abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_755612
Ik heb al een tijdje een internetsite en wil hem gaan bijwerken met flash e.d. wat vinden jullie er nu van en waar zou ik eventueel flash kunnen zetten en hebben jullie verder nog tips????
Het adres is: http://www.angelfire.com/ne/AWRaeven

[Dit bericht is gewijzigd door awraeven op 19-02-2001 20:48]

pi_755643
In het vervolg kan je beter dit soort dingen in Digital en Science posten.
  FOK!fossiel maandag 19 februari 2001 @ 21:01:03 #3
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_755646
Idd MrBig, direct ff verplaatst
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  dinsdag 20 februari 2001 @ 00:03:49 #4
3156 eldeejee
I, myself and me
pi_756191
Niet super, maar voor een begin veel belovend. Succes jonge
Get your kix @ ::[b][url=http://www.phone-fun.com]Phone-Fun[/url][/b] or your games @ ::[b][url=http://www.gsm-gaming.nl]GSM Gaming.nl[/url][/b]
pi_756566
tis het begin van iets groots... ooit
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2001 @ 08:35:15 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_756636
Je wilt flash gebruiken maar je weet nog niet waar? Doe het dan niet. Gebruik het alleen als je het ergens nodig vindt, maar niet omdat je het perse wil gebruiken. Het is een hulpmiddel, geen noodzaak.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_759140
Wil dat flash gewoon gebruiken om mijn site hier en daar wat op te fleuren, vind het kinda saai hier en daar. Maar ja dat is mijn menig, jullie een andere?

Arnoud.

dinsdag 20 februari 2001 @ 22:41:50 #8
8374 Rocknet.nl
Initiatief zoekt nemer (m/v)
pi_759252
Hmmzz,..weet je wat ik vaak niet snap? Dat mensen van een f*** design overstappen naar Flash (no offence Raven). Waarom nemen mensen niet eens meer de moeite om te beginnen met plain html?

Ben je ietwat gevorderd dan gebruik je style sheets, weet je dat standard of times new roman fonts echt niet meer kunnen. Je gaat zelf een achtergrondje maken,...je stapt af van al die free shit als guestbooks, forums, webcounters volgestauwd met banners, etcetera

Begrijp me niet verkeerd; Flash is errug leuk, en ik heb al heel wat mooie dingen gezien op dat gebied.

Mensen lopen altijd te drammen 'Ik ben niet zo goed in design' ...F*** that!! Je weet toch wel wat mooi is of niet?!

Nu kan ik me voorstellen dat Raven gelijk overstapt naar Flash, maar ik vind het jammer dat mensen niet vaker bij de basis beginnen,...html, css, javascript,..ed.

Ik spendeer al mijn vrije tijd aan webdesign, compu forums,..chatrooms die design en programming gerelateerd zijn, en meer. En als ik dan sommige vragen lees van sommige mensen..!!

Vaak valt het mij op dat mensen gewoon te lui zijn om iets uit te zoeken,..altijd maar de 'easy way'.

'Post je een url in een chat waar de EXACTE oplossing voor een probleem te vinden is en NOG krijg je een antwoord als 'ja maar,..type de source gewoon code ff in,...scheelt me een hoop zoekwerk'.

*zucht*

Sorry Raven, dit was compleet off-topic. Ik wilde gewoon ff m'n gal spuien

Ik zou zeggen; ga lekker met flash aan de gang, en ik hoop dat je er wat moois van maakt!

btw: ik heb geen tijd

Nieuwe en gebruikte laptops tegen absolute bodemprijzen!! [url]http://www.kedocs.com/webshop[/url]
pi_760610
hehehe, nee joh geeft niets. Ik doe alles nog steeds met kladblok maken, niks geen frontpage e.d. die genereren toch alleen maar een hoop nutteloze code enzo. Ik wil niet mijn van mijn site een grote flash bende maken, maar meer gewoon als wat fleurop zooi e.d. Want het moet ook nog te bekijken zijn voor de mensen die nog een inbel verbinding hebben. En flash kan soms ff duren om te laden zoals ik bij diverse sites heb gezien. Maar ja, toch vind ik het leuk om meningen van anderen te horen, heeft mijn site flash nodig of niet?

Raven.

woensdag 21 februari 2001 @ 20:53:05 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_761592
* twi is het volledig met Rocket.nl eens...

Lay-out indeling is niet je beste kant en verbeter dat eerst eens. Flash is op deze pagina totaal overbodig. Het zou er slordig, onprofessioneel en irritant uitzien, zolang de huidige lay-out niet opgekrikt wordt van homepage- naar websiteniveau...

pi_761639
Toch heb ik heel wat moois gezien door dreamweaver en flash, maar je moet het kunnen idd. Anders zijn het sites als dit
pi_761709
Zow, op deze link een van mijn werkjes...

Deze site heb ik in 2 minuten gemaakt, en gebruik hem voor mijn pics hier en tests

Die blauwe draak in het begin is een werkje van 2 minuten in photoshoppen
www.geocities.com/aneurism_n

[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 21-02-2001 22:10]

donderdag 22 februari 2001 @ 00:20:18 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_762071
Ik wil niet veel zeggen, maar ook dat kan wat beter, Annie...'t is dat je zegt dat het een draak is...meer een distort-filtertje die toegepast is op een cloud-rendering-effectje met een rode stip als oog...

Zeker als die site over webgraphics en webdevelopement zal gaan moet je toch wat meer professionaliteit uitstralen....

donderdag 22 februari 2001 @ 00:57:07 #14
8374 Rocknet.nl
Initiatief zoekt nemer (m/v)
pi_762145
quote:
Op 22 februari 2001 00:20 schreef twi het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar...
Ik wil ook niet veel zeggen,...maar die 'draak' heb ik al vaker gezien op het www, maar dan zonder die o-zo-overduidelijke-photoshop-zonnestraal....

gewoon geript dus!! zeg dat dan gewoon!!!

Nieuwe en gebruikte laptops tegen absolute bodemprijzen!! [url]http://www.kedocs.com/webshop[/url]
  donderdag 22 februari 2001 @ 03:07:53 #15
7469 voh
Now without pants!
pi_762273
Laat ik nou nét geen officiele webdesigner zijn, maar komop zeg.

Aneurism, met dat design (roze letters?) heb je niet echt veel recht om hem op zijn design aan te spreken (ik weet dat het een in elkaar geflanst testdesign is maar heh, ik moet ook wat te zeiken hebben )

Ik ben het met twi en rocknet.nl eens. Kijk eerst eens naar wat je tevoorschijn kan toveren als je meer gaat letten op layout (layout en design zijn zoooooo verschillend) en stylesheets.

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
pi_762848
Oke... layout en design veranderen. Op welke punten is het dan onoverzichtelijk/lelijk? Graag jullie commentaar.

Raven.

pi_764462
[continuee verdedig mode on] Luister eens allemaal, ik ben duidelijk geweest met zeggen dat deze site echt niet mijn echte site is. Of heet dit toevallig selectief geheugen...

Die draak die je ziet is niet geript, door wat te spelen met een gel en wat andere tools kreeg ik deze draak. Ik heb deze draak niet eerder op internet gezien, dus geript kan ie ook niet zijn. De draak is een onderdeel van hoe het er ooit zou moeten gaan uitzien, ik zeg niet dat het mijn beste werk is... Het is het enige werk waar ik geen c tekentje onder hebt gezet, trek uw conclusies. Wel zal ik die draak toch in een aantal dingen verwerken, misschien een logotje. De rest van de site doet er echt absoluut niet toe, dat is een site waar ik mijn plaatjes op neerzet en mensen die daar toevallig komen een leuk linkje of twee toe wijs. Iedereen heeft wel een site waar ie zijn shit op propt, dit is de mijne...

Kijk eens over een aantal maanden naar een reactie van mij hier over een site die ik dan officieel presenteer. Dan mag je kritiek leveren.

vrijdag 23 februari 2001 @ 00:36:48 #18
7469 voh
Now without pants!
pi_765205
Ik weet niet hoor, maar ik persoonlijk zou voor geen goud een lelijke pagina op mijn geweten willen hebben (lelijk is dan uiteraard een vorm van mening hier, en compleet persoonlijk).

En ik zei er ook bij dat het geen aanval was, omdat je er duidelijk bij zei dat het slechts een klooi-site was. Maar toch

Ik bedoel, in 2 minuten kan het beter

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
pi_765447
Euhz... ik neem aan dat het hiero over de site van Aneurism gaat?
  vrijdag 23 februari 2001 @ 09:48:30 #20
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_765515
Nouja, dan nog maar wat dieper in op de site van awraeven:

* Als ik binnenkom zie ik mooi de titel, de achtergrond en één of ander vreemd blauw driehoek-achtig geval...Waar is de navigatie in het beginscherm? Navigatie is één van de meest belangrijke onderdelen van de site. Maak deze dus duidelijk en dírect zichtbaar op de site.

* De site is ongelofelijk traag. Zou dat komen door het scrollen van de tekst linksonder in beeld? Dat is namelijk een énorme lap tekst...Lijkt me een beetje stug dat het daardoor komt, maar zou kunnen, heb nog nooit met zo'n JScript ding gewerkt, omdat ik het hoogst irritant vindt en geen hond die dingen leest...

* De manier om te navigeren is door middel van gewone tekst. De site is erg druk (voornamelijk door de achtergrond) en ontdanks dat de tekst geel is, valt het toch niet genoeg op dat het de manier is om door de site heen te gaan...Maak er echte knopjes van of haal die oerlelijke background weg.

* Typografie valt ook onder design/layout. Hou rekening met welke kleuren passen bij je site, dikgedrukt, italic, puntsgrootte, versiering, etcetera. Bij homepages worden meestal tig verschillende lettertypes gebruikt, in nog meer verschillende kleuren. Kies één lettertype en misschien een twee- of drietal kleuren...Overdaad schaadt...

Voorlopig was dit les één...

vrijdag 23 februari 2001 @ 09:50:20 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_765520
Lees overigens over typografie eens een stukje bij http://www.designsbymark.com , die heeft daar hele leuke, korte en begrijpelijke stukjes over...
  vrijdag 23 februari 2001 @ 10:10:56 #22
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_765557
quote:
Op 20 februari 2001 21:47 schreef awraeven het volgende:
Wil dat flash gewoon gebruiken om mijn site hier en daar wat op te fleuren, vind het kinda saai hier en daar. Maar ja dat is mijn menig, jullie een andere?

Arnoud.

Saai? Het is al veel te druk man... al die kleuren en verschuillende lettertypes maken het een wel erg drukke boel. Ik zou proberen er wat meer een eenheid in aan te brengen en minder verschillende losse elementjes te gebruiken. Qua inhoud is er wel genoeg te vinden en te zien.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_769228
Thanks voor de reacties, zal eens kijken wat ik er mee doe. Maar de stukkies tekst veranderen door echte knopjes? Dat zijn dan bij mijn weten gif of jpg afbeeldingen of zelfs Flash. Daar wordt mijn site niet sneller van bij mijn weten. De traagheid valt opzich mee, zoveel wordt er niet geladen op de frontpage. Kan aan je verbinding of aan angelfire zelf liggen.
In ieder geval bedankt voor de tips, mochten nog meer mensen tips hebben, dan hoor ik die natuurlijk graag!

Arnoud.

zaterdag 24 februari 2001 @ 19:30:23 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_769559
Als je plaatjes zelf maakt en klein houdt moet dat geen probleem zijn, komt de navigatie alleen maar ten goede. Kijk ook eens hier...

Hoe je een site NIET moet maken leer je meer van dan te vragen hoe je een site wél moet maken...

pi_771759
Hmmmmz @ site hierboven. Sommige dingen oke, kan ik begrijpen. Meer mensen gebruiken tegenwoordig IE dan NS. Maar ja, sommige van die statements die er staan lijken mij ook een beetje op persoonlijke meningen van de makers van die site gebaseerd. Desondanks thanks voor de tip!

Arnoud.

pi_773356
Oke.. heb het een en ander veranderd aan de main page. Zo beter? Ik vind hem er wel wat kaal uit zien op deze manier. Dus die icoontjes voor navigatie is opzich wel een leuk idee. Ga ik binnen kort ook maar es mee aan de slag.
pi_773566
Ik kom mijn god niet op de site.
Of het duurt wel errug lang!

Maar goed... ik heb even geknutseld aan mijn site!
Dus kom maar op... kraak maar af!
Hij is nog lang niet klaar, maar er staat in ieder geval al iets!

http://www.het-kleintje.nl

pi_774061
Kan aan angelfire liggen, de site zelf heeft heeft geen zware content waardoor ie zo traag kan zijn.

Dat flash van je site ziet er gaaf uit, ben er nog steeds mee bezig om voor elkaar te klooien. Maar laden duurt wel ff omdat er zoveel zooi opzit zoals geluid en grote afbeeldingen. Maar verder vind ik hem er leuk uit zien. Maar dat is mijn mening. Personal homepages zijn meestal gewoon gemaakt naar de smaak van de persoon die hem heeft gebouwd.

pi_781079
hlo?

Hmmmz....

[Dit bericht is gewijzigd door awraeven op 01-03-2001 14:35]

pi_785267
Ik zou graag nog wat meer reacties willen hebben over mijn site. Iemand nog die wat kwijt wil?
pi_785299
Times new Roman zuigt

en haal die spam eens weg uit je Signature daar erger ik me altijd aan .

pi_785300
Owjha, voor mijn site kan je best gewoon via het profiel doorklikken.

Ik raad bdw die van Vork aan!

pi_785471
Vork?
  vrijdag 2 maart 2001 @ 10:38:42 #34
3744 Kleintje
op en top!
pi_785476
Die van Vork is inderdaad erg cool!
pi_790428
Wat is het URL dan van Vork?
pi_790434
Ik heb vandaag het een en ander aangepast aan mijn site. Graag jullie mening.

http://www.angelfire.com/ne/AWRaeven <<-- nieuw
http://www.angelfire.com/ne/AWRaven/old_index.html <<-- oud

Welke is beter? Of wat kan ik beter wel en niet doen?
Ja ik weet het hoop vragen, maar door vragen kom je aan de weet zegt men altijd.

pi_793934
Waarin ziet het er beter uit? IE of NS?
  maandag 5 maart 2001 @ 18:41:26 #38
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_794018
Wat mij als eerste opviel was dat ik (persoonlijke mening natuurlijk) de font van de gele letters links niet mooi vind. Voor de rest vind ik het best wel een mooie site. Ik ben overigens een leek op het gebied van websites maken maar dat was mijn eerste indruk.
Waarom worden mensen meteen geloofd als ze zeggen dat er aan de hemel 400 biljoen sterren zijn, maar als je ze vertelt dat de deurpost pas geverfd is moeten ze voelen?
pi_796344
Ik vond dat geel op zwart nou juist beetje passen. Wat past er anders op een zwarte achtergrond?

Ik kan ze natuurlijk vervangen door grafische dingen, zoals flash of plaatjes,
maar dan vraag ik me af of ie dan niet te zwaar gaat lopen.

dinsdag 6 maart 2001 @ 17:11:43 #40
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_797112
quote:
Op 06 maart 2001 14:04 schreef awraeven het volgende:
Ik vond dat geel op zwart nou juist beetje passen. Wat past er anders op een zwarte achtergrond?
Lichtblauw...
pi_799333
Hmmz.. zal ik es proberen. Of is het handiger om er plaatjes of flash buttons van te maken?
pi_799483
Er werd geklaagd over je font, niet over je kleur. Leer lezen!
Font is een ander woord voor LETTERTYPE!
pi_800506
* VixenFromHell heeft laatst ook een kleine site in elkaar gezet maar eerlijk gezegd durfde ik de url hier nie neer te zetten

Maar hier issie

http://www.geocities.com/vixieee/

Een paar dingen die ik al weet:
Mogelijk nog een aantal spellingsfouten.
Bij de foto's moet ik nog van die kleintjes maken (hoe heten die dingen ook al weer?) nu zijn ze dus eigenlijk nog het gewone formaat (grootte van plaatje dus, niet de afmetingen, hoop dat je ut snapt )
Chat werkt nog niet.
Pagina is traaaaaaaaaaaag.

Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_810595
Oja, helemaal gelijk, scheel gelezen. Tja.. font. Heb ik idd gewoon maar de default font voor gebruikt, eens denken of ik daar iets leuks voor kan verzinnen of dat ik er toch maar plaatjes/flash van maak ofzo.

Enne Vixen, je site ziet er aardig uit, alleen de eerste pagina die je tegenkomt is een beetje kaal, zou ik wat aan veranderen. Maar ja, who am I to say this?
En tja... de traagheid, kies een andere provider waar je je site plaatst? Bijv. je eigen ISP?

zondag 11 maart 2001 @ 20:26:13 #45
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_813967
quote:
Op 22 februari 2001 19:45 schreef Aneurism het volgende:
Ik heb deze draak niet eerder op internet gezien, dus geript kan ie ook niet zijn. De draak is een onderdeel van hoe het er ooit zou moeten gaan uitzien, ik zeg niet dat het mijn beste werk is... Het is het enige werk waar ik geen c tekentje onder hebt gezet, trek uw conclusies. Wel zal ik die draak toch in een aantal dingen verwerken, misschien een logotje.
blaat inkoppertje
quote:
Aangezien veel mensen nogsteeds niet het fatsoen hebben om zelf dingen te maken voor hun website willen wij nogmaal duidelijk maken dat op alle pic's hier een copyright is toegepast, het schenden van deze rechten is in strijd met het nederlands wetboek.
Daarnaast is het gewoon lame om met een ander zijn werk te pronken.
beste anzeurisme
wil je nou alsblieft ophouden?
iedereen pronkt met andermans spullen
daar zijn ze voor... en anders moet je ze niet op het internet zetten...
je moet juist trots zijn als anderen jouw idee'n en of plaatjes gebruiken
dat betekend dat het goed is en moet je je juist trots voelen

maarja in jouw geval zou ik me eerder schamen want het lijkt nergens op

(solly inkoppertje )

zondag 11 maart 2001 @ 20:33:38 #46
8355 djjumbo
pi_813999
quote:
Op 04 maart 2001 12:11 schreef awraeven het volgende:
Ik heb vandaag het een en ander aangepast aan mijn site. Graag jullie mening.

http://www.angelfire.com/ne/AWRaeven <<-- nieuw
http://www.angelfire.com/ne/AWRaven/old_index.html <<-- oud

Welke is beter? Of wat kan ik beter wel en niet doen?
Ja ik weet het hoop vragen, maar door vragen kom je aan de weet zegt men altijd.

ga lekker verder knutselen
zo is iedereen begonnen!

maaruh wil je aub wat aan die cheat dingen doen?

ik vinnut leuk en aardig maar heb nou niet echt zin om een meter lange pagina te bekijken

zet aan de bovenzeide een A B C D enz..

index of wat originelers maar onthoud:
je wil geen bezoekers krijgen je wil bezoekers houden! dus je moet het hen zo makelijk mogelijk maken

naja iidg veel suc6!

pi_820616
Oja, die cheat dingen. lol. Die had ik er idd ook nog opstaan. Hehehe, moet ik denk ik maar weer eens updaten. Zal ze dan ook eens een andere layout gegeven. En opnieuw die hele html file schrijven, was ooit es een expiriment van me in Composer van Netscape. Never again. Geef mij maar kladblok of dreamweaver.
  dinsdag 13 maart 2001 @ 21:32:26 #48
8355 djjumbo
pi_820643
quote:
Op 13 maart 2001 21:19 schreef awraeven het volgende:
Oja, die cheat dingen. lol. Die had ik er idd ook nog opstaan. Hehehe, moet ik denk ik maar weer eens updaten. Zal ze dan ook eens een andere layout gegeven. En opnieuw die hele html file schrijven, was ooit es een expiriment van me in Composer van Netscape. Never again. Geef mij maar kladblok of dreamweaver.
wat dacht je van html-kit

kan je vinden op tucows

is ook makelijk!

maar ik zou de cheats op alfabet zetten ofzo...

pi_831194
Ga ik dit weekend eens mee aan de slag.
Maar ja... zo'n tooltje waar je het over had, daar heb ik het niet zo op. Geef mij maar gewoon lekker simpel kladblok, kan ik zelf bepalen wat voor rommel erin komt en wat niet.
pi_838984
Goed... weekend over. Kijk en bewonder de updates zou ik zeggen.
pi_839724
Oke, er staat wat flash op, iemand nog wat tips/advies erover?
pi_840396
quote:
Op 20 februari 2001 00:03 schreef eldeejee het volgende:
Niet super, maar voor een begin veel belovend. Succes jonge
Ik vind het best wel mooi eigenlijk........
Ik ben het ook eens met Eldejee............
Fuckin' Bunny........ :)
pi_844681
En hoe kan ik met flash mijn eigen knopjes maken? Ik heb dreamweaver, fireworks en flash. Welk programma kan ik er het beste voor gebruiken?
pi_846240
Jow gast. Je site is op zich wel grappig. Niet veel bijzonders, maar oefeing baart kunst he.

Wil je iets meer begijpen van Flash kijk dan in het programma gewoon bij de tutorial (onder help) of zoek een site via http://flash.pagina.nl

Photoshop is ook altijd wel handig om het een en ander aan je lay-out te veranderen.

Check http://www.rainworld.com voor een uitgebreid overzicht van tutorials. Wat je onder andere met photoshop kan maken zie je op mijn site: http://yourlogo.cjb.net in de gallery sectie.

Oja ik heb ook nog een menuutje gemaakt voor iemand. Hier staat ie. http://members1.chello.nl/~r.a.m.dehaan/duppie Het menuuutje en de bovenkant zijn van mijn 'hand'...

Suc6 GasT

A bird can fly, but a fly can't bird ...
pi_847112
Thanks voor de URL's!
Maar zo'n menu bedoelde ik niet helemaal. Zelf gebruik ik thuis Paint Shop Pro, is photoshop dan zoveel beter?
pi_847271
Ik gebruik inderdaad photoshop. Ik kan er beter mee omgaan dan met paintshop pro. En de effecten die ik met photoshop kan maken lukt me niet allemaal met paintshop.

En er zijn natuurlijk heel veel manieren om een menuutje te maken. Met flash, met photoshop, java enz.. En combinaties. Je kan een plaatje maken bijvoorbeeld, deze vervolgens helemaal in stukken snijden. Er aparte plaatjes van maken dus. En dan kan je een onderdeel vervangen bijvoorbeeld door flash. Dit kan heel makkelijk in Dreamweaver. Maak je gewoon een tabel en in elk vakje zet je een onderdeel van je plaatje. Tqablespacing op nul zetten en niemand ziet dat het een tabel is, maar ziet het gewoon als een plaatje.

A bird can fly, but a fly can't bird ...
pi_855724
Jaja, klinkt interessant. Maar hoe zit het dan met een uitschuif menu? Want wat er nu op staat ben ik niet te vreden over. Wil een uitklap ding hebben. Liefst in Flash gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')