abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11172664
De GGD maakt nu reclame op TV om maar vooral een inenting te komen halen voordat je op vakantie gaat naar Turkije of Egypte. Het gaat dan vooral om Hepatitis B tegen te gaan.

Ik ga zelf in augustus 8 dagen naar Alanya maar ik vraag me af of die inenting wel nodig. Per slot van rekening is Alanya een toeristenstad.
Als ik nou de bush-bush van Turkije in zou gaan had ik het zeker gedaan, maar nu weet ik het ff niet meer.

Iemand die het wel al weet?!?

dinsdag 17 juni 2003 @ 16:54:50 #2
57762 DOHC-VTEC
2 Fast 2 Furious
pi_11172752
Toch doen! Ze waarschuwen niet voor niks.
Nee heb je, ja kun je vergeten!
pi_11172806
Zijn die inentingen nog niet verplicht dan?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 16:57:12 #4
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11172826
doen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_11172925
toevallig had ik t er met een vriend ook al over, maar vorig jaar heb ik t ook niet laten doen toen ik naar turkije ging...nu wel nodig?

hoop t niet, geen zin in domme prikjes

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:01:55 #6
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_11172955
Niet nodig... ben zelf naar het smerige Marmaris geweest. Alleen als je naar het oosten gaat of de binnenlanden in.
God zou zeggen;"Alles is te programmeren"!!
pi_11173006
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:01 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
Niet nodig... ben zelf naar het smerige Marmaris geweest. Alleen als je naar het oosten gaat of de binnenlanden in.
hey, ik ga dit jaar naar dat 'smerige' marmaris niet bevallen?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:05:52 #8
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_11173060
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

hey, ik ga dit jaar naar dat 'smerige' marmaris niet bevallen?

Water is smerig, vooral wat uit de kraan komt. Stroom valt 3x per avond uit. Koop geen voedsel van kraampjes!!!! Heb zelf een aantal keer beschimmelde broodjes gehad. En de mensen die voor de bars/clubs staan trekken je naar binnnen. Wil je dat niet worden ze boos.
Je hoort alleen maar kijken kijken niet kopen van die Turken. Zeg dan terug: Helaas Pindakaas
pi_11173101
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:05 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:

[..]

Water is smerig, vooral wat uit de kraan komt. Stroom valt 3x per avond uit. Koop geen voedsel van kraampjes!!!! Heb zelf een aantal keer beschimmelde broodjes gehad. En de mensen die voor de bars/clubs staan trekken je naar binnnen. Wil je dat niet worden ze boos.
Je hoort alleen maar kijken kijken niet kopen van die Turken. Zeg dan terug: Helaas Pindakaas

goede tips maar goed...dat van die agressieve verkooptechnieken weet ik...irritante mensen waardoor ik juist minder koop, niet slim
pi_11173224
Weet je zeker dat het Hepatitus B is en niet Hepatitus A?
B krijg je namelijk in principe alleen door contact met lichaamsvocht (bloed, zaad, ......).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11173300
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:05 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:

[..]

niks van gemerkt hoor, hele aardige mensen en jah kraanwater is niet te drinken maarjah zon fles kost nog geen euro. is hartstikke leuk daar ennuh inenten hoeft alleen maar as je de binnenlanden ingaat. Hepetitus B zijn trouwens 3 spuiten..toch?
.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:14:46 #12
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_11173301
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:12 schreef Lucille het volgende:
B krijg je namelijk in principe alleen door contact met lichaamsvocht (bloed, zaad, ......).
idd A, maar dat heb je niet echt nodig... malaria komt er ook voor zeggen ze. Hangt er ook vanaf of je andere ziektes hebt. suikerziekte e.d.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:15:42 #13
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_11173330
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:14 schreef Partygurl het volgende:

[..]

niks van gemerkt hoor, hele aardige mensen en jah kraanwater is niet te drinken maarjah zon fles kost nog geen euro. is hartstikke leuk daar ennuh inenten hoeft alleen maar as je de binnenlanden ingaat. Hepetitus B zijn trouwens 3 spuiten..toch?

hele aardige mensen als ze geld verdienen jah! Maar als jij bij de buren wat gaat drinken worden ze boos!

Heb het over kraan/douche-water!!!! & zeewater!! (heb er nogal eens een maandverbandjes, drollen etc etc langs zien drijven!!! ) Ik heb er een maand gezeten, maar dat is genoeg voor de rest van mijn leven geweest!

[Dit bericht is gewijzigd door ROLLENDE_BABBA op 17-06-2003 17:20]

pi_11173370
geldt slechts voor de binnenlanden....op die vakantieplekken is echt geen gevaar. Maar goed als jij je zekerder wil voelen vooral doen.
it's better to burn out than to fade away...
pi_11173557
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:15 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
Heb het over kraan/douche-water!!!! & zeewater!! (heb er nogal eens een maandverbandjes, drollen etc etc langs zien drijven!!! )
in t kraanwater?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:30:14 #16
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_11173726
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:24 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

in t kraanwater?

Het scheelde niet veel!! Ik stond werkelijk te kokhalzen onder het douchen... zegt genoeg denk ik.
pi_11174101
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:30 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:

[..]

Het scheelde niet veel!! Ik stond werkelijk te kokhalzen onder het douchen... zegt genoeg denk ik.

en dat kwam niet door je kater?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 18:30:20 #18
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_11175228
Kom zelf net terug uit Kusadasi. Ben eind vorig jaar naar Belek geweest en een paar jaar geleden in Istanbul voor een weekend. Alle drie de keren me niet in laten enten. Was ook nergens voor nodig. Zoals al eerder in dit topic staat: eigenlijk alleen nodig zodra je naar het oosten gaat.

En wat Egypte betreft: zeker inenten !!! Ben daar een paar jaar geleden zelf geweest voor een rondreis van 10 dagen. Bijna iedereen in het reisgezelschap is ziek geweest en dat kwam voornamelijk doordat de meesten zich niet in hadden geënt. Zo wie so heel goed uitkijken met kraanwater in Egypte en Turkije. En dat geld dan dus ook voor ijsblokjes etc in je drinken.

pi_11177512
wij waren in gumbet afgelopen week en hebben het nagevraagd over die ijsklontjes dat is dus voor 99 % bull shit (in gumbet dan) overal waar we vraagden was het water uit een fles die ze gebruikten voor ijsblokje. anders kun je het niet drinken. en overal staat ook dat je het kraan water NIET moet drinken.

wij hebben ons ook niet ingeent. en tot nu toe niet ziek geworden.

pi_11177851
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:12 schreef Lucille het volgende:
Whoops! zou goed kunnen, tis lang gelden dat ik die reclame gezien heb
pi_11179554
Hier is al een recent topic over: [Vaccinaties.] Turkije.
  woensdag 18 juni 2003 @ 08:16:14 #22
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11185386
Dit topic is dus dubbel. Egypte is ook zo'n land waar mensen vaak toch niet voor inenten, terwijl het wel aangeraden wordt. Pas prima bij Turkijke dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')