quote:Dan is de vraag wat het belang is van dat bewustzijn !
Op donderdag 19 juni 2003 16:21 schreef Koerok het volgende:Zonder dat je je die vraag ooit gesteld hebt, kun je je niet eens bewust zijn van het feit dat je een agnost bent!
quote:Wat is er eenzijdig aan zijn kijk en zijn boodschap?
Op donderdag 19 juni 2003 16:09 schreef new_moon het volgende:
en ik op mijn beurt wens niet met die eenzijdige kijk van die zanger lastiggevallen te worden,..
[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 19-06-2003 16:27]
quote:Die snap ik even niet. Leg uit....
Op donderdag 19 juni 2003 16:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Dan is de vraag wat het belang is van dat bewustzijn !
quote:Lijkt me nogal offtopic...
Op donderdag 19 juni 2003 16:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Dan is de vraag wat het belang is van dat bewustzijn !
quote:wat maakt het voor de boodschap uit dat wij het oneens zijn?
Op donderdag 19 juni 2003 16:17 schreef Koerok het volgende:
Hoe kun je nu blijven roepen dat JEZUS REDT, als je je er ten volle van bewust bent dat we het oneens zijn en het ook niet eens zullen worden?
Dat is toch gelijkhebberig, of niet?
quote:Misschien offtopic idd, maar volgens mij is het helemaal niet van belang voor mensen in het dagelijks leven om te weten of je gnostisch of agnostisch of whatever bent. Het is leuk voor discussies.
Op donderdag 19 juni 2003 16:31 schreef Koerok het volgende:
Trouwens: Zonder dat bewustzijn, kon je die vraag over het bewustzijn niet eens stellen.
quote:Als iemand mij aan de deur stofzuigers wil verkopen (en natuurlijk wordt ik wat hem/haar betreft alleen maar gelukkig en succesvol met *die* stofzuiger), en ik heb geen interesse, dan is dat dat. Ik wil geen stofzuiger. Een voet tussen de deur en maar blijven schreeuwen dat ik zonder stofzuiger al het geluk in het leven misloop is gewoon intimidatie. Laat me alleen, laat me met rust, ik wil je stofzuiger niet. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Moeven!
Op donderdag 19 juni 2003 16:39 schreef new_moon het volgende:
wat maakt het voor de boodschap uit dat wij het oneens zijn?
quote:even FYI
Op donderdag 19 juni 2003 16:45 schreef Doffy het volgende:
Als iemand mij aan de deur stofzuigers wil verkopen (en natuurlijk wordt ik wat hem/haar betreft alleen maar gelukkig en succesvol met *die* stofzuiger), en ik heb geen interesse, dan is dat dat. Ik wil geen stofzuiger. Een voet tussen de deur en maar blijven schreeuwen dat ik zonder stofzuiger al het geluk in het leven misloop is gewoon intimidatie. Laat me alleen, laat me met rust, ik wil je stofzuiger niet. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Moeven!
quote:voor jou is het een boodschap, voor mij lijkt het vooral onzin...
Op donderdag 19 juni 2003 16:39 schreef new_moon het volgende:[..]
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:50 schreef new_moon het volgende:
even FYI
we hadden het niet over stofzuigers hoor
quote:Schorpioen, de kern van jouw modschap is wel: vertel me niet jouw mening, ik steek mijn kop in het zand want ik wil alleen naar mijn eigen geblaat luisteren.
Op donderdag 19 juni 2003 15:02 schreef Schorpioen het volgende:
Maar waarom blijf je je dan mengen in de discussies? Als je een echte agnost zou zijn, zou je daaruit wegblijven, omdat je weet dat je het toch nooit eens wordt. Agnosticisme betekent dat je je *onthoudt* van alle uitspraken over God, en dat je dus ook niet gaat discussieren. Waarom doe je dat dan elke keer toch weer? Waarom zo ontzettend veel energie verspillen aan discussies waar je op je klompen kan aanvoelen dat je toch nooit een millimeter dichter bij elkaar komt?
Je bent minstens even erg als die agnosten waar je je tegen af zet. Jij hebt er een handje van om je eigen zweverige, quasi intellectuele standpunten veel hoger te stellen dan de mening van een ander, en meer dan eens behandel jij mensen neerbuigend, claim je de waarheid in pacht te hebben, en doe je ervaringen van anderen af als onzin, zonder dat je het fatsoen hebt om je er in te verdiepen. Nee dat hoeft niet want je weet het toch allemaal beter, en iedereen die het niet met je eens mag uitgescholden worden.
Je bent vooringenomen en arrogant. Dit topic getuigt van een ziekmakende hypocrisie van de moderator.
quote:Als je problemen met mijn manier van modereren hebt: WFL Feedback deel 2 of schorpioen@fok.nl.
Op donderdag 19 juni 2003 18:53 schreef OllieA het volgende:[..]
Schorpioen, de kern van jouw modschap is wel: vertel me niet jouw mening, ik steek mijn kop in het zand want ik wil alleen naar mijn eigen geblaat luisteren.
Je bent minstens even erg als die agnosten waar je je tegen af zet. Jij hebt er een handje van om je eigen zweverige, quasi intellectuele standpunten veel hoger te stellen dan de mening van een ander, en meer dan eens behandel jij mensen neerbuigend, claim je de waarheid in pacht te hebben, en doe je ervaringen van anderen af als onzin, zonder dat je het fatsoen hebt om je er in te verdiepen. Nee dat hoeft niet want je weet het toch allemaal beter, en iedereen die het niet met je eens mag uitgescholden worden.
Je bent vooringenomen en arrogant. Dit topic getuigt van een ziekmakende hypocrisie van de moderator.
quote:Ach, ik heb vooral problemen met jouw manier van reageren op Koerok in dit topic, en ik dacht, kom, ik reageer er eens even generaliserend op.
Op donderdag 19 juni 2003 19:07 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Als je problemen met mijn manier van modereren hebt: WFL Feedback deel 2 of schorpioen@fok.nl.
Wat ik opgemerkt heb in elke discussie in en rond het Them 'God, etc...' is eenvoudig dat elke redenering vanuit de Bijbel gedaan in de kiem gesmoord wordt. Of het nu profetieen zijn, opmerkelijke getuigenissen richting Israel of verklaringen van zgn. onwaarheden en tegensprekingen die je voor de voeten wordt geworpen (en die dan weer verklaard worden en dus uiteindelijk niet waar blijken te zijn.).
Telkens weer loopt de discussie vast in het duidelijk ontkennen van de Bijbel als bron van getuigenis voor elke Christen. Doordat het Christenen aangerekend wordt dat ze dat als hun waarheid aannemen, kan er eenvoudig weg geen consencus worden bereikt op dit thema.
Zelfs al kom je met opzienbarende uitspraken wordt dat (juist wel) dogmatisch weggeredeneerd...........
Weet je, het is zo eenvoudig.........dat een Christen je hoopt te 'bekeren' heeft niets van doen met eigenbelang, het is idd het gevoel van liefde en de uitzicht op die wonderlijke toekomst die wij ervaren......hoe kun je anders dan daar van willen getuigen.
Gelukkig houd die God, die jullie ontkennen (niet willen kennen) heel goed rekening met jullie wens, kom je vanzelf ooit achter...........
In alle vrijheid.....in alle respect
Greetz, Pat
quote:Kijk, ik ben geen Christen maar ik vind zulke dingen wel mooi om te lezen.
Op donderdag 19 juni 2003 23:35 schreef Flying_nomad het volgende:
Weet je, het is zo eenvoudig.........dat een Christen je hoopt te 'bekeren' heeft niets van doen met eigenbelang, het is idd het gevoel van liefde en de uitzicht op die wonderlijke toekomst die wij ervaren......hoe kun je anders dan daar van willen getuigen.Gelukkig houd die God, die jullie ontkennen (niet willen kennen) heel goed rekening met jullie wens, kom je vanzelf ooit achter...........
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zich hieraan kunnen ergeren. Het is geen houding van betweterigheid of 'beter voelen' en als je dat niet inziet kun je beter bij jezelf te rade gaan dan afgeven op de Christenen.
quote:Ik vind het juist weer van dat gezwets. Jullie geloven het nu niet, maar wacht maar af dan zul je het vanzelf wel merken dat ik gelijk had. En als ik bijvoorbeeld gelijk zou hebben dan zullen we dat nooit weten want dan is er niets van ons over.
Op donderdag 19 juni 2003 23:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Kijk, ik ben geen Christen maar ik vind zulke dingen wel mooi om te lezen.
quote:Het is ook niet echt ergeren. Het is meer onbegrip en als zo iemand maar stug door blijft strooien met bijbelteksten wordt het misschien op een bepaald moment wel irritant.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zich hieraan kunnen ergeren. Het is geen houding van betweterigheid of 'beter voelen' en als je dat niet inziet kun je beter bij jezelf te rade gaan dan afgeven op de Christenen.
En ik ben nu een weekje weg ! Dag allemaal !
quote:Het is als parelen voor de zwijnen gooien:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:27 schreef speknek het volgende:
Oh bij mij is dat wel ergeren, je verliest de discussie maar wilt het niet toegeven en komt met een ultiem zwaktebod. 'Jamaar ik heb toch gelijk en eens kom je erachter' 'ja doei'.
Als deze mooie verhalen voor die persoon als zweverig of fantasie worden bestempeld weet je als gelovige dat hij of zij er nog niet aan toe is. Dat bemoeilijkt de discussie die sommige proberen aan te gaan. Dit besef zou er moeten zijn van beide kanten:
De gelovige tast af waar de niet gelovige klaar voor is en bewaart de nodige afstand (respect).
De niet gelovige voelt of de evangeliën hem/haar raken of niet. Zo ja, welkom
; zo niet, even goeie vrienden.
quote:Ja dank je! Even goede vrienden.
Op vrijdag 20 juni 2003 08:49 schreef MacMeester het volgende:
Het is als parelen voor de zwijnen gooien:
quote:Het gaat ook helemaal niet over de boodschap. Het gaat erom hoe wij beide aankijken tegen de boodschap. Daar gaat het hier om.
Op donderdag 19 juni 2003 16:39 schreef new_moon het volgende:
Kortom: als je het niet met elkaar eens wordt, dan moet je je daar bij neerleggen en dan past het niet om na afloop nog eens te zeggen: "Toch is het zo!".
[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 20-06-2003 10:02]
quote:Ja maar mijn beste FN, zolang je met goede argumenten(!) een buitensporige claim in de kiem kunt sporen, dan ben je bijkans verplicht om dat te doen. En zeker bij zoiets als profetiën, dien je heel kritisch te zijn, want dat is niet nogal een claim.
Op donderdag 19 juni 2003 23:35 schreef Flying_nomad het volgende:
Wat ik opgemerkt heb in elke discussie in en rond het Them 'God, etc...' is eenvoudig dat elke redenering vanuit de Bijbel gedaan in de kiem gesmoord wordt. Of het nu profetieen zijn, opmerkelijke getuigenissen richting Israel of verklaringen van zgn. onwaarheden en tegensprekingen die je voor de voeten wordt geworpen (en die dan weer verklaard worden en dus uiteindelijk niet waar blijken te zijn.).
quote:Je hebt gelijk, daar draait het inderdaad vaak op uit. Maar wat zou dat dan? Dan worden we het blijkbaar niet eens? Moet dat dan in elke discussie? Ik heb daar echt geen problemen mee hoor, en zeker niet met jou persoonlijk.
Telkens weer loopt de discussie vast in het duidelijk ontkennen van de Bijbel als bron van getuigenis voor elke Christen. Doordat het Christenen aangerekend wordt dat ze dat als hun waarheid aannemen, kan er eenvoudig weg geen consencus worden bereikt op dit thema.
quote:Ja joh, maar het punt is natuurlijk dat ik het geen opzienbarende uitspraken vind, zolang ik een plausibele andere verklaring kan verzinnen.
Zelfs al kom je met opzienbarende uitspraken wordt dat (juist wel) dogmatisch weggeredeneerd...........
quote:Ik heb ook nergens beweert dat het eigenbelang is (hoewel het hem ongetwijfelt een goed gevoel zal geven).
Weet je, het is zo eenvoudig.........dat een Christen je hoopt te 'bekeren' heeft niets van doen met eigenbelang, het is idd het gevoel van liefde en de uitzicht op die wonderlijke toekomst die wij ervaren......hoe kun je anders dan daar van willen getuigen.
quote:Ze kunnen het niet laten hè, die christenen. Altijd aan het eind toch even zo'n arogante opmerking plaatsen.
Gelukkig houd die God, die jullie ontkennen (niet willen kennen) heel goed rekening met jullie wens, kom je vanzelf ooit achter...........
quote:Ja ja...
In alle vrijheid.....in alle respect
[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 20-06-2003 10:06]
quote:Terwijl je je ook kunt afvragen:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:49 schreef MacMeester het volgende:
De gelovige tast af waar de niet gelovige klaar voor is en bewaart de nodige afstand (respect).
(ja sorry hoor, maar je vraagt er echt om)
quote:Heet dat niet in jouw gedachtenwereld, massa histerie?
Op vrijdag 20 juni 2003 10:01 schreef Koerok het volgende:
Terwijl je je ook kunt afvragen:
"Hoe kom ik van mijn psychische aandoening af, die 'Geloof' heet?"
Bedankt Koerok, voor jouw bijdrage in mijn spirituele groei, je hebt geen idee wat je voor mij (tot nu toe) hebt betekend om zo ver te komen als waar ik nu sta. Terwijl ik weet dat het nog maar het topje van de ijsberg is!
quote:Ik kan die vraag nergens terug vinden, hoe ik ook kijk naar mijn reply
(ja sorry hoor, maar je vraagt er echt om)
quote:Wel raar dat meer dan een miljard mensen op aarde die "aandoening" hebben he?
Op vrijdag 20 juni 2003 10:01 schreef Koerok het volgende:[..]
Terwijl je je ook kunt afvragen:
"Hoe kom ik van mijn psychische aandoening af, die 'Geloof' heet?"(ja sorry hoor, maar je vraagt er echt om)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |