Na 14 maanden een relatie te hebben gehad is het uit gegaan.
De laatste tijd liep alles steeds stroefer. Ook vaak ruzie, maar dat hadden we sowieso al vaak. Ik had al eerder mijn twijfels over de relatie, omdat ik het gevoel had dat ik opgeeist werd, dat al mijn aandacht naar haar moest en dat er voor mijn gevoelens en gedachten geen begrip was. Ook werd zij vaak boos om de meest stupide dingen. En niet zomaar boos... Op die momenten deugde er totaal niets van mij, werd ik helemaal afgebrand en had ik haar in haar ogen ontzettend gekwetst. Dit had als gevolg dat ik in het begin van de relatie nogal veel deed om de vrede te bewaren. Al met al was ik me dus aan het wegcijferen. Op een gegeven moment ben ik meer voor mezelf gaan kiezen in de zin van meer dingen alleen ondernemen, mijn mening niet meer verbergen en niet telkens maar de schuld op me nemen om een ruzie goed te maken. Hier kon zij maar moeilijk mee leven. Dit resulteerde in onbegrip en de vrees dat ze me aan het kwijtraken was. Ik kon haar niet genoeg op het hart drukken dat dat niet zo was en dat ik echt stapelgek op haar was. Maar toch kon ik dat gevoel niet wegnemen. Uiteindelijk kregen we dus nog vaker ruzie als ik wat voor mezelf wilde doen of als zij het idee kreeg dat ik een ander had (en dat was vaak)... Ze zag echt spoken en telkens heb ik de moeite genomen om die gedachten te ontkrachten en haar te verzekeren van mijn liefde voor haar. Dit hielp dus echt niet, bij haar zaten dingen dwars en bij mij ook en als we daar over praatten dan liep dat steeds uit op discussies. Ik kon me echt niet vinden in haar standpunten. Dus vorige week hebben we er samen een punt achter gezet.
Maar goed, nu komt het... Toch ben ik nog steeds gek op haar en zij ook op mij. Het probleem is dat ik niet weet of ik het nog een keer wil proberen. Veel mensen raden het me af en een klein stemmetje in mijn hoofd ook, maar heb ik ook het gevoel dat ik haar niet kwijt wil. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik niet met haar kan leven, maar ook niet zonder haar. Ik mis haar echt en ben nog steeds gek op haar, maar ik ben bang dat als ik het weer een kans geef dat alles weer verder zal gaan zoals het was en dat zou ik niet kunnen trekken. Zij heeft aangegeven dat ze er voor wilt vechten, maar toch weet ik het niet. Het ene moment denk ik dat ik haar terug wil en het andere weer van niet.
Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Hoe krijg ik voor mezelf duidelijkheid, want hier word ik gek van?
quote:wil deze user even weggaan
Op woensdag 18 juni 2003 12:28 schreef smash789 het volgende:
Hoe is de sex?
quote:altijd je hart volgen en niet je hoofd
Op woensdag 18 juni 2003 12:29 schreef seriewoordenaar het volgende:
Altijd de stemmetjes in je hoofd volgen...
quote:ik denk dat de sex hier los van staat
Op woensdag 18 juni 2003 12:29 schreef smash789 het volgende:
Ik BEN serieus. Ik herken de situatie en m'n vraag is serieus.
quote:Heel correct. Je hoeft daar geen universiteit voor te studeren.
Op woensdag 18 juni 2003 12:31 schreef amaranta het volgende:[..]
ik denk dat de sex hier los van staat
hoe goed of slecht de sex ook is
Laat me raden, ze is ook heel erg snel, heel erg jaloers?
quote:Vind ik op zich een serieuze vraag - ik heb geweldige sex met m'n ex....maar dus geen relatie meer.....
Op woensdag 18 juni 2003 12:28 schreef smash789 het volgende:
Hoe is de sex?
Hangt er een beetje van af wat voor soort relatie je wilt...de vorm van relatie die je had was echter blijkbaar niet goed - en je weet allebei waarom het uit is, ook al vind je elkaar nog leuk (situatie waar ik ook in zit...)....
quote:omdat jij alleen aan sex dacht ipv aan haar?
Op woensdag 18 juni 2003 12:32 schreef smash789 het volgende:
In mijn geval stond de sex er niet los van, maar ja, dat ben ik.Laat me raden, ze is ook heel erg snel, heel erg jaloers?
Ik weet heel goed dat dat niet tussen ons in mag staan, maar toch...
Verder is een grote oorzaak van haar gedrag te vinden in haar psychische toestand, waar ze ook wel aan werkt door een professionele hulp. Lange tijd ben ik een sort van vangnet geweest voor haar, maar uiteindelijk kon ik dat niet alleen aan en heeft ze hulp gezocht. Maar gevolg van haar toestand is dat ik weet dat als we de relatie weer oppakken, het heel langzaam zal verbeteren of misschien wel niet...
quote:Klopt als een bus! Als seks een relatie samenhoudt dan kun je er gif op innemen dat de relatie vroeg of laat weer stuk gaat. Iedere dag je favoriete soep eten zorgt ervoor dat je na een jaar een andere soepje op de tong wil smaken. Seks is zwaar overrated...
Op woensdag 18 juni 2003 12:33 schreef amaranta het volgende:
ik blijf erbij dat de sex er los van staat
je houdt van iemand, en als je van iemand houdt op basis van je sex leven dan zit er iets goed fout
quote:Correct....maar ik bedoel dat de relatie vriend&vriendin niet werkt om bepaalde redenen.....wat niet uitsluit dat je elkaar niet kunt zien - en juist omdat je (nog) van elkaar houdt kun je nog seks hebben - en geen (andere vorm van) relatie.....
Op woensdag 18 juni 2003 12:33 schreef amaranta het volgende:
ik blijf erbij dat de sex er los van staat
je houdt van iemand, en als je van iemand houdt op basis van je sex leven dan zit er iets goed fout
...ach ja...
quote:fifty-fifty
Op woensdag 18 juni 2003 12:33 schreef amaranta het volgende:[..]
omdat jij alleen aan sex dacht ipv aan haar?
quote:foute verhoudingen
Op woensdag 18 juni 2003 12:35 schreef smash789 het volgende:[..]
fifty-fifty
quote:edit verkeerd gelezen
Op woensdag 18 juni 2003 12:35 schreef avdbree het volgende:[..]
Correct....maar ik bedoel dat de relatie vriend&vriendin niet werkt om bepaalde redenen.....wat niet uitsluit dat je elkaar niet kunt zien - en juist omdat je (nog) van elkaar houdt kun je nog seks hebben - en geen (andere vorm van) relatie.....
...ach ja...
quote:Ligt eraan hoe goed de sex is
Op woensdag 18 juni 2003 12:35 schreef amaranta het volgende:[..]
foute verhoudingen
quote:inderdaad
Op woensdag 18 juni 2003 12:34 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Klopt als een bus! Als seks een relatie samenhoudt dan kun je er gif op innemen dat de relatie vroeg of laat weer stuk gaat. Iedere dag je favoriete soep eten zorgt ervoor dat je na een jaar een andere soepje op de tong wil smaken. Seks is zwaar overrated...
quote:Ja, maar ik weet niet of haar problemen op te lossen zijn...
Op woensdag 18 juni 2003 12:35 schreef amaranta het volgende:ben je gelukkig Op dit moment dus niet en de laatste tijd met haar ook niet meer. Maar toch blijf ik hopen dat alle problemen weg zullen gaan. We hadden natuurlijk vaak zat leuke momenten, maar op een gegeven moment wordt elke week ruzie om niks toch wel te veel...
jullie mooie momenten Zat.
hou je van haar Ja!
zie je een toekomst samen als de problemen oplossen?
Bedenk echter wel dat het nooit alleen haar fout is..
Kijk, met terug bij elkaar komen is niets mis. Maar als je daarna tegen dezelfde problemen aanloopt heb je er allebij niets aan, en verleng je het "lijden" alleen maar.
Succes
Alleen ik twijfel nu alweer, haar extreme jaloezie is en blijft een heikel punt en haar ouders ook... En ik twijfel ook aan mijn gevoel voor haar.
Ik herken het hoor, als het uit is mis je elkaar, maar daarna, als je dan toch weer wat begint, komt het rotgevoel toch weer terug en weet je eigenlijk wel weer waarom het toen uitging Maar je kan ervoor proberen te knokken. Dit is bij ons iig de laatste kans..
Lastig hoor, vooral als je wel van elkaar houdt, maar niet zeker bent van een toekomst (of last hebt van andere problemen)
suc6 kerel!!!!
Good Luck
JJ
quote:Licht eens toe? Ik snap het niet
Op woensdag 18 juni 2003 12:43 schreef smash789 het volgende:
Die extreme jaloezie heeft z'n minpunten, maar ook waanzinnige pluspunten!
Bij mij is de relatie nu echt over... ook omdat ik door al dat 'gedoe' weinig meer voor haar voel. Andersom is het helaas wel zo. We zien elkaar nog wel (vanavond zelfs), maar ik 'vaar' beter bij de situatie zoals hij nu is...
* elpatsjieno zegt: luister naar het stemmetje in je hoofd
Alleen kan me niet voorstellen dat iemand een jarenlange realtie kan hebben zonder sex!
Sex zie ik als een steunpilaar in een realtie, daarmee geef je ook elkaars vertrouwen aan enz enz enz...
Dus de vraag:
Hoe was de sex? is net zo van belang als: Hadden jullie vaak ruzie?
quote:Thank you, thank you
Op woensdag 18 juni 2003 12:45 schreef N-I-X het volgende:
Er is altijd een grote groep mensen die gaan zeuren als je naar sex vraagt. Want je hebt het toch over een relatie... blablablablaAlleen kan me niet voorstellen dat iemand een jarenlange realtie kan hebben zonder sex!
Sex zie ik als een steunpilaar in een realtie, daarmee geef je ook elkaars vertrouwen aan enz enz enz...
Dus de vraag:
Hoe was de sex? is net zo van belang als: Hadden jullie vaak ruzie?
quote:Jaa bij mij ongeveer hetzelfde zo, ik merk wel dat ik *minder* voor haar voel dan eerst, en denk nu vaker aan mezelf dan eerst... misschien een beetje egoïstisch, maar ik heb ook mijn eigen dingen die ik wil doen! En zolang zij daar mee kan leven, en zodoende de relatie wat kan groeien (elkaar ook wat vrijheid geven) dan komt het wel goed
Op woensdag 18 juni 2003 12:45 schreef elpatsjieno het volgende:
Wow... ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ex: mij claimen, haar emotionele driftbuien, wegcijferen voor haar... heel erg herkenbaar... helaasBij mij is de relatie nu echt over... ook omdat ik door al dat 'gedoe' weinig meer voor haar voel. Andersom is het helaas wel zo. We zien elkaar nog wel (vanavond zelfs), maar ik 'vaar' beter bij de situatie zoals hij nu is...
quote:Het heeft wel iets... Dat een meisje heel erg jaloers is. Denk je gewoon eens in, een meisje dat je zo voor derzelf wil hebben, dat ze echt meteen heel boos wordt om vaak niks. Ik vind dat best wel iets 'geils' hebben zeg maar. Ik vind het moeilijk uit te leggen.
Op woensdag 18 juni 2003 12:43 schreef Logix het volgende:[..]
Licht eens toe? Ik snap het niet
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door smash789 op 18-06-2003 12:50]
quote:Bedankt voor je reactie!
Op woensdag 18 juni 2003 12:40 schreef Logix het volgende:
Zit in dezelfde situatie... alleen is het dan alweer aan. Ook hetzelfde gedoe met schoonouders enzo,...Alleen ik twijfel nu alweer, haar extreme jaloezie is en blijft een heikel punt en haar ouders ook... En ik twijfel ook aan mijn gevoel voor haar.
Ik herken het hoor, als het uit is mis je elkaar, maar daarna, als je dan toch weer wat begint, komt het rotgevoel toch weer terug en weet je eigenlijk wel weer waarom het toen uitging
![]()
suc6 kerel!!!!
Dat gevoel heb ik dus ook. Aan de ene kant een goed gevoel bij de gedachte om het weer te proberen en aan de andere kant krijg ik dan ook een rotgevoel...
Hoe ga jij met dat gedoe van je schoonouders om?
quote:Tsja dat is dan wel mooi... maar ik heb er zo genoeg van dat ik er niet meer aan begin. Het probleem is dat zij dat wel wil... wordt weer een lastig avondje denk ik
Op woensdag 18 juni 2003 12:47 schreef Logix het volgende:[..]
... En zolang zij daar mee kan leven, en zodoende de relatie wat kan groeien (elkaar ook wat vrijheid geven) dan komt het wel goed
...
quote:Ik ben dus ook wel minder gaan voelen voor haar, maar nog steeds ben ik gek op d'r.
Op woensdag 18 juni 2003 12:45 schreef elpatsjieno het volgende:
Wow... ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ex: mij claimen, haar emotionele driftbuien, wegcijferen voor haar... heel erg herkenbaar... helaasBij mij is de relatie nu echt over... ook omdat ik door al dat 'gedoe' weinig meer voor haar voel. Andersom is het helaas wel zo. We zien elkaar nog wel (vanavond zelfs), maar ik 'vaar' beter bij de situatie zoals hij nu is...
Vraagje... Telkens wanneer ik contact met haar heb, dan volg ik meer m'n gevoel en vergeet ik waarom ik het uit heb gemaakt. Dit maakt alles echt moeilijk. Hoe ga jij daar mee om?
Probeer elkaar te laten uitpraten en je niet meteen aangesproken voelen als er een vorm van kritiek wordt geuit. Het schiet niet op als jullie met elkaar willen praten en dat jullie weer in de clinch liggen.
Ik ken jou verder niet, maar ik raad je aan om niet koppig te zijn of blijven tijdens het gesprek, dat schiet helemaal niet op (ik spreek uit ervaring!)
Maak samen de balans op, bekijk in hoeverre jullie problemen op te lossen zijn. Als jullie hier samen uit kunnen komen en eraan willen werken, dan is er zeker een kans van slagen! Ik wens je hierbij veel wijsheid toe!
quote:Oké... Dat had ik dus nog niet gelezen...
Op woensdag 18 juni 2003 12:52 schreef elpatsjieno het volgende:[..]
Tsja dat is dan wel mooi... maar ik heb er zo genoeg van dat ik er niet meer aan begin. Het probleem is dat zij dat wel wil... wordt weer een lastig avondje denk ik
quote:Dat is de reden waarschijnlijk... als ik haar nu spreek dan word ik weer snel herinnert aan onze problemen, en de redenen waarom ik ermee gestopt ben. Daarom is het gevoel in grote mate verdwenen denk ik...
Op woensdag 18 juni 2003 12:55 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Ik ben dus ook wel minder gaan voelen voor haar, maar nog steeds ben ik gek op d'r.
Vraagje... Telkens wanneer ik contact met haar heb, dan volg ik meer m'n gevoel en vergeet ik waarom ik het uit heb gemaakt. Dit maakt alles echt moeilijk. Hoe ga jij daar mee om?
quote:Dank je wel! Die balans opmaken is zeker een goed idee. Ik denk er ook over om eerst nog een afspraak met haar te maken, zodat we kunnen praten. Maar ik weet eigenlijk niet of ik wel de intentie heb om het weer goed te maken. Een probleem is dat (en ik weet dat ik niet perfect ben) veel problemen veroorzaakt worden door haar psychische toestand. Daar wordt aan gewerkt, maar daardoor zal alles wel moeizaam verlopen. Zij zal niet 1,2,3 zelfvertrouwen hebben en dat geldt ook voor haar driftbuien... Ik wil daar niet voor wegrennen. Tijdens de relatie heb ik haar daar bij geprobeerd te helpen, maar ik kon het op een gegeven moment ook niet meer aan. Ik weet niet of ik daar wel weer tegen kan...
Op woensdag 18 juni 2003 12:56 schreef Yodaah het volgende:
Ik zou zeggen zet voor jezelf op een rijtje wat je wel en niet prettig hebt gevonden in jullie relatie en praat erover met haar. En leg haar goed uit welke dingen volgens jou de oorzaken zijn van jullie ruzies. Bedenk samen oplossingen hoe jullie hiermee om kunnen gaan ALS jullie echt samen verder willen.Probeer elkaar te laten uitpraten en je niet meteen aangesproken voelen als er een vorm van kritiek wordt geuit. Het schiet niet op als jullie met elkaar willen praten en dat jullie weer in de clinch liggen.
Ik ken jou verder niet, maar ik raad je aan om niet koppig te zijn of blijven tijdens het gesprek, dat schiet helemaal niet op (ik spreek uit ervaring!)Maak samen de balans op, bekijk in hoeverre jullie problemen op te lossen zijn. Als jullie hier samen uit kunnen komen en eraan willen werken, dan is er zeker een kans van slagen! Ik wens je hierbij veel wijsheid toe!
quote:Dat heb ik dus ook een aantal keer gehad als ik haar sprak en dan zei mijn gevoel dat het beter uit kon blijven, maar toch kwam daarna toch weer die hoop... Dat maakt me echt besluiteloos.
Op woensdag 18 juni 2003 13:01 schreef elpatsjieno het volgende:[..]
Dat is de reden waarschijnlijk... als ik haar nu spreek dan word ik weer snel herinnert aan onze problemen, en de redenen waarom ik ermee gestopt ben. Daarom is het gevoel in grote mate verdwenen denk ik...
quote:Heel veel succes!
Op woensdag 18 juni 2003 13:03 schreef Logix het volgende:
Hoe ik met dat gedoe met r ouders omga? Nou vanavond heb ik een gesprek met r moederDat wou haar moeder
Zwaar vertieft dus maargoed, we zien wel! Bleh...
Praten kan nooit kwaad, maar haar ouders kunnen me alleen maar uitschelden
Wat betreft het met elkaar uitpraten... Hoe kan ik dat goed regelen zonder haar valse hoop te geven? Dat wil ik haar absoluut niet geven. Aangezien ik zelf nog echt niet weet wat ik wil, is zo'n afspraak misschien wel een goed idee. Toch ben ik bang dat alles dan goed en perfect zal gaan, maar dat het bij de uitvoering fout zal gaan...
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 18-06-2003 13:13]
quote:Die hoop? Bedoel je daarmee: de hoop dat alles weer goed kan worden?
Op woensdag 18 juni 2003 13:07 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Dat heb ik dus ook een aantal keer gehad als ik haar sprak en dan zei mijn gevoel dat het beter uit kon blijven, maar toch kwam daarna toch weer die hoop... Dat maakt me echt besluiteloos.
N.B. Toen ik het uitmaakte heb ik haar daarna ook 2 maanden niet gezien. Die periode heeft mij ook wel wat inzichten verschaft... erg verhelderend
quote:Ja rust nemen is denk ik wel goed. Maar toch mis ik haar soms... Hoe zijn die 2 maanden voor jou geweest? Had je verder ook geen contact met haar?
Op woensdag 18 juni 2003 13:12 schreef elpatsjieno het volgende:[..]
Die hoop? Bedoel je daarmee: de hoop dat alles weer goed kan worden?
N.B. Toen ik het uitmaakte heb ik haar daarna ook 2 maanden niet gezien. Die periode heeft mij ook wel wat inzichten verschaft... erg verhelderend
Ga alsjeblieft niet bij haar terug. Dat is niet goed voor haar en ook niet voor jou.
quote:Waar baseer je dat op? Ervaring? Je schrijft dat je zo was... Ben je nu anders? Waarom is het niet goed?
Op woensdag 18 juni 2003 13:15 schreef catena het volgende:
Ik herken me erg in je ex. Ik was namelijk ook zo.Ga alsjeblieft niet bij haar terug. Dat is niet goed voor haar en ook niet voor jou.
Sorry voor de vele vragen, maar ik vind je reactie erg interessant.
quote:Ja in het begin mis je het wel omdat het een gewoonte was om contact te hebben. Dat gaat op gegeven moment over...
Op woensdag 18 juni 2003 13:15 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Ja rust nemen is denk ik wel goed. Maar toch mis ik haar soms... Hoe zijn die 2 maanden voor jou geweest? Had je verder ook geen contact met haar?
quote:Bedankt! Daar heb je echt gelijk in. Het is inderdaad een gewoonte om contact te hebben. Misschien moet ik daar wel gewoon aan wennen...
Op woensdag 18 juni 2003 13:22 schreef elpatsjieno het volgende:[..]
Ja in het begin mis je het wel omdat het een gewoonte was om contact te hebben. Dat gaat op gegeven moment over...
Op dit moment heb ik het idee om er echt een punt achter te zetten. Maar goed, dat kan over een uurtje ook weer veranderd zijn. Althans, zo is het de afgelopen dagen in ieder geval gegaan. Ik weet dat elke keuze die ik maak niet makkelijk zal zijn, maar kon ik nu maar zeker zijn over een keuze
quote:door die balangs op te maken
Op woensdag 18 juni 2003 13:31 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Bedankt! Daar heb je echt gelijk in. Het is inderdaad een gewoonte om contact te hebben. Misschien moet ik daar wel gewoon aan wennen...
Op dit moment heb ik het idee om er echt een punt achter te zetten. Maar goed, dat kan over een uurtje ook weer veranderd zijn. Althans, zo is het de afgelopen dagen in ieder geval gegaan. Ik weet dat elke keuze die ik maak niet makkelijk zal zijn, maar kon ik nu maar zeker zijn over een keuze
quote:Je hebt gelijk. Maar wanneer weet je nu dat het echt niet meer werkt? Ik bedoel we houden van elkaar. Dat is zeker, maar misschien is dat wel niet genoeg. Misschien houd ze van mij zoals ik werd door haar geclaim en niet van wie ik werkelijk ben.
Op woensdag 18 juni 2003 13:34 schreef amaranta het volgende:[..]
door die balangs op te maken
ik ben echt van mening dat je het nog een kans moet geven
met elkaar praten en allebei geven en nemen
je bent nie voor niets 14 maanden samen geweest
quote:daar kom je dan vanzelf wel achter
Op woensdag 18 juni 2003 13:41 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Je hebt gelijk. Maar wanneer weet je nu dat het echt niet meer werkt? Ik bedoel we houden van elkaar. Dat is zeker, maar misschien is dat wel niet genoeg. Misschien houd ze van mij zoals ik werd door haar geclaim en niet van wie ik werkelijk ben.
quote:Ik hoop het ook voor je! Zo te lezen sta je er 100% achter, dus ik denk dat dat wel gaat slagen!
Op woensdag 18 juni 2003 13:48 schreef amaranta het volgende:[..]
daar kom je dan vanzelf wel achter
ik doe nu ook heel hard mn best om mijn relatie te redden, en ik hoop echt dat het gaat lukken
Ik zit er nu over te denken om voor volgend weekend een afspraak met haar te maken. Misschien even samen wat eten of gaan wandelen, zodat we allebei ons verhaal kunnen doen. Misschien moet ik het daar van af laten hangen. Krijg ik daar het vertrouwen of juist niet dan kan ik daar consequenties aan verbinden. Misschien kan ik dan ook meer vrede met een keuze hebben.
Mocht het goed komen dan denk ik dat het sowieso handig is om afstand houden en alles rustig op te bouwen. Veel mensen zullen het er niet mee eens zijn, maar uiteindelijk gaat het om ons 2-en!
Komt het niet goed, dan kan beter elk contact verbroken worden om het voor beiden makkelijker te maken.
Kortom, ik denk er nog even over na. Denk ik er aan het eind van de middag nog steeds zo over dan spreek ik gewoon af. In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Ze zijn echt heel nuttig . Ik laat nog wel weten wat ik ga doen.
quote:Mail me ff op liekjeisschattig@yahoo.com en dan kan ik proberen om het uit te leggen.
Op woensdag 18 juni 2003 13:18 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Waar baseer je dat op? Ervaring? Je schrijft dat je zo was... Ben je nu anders? Waarom is het niet goed?
Sorry voor de vele vragen, maar ik vind je reactie erg interessant.
quote:Oké!
Op woensdag 18 juni 2003 14:45 schreef catena het volgende:[..]
Mail me ff op liekjeisschattig@yahoo.com en dan kan ik proberen om het uit te leggen.
Aan de ene kant weet ik goed waarom het uit is gegaan en denk ik dat het zo beter is, maar aan de andere kant denk ik dat er niets mis is met het nog één keer proberen. Misschien als we goede afspraken maken dat we een gezonde relatie kunnen opbouwen, want we zijn nog steeds gek op elkaar. Dat kan uiteindelijk toch nog een verlenging van gedoemde relatie zijn, maar dan hebben we het geprobeerd.
Logix gaf ook al aan dat hij het weer probeert. Zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Zijn er relaties waar een nieuwe poging een succes is gebleken? Hoe is dat aangepakt?
quote:Moeilijk is dat hè
Op woensdag 18 juni 2003 20:26 schreef Eisselstijn het volgende:
Aan de ene kant weet ik goed waarom het uit is gegaan en denk ik dat het zo beter is, maar aan de andere kant denk ik dat er niets mis is met het nog één keer proberen. Misschien als we goede afspraken maken dat we een gezonde relatie kunnen opbouwen, want we zijn nog steeds gek op elkaar. Dat kan uiteindelijk toch nog een verlenging van gedoemde relatie zijn, maar dan hebben we het geprobeerd.Logix gaf ook al aan dat hij het weer probeert. Zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Zijn er relaties waar een nieuwe poging een succes is gebleken? Hoe is dat aangepakt?
Edit:
Afspraken moet je dan wel maken, maar of het echt helpt... karakters veranderen niet zo snel en je moet het allebei ECHT willen (mocht het niet willen, er zijn anders nog genoeg andere Mädchen im Welt). Een relatie gaat niet voor niets uit (en dat zeg ik, zucht...)
Suc6!
quote:Damn, ik wou dat ik kon praten met haar moeder
Op donderdag 19 juni 2003 00:35 schreef Logix het volgende:[..]
Moeilijk is dat hè
Ik twijfel nog steeds, heb dus vanavond dat gesprek gehad met r moeder en die zat me vanalles te verwijten terwijl ik nog nóóit iets verkeerd heb gedaan t.o.v. mijn vriendin... En ik heb nog steeds mijn twijfels of het überhaupt wel goed was om het weer aan te maken... Ik heb PRECIES in jouw situatie gezeten, en zo te lezen nog wel meer mensen, en veel mensen zeggen NIET DOEN... Lasrtig hè, iig ik wens je veel succes en ik hoor het wel
Edit:
Afspraken moet je dan wel maken, maar of het echt helpt... karakters veranderen niet zo snel en je moet het allebei ECHT willen (mocht het niet willen, er zijn anders nog genoeg andere Mädchen im Welt). Een relatie gaat niet voor niets uit (en dat zeg ik, zucht...)Suc6!
Dan werd alles een stuk helderder voor ons beide. Nu heb ik het gevoel dat ik tussen wal en schip leef. Ik voel me nu zeer machteloos en het enige wat ik kan doen is toekijken... tijd geven en met rust laten.
quote:Het is al een keer eerder uitgeweest tussen mijn ex en mij. Toen was ze tijdens een ruzie echt te ver gegaan, maar was het na een paar dagen weer aan. Ik heb toen gezegd dat ik een aantal dingen anders wilde. We hebben toen afspraken gemaakt. Echter, doordat ik sindsdien meer voor mezelf opkwam, ontstonden er weer problemen omdat ze vond dat ik anders was geworden. Ook was ze (nog) bang(er) om mij kwijt te raken. Dit alles gaf veel spanningen. De verhoudingen kwamen immers anders te liggen. Dit alles speelde in maart. Sindsdien heb ik wel mijn bedenkingen gehad of dit wel goed was...
Op donderdag 19 juni 2003 00:35 schreef Logix het volgende:[..]
Moeilijk is dat hè
Ik twijfel nog steeds, heb dus vanavond dat gesprek gehad met r moeder en die zat me vanalles te verwijten terwijl ik nog nóóit iets verkeerd heb gedaan t.o.v. mijn vriendin... En ik heb nog steeds mijn twijfels of het überhaupt wel goed was om het weer aan te maken... Ik heb PRECIES in jouw situatie gezeten, en zo te lezen nog wel meer mensen, en veel mensen zeggen NIET DOEN... Lasrtig hè, iig ik wens je veel succes en ik hoor het wel
Edit:
Afspraken moet je dan wel maken, maar of het echt helpt... karakters veranderen niet zo snel en je moet het allebei ECHT willen (mocht het niet willen, er zijn anders nog genoeg andere Mädchen im Welt). Een relatie gaat niet voor niets uit (en dat zeg ik, zucht...)Suc6!
Maar ja, uiteindelijk is het dus weer fout gelopen. Omdat ik bang ben dat wanneer het weer goed komt er uiteindelijk weinig zal veranderen, zet ik er een definitief punt achter. Ik weet dat ze wel graag wil (ik op dit moment dus niet meer) en ik heb me afgevraagd of afspraken maken niet zou kunnen helpen, maar ik denk net als jij dat je karakters maar moeilijk kan veranderen.
Het is zwaar kl*te, want we houden wel van elkaar. Alleen houdt zij op haar eigen manier van me. Ze kan moeilijk anders, maar daar heeft ze dus ook hulp voor gezocht. Dat is ook goed, maar ik trek het niet meer. Ik vraag me weleens af of ze van mijn aandacht houdt of van mij. Ik kom daar niet goed uit...
Logix, wat houd je eigenlijk nog tegen? Zo te lezen ervaar je ook een tweestrijd met je gevoelens, maar wil je er toch ook een punt achter zetten... Volgens mij heb je, net als ik trouwens, last van dingen niet onder ogen willen zien en zaken die je niet wil horen of lezen probeer je te weerleggen of te negeren. En misschien zijn we wel te goedgelovig...
Vanavond ga ik haar bellen. Ik denk dat ik haar dan zal vertellen dat ik het zo wil laten. Ik zie er nu al tegen op, maar denk dat het voor haar en mij beter is. Ik hou jullie op de hoogte...
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 19-06-2003 10:52]
quote:Je hele verhaal komt precies overeen met mijn verhaal. Sinds maart is het 3x aan-uit geweest...
Op donderdag 19 juni 2003 10:46 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Logix, wat houd je eigenlijk nog tegen? Zo te lezen ervaar je ook een tweestrijd met je gevoelens, maar wil je er toch ook een punt achter zetten... Volgens mij heb je, net als ik trouwens, last van dingen niet onder ogen willen zien en zaken die je niet wil horen of lezen probeer je te weerleggen of te negeren. En misschien zijn we wel te goedgelovig...Vanavond ga ik haar bellen. Ik denk dat ik haar dan zal vertellen dat ik het zo wil laten. Ik zie er nu al tegen op, maar denk dat het voor haar en mij beter is. Ik hou jullie op de hoogte...
Daarom wil ik dus ook niet met hun mee op vakantie. (Ouders en vriendin) Om die redenen. Ik had toen het uit was al een vakantie geboekt met vrienden trouwens. En (toen ex-)vriendin zou met haar ouders mee op vakantie. Nu willen ze dan wel zorgen dat mijn vriendin niet mee hoeft met hun, en dan zouden wij tweeën samen op vakantie kunnen. Dat houdt dan dus in dat ik mijn maten moet afzeggen. Opzich zou ik best bereid zijn dat te doen, maar omdat mijn twijfels over de relatie weer behoorlijk hoog opspelen, heb ik niet eens zoveel zin om met haar alleen op vakantie te gaan omdat niet alles 'goed zit' in de relatie.
Sinds dat aan-uit gedoe sinds maart ben ik dus bang dat het de verkeerde beslissing is geweest om weeeeer wat met elkaar te beginnen. Hier komt bij dat we toch nog elke dag wel contact hebben gehad, toen het uit was, dus echt 'rust' was er niet. Op een gegeven moment hadden we wel 'echt' de knoop doorgehakt -> uit. En daar had ik vrede mee, volgende dag krijg ik weer smsjes van haar dat ze mij zeker weten terug wil en, jahoor, Logix gaat weer twijfelen
Bleh...
PS. Als ze niet te ver weg woont (jouw vriendin) dan is het misschien beter om langs te gaan ipv bellen. Komt wat persoonlijker en minder hard over. Ik kan begrijpen dat je bang bent dat het dan extra moeilijk wordt (dat heb ik ook), maar ik denk dat dat toch wel beter is dan via de telefoon. Suc6 kerel... Je hebt het hard nodig...
en kom alleen weer bij elkaar als je allebei denkt dat het zin heeft om de relatie nog een kans te geven
*zucht* dat was een verhaal
quote:Dat over die vakantie heb ik dus ook gehad. In een iets andere vorm dat wel. Maar goed, we zouden samen op vakantie gaan, maar doordat het uit ging hebben we dat moeten annuleren. We baalden daar natuurlijk van en toen we elkaar een paar dagen later over de telefoon spraken, werd het idee geopperd om misschien toch nog te gaan. Eerst dacht dat dat misschien wel goed was, maar als je er over gaat nadenken niet. Ik denk dat je beter met z'n tweeen rustig aan kan doen en als alles goed gaat samen op vakantie gaan (indien je er voor wilt vechten). Er zijn nog steeds irritaties tussen jullie en op vakantie ben je echt op elkaar aangewezen. Dus is dat wel verstandig?
Op donderdag 19 juni 2003 11:24 schreef Logix het volgende:[..]
... , en dan zouden wij tweeën samen op vakantie kunnen. Dat houdt dan dus in dat ik mijn maten moet afzeggen. Opzich zou ik best bereid zijn dat te doen, maar omdat mijn twijfels over de relatie weer behoorlijk hoog opspelen, heb ik niet eens zoveel zin om met haar alleen op vakantie te gaan omdat niet alles 'goed zit' in de relatie.
Sinds dat aan-uit gedoe sinds maart ben ik dus bang dat het de verkeerde beslissing is geweest om weeeeer wat met elkaar te beginnen. Hier komt bij dat we toch nog elke dag wel contact hebben gehad, toen het uit was, dus echt 'rust' was er niet. Op een gegeven moment hadden we wel 'echt' de knoop doorgehakt -> uit. En daar had ik vrede mee, volgende dag krijg ik weer smsjes van haar dat ze mij zeker weten terug wil en, jahoor, Logix gaat weer twijfelen
![]()
Bleh...
PS. Als ze niet te ver weg woont (jouw vriendin) dan is het misschien beter om langs te gaan ipv bellen. Komt wat persoonlijker en minder hard over. Ik kan begrijpen dat je bang bent dat het dan extra moeilijk wordt (dat heb ik ook), maar ik denk dat dat toch wel beter is dan via de telefoon. Suc6 kerel... Je hebt het hard nodig...
Heb jij afspraken gemaakt met je vriendin over hoe alles anders moet? Zo te lezen gaat alles gewoon door... Ik denk echt dat jullie allebei even rust moeten nemen. Als jullie van elkaar houden dan hebben jullie dat over voor jullie relatie. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je ervoor wilt gaan.
Wat betreft haar ouders ... Waar bemoeien ze zich mee? Kan je vriendin alles niet alleen af? Het lijkt bijna dat je een relatie met die moeder hebt ipv met je vriendin.
Ik weet niet wat de invloed van haar ouders is (zo te lezen is die nogal groot), maar daar zou ik me weinig van aantrekken. Dat is ontzettend moeilijk. Ik heb daar ook last van. De ouders van mijn ex hebben ook niet zo'n hoge pet van mij (ze vinden me lui, omdat ik studeer )
Mijn vriendin woont idd een eindje bij mij vandaan. Je hebt gelijk dat het persoonlijker is als ik langs zou gaan. Alleen kan dat pas zaterdag... Telefonisch is inderdaad nogal bot... Ik laat weten hoe alles verloopt.
Succes bij het nemen van je besluit, Logix! Rust nemen, er met anderen over praten kan heel goed werken, maar probeer er wel "nuchter" over na te denken in de zin van dat je geen bord voor je hoofd houd voor sommige zaken.
Veel succes
quote:Bedankt!
Op donderdag 19 juni 2003 11:52 schreef Rick.A.K.A.FURBY het volgende:
het zou opzich kunnen dat je weer bij elkaar komt...als julliej daar allebei voor voelen....maar als je zelf het gevoel hebt dat het niet gaat werken..dan zou ik het ook niet doen..dat is alleen maar beter voor jezelf...en ik ben het met logix eens....als je van plan bent er een punt 8ter te zetten...kun je beter even langs gaan om het te zeggen..in plaats van haar op te bellen..dat komt tog iets persoonlijker over..anders krijg je ook dat gezeur van..heb je niet even de moeite genomen om langs te komen enzen kom alleen weer bij elkaar als je allebei denkt dat het zin heeft om de relatie nog een kans te geven
*zucht* dat was een verhaal
Even voor de duidelijkheid... Er is al een punt achter gezet. Echter, er was misschien sprake van een herstel en dat we daar over na zouden denken. Zij wilde mij zeker weten terug, alleen ik was nog niet zeker. Nu ben ik dat wel. Maar ik moet sowieso nog bij haar langs om wat spullen op te halen. Daarvoor wil ik het natuurlijk wel duidelijk gemaakt hebben, anders komt het zo bot over. Ik moet nog even kijken...
quote:Ze had geen vertrouwen in mij, om geen enkele reden (ik heb haar nooit iets aangedaan en ben eerlijk geweest), maar dat komt vooral door haar onzekerheid denk ik, dat wantrouwen heeft mij goed gesloopt, waardoor we steeds meer ruzies en irritaties kregen. Nu zegt ze dat ze me wel vertrouwt, en dat is goed, maar ik merk diezelfde jaloezie/onzekerheid nog wel eigenlijk. En ik wou af en toe wel eens een weekendje overslaan ofzo, omdat we de neiging hadden in een sleur te geraken (zij vond van niet, ik vond van wel). Zij kijkt tegen dat soort dingen heel anders aan ('als we maar bij elkaar zijn') als ik.. mss een beetje naïef?
Op donderdag 19 juni 2003 12:01 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Heb jij afspraken gemaakt met je vriendin over hoe alles anders moet? Zo te lezen gaat alles gewoon door... Ik denk echt dat jullie allebei even rust moeten nemen. Als jullie van elkaar houden dan hebben jullie dat over voor jullie relatie. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je ervoor wilt gaan.Wat betreft haar ouders
... Waar bemoeien ze zich mee? Kan je vriendin alles niet alleen af? Het lijkt bijna dat je een relatie met die moeder hebt ipv met je vriendin.
Ik weet niet wat de invloed van haar ouders is (zo te lezen is die nogal groot), maar daar zou ik me weinig van aantrekken. Dat is ontzettend moeilijk.
En ja ik hou wel van haar, maar ik merk wel dat het 'gevoel' minder wordt sinds al die ellende... En wat betreft die ouders, die moet ik natuurlijk wel om het weekend (en elke week op woensdag) zien en mee leven, dat is verrot... Ik ben er nog niet over uit allemaal, maar ik laat het wel weten. Jij ook nogmaals veel suc6
quote:Ik zou idd ook zeker alles op papier zetten, zoals wat je mist in je relatie, wat jij zelf zou willen zien veranderen en ook wat je er samen aan kunt verandere zodat het voor jou gevoel weer goed is.
Op donderdag 19 juni 2003 12:08 schreef PteV het volgende:
Wat je misschien kan helpen is alles op papier zetten. Schrijf alle positieve dingen op en alle negatieve dingen. Aan de hand van dat lijstje kun je een afweging gaan maken. Ik herken deze situatie zelf heel erg goed en kan me dus ook absoluut in je verplaatsen, en het is het belangrijkst om zelf een beslissing te nemen en je niet te laten leidden door anderen.Veel succes
maar het heeft tijd nodig en ga voor jezelf na wat jij precies wilt, en wat je verwacht
succes (ps kan ik nu ook wel gebruiken dus ik weet wat je voelt)
quote:Dat van die onzekerheid heb ik ook gehad... Hoe hard je ook probeert om haar zekerder te maken, het helpt weinig. Op het laatst begon m'n ex me echt te beschuldigen en mocht ik bijv. niet met iemand praten. Daar ben ik toen echt boos om geworden... Maar uiteindelijk bleef ze beweren dat ik raar deed, terwijl dat totaal niet het geval was. Ze zag echt spoken.
Op donderdag 19 juni 2003 12:36 schreef Logix het volgende:[..]
Ze had geen vertrouwen in mij, om geen enkele reden (ik heb haar nooit iets aangedaan en ben eerlijk geweest), maar dat komt vooral door haar onzekerheid denk ik, dat wantrouwen heeft mij goed gesloopt, waardoor we steeds meer ruzies en irritaties kregen. Nu zegt ze dat ze me wel vertrouwt, en dat is goed, maar ik merk diezelfde jaloezie/onzekerheid nog wel eigenlijk. En ik wou af en toe wel eens een weekendje overslaan ofzo, omdat we de neiging hadden in een sleur te geraken (zij vond van niet, ik vond van wel). Zij kijkt tegen dat soort dingen heel anders aan ('als we maar bij elkaar zijn') als ik.. mss een beetje naïef?
En ja ik hou wel van haar, maar ik merk wel dat het 'gevoel' minder wordt sinds al die ellende... En wat betreft die ouders, die moet ik natuurlijk wel om het weekend (en elke week op woensdag) zien en mee leven, dat is verrot... Ik ben er nog niet over uit allemaal, maar ik laat het wel weten. Jij ook nogmaals veel suc6
Dat van af en toe een weekendje overslaan en "als we maar bij elkaar zijn" heb ik ook gehad. Het was vanzelfsprekend dat we elkaar zagen en als ik wat voor mezelf wilde doen was dat helemaal fout. Dan wilde ik zogenaamd niet bij haar zijn en was dat andere belangrijker dan haar... Sinds we het uit hebben gemaakt, doet ze nu ook dingen voor haarzelf en beweert ze in ieder geval dat het idd gezond is om allebei eigen dingen te hebben... Maar goed, jullie hebben wat meningsverschillen en daar zal je misschien een compromis in moeten sluiten.
Wat betreft die ouders kunnen jullie toch zo veel mogelijk je eigen gang gaan?
quote:jaa vertel vertel hoe is het afgelopen hoe heeft zij het opgevangen ???
Op donderdag 19 juni 2003 17:04 schreef Eisselstijn het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaahhhh.... Vanavond ga ik haar spreken. Ze mailde me dat ze wilde praten. Dus vanavond spreek ik haar telefonisch, omdat we niet naar elkaar toe kunnen komen. Lastige situatie... Dit is zo onpersoonlijk, maar ik zal het zo voorzichtig mogelijk brengen. Ik kan in ieder geval niet toneel gaan spelen. Dat zou niet eerlijk zijn...
Ik zou haar 's avonds bellen tussen 9 en 10, omdat ik nog moest werken. Om half zes sta ik op het punt om de bus te pakken, gaat m'n telefoon. En ja hoor, m'n ex!
Zij wilde meteen praten. En hoewel ik aangaf dat ik de bus moest halen en haar liever later terug belde, drong ze erop aan dat ze "het" wilde weten. Ze kon niet in de zenuwen blijven zitten, zei ze.
Misschien stom, maar ik gaf aan haar toe en zei dat ik het niet meer wilde proberen. Hierop begon ze op m'n gevoel in te spelen. Ze zei dat ik kennelijk niet genoeg voor haar voelde om het weer te proberen. "Dat is echt niet zo", zei ik nog. "Is het goed als ik je vanavond bel of dat we afspreken zodat ik kan je kan vertellen waarom ik het niet wil?" Dit wilde ze dus niet en ze vroeg mij of ik snel mijn spullen op wilde komen halen. Dan kon ze alles afsluiten. Oh ja, en of ik even wilde bellen, dan zou ze er voor zorgen dat ze niet thuis was (ze woont nog bij haar ouders).
Op zich kan ik het me voorstellen dat ze teleurgesteld is en ik had het liever anders aangepakt, maar haar reactie was echt k*t! Het bevestigde wel weer mijn gedachten over haar, namelijk dat mijn mening er niet toe doet. Ik zei nog dat ik dit een nogal bot einde van de relatie vond en dat ik graag wilde praten, maar dat kon haar niets schelen...
Vooraf had ik graag een afspraak met haar willen maken, zodat we oog in oog met elkaar konden praten over wat ons dwars zat. Ik had haar duidelijk willen maken dat ze geen hoop moest hebben. Afhankelijk van haar reactie op dat gesprek had ik misschien nog contact willen houden of juist helemaal niet. Zoals zo vaak ging het dus niet volgens plan...
Al met al, heb ik het gevoel dat ik er goed aan gedaan heb. Maar toch doet haar reactie me pijn. Ik had graag met haar willen praten en zo normaal mogelijk uit elkaar gegaan. Maar ze wil helemaal niets meer met me te maken hebben. Misschien draait ze nog bij. Ik zie het wel. Eerst wilde ik haar nog een mail of brief met uitleg sturen, maar ze zoekt het maar lekker uit! Ik ga alles verwerken en stukje bij beetje weer genieten van al het moois dat het leven te bieden heeft Op dit moment voel ik me redelijk lekker (alleen haar reactie zit me dus dwars). Waarschijnlijk zal ik het er nog wel eens moeilijk mee hebben, maar ik voel dat ik weer lekker onbezorgd kan doen en laten wat ik wil en dat geeft me toch wel geluk en energie.
Logix, hoe gaat het met jou?
quote:Hoe bedoel je?
Op vrijdag 20 juni 2003 09:07 schreef Tranceptor het volgende:
DOE HET NIET!*is er ook ingest0nken*
(geeft bij bovenstaande opmerking dikke knipoog)
quote:Mijn ex wilde me ooit ook terug en probeerde ook via de emotionele weg dat te bereiken en dat is ook gelukt. Daarna is het toch behoorlijk klote uitgegaan. Je kunt het beter afsluiten en voortaan zal ik dat (hoe moeilijk dat ook is) ook doen.
Op vrijdag 20 juni 2003 11:04 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Hoe bedoel je?
quote:Lees hierboven dan eens wat er gebeurd is...
Op vrijdag 20 juni 2003 11:15 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Mijn ex wilde me ooit ook terug en probeerde ook via de emotionele weg dat te bereiken en dat is ook gelukt. Daarna is het toch behoorlijk klote uitgegaan. Je kunt het beter afsluiten en voortaan zal ik dat (hoe moeilijk dat ook is) ook doen.
quote:Had ik voor bovenstaande post al gelezen
Op vrijdag 20 juni 2003 11:20 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Lees hierboven dan eens wat er gebeurd is...
quote:Oké!
Op vrijdag 20 juni 2003 11:24 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Had ik voor bovenstaande post al gelezen
maar nu is dit topic dus niet meer van belang
wel de goeie keuze gemaakt
quote:Ja, idd. Maar op dit moment heb ik het toch even moeilijk... Ik baal van de gang van zaken en zou haar echt heel graag mijn verhaal willen laten horen. Daar kreeg ik gisteren de kans niet voor. Ik heb nu de neiging om haar te bellen ofzo om alsnog wat af te spreken zodat we kunnen praten, maar dat is denk ik niet verstandig...
Op vrijdag 20 juni 2003 16:01 schreef Rick.A.K.A.FURBY het volgende:
jeh hebt dus de goeie keuze gemaakt..als je zelf niet zeker weet of jeh verder wil.....dan had ik het ook zo gedaanmaar nu is dit topic dus niet meer van belang
wel de goeie keuze gemaakt
quote:Daar heb je gelijk in, maar ik baal gewoon hoe het gesprek gisteren verlopen is...
Op vrijdag 20 juni 2003 16:22 schreef djkoelkast het volgende:
voor mij geldt: eens een ex, altijd een ex...het is niet voor niets fout gegaan...
quote:Thanks...
Op vrijdag 20 juni 2003 16:51 schreef Byte_Me het volgende:
als ik dit zo lees snap ik niet dat je het zolang hebt volgehouden met haar. en ook niet dat je haar nog terug wilt. je moet wel erg verliefd zijn om zoiets vol te houden. ik denk wel degelijk dat je dit rationeel moet aanpakken. ga na waarom je haar wel en waarom niet terug zou willen. het slechtste wat je kunt doen is naar haar terug gaan, omdat je denkt dat je anders nooit meer iemand zult vinden of zo. Ik weet niet of dit zo is, maar ik wilde het toch even zeggen. Je moet je gewoon afvragen of je dit een leven lang kunt volhouden, want je kunt er niet van uitgaan dat zij veranderd.
Het is niet zo dat ik geen ander kan krijgen, want er zijn al een aantal geinteresseerden. Alleen heb ik daar logischerwijs nu geen zin in.
Het is gewoon dat ik alleen aan de leuke dingen denk en haar daardoor toch wel mis. Ik heb het gevoel dat ik m'n maatje kwijt ben, terwijl ze dat eigenlijk nooit geweest is. Zoals Elpatsjieno al schreef, was samen zijn met haar een gewoonte waar ik van af moet kicken. Rationeel logisch, nu mijn gevoel nog.
En je hebt gelijk dat ik het mijn leven lang niet vol kan houden. Als ik bij mezelf na ga wat er gebeurd is, wil ik zeker niet terug. Het is alleen k*t dat zelfs het laatste gesprek zo kl*te verlopen is...
quote:schrijf het van je af, stuur een brief...
Op vrijdag 20 juni 2003 16:22 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Ja, idd. Maar op dit moment heb ik het toch even moeilijk... Ik baal van de gang van zaken en zou haar echt heel graag mijn verhaal willen laten horen. Daar kreeg ik gisteren de kans niet voor. Ik heb nu de neiging om haar te bellen ofzo om alsnog wat af te spreken zodat we kunnen praten, maar dat is denk ik niet verstandig...
quote:tsjaa, dat moet slijten. zorg voor veel afleiding, dat help. en elke dag wordt het iets minder, totdat het helemaal weg is. toen mijn ex het uitmaakte was ik er al redelijk snel overheen, een maand of zo, na een relatie van bijna 2 jaar. toch heeft het nog heel lang (zeker een jaar) geduurd, voordat ze echt uit mijn systeem was.
Op vrijdag 20 juni 2003 17:05 schreef Eisselstijn het volgende:
Het is gewoon dat ik alleen aan de leuke dingen denk en haar daardoor toch wel mis. Ik heb het gevoel dat ik m'n maatje kwijt ben, terwijl ze dat eigenlijk nooit geweest is. Zoals Elpatsjieno al schreef, was samen zijn met haar een gewoonte waar ik van af moet kicken. Rationeel logisch, nu mijn gevoel nog.
quote:Dat is jouw ervaring, vergeet dat niet. Niet elke situatie is hetzelfde natuurlijk. Andere mensen, andere karakters. Er zijn genoeg situaties waarin koppels uit elkaar gaan en weer terug bij elkaar komen en dat het dan beter gaat als er voor.
Op vrijdag 20 juni 2003 11:15 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Mijn ex wilde me ooit ook terug en probeerde ook via de emotionele weg dat te bereiken en dat is ook gelukt. Daarna is het toch behoorlijk klote uitgegaan. Je kunt het beter afsluiten en voortaan zal ik dat (hoe moeilijk dat ook is) ook doen.
Dus het is puur afhankelijk van de eigen situatie
quote:Misschien doe ik dat wel. Lijkt me een goed plan...
Op vrijdag 20 juni 2003 17:13 schreef Byte_Me het volgende:schrijf het van je af, stuur een brief...
quote:Ik hoop dat het ook snel gaat... Op dit moment heb ik het er wel weer moeilijk mee. Ik weet dat het zo goed is, maar toch voelt het niet zo. Misschien gek, maar wel waar. Vanavond had ik echt ontzettend de neiging om haar te sms-en of te bellen, maar ik ben sterk gebleven. Ze zoekt het echt maar lekker zelf uit. Zij heeft gekozen voor zo'n rot einde!
tsjaa, dat moet slijten. zorg voor veel afleiding, dat help. en elke dag wordt het iets minder, totdat het helemaal weg is. toen mijn ex het uitmaakte was ik er al redelijk snel overheen, een maand of zo, na een relatie van bijna 2 jaar. toch heeft het nog heel lang (zeker een jaar) geduurd, voordat ze echt uit mijn systeem was.
quote:Ja ik ken het gevoel. Ik nu sterk de indruk dat zij express alles bij mij laat wegkomen. Ik stuur het eerste sms, ik bel haar.
Op vrijdag 20 juni 2003 22:32 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Misschien doe ik dat wel. Lijkt me een goed plan...
Dan mag ze zelf beslissen wat ze er mee doet.
[..]Ik hoop dat het ook snel gaat... Op dit moment heb ik het er wel weer moeilijk mee. Ik weet dat het zo goed is, maar toch voelt het niet zo. Misschien gek, maar wel waar. Vanavond had ik echt ontzettend de neiging om haar te sms-en of te bellen, maar ik ben sterk gebleven. Ze zoekt het echt maar lekker zelf uit. Zij heeft gekozen voor zo'n rot einde!
Het zijn gewoon ff van die dingetjes om te vragen hoe bepaalde dingen zijn verlopen. Ik bedoel 1 keer bellen en 1 keer sms'en in 2 en een halve week is toch niet pushen......
quote:Dat vind ik dus wederom niet.
Op vrijdag 20 juni 2003 16:22 schreef djkoelkast het volgende:
voor mij geldt: eens een ex, altijd een ex...het is niet voor niets fout gegaan...
Het kan namelijk ook zijn dat de fout niet in de relatie heeft gezeten, maar door externe factoren zijn veroorzaakt. Nu weet ik wel dat je dan juist via de relatie die moet oplossen. Het kan echter zijn dat haar gevoels door de externe factoren (lees: overlijden, misbruik stres werk e.d.) dusdanig in de war zijn geschopt dat ze door de bomen het bos niet meer ziet. Dat ze het dan uitmaakt wil niet zeggen dat ze niet meer van je houd.
Er kan veel omgaan in de gevoelens en verstand van een mens... sommige uitvluchten zijn gewoon weg niet te verklaren.
quote:Dat is haar keuze idd geweest... jij was toch redelijk of niet?
Op vrijdag 20 juni 2003 17:05 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Het is alleen k*t dat zelfs het laatste gesprek zo kl*te verlopen is...
Een brief schrijven is ook wel een goed idee, maar even rust is wellicht een betere keuze... het zou mij verbazen wanneer zij het hier bij laat zitten. Ze zal echt nog wel wat van haar laten horen denk ik, zeker wanneer ze tijd heeft om over de huidige situatie na te denken.
* elpatsjieno zou gewoon ff een tijdje wachten
quote:Ik denk wederom dat je helemaal gelijk hebt
Op zaterdag 21 juni 2003 00:19 schreef elpatsjieno het volgende:[..]
Dat is haar keuze idd geweest... jij was toch redelijk of niet?
Een brief schrijven is ook wel een goed idee, maar even rust is wellicht een betere keuze... het zou mij verbazen wanneer zij het hier bij laat zitten. Ze zal echt nog wel wat van haar laten horen denk ik, zeker wanneer ze tijd heeft om over de huidige situatie na te denken.
* elpatsjieno zou gewoon ff een tijdje wachten
Ik ben tijdens het telefoongesprek rustig gebleven en heb steeds gevraagd of ik haar later terug mocht bellen. Dat wilde ze niet... Trouwens, ze wist dat ik op het punt stond om naar m'n werk te gaan en dat ik dus hoogstens 5 minuten tijd had voor een gesprek.
Ik kan me voorstellen dat ze teleurgesteld was en dat ze daarom zo reageerde, maar het was wel bot. Het kon haar allemaal niets meer schelen en ze wilde niets meer met me te maken hebben...
quote:Het lijkt me dat zij problemen heeft met het feit dat jij grenzen durft te stellen. Jammer voor haar, maar grenzen moeten er gewoon zijn en die heb je in een relatie te respecteren. Ik heb een ex gehad die ook (wegens psychische redenen) soms erg bot kon zijn en mij afstootte. Heel erg moeilijk, dat heeft ook de relatie stuk gemaakt aangezien zij geen hulp zocht om het probleem aan te pakken. We hebben het een tweede keer geprobeert, maar precies diezelfde problemen hebben tot hetzelfde resultaat geleid (alleen deed ze daar de 2e keer een paar maanden langer over dan de 1e keer). Mijn les hieruit is geweest dat zij haarzelf onder controle moet hebben wil ze met een ander respectvol omgaan. Ik zou het geen derde keer proberen na wat ik heb geleerd. Ik zou jou adviseren pas een 2e kans te wagen als jij ziet dat er structureeel zaken veranderd zijn die de eerste keer de relatie problemen veroorzaakten. (en zo'n verandering gebeurd niet in een paar weken of maanden)
Op woensdag 18 juni 2003 12:33 schreef Eisselstijn het volgende:
Wat het allemaal niet makkelijker zou maken is dat mijn familie haar uitkotst door haar driftbuien en haar gedrag tegenover mij. Haar familie is kwaad op mij, omdat ik begon te twijfelen over onze relatie. En omdat we allebei nog thuis wonen zou dat alles wel moeilijk worden.
Ik weet heel goed dat dat niet tussen ons in mag staan, maar toch...
Verder is een grote oorzaak van haar gedrag te vinden in haar psychische toestand, waar ze ook wel aan werkt door een professionele hulp. Lange tijd ben ik een sort van vangnet geweest voor haar, maar uiteindelijk kon ik dat niet alleen aan en heeft ze hulp gezocht. Maar gevolg van haar toestand is dat ik weet dat als we de relatie weer oppakken, het heel langzaam zal verbeteren of misschien wel niet...
Succes! En remember: denk aan jezelf en je eigenwaarde _0_
quote:Bedankt voor je reactie!
Op zaterdag 21 juni 2003 10:40 schreef Zomer het volgende:[..]
Het lijkt me dat zij problemen heeft met het feit dat jij grenzen durft te stellen. Jammer voor haar, maar grenzen moeten er gewoon zijn en die heb je in een relatie te respecteren. Ik heb een ex gehad die ook (wegens psychische redenen) soms erg bot kon zijn en mij afstootte. Heel erg moeilijk, dat heeft ook de relatie stuk gemaakt aangezien zij geen hulp zocht om het probleem aan te pakken. We hebben het een tweede keer geprobeert, maar precies diezelfde problemen hebben tot hetzelfde resultaat geleid (alleen deed ze daar de 2e keer een paar maanden langer over dan de 1e keer). Mijn les hieruit is geweest dat zij haarzelf onder controle moet hebben wil ze met een ander respectvol omgaan. Ik zou het geen derde keer proberen na wat ik heb geleerd. Ik zou jou adviseren pas een 2e kans te wagen als jij ziet dat er structureeel zaken veranderd zijn die de eerste keer de relatie problemen veroorzaakten. (en zo'n verandering gebeurd niet in een paar weken of maanden)
Succes! En remember: denk aan jezelf en je eigenwaarde _0_
Je hebt gelijk dat ze geen grenzen kon accepteren. Zij wilde al mijn aandacht en op alle mogelijke manieren trok ze die. Toen ik wat meer voor mezelf ben gaan kiezen, kon ze daar moeilijk mee om gaan. Het zal wel moeilijk geweest zijn voor haar.
Ik heb nu definitief met haar gebroken, maar toch wil ik haar helpen. Het is frustrerend, omdat zij het uiteindelijk zelf moet doen. Zij krijgt wel hulp van een psycholoog, maar dat is een moeizaam proces. Ze heeft het daar wel eens moeilijk mee. En bij haar ouders heeft ze geen steun. Het interesseert ze allemaal geen zak .
Nu ze niets meer met me te maken wil hebben, heeft ze niemand waar ze steun aan heeft. Daar voel ik me wel rot over (maar uiteindelijk is het haar eigen keuze). Ik had haar in het laatste gesprek ook duidelijk willen maken dat ik er nog steeds voor haar wil zijn mocht ze me nodig hebben. Zij kan er ook niets aan doen dat ze zich zo gedraagt. Zo is ze gegroeid... Heel veel mensen vinden haar een t**f, maar ik weet dat er in haar een hele lieve meid schuilt en dat ze zelf ook niet blij met haar gedrag is. Maar ze moet idd weer lekker in haar vel zitten, wil ze weer een relatie met iemand beginnen. Hopelijk beseft ze dat zelf ook...
Mensen laten zich afschrikken door grote verschillen tussen elkaar. Die verschillen zijn echter onvermijdelijk, accepteer ze, integreer ze, als je tenminste wilt dat de liefde slaagt.
Iemand die dit niet doet zal op z'n minst geirriteerd raken door het uitblijven van het ideaal. Misschien als mensen wat minder van elkaar te weten komen, blijft het ideaalbeeld enigzins in tact...
quote:Je hebt gelijk wat betreft het accepteren van elkaar zoals ze zijn. Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen en wil je een goede relatie hebben dan moet je beide accepteren. Maar hier lag haar psychische toestand aan ten grondslag. Zij kon soms niet normaal functioneren. Dat erkende ze zelf ook en deed ze wat aan, maar die problemen bleven wel grotendeels. Karakter en gedrag zijn niet 1,2,3 te veranderen. Ik kon het gewoon niet meer aan. Zij moet eerst aan zichzelf werken wil ze een goede relatie hebben met een ander.
Op zaterdag 21 juni 2003 11:26 schreef Colour het volgende:
In het begin ben je verliefd en ziet alles er leuk uit. Zodra er ook minder leuke dingen naar voren komen, wat onvermijdelijk is, gaat het ideaalbeeld van je verliefdheid verloren.Mensen laten zich afschrikken door grote verschillen tussen elkaar. Die verschillen zijn echter onvermijdelijk, accepteer ze, integreer ze, als je tenminste wilt dat de liefde slaagt.
Iemand die dit niet doet zal op z'n minst geirriteerd raken door het uitblijven van het ideaal. Misschien als mensen wat minder van elkaar te weten komen, blijft het ideaalbeeld enigzins in tact...
Ook mijn vriendin was heel bezitterig, erg onzeker, vreselijk snel jaloers en ze zag voortdurend spoken . Dit heeft veel discussies en ruzies veroorzaakt in onze relatie, ik kon hier niet goed mee omgaan. Daardoor is het 3x uitgeweest in 8 maanden tijd. De laatste keer heb ik het haar zelf laten uitmaken. Elke keer als het uit was kwam ze met tranen terug en beloofde ze dat het nu wel goed zou gaan. Omdat ze _zelf_ zo graag haar karakter wilde verbeteren. Ik geloof er namelijk niet dat je iemand moet veranderen om een relatie te redden. Dat werkt niet.
Maar als ze het zelf echt wil, omdat zij ook oprecht inziet dat haar gedrag niet klopt, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan zijn er mogelijkheden.
Daarom ben ik er toch voor gegaan.
Het is een heel moeilijke opgave gebleken, die uiteindelijk mislukt is. Ik had haar beloofd het niet te snel meer uit te maken als zij (en dus onze relatie) weer door een dip zou gaan, zodat ze niet met de onzekerheid van 'straks-maakt-ie-het-weer-uit' hoefde te leven. Ik heb me aan die belofte gehouden, maar op een gegeven moment had ze wel door dat ik het niet meer kon opbrengen en zat er niets anders op er toch mee te stoppen. Dat was de 3e en laatste keer.
Het probleem is, en ook het jouwe denk ik, dat ik altijd van haar ben blijven houden, en zij van mij. Ook nu het uit is. Vaak denk ik "moeten we het nog 1 kans geven?". Maar het blijkt zo te zijn dat 2 mensen heel erg van elkaar kunnen houden, maar geen relatie met elkaar kunnen hebben. Tenminste, niet nu, ze is 22. Over een paar jaar is ze hopelijk genezen van haar onzekerheid en jaloezie. Dat wens ik haar echt, want het is vreselijk om je leven te laten leiden door angsten. En het is ook verschrikkelijk om je vriendin, je relatie en jezelf daar onder te moeten zien lijden.
Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt er mee te stoppen. Zo voelt het waarschijnlijk niet, maar je verstand zegt van wel. Erg vervelend dat het laatste gesprek zo slecht verliep (ook heel herkenbaar! Ze kan nooit eventjes geduld hebben voor een beter moment voor een gesprek ) Maar zet alles wat je nog wilde zeggen in een brief of een e-mail, is mijn advies. Het lucht op.
Je gevoelens zullen echter nog lang in strijd blijven met je rationele beslissing. Maar geef er niet aan toe. Uiteindelijk ben je dan het beste af.
Sterkte ermee.
quote:Dank je!
Op zaterdag 21 juni 2003 15:42 schreef GentleBoy het volgende:
ijsselsteijn, na het lezen van jouw verhaal heb ik me hier aangemeld, want jouw situatie is wel heel vergelijkbaar met de mijne. Jouw verhaal heeft me geraakt.Ook mijn vriendin was heel bezitterig, erg onzeker, vreselijk snel jaloers en ze zag voortdurend spoken
.
Maar als ze het zelf echt wil, omdat zij ook oprecht inziet dat haar gedrag niet klopt, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan zijn er mogelijkheden.Het probleem is, en ook het jouwe denk ik, dat ik altijd van haar ben blijven houden, en zij van mij. Ook nu het uit is. Vaak denk ik "moeten we het nog 1 kans geven?". Maar het blijkt zo te zijn dat 2 mensen heel erg van elkaar kunnen houden, maar geen relatie met elkaar kunnen hebben. Tenminste, niet nu, ze is 22. Over een paar jaar is ze hopelijk genezen van haar onzekerheid en jaloezie. Dat wens ik haar echt, want het is vreselijk om je leven te laten leiden door angsten. En het is ook verschrikkelijk om je vriendin, je relatie en jezelf daar onder te moeten zien lijden.
Maar zet alles wat je nog wilde zeggen in een brief of een e-mail, is mijn advies. Het lucht op.
Je gevoelens zullen echter nog lang in strijd blijven met je rationele beslissing. Maar geef er niet aan toe. Uiteindelijk ben je dan het beste af.
Sterkte ermee.
Zeker herkenbaar... Mijn vriendin wilde ook veranderen en daar was ze mee bezig, maar ik geloof dat zij geen basis had om een relatie te hebben. Hoe graag zij (en ik) ook wilde(n) het ging gewoon niet. Het is gewoon zuur als je allebei gek op elkaar bent, maar dat het toch niet werkt omdat de één geen relatie kan hebben. Dat is voor beiden kl*te.
Ik denk er ook vaak aan om het een nieuwe kans te geven. Maar op dit moment werkt dat niet. Zij denkt zelfs dat ik niet meer om haar geef... Ze gaf me niet eens de kans om uit te leggen dat ik dat wel doe. Ze zoekt het maar even uit en hopelijk als ze er over na denkt belt ze me nog eens, dan kunnen we verder praten. Ik weet nog niet of ik haar ga schrijven. Ze wil namelijk niets meer met me te maken hebben, dus als ze dat wel wil dan weet ze me te vinden.
Wat ik mij nog afvroeg: op welke manier uitte zij haar jaloezie richting jou? Die van mij vond het al te ver gaan als ik met de serveerster in het restaurant sprak. Ze kon vaak ook niet slapen omdat ze moest denken aan de stapel FHMs die op mijn boekenplank in de slaapkamer lag. Daar staan niet eens blote vrouwen in Verder was praten met een ander meisje in de kroeg voor haar al een reden om de avond als verpest te beschouwen en was ze ook stinkend jaloers als ik met mijn vrouwelijke tennispartner ging tennissen. Als ik een keer zonder haar ergens naar toe ging, dan zat ze de hele dag in angst over wat ik allemaal wel niet zou doen. En echt waar, ik ben een rustige, eerlijke jongen, geen vrouwenverslinder. Dus totaal geen reden om je zorgen te maken.
Ik noem maar een paar dingen. Vaak kon ik er gewoon luchtig over doen, maar op sommige momenten, als ze echt heel onrechtvaardig was (dan ging het dus niet over een FHM), dan liep het op ruzie uit.
Erg jammer dat ze zo was, het meeste nog voor haarzelf. Ze heeft ook heel goede eigenschappen, maar de balans sloeg uiteindelijk door naar de verkeerde kant. Wat heb jij zoal mee moeten maken?
quote:Van mijn ex mocht ik niet meer mailen met een oud-klasgenote waar ik vroeger (!) gek op was. Heel stom maar hier heb ik toen aan toe gegeven...
Op zaterdag 21 juni 2003 20:26 schreef GentleBoy het volgende:
Dat ze niets meer met je te maken wil hebben lijkt me uit zelfbescherming. Ze vindt het te moeilijk om contact met je te hebben, als ze niet jouw vriendinnetje is.
Waarschijnlijk neemt zetoch nog contact met je op.
Wat ik mij nog afvroeg: op welke manier uitte zij haar jaloezie richting jou? ... Erg jammer dat ze zo was, het meeste nog voor haarzelf. Ze heeft ook heel goede eigenschappen, maar de balans sloeg uiteindelijk door naar de verkeerde kant. Wat heb jij zoal mee moeten maken?
Zo kan ik nog wel meer opnoemen... Vaak had ze driftbuien omdat ze alles op zichzelf projecteerde. Deed ik iets, dan kwam dat omdat ik haar niet meer leuk vond of omdat ik een ander had... Ze heeft er zelf ook veel last van, dat is wel duidelijk. Maar het kostte steeds ontzettend veel moeite om haar jaloezie weg te nemen. Ze is gewoon ontzettend onzeker.
Het zal idd wel een soort van zelfbescherming zijn van haar. Maar ik vraag me af wat ze aan het doen is en hoe het met haar gaat. Zou ze me missen... Het maakt eigenlijk niets uit! Ik moet me maar niet zo veel zorgen maken om haar en aan haar denken. Ik probeer mijn aandacht maar op iets anders richten. Anders blijf ik me kl*te voelen...
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 22-06-2003 11:41]
quote:dat kan ik begrijpen..maar het lijkt me tog verstandiger dat jeh jeh verhaal bij haar kwijtkunt......jeh moet ook aan jezelf denken..anders blijf jij er maar mee rondlopen en dat is ook niet goed....
Op vrijdag 20 juni 2003 16:22 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Ja, idd. Maar op dit moment heb ik het toch even moeilijk... Ik baal van de gang van zaken en zou haar echt heel graag mijn verhaal willen laten horen. Daar kreeg ik gisteren de kans niet voor. Ik heb nu de neiging om haar te bellen ofzo om alsnog wat af te spreken zodat we kunnen praten, maar dat is denk ik niet verstandig...
iig veel suc6 ermeej
quote:Op dit moment denk ik ook aan mezelf. Ik neem geen contact met haar op. En verder probeer ik zoveel mogelijk weer te genieten van alles. Ik heb geen zin om energie aan haar te verspillen, die kan ik veel beter voor andere dingen gebruiken.
Op maandag 23 juni 2003 09:45 schreef Rick.A.K.A.FURBY het volgende:[..]
..maar het lijkt me tog verstandiger dat jeh jeh verhaal bij haar kwijtkunt......jeh moet ook aan jezelf denken..anders blijf jij er maar mee rondlopen en dat is ook niet goed....
maar misschien moet jeh daar ffies mee w88 totdat ze wat meer wil luisteren naar jou...iig veel suc6 ermeej
Maar iig geval bedankt voor je reactie !
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 23-06-2003 11:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Rick.A.K.A.FURBY op 23-06-2003 11:45]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |