quote:Beckham is wel een eigen topic waard, me dunkt..
Op dinsdag 17 juni 2003 21:40 schreef amnesiac het volgende:
[centraal] bevestigde transfers, deel 1
quote:Maar wel voorzitter.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ow, ow, ow, wat is La Porta de lul...
quote:dacht ik ook, is de transfer van het jaar
Op dinsdag 17 juni 2003 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Beckham is wel een eigen topic waard, me dunkt..
.
quote:Waarom Beckham wel en Gunther Schepens niet
Op dinsdag 17 juni 2003 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Beckham is wel een eigen topic waard, me dunkt..
.
[centraal] bevestigde transfers, deel 1
discriminatie
"zo meldden de Spaanse media"
quote:Dus niet hé.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Haha, dat is nog eens verraad.
quote:In Spanje betekent dat niet zo veel..
Op dinsdag 17 juni 2003 21:41 schreef sooty het volgende:[..]
Maar wel voorzitter.
quote:Nederlandse teletekst pagina 649/3
Op dinsdag 17 juni 2003 21:44 schreef DAMH het volgende:
idd waar staat et dan op teletekst ?
quote:649, pagina 3
Op dinsdag 17 juni 2003 21:44 schreef DAMH het volgende:
idd waar staat et dan op teletekst ?
quote:Meer dan hier, aangezien je door Leden wordt gekozen
Op dinsdag 17 juni 2003 21:43 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
In Spanje betekent dat niet zo veel..
.
England captain David Beckham has reportedly signed for Real Madrid in a £22m deal.
According to the Spanish press, the Manchester United midfielder has agreed a four-year deal with the European giants.
And Beckham's representatives SFX have told the BBC that "the deal is imminent if not concluded".
quote:Touché.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:43 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
In Spanje betekent dat niet zo veel..
.
* sooty gaat alvast een nieuwe lading witte zakdoekjes naar Barcelona exporteren.
quote:En je kan zo weer oprotten als het even tegenzit.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:45 schreef DAMH het volgende:Meer dan hier, aangezien je door Leden wordt gekozen
Beckham will leave Manchester United as early as next month for a fee of around $30 million, according to the reports.
Beckham has been the subject of fevered speculation for the last two months, and became the central figure in Joan Laporta's successful campaign to become Barcelona president.
He always stressed he was never interested in moving to Barcelona -- his agents even refused to speak to the Catalans -- and it was believed he was holding out for a more glamorous move to either Madrid or Milan.
Laporta said earlier Tuesday he hoped to know this week whether soccer star David Beckham would accept his "fantastic offer." (Full story)
The Spanish club agreed to a conditional deal last week with Manchester United to sign Beckham for £30 million ($50 million). The Spanish team said it wanted a positive response from the star player in the next few days.
"This week, at least, we want to begin discussions with the aim of arriving at an agreement," Laporta told The Associated Press Tuesday.
"There is no deadline but we have to know who we can count on and who we can't. We hope that we will have a decision -- a solution -- in this matter this week."
Laporta was elected Sunday on his pledge to bring the 28-year-old midfielder to Barcelona.
But Beckham's advisers said last week that the player felt like a "political pawn" and they had no plans to meet with Laporta.
Beckham is due to arrive in Japan Wednesday for a promotional tour which will also take him to Vietnam, Malaysia and Thailand.
Real Madrid, unlike Barcelona, are in the Champions League next season. Real have denied approaching the star, but made similar such statements before buying Brazilian striker Ronaldo and French star Zinedine Zidane.
quote:
'Beckham en ManU akkoord met Real Madrid'17/6/2003 21:23
De kogel is door de kerk. David Beckham gaat naar Real Madrid, zo melden althans de Madrileense sportkranten MARCA en AS met grote stelligheid op hun website. Zowel Beckham als Manchester United is akkoord, de officiële presentatie volgt over twee weken.
De zoveelste bomba van Real-voorzitter Florentinmo Pérez zat er al een tijdje aan te komen. De pogingen van Barcelona-voorzitter Joan Laporta om de Engelse vedette naar Catalonë te halen, leken bij voorbaat kansloos. De goedkeuring van Manchester United was niet het probleem, de weigering van Becks des te meer.De middenvelder met de fluwelen trap had helemaal geen zin in Barcelona. Beckham wilde naar Madrid. En zo geschiedde nadat Real overeenstemming bereikte met United over een transfersom van rond de dertig miljoen euro. De Koninklijke betaalt het bedrag in vijf termijnen. Beckham krijgt jaarlijks zes miljoen salaris.
Manchester United en Beckham, die voor vier jaar tekent met een optie voor een vijfde seizoen, kunnen hun inkomsten nog eens verhogen als Real met Beckham prijzen pakt. Zowel de speler als zijn oude werkgever krijgt in dat geval een aanzienlijke bonus. Op 1 juli ondergaat Beckham de medische keuring om een dag later de deal officieel te beklinken.
Real-president Pérez deelt daarmee een gevoelige tik uit aan zijn nieuwe Barcelona-collega. Laporta bediende zich tijdens de presidentsverkiezingen van een tactiek die Pérez in het verleden succesvol gebruikte om aan de macht te komen bij Madrid.
Alleen maakte Pérez zijn belofte waar om Luis Figo naar Madrid te halen. En dat hij vervolgens iedere zomer een wereldster zou halen, kwam ook uit. Op vergelijkbare manier waarop Beckham werd binnengehaald, lokte Pérez ook Zinedine Zidane en Ronaldo naar zijn club. Het is nu aan Laporta om de grote tegenvaller te verkopen aan zijn aanhang.
quote:Laporta natuurlijk. Hij zij dat-ie wel eventjes Beckham naar Barcelona zou brengen, als hij de stemmen maar zou krijgen.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:51 schreef Elevation het volgende:
Ben wel beniewd wie nu de gebeten hond is in Barcelona..Laporta of Beckham.
Met Ronaldo, Zidane, Figo, Roberto Carlos en Raul kom je toch klasse tekort.
En het zal de positsie van La Porta niet schaden de ze willen in Barcelona namelijk helemaal geen Beckham ze willen een goede keeper en een goede aanvaller voor Beckham hebben we genoeg kwaliteit die op die positsie kan spelen! Visca La Porta
quote:Hij was rond met Man. United!
Op dinsdag 17 juni 2003 21:59 schreef sooty het volgende:
Laporta natuurlijk. Hij zij dat-ie wel eventjes Beckham naar Barcelona zou brengen, als hij de stemmen maar zou krijgen.
quote:Gek toch, wie wil er nou niet in Barcelona wonen.
Niet dus.
quote:Volgend seizoen gaan we hun vernederen met al hun rijke spelertjes erbij.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:04 schreef Cart_man het volgende:
Echt een nepploeg dat Real Madrid...ze hebben geld, dus kunnen ze fijn alle grote "sterren" naar Madrid halen. Zo is het ook niet moeilijk om prijzen te winnen met een Zidane, Ronaldo, Raul, Beckham etc etc. in je team
quote:Ze hebben helemaal geen geld. Negatief fortuin van een miljard ofzo.
ze hebben geld,
Ze hebben op Cruijff gestemd. Beckham zal ze worst wezen.
quote:Kan me ook voorstellen dat ze zo reageren in Barcelona:
Op dinsdag 17 juni 2003 21:59 schreef sooty het volgende:[..]
Laporta natuurlijk. Hij zij dat-ie wel eventjes Beckham naar Barcelona zou brengen, als hij de stemmen maar zou krijgen.
Niet dus.
Beckham vind zichzelf te goed voor Barca en dan verkiest hij bovendien dat vervloekte real boven barca.
quote:Ze zijn opgelucht.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:10 schreef Elevation het volgende:[..]
Kan me ook voorstellen dat ze zo reageren in Barcelona:
Beckham vind zichzelf te goed voor Barca en dan verkiest hij bovendien dat vervloekte real boven barca.
quote:Kut! Chivu.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:10 schreef Buijssen het volgende:
nu houdt barca dus wel geld over voor kezman en rustu...
quote:Ik ben al benieuwd hoeveel goals Ruud minder gaat maken aangezien die nu niet meer 40 kant en klare voorzetten van Beckham zal krijgen.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:14 schreef Qi het volgende:
Het is 100% zeker dat hij naar Real Madrid gaat, Manchester United heeft zojuist een officieel persbericht naar buiten gebracht.
quote:Nope. Verkeerde insteek.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:10 schreef Elevation het volgende:[..]
Kan me ook voorstellen dat ze zo reageren in Barcelona:
quote:Gewoon evenveel, Beckham heeft afgelopen seizoen relatief weinig speel minuten gehad, en Ruud heeft een record aantal doelpunten gescoord. Nee, Ruud heeft Beckham niet nodig om te scoren.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:19 schreef The_Coach het volgende:[..]
Ik ben al benieuwd hoeveel goals Ruud minder gaat maken aangezien die nu niet meer 40 kant en klare voorzetten van Beckham zal krijgen.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 22:01 schreef tong80 het volgende:
Real kon nog wel een speler gebruiken.Met Ronaldo, Zidane, Figo, Roberto Carlos en Raul kom je toch klasse tekort.
Kunnen ze meedoen aan Avro's Sterrenslag, uitgerangeerde vedettes deden het daar altijd goed.
quote:In ieder geval niet 7, dat zal Raul nooit afstaan.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:27 schreef belanov het volgende:
maar wat oh wat wordt Beckham's rugnummer??
Ik ben zelf trouwens wel blij dat Beckham vertrekt. Manchester United vangt een hoop geld voor deze overschatte speler, en dat komt het team vast ten goede. Hij kan schitterende passes geven, en hij kan fantastisch vrije trappen nemen, maar verder houdt het ook snel op. Voortaan Solskjaer op rechts, die heeft dat afgelopen seizoen ook geweldig gedaan.
quote:Ondanks alle sterren die ze al hadden , hebben ze toch niet de CL gewonnen. Beckham is natuurlijk wel een goede speler , maar of die nu het verschil maakt , twijfel ik toch over....
Echt een nepploeg dat Real Madrid...ze hebben geld, dus kunnen ze fijn alle grote "sterren" naar Madrid halen. Zo is het ook niet moeilijk om prijzen te winnen met een Zidane, Ronaldo, Raul, Beckham etc etc. in je team
quote:lees je in voor je met onzin komt
Op dinsdag 17 juni 2003 22:06 schreef What het volgende:[..]
Ze hebben helemaal geen geld. Negatief fortuin van een miljard ofzo.
quote:Aan de andere kant is het verliest Man U nu wel een sterspeler. En daar had het al een tekort aan.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:35 schreef Qi het volgende:[..]
In ieder geval niet 7, dat zal Raul nooit afstaan.
Ik ben zelf trouwens wel blij dat Beckham vertrekt. Manchester United vangt een hoop geld voor deze overschatte speler, en dat komt het team vast ten goede. Hij kan schitterende passes geven, en hij kan fantastisch vrije trappen nemen, maar verder houdt het ook snel op. Voortaan Solskjaer op rechts, die heeft dat afgelopen seizoen ook geweldig gedaan.
quote:Dan mag jij je ook inlezen en niet zo'n klein beetje ook
Op dinsdag 17 juni 2003 22:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
lees je in voor je met onzin komt
Die Flores is echt een goede voorzitter, Figo, Zidane, Ronaldo, Beckham, allemaal grote namen
quote:Hoe bedoel je..??
Op dinsdag 17 juni 2003 22:40 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Dan mag jij je ook inlezen en niet zo'n klein beetje ook
quote:Dat ze wel van de schulden barsten..
Op dinsdag 17 juni 2003 22:42 schreef Frenkie het volgende:[..]
Hoe bedoel je..??
quote:Ow..??
Op dinsdag 17 juni 2003 22:42 schreef MassimO het volgende:[..]
Dat ze wel van de schulden barsten..
quote:Heeft dat zoveel opgebracht dan , dat ze daamee alles konden aflossen?
Op dinsdag 17 juni 2003 22:43 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ow..??
Ik dacht dat ze door de verkoop van het oude trainingscomplex en het slimme beleid van Flores toch wel uit de schulden waren
quote:Tekort aan sterren? Keane en Giggs zijn toch aardige sterren hoor, en Van Nistelrooy is ook hard op weg; in Groot-Brittanie en Nederland is hij al een grote ster. Beckham is natuurlijk een klasse apart wat dat betreft, maar ik denk dat er sowieso geen andere speler is die aan zijn sterrenstatus kan tippen.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:40 schreef nikk het volgende:[..]
Aan de andere kant is het verliest Man U nu wel een sterspeler. En daar had het al een tekort aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 17-06-2003 22:46]
quote:Ja voor zo ver ik weet dik een miljard, en ze kregen er ook nog een nieuw complex bij wat vier keer zo groot is
Op dinsdag 17 juni 2003 22:45 schreef MassimO het volgende:[..]
Heeft dat zoveel opgebracht dan , dat ze daamee alles konden aflossen?
quote:Als je in 5 jaar tijd de Champions League 3 keer weet te winnen dan doe je het niet bepaald slecht.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:39 schreef MassimO het volgende:
Ondanks alle sterren die ze al hadden , hebben ze toch niet de CL gewonnen. Beckham is natuurlijk wel een goede speler , maar of die nu het verschil maakt , twijfel ik toch over....
quote:Als dat zo is , word het een ander verhaal natuurlijk.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ja voor zo ver ik weet dik een miljard, en ze kregen er ook nog een nieuw complex bij wat vier keer zo groot is
quote:Klopt helemaal , maar normaal hadden ze hem dit jaar ook weer moeten winnen , met dat spelerspotentiaal
Op dinsdag 17 juni 2003 22:47 schreef nikk het volgende:[..]
Als je in 5 jaar tijd de Champions League 3 keer weet te winnen dan doe je het niet bepaald slecht.
quote:Wees eerlijk, in vergelijking met andere Europese topclubs heeft Manchester nu eenmaal relatief weinig sterspelers. Keane, Giggs en misschien RvN zijn dan ook de enige 3. Pakken we de rest van het elftal: gebroeders Neville, Butt, Sylvestre, Brown, Ferdinand, Solskjear, Carroll, Barthez, Scholes (geen slechte speler natuurlijk, maar alles behalve een sterspeler), etc.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:45 schreef Qi het volgende:
Tekort aan sterren? Keane en Giggs zijn toch aardige sterren hoor, en Van Nistelrooy is ook hard op weg; in Groot-Brittanie en Nederland is hij al een grote ster. Beckham is natuurlijk een klasse apart wat dat betreft, maar ik denk dat er sowieso geen andere speler is die aan zijn sterrenstatus kan tippen.
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 17-06-2003 22:51]
quote:Potentiaal. Sorry dat ik moet lachen, mooi woord.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:50 schreef MassimO het volgende:[..]
Klopt helemaal , maar normaal hadden ze hem dit jaar ook weer moeten winnen , met dat spelerspotentiaal
quote:geen probleem hoor
Op dinsdag 17 juni 2003 22:50 schreef tong80 het volgende:[..]
Potentiaal. Sorry dat ik moet lachen, mooi woord.
quote:Wat ik alleen weet is dat Real Madrid zeer zeker op het lijstje staat bij de Spaanse Voetbal bond van clubs met hoge schulden hoe hoog die schulden zijn geen idee vast niet zo hoog als die van Barça
Op dinsdag 17 juni 2003 22:47 schreef MassimO het volgende:[..]
Als dat zo is , word het een ander verhaal natuurlijk.
Mischien dat El_Catalan daar iets meer over weet.
quote:Manchester United heeft 4 echte sterren (Veron, Giggs, Van Nistelrooy & Keane), en dat is heel normaal als je het vergelijkt met andere topclubs. Welke topclubs hebben dan meer dan 4 of meer echte sterren? Ik denk dat de meeste topclubs 2 a 3 sterren hebben, en dan houdt het op.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:50 schreef nikk het volgende:[..]
Wees eerlijk, in vergelijking met andere Europese topclubs heeft Manchester nu eenmaal relatief weinig sterspelers. Keane, Giggs en misschien RvN zijn dan ook de enige 3. Pakken we de rest van het elftal: gebroeders Neville, Butt, Sylvestre, Brown, Ferdinand, Solskjear, Carroll, Barthez, Scholes (geen slechte speler natuurlijk, maar alles behalve een sterspeler), etc.
Je moet niet vergeten dat Real Madrid ook echt een uitzondering op dit gebied is. Overigens op wel meer gebieden, de rijkste historie, de beste spelers, de meeste sterren, de rijkste club ter wereld......enz......enz....
Oh, ik wil dit zien gebeuren!!!!
Gewoon omdat ik denk dat dit zo fout zal gaan lopen
quote:Figo gaat naar links. Die trekt toch naar binnen om Roberto Carlos de ruimte te geven.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:07 schreef Smeich het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Becks op het middenveld past?
Zal Makalalelela de enige speler zijn die opa Hierro zal beschermen, met Figo, Becks en Zidane op het creatieve gedeelte...Oh, ik wil dit zien gebeuren!!!!
Gewoon omdat ik denk dat dit zo fout zal gaan lopen
quote:Raul en/of Ronaldo diepe spits, Zidane en Figo er omheen, Makalele en Beckham meer controlerend. Beckham houdt rechts breed, Carlos links. En de rest blijft hetzelfde. Kan best.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:09 schreef tong80 het volgende:[..]
Figo gaat naar links. Die trekt toch naar binnen om Roberto Carlos de ruimte te geven.
quote:Het heeft er ook mee te maken dat op die paar spelers na de rest bagger is. Dat is bij bij de meeste topclubs wel anders (op Barcelona na dan). Juventus heeft enkele sterspelers en hele goede voetballers daarnaast. AC Milan, Inter, Bayern, Valencia, etc, idem.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:01 schreef Qi het volgende:
Manchester United heeft 4 echte sterren (Veron, Giggs, Van Nistelrooy & Keane), en dat is heel normaal als je het vergelijkt met andere topclubs. Welke topclubs hebben dan meer dan 4 of meer echte sterren? Ik denk dat de meeste topclubs 2 a 3 sterren hebben, en dan houdt het op.
quote:Beckham controlerend?
Op dinsdag 17 juni 2003 23:17 schreef Frenkie het volgende:
Raul en/of Ronaldo diepe spits, Zidane en Figo er omheen, Makalele en Beckham meer controlerend. Beckham houdt rechts breed, Carlos links. En de rest blijft hetzelfde. Kan best.
quote:De rest bagger?!? Je maakt zeker een grapje? Ik krijg zelfs sterk de indruk dat je United zelden volgt en maar wat zegt. Ze zijn Premiership kampioen en drongen wederom tot de laatste acht van Europa door. Uiteindelijk gingen ze met een fantastische 4-3 overwinning op Real Madrid ten onder.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:21 schreef nikk het volgende:[..]
Het heeft er ook mee te maken dat op die paar spelers na de rest bagger is. Dat is bij bij de meeste topclubs wel anders (op Barcelona na dan). Juventus heeft enkele sterspelers en hele goede voetballers daarnaast. AC Milan, Inter, Bayern, Valencia, etc, idem.
-O' Shea
-Ferdinand
-Butt
-Scholes
-Solskjaer
-Silvestre
Deze spelers zou ik nou niet als 'bagger' betitelen. Stuk voor stuk topvoetballers. Geen wereldsterren, maar geen enkel team bestaat uitsluitend uit wereldsterren.
Ik ben het wel met je eens dat de volgende spelers niet geweldig zijn:
-De gebroeders Neville (komen tekort, vooral Gary)
-Brown (is nog jong, kan nog groeien)
-Forlan (nog niet veel laten zien)
-Fortune (maakt zelden een goede indruk)
En nu over de keepers. Barthez is een sterke keeper met fantastische reddingen, maar hij maakt weleens een blundertje. Als hij die blunders achterwege laat is het een geweldige doelman. Carroll is gewoon een degelijke 2e keus, en Ricardo heb ik nog niet veel van gezien.
Nee, al met al snap ik je uitspraak: "Het heeft er ook mee te maken dat op die paar spelers na de rest bagger is".
-DOEL:
Barthez
-VERDEDIGING:
Brown, Ferdinand, Silvestre, O'Shea
-MIDDENVELD:
Solskjaer, Keane, Veron, Giggs
-AANVAL:
Scholes
Van Nistelrooy
Bovenstaande kan zich meten met ieder topteam uit Europa, en dat hebben ze dit seizoen bewezen in de Champions League en in de Premier League.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 17-06-2003 23:54]
Maar misschien Cocu terug !
quote:Ik zei dat Scholes geen wereldster is, dat is iets anders. Of was deze reactie voor nikk bedoeld?
Op dinsdag 17 juni 2003 23:55 schreef Linz het volgende:
uhuh,,als je scholes niet als wereldvoetballer ziet ben je gek.
Entsja ontopic, niet geheel onverwachts dit ,,,
En voor diegene die zei "En wie moeten ze nu halen ??" ik zou zeggen kijk je eigen avater eens
Heel de voetbalwereld hoopt/rekent al tijden op deze transfer, immers, NU is er geld om te kopen en te verkopen. Wat zal er nu gebeuren?
Een apart topic waard, lijkt me...
quote:Lijkt mij niet.
Op woensdag 18 juni 2003 00:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat me opvalt in dit topic is de geringe balangstelling voor de post-Beckham transfer periode.... Wat nu?Heel de voetbalwereld hoopt/rekent al tijden op deze transfer, immers, NU is er geld om te kopen en te verkopen. Wat zal er nu gebeuren?
Een apart topic waard, lijkt me...
quote:Hmmmz dan is mijn topic _nu_ dicht
Op woensdag 18 juni 2003 00:05 schreef golfer het volgende:[..]
Lijkt mij niet.
quote:Mwah, ben ik niet met je eens. Hij heeft de laatste tijd flink wat blunders gemaakt, maar als je die blunders weg denkt doet hij het uitstekend. Ik durf te stellen dat Barthez een aantal seizoenen geleden de beste keeper ter wereld was. Als hij zijn vertrouwen weer wat terug krijgt, en dat is tot op het nulpunt gedaald na al die blunders, dan kan hij dit niveau weer benaderen.
Op woensdag 18 juni 2003 00:02 schreef DAMH het volgende:
Qi ik zou je shit over barthezz weghalen want dat is me toch een flutkeeper eerste klas sjonge jonge jonge .....
Grtz Mario
Let's Go For Pumping
Maar goed...
quote:Don't think so.
Op woensdag 18 juni 2003 00:02 schreef DAMH het volgende:
ik zou zeggen kijk je eigen avater eens
quote:ja waarom niet. Gewoon als rechtshalf, want dat is ie. Het is een middenvelder, geen aanvaller zoals Figo ofzo.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:21 schreef nikk het volgende:[..]
Beckham controlerend?
quote:Laten we deze thread dan omvormen van "Beckham naar Real!" naar "Beckham naar Real, wat nu?". Dekt de lading volledig.
Op woensdag 18 juni 2003 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Ben het er eerlijk gezegd niet helemaal mee eens, dit is mijns inziens toch de grote doorbraak in de transferwereld waar iedereen al op zat te wachten... Een apart topic waard. Het is een ander onderwerp dan de transfer van Becks op zich...Maar goed...
quote:Figo, aanvaller? Hebben ze hem toch niet helemaal goed opgeleid dan in Portugal....
Op woensdag 18 juni 2003 00:10 schreef Frenkie het volgende:[..]
ja waarom niet. Gewoon als rechtshalf, want dat is ie. Het is een middenvelder, geen aanvaller zoals Figo ofzo.
Nee hoor een middenvelder die ook het verdedigen niet schuwt.
quote:Okay, mee eens... Denk/hoop dat dit eindelijk wat meer duidelijkheid gaat geven over de toekomst van bepaalde spelers/clubs...
Op woensdag 18 juni 2003 00:10 schreef Qi het volgende:[..]
Laten we deze thread dan omvormen van "Beckham naar Real!" naar "Beckham naar Real, wat nu?". Dekt de lading volledig.
quote:Aanvallende middenvelder....
Op woensdag 18 juni 2003 00:11 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Figo, aanvaller? Hebben ze hem toch niet helemaal goed opgeleid dan in Portugal....
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 00:13 schreef golfer het volgende:
Topic-titel op verzoek aangepast.
quote:paar jaar geleden ? wanneer ? die vent is de gelukstige gast op aarde om zoweinig kwaliteiten zoveel gewonnen te hebben !
Op woensdag 18 juni 2003 00:06 schreef Qi het volgende:[..]
Mwah, ben ik niet met je eens. Hij heeft de laatste tijd flink wat blunders gemaakt, maar als je die blunders weg denkt doet hij het uitstekend. Ik durf te stellen dat Barthez een aantal seizoenen geleden de beste keeper ter wereld was. Als hij zijn vertrouwen weer wat terug krijgt, en dat is tot op het nulpunt gedaald na al die blunders, dan kan hij dit niveau weer benaderen.
zijn af en toe goeie reddingen vallen in het niets met al die blunders onzekere terugspeel ballen etc, het is gewoon een clown... misschien de beste keeper in ze eigen auto als die leeg is anders ook ng nie eens ,,,,
maar boeie, kijken of barca nog iemand koopt of kan kopen voor volgend seizoen.. maybe RvN of een Totti die ontvrede is bij roma, ofuh een Viera een Henry :p hehehe alleen maar suggesties,, zulle wel weer met zo'n kezman figuur komen ehehehe
nahh ikga pitte mzl
quote:Talent, maar ook niet meer dan dat.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:51 schreef Qi het volgende:
-O' Shea
quote:Heb de ophef in Engeland over Rio niet zo goed begrepen. Heb het altijd als een middelmatige speler gevonden.
-Ferdinand
quote:Beiden niet slecht, maar ik zou ze niet direct in m'n elftal willen hebben.
-Butt
-Scholes
quote:Als dit je back-up spits moet zijn dan is het wel erg triest met je gesteld als club.
-Solskjaer
quote:Zou nog geen eens ballenjongen mogen zijn bij een club als Manchester.
-Silvestre
quote:Deze spelers zou ik wel degelijk als bagger willen bestempelen. Geen enkele topclub in Europa zou deze spelers willen hebben.
Deze spelers zou ik nou niet als 'bagger' betitelen. Stuk voor stuk topvoetballers. Geen wereldsterren, maar geen enkel team bestaat uitsluitend uit wereldsterren.Ik ben het wel met je eens dat de volgende spelers niet geweldig zijn:
-Fortune (maakt zelden een goede indruk)
quote:Barthez is nooit een goede keeper geweest. Voor het WK van 98 hadden uberhaupt maar weinig mensen van hem gehoord. Noem de keepers van de andere Europese topclubs en ze zijn stuk voor stuk beter dan Barthez (op die van Barca na dan).
En nu over de keepers. Barthez is een sterke keeper met fantastische reddingen, maar hij maakt weleens een blundertje. Als hij die blunders achterwege laat is het een geweldige doelman. Carroll is gewoon een degelijke 2e keus, en Ricardo heb ik nog niet veel van gezien.
quote:Inderdaad, ik zal ook niet beweren dat het een slecht elftal is. Ik stelde alleen dat Man U in vergelijking met andere Europese topclubs een tekort heeft aan sterspelers.
Nee, al met al snap ik je uitspraak: "Het heeft er ook mee te maken dat op die paar spelers na de rest bagger is".-DOEL:
Barthez
-VERDEDIGING:
Brown, Ferdinand, Silvestre, O'Shea
-MIDDENVELD:
Solskjaer, Keane, Veron, Giggs
-AANVAL:
Scholes
Van NistelrooyBovenstaande kan zich meten met ieder topteam uit Europa, en dat hebben ze dit seizoen bewezen in de Champions League en in de Premier League.
Ik durf wel te beweren dat ze met deze samenstelling never nooit de Chamions League zullen winnen.
quote:Aha, jij hebt WC98 niet gezien, dat is duidelijk. Barthez was dat seizoen zeker weten de beste keeper ter wereld. Hij was dat seizoen nagenoeg onpasseerbaar. Euro 2000 ook ijzersterk, en seizoen 2000/2001 geweldig voor United. Dit seizoen had ManUtd. ook 'the best defensive record' en dat was voor een groot deel aan Barthez te danken. Jammer dat de meeste mensen alle goede dingen vergeten na een paar blunders.
Op woensdag 18 juni 2003 00:14 schreef DAMH het volgende:[..]
paar jaar geleden ? wanneer ? die vent is de gelukstige gast op aarde om zoweinig kwaliteiten zoveel gewonnen te hebben !
zijn af en toe goeie reddingen vallen in het niets met al die blunders onzekere terugspeel ballen etc, het is gewoon een clown... misschien de beste keeper in ze eigen auto als die leeg is anders ook ng nie eens
,,,,
quote:Ruud van Nistelrooy zal nooit naar Barcelona komen, hij is erg tevreden bij zijn jeugdliefde Manchester United, en daarnaast is hij onderdeel van Ferguson's plan, en daarom zal hij niet verkocht worden. Beckham niet, daarom --> Exit.
maar boeie, kijken of barca nog iemand koopt of kan kopen voor volgend seizoen.. maybe RvNof een Totti die ontvrede is bij roma, ofuh een Viera een Henry :p hehehe alleen maar suggesties,, zulle wel weer met zo'n kezman figuur komen ehehehe
quote:Beste nikk, ik wil best met je in discussie, maar als jij bijv. Scholes niet eens in je elftal zou willen hebben houdt het snel op
Op woensdag 18 juni 2003 00:17 schreef nikk het volgende:[..]
Talent, maar ook niet meer dan dat.
[..]Heb de ophef in Engeland over Rio niet zo goed begrepen. Heb het altijd als een middelmatige speler gevonden.
[..]Beiden niet slecht, maar ik zou ze niet direct in m'n elftal willen hebben.
[..]Als dit je back-up spits moet zijn dan is het wel erg triest met je gesteld als club.
[..]Zou nog geen eens ballenjongen mogen zijn bij een club als Manchester.
[..]Deze spelers zou ik wel degelijk als bagger willen bestempelen. Geen enkele topclub in Europa zou deze spelers willen hebben.
[..]Barthez is nooit een goede keeper geweest. Voor het WK van 98 hadden uberhaupt maar weinig mensen van hem gehoord. Noem de keepers van de andere Europese topclubs en ze zijn stuk voor stuk beter dan Barthez (op die van Barca na dan).
[..]Inderdaad, ik zal ook niet beweren dat het een slecht elftal is. Ik stelde alleen dat Man U in vergelijking met andere Europese topclubs een tekort heeft aan sterspelers.
Ik durf wel te beweren dat ze met deze samenstelling never nooit de Chamions League zullen winnen.
Man Utd heeft nu geld. Maar die waren met een kleine 200 spelers gelinkt, dus veel duidelijkheid over de nasleep van de Beckhamtransfer is er niet, lijkt me.
quote:Veron? Is dat niet die speler die het grootste gedeelte van dit seizoen niet is uitgekotst door het eigen publiek,sorry hoor maar dat is echt geen ster en in mijn ogen is Giggs ook niet echt een ster,een ster voor het eigen publiek misschien maar zeker niet mondiaal,verder dan RVN en misschien Keane kom ik niet
Op dinsdag 17 juni 2003 23:01 schreef Qi het volgende:[..]
Manchester United heeft 4 echte sterren (Veron, Giggs, Van Nistelrooy & Keane), en dat is heel normaal als je het vergelijkt met andere topclubs. Welke topclubs hebben dan meer dan 4 of meer echte sterren? Ik denk dat de meeste topclubs 2 a 3 sterren hebben, en dan houdt het op.
Je moet niet vergeten dat Real Madrid ook echt een uitzondering op dit gebied is. Overigens op wel meer gebieden, de rijkste historie, de beste spelers, de meeste sterren, de rijkste club ter wereld......enz......enz....
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:51 schreef Qi het volgende:[..]
De rest bagger?!? Je maakt zeker een grapje? Ik krijg zelfs sterk de indruk dat je United zelden volgt en maar wat zegt. Ze zijn Premiership kampioen en drongen wederom tot de laatste acht van Europa door. Uiteindelijk gingen ze met een fantastische 4-3 overwinning op Real Madrid ten onder.
-O' Shea
-Ferdinand
-Butt
-Scholes
-Solskjaer
-SilvestreDeze spelers zou ik nou niet als 'bagger' betitelen. Stuk voor stuk topvoetballers. Geen wereldsterren, maar geen enkel team bestaat uitsluitend uit wereldsterren.
Ik ben het wel met je eens dat de volgende spelers niet geweldig zijn:
-Fortune (maakt zelden een goede indruk)zijn idd bagger
Barthez is misschien wel de beste ter wereld in 1 tegen 1 situaties maar verder is mijn mening dat een club als Utd een betere keeper verdient
Nee, al met al snap ik je uitspraak: "Het heeft er ook mee te maken dat op die paar spelers na de rest bagger is".
En ik wil meer McManaman, dat vind ik een geweldige voetballer. Kan die niet naar Man U?
Ach, ik ben in elk geval blij dat AC Milan hem niet te pakken had gekregen. Dat gun ik Berlusconi niet. Die mafioso.
quote:Mooi!
Op woensdag 18 juni 2003 00:53 schreef evert het volgende:
bij real moet gewoon Figo eruit, want daar ben ik heel erg op uitgekeken.
quote:De Opel staat al voor hem klaar.
Op woensdag 18 juni 2003 00:58 schreef What het volgende:
Mooi!
Dan kan 'ie naar Ajax.
De druk op Laporta wordt nu erg groot, hij kan het écht niet maken om Erwin ipv Ronald te halen en Chivu zal nu ook wel niet meer op het verlanglijstje van Real staan.
Voor Koeman vangen ze maar 3 miljoen.
quote:Nee, Barça had hem met schoon geld kunnen kopen
Op dinsdag 17 juni 2003 22:08 schreef El_Catalan het volgende:
Net zoals in de Periode van Franco alles van Real is Gejat alles ook het geld waar ze Beckham van kopen is vies geld.
quote:Koeman zal wel gestoord zijn om naar een club in zo'n crisis te gaan. Als Barça 4 wedstrijden op rij verliest vliegt Koeman daar zó de laan uit. Ik denk trouwens dat het verblijf van Chivu bij Ajax sterk gerelateerd is aan wat Koeman doet. Je kunt als jonge verdediger namelijk nogal wat opsteken als je onder één van de beste verdedigers aller tijden traint.
Op woensdag 18 juni 2003 01:01 schreef APK het volgende:[..]
De Opel staat al voor hem klaar.
De druk op Laporta wordt nu erg groot, hij kan het écht niet maken om Erwin ipv Ronald te halen en Chivu zal nu ook wel niet meer op het verlanglijstje van Real staan.
Voor Koeman vangen ze maar 3 miljoen.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 01:02 schreef twi het volgende:[..]
Nee, Barça had hem met schoon geld kunnen kopen
quote:Klopt; daarom vrees ik ook het dat het niet alleen bij Chivu blijft die vertrekt zodra Koeman z'n biezen pakt
Op woensdag 18 juni 2003 01:06 schreef twi het volgende:[..]
Koeman zal wel gestoord zijn om naar een club in zo'n crisis te gaan. Als Barça 4 wedstrijden op rij verliest vliegt Koeman daar zó de laan uit. Ik denk trouwens dat het verblijf van Chivu bij Ajax sterk gerelateerd is aan wat Koeman doet. Je kunt als jonge verdediger namelijk nogal wat opsteken als je onder één van de beste verdedigers aller tijden traint.
Ik gebruik 'm zelden maar vooruit: Real Madrid
quote:Ach, een Real-shirt met Beckham erop is goud waard. Dat alleen levert vermoedelijk al genoeg geld op om z'n salaris te betalen. 6 miljoen euro per jaar zeg, jezus...Dat is gewoon 13.2 miljoen gulden
Op woensdag 18 juni 2003 08:22 schreef olavski het volgende:
Kan me maar moeilijk voorstellen dat buiten regio Madrid, Azie en nog wat vage oorden deze transfer de populariteit van deze club bevordert, mijn antipathie is alleen maar groter geworden en wat hoop ik dat deze club toch eens hard op z'n muil gaat.Ik gebruik 'm zelden maar vooruit: Real Madrid
quote:Exclusief premies
Op woensdag 18 juni 2003 08:41 schreef twi het volgende:[..]
Ach, een Real-shirt met Beckham erop is goud waard. Dat alleen levert vermoedelijk al genoeg geld op om z'n salaris te betalen. 6 miljoen euro per jaar zeg, jezus...Dat is gewoon 13.2 miljoen gulden
quote:Die logica was mij ook niet ontgaan, zegt waarschijnlijk genoeg dat 'men' zich commercieel gezien richt op de Aziatische markt.
Op woensdag 18 juni 2003 08:41 schreef twi het volgende:[..]
Ach, een Real-shirt met Beckham erop is goud waard. Dat alleen levert vermoedelijk al genoeg geld op om z'n salaris te betalen. 6 miljoen euro per jaar zeg, jezus...Dat is gewoon 13.2 miljoen gulden
en o ja, nummer 77:
quote:Gerucht is dat hij met nummer 77 gaat spelen.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:35 schreef Qi het volgende:[..]
In ieder geval niet 7, dat zal Raul nooit afstaan.
oh, was al gezegd
eigenlijk vind ik dat een zeker zo'n goede speler als beckham
quote:Maar wat minder uitstraling.. Scheelt niet héél erg veel hoor...
Op woensdag 18 juni 2003 09:12 schreef halleekes het volgende:
man u gaat nu toch ronaldinho proberen los te kweken van PSG?eigenlijk vind ik dat een zeker zo'n goede speler als beckham
quote:Nou ja hij verdedigt minder mee dan Beckham. Da's een ding wat zeker is.
Op woensdag 18 juni 2003 00:11 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Figo, aanvaller? Hebben ze hem toch niet helemaal goed opgeleid dan in Portugal....
quote:Ja.
Op woensdag 18 juni 2003 01:02 schreef twi het volgende:[..]
Nee, Barça had hem met schoon geld kunnen kopen
quote:Van wie in godsnaam?
Op woensdag 18 juni 2003 09:48 schreef El_Catalan het volgende:
Hoezo? in zijn hemd? Het is juist goed dat de Deal niet doorgaat hij zal nu nog meer respect krijgen.
quote:Van de Fans die wouden Beckham helemaal niet in de 1ste instantie.
Op woensdag 18 juni 2003 09:48 schreef Poepoog het volgende:[..]
Van wie in godsnaam?
quote:Ik geloof je meteen maar toch heeft die man extreem veel stemmen gewonnen door deze malle actie. Dus blijkbaar waren er mensen die Beckham wel zagen zitten?
Op woensdag 18 juni 2003 09:50 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Van de Fans die wouden Beckham helemaal niet in de 1ste instantie.
Me al me neefjes me opa en oma me vader zijn allemaal heel opgelucht dat Beckham niet komtvoor het geld dat ze Beckham wilde halen konden we andere spelers kopen die we veel meer nodig hebben.
quote:Waarschijnlijk de socio's die het Real niet gunden ofzo.
Op woensdag 18 juni 2003 09:54 schreef SCH het volgende:[..]
Ik geloof je meteen maar toch heeft die man extreem veel stemmen gewonnen door deze malle actie. Dus blijkbaar waren er mensen die Beckham wel zagen zitten?
quote:La Porta had een belangrijke Slogan: Primer,El Barça ! Barça eerst.
Op woensdag 18 juni 2003 09:54 schreef SCH het volgende:[..]
Ik geloof je meteen maar toch heeft die man extreem veel stemmen gewonnen door deze malle actie. Dus blijkbaar waren er mensen die Beckham wel zagen zitten?
Die Laporta is door de meerderheid gekozen omdat Beckham zou komen en dan komt tie niet. Hoe gaat hij dat uitleggen.
Ik zeg kiezersbedrog. Hebben ze dat ook in Catalonie?
Over een maandje nieuwe verkiezingen dan maar
quote:Zo,Zo dat weet jij goed dat hij voor de meerderheid is gekozen door dat Beckham gedoe
Op woensdag 18 juni 2003 10:10 schreef rogier1234 het volgende:
Je zal toch maar Barcafan zijn. Dan heb je het aardig moeilijk.Die Laporta is door de meerderheid gekozen omdat Beckham zou komen en dan komt tie niet. Hoe gaat hij dat uitleggen.
Ik zeg kiezersbedrog. Hebben ze dat ook in Catalonie?
Over een maandje nieuwe verkiezingen dan maar
quote:Hmmm de Blauwe olifant was toch juist een oppositiegroep tegen Nunez..?? Of haal ik nu dingen door elkaar.
Op woensdag 18 juni 2003 10:00 schreef El_Catalan het volgende:
plus daar komt bij dat La Porta in de opgerichte groep van Nuñez zat de "Blauwe Olifant" heet die groep en Nuñez is een van de meest gerespecteerde Voorzitters ooit van Barça La Porta is een soort Leerling van hem dus dan vinden de fans dat goed.
Overigens een leuk gerucht: Stam naar Barca
quote:Je weet er meer van dan ik maar ik heb toch van alle correspondenten in Spanje gehoord dat zijn achterstand in de polls na de belofte rond Beckham ineens veranderde in een voorsprong. Beckham heeft toch wel degelijk iets te maken met zijn overwinning, of zeg jij van niet?
Op woensdag 18 juni 2003 10:12 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Zo,Zo dat weet jij goed dat hij voor de meerderheid is gekozen door dat Beckham gedoe
over 4 jaar Verkiezingen ja
Als hij het al zo redde op het Catalaanse gevoel snap ik niet waarom hij het risico van die mislukte Beckham stunt heeft genomen.
quote:Dat dacht ik dus ook.
Op woensdag 18 juni 2003 10:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
Hmmm de Blauwe olifant was toch juist een oppositiegroep tegen Nunez..?? Of haal ik nu dingen door elkaar.
quote:Veron is wel degelijk een ster, het is de sterspeler van het Argentijnse elftal, en dat word je niet zomaar. En hij werd niet uitgekotst door eigen publiek, er was slechts wat lichte kritiek. Giggs vind ik ook een echte sterspeler, hij is overal wel bekend om zijn fenomenale dribbel acties. De meeste sterren hebben een bepaald kenmerk:
Op woensdag 18 juni 2003 00:43 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Veron? Is dat niet die speler die het grootste gedeelte van dit seizoen niet is uitgekotst door het eigen publiek,sorry hoor maar dat is echt geen ster en in mijn ogen is Giggs ook niet echt een ster,een ster voor het eigen publiek misschien maar zeker niet mondiaal,verder dan RVN en misschien Keane kom ik niet
-Veron --> Afstandsschot
-Giggs --> Dribbel kunsten
-Beckham --> Voorzetten/Vrije trappen
-Keane --> Onverzettelijkheid
-Van Nistelrooy --> Super afmaker
quote:Veron kreeg wel degelijk vette kritiek van de eigen aanhang.
Op woensdag 18 juni 2003 11:14 schreef Qi het volgende:[..]
Veron is wel degelijk een ster, het is de sterspeler van het Argentijnse elftal, en dat word je niet zomaar. En hij werd niet uitgekotst door eigen publiek, er was slechts wat lichte kritiek. Giggs vind ik ook een echte sterspeler, hij is overal wel bekend om zijn fenomenale dribbel acties.
Dat Giggs een wereldster is, spreekt voor zich.
quote:17/06/2003 Luis Figo, Real Madrid -> Inter Milan, £?
Op woensdag 18 juni 2003 10:56 schreef Rellehenk het volgende:
Wat ik me afvraag, wat doen ze dan met Figo, hij speelt normaal rechthalf maar nu Beckham daar speelt?
Wat gebeurt er met hem?
quote:Zou United dit geweten hebben.
Op woensdag 18 juni 2003 11:23 schreef olavski het volgende:
The Spanish club are said to still owe Inter money from the Ronaldo deal last year.
quote:Ok, hij kreeg kritiek over zich heen, maar hij werd niet uitgekotst. Uitkotsen vertaal ik in dat hij moest vertrekken van het publiek, en dat was niet zo. Er werd gewoon verlangd dat hij beter ging spelen, en dat is hij ook uiteindelijk gaan doen. Ik heb ook zo'n idee dat Veron komend seizoen beter in zijn vel zal zitten nu Beckham weg is, hij kan zich nu weer beter als een echte ster profileren, net zoals in zijn Lazio tijd. Als er een Beckham in het elftal loopt kan dat niet, want die overtreft alle andere spelers wat dat betreft.
Op woensdag 18 juni 2003 11:16 schreef zjroentje het volgende:[..]
Veron kreeg wel degelijk vette kritiek van de eigen aanhang.
En in het begin was dat wel degelijk terecht. Op het einde van het seizoen heeft hij zich aardig hersteld.Dat Giggs een wereldster is, spreekt voor zich.
quote:Was een publiek geheim
Op woensdag 18 juni 2003 11:24 schreef zjroentje het volgende:[..]
Zou United dit geweten hebben.
quote:Voor wat ie gekost heeft mag hij inderdaad beter gaan voetballen.
Op woensdag 18 juni 2003 11:24 schreef Qi het volgende:[..]
Ok, hij kreeg kritiek over zich heen, maar hij werd niet uitgekotst. Uitkotsen vertaal ik in dat hij moest vertrekken van het publiek, en dat was niet zo. Er werd gewoon verlangd dat hij beter ging spelen, en dat is hij ook uiteindelijk gaan doen. Ik heb ook zo'n idee dat Veron komend seizoen beter in zijn vel zal zitten nu Beckham weg is, hij kan zich nu weer beter als een echte ster profileren, net zoals in zijn Lazio tijd. Als er een Beckham in het elftal loopt kan dat niet, want die overtreft alle andere spelers wat dat betreft.
quote:Netjes van Beckham.
"I would like to publicly thank Sir Alex Ferguson for making me the player I am today," he said.
quote:Helemaal mee eens, ik hoop dat we komend seizoen meer van hem gaan zien.
Op woensdag 18 juni 2003 11:27 schreef zjroentje het volgende:[..]
Voor wat ie gekost heeft mag hij inderdaad beter gaan voetballen.
quote:
Beckham: 'Ik wil Barcelona bedanken'18/6/2003 10:05
'Ongelooflijk' en 'uniek' noemde David Beckham zijn overstap naar Real Madrid. In zijn eerste reactie op de overgang sprak Becks zijn dank uit naar Barcelona en Alex Ferguson.
'Ik zag dat dit een ongelooflijke mogelijkheid is in deze fase van mijn carrière en een unieke en spannende ervaring voor mijn familie', vertelde Beckham over zijn overstap naar de Spaanse hoofdstad. 'Ik weet dat ik later in mijn leven altijd spijt zou krijgen als ik deze kans te kunnen spelen bij een grote club als Real Madrid, met zulke grote sterren, had laten liggen.'Beckham ging ook in op de interesse van Barcelona, dat met aartsrivaal Real Madrid naar de hand van Becks dong. 'Ik wil de andere belangstellende clubs, zoals ook Barcelona, bedanken en ik wens ze alle succes in de toekomst'. Zijn verklaring voor de keuze van Madrid in plaats van Barcelona moet bij de Catalaanse trots opnieuw pijn hebben gedaan. 'Ik wilde echt in de Champions League spelen.' Barcelona is zelfs nog niet verzekerd van UEFA Cup-voetbal.
Ondanks de verhalen over hun onderlinge slechte relatie had Beckham ook een goed woordje over voor Alex Ferguson. 'Ik wil openlijk Sir Alex Ferguson bedanken, hij heeft me de speler gemaakt die ik nu ben.'
quote:
Na maanden van speculatie is de moeder van alle transfers, het grootste verhaal ooit afgerond. David Beckham kon simpelweg geen nee zeggen tegen Real Madrid, al wijzen de Engelse media vooral op de zakelijke kant van de transfer.
'The World hasn't ended' kopte The Sun. Volgens het boulevardblad is het vertrek van Beckham niet het einde van de wereld voor Manchester. 'Het is eerder een einde van deel II of misschien deel III.'Ook volgens Roy Keane is het verlies van Beckham wel op te vangen. 'Hij is een prima kerel, maar over de jaren veel grote spelers hebben Manchester verlaten. We zullen hem missen, maar als speler moet je misschien naar jezelf kijken. Het leven gaat door, ook zonder Becks', zei de Ierse middenvelder tegenover Sky Sports. 'Het is jammer dat hij weggaat, maar ik weet dat onze manager doet wat goed is voor Manchester United. Als hij denkt dat het verkopen van Beckham het beste is voor Manchester dan is het moet hij dat doen.'
Volgens The Times is Beckham niet de grootste voetballer aller tijden. 'Maar beter dan welke speler van dit moment kan hij het spel van de beroemdheid spelen: een popster zonder hit, een filmster zonder film. In die hoedanigheid kan hij iedereen die hem kan kopen rijk maken. Hij is eerder een merk dan een voetballer, met het gevaar dat hij meer een imago wordt dan een man.'
Alan Hansen wijst op de zakelijk kant van de transfer. 'Het Engelse voetbal zal hem missen. Dit land heeft de grootste ster en een van de beste spelers verloren', aldus de commentator van de BBC. 'Er wordt veel gesproken dat Beckham is verkocht vanwege zijn problemen met Ferguson. Ik denk dat dat niet het geval is. Volgens mij is deze transfer een financieel besluit. De vraag is of Manchester United de juiste prijs hebben gekregen.'
Volgens de financiële markten in ieder geval wel. De koers van het aandeel Manchester United steeg in de eerste uren van de handel 3,45%.
quote:Vergeet Giggs niet: de strateeg, die man is echt heeeel goed.
Op woensdag 18 juni 2003 11:14 schreef Qi het volgende:
De meeste sterren hebben een bepaald kenmerk:-Veron --> Afstandsschot
-Giggs --> Dribbel kunsten
-Beckham --> Voorzetten/Vrije trappen
-Keane --> Onverzettelijkheid
-Van Nistelrooy --> Super afmaker
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
Hmmm de Blauwe olifant was toch juist een oppositiegroep tegen Nunez..?? Of haal ik nu dingen door elkaar.
Overigens een leuk gerucht: Stam naar Barca
Klopt
Ik raakte in de war
Lluis Bassat was wel van de L'Elefant die had in 2000 nog ruzie met Nuñez Nuñez noemde De leden van L'Elefant Blau Terroristen
Maar Nuñez en La Porta werken wel samen
quote:Ja,voor een deel ja denk ik ook dat hij doordat dat Beckham gedoe veel stemmen heeft gekregen maar ik denk niet voor het grootste deel.
Op woensdag 18 juni 2003 10:23 schreef SCH het volgende:[..]
Je weet er meer van dan ik maar ik heb toch van alle correspondenten in Spanje gehoord dat zijn achterstand in de polls na de belofte rond Beckham ineens veranderde in een voorsprong. Beckham heeft toch wel degelijk iets te maken met zijn overwinning, of zeg jij van niet?
Als hij het al zo redde op het Catalaanse gevoel snap ik niet waarom hij het risico van die mislukte Beckham stunt heeft genomen.
Met zo'n team moet je eigenlijk minimaal ieder jaar dikke prijzen pakken:
Roberto Carlos, Figo, Zidane, Beckham, Figo (), Ronaldo, Raul etc. etc.
Vraag me af wanneer Henry en Ruud gecontracteerd worden!
Voor de rest hoop ik alleen maar dat Kezman blijft en dat Stam en Cocu ook gewoon weer naar Eindhoven komen
quote:euhhh ik heb juist precies het tegenover gestelde vernomen ?? daarom is laporta ook advocaat van Johan C. ,, hijs volgens mij juist van de blauwe olifant en anti Nuñez
Op woensdag 18 juni 2003 14:41 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Klopt
Ik raakte in de war
Lluis Bassat was wel van de L'Elefant die had in 2000 nog ruzie met Nuñez Nuñez noemde De leden van L'Elefant Blau Terroristen
Maar Nuñez en La Porta werken wel samen
quote:Haha,jij je zin maar wel raar dat er op Mundodeportivo stond dan La Porta wil gaan samenwerken met Nuñez en dat heb ik zeker goed gelezen maar Bassat was ook lid van de Blauwe Olifant een tijdje.
Op woensdag 18 juni 2003 15:29 schreef DAMH het volgende:[..]
euhhh ik heb juist precies het tegenover gestelde vernomen ?? daarom is laporta ook advocaat van Johan C. ,, hijs volgens mij juist van de blauwe olifant en anti Nuñez
Klopt,Bask
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 15:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het zou pas echt mooi zijn als Laporta die club nog verder aan gort helpt!
quote:
De uitspraken van Lozano zeiden ook al genoeg.
quote:Waarom dat wil hij graag en dat kan hij ook. Dus waarom niet..??
Op woensdag 18 juni 2003 16:00 schreef methodmich het volgende:
Real krijgt een heel aardig basiselftal zo, maar Beckham als centrale middenvelder?? Dat vind ik verbazend.
quote:Idd , mag het lijen ja
Real heeft dat kutBarcelona mooi in de maling genomen , prachtig
quote:Utrecht zal het nooit zover schoppen als Barça heeft gedaan dus
Op woensdag 18 juni 2003 16:18 schreef Takemenow het volgende:[..]
Idd , mag het lijen ja
Real heeft dat kutBarcelona mooi in de maling genomen , prachtig
KutUtrecht
quote:Utrecht en Barcelona is ook zo goed te vergelijken.
Op woensdag 18 juni 2003 16:29 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Utrecht zal het nooit zover schoppen als Barça heeft gedaan dus
KutUtrecht
quote:Idd.
Op woensdag 18 juni 2003 16:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Utrecht en Barcelona is ook zo goed te vergelijken.
Kututrecht
quote:idd je gaat een stad als Barcelona tog nie vergelijken met dat dorp wat utrecht heet
Op woensdag 18 juni 2003 16:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Utrecht en Barcelona is ook zo goed te vergelijken.
quote:Ze hebben allemaal een gesprek met La Porta vandaag.
Op woensdag 18 juni 2003 16:42 schreef JeroenV het volgende:
El_Catalan, wat wil die Laporta met de Nederlanders in Barca? Kunnen de Boer, Reiziger, Cocu en co hun spullen pakken? Heeft ie daar iets over gezegd?
quote:Het is de vraag of hij dat kan. Bij Man Utd en ook in de nationale ploeg zet men hem niet voor niets aan de zijkant neer. Het is voor Real een overbodige aankoop, sportief gezien, zeker omdat de balans nu nog meer doorslaat naar de aanval. Beckham moet het vooral van zijn trap hebben. Real heeft al genoeg mensen met een goede trap. Vandaar.
Op woensdag 18 juni 2003 16:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
Waarom dat wil hij graag en dat kan hij ook. Dus waarom niet..??
quote:ik hoop een enkeltje Holanda
El_Catalan, wat wil die Laporta met de Nederlanders in Barca? Kunnen de Boer, Reiziger, Cocu en co hun spullen pakken? Heeft ie daar iets over gezegd?
quote:Precies. De overgang van Beckcham naar Madrid is dan ook niet uit sportief oogpunt, maar louter uit zakelijke overwegingen gedaan.
Op woensdag 18 juni 2003 16:43 schreef methodmich het volgende:Het is de vraag of hij dat kan. Bij Man Utd en ook in de nationale ploeg zet men hem niet voor niets aan de zijkant neer. Het is voor Real een overbodige aankoop, sportief gezien, zeker omdat de balans nu nog meer doorslaat naar de aanval. Beckham moet het vooral van zijn trap hebben. Real heeft al genoeg mensen met een goede trap. Vandaar.
quote:De Boer en Reiziger komen sowieso tekort voor Barca, zou met niets verbazen als die prutsers wegmogen.
quote:Mijn opa wil ook nog in de basis spelen van Ajax 1. Vreemd genoeg luisteren ze niet naar hem.
Op woensdag 18 juni 2003 16:06 schreef Frenkie het volgende:Waarom, dat wil hij graag
quote:Yep, en Wevers is stiekem ook een superspits bij jou zeker.
en dat kan hij ook.
quote:Omdat ie een rechtmiddenvelder/aanvaller is, als controlerende middenvelder verdedigend te zwak is, en Zidane al erin staat als creatief aanvallend brein op het middenveld.
Dus waarom niet..??
quote:Nee, ik denk juist dat Beckham dit niet kan. Beckham is puur een aanvallende speler, dat blijkt uit zijn hele spel. Constant naar voren rennen, assists en voorzetten geven, en als het nodig is een vrije trap en corner nemen.
Op woensdag 18 juni 2003 18:24 schreef DAMH het volgende:
Ik denk dat Beckham ook wel als verdedigende middenvelder uit de voeten kan, enkelt is het de vraag of ie dat ook wil? en of ie dat beter kan dan een makalele bijvoorbeeld ...
[Dit bericht is gewijzigd door SLASH op 18-06-2003 20:09]
quote:Beckham moet spelen dus Makalele wordt de dupe daar. Kan weleens het evenwicht verstoren op het middenveld want verdedigend vind ik Beckham niet zo heel sterk en denk ook niet dat hij daar zin an heeft.
Op woensdag 18 juni 2003 18:24 schreef DAMH het volgende:
Ik denk dat Beckham ook wel als verdedigende middenvelder uit de voeten kan, enkelt is het de vraag of ie dat ook wil? en of ie dat beter kan dan een makalele bijvoorbeeld ...
quote:ja voor de vrije trappen en corners is ie een goede... en het is een lekkerding.. mag wel eens daar zit niet veel soeps bij..hehehe vrouwen opmerking he:)
Op woensdag 18 juni 2003 18:45 schreef Qi het volgende:[..]
Nee, ik denk juist dat Beckham dit niet kan. Beckham is puur een aanvallende speler, dat blijkt uit zijn hele spel. Constant naar voren rennen, assists en voorzetten geven, en als het nodig is een vrije trap en corner nemen.
quote:Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er gewoon een stuk wordt bijgebouwd om dit probleem op te lossen
Op dinsdag 17 juni 2003 21:58 schreef amnesiac het volgende:
Maar dit gaat nooit goed komen in de kleedkamer van Real met al die ego's
Beckham's Spanish phrase book
"250 Euros for a t-shirt? Yes, that's fine."
"250 Euros por una camiseta? Me la llevo."
"Excuse me, Mr Del Bosque - can I play in the middle?"
"¿Perdone, Señor del Bosque - puedo jugar en el centro?"
"I meant with the first team, not the reserves."
"Quería decir con el primer equipo, no los suplentes."
"What do you mean, 'Raul'? Don't you have surname?"
"¿Como dices, "Raul"? No tienes apellido?"
"Hey Roberto/Luis/Zinedine - isn't it my turn to take a free-kick?"
"¿Oye Roberto/Luís/Zinedine - no es mi turno para tirar la falta?"
"I would like a haircut that makes me look like Jeff Bridges in 'The Fisher King', please."
"Quiero un corte que me haga parecer a Jeff Bridges en 'El Rey Pescador', por favor."
"I'm not sure. I'd better ask my wife."
"No estoy seguro. Tendré que preguntarle a mi mujer."
quote:Beckham krijgt nummer 77.
Op donderdag 19 juni 2003 12:48 schreef Buijssen het volgende:
hahahawelk nummer zal hij trouwens krijgen???
Vandaag drukte het AD een foto van Real af, met de vermoedelijke basiself en hun prijskaartje. Je kon goed zien waar de gekte is begonnen, in de hele voetbalwereld.
In 1996 kocht Real Roberto Carlos volgens het AD voor 3,5 miljoen euro. Dat was toen al zo'n beetje de beste linksback ter wereld. Drie jaar later betaalde men voor Michel Salgado, een iets meer dan gemiddelde rechtsback, 12 miljoen euro... Als je dan kijkt dat Beckham nu 35 kost, zie je dat én de markt is ingestort én Real misschien een koopje heeft gedaan.
quote:Nummer 7 krijgt hij op zekers niet die is van Raul. Net op het nieuws op telemadrid zei hij dat hij nr 7 niet per se wou omdat dat nummer van Raul is, het maakte hem niet uit welk nummer hij zou krijgen. Er werd gezegd dat als Morientes weg gaat, Ronaldo nummer 9 krijgt en Beckham het nummer van ronaldo, nummer 11.
Op donderdag 19 juni 2003 12:48 schreef Buijssen het volgende:
hahahawelk nummer zal hij trouwens krijgen???
quote:Dit nummer mag niet van de Spaanse voetbalbond
Op donderdag 19 juni 2003 15:27 schreef methodmich het volgende:[..]
Beckham krijgt nummer 77.
quote:En dat is maar goed ook. Het is geen American Football.
Op donderdag 19 juni 2003 15:30 schreef Vikingo het volgende:Dit nummer mag niet van de Spaanse voetbalbond
quote:Makalele blijft er gewoon in waarschijnlijk wordt Guti de dupe.
Op woensdag 18 juni 2003 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Beckham moet spelen dus Makalele wordt de dupe daar. Kan weleens het evenwicht verstoren op het middenveld want verdedigend vind ik Beckham niet zo heel sterk en denk ook niet dat hij daar zin an heeft.
1) --------------------Ronaldo-------Raul--------------------
-------------Figo-------------------------------Beckham------
-----------------------Zidane-------Makalele-----------------
2)---------------------Ronaldo-------Raul--------------------
------------Zidane---------------------------------Figo---------
----------------------Makalele-----Beckham----------------
quote:Dat kan wel wezen, maar het gaat toch zijn rug op... Dit soort spelers staan buiten de wet.
Op donderdag 19 juni 2003 15:30 schreef Vikingo het volgende:[..]
Dit nummer mag niet van de Spaanse voetbalbond
Guti en Makalele zijn beide veel beter op die positie.
En Zidane op links zie ik ook niet zitten. Die moet een zwervende rol op het middenveld hebben.
quote:Zidane heeft dit seizoen het meerendeel van de wedstrijden daar gespeeld en dan stond Guti op de plek van Beckham.
Op donderdag 19 juni 2003 15:50 schreef Hawk het volgende:
Beckham moet lekker op de bank gaan plaatsnemen. Z'n shirtjes verkopen zichzelf wel.Guti en Makalele zijn beide veel beter op die positie.
En Zidane op links zie ik ook niet zitten. Die moet een zwervende rol op het middenveld hebben.
quote:Ok, dan houden zo. Guti op de plaats van Beckham.
Op donderdag 19 juni 2003 15:55 schreef Vikingo het volgende:[..]
Zidane heeft dit seizoen het meerendeel van de wedstrijden daar gespeeld en dan stond Guti op de plek van Beckham.
Ik heb trouwens het vermoeden dat Beckham het nogal moeilijk gaat krijgen om zgn. geaccepteerd te worden door de Real spelers.
Raul die al meteen laat weten dat hij z'n nummer behoud enzo.
Ik denk niet dat ze op hem en de hype om hem heen zitten te wachten......
De hierarchie bij Real is op het veld al duidelijk bepaald.
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 22:02 schreef Doc het volgende:
Geinige maar in feite een compleet nutteloze aankoop. Als ze nou eens een vervanger voor die versleten gek van een Hierro kochten...
quote:Japie Stam schijnt in de picture te zijn...
Geinige maar in feite een compleet nutteloze aankoop. Als ze nou eens een vervanger voor die versleten gek van een Hierro kochten...
quote:Stam in een Real-tenue?
Op donderdag 19 juni 2003 22:05 schreef nikk het volgende:[..]
Japie Stam schijnt in de picture te zijn...
quote:Bij Lazio speelt ie toch ook regelmatig in het wit?
Op donderdag 19 juni 2003 23:11 schreef Hawk het volgende:
Stam in een Real-tenue?
Staat niet.
quote:Misschien dat Hiddink kan polsen of ze naar Eindhoven willen komen (proest)
Op donderdag 19 juni 2003 15:58 schreef JeroenV het volgende:
En Guti wil weg, nu Beckham komt, meldt vi.nl Hij denkt te weinig te spelen door de komst van Becks, en Arsenal, AC Milan, en Inter (uit mijn hoofd) hebben interessse in de international.
quote:Lazio-wit is wel wat anders dan Real-wit.
Op donderdag 19 juni 2003 23:15 schreef nikk het volgende:[..]
Bij Lazio speelt ie toch ook regelmatig in het wit?
quote:Net als met Morientes zeker
Op vrijdag 20 juni 2003 08:56 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Misschien dat Hiddink kan polsen of ze naar Eindhoven willen komen (proest)
quote:tis toch niet normaal eigenlijk he, als je dit zo bekijkt denk je dat je met Championship Manager een cheat gebruikt hebt zodat je je eigen team kan samenstellen
Op donderdag 19 juni 2003 15:38 schreef Vikingo het volgende:[..]
Makalele blijft er gewoon in waarschijnlijk wordt Guti de dupe.
In de Spaanse krant lieten ze twee mogelijkheden zien :1) --------------------Ronaldo-------Raul--------------------
-------------Figo-------------------------------Beckham------
-----------------------Zidane-------Makalele-----------------2)---------------------Ronaldo-------Raul--------------------
------------Zidane---------------------------------Figo---------
----------------------Makalele-----Beckham----------------
quote:Nutteloos is deze aankoop zeker niet. Real zal in die vier jaar tijd aardig wat euro's verdienen aan Beckham.
quote:Nuttig voor het bedrijf Real, maar niet zo zeer voor de voetbalploeg Real. Marketing technisch nuttig, voetbaltechnisch niet. En ben je nou fan van een bedrijf of van een voetbalclub?
Op vrijdag 20 juni 2003 12:19 schreef Vikingo het volgende:[..]
Nutteloos is deze aankoop zeker niet. Real zal in die vier jaar tijd aardig wat euro's verdienen aan Beckham.
quote:Of een linksback die echt kan verdedigen en ook wat mooie voorzetten kan geven ipv vanop 35 meter kansloze afzwaaiers produceren en ondertussen z'n vrijstaande spitsen overslaand
(Dit is kort samengevat de heer R. Carlos, iet wat heel pijnlijk duidelijk werd bij Juve uit bijvoorbeeld).
quote:Dat zgn. maagdelijke wit van Ruk Madrid is haar vliesje onderhand wel verloren.
Op vrijdag 20 juni 2003 10:52 schreef Hawk het volgende:[..]
Lazio-wit is wel wat anders dan Real-wit.
Gelukkig maar: kutploeg, shitshirt.
quote:En maar schaapachtig lachen...
Op vrijdag 20 juni 2003 13:23 schreef DIGGER het volgende:[..]
Of een linksback die echt kan verdedigen en ook wat mooie voorzetten kan geven ipv vanop 35 meter kansloze afzwaaiers produceren en ondertussen z'n vrijstaande spitsen overslaand
(Dit is kort samengevat de heer R. Carlos, iet wat heel pijnlijk duidelijk werd bij Juve uit bijvoorbeeld).
Michel Salgado is een aardige rechtsback, maar daar lopen er in Spanje 20 van. Hierro begint echt oud te worden, Iván Helguera vind ik meer een verdedigende middenvelder, hoewel hij ook wel als centrale verdediger kan spelen... Dan is hij echter toch iets minder. Roberto Carlos vind ik een linkerflankspeler in een 3-5-2 systeem en anders een linkshalf in een 4-4-2.... Dus ja, je hebt feitelijk maar 2 echte verdedigers. Iemand als Walter Samuel of Jaap Stam zou ze al aardig kunnen helpen.
quote:Net alsof beckham volgend seizoen geen toegevoegde waarde zal hebben,, nahh ik denk dat jullie allemaal nog gek op je neus zulle kijken ...
Op vrijdag 20 juni 2003 12:43 schreef LiverpoolFC het volgende:[..]
Nuttig voor het bedrijf Real, maar niet zo zeer voor de voetbalploeg Real. Marketing technisch nuttig, voetbaltechnisch niet. En ben je nou fan van een bedrijf of van een voetbalclub?
quote:Hij zal best wel toegevoegde waarden hebben maar met de komst van Gay Beckham hoop ik alleen nog maar meer dat Real op zijn bek gaat komend seizoen
Op zaterdag 21 juni 2003 00:30 schreef DAMH het volgende:[..]
Net alsof beckham volgend seizoen geen toegevoegde waarde zal hebben,, nahh ik denk dat jullie allemaal nog gek op je neus zulle kijken ...
quote:Tuurlijk heeft de aankoop van Becks wel enige toegevoegde waarde, maar heel erg groot zal het niet zijn, terwijl de aanschaf van een 1 of 2 goede verdedigers voor hetzelfde geld het team wel echt vooruit zou kunnen brengen.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:30 schreef DAMH het volgende:[..]
Net alsof beckham volgend seizoen geen toegevoegde waarde zal hebben,, nahh ik denk dat jullie allemaal nog gek op je neus zulle kijken ...
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 01:48 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Hij zal best wel toegevoegde waarden hebben maar met de komst van Gay Beckham hoop ik alleen nog maar meer dat Real op zijn bek gaat komend seizoen
quote:Dat wordt idd flink harentrekken en met borstels naar elkaar slaan anders..
Op woensdag 18 juni 2003 22:37 schreef Summertime het volgende:[..]
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er gewoon een stuk wordt bijgebouwd om dit probleem op te lossen
quote:Same here
Op zaterdag 21 juni 2003 01:48 schreef DutchGooner het volgende:Hij zal best wel toegevoegde waarden hebben maar met de komst van Gay Beckham hoop ik alleen nog maar meer dat Real op zijn bek gaat komend seizoen
En voor Zidane en Ronaldo betwijfel ik het ook of het beter voetballen word met nog zo'n type.
quote:Kan er ook nog wel bij
Op zaterdag 21 juni 2003 18:49 schreef El_Catalan het volgende:
Ik lees net dat Florentino Perez naar Parijs gaat om te praten over Ronaldinho
quote:
Real got Becks cheap - Wenger
Arsenal manager Arsene Wenger has claimed that Manchester United lost out in the David Beckham transfer due to the player's rift with Sir Alex Ferguson.The Premiership champions agreed a deal worth up to £25million with Real for the England captain this week, having also agreed a fee understood to be around £30m with Barcelona.
Beckham's determination to join the nine-times European Cup winners gave United little choice but to sanction the cheaper deal, but Wenger believes relations between manager and player had become so poisoned that the final fee was lowered.
Wenger, whose team finished runners-up to United in the Premiership last season, told Eurosport TV: 'I think that the personal problems (which resulted in) Manchester United's desire to transfer Beckham at any price certainly lowered the fee.'
But the Frenchman admitted Ferguson was now in a position to consolidate his team's place at the top in England by strengthening the Old Trafford squad.
'But Manchester have the means to buy big,' he continued. 'Even if Beckham had stayed they could have afforded to buy big, so with Beckham going, Manchester will lead the way in England now.'
Meanwhile Wenger has seized upon Beckham's move to Real as marking the beginning of the end for a generation of stars at United.
The 28-year-old is one of a core of players, including Paul Scholes, Ryan Giggs, Nicky Butt and the Neville brothers, who helped turn the Red Devils into English football's overwhelming power in the last decade.
But the Gunners boss believes that the transfer could mean the end of an era at Old Trafford.
'One of the things that made Manchester great is going and with the togetherness that that group of players had, and the things they had achieved, well, it is the beginning of a break-up for that group. For me, it was a surprise,' Wenger added.
quote:
Toshack warns Becks of Real challenge
LONDON, June 21 (Reuters) - Former Real Madrid coach John Toshack is not convinced that the club had to sign David Beckham or that the England captain will settle easily in Spain.'The signing doesn't make too much sense unless of course Luis Figo moves on,' the Welshman, who steered Real to the Spanish title in 1990 and had another short spell with them in the late 1990s, said in an interview broadcast on Saturday.
'I think most coaches in Spain would tell you that the Real Madrid side needs strengthening in other areas,' the Welshman told Sky Sports.'The president Florentino Perez has gone in for this (sort of singing) over the last three years, Ronaldo, Figo, (Zinedine) Zidane. Unless there are one or two changes I think he might have just gone a bit too far.'
Figo plays on the right of midfield for Real, the same position Beckham has occupied for Manchester United for a decade.
Toshack doubts whether Beckham, signed from United this week for £24.5million, has the footballing and psychological armoury to do well in Spain.
'I'm not so sure that Beckham has got the character and kind of qualities to play in that central midfield role that this Madrid side needs,' Toshack said.
He said the Real fans were notoriously hard to please, as Brazil striker Ronaldo found early last season following his move from Inter Milan.
'They're an unforgiving crowd you know, I mean 60 to 65,000 every week and if you hit a couple of bad passes then they'll let you know.
'You have to go to the Basque country, Pamplona, San Sebastian, Bilbao, they can be very hostile, difficult matches, Valladolid on a cold evening in December, so it's not all roses in the garden,' Toshack said.
'It will be a big task for him but it's an opportunity that he has to take.'
quote:Ik stel voor speciaal voor Beckham het nummer 0 in te voeren...
Madrid wacht op David Beckham. De populairste voetballer ter wereld arriveert dinsdag in de Spaanse hoofdstad, waar hij 's middags een medische keuring ondergaat. Het is niet zomaar een keuring. Zo heeft een Spaanse fabrikant van gezondheidsartikelen liefst 250.000 pond (364.000 euro) betaald om de keuring te sponsoren, aangezien die rechtsstreeks te volgen is op Real Madrid TV.
Mocht na die vier uur durende keuring Beckham fysiek in orde zijn, dan wacht woensdag de perspresentatie. Voor die gelegenheid heeft De Koninklijke de sportzaal afgehuurd, waar normaal gesproken het basketbalteam van Real zijn wedstrijden speelt voor vijfduizend fans.Eén van de, en misschien wel hét hoogtepunt van dat eerste officiële optreden van Beckham, zal de onthulling van Becks' nieuwe shirt inclusief rugnummer zijn. Al weken speculeren Spaanse media over welk nummer er op het witte tenue van de 28-jarige middenvelder zal prijken, aangezien zijn favoriete nummer 7 niet beschikbaar is.
'Raúl is de nummer 7 van Real en Raúl is hier koning', liet Beckham onlangs al vanuit Azië weten. Zuur voor de nieuweling, want Beckham heeft zijn favoriete nummer in Romeinse cijfers (VII) op zijn rechterarm laten tatoëren en heeft tevens een kledinglijn met als naam DB07.
Marketing-adviseurs van Real zouden druk aan het bestuderen zijn wat het meest geschikte nummer is voor Beckham, aangezien de club verwacht duizenden Madrid-shirts met de naam van de Engelse international te verkopen. Een goed nummer is beter voor de omzet, vandaar.
Door het vertrek van Fernando Hierro is het nummer 4 vrij, maar in Azië (waar Real hoopt talloze shirts te slijten) is dat een ongeluksnummer. Zo heeft menig hotel geen vierde verdieping. Het nummer 8 van Steve McManaman zou een andere mogelijkheid zijn, alhoewel Macca volgens Spaanse bronnen weinig genegen zou zijn mee te werken: 'Ik ben van Liverpool, hij is van Manchester.'
Mocht Fernando Morientes vertrekken, dan komt nummer 9 vrij en lijkt het waarschijnlijk dat Ronaldo zijn huidige nummer 11 inruilt voor zijn geliefde 9. Zo kan Beckham dus de nieuwe nummer 11 worden. Maar wat als Morientes blijft? Dan lijkt het logisch dat Becks kiest voor een nummer met in ieder geval een 7 daarin, zoals 17 (nu nog van Miñambres), 27 of 77. Misschien kan Guti nog helpen. De Spanjaard wil vertrekken, wat betekent dat zijn nummer 14 vrijkomt, en twee keer 7 is immers 14 ...
quote:Pfffff dat ook nog ....
Op woensdag 18 juni 2003 17:09 schreef PyTh het volgende:
Wie gaat er nu de vrije trappen nemen??
Er wordt in de Spaanse pers al druk gespeculeerd welk nummer David Beckham zal krijgen. Het Spaanse dagblad Marca rekent er op dat Beckham nummer 8 of nummer 11 zal krijgen. Dat is opmerkelijk omdat de afgelopen seizoenen nummer 8 gedragen werd door Steve McManaman en nummer 11 werd gedragen door Ronaldo.
Marca gaat er echter vanuit dat Fernando Morientes en Steve McManaman deze zomer vertrekken. En dat Ronaldo dan zijn nummer 11 inruilt voor het shirt met nummer 9 (dat afgelopen seizoen gedragen werd door Morientes).
Morgen wordt Beckham aan pers en publiek gepresenteerd.
quote:Raul nr 9 en Beckam gewoon nr 7 kan toch ook..
Op dinsdag 1 juli 2003 20:23 schreef EmreBelezoglu het volgende:
Welk rugnummer krijgt David Beckham?Er wordt in de Spaanse pers al druk gespeculeerd welk nummer David Beckham zal krijgen. Het Spaanse dagblad Marca rekent er op dat Beckham nummer 8 of nummer 11 zal krijgen. Dat is opmerkelijk omdat de afgelopen seizoenen nummer 8 gedragen werd door Steve McManaman en nummer 11 werd gedragen door Ronaldo.
Marca gaat er echter vanuit dat Fernando Morientes en Steve McManaman deze zomer vertrekken. En dat Ronaldo dan zijn nummer 11 inruilt voor het shirt met nummer 9 (dat afgelopen seizoen gedragen werd door Morientes).Morgen wordt Beckham aan pers en publiek gepresenteerd.
Waarrom boeit Man.U me? Nou het Arsenal is overgelopen met Fransen , Chelsea met Italianen en die compleet imcompetente coach. Liverpool is ook niet meer een greintje van wat het geweest is. Man.U was de enige die nog wat flair over had.
Beckham is nieuw daar, laat die zich maar lekker schikken... Stomme sponsordeal, dat hij per sé 7 zou moeten hebben. Geef hem maar nummer 4 of desnoods nummer 42 of nummer 0. Maar die 7 blijft voor Raúl.
Vrije trappen zou ik niet aan Roberto Carlos geven... Die heeft eens 2 x per toeval gescoord op een aantal van 4000 ofzo. Beckham en Zidane zijn gevaarlijker.
[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 02-07-2003 12:51]
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/3037824.stm
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 02-07-2003 12:53]
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:51 schreef Doc het volgende:
Dat was dus vrijwel tegelijk met vrijwel dezelfde post
quote:Is dit toeval dat dit het nummer is dat Foe bij Man City droeg?
Op woensdag 2 juli 2003 12:50 schreef El_Catalan het volgende:
Het is nummer 23 geworden
quote:Dacht zelf dat het misschien te maken had met de Michael Jordan connectie en de (vooralsnog mislukte) pogingen van Becks om in de USA ook een "ster" te worden (zie Becks afgelopen zomertour)...
Op woensdag 2 juli 2003 12:54 schreef DIGGER het volgende:[..]
Is dit toeval dat dit het nummer is dat Foe bij Man City droeg?
En die 2 cijfers is leuk voor de omzet, betalen per letter en cijfer op de rug...
quote:Ik zat ook al te denken aan Jordan toen ik 23 zag. Nummer 23 is toch een beetje een apart nummer in de sportwereld. Daarom past het nummer wel bij hem.
Op woensdag 2 juli 2003 12:56 schreef Doc het volgende:Dacht zelf dat het misschien te maken had met de Michael Jordan connectie en de (vooralsnog mislukte) pogingen van Becks om in de USA ook een "ster" te worden (zie Becks afgelopen zomertour)...
En laat die vrije trappen maar aan Roberto Carlos, Figo en Zidane over.
quote:Quote van het jaar.
"I have always loved football," he said.
quote:Als je kijkt naar de statistieken van deze personen, en dan doel ik op het procentuele scoringspercentage uit een vrije trap natuurlijk, moet je Roberto Carlos liever nooit een vrije laten nemen en is Beckham in dit rijtje juist de beste vrije trappen specialist.
Op woensdag 2 juli 2003 13:19 schreef Hawk het volgende:
Leuk nummer voor op de bank.......En laat die vrije trappen maar aan Roberto Carlos, Figo en Zidane over.
Kun je wel lollig zo'n opmerking plaatsen omdat je geen Beckham liefhebber bent, alleen jammer dat het gezien de feiten gelijk nonsens is wat je probeert te verkopen.
Het gaat er niet eens om of hij procentueel er meer in krijgt.
Hierarchisch gezien zal hij niet de vaste vrije trapnemer van Real worden.
quote:We zullen zien...
Op woensdag 2 juli 2003 13:32 schreef Hawk het volgende:Het gaat er niet eens om of hij procentueel er meer in krijgt.
Hierarchisch gezien zal hij niet de vaste vrije trapnemer van Real worden.
Als er echter verstandig gespeeld wordt neemt-ie ze in ieder geval wel...
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 20:31 schreef DaMayan het volgende:
Liverpool is ook niet meer een greintje van wat het geweest is.
quote:
the reason behind it all is that victoria beckham is a media whore! strong language but i cant think of a better way of putting it, Now they both whore themselves to the media when they want something, then complain about press intrusion. it makes me sick
quote:
Something else, he can barely speak english so how is he supposed to talk to everyone else if they speak Spanish.
quote:
Beckham is simply the most over-rated player ever to play the game o football. He can't run with the ball, he can't tackle. he can't head all he does is take free kicks and corners and Real already have much more rounded players who do this and more. He is shameless in his desire for publicity and acts coy when interviewed. The bubble will burst when he goes to Real, frankly Man U are well shot of him.
wel een vet nummer: 23
JORDAN, FOE, WATERREUS vd. VAART
hij weet wel in welk rijtje hij wil
quote:Wat een devaluatie voor Rafaël
Op woensdag 2 juli 2003 13:41 schreef Buijssen het volgende:
wat een lelijke letters op dat shirt![]()
vd. VAARThij weet wel in welk rijtje hij wil
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:51 schreef zjroentje het volgende:
Rood stond hem beter.
Die man heeft misschien 3 x gescoord uit een free kick en wordt toch gezien als specialist...
Beckham 23 is een foutje van David zelf. Hij wilde een "optelnummer" en dacht dat 2 en 3 samen 7 was, geloof ik.
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 19:07 schreef methodmich het volgende:
Van die vrije trappen schreef ik ook al, beter Beckham, Zidane of Figo dan Roberto Carlos.Die man heeft misschien 3 x gescoord uit een free kick en wordt toch gezien als specialist...
Beckham 23 is een foutje van David zelf. Hij wilde een "optelnummer" en dacht dat 2 en 3 samen 7 was, geloof ik.
Dat is toch hét Jordan-nummer. Of het nou om basketball of semi-professioneel koekhappen gaat.
Ik had 77 de mooiste (en beste) keus gevonden.
Maar ja, wat boeit zo'n nummer nou eigenlijk .
Real Madrid´s 4 officiele winkels in Madrid hebben hun deuren gesloten nu. De omzet is echt....gigantisch:
8.000 shirts voor een prijs van 78 E ( wat een prijs zeg) zijn deze eerste dag verkocht.
In de winkel gelegen naast Bernabeu in c/ Concha Espina, heeft een Japanner 2.000 shirts gekocht, in zijn uppie!!!
Ongelovelijk!! Die gaat deze zeker morgen terugvliegen naar Japan en daar even een gouden handeltje doen.
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 00:30 schreef golfer het volgende:
De nieuwe nummer 7 van Real is ook al uitgelekt: M. Schumacher.
quote:Die had die ook met Beckham toch? maar Schumi is inderdaad een versterking voor jullie.
Op donderdag 3 juli 2003 00:33 schreef El_Catalan het volgende:[..]
La Porta heeft al gesprekken met Schumi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |