abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel dinsdag 20 april 2004 @ 20:44:21 #76
2628 Karin
pi_18569771
Bij mij ook nog steeds gevoelloos. Heb ooit eens op school geleerd dat littekens er ongeveer een jaar over doen om helemaal tot hun uiteindelijke vorm te komen, geen idee of dat ook voor zenuwen geldt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 20:45:00 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18569789
Zie de post van Lois Er stond inmiddels iets heel anders op die pagina. Mijn gyn heeft destijds gezegd dat de kans op een ks wel groter was, maar dat ik bij een eventuele nieuwe zwangerschap niet per se weer een ks zou krijgen. Soms is dat wel nodig (als je bijvoorbeeld een verticale snee hebt gekregen - gebeurt weleens bij een spoed-ks), maar het hangt o.a. af van de manier waarop het litteken in je baarmoeder is genezen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:45:11 #78
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_18569795
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:41 schreef Rewimo het volgende:
Oh, dat is inderdaad iets heeeeeeeeel anders

Maar iemand nog iets te vertellen over gevoelloze buiken?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze misschien wat zenuwen geraakt danwel doorgesneden hebben. Als dat het geval is, kan het zijn dat een gebied gevoelloos is en blijft (het wordt ook toegepast bij mensen met chronische, niet verklaarbare pijn bv, dan worden er bv zenuwen doorgebrand in de schouder, zodat men geen pijn meer voelt. Maar dat is dan dus ook meteen helemaal gevoelloos).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 20:46:53 #79
13151 crew  Rewimo
pi_18569836
Dat er zenuwen doorgesneden zijn is duidelijk ja. Maar ik had gehoopt dat dat zich weer zou herstellen. Daar ziet het niet naar uit dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:48:46 #80
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_18569881
Het kan altijd nog, maar ik vind 3,5 jaar wel erg lang. Als bij die behandeling met dat doorbranden vervolgbehandelingen nodig zijn, is dat volgens mij vaak al binnen een jaar (maar pin me er niet op vast, het is iets wat ze een jaar of 5 geleden bij me wilden doen, dus de info is wat weggezakt missschien).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 20:50:59 #81
13151 crew  Rewimo
pi_18569953
Nou, hier hebben ze ze grondig doorgesneden kan ik je vertellen
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:03:52 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18570363
Rewimo, ik heb dus 2 keizersnedes achter de rug (en nee, de tweede keizersnede kreeg ik niet omdat de 1e ook een keizersnede was ) en bij mij is alleen het litteken nog echt gevoelloos. Ik kan niet zeggen dat het een groot deel van mijn buik is. En volgens mij (maar dat weet ik niet helemaal meer zeker) was mijn gevoelloosheid van de 1e keer al verdwenen voor ik de tweede keizersnede kreeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:17:18 #83
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_18570801
Hier is het gevoelloze weer helemaal bijgetrokken, maar dat heeft toch wel ruim een jaar geduurd.

Ook mij is verteld dat een volgende niet noodzakelijk weer een keizersnede hoeft te worden, dat ligt vaak ook aan de reden waarom je de eerste keer een ks hebt gehad. In mijn geval was dat omdat Freek in de stress zat en er zo snel mogelijk uit moest. Dan zou een volgende dus via de normale weg geboren kunnen worden.

Inmiddels is gebleken dat het litteken van de ks erg zwak is en dat betekent in mijn geval dus wel een tweede ks, mocht het ooit nog een keer zover komen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_18572440
Ik heb nog steeds een deel onderbuik dat aan de oppervlakte gevoelloos is. Als ik er met een nagel overheen ga, voel ik nagenoeg niets.
Ik kan er ook in knijpen zonder iets te voelen.
Er is natuurlijk goed mee te leven maar niet leuk vind ik, ik heb het idee dat het niet bij mij hoort. Ik kan er ook slecht tegen als het aangeraakt wordt. Dat klinkt misschien tegenstrijdig omdat ik er bijna niets van voel, maar ik denk dat het komt omdat ik het probeer te negeren.

Mijn eerste keizersnede is 2 jaar en 4 maanden geleden en de tweede iets meer dan een jaar. Het gevoel was tussen de beide keren in nog niet terug.

Mijn twee ks was trouwens ook niet vanwege de eerste keer. Oorzaak was een niet op gang komende ontsluiting en de baby had het niet zo goed tijdens de weeen.
Wat de tweede ks een beetje gecompliceerd maakte was het littekenweefsel van de 1e keer, ze kwamen er niet goed door, en er werd een andere arts bijgehaald, dat duurde bijna 10 minuten.
Maar goed dat ik flink woozy was
Zolang er was is, is er leven.
pi_18572526
Ik heb dan geen KS gehad maar wel een knieoperatie 11 jaar terug.
het heeft bij mij een jaar of zeven geduurd voor ik weer redelijk wat gevoel terug had in het gebied rondom het litteken (10-15 cm lang...) Het gevoel is nooit (verwacht ik ook niet meer) helemaal terug gekomen maar wel voor een groot deel.
Dus het kan nog ff duren Rewimo... maar het kan ook zijn dat het gevoel nooit terug keert.
pi_18572818
Hee............

Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond!
In het verhaal van Dinus herken ik toch wel dingen...

Ik zal mijn verhaaltje vandaag of morgen ook even (ahum...even?) posten...
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 22:45:41 #87
13151 crew  Rewimo
pi_18573512
Het was ook al een belegen topic, Jonnetje. Maar ik heb het even afgestoft
  woensdag 21 april 2004 @ 01:00:30 #88
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_18576327
Heb 25 jaar geleden een spoedkeizersnee gehad met een vertikale snee. Ondanks dat de gyn het liefst een tweede keizersnee wou uitvoeren 13 jaar later, ben ik op eigen verzoek gewoon bevallen.
De keizersnee kreeg ik omdat de baby in een stuit lag en na 36 uur weeën, nog niet de behoefte had om eruit te komen.

Wel heb ik nu weer volledig gevoel in mijn buik, zelfs het litteken is weer gevoelig. Hoeveel tijd daar overheen gegaan is weet ik echter niet meer.
pi_18576676
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:46 schreef Rewimo het volgende:
Dat er zenuwen doorgesneden zijn is duidelijk ja. Maar ik had gehoopt dat dat zich weer zou herstellen. Daar ziet het niet naar uit dus
nee, na de laatste, verticale, niks geen gevoel,

nog een vraag, ,
bij ons is t allang geleden, en we wisten t van te voren,
maar, ik heb nooit gevraagd wat pappie er van dacht,
hij mocht er niet bij zijn, "aan flauwvallende vaders hebben we niks "
wij hebben dus alles gemist.
ik was wel bij beide onder algehele narcose, door omstandigheden.
en de bevalling was op uur, dag en datum afgesproken, maanden voor de bevalling al.
ik heb altijd aangenomen dat we blij waren met deze medische ingrepen,
alleen al dat we er "zeker " ....bedoel dus zeker weten..van waren dat onze kinderen een overlevingskans hadden.

wij zijn eigenlijk nooit verder gekomen als.....ze zijn gezond, laat maar,
* note*
volgens mij is er geen een man die t prettig vindt als zijn geliefde zoveel pijn heeft, van wat hij eringestopt heeft

eigenlijk was ik al blij dat ik t allemaal er goed vanaf gebracht heb, zo bezig om zelf , naj jah, zeg maar , om lichamelijk weer een beetje in orde te komen,
duurde echt maanden, veel pijn complicaties, inwendige bloedingen, wond ontsteking....
meer als 3 weken in t ziekenhuis, iedere keer.

en vooral ook boos.
komen van die zogenaamde vriendinnen zeggen dat ze een bevellig leuk is...
; ik poep m er zo uit; , een keizersnee is luxe.
De Puta Madre
  woensdag 21 april 2004 @ 09:38:43 #90
37150 livelink
pi_18579350
Killer_Mom, hoe lang geleden heb jij je keizersnedes gehad? Ik heb het idee dat het nu gelukkig heel anders gaat dan bij jou. Ik had ook altijd verhalen gehoord dat je maanden nodig had om te herstellen na een keizersnede, maar heb zelf gelukkig niet die ervaring gehad.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 10:04:13 #91
13151 crew  Rewimo
pi_18579697
Een keizersnee luxe? Echt niet. Dat soort lui vergeet dat zonder de ks moeder en kind misschien niet ongeschonden waren gebleven (of erger ). Niemand doet een ks voor de lol.
  Jubileum moderator woensdag 21 april 2004 @ 10:07:20 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18579742
Ik sluit me volledig bij Rewimo aan, ik heb 10 keer liever een "normale" bevalling dan nogmaals een keizersnede.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 10:14:24 #93
43556 miss_dynastie
pi_18579842
Een keizersnee luxe Vanwege de vermeende gedachte dat pijnstilling zorgt voor helemaal geen pijn of zo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 10:28:48 #94
13151 crew  Rewimo
pi_18580072
Ik kan het niet vergelijken Lois, en jij had echt een rotervaring met je tweede bevalling natuurlijk. Ik zou niet echt opzien tegen nog een ks, maar dan zou ik het deze keer wel van tevoren willen weten. Ik denk dat je er dan heel anders tegenover staat dan wanneer het, zoals de eerste keer, onverwacht plus na al heel wat uren zelf proberen komt. Als het gepland is, ga je er ook veel uitgeruster aan beginnen en ben je volgens mij meer ontspannen. Je weet dan wat je te wachten staat zonder van het een in het ander te worden gegooid.
  woensdag 21 april 2004 @ 10:36:22 #95
37150 livelink
pi_18580181
Geen enkele operatie is natuurlijk een luxe, maar soms heb ik heel stiekem wel het gevoel dat een gewone bevalling mij bespaard is gebleven, want als ik sommige bevallingsverhalen hier lees
pi_18584731
quote:
Op woensdag 21 april 2004 09:38 schreef livelink het volgende:
Killer_Mom, hoe lang geleden heb jij je keizersnedes gehad? Ik heb het idee dat het nu gelukkig heel anders gaat dan bij jou. Ik had ook altijd verhalen gehoord dat je maanden nodig had om te herstellen na een keizersnede, maar heb zelf gelukkig niet die ervaring gehad.
bijna 22 jaar, en de 2e 19 jaar geleden,
toen de jongste 4 was is ook mijn baarmoeder verwijderd, ook onder volledige narcose, weer die rits open, en 4 weken opname,
ook weer complicaties, ontstekingen en zo,
opknappen van die operaties duurde erg lang, maar erna nooit niks meer van overgehouden.
behalve dat ik nooit t gevoel heb teruggekregen waar dat litteken zit,
daar zie je niet veel van.

maar t gaat niet altijd mis.
veruit de meeste zijn binnen 3 maanden opgeknapt, gelukkig maar.
De Puta Madre
pi_18587767
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:06 schreef Rewimo het volgende:
Zo, ik geef dit topic een enorme schop *kick*

Mijn keizersnee is nu precies 3,5 jaar geleden, en ik heb nog steeds een groot gebied op mijn buik dat helemaal gevoelloos is. Zijn er meer mensen die er last van hebben? Na al die tijd vraag ik me inmiddels af of het ooit overgaat Zeker omdat ik een tijdje daarvoor een galblaasoperatie heb gehad (sleutelgatoperatie) en daardoor ook al een flink gebied gevoelloos is.
dit herken ik wel
bij mij is het nu 11 jaar geleden, en tis nog niet helemaal terug .
komt beetje bij beetje ,bij de een sneller dan de andere.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 16:02:27 #98
13151 crew  Rewimo
pi_18587862
Er zit dus nog wel verbetering in, Bengeltje? Dat is goed nieuws Nog maar een jaar of 8 wachten dus
  woensdag 21 april 2004 @ 16:56:01 #99
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_18589286
Leuk, een (belegen) topic over je ervaringen met een keizersnede.
Ik ben denk ik een behoorlijke ervaringsdeskundige.
Mijn eerste kind lag in een stuitligging, maar het was de bedoeling dat ik het op eigen kracht ter wereld zou brengen. Dat lukte niet, dus een 'spoedkeizersnee', na ruim 24 uur rugweeen. Gelukkig wel met een ruggeprik, want ik wilde natuurlijk wel meteen weten wat ik geproduceerd had .
Ik heb het nooit als falen gezien, zonder die keizersnee waren we er misschien allebei niet meer geweest... Dat gebeurde op 14 september 1996.
Bij de tweede (die ook in stuit lag) moest ik het wederom op eigen kracht proberen, maar door verschillende opnames voor de uitgerekende datum ivm voortijdige weeen, is het toch uitgelopen op een geplande keizersnee (5 december 1997). Het bleek dat ik een te smal bekken heb (goh, hoe kom ik dan aan die dikke kont???) en dus niet op eigen kracht KAN bevallen.
De volgende 2 kanjers zijn dus ook door middel van geplande keizersnedes ter wereld gekomen (ff voor de volledigheid: 6 april 1999 en 18 april 2000 .
Er is altijd aan mij gevraagd of ik de placenta wilde zien (nee, bedankt voor het aanbod) en ook heb ik foto's van iedere keizersnee (filmen kon jammer genoeg niet ivm een extra persoon in de ok).
Mijn litteken is helaas de laatste keer aan een kant iets strakker aangetrokken waardoor mijn buik nu iets scheef loopt, en het gevoel is nog steeds vooral onplezierig bij aanraking.
Het enige wat ik vervelend vond was dat ik 4 keer een hork van een anestestist heb getroffen (dezelfde dus iedere keer), die totaal geen idee had dat je nogal moeilijk je rug krom kan trekken als je een dikke buik hebt (en ik was megadik), en dat dat nog moeilijker is als je rug al zowat uit elkaar valt ivm bekkeninstabiliteit. Ik wil nu dus echt nooit meer een ruggeprik, maakt niet uit waarvoor.
Het grote voordeel: ik ben tijdens de laatste keizersnee meteen gesterriliseerd, dat bespaarde me een extra ingreep
Iedereen die overigens roept dat je:' toch maar een keizersnede hebt gehad' is niet wijs. Een keizersnede is een van de zwaarste buikoperaties (zegt mijn gynecoloog).
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_18624660
is ook ja, en zeker geen falen van je lichaam

9 maanden groeien met je kind, niks weegt op tegen die maanden ( na de operatie, want zo is t } dat t net ff niet goed met je gaat.

misschien off topic,
na deze topic kick hebben we t er thuis over gehad, man en zoons...
hebben we wat gemist? heb ik wat gemist?
zijn jullie minder mijn zoons? omdat ik onder de pannen was, en jullie later heb gezien?
bij de eerst was t om half 9 bevallen, 's avonds om 11 uur de eerst kennismaking, en borstvoeding
bij de 2e werd ik "wakker" met hechten, nachtmerry.
ook half 9 operatie Bartje ,
die ging helemaal de mist in,
maar dat helpt hier niemand, kindje heeft mijn narcose meegemaakt, en 2-3 dagen gekokhalsd
tegen half 11 had ik mijn zoon wel bij me.

eigenlijk dacht ik dat ik dat alles achter me gelaten had, niet dus.
ik voelde me gewoon bestolen toen ik uit de narcose kwam
lege buik, geen leven, pijn...waar is mijn kind?
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')