quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:45 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Ik vind het woord 'zwarte' als zowel 'flikker' in een serieuze context denigrerend overkomen. Daarbij vind ik het 'flikker'-topic nog een graadje erger, omdat dat het puur als provocerend antwoord bedoeld is. Lekker kinderachtig, als je het mij vraag. Dit had trouwens allemaal niet gehoeven als een modje gewoon in eerste instantie 'zwarte' naar 'neger' o.i.d. veranderd had.
quote:IJverige agent hield huis in Texas
Op woensdag 18 juni 2003 14:45 schreef SCH het volgende:[..]
De kop van het verhaal is:
IJverige agent hield huis in Texas en de onderkop is: Twaalf zwarten vier jaar onschuldig in de gevangenisga je ook nog even in op de vraag waarom het homohuwelijktopic dicht is? vanwege de titel of de in houd?
zou dus de titel moet zijn, nergens voor nodig om te beginnen met swarten
tenzij je natuurlijk wilt flamen, als flamebait werkte de titel iig perfect
hell zeg , ik heb me er zelfs net voor laten bannen. Zowaar weer een echte flame zeg
quote:idd...
Op woensdag 18 juni 2003 14:49 schreef ballOfur het volgende:tenzij je natuurlijk wilt flamen, als flamebait werkte de titel iig perfect
Het woord zwarten door mensen vervangen had ook een oplossing kunnen zijn..
quote:Jamaar, flikkers is dat toch ook niet?
Op woensdag 18 juni 2003 14:50 schreef DennisMoore het volgende:
De Volkskrant gebruikt dus het woord 'zwarten', dat volgens VanDale niét negatief geladen is.
Of betekent [inf]. iets als [belediging]?
quote:het is voor een groot deel van fok negatief geladen en daar zou dus rekening mee moeten worden gehouden, net als dat als er kanker in een topic staat daar ook een deel niet tegen kan, en dan wordt het wel veranderd
Op woensdag 18 juni 2003 14:50 schreef DennisMoore het volgende:
De Volkskrant gebruikt dus het woord 'zwarten', dat volgens VanDale niét negatief geladen is.
ze meten met 2 maten. punt.uit.
quote:*zucht*
Op woensdag 18 juni 2003 14:37 schreef Jarno het volgende:
Dave, ik vind je geen huilie hoor, maar als je bewoordingen als 'flikker' not done vindt in een topic titel, is iets als 'zwarte' op z'n zachtst gezegd ook wat minder respectvol. Daar ging 't 'm om denk ik.
En dan nog maar een keer: Ik vond daar in dit geval geen sprake van.
in dit geval dus. En dan kunnen mensen aankomen met allerlei andere voorbeelden waarbij dat wel het geval is, of die er zelfs speciaal voor geopend zijn om te provoceren, dat doet niets af aan *dit* geval.
En nee, ik ben niet van plan om alles in regeltjes te gaan vatten. Ik ben ook niet van plan om op een E.O.-achtige manier topictitels te moeten ontdoen van alles wat ook maar eventueel wel eens door iemand in een vlaag van ongesteldheid verkeerd opgevat zou kunnen worden.
quote:Wordt in mijn ervaring in ieder geval veel gebruikt als scheldwoord. Maargoed...
Op woensdag 18 juni 2003 14:51 schreef Jarno het volgende:Jamaar, flikkers is dat toch ook niet?
quote:Informeel, iets als 'spreektaal' misschien. Maar een van de betekenissen is ook [grof]. Dus het is m.i. een schemergebied. En zou daarom al niet in een OOG-topic-titel thuishoren.
Of betekent [inf]. iets als [belediging]?
quote:t zijn net zwarten die flikkers
Op woensdag 18 juni 2003 14:57 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wordt in mijn ervaring in ieder geval veel gebruikt als scheldwoord. Maargoed...
[..]Informeel, iets als 'spreektaal' misschien. Maar een van de betekenissen is ook [grof]. Dus het is m.i. een schemergebied. En zou daarom al niet in een OOG-topic-titel thuishoren.
quote:als er nu mensen zijn die het beledigend of denigrerend vind dan kun je daar toch ook wel gewoon respect voor hebben.
Geplaatst door Jernau.Morat.Gurgeh (Moderator) op woensdag 18 juni 2003 14:55*zucht*
En dan nog maar een keer: Ik vond daar in dit geval geen sprake van.in dit geval dus. En dan kunnen mensen aankomen met allerlei andere voorbeelden waarbij dat wel het geval is, of die er zelfs speciaal voor geopend zijn om te provoceren, dat doet niets af aan *dit* geval.
En nee, ik ben niet van plan om alles in regeltjes te gaan vatten. Ik ben ook niet van plan om op een E.O.-achtige manier topictitels te moeten ontdoen van alles wat ook maar eventueel wel eens door iemand in een vlaag van ongesteldheid verkeerd opgevat zou kunnen worden.
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 18-06-2003 14:59]
quote:nee hij heeft liever 2 topics gezeur
Op woensdag 18 juni 2003 14:58 schreef sp3c het volgende:
als er nu mensen zijn die het beledigend of denigrerend vind dan kun je daar toch ook wel gewoon respect voor hebben.
quote:Ik ben het met je eens, maar kennelijk is men niet van plan om op een E.O.-achtige manier topictitels te moeten ontdoen van alles wat ook maar eventueel wel eens door iemand in een vlaag van ongesteldheid verkeerd opgevat zou kunnen worden.
Op woensdag 18 juni 2003 14:57 schreef DennisMoore het volgende:En zou daarom al niet in een OOG-topic-titel thuishoren.
quote:Maar dan gaan we ook echt miereneuken de komende tijd over taal. Ik vind het nogal kleinzerig - juist omdat er een goede reden is het te gebruiken en als mensen eens le-zen:
Op woensdag 18 juni 2003 14:58 schreef sp3c het volgende:
als er nu mensen zijn die het beledigend of denigrerend vind dan kun je daar toch ook wel gewoon respect voor hebben.
quote:Waarom dan wel in vlagen van ongesteldheid overmatig met z'n drietjes als zijnde 1 Henk Binnendijk gaan editten in topics?
Op woensdag 18 juni 2003 14:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
quote:Kap nou gewoon eens met dat ontiegelijk vervelende gedram van je. Het is nu al meerdere malen uitgelegd, toegelicht en besproken wanneer er door ons geedit en/of gedelete wordt.
Op woensdag 18 juni 2003 15:02 schreef Loedertje het volgende:[..]
Waarom dan wel in vlagen van ongesteldheid overmatig met z'n drietjes als zijnde 1 Henk Binnendijk gaan editten in topics?
quote:ik lees ook
Op woensdag 18 juni 2003 15:00 schreef SCH het volgende:[..]
Maar dan gaan we ook echt miereneuken de komende tijd over taal. Ik vind het nogal kleinzerig - juist omdat er een goede reden is het te gebruiken en als mensen eens le-zen:
in de eerste bijdrage heb ik al gezegd dat de volkskrant dit woord zelf in de kop gebruikt en dat daar duidelijke journalistieke redenen voor zijn.
er staat duidelijk
12 ZWARTEN 4 jaar in de gevangenis
het gebruik van het woord zwart in deze zin vind ik denigrerend, daar kun je het mee eens zijn of niet maar dit is mijn mening als ik dat dan kom melden in dit klotetopic dan wens ik niet door debiele moderators voor luiwammes uitgemaakt te worden
quote:Spec, het gebruik van het woord "zwarte" is toch functioneel in dat topic?
Op woensdag 18 juni 2003 15:09 schreef sp3c het volgende:het gebruik van het woord zwart in deze zin vind ik denigrerend, daar kun je het mee eens zijn of niet maar dit is mijn mening als ik dat dan kom melden in dit klotetopic dan wens ik niet door debiele moderators voor luiwammes uitgemaakt te worden
Die mensen zijn opgepakt omdat ze zwart zijn. Ik zou het pas denigrerend vinden als het in een denigrerende context geplaatst zou worden.
quote:Ik heb je niet voor luiwammes uitgemaakt, al begin ik wel te neigen naar je ene drammer te noemen. Ik heb je nu al meerdere keren uitgelegd dat IK het niet denigrerend vind in deze context. En met mij zijn er meerderen blijkbaar. Ik heb je argumenten gezien, ik heb de zaak afgewogen en ik vind het niet nodig om het aan te passen.
Op woensdag 18 juni 2003 15:09 schreef sp3c het volgende:[..]
ik lees ook
er staat duidelijk
12 ZWARTEN 4 jaar in de gevangenis
het gebruik van het woord zwart in deze zin vind ik denigrerend, daar kun je het mee eens zijn of niet maar dit is mijn mening als ik dat dan kom melden in dit klotetopic dan wens ik niet door debiele moderators voor luiwammes uitgemaakt te worden
Dan kun je (en anderen) wel lekker door blijven gaan, maar dat verandert echt niets aan mijn mening hierover.
SCH gebruikt de "subkop" , dacht ik.
In de VS noemt men mensen met een creools uiterlijk, Afro-Americans, blacks mag ineens niet meer, negro's ligt ws te dicht bij nigger en nigger mag alleen gebezigd worden door Afro Americans onderling.
Hier in Nederland kan 'zwarten' een negatieve ondertoon hebben, afhankelijk van de context.
Maar laten we ajb niet zo krampachtig doen als in de VS waar de benoeming 'black people' jarenlang gewoon door iedereen, ook door negers, geaccepteerd werd en nu opeens als 'fout' wordt gezien.
Hier in Nederland zijn er ook Surinamers die het woord neger als belediging opvatten en het uit de Van Dale geschrapt wilden zien
in de jaren zeventig en tachtig was flikker een geuzennaam en nu vinden jonge homo's het een scheldwoord, terwijl ik het nog steeds een mooi woord vind - dan moet je zoeken naar de gemene deler en de vraag of een woord relevant is in de context.
quote:ik doel natuurlijk op deze opmerking
Op woensdag 18 juni 2003 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik heb je niet voor luiwammes uitgemaakt, al begin ik wel te neigen naar je ene drammer te noemen. Ik heb je nu al meerdere keren uitgelegd dat IK het niet denigrerend vind in deze context. En met mij zijn er meerderen blijkbaar. Ik heb je argumenten gezien, ik heb de zaak afgewogen en ik vind het niet nodig om het aan te passen.
quote:&
Op woensdag 18 juni 2003 12:37 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ten koste van veel gezeik mijn gelijk willen halen, dat deed ik ook.....
Toen ik 5 was.Hebben jullie niks beters te doen? Werken of zo?
quote:ik vind dat achterlijke reactie's en ik vraag me af waarom die niet als offtopic or worse wegge-edit worden
Op woensdag 18 juni 2003 12:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
[..]Het gaat nou al 2 hele bladzijden over die topictitel. Geen wonder dat de economie zo kut gaat als mensen daaraan hun energie besteden.
quote:het kan me geen ene fuck schelen of jij je mening nu wel of niet verandert daar vraag ik dan ook niet om, ik leg enkel mijn eigen mening uit aangezien mensen het niet begrijpen
Dan kun je (en anderen) wel lekker door blijven gaan, maar dat verandert echt niets aan mijn mening hierover.
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 18-06-2003 15:23]
Er wordt trouwens weer flink gedelete.
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |