Koken met Vampier
Huishouden met Vampier
is er nu!!
Op stap met Vampier
We beginnen met een typische morgen in California voor deze tijd van het jaar
In de verte aan de linkerkant zie je het Disneyland hotel al liggen. Als ik 30 graden naar rechts draai zie ik dit.
We gaan de wijk in
en wat zien we aan onze linkerkant :
een heuse echte boom
Een typisch Amerikaanse garage .. daar passen dus makelijk 2 auto's in.
Die je dus ook nodig hebt.
Goed we lopen even door :
ja ja ja.......... een heus zwembad (als je dit leest kun je ons niet aanklagen bord)
chillen in een bubbelbad
De BBQ's staan al klaar voor de zomer (zitten in het beton)
We lopen terug naar mijn huisje.
Alwaar we begroet worden door
De trouwe huisslakken
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 18-06-2003 20:00]
quote:ja zo zijn allemaal in Amerika
Op woensdag 18 juni 2003 19:44 schreef DJ_Robbie het volgende:
Mooie foto's
Amerikaase woonwijken zijn echt 10x beter als hier. Teminste ook nog een beetje verzorgd.
quote:Ik vind het er ook veel mooier uitzien, maar dat komt misschien ook door de locatie. Californië is nogal zonnig enzo. Ik denk dat het er al heel wat killer in New York uitziet.
Amerikaase woonwijken zijn echt 10x beter als hier. Teminste ook nog een beetje verzorgd.
quote:weet ik, ik ben er zefl ook geweest
Op woensdag 18 juni 2003 19:45 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
ja zo zijn allemaal in Amerika
quote:En een vrije parkeerplaats!
Op woensdag 18 juni 2003 19:42 schreef Vampier het volgende:
Op stap met Vampier
een heuse echte boom
quote:Ik zal niet verder offtopic gaan, maar
Op woensdag 18 juni 2003 19:46 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
weet ik, ik ben er zefl ook geweest
quote:True, maar de New York is wel een belevenis, als je 's avonds daar op Times Square staat
Op woensdag 18 juni 2003 19:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik vind het er ook veel mooier uitzien, maar dat komt misschien ook door de locatie. Californië is nogal zonnig enzo. Ik denk dat het er al heel wat killer in New York uitziet.
Das relext .
quote:Daar kun je weer thee van maken (van die brandnetels)
Op woensdag 18 juni 2003 19:49 schreef Disorder het volgende:
Gaaf man, daar groeien gewoon palmbomen. Hier moet ik het doen met... Brandnetels
Best een aardig optrekje trouwens
quote:Of soep.
Op woensdag 18 juni 2003 19:51 schreef MSXUser het volgende:
Daar kun je weer thee van maken (van die brandnetels)
Kan je de volgende keer niet een rondleiding in en om je huis geven? Ben wel benieuwd .
quote:Centerparks..
Op woensdag 18 juni 2003 19:50 schreef blieblie het volgende:
tis overigens net Centerparks met die perfect gemillimeterde gazonnetjes en super goed bijgehouden boompjes...
Heel leuk topic, die straten in the States vind ik altijd zo mooi breed
[Dit bericht is gewijzigd door Tichelaar op 18-06-2003 19:56]
quote:Inderdad, vind ik ook. Het lijkt me echt cool om daar te wonen, waar je in Nederland een leuk rijtjeshuis voor hebt, heb je in de States geloof ik een mooi vrijstaand huis met tuin...
Op woensdag 18 juni 2003 19:54 schreef Vivi het volgende:
Meer! Wij willen een fotosoap!
Heel leuk topic, die straten in the States vind ik altijd zo mooi breed
quote:Nee een Vinex-locatie dat is pas kunst
Op woensdag 18 juni 2003 19:54 schreef Tichelaar het volgende:
ik zou daar niet kunnen wonen, alles ziet er zo kunstmatig uit. Heb je daar zelf geen last van?
quote:Dit is behoorlijk luxe hoor. Als je naar Amerika gaat en je rijdt een gewone wijk in zeg maar rijtjeshuiswijk in Nederland van volksbuurt zie je rijen vol met huizen wat ooit begon met een woonwagen.
Op woensdag 18 juni 2003 19:56 schreef TC03 het volgende:[..]
Inderdad, vind ik ook. Het lijkt me echt cool om daar te wonen, waar je in Nederland een leuk rijtjeshuis voor hebt, heb je in de States geloof ik een mooi vrijstaand huis met tuin...
. Zijn er eigenlijk wel huizen die ongeveer net zo groot zijn als in Nederland? Volgens mij heb je alleen villa's en appartementen (volgens Friends enzo dan
).
Dus super niet onderhouden, en dan ergens midden in het huis staat iets wat op een voormalig woonwagen lijkt.
quote:Foto's?
Op woensdag 18 juni 2003 20:00 schreef blieblie het volgende:[..]
Dit is behoorlijk luxe hoor. Als je naar Amerika gaat en je rijdt een gewone wijk in zeg maar rijtjeshuiswijk in Nederland van volksbuurt zie je rijen vol met huizen wat ooit begon met een woonwagen.
Dus super niet onderhouden, en dan ergens midden in het huis staat iets wat op een voormalig woonwagen lijkt.
quote:Dat zijn weer net niet de wijken waar je ff uit je gehuurde auto stapt om met je toeristen hoofd met je ixusje ff foto's gaat maken van de pauperhuizen
Op woensdag 18 juni 2003 20:01 schreef TC03 het volgende:[..]
Foto's?
.
Denk maar aan die dingen als waar Spiderman met zijn oom en tante in woonde in de film.
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 18-06-2003 20:04]
Bedankt voor de reacties.....
Het ziet er inderdaad een beetje kunstmatig uit maar dat komt omdat je hier dus in een wijk woont die beheerd wordt door een particuliere organisatie. Ze zorgen voor het groen, voor het zwembad en dat alles schoon blijft.
De politie heeft pas een gozer afgevoerd die dus voor veel overlast in de buurt zorgde. (om 2:30 over straat lopen met een volume uit zijn bek alsof het 13:00 was.... etc etc)
De huur per maand hier is gemiddeld $1600 voor een huis zoals waar ik inwoon. Daar komen nog een keer de kosten bij die je betaald aan de wijk organisatie.
Als je hier wat wilt, of er werkt iets niet dan is een belletje genoeg en 1 uur later is het ook daadwerkelijk gerepareerd.
---
- de huisslakken eten amper iets
- het is hier goed wonen... Almere is saaier.
- Parkeer plaatsen genoeg... desondank het feit dat we +-600 meter van disney wonen.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 18-06-2003 20:11]
quote:1.600 dollar per maand
Op woensdag 18 juni 2003 20:09 schreef Vampier het volgende:
De huur per maand hier is gemiddeld $1600 voor een huis zoals waar ik inwoon. Daar komen nog een keer de kosten bij die je betaald aan de wijk organisatie.
*slik*
quote:27 juni waarschijnlijk
Op woensdag 18 juni 2003 20:11 schreef What het volgende:[..]
GO ANGELS! GO ANGELS!
quote:Nou, nou, dat valt wel mee, Amerikanen verdienen veel meer dan Europeanen, zo'n gemiddeld 80.000 dollar per jaar.
Op woensdag 18 juni 2003 20:13 schreef amnesiac het volgende:[..]
1.600 dollar per maand
*slik*
Dan is die 1.600 dollar nog maar een schijntje
quote:Ik ben in een tijdsbestek van 7 jaar bij 5 thuiswedstrijden van de Angels geweest.
Op woensdag 18 juni 2003 20:13 schreef Vampier het volgende:
27 juni waarschijnlijkNaar de Angels met Vampier op fok!
(graag dus, dat verslag. )
quote:met 2 verdieners 80.000 per jaar ja. En met deze economie lukt dat dus echt niet.
Op woensdag 18 juni 2003 20:16 schreef Scepsis het volgende:[..]
Nou, nou, dat valt wel mee, Amerikanen verdienen veel meer dan Europeanen, zo'n gemiddeld 80.000 dollar per jaar.
Dan is die 1.600 dollar nog maar een schijntje
quote:vinex?
Op woensdag 18 juni 2003 19:58 schreef amnesiac het volgende:[..]
Nee een Vinex-locatie dat is pas kunst
quote:Die heeft heel even online gestaan totdat een aantal Fokkers het nodig vonden bepaalde opmerkingen te maken.
Op woensdag 18 juni 2003 20:16 schreef ASSpirine het volgende:
Wanneer een foto van miss-vampier ?
quote:Dat maakt me juist nieuwsgieriger
Op woensdag 18 juni 2003 20:51 schreef MSXUser het volgende:[..]
Die heeft heel even online gestaan totdat een aantal Fokkers het nodig vonden bepaalde opmerkingen te maken.
quote:Gaskranen, daarom kom het gas en water binnen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:53 schreef DuchessX het volgende:
Oeh Mop, leuk topic!!!Ik vraag me af wat die 'kranen' zijn bij die garages??
ps ik heb even alle foto's opnieuw ge-upload/
quote:Ik ben benieuwd
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef maartena het volgende:
Ohw! Zal ik vanavond even een "op stap met Maarten" toevoeging doen aan dit topicAls ik tijd heb voordat het donker wordt dan.....
quote:Jaah! Doen!
Ohw! Zal ik vanavond even een "op stap met Maarten" toevoeging doen aan dit topicAls ik tijd heb voordat het donker wordt dan.....
quote:Ja doen !!!
Deze topics zijn echt leuk
quote:En als je er s'avonds komt dus ook! Toch even wat anders dan in Nederland waar ze nieuwe VINEX lokaties aan he neerpoten zijn met een gemiddelde van 1.2 auto's per woning, terwijl het gemiddelde boven de 1.5 ligt.
Op woensdag 18 juni 2003 19:47 schreef What het volgende:[..]
En een vrije parkeerplaats!
quote:Heb jij de gemiddelde nieuwe VINEX woonwijken in Nederland wel eens gezien?
Op woensdag 18 juni 2003 19:54 schreef Tichelaar het volgende:
ik zou daar niet kunnen wonen, alles ziet er zo kunstmatig uit. Heb je daar zelf geen last van?
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:09 schreef Vampier het volgende:
Als je hier wat wilt, of er werkt iets niet dan is een belletje genoeg en 1 uur later is het ook daadwerkelijk gerepareerd.
[/quote]
- Parkeer plaatsen genoeg... desondank het feit dat we +-600 meter van disney wonen.[/quote]
In mijn straat begint het aardig vol te raken. Maar het is dan ook een wijk die in de jaren 50/60 gebouwd is. Toch kan IEDEREEN zijn auto voor de deur zetten, en ook gasten kunnen hun auto kwijt.
Ik zal als ik thuis ben van mijn werk (over een uurtje of 4 pas ) eens een paar fotootjes nemen bij mij in de buurt
quote:Ik weet het.
Op woensdag 18 juni 2003 22:50 schreef maartena het volgende:
En als je er s'avonds komt dus ook! Toch even wat anders dan in Nederland waar ze nieuwe VINEX lokaties aan he neerpoten zijn met een gemiddelde van 1.2 auto's per woning, terwijl het gemiddelde boven de 1.5 ligt.![]()
Ksta nu in centrum Amsterdam al 3 punt 5 fuckin' jaar ingeschreven voor een parkeervergunning.
(Norm is 5.5 fuckin' jaar.)
quote:Vreemd dat die zomaar buiten zitten. Dan kan toch iedereen er zomaar bij?
Op woensdag 18 juni 2003 22:03 schreef Vampier het volgende:[..]
Gaskranen, daarom kom het gas en water binnen.
ps ik heb even alle foto's opnieuw ge-upload/
Trouwens, sowieso leuk dat jullie, twee bevriende fokkers, elkaar 'gevonden hebben'
quote:Je hebt heel wat gemist, hij heeft een heel leuke, en zo te zien ook aardige vrouw
Op woensdag 18 juni 2003 22:03 schreef Rens2001 het volgende:[..]
Dat maakt me juist nieuwsgieriger
quote:Geeft het leven wat extra spanning en spectakel.
Op woensdag 18 juni 2003 23:10 schreef DuchessX het volgende:
Vreemd dat die zomaar buiten zitten. Dan kan toch iedereen er zomaar bij?
(jaja, die Amerikanen..
)
quote:Ik heb er maar een eigen topic aan gewijd
Op woensdag 18 juni 2003 23:11 schreef DuchessX het volgende:
Leuk Maartena, ook foto's van jou!Trouwens, sowieso leuk dat jullie, twee bevriende fokkers, elkaar 'gevonden hebben'
quote:Dat ziet er stukken beter uit dan het stekkie waar ik heb gewoond!
Op woensdag 18 juni 2003 19:42 schreef Vampier het volgende:
Op stap met Vampier
Oh ja, een kleine waarschuwing, Vampier: niet raar opkijken als je binnenkort mensen in 'aparte' kleding door de stad ziet lopen, want het is weer tijd voor de jaarlijkse Anime Expo.
quote:Als je de buurt kent zie op de eerste foto de parkeer ingang voor het Anaheim Convention Center
Op donderdag 19 juni 2003 21:58 schreef chibibo het volgende:[..]
Dat ziet er stukken beter uit dan het stekkie waar ik heb gewoond!
Oh ja, een kleine waarschuwing, Vampier: niet raar opkijken als je binnenkort mensen in 'aparte' kleding door de stad ziet lopen, want het is weer tijd voor de jaarlijkse Anime Expo.
Ik ben zelf Anime freak maar ik denk dat ik toch maar ff skip.... het is er altijd ERG druk.
Toch eens tijd dat ik zelf ook een keer een bezoekje breng aan dat land..
Maar tering zeg, wel duur wonen!
Waar dóe je het van?
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef DJKoster het volgende:
Wat ik me nou altijd afvraag?
Wordt de krant nou echt in de tuin gegooid?
quote:Ohw vampier? Tijd voor een gezamelijk topicje mischien?
Op donderdag 19 juni 2003 22:28 schreef Maerycke het volgende:
Idee voor het volgende topic misschien? Vampier en de Amerikaanse supermarkt.. dat wil ik wel een keer zien (zo'n hele grote, met 150 soorten cornflakes enz)Toch eens tijd dat ik zelf ook een keer een bezoekje breng aan dat land..
quote:Tegen de garage deur omhoog.
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef DJKoster het volgende:
Wat ik me nou altijd afvraag?
Wordt de krant nou echt in de tuin gegooid?
quote:Mijn idee, pakken we even albertsons/ralphs en daarna Costco (ik heb een pas als je er geen hebt
Op donderdag 19 juni 2003 23:36 schreef maartena het volgende:[..]
Ohw vampier? Tijd voor een gezamelijk topicje mischien?
Mischien moesten we maar eens naar een supermarket gaan
Kunnen we de zooi meteen op je nieuwe BBQ gooien en kan ik jouw vrouws applicatie eens installeren (en mijn CV afmaken )
Ik heb het hele weekend niets te doen
quote:Hehe, kheb mijn hele cd kast vol staan
Op donderdag 19 juni 2003 22:07 schreef Vampier het volgende:[..]
Als je de buurt kent zie op de eerste foto de parkeer ingang voor het Anaheim Convention Center
Die gozers komen dus allemaal hierlangs....... *rilt* (Parkway 4)
Ik ben zelf Anime freak maar ik denk dat ik toch maar ff skip.... het is er altijd ERG druk.
Maar je foto's doen het allemaal neit meer, heb ej nog een site met foto's, of wat nieuwe?
quote:Asje
Op vrijdag 9 januari 2004 12:17 schreef -Muse- het volgende:[..]
Hehe, kheb mijn hele cd kast vol staan
Ik ben hier in nl naar een anime beurs geweest, was ook erg leuk..Maar je foto's doen het allemaal neit meer, heb ej nog een site met foto's, of wat nieuwe?
http://www.vampier.net/blog/index.php?id=110
quote:true...
Mooie foto's
ik verblijf momenteel in Bayonne, NJ (5 minuutjes van NYC af)
erg mooi allemaal.. bevalt me heel erg goed..
in maart 03 zat ik een tijdje in Ft. Lauderdale, FL... dat was echt schitterend allemaal.. ziet er zo goed uit dat het niet eens echt lijkt... altijd lekker weer ook :-D...
en in sept. verhuizen we waarschijnlijk naar CA... lijkt me ook wel gezellig daar
anyhow... AMERICA ROCKS..
Ruud
quote:Waarom rookt iedereen daar zijn sigaretten maar half op??
Op donderdag 22 januari 2004 08:01 schreef Vampier het volgende:[..]
Asje
http://www.vampier.net/blog/index.php?id=110
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:20 schreef Clyde96 het volgende:
Wauw prachtige fotos!
Hoe ben je daar terechtgekomen? En wat voor werk doe je daar? Je hebt het waarschijnlijk al eens gepost maar ik kom hier nog niet zo lang. Het is mijn grootste droom om ooit in America te wonen maar het is naar het schijnt zeer moeilijk om een verblijfsvergunning te krijgen.
Dit wil ik ook wel eens weten, ik zou namelijk ook graag na mijn hbo studie naar amerika verhuizen. Doe veligieheidskunde dus er moet volgens mij toch wel genoeg werk zijn daar in amerika
quote:Ik heb een redelijk volle CV met goede namen/referenties e.d... ik kan maar geen werk vinden. Voor de rest van de vragen kun je terecht op mijn blog of op het forum (fok dus
Op donderdag 22 januari 2004 10:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:[..]
Dit wil ik ook wel eens weten, ik zou namelijk ook graag na mijn hbo studie naar amerika verhuizen. Doe veligieheidskunde dus er moet volgens mij toch wel genoeg werk zijn daar in amerika
quote:Is dat omdat er weinig werk is of omdat je buitenlander bent?
Op donderdag 22 januari 2004 15:51 schreef Vampier het volgende:[..]
Ik heb een redelijk volle CV met goede namen/referenties e.d... ik kan maar geen werk vinden. Voor de rest van de vragen kun je terecht op mijn blog of op het forum (fok dus
) .. ik zit hier omdat ik getrouwd ben met een Amerikaanse.
quote:Ik haat beiden
Op donderdag 22 januari 2004 16:49 schreef Clyde96 het volgende:[..]
Is dat omdat er weinig werk is of omdat je buitenlander bent?
En is er geen werk te vinden aan de kust? In bars en restaurants en zo
quote:Pas maar op .... anders krijg je naast Fok.nl ook hier een "Ban".
Op vrijdag 23 januari 2004 22:21 schreef Vampier het volgende:Ik haat beiden
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:55 schreef EdwinW het volgende:[..]
Pas maar op .... anders krijg je naast Fok.nl ook hier een "Ban".
quote:?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:55 schreef EdwinW het volgende:[..]
Pas maar op .... anders krijg je naast Fok.nl ook hier een "Ban".
quote:
Clyde96 schreef:
Is dat omdat er weinig werk is of omdat je buitenlander bent?
En is er geen werk te vinden aan de kust? In bars en restaurants en zo.
quote:Ik kan het mis hebben, maar uit je antwoord begreep ik dat je:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:21 schreef Vampier het volgende:
Ik haat beiden
E.e.a. n.a.v. de berichten (en bijbehorende Ban) op Zwijndrecht plaatst uitleg bij 'Turk' van gisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door EdwinW op 23-01-2004 23:26]
quote:fp is heel wat anders dan forum zelf.... zullen we die dicussie hier maar niet gaan voeren?
Op vrijdag 23 januari 2004 23:20 schreef EdwinW het volgende:[..]
[..]Ik kan het mis hebben, maar uit je antwoord begreep ik dat je:
1. het haat dat er te weinig werk is
2. buitenlanders haat.E.e.a. n.a.v. de berichten (en bijbehorende Ban) op Zwijndrecht plaatst uitleg bij 'Turk' van gisteren.
dank
quote:Zie mod feedback punten topic in feedback.
Op vrijdag 23 januari 2004 23:20 schreef EdwinW het volgende:[..]
[..]Ik kan het mis hebben, maar uit je antwoord begreep ik dat je:
1. het haat dat er te weinig werk is
2. buitenlanders haat.E.e.a. n.a.v. de berichten (en bijbehorende Ban) op Zwijndrecht plaatst uitleg bij 'Turk' van gisteren.
quote:Dacht ik ook, en te begrijpen voor iemand die bloed drinkt
Op vrijdag 23 januari 2004 23:21 schreef Xante het volgende:
Volgens mij haat hij gewoon bars en restaurants, maar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |