aanslagen van 11 september 2001 in New York en Washington.
De aanpassingen in het paspoortbeleid zouden voortvloeien uit in het verleden gemaakte afspraken.
Nederlanders die naar de VS willen reizen en die beschikken over een paspoort dat is uitgegeven na 1 januari 1995 merken niets van de nieuwe regels.
Deze moderne paspoorten kunnen machinaal worden gecontroleerd en voldoen derhalve aan de eisen van de Amerikanen.
Burgers die hun voor 1995 verkregen paspoort hebben verlengd, moeten voortaan een visum aanvragen bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.
Kinderen kunnen alleen meereizen op het paspoort van hun ouders, als ze beschikken over eigen visa.
quote:jij weer
Op woensdag 18 juni 2003 21:54 schreef Cybarite het volgende:
Ik mag hopen dat je geen Arabier bent?
En om dat nummer nou eens lekker vaak te gaan bellen heb je nog veel knaken nodig ook!!! die ik al zo hard nodig heb voor m'n reisje!!!
Iemand nog een andere oplossing gevonden??? (of op betere tijden gebeld???)
Probeer het eens
quote:Ja
Op dinsdag 30 september 2003 17:50 schreef elcastel het volgende:
Ben je nou ook een Amerikaan BAZZA ?? Nu wil ik het weten ook.![]()
quote:Je moet gewoon persoonlijk voor de deur verschijnen. Je krijgt dan alle formulieren die je nodig hebt, en die kun je vervolgens opsturen. Je wordt dan vanzelf een keer gebeld of je wil komen voor je visum. Een toeristenvisum voor 6 maanden is vrij gemakkelijk aan te komen als je intenties goed zijn.
Op maandag 29 september 2003 21:46 schreef Pat-man het volgende:
Hoe heb je dat bellen trouwens voor elkaar gekregen???
Wil namelijk zelf een half jaar naar de States om te gaan rondreizen en had gebeld voor afspraak. Heb ik 15 min. aan de lijn gehangen en ben vervolgens nog geen stap verder gekomen.![]()
En om dat nummer nou eens lekker vaak te gaan bellen heb je nog veel knaken nodig ook!!! die ik al zo hard nodig heb voor m'n reisje!!!
Iemand nog een andere oplossing gevonden??? (of op betere tijden gebeld???)
quote:Nee. Vliegtuig in en gaan met die banaan.
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:11 schreef arjens het volgende:
Dus als je een vriendin gaat opzoeken en daar gaat rondkijken, vakantie dus... voor minder van 90 dagen en een nieuw paspoort hebt ... heb je als nederlands staatsburger geen visum nodig..?
Maar blijf NOOIT NOOIT NOOIT langer dan 90 dagen. Want dat kan je voor de volgende keer in de problemen brengen
Soms denken ze dat dat je wil geen blijven en trouwen op je VWP en dan laten ze je niet binnen is bij een Duitser gebeurt die ik had ontmoet
quote:hallo mede amerikaan.. heh
Op zondag 5 oktober 2003 17:03 schreef BAZZA het volgende:
Ohja en zeggen dat je een "Friend" komt opzoeken en Shoppen etc is beter dan dat je zegt dat je speciaal voor een "Girlfriend" komt![]()
Soms denken ze dat dat je wil geen blijven en trouwen op je VWP en dan laten ze je niet binnen
is bij een Duitser gebeurt die ik had ontmoet
quote:Zo ging het bij mij inderdaad ook. 's Ochtends je papiertjes invullen en inleveren, dan een dagje Amsterdam in en rond een uur of 4 je paspoort weer ophalen. Geen probleem. Je kunt trouwens ook de dag zelf betalen. Maar niet op het consulaat (consulaat is in A'dam, ambassade in Den Haag), maar bij de ABN AMRO om de hoek.
Op woensdag 18 juni 2003 22:48 schreef Quintony het volgende:
ik zie toch echt alleen mijn 1 dag staan hoor...ik ben 17 december 's morgens vroeg naar amsterdam vertrokken en had om 4 uur mijn visum.
quote:lol
Op zondag 5 oktober 2003 17:03 schreef BAZZA het volgende:
Ohja en zeggen dat je een "Friend" komt opzoeken en Shoppen etc is beter dan dat je zegt dat je speciaal voor een "Girlfriend" komt![]()
Soms denken ze dat dat je wil geen blijven en trouwen op je VWP en dan laten ze je niet binnen
is bij een Duitser gebeurt die ik had ontmoet
quote:Oke, en je liegt dus ook niet (erg belangrijk!)
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:14 schreef arjens het volgende:
lolokee bedankt voor de tip!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |