Ik vind de kop zoals ie in de krant staat denigrerend overkomen. Maar als ik ga nadenken zou ook 'negers' een beetje twijfelachtig overkomen. Misschien zijn we gewoon niet gewend om mensen bij huidskleur genoemd te zien worden, meestal gebeurt dat (zeker in de media) immers bij ras.
quote:Open het topic maar opnieuw als je de discussie wilt voortzetten. Linkje naar de eerste ontopic post erbij (ergens halverwege het topic) en dan kun je wmb verder gaan.
Op woensdag 18 juni 2003 15:23 schreef Jarno het volgende:
Had het topic van SC trouwens niet gered kunnen worden door een editje in de openingspost ofzo? Er was wel degelijk een discussie aan de gang.Er wordt trouwens weer flink gedelete.
.
quote:Ja, daahaag, jij bent mod. JIJ moet de discussie in goede banen leiden!
Op woensdag 18 juni 2003 15:26 schreef robh het volgende:[..]
Open het topic maar opnieuw als je de discussie wilt voortzetten. Linkje naar de eerste ontopic post erbij (ergens halverwege het topic) en dan kun je wmb verder gaan.
quote:Ik zou denken: waar de hell ligt Dover ook alweer.
Op woensdag 18 juni 2003 15:26 schreef Ernst het volgende:
Wat zou men vinden van een topictitel als: "Weer 60 gelen dood aangetroffen in vrachtwagen bij Dover."?
quote:in DAT geval vinden ze het niet kunnen.
Wat zou men vinden van een topictitel als: "Weer 60 gelen dood aangetroffen in vrachtwagen bij Dover."?
quote:Staat überhaupt niet in de VanDale als woord voor 'chinezen'.
quote:Spleetogen dan.
Op woensdag 18 juni 2003 15:30 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Staat überhaupt niet in de VanDale als woord voor 'chinezen'.
quote:Slechte vergelijking, dat komt meer overeen met een woord als 'nikkers'. Ook dat is een woord dat niet kan (imo).
Op woensdag 18 juni 2003 15:31 schreef Jarno het volgende:
Spleetogen dan.
Of moet ik zeggen een medemens met een bruin kleurtje, kroeshaar en een gouden tand? Die rappers zeggen zelf ook in hun eigen nummers nigger dit en nigger dat.
quote:blablablablablablabla
Op woensdag 18 juni 2003 16:30 schreef Butt_Plugg het volgende:
Creool mag dat dan weer wel?Of moet ik zeggen een medemens met een bruin kleurtje, kroeshaar en een gouden tand? Die rappers zeggen zelf ook in hun eigen nummers nigger dit en nigger dat.
als je gewoon leest dan weet je dat dit al meerdere malen voorbij gekomen is.
Neger = ok
zwarte = denigrerend
wat mij betreft dan.
probeer ook is wat toe te voegen aan een topic
heb het woord "verdwenen" in de topictitel even niet goed gespelt
kan iemand dat ff wijzigen?
quote:als iemand een topic opent met 12 witten 4 maanden in de bak blabla dan kom ik hier ook klagen huilebalk
Op woensdag 18 juni 2003 16:39 schreef Butt_Plugg het volgende:
Zwarte is denigrerend, maar je mag wel blanke zeggen, maar weer geen gele. Bullshit wij mogen altijd wel gediscrimineerd worden.
Ga je naar de politie aangifte doen van het feit dat je uitgemaakt bent voor ; kaaskop, kut blanke, bleekscheet of melkfles, dan lachen ze je uit, maar oowee als ik je een zwarte noem, dan is het land te klein. Dikke vinger!
quote:Sure
Op woensdag 18 juni 2003 16:40 schreef sp3c het volgende:[..]
als iemand een topic opent met 12 witten 4 maanden in de bak blabla dan kom ik hier ook klagen huilebalk
omdat jouw antiliaanse vriend er om moet lachen mag ik niet in het feedback topic aangeven dat ik het denigrerend vind?
lekker dan ...
quote:Blanken.
Op woensdag 18 juni 2003 16:40 schreef sp3c het volgende:als iemand een topic opent met 12 witten 4 maanden in de bak blabla dan kom ik hier ook klagen huilebalk
quote:Hoe vaak ga jij nog zeggen wat je hierover vindt?
Op woensdag 18 juni 2003 16:32 schreef sp3c het volgende:[..]
blablablablablablabla
als je gewoon leest dan weet je dat dit al meerdere malen voorbij gekomen is.
Neger = ok
zwarte = denigrerend
wat mij betreft dan.probeer ook is wat toe te voegen aan een topic
Dit was de 994e x dus misschien nog 6x?
quote:totdat niemand meer dezelfde vraag stelt?
Op woensdag 18 juni 2003 16:53 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe vaak ga jij nog zeggen wat je hierover vindt?
Dit was de 994e x dus misschien nog 6x?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |