Koning Jan?
Of iets allochtoons
Koning Achmed?
Of iets Argentijns:
Koningin Medium?
Mohammed van Oranje Nassau, klinkt mooi toch?
quote:of als het een meisje is : Fatima
Op woensdag 18 juni 2003 16:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zeg: mohammed, want dat is tegenwoordig de meest voorkomende naam bij babies.Mohammed van Oranje Nassau, klinkt mooi toch?
quote:Koningin Medium = Argentijns
Op woensdag 18 juni 2003 16:45 schreef WcB0rSt3l het volgende:
waar de fok slaat Koning medium op ? medium lijkt me Engels.
Van: Hoe wilt u de steak?
Doet u maar medium....
quote:Jij wilt de troonopvolger gaan roosteren?
Op woensdag 18 juni 2003 16:46 schreef SCH het volgende:[..]
Koningin Medium = Argentijns
Van: Hoe wilt u de steak?
Doet u maar medium....
*AIVD belt*
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:44 schreef ToBe het volgende:
Koning Niels I of Koningin Chantall I
Maar het zal wel:
- Prins/Koning Willem de-zoveelste
- Prins/Koning Bernhard Claus
of
- Prinses/Koningin Beatrix II
- Prinses/Koningin Juliana II
oid worden.
Nee, in deze tijden van bezuinigingen moeten we allemaal de schouders er onder zetten en moet het geen lange naam woden. Dat duurt veel te lang om uit te spreken, en tijd is geld, want ondertussen moeten we de economie weer op de rails zetten, en bovendien kost een lange naam veel te veel inkt bij de geboortekaartjes.
Ik plet voor Oudhollandsche ferme namen als Klaas, Jan of Piet. En als het een meisje is heet ze Jo.
quote:Koning Volkert heeft ook wel wat.
Op woensdag 18 juni 2003 16:50 schreef SCH het volgende:
Of zoals Hij het had gewild:Koning Pim
quote:Krijgen we weer zo'n koninklijk figuur dat met bomen praat
Op woensdag 18 juni 2003 16:51 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Koning Volkert heeft ook wel wat.
quote:Koning/in Alexima
Op woensdag 18 juni 2003 16:42 schreef SCH het volgende:
Denk hiermee over de naam van de troonopvolger.Koning Jan?
Of iets allochtoons
Koning Achmed?
Of iets Argentijns:
Koningin Medium?
quote:en die regeert met een regime wat haast niet strakker kan!!!!!
Op woensdag 18 juni 2003 17:05 schreef SolidArt het volgende:
KONING PINTEMAN!!!
quote:Wat een schitterend hoogtepunt van de multiculturele samenleving zal dat zijn
Op woensdag 18 juni 2003 16:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mohammed van Oranje Nassau, klinkt mooi toch?
Ik kan niet wachten tot Sidi Mohammed van Marokko zijn eerstgeborene doopt tot Prins Klaas.
quote:Koning Jim
Op woensdag 18 juni 2003 16:44 schreef HeyFreak het volgende:
Koning Jamai
quote:Neeeeeeeeeeh, koningin Yvonne begint de troonredduh:
koningin Yvonne
koning BHFH
Koning BHFH:
Beste landgenoten, scheren jullie je schaamhaar wel elke dag. Zo niet, dan komt er een boete
Namen:
Koning Henk
Koning ADHD
Koning Hans
Koning Adolf
Allemaal mooie namen maar ik denk dat het Claus wordt of Maurits!
Bij een vrouw: Janita
[Dit bericht is gewijzigd door The_Duce op 18-06-2003 19:58]
quote:Lucas ofzo.
Op woensdag 18 juni 2003 20:17 schreef detulp050 het volgende:
anders wordt het vast iets met Claus
Koningin Hik
quote:Nee, is al gebruikt!
Op woensdag 18 juni 2003 20:19 schreef keeper het volgende:[..]
Lucas ofzo.
En voor een meisje? Julia(na) is toch ook wel een kanshebber natuurlijk. Ach dat kind krijgt toch meerdere namen, maar ehm Julia is natuurlijk wel mooi.
quote:der is al iemand naar Claus vernoemd, die heet Lucas ( Ik zou alleen niet weten van wie het kind is)
Zal wel iets met Claus te maken hebben aangezien ze allemaal heel erg geleden hebben onder het verlies van hun dierbare prins.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 19:39 schreef MR.JAY het volgende:
Koningin Chanelle (bESte LAndGeNoTEn, HiER LeES iK dE TrOOnReDUH)
of prinses Petronella ("IK BEN EEN PRINSESJE!!" )
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 18-06-2003 21:33]
Meisje: Fatima Gaila
Misschien moet er eens een koning met een Moslim naam komen. Dat zou goed voor Nederland zijn!
quote:ja, der zijn al zoveel moslims hier in Nederland, waarom zouden ze hun kind dan geen moslim- naam geven
Op woensdag 18 juni 2003 21:32 schreef Soewie het volgende:
Jongen: Mohammed KalidMeisje: Fatima Gaila
Misschien moet er eens een koning met een Moslim naam komen. Dat zou goed voor Nederland zijn!
quote:Ho ho.. niet zo gelijk de Nederlandse moslimbevolking in een hoek drukken he. Ik vind dat het een keer een goede zet zou zijn om een staatshoofd een moslimnaam te geven. Als de AEL dalijk hier aan de macht komt (komen we dat? Ja dat komen we) zullen jullie wel anders piepen!
Op woensdag 18 juni 2003 21:33 schreef Sylvana het volgende:[..]
ja, der zijn al zoveel moslims hier in Nederland, waarom zouden ze hun kind dan geen moslim- naam geven
hartstikke hip nou
quote:Jah en laten we er ook gelijk een transseksueel van maken, dat is ook modern....
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:43 schreef LKP het volgende:[..]
Jah en laten we er ook gelijk een transseksueel van maken, dat is ook modern....
En in 't geval van 'n meisje, Rosa Maria Sanchon
[Dit bericht is gewijzigd door starbrotheryvette op 19-06-2003 13:34]
quote:Jezus wat discrimineer jij, zeg. Waarom zou Mohammed of Fatima persee alleen maar een moslimnaam zijn? Er zijn stapels niet-moslims die ook Mohammed of Fatima heten.
Het wordt een Nederlandse koning of koningin. Wat is er mis met een naam uit de Nederlandse cultuur? Noem het Bart of Karin.
Kinderen moet je niet gebruiken voor je politieke doeleinden. Ik beklaag de toekomstige kinderen van iedereen hier die daar zelfs maar aan denkt.
Overigens is Willem-Alexander de toekomstige koning, en zal zijn kind mazzel hebben als er nog een koningshuis is tegen de tijd dat het oud genoeg is.
quote:niet voor politieke (of commerciele) doeleinden zei je?
Op donderdag 19 juni 2003 11:33 schreef RetepV het volgende:
Koning Philips
Koningin Moulinex
Martin (naar die leuke broer, dan wel op zijn argentijns uitgesproken aub. Niet dat je het idee hebt dat ze Kasta heeft gebaard)
Meisje:
Prinses Maria Beatrien Wilma-Armgard van Oranje-Nassau
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:42 schreef Ripley het volgende:
Martin (naar die leuke broer, dan wel op zijn argentijns uitgesproken aub. Niet dat je het idee hebt dat ze Kasta heeft gebaard)
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 15-07-2003 01:40]
quote:Dat zou geweldig zijn.
Op dinsdag 15 juli 2003 01:39 schreef BAZZA het volgende:
Michiel, naar De Ruyter
quote:Vast niet
Op woensdag 18 juni 2003 16:44 schreef ToBe het volgende:
Koning Niels I of Koningin Chantall I
Maar Sjaantje vind ik ook een puike naam.
Uitgegeven: 8 december 2003 13:03
Laatst gewijzigd: 8 december 2003 15:13
AMSTERDAM - Hoewel prins Willem-Alexander de naam van zijn kind pas dinsdagochtend wereldkundig wil maken, lijkt de naam van het prinsesje al te zijn uitgelekt. Dankzij een controle van zogeheten IP-adressen op de officiële site van het koninklijk huis komt de naam Catharina Amalia bovendrijven.
Als je het IP-adres voor de site www.koninklijkhuis.nl opvraagt krijg je een bepaald IP-adres (193.78.30.30). Vervolgens vraag je op voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen.
De sites www.catharina-amalia.nl/ en www.prinsescatharina-amalia.nl/ staan sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting. In 2002 registreerde Sigillis Regiis Praesidio de naam Eloise, de dochter van Constantijn en Laurentien.
De geregistreerde sites van de jongste Oranje-telg linken door naar een pagina op de site van het koninklijk huis. De sites kunnen momenteel moeilijk oproepbaar zijn of foutmeldingen geven.
Stamboom
De naam Amalia duikt een aantal maal op in de stamboom van het geslacht Oranje-Nassau. De beroemste is de vrouw van Frederik Hendrik (1584- 1647): Amalia van Solms (1602 - 1675). De meest recente is Amalia van Sachsen-Weimar (1830-1872). Zij was de eerste vrouw van prins Hendrik (1820-1879). Prins Hendrik is de oom van koningin Wilhelmina. De andere afgeleide is Henriette Amalia van Anhalt-Dessau (1666-1726). Zij was de moeder van Johan Willem Friso (1687-1711).
Catharina Amalia
Wie heel diep in de stamboom van de Oranjes duikt komt ook een keer de combinatie Catharina Amalia tegen. De achter-achterkleinzoon van Willem van Oranje, Philipp van Hesse-Philippsthal, trouwde Catharina Amalia van Solms-Laubach. Zij was op haar beurt familie van Willem van Oranje. Niet echt verwonderlijk omdat een groot deel van de Europese adel familie van elkaar was.
Bron: www.nu.nl
quote:Klink uit de 8terhoek van de band zonder banaan!
Op woensdag 18 juni 2003 16:45 schreef Amazon het volgende:
Koning(in) Pinteman/vrouw
quote:Had ik toch een beetje gelijk.
Op zondag 7 december 2003 21:49 schreef NewOrder het volgende:
Carmen + nog 4 namen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |