Trouwens denk aan de mooie tijden dat je met hem hebt mee gemaakt i.p.v de moeilijke en vraag je zelf eens af of je een leuk leven wilt zonder vader of een minder leuk leven ook zonder vader want hij is er gewoon niet meer en dat moet je accepteren of je het nou wilt of niet
Succes verder!
quote:Chandler wat is dit nu weer voor idiote reactie, er staat toch nergens dat
Op 20 februari 2001 04:43 schreef Chandler het volgende:
Trouwens denk aan de mooie tijden dat je met hem hebt mee gemaakt i.p.v de moeilijke en vraag je zelf eens af of je een leuk leven wilt zonder vader of een minder leuk leven ook zonder vader want hij is er gewoon niet meer en dat moet je accepteren of je het nou wilt of niet
Succes verder!
Sorry Evert ik wilde ook even daarop reageren. Om op jouw vraag terug te komen:
wellicht dat je aan je moeder zelf kunt vragen wat zij prettig vind.
Jij kunt wel denken dat een bloemetje ongepast is,
maar wie weet had je moeder dat misschien wel heel fijn gevonden.
Ik weet niet of er een graf is waar je naar toe kunt gaan,
maar misschien dat jullie samen daar een bloemetje of een mooi
lantarentje neer hadden kunnen zetten.
Zelf brand ik altijd een hele mooie kaars op 'speciale' dagen.
Ik weet niet of je hier wel wat mee kan, 't zijn maar een paar
ideetjes, maar iig antwoorden op jouw vraag. Liefs en sterkte!
op de trouwdag van mijn ouders nam ik wel altijd een bloemetje voor mijn moeder mee en zei dan ook gefeliciteerd met jullie trouwdag. Ik ging dan ook met haar mee naar het kerkhof, kon ze zelf niet vanwege haar gezondheid, dan ging ik voor haar om ook daar een bloemetje neer te zetten. Mijn moeder heeft mijn vader 16 jaar overleefd dus ik heb veel trouwdagen met haar op deze manier "gevierd"; we hebben ook wel eens gebakjes gegeten want het was toch een feestdag!
Als een van je ouders overlijd is het vaak moeilijk om, behalve met je eigen verdriet, ook met het verdriet van je overgebleven ouder om te gaan. Mijn ervaring is om hier open over te zijn en idd te vragen van gos mam wat is onder deze omstandigheden voor jou fijn om te doen? Wat vind je wél prettig maar ook wat vind je niet prettig!
Ik wens je nog vele mooie jaren met je moeder toe!
En ik weet het, eigenlijk overbodig te zeggen, maar koester de fijne herinneringen aan je vader, zo probeer ik deze tijd ook door te komen.
Nogmaals, sterkte joh.
Mijn vader is 2 jaar geleden overleden aan kanker en sindsdien heb ik op valentijnsdag (de trouwdag van mijn ouders) ook altijd moeite om mijn moeder te bellen. Ik weet dat ze op die dag nog altijd veel verdriet heeft en ik vind het zelf idd moeilijk om haar verdriet bij dat van mij erbij te nemen op zo'n dag. Ik zou proberen met haar erover te praten, maar dat kan best moelijk zijn, dus doe dat alleen als je er echt aan toe bent zelf. Sterkte!
Vandaag weten ze dat bij mij de traantjes hoog zitten.. vandaag 2 jaar geleden dat mijn moeder overleed.
quote:Lieve Hoekie, jij hoeft het verdriet van je moeder toch
Op 20 februari 2001 14:10 schreef Hoekie het volgende:
Ik vind dit zelf ook erg moeilijk.Mijn vader is 2 jaar geleden overleden aan kanker en sindsdien heb ik op valentijnsdag (de trouwdag van mijn ouders) ook altijd moeite om mijn moeder te bellen. Ik weet dat ze op die dag nog altijd veel verdriet heeft en ik vind het zelf idd moeilijk om haar verdriet bij dat van mij erbij te nemen op zo'n dag. Ik zou proberen met haar erover te praten, maar dat kan best moelijk zijn, dus doe dat alleen als je er echt aan toe bent zelf. Sterkte!
Veel sterkte!
Ik voel me nu gewoon leeg. Er is een stukje van mijn ziel met hem gestorven.
Ik heb hier in huis altijd een foto van hem (samen met mijn moeder) staan, en enkele rouw kaarten die ik gekregen heb, en zorg dat er altijd een verse bos bloemen staat, en er altijd een kaars brandt. Zo probeer ik hem te eren en zijn herinnering levend te houden.
Maar het is zo moeilijk, en zo ontzettend zwaar.
Mijn ouders waren vorige maand 40 jaar getrouwd. Ze zijn beiden nog vrij jong, 61, maar wel allebei hartpatient.
Mijn vader heeft ook nog onlangs prostaatkanker gehad, wat nu zo goed als weg is.
Als ik zo jullie verhalen lees, besef ik maar al te goed dat mijn ouders ook zomaar ineens kunnen wegvallen.
En ik zou niet weten hoe ik er dan mee om moet gaan. Ik hoop dat de tijd me dat zal leren, of anders mijn gevoel volgen.
Lijkt me idd erg moeilijk.
Ik wens jullie allen veel sterkte.
[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 22-02-2001 13:30]
Ik ben in het gelukkige bezit van een aantal LP's waarop mijn vader zingt samen met het koor (waar hij bijna 35 jaar op gezeten heeft).
Destijds hadden die opnames niet zoveel waarde voor me, maar toen we ze nu weer tegen kwamen bij het uitruimen van ons ouderlijk huis (mijn moeder werd verzorgt door mijn vader, en zit nu in een verzorgings huis) heb ik die LP's gelijk meegenomen, en heb ze op CD gezet.
Ik kan ze nog niet af luisteren, is allemaal nog te vers voor me, maar alleen al het feit dat ik ze in mijn platen kast heb staan, is enorm waardevol.
Maar ondanks dat, die angst blijft, tenslotte is iemand pas echt overleden als niemand hem meer herinnert.
En dit topic riep opnieuw die reactie op alleen en omdat ik langer dan 10 seconden moest nadenken over op welke dag hij nu ook al weer jarig was.
Sterkte Evert.
Voor de mensen die hun ouders nog hebben, bel ze, bezoek ze, voorkom een situatie dat ze er ineens niet meer zijn en jij je schuldig gaat voelen (heb ik gelukkig niet).
Ben nu wel over de trouwdag heen maar zie eigenlijk al weer als een berg op tegen de verjaardag van mijn moeder die binnenkort komt.
Als je nog geen overleiden van een van je ouders meegemaakt hebt, heb je echt geen idee hoeveel steun en troost je kan vinden in dit soort topics.
Juist die kleine dingen betekenen heel erg veel. We hebben met z'n allen wel zitten huilen om een simpel kaartje wat we van onverwachte kant kregen.
Bedankt iedereen !!
quote:Wat je zegt, een blijk van medeleven doet je ongelooflijk goed. Heb nu ook geleerd wat dat richting anderen kan betekenen.
Op 24 februari 2001 17:05 schreef Sakura het volgende:Juist die kleine dingen betekenen heel erg veel. We hebben met z'n allen wel zitten huilen om een simpel kaartje wat we van onverwachte kant kregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |