abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11222491
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:21 schreef Koerok het volgende:

Zonder dat je je die vraag ooit gesteld hebt, kun je je niet eens bewust zijn van het feit dat je een agnost bent!

Dan is de vraag wat het belang is van dat bewustzijn !
fokschaap
pi_11222512
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:09 schreef new_moon het volgende:
en ik op mijn beurt wens niet met die eenzijdige kijk van die zanger lastiggevallen te worden,..
Wat is er eenzijdig aan zijn kijk en zijn boodschap?
Hij zegt alleen maar: Ik respecteer jou en je geloof, respecteer mij alsjeblieft op eenzelfde manier. Maar dat doe je niet, want aan het eind van de discussie blijf je roepen: "En toch redt Jezus".

[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 19-06-2003 16:27]

"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_11222569
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Die snap ik even niet. Leg uit....
  donderdag 19 juni 2003 @ 16:28:50 #104
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_11222626
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Lijkt me nogal offtopic...
'Nuff said
pi_11222702
Trouwens: Zonder dat bewustzijn, kon je die vraag over het bewustzijn niet eens stellen.
pi_11222977
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:17 schreef Koerok het volgende:
Hoe kun je nu blijven roepen dat JEZUS REDT, als je je er ten volle van bewust bent dat we het oneens zijn en het ook niet eens zullen worden?
Dat is toch gelijkhebberig, of niet?
wat maakt het voor de boodschap uit dat wij het oneens zijn?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_11223022
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:31 schreef Koerok het volgende:
Trouwens: Zonder dat bewustzijn, kon je die vraag over het bewustzijn niet eens stellen.
Misschien offtopic idd, maar volgens mij is het helemaal niet van belang voor mensen in het dagelijks leven om te weten of je gnostisch of agnostisch of whatever bent. Het is leuk voor discussies.
fokschaap
  donderdag 19 juni 2003 @ 16:45:25 #108
27698 Doffy
pi_11223128
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:39 schreef new_moon het volgende:
Als iemand mij aan de deur stofzuigers wil verkopen (en natuurlijk wordt ik wat hem/haar betreft alleen maar gelukkig en succesvol met *die* stofzuiger), en ik heb geen interesse, dan is dat dat. Ik wil geen stofzuiger. Een voet tussen de deur en maar blijven schreeuwen dat ik zonder stofzuiger al het geluk in het leven misloop is gewoon intimidatie. Laat me alleen, laat me met rust, ik wil je stofzuiger niet. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Moeven!
'Nuff said
pi_11223266
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:45 schreef Doffy het volgende:
Als iemand mij aan de deur stofzuigers wil verkopen (en natuurlijk wordt ik wat hem/haar betreft alleen maar gelukkig en succesvol met *die* stofzuiger), en ik heb geen interesse, dan is dat dat. Ik wil geen stofzuiger. Een voet tussen de deur en maar blijven schreeuwen dat ik zonder stofzuiger al het geluk in het leven misloop is gewoon intimidatie. Laat me alleen, laat me met rust, ik wil je stofzuiger niet. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Moeven!
even FYI
we hadden het niet over stofzuigers hoor
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_11223283
quote:

[..]

voor jou is het een boodschap, voor mij lijkt het vooral onzin...
fokschaap
  donderdag 19 juni 2003 @ 16:52:10 #111
27698 Doffy
pi_11223309
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:50 schreef new_moon het volgende:
even FYI
we hadden het niet over stofzuigers hoor

'Nuff said
pi_11225948
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:02 schreef Schorpioen het volgende:
Maar waarom blijf je je dan mengen in de discussies? Als je een echte agnost zou zijn, zou je daaruit wegblijven, omdat je weet dat je het toch nooit eens wordt. Agnosticisme betekent dat je je *onthoudt* van alle uitspraken over God, en dat je dus ook niet gaat discussieren. Waarom doe je dat dan elke keer toch weer? Waarom zo ontzettend veel energie verspillen aan discussies waar je op je klompen kan aanvoelen dat je toch nooit een millimeter dichter bij elkaar komt?
Schorpioen, de kern van jouw modschap is wel: vertel me niet jouw mening, ik steek mijn kop in het zand want ik wil alleen naar mijn eigen geblaat luisteren.

Je bent minstens even erg als die agnosten waar je je tegen af zet. Jij hebt er een handje van om je eigen zweverige, quasi intellectuele standpunten veel hoger te stellen dan de mening van een ander, en meer dan eens behandel jij mensen neerbuigend, claim je de waarheid in pacht te hebben, en doe je ervaringen van anderen af als onzin, zonder dat je het fatsoen hebt om je er in te verdiepen. Nee dat hoeft niet want je weet het toch allemaal beter, en iedereen die het niet met je eens mag uitgescholden worden.

Je bent vooringenomen en arrogant. Dit topic getuigt van een ziekmakende hypocrisie van de moderator.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_11226304
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 18:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

Schorpioen, de kern van jouw modschap is wel: vertel me niet jouw mening, ik steek mijn kop in het zand want ik wil alleen naar mijn eigen geblaat luisteren.

Je bent minstens even erg als die agnosten waar je je tegen af zet. Jij hebt er een handje van om je eigen zweverige, quasi intellectuele standpunten veel hoger te stellen dan de mening van een ander, en meer dan eens behandel jij mensen neerbuigend, claim je de waarheid in pacht te hebben, en doe je ervaringen van anderen af als onzin, zonder dat je het fatsoen hebt om je er in te verdiepen. Nee dat hoeft niet want je weet het toch allemaal beter, en iedereen die het niet met je eens mag uitgescholden worden.

Je bent vooringenomen en arrogant. Dit topic getuigt van een ziekmakende hypocrisie van de moderator.

Als je problemen met mijn manier van modereren hebt: WFL Feedback deel 2 of schorpioen@fok.nl.
Unox, the worst operating system.
pi_11231143
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:07 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Als je problemen met mijn manier van modereren hebt: WFL Feedback deel 2 of schorpioen@fok.nl.

Ach, ik heb vooral problemen met jouw manier van reageren op Koerok in dit topic, en ik dacht, kom, ik reageer er eens even generaliserend op.
Lijkt me dus niet iets voor het feedbacktopic of mail.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 19 juni 2003 @ 23:35:13 #115
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_11234812
'k dacht laat ik ook weer eens wat van me laten horen, voor velen ben ik een oude bekende.........., heb vaak genoeg met Ollie, Koerok en Dennis om er een paar te noemen gediscuseerd. Met name in mijn favourite topic 'Israel als God's tijdklok'

Wat ik opgemerkt heb in elke discussie in en rond het Them 'God, etc...' is eenvoudig dat elke redenering vanuit de Bijbel gedaan in de kiem gesmoord wordt. Of het nu profetieen zijn, opmerkelijke getuigenissen richting Israel of verklaringen van zgn. onwaarheden en tegensprekingen die je voor de voeten wordt geworpen (en die dan weer verklaard worden en dus uiteindelijk niet waar blijken te zijn.).

Telkens weer loopt de discussie vast in het duidelijk ontkennen van de Bijbel als bron van getuigenis voor elke Christen. Doordat het Christenen aangerekend wordt dat ze dat als hun waarheid aannemen, kan er eenvoudig weg geen consencus worden bereikt op dit thema.

Zelfs al kom je met opzienbarende uitspraken wordt dat (juist wel) dogmatisch weggeredeneerd...........

Weet je, het is zo eenvoudig.........dat een Christen je hoopt te 'bekeren' heeft niets van doen met eigenbelang, het is idd het gevoel van liefde en de uitzicht op die wonderlijke toekomst die wij ervaren......hoe kun je anders dan daar van willen getuigen.

Gelukkig houd die God, die jullie ontkennen (niet willen kennen) heel goed rekening met jullie wens, kom je vanzelf ooit achter...........

In alle vrijheid.....in alle respect

Greetz, Pat

Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
  donderdag 19 juni 2003 @ 23:56:33 #116
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_11235308
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:35 schreef Flying_nomad het volgende:
Weet je, het is zo eenvoudig.........dat een Christen je hoopt te 'bekeren' heeft niets van doen met eigenbelang, het is idd het gevoel van liefde en de uitzicht op die wonderlijke toekomst die wij ervaren......hoe kun je anders dan daar van willen getuigen.

Gelukkig houd die God, die jullie ontkennen (niet willen kennen) heel goed rekening met jullie wens, kom je vanzelf ooit achter...........

Kijk, ik ben geen Christen maar ik vind zulke dingen wel mooi om te lezen.

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zich hieraan kunnen ergeren. Het is geen houding van betweterigheid of 'beter voelen' en als je dat niet inziet kun je beter bij jezelf te rade gaan dan afgeven op de Christenen.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_11237745
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Kijk, ik ben geen Christen maar ik vind zulke dingen wel mooi om te lezen.

Ik vind het juist weer van dat gezwets. Jullie geloven het nu niet, maar wacht maar af dan zul je het vanzelf wel merken dat ik gelijk had. En als ik bijvoorbeeld gelijk zou hebben dan zullen we dat nooit weten want dan is er niets van ons over.
quote:
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zich hieraan kunnen ergeren. Het is geen houding van betweterigheid of 'beter voelen' en als je dat niet inziet kun je beter bij jezelf te rade gaan dan afgeven op de Christenen.

Het is ook niet echt ergeren. Het is meer onbegrip en als zo iemand maar stug door blijft strooien met bijbelteksten wordt het misschien op een bepaald moment wel irritant.

En ik ben nu een weekje weg ! Dag allemaal !

fokschaap
  vrijdag 20 juni 2003 @ 08:27:48 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_11238331
Oh bij mij is dat wel ergeren, je verliest de discussie maar wilt het niet toegeven en komt met een ultiem zwaktebod. 'Jamaar ik heb toch gelijk en eens kom je erachter' 'ja doei'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 08:49:58 #119
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_11238523
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:27 schreef speknek het volgende:
Oh bij mij is dat wel ergeren, je verliest de discussie maar wilt het niet toegeven en komt met een ultiem zwaktebod. 'Jamaar ik heb toch gelijk en eens kom je erachter' 'ja doei'.
Het is als parelen voor de zwijnen gooien:

Als deze mooie verhalen voor die persoon als zweverig of fantasie worden bestempeld weet je als gelovige dat hij of zij er nog niet aan toe is. Dat bemoeilijkt de discussie die sommige proberen aan te gaan. Dit besef zou er moeten zijn van beide kanten:
De gelovige tast af waar de niet gelovige klaar voor is en bewaart de nodige afstand (respect).
De niet gelovige voelt of de evangeliën hem/haar raken of niet. Zo ja, welkom ; zo niet, even goeie vrienden.

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  vrijdag 20 juni 2003 @ 09:00:36 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_11238642
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:49 schreef MacMeester het volgende:
Het is als parelen voor de zwijnen gooien:
Ja dank je! Even goede vrienden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11238960
quote:
Het gaat ook helemaal niet over de boodschap. Het gaat erom hoe wij beide aankijken tegen de boodschap. Daar gaat het hier om.
Als twee mensen het over waarheid hebben, dan hebben ze het niet over DE waarheid. Dan hebben ze het alleen maar over zaken waar zij het over eens zijn. Tussen hen is het zeg maar de waarheid (consensus heet dat).
Maar als één van tweeën het niet als de waarheid ziet, dan is het gelijkhebberig en arogant van de ander om te blijven roepen dat het toch simpelweg de waarheid is. Dan respecteer je de ander niet.

Kortom: als je het niet met elkaar eens wordt, dan moet je je daar bij neerleggen en dan past het niet om na afloop nog eens te zeggen: "Toch is het zo!".

[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 20-06-2003 10:02]

pi_11239476
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:35 schreef Flying_nomad het volgende:
Wat ik opgemerkt heb in elke discussie in en rond het Them 'God, etc...' is eenvoudig dat elke redenering vanuit de Bijbel gedaan in de kiem gesmoord wordt. Of het nu profetieen zijn, opmerkelijke getuigenissen richting Israel of verklaringen van zgn. onwaarheden en tegensprekingen die je voor de voeten wordt geworpen (en die dan weer verklaard worden en dus uiteindelijk niet waar blijken te zijn.).
Ja maar mijn beste FN, zolang je met goede argumenten(!) een buitensporige claim in de kiem kunt sporen, dan ben je bijkans verplicht om dat te doen. En zeker bij zoiets als profetiën, dien je heel kritisch te zijn, want dat is niet nogal een claim.
Je lijkt op iemand die te horen krijgt dat de aarde rond is en dan vervolgens klaagt over het feit dat hem al zijn illusies worden ontnomen.
quote:
Telkens weer loopt de discussie vast in het duidelijk ontkennen van de Bijbel als bron van getuigenis voor elke Christen. Doordat het Christenen aangerekend wordt dat ze dat als hun waarheid aannemen, kan er eenvoudig weg geen consencus worden bereikt op dit thema.
Je hebt gelijk, daar draait het inderdaad vaak op uit. Maar wat zou dat dan? Dan worden we het blijkbaar niet eens? Moet dat dan in elke discussie? Ik heb daar echt geen problemen mee hoor, en zeker niet met jou persoonlijk.
quote:
Zelfs al kom je met opzienbarende uitspraken wordt dat (juist wel) dogmatisch weggeredeneerd...........
Ja joh, maar het punt is natuurlijk dat ik het geen opzienbarende uitspraken vind, zolang ik een plausibele andere verklaring kan verzinnen.
quote:
Ik heb ook nergens beweert dat het eigenbelang is (hoewel het hem ongetwijfelt een goed gevoel zal geven).
En verder: Ik kan wel dol zijn op de Rolling Stones en ik kan iemand zelfs een keer een cd-tje geven om eens te luisteren, maar als de persoon er niks aan vindt, dan is het natuurlijk heel irritant als die persoon elke verjaardag van mij een nieuwe cd van de RS krijgt onder het mom van: "Het is WEL mooie muziek".
quote:
Ze kunnen het niet laten hè, die christenen. Altijd aan het eind toch even zo'n arogante opmerking plaatsen.
quote:
In alle vrijheid.....in alle respect
Ja ja...
Als je me zou respecteren dan zou je bovenstaande opmerkingen achterwege laten. Ik besluit mijn posts ook niet met: "Hij bestaat lekker toch niet, en daar kom je nog wel achter".

[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 20-06-2003 10:06]

pi_11239625
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:49 schreef MacMeester het volgende:
De gelovige tast af waar de niet gelovige klaar voor is en bewaart de nodige afstand (respect).
Terwijl je je ook kunt afvragen:
"Hoe kom ik van mijn psychische aandoening af, die 'Geloof' heet?"

(ja sorry hoor, maar je vraagt er echt om)

vrijdag 20 juni 2003 @ 10:33:44 #124
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_11240263
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:01 schreef Koerok het volgende:
Heet dat niet in jouw gedachtenwereld, massa histerie?
En mijn vertrouwen is de laatste jaren alleen maar gegroeid... Dankzij mensen als jij, en daar wil ik je nu, ter plekke, voor bedanken:

Bedankt Koerok, voor jouw bijdrage in mijn spirituele groei, je hebt geen idee wat je voor mij (tot nu toe) hebt betekend om zo ver te komen als waar ik nu sta. Terwijl ik weet dat het nog maar het topje van de ijsberg is!

quote:
Ik kan die vraag nergens terug vinden, hoe ik ook kijk naar mijn reply
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_11240296
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:01 schreef Koerok het volgende:

[..]

Wel raar dat meer dan een miljard mensen op aarde die "aandoening" hebben he?
Denk aan de duim :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')