abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5011139
Ik ga aanstaande vrijdag een week op vakantie naar Turkije (Kusadasi). Er wordt aanbevolen om je te vaccineren voor Hepatitis A.

Is het belangrijk dat ik dat doe?
Zo ja, ben ik daar te laat mee?
En wat zijn de risico's en hoeveel worden die verminderd door vaccinatie?

Uiteraard mijd ik vieze restaurantjes, drinkwater en ijsklontjes in drankjes.

-edit: Uiterst domme spelfout ge-edit op verzoek.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 16-07-2002 18:47]

pi_5011211
Je bent niet verplicht om je te vaccineren als je naar Turkije gaat. Het is alleen een aanbeveling. Ik ga al jaren naar Turkije, heb nooit problemen mee gehad.
  zondag 14 juli 2002 @ 21:43:23 #3
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_5011260
quote:
Op zondag 14 juli 2002 21:40 schreef delapoko het volgende:
Je bent niet verplicht om je te vaccineren als je naar Turkije gaat. Het is alleen een aanbeveling. Ik ga al jaren naar Turkije, heb nooit problemen mee gehad.
dus jij laat het aan de wetgeving over om je wel of niet veilig te stellen voor een hele erg ziekte???

Alles verder dan Italie, halen dat spuitje...ksot geen drol en hoewel de kans klein is...het is GEEN griepje, het is een zeer ernstige leveraandoening...neem geen risico!!! je neukt op vakantie toch ook met een condoom????

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_5011269
quote:
Ik ben vorige week geweest, zonder vaccinatie. Ik heb ook uitgezocht of vaccineren nodig is en het wordt aangeraden vanaf een verblijf van 3 maanden.
Veel plezier!
Geachte cursist. de cursus rietdekken gaat niet door, riet is ziek!
  zondag 14 juli 2002 @ 21:44:29 #5
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5011280
quote:
Same here

Niemand die ik ken doet dat voor Turkije..

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_5011527
quote:
Op zondag 14 juli 2002 21:43 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

dus jij laat het aan de wetgeving over om je wel of niet veilig te stellen voor een hele erg ziekte???

Alles verder dan Italie, halen dat spuitje...ksot geen drol en hoewel de kans klein is...het is GEEN griepje, het is een zeer ernstige leveraandoening...neem geen risico!!! je neukt op vakantie toch ook met een condoom????

Kost geen drol? Dat zou ik niet willen beweren. Uit mijn blote hoofd was het 3 jaar geleden bijna 100 piek en de booster shot 6 maanden later ook weer. Das een dure drol. Maar je hebt gelijk dat het wel de moeite waard is. Gezondheid kost wat.

* Lucille moet binnenkort nog een afspraak maken voor buiktyphus. Die is alweer 3 jaar oud, net 2 maanden te oud.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5011857
quote:

Nou ja, het kost je 40 euro voor de spuit en 20 euro om 'm te laten zetten bij de dokter (GGD doet 't niet).

En ik lees net dat je het alleen via uitwerpselen kan krijgen en dat je er een paar weken wat ziek van bent.

Als ik de reakties hier zo lees denk ik dat ik me er niet druk over hoef te maken (deed ik al niet).
't Enige is dat m'n vrienden wel allemaal een spuit hebben laten zetten en zich er erg druk om maken.

pi_5011878
Hepatitis A is niet meer of minder dan besmettelijke Geelzucht. Door het eten van voedsel of het drinken van water dat verontreinigd is, kun je besmet raken. Alvast een prettige vakantie toegewenst.

sites met info over hepatitis

http://www.hepatitis.nl/
http://hepatitis.pagina.nl/

it's just me
pi_5012028
Het risico is klein, maar als je dingen uit wilt sluiten moet je je gewoon laten enten.

Bovendien, als je toch ziek wordt (van iets anders, of iets breekt) loop je de kans dat je de MRSA bacterie hebt opgelopen omdat je in een (buitenlands)ziekenhuis bent opgenomen geweest.

Dit is wel belangrijk om te melden als je weer in een nederlands ziekenhuis bent voor verdere behandeling.

zondag 14 juli 2002 @ 22:25:09 #10
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5012049
quote:

Alles verder dan Italie, halen dat spuitje...

Nou ja, 2x in Israel geweest, maar nooit iets over gehoord.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 18:47:57 #11
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_5038727
quote:
Op zondag 14 juli 2002 21:36 schreef Bazyx het volgende:
Uiteraard mijdt ik vieze restaurantjes, drinkwater en ijsklontjes in drankjes.
beetje slordig hoor Bazyx...

Overigens zou ik ze voor de zekerheid gewoon maar halen.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_5038735
quote:
mijdt
wahahahaha mijdt wahahaha

::edit
damn Highlander was me voor

dinsdag 16 juli 2002 @ 18:50:31 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_5038759
Ik wist niet eens dat je je voor Turkije moest inenten......
Regelmatig naar Turkije geweest, maar nooit een prikje gehaald. Waar halen jullie de info vandaan dat je een vaccinatie moet halen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_5038763
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 18:47 schreef HighLander het volgende:
beetje slordig hoor Bazyx...

Overigens zou ik ze voor de zekerheid gewoon maar halen.

Het was al ge-edit hoor. .

Ik ga er trouwens geen meer halen. Ik vind het te duur, overbodig en te laat. .

pi_5038812
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 18:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wist niet eens dat je je voor Turkije moest inenten......
Regelmatig naar Turkije geweest, maar nooit een prikje gehaald. Waar halen jullie de info vandaan dat je een vaccinatie moet halen?
Ik heb het gehoord van vrienden, en op TV. En het staat als reisadvies op de site van GGD en reisorganisaties.
pi_5057974
Als je er niet gerust onder voelt, gewoon doen. De hygienische omstandigheden in Turkije zijn over het algemeen anders als hier natuurlijk, een aardig deel van de bevolking is nogal wat minder geschoold als de gemiddelde Nederlander (niet denigrerend bedoeld ofzo, het is gewoon zo), je hoeft dus niet van iedereen te verwachten dat hij of zijn net zo'n begrip heeft van hygiene zoals wij dat hebben in ons luxe Nederland.

Verder is Turkije een prachtig land met over het algemeen leuke en gastvrije mensen, have fun !

donderdag 18 juli 2002 @ 12:19:09 #17
344 Anja
Neil B. Formy
pi_5061912
Een collega van mij gaat volgende week ook paar weekjes naar Turkije. Huisarts zei dat geen inentingen nodig waren GGD wel en ze gaat dat dan ook doen, bij de GGD.

Het gaat er niet zo zeer om wat andere denken maar wat JIJ denkt dat je moet doen.
Als jij het wel verantwoord vindt terwijl het wel degelijk wordt aangeraden dan doe je het in jouw ogen toch goed?

Opmerkingen als te duur zijn belachelijk want stel dat je ziek wordt had jij dan achteraf die 100-150 piek niet graag willen betalen?

En natuurlijk eet je niet in vieze tentjes en drink je je fris uit flesjes met rietje, neem je geen ijsklontjes.
Maar houdt er rekening mee dat ook de beste restaurants daar sla serveren en deze gewoon in leidingwater wassen. Lekker een meloen die zwaar aanvoelt op de markt kopen. Zal wel lekker sappig zijn. Ja natuurlijk daar spuiten ze ook leidingwater in zodat ze goed verkopen.
Kortom ga jij nog met gerust hart op vakantie? Of denk je toch wel es, hm zou dit wel kunnen?

Ik ga dit jaar ook weer op vakantie en leg daar steeds behoorlijk bedrag voor neer maar ik zal nooit maar dan ook nooit bezuinigen op mijn eigen gezondheid.

Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_5156805
Update: Tot nu toe heb ik nergens last van. .

[Dit bericht is gewijzigd door Bazyx op 27-07-2002 02:48]

pi_10853672
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:25 schreef Bazyx het volgende:
Update: Tot nu toe heb ik nergens last van. .
Want je bent nu in Turkije?
pi_10965204
Voor Turkije worden vaccinaties voor DTP en hepatitis A aanbevolen, maar weinig mensen laten zich ervoor inenten, zeker niet als ze naar de kust gaan.

Een vriendin van mij is nu op rondreis in Turkije, ook in het binnenland, en ze maakt het nog steeds prima, zonder inentingen
Belangrijk is om heel goed te letten op wat je eet, en indien mogelijk de tijd nemen om te acclimatiseren.

De inentingen kosten bij de GGD 91 euries, inclusief intake gesprek. Elders kunnen andere prijzen gelden. Soms vergoedt het ziekenfonds (gedeeltelijk) de inentingen.

[Dit bericht is gewijzigd door gifkikker op 08-06-2003 15:49]

zondag 8 juni 2003 @ 15:47:46 #21
56709 GroovyGirl
Ja hoor.. ze is er weer!
pi_10965260
quote:
Ik ga aanstaande vrijdag een week op vakantie naar Turkije (Kusadasi). Er wordt aanbevolen om je te vaccineren voor Hepatitis A.

Is het belangrijk dat ik dat doe?
Zo ja, ben ik daar te laat mee?
En wat zijn de risico's en hoeveel worden die verminderd door vaccinatie?

Uiteraard mijd ik vieze restaurantjes, drinkwater en ijsklontjes in drankjes.

-edit: Uiterst domme spelfout ge-edit op verzoek.-

Vorig jaar ben ik naar Turkije geweest (ook Kusadasi). Die vaccinatie werd inderdaad aangeraden.. en mn ouders vonden het toch wel een goed idee om dat ff te doen.. mja, of het echt nodig is weet ik niet. Volgens mij kan je makkelijk zonder vaccinatie gaan hoor
Veel plezier!
Ik besloot dat ik alles kon...
pi_11181277
Mijn ziekenfonds vergoed de vaccinatie (VGZ jongeren eXtra).

Dus het geld is niet echt een reden voor mij om het niet te doen. Tis meer luiheid dat ik het niet wil doen.

Maar aan de andere kant denk ik wel zow, dat stel je wordt ziek heel je vakantie verkloot is. Das toch wel een vervelende gedachte.

Kweet niet, ik slaap er nog een nachtje over denk ik.

It doesnt matter what your name is!!!!!
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:06:43 #23
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_11205136
Ik ben er 2 jaar geleden ook geweest en heb toen niks aan prikken gehaald.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_11237884
Even voor de duidelijkheid: ik ben alweer even terug hoor. Niet gevaccineerd en nergens last van gehad.

Dit itt tot mijn gevaccineerde vrienden die zonder uitzondering ziek geworden zijn.

pi_11240994
Is dat een grap? Alle vrienden van jou die zich hebben ingeent zijn ziek geworden en jij niet? Hoeveel gingen er mee dan??

Want er is een reclame van op TV geweest en zelfs op het journaal geweest dat je voor een reis naar Turkije ingeent moet worden hè

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')