Hieronder vind je VEEL screenshots. Niet alles was aanwezig, dus als ik er iets meer van weet staat het er bij.
Wel gezien, niet gespeeld. Zag er mooi uit, maar ik heb een hekel aan alles van snowboard, skate, voetbal en fiets spellen. Dus beoordeel de screens maar zelf.
Custom Robo
Final Fantasy Crystal Chronicles
Ikzelf ben geen Final Fantasy expert, maar ik heb hem getest met een vriend van mij die wel liefhebber is van FF. Hij baalde er goed van dat de RPG elementen weggehaald zijn. "Nu is het net 2d Tombraider". Ook vallen de graphics imho een beetje tegen. Een beetje het niveau van Diabolo op de PC. Niet slecht, maar wel gedateerd.
F-Zero
Een heerlijk snel racespel. Echt gruwelijk snel. Stel je snel voor en vermenigvuldig dat met 10. En het heerst. Had ik dat al gezegd?
Geist
Giftpia
Kirby Air Ride
Mario Golf
Mario Party 5
Mario Kart Double Dash
Tja. Vier Cubes op een rijtje voor de techdemo van multiplayer Mario Kart. Het zag er mooi uit. Het speelde best. Maar toch knaagde er iets. Ik vond het gewoon traag lopen op de een of andere manier. Tis een prima spel hoor, en waarschijnlijk draait de retail versie stukken beter dan deze testversie. Maar ik denk niet dat er iemand is die 4 cubes bij elkaar gaat halen en ook nog 4 tv's. Had dan internet support ingebouwd. We hadden wel een theorie dat je je breedband adaptor aan je WiFi kon koppelen, dat je met de buurt kon Mario Karten.
Nintendo Puzzle Collection
Pikmin 2
Bizar spel. Het schijnt erg leuk te zijn als je het snapt. Maar ik denk dat je net zo goed LSD kan gaan slikken, zo ziet het er uit. Super vreemd spel.
Pokemon Box
Stage Debut
Star Fox 2
Zelda Four Swords
Zelda als Party game. Zelfs zonder 4 gba's prima te spelen. Beetje vreemd maar met een paar vrienden en wat te drinken best goed te doen.
Zelda Tesra's Trackers
Overige spellen zonder screens:
Pacman
Dit spel word hét nieuwe party game! Een speler speelt PacMan op de GBA, en drie anderen spelen de spoken op de cube. PacMan heeft volledig overzicht, maar de spoken hebben maar een klein cirkeltje. Echt geweldig als je door dat doolhof racet op zoek naar die gele etter, en dan moet je ineens vluchten omdat je blauw bent geworden! Heel goed speelbaar!
Soul Calibur 2
Het was even wachten op deze titel, er moest een speciale japanse cube gebracht worden (een oranje cube, retecool!). Het speelt prima, maar qua graphics haalt ie het net niet bij de XBoX versie, ook al doet het me pijn om dat te zeggen. Overigens werd ik constant van de mat geveegd. Ik hou niet zo van beat-m-ups...
Poeh, ik ben er klaar mee. Morgen krijgen jullie nog de GBA screens.
Mocht je een van deze plaatjes in high res willen, geef maar een gil. Ook als je artwork van een spel wilt hebben, ik heb nog zat liggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 17-06-2003 01:15]
Zal het dan toch zo zijn dat FF:CC niet de titel word waar we op zitten te wachten
quote:Denk je eindelijk weer een goede RPG te spelen, halen ze de RPG elementen eruit
Op dinsdag 17 juni 2003 00:22 schreef Khadgar het volgende:
Hij baalde er goed van dat de RPG elementen weggehaald zijn.
quote:Told you
Op dinsdag 17 juni 2003 00:24 schreef Notorious_Roy het volgende:Zal het dan toch zo zijn dat FF:CC niet de titel word waar we op zitten te wachten
Wel zeeeeeeeeeer veel respect voor de post Khad
Ik zit dus nu gewoon tot het einde van het jaar in spanning...
quote:Whehehe,......... tis afwachten denk ik maar ik verwacht er niet veel van !
Op dinsdag 17 juni 2003 00:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar hier Het grote Final Fantasy topic, Deel XII (jouw eigen post Choco) ziet het er WEL stoer uit !
Ik zit dus nu gewoon tot het einde van het jaar in spanning...
No offence natuurlijk Khad want je post is fantastisch maar vind de aankomende games gewoon wat tegenvallen
Dit is in mijn ogen zeer geslaagd en een van de beste GB spellen gemaakt... Ik houd goede hoop
quote:Zo denk ik ook !
Op dinsdag 17 juni 2003 00:39 schreef B1tchwax het volgende:
Een van de weinige uitstapjes van de klassieke FF turn-based spellen was Final Fantasy op de Gameboy. (Hier uitgekomen als Mystic Quest) Niet te verwarren met de Final Fantasy Legend spellen die wel turn-based zijn.Dit is in mijn ogen zeer geslaagd en een van de beste GB spellen gemaakt... Ik houd goede hoop
quote:Dat zou mijn zin wel eens geweest kunnen zijn
Op dinsdag 17 juni 2003 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Zo denk ik ook !
En ik blijf herinneren aan het ene zinnetje dat ooit eens voorbij gekomen is "Het zal spelen als Secret of Mana"
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:43 schreef Chocobo het volgende:[..]
Dat zou mijn zin wel eens geweest kunnen zijn
Nou.. lekker dan...
quote:SoM heerst en ik denk niet dat het dat niveau zal halen, maar we moeten gewoon even afwachten vriend
Op dinsdag 17 juni 2003 00:45 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Nou.. lekker dan...
Oh sorry, tzijn maar 237 screens. De rest komt morgen met de GBA screens.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 17-06-2003 01:20]
En als Pikmin 2 langer duurt dan 1 is het wel een ok titel. Deel 1 was gewoon te kort
Uitgespeeld in 4 dagen tijd...
Ze worden qua graphics ingehaald door de XBOX, en ook qua online-mogelijkheden. Verder moet je hier een eeuwigheid wachten op games, Japan en de VS hebben ze dan al jaren. Europa telt niet mee, lijkt het.
't Is dat er *af en toe* nog wel een topper tussen zit...
quote:Was dat vroeger niet precies zo? Waarom denk iedereen eeneens dat er elke maand een topper uit moet komen? Op de N64 en PSX zijn er ook nog niet eens 10 echte toppers, de Gamecube haalt de N64 nu al bijna in met coole games.
Op dinsdag 17 juni 2003 08:10 schreef Jarno het volgende:
Sorry hoor, maar waar is Nintendo mee bezig? Er zitten een paar 'okaye' titels bij, maar wat mij betreft zijn ze niet op de goede manier bezig met de GC.Ze worden qua graphics ingehaald door de XBOX, en ook qua online-mogelijkheden. Verder moet je hier een eeuwigheid wachten op games, Japan en de VS hebben ze dan al jaren. Europa telt niet mee, lijkt het.
't Is dat er *af en toe* nog wel een topper tussen zit...
En doordat iedereen nu weer betere graphics wil, duurt het alleen maar langer om games te maken. Ik vind gewoon dat ze zich op de Gameplay moeten richten, en dan pas naar de graphics moeten kijken.
Vind het wel erg tegenvallen allemaal. Uitmelken van huidige titels, FF CC die zo anders blijkt te gaan worden dat het me ook niet meer leuk lijkt, geen online opties maar juist alleen maar multiplayer waar ik niet echt altijd op zit te wachten, etc. Line up is gewoon niet echt bijzonder helaas.
Lijkt me op zich wel een goed spel, als ie maar niet zo kort en makkelijk is als de eerste 1080.
Custom Robo
Moet ik hier nou van denken? Een beetje een goedkope SSBM kloon denk ik, met als verschil dat je nu zelf robots in elkaar kan knutselen
Final Fantasy Crystal Chronicles
Lijkt me een prima spel, ik denk dat het meer richting Zelda gaat als ze de rpg elementen hebben weggeschaafd, en hoe jammer dat ook is volgens sommigen, ik denk dat deze game zo ook wel goed gaat worden.
F-Zero
Ik vond de eerste F-Zero op de snes al weinig, de F-Zero op de cube maakte veel goed, als de stijgende lijn wordt doorgezet een ware topper, racespellen kunnen me niet snel genoeg gaan. Nu maar hopen op veel banen met voldoende afwisseling.
Geist
Daar weet ik niet zoveel van, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar het lijkt me iig een goedkope Goldeneye / Timesplitters kloon.
Giftpia
Hmm, een rpg zonder een hele berg wapens en monsters om ze op te gebruiken? Lijkt me een "could have been" titel, t komt nu vooral neer op geld verdienen om een ceremonie te betalen...
Kirby Air Ride
Dit spel wordt denk ik zoals veel mensen DACHTEN dat Mario Kart zou zijn, alleen dan met Kirby characters.
En met worden als Mario Kart bedoel ik niet dat Mario + consorten op sterren zouden rondcrossen, maar meer dat 't spel zo speelt als een vertrouwde Mario Kart.
Mario Golf
Lijkt me wel een leuk spel, niet super, maar wel leuk.
De eerste Mario Golf speelde goed, deze heeft een aantal nieuwe elemten zoals Chomps in de bunkers, afwachten maar.
Mario Party 5
Tja... Zolang ze nieuwe minigames blijven verzinnen zullen er nieuwe Mario Party's uitkomen. Dit leken me altijd boutspellen, maar sinds ik met een paar vrienden + krat bier + bittergarnituur een halve nacht heb zitten Mario Partyen heb ik mijn mening herzien, maar wel een spel dat je eigenlijk met meerdere "moet" spelen.
Mario Kart Double Dash
De vorige 3 Mario Karts hebben me niet teleurgesteld, en ik denk niet dat deze dat wel zal doen. Het concept is misschien wat veranderd, maar ik denk dat het spel er echt niet minder om zal zijn. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat tussen testspellen en de retailversie van die spellen vaak een wereld van verschil zit.
Nintendo Puzzle Collection
Kan ik kort over zijn, lijkt me bagger. Hoeveel van deze collectiegames zijn er al? Niks nieuws dus.
Pikmin 2
Deel 1 heeft me danig teleurgesteld, gelukkig heb ik iemand zo gek gekregen om het van me te kopen.
Te kort, vervelend, teveel van hetzelfde. Bij deze kijk ik dus eerst heel erg de kat uit de boom.
Pokemon Box
Ik vond de allereerste Gameboyspelletjes ervan wel leuk voor een keertje, maar dit is gewoon meer van hetzelfde, met enkel nieuwe pokemon.
Stage Debut
WTF?!
Star Fox 2
Dit spel gaat goed worden, SF Adventures was leuk, maar de èchte SF games zijn vliegspellen met af en toe een gevecht op de grond. Ben benieuwd.
Four Swords & Tetra's Trackers
Kan ik kort over zijn, ik vind Zelda nog steeds een single player adventure en niet een of andere partygame waarvoor je bovendien ook nog es over een game boy advance moet beschikken.
Pacman
Lijkt me leuk voor even, maar hier weet ik ook nog niet zoveel van.
Soul Calibur 2
Ook al ben ik een Nintendofan van 't eerste uur, ik vind Tekken 3nog steeds de beste beat 'm up die ik gespeeld heb. SSBM vond ik maar leuk voor even, had ik de volgende dag al terug gebracht naar de winkel.
Conclusie is toch wel dat Nintendo ook veel spellen uit gaan brengen die net niet zijn, maar ja, zolang er ook maar de gebruikelijke toppers tussen zitten....
verder kwam ik dit nog tegen op www.cube-europe.com :
quote:Dus ik neem wel aan dat 't ondanks soms tegenvallende games toch nog goed gaat met Nintendo...
French magazine Les Echos interviews Nintendo's Yasuhiro Minagawa, that states his point of view about Nintendo and its next console.
French magazine Les Echos interviewed Yasuhiro Minagawa of Nintendo of Japan about the company's future and the Gamecube successor.Minagawa stated clearly that Nintendo's Next Gen machine will be available at the same time of the Playstation 3. He said "We arrived eighteen months after Playstation 2. The next time, we will release [our new console] at the same time!"
He also said that Nintendo's consoles never lost any money, unlike Sega's Megadrive/Genesis and Dreamcast. Every year someone predicts the imminent death of former card manufacturer Nintendo, but in fact it is still in the business, while competitors such as Sega, Nec, Bandai and Matsushita left the gaming hardware market.
Minagawa then went on saying "We have more experience than whoever and we are able to create videogame characters like nobody else can."
June 2003 GameBoy Player, Wario World
Autumn 2003 Soul Calibur II
October 2003 Pokémon Memory Magic, F-Zero GX
November 2003 Pikmin 2, Mario Kart Double Dash, 1080 Avalanche
December 2003 Final Fantasy: Crystal Chronicles
2004, Q1/Q2 (Eerste half jaar dus)
Pokémon Channel
Mario Golf: Toadstool Tour
Mario Party 5
Nintendo Puzzle Collection
Kirby Air Ride
Mario Tennis
Pokémon Colosseum
Paper Mario
StarFox 2
Ook Kirby:Air ride Ziet er grafisch goed uit.
Daarin tegen vind ik Mario golf en Mario party grafisch minder uit zien.
Star fox en Zelda: Four swords lijken me erg leuk.
Maare heeft nintendo nog online wat laten zien?
quote:Wat ik zag leek gewoon een standaard hub. Maar bedenk dat het slechts een techdemo was he?
Op dinsdag 17 juni 2003 12:25 schreef Vagere_Hein het volgende:
Respect voor die OP, Khadgar. Heb je wat meer info over hoe de koppeling tussen de verschillende gamecubes bij Mario Kart DD! tot stand is gekomen? Ik vraag me nameljik af of Nintendo een eigen switch/router/hub gaat uitbrengen of dat ze het aan jezelf overlaten om er een uit te zoeken. Dat principe gaat namelijk tegen de hele filosofie in van Nintendo (zonder geklooi meteen kunnen gamen).
quote:
[Feature] Report: Nintendo Preview Day 2003
Net als vorig jaar organiseerde Nintendo Benelux ook dit jaar weer een Preview Day voor de vaderlandse pers. CubeZone was erbij, speelde de allernieuwste games en brengt verslag uit!Afgelopen maandag werd dan eindelijk het evenement gehouden waar de CubeZone-redactie traditiegetrouw ieder jaar tienduizenden woorden over schrijft: de Nintendo Preview Day.
Dit jaar werd de Nintendo Preview Day, waarop de allernieuwste games voor GameCube en GameBoy Advance te spelen waren, in Scheveningen gehouden. Op het zonovergoten Scheveningse strand had Nintendo dit jaar kosten noch moeite gespaard om de Nederlandse pers een heerlijk dagje te bezorgen: ongelimiteerd drinken, lekkere hapjes en zand in overvloed. En dan zouden we nog bijna de gloednieuwe games vergeten die Nintendo aan ons presenteerde! De weergoden waren ons ook nog eens gunstig gezind, dus de dag van de CubeZone afvaardiging, bestaande uit Olivier, Coen, Daan en Jelle, kon niet meer stuk!
We hadden wat moeite om de verscholen strandtent te vinden, maar toen we het eenmaal samen met onze collega's van Cube-Europe gevonden hadden, kon het echte werk beginnen: het testen van Nintendo's nieuwe line-up. Nintendo had zo'n 20 GameCubes neergezet met verschillende games, waaronder Mario Kart: Double Dash, F-Zero GX, Metal Gear Solid: The Twin Snakes, Pacman, Final Fantasy: Crystal Chronicles, 1080 Avalanche, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Je kon ons achter al deze games vinden, omdat we ze allemaal gecheckt hebben.
De komende dagen zul je op CubeZone uitgebreide hands-on impressies terugvinden van de volgende GameCube-games:
Mario Kart: Double Dash
F-Zero GX
Billy Hatcher and the Giant Egg
Pacman
The Legend of Zelda: Four Swords
1080: Avalanche
Pikmin 2Mocht je je afvragen waar titels als Mario Golf: Toadstool Tour, Viewtiful Joe, Nintendo Puzzle Collection, Tetra's Trackers enzovoort waren: die waren er niet. Jammer, maar helaas. Impressies van die games houd je nog van ons tegoed.
We hebben wél nog een paar titels op de Preview Day gespeeld, waar we geen uitgebreide hands-on impressies over zullen schrijven omdat we er te kort mee gespeeld hebben. Toch kunnen we je wel een aantal korte meningen van die games geven.
Over Final Fantasy: Crystal Chronicles zegt Olivier:
Was moeilijk speelbaar op de Preview Day, deze titel. Het werd pijnlijk duidelijk dat dit soort gecompliceerde RPG's moeilijk speelbaar zijn op dit soort evenementen, omdat niemand van de aanwezige pers scheen te weten wat de bedoeling was in de game. Na minutenlang vruchteloos ronddwalen, besloot ik de controller maar aan de wilgen te hangen. Op een later tijdstip lees je over deze game veel meer, die belofte krijg je van ons.
Over Soul Calibur 2 zegt Daan:
Soul Calibur II hebben we niet genoeg gespeeld om een volledige hands-on te maken (mede omdat de pod met SC2 pas het laatste half uur werkte), maar we wilden jullie wel alvast laten weten dat het inderdaad een topspel lijkt te zijn, zoals te verwachten is. De controls zijn anders dan we gewend zijn van de Dreamcast, wat natuurlijk niet meer dan logisch is. Alles ziet er net iets gladder en scherper uit, maar de diepe, doch flitsende gameplay is bewaard gebleven: je kunt het even oppakken en leuk spelen, of je er uren en uren in verdiepen. Wie een beat em up zoekt voor zijn GameCube, moet beslist deze game gaan halen. We hebben vernomen dat de game waarschijnlijk ook op de Power Unlimited Awards speelbaar zal zijn, dus daar kun je eventueel al even van de kwaliteit van dit juweeltje proeven.
Over Metal Gear Solid: The Twin Snakes zegt Olivier:
Poeh, deze valt me tot nu toe nogal tegen. Had ik net er een enthousiaste preview over geschreven, krijg ik dit voor mijn kiezen! Nou ja, rampzalig is het niet maar op grafisch gebied is Metal Gear Solid: The Twin Snakes absoluut nog niet om over naar huis te schrijven. De sneeuwvlokken die je ziet vallen zien eruit alsof ze rechtstreeks uit de Playstation versie zijn overgenomen en de andere textures in de game zijn ook veel minder mooi dan op de vertoonde screenshots. Snake zelf ziet er in close up wel netjes uit, maar van veraf valt het erg tegen. Nu heb ik het natuurlijk alleen over grafische dingetjes, want ik heb te kort met MGS: The Twin Snakes gespeeld om er ook op gameplaygebied al voorlopige conclusies aan te verbinden. Er moet natuurlijk even bij gezegd worden dat The Twin Snakes nog verre van af is en we met een beta-versie speelden, maar ik mag hopen dat de volledige versie er in ieder geval mooier uitziet.
Olivier zegt:De Nintendo Preview Day 2003 was weer tof, zoals vanouds kunnen we inmiddels zeggen. Weliswaar waren de écht grote titels zoals Mario, Zelda en Metroid vorig jaar nu niet meer bij de line-up (ook al stond er nog een verdwaalde The Wind Waker te draaien), maar er waren toch nog genoeg titels die mij ook voor het komende Nintendo-seizoen hoopvol stemmen.
F-Zero GX zag er prachtig uit en speelde goed, 1080 Avalanche zou best wel eens een SSX beater kunnen worden, Mario Kart Double Dash gaat heel erg goed worden en Final Fantasy: Crystal Chronicles zal ook het banksaldo van Nintendo ophogen. Met wat ik op de Preview Day heb gespeeld kan ik alleen maar zeggen dat dit jaar er weer mooi uitziet voor GameCube-bezitters. Misschien net een tikkie minder mooi dan vorig jaar, door het ontbreken van een echte killer-titel (Mario Kart komt nog het dichtst in de buurt), maar dat mag de pret niet drukken.
De locatie voor de Preview Day was ideaal (dát noem ik nog eens perstripjes!), de sfeer was goed en de games waren dat ook. Ik kan niet wachten op de volgende Preview Day!
Daan zegt:Na een reis van ruim één uur en drie kwartier kwam ik aan op Den Haag Centraal waar ik Olivier, Coen en Jelle ontmoette. Enkele seconde te laat kwamen we bij de tramhalte, omdat we de tram nét voor onze neuzen weg zagen rijden. Even later alsnog in Scheveningen aangekomen. Zoals meestal met dergelijke tripjes was het weer een enorm gedoe om op de juiste plaats te komen, dus na vele omwegen, twijfels en vragen kwamen we eindelijk aan bij de strandtent die Nintendo Benelux had afgehuurd om de pers en verkoop te tonen wat we allemaal kunnen verwachten op de Cube de komende tijd.
De sfeer was relaxed. Lekker zonnetje, niet te druk, onbeperkt drinken en andere lichte versnaperingen. Gezellige babbeltjes met anderen uit de business wisselden af met heftige spelsessies waarin we in de eerste plaats de games uit wilden testen maar ook zeker probeerden te winnen. Grootste opvaller was voor mij Pacman. Iedereen stond even stil toen het werd aangekondigd, maar vergat het project daarna bijna direct omdat niemand er warm of koud van werd. Het blijkt een prachtig idee te zijn, dat fantastisch werkt. Later deze week kom ik uitgebreid terug op dit toffe spel. Met Mario Kart, F-Zero, 1080 Avalanche, Soul Calibur 2 en Billy Hatcher heb ik mij ook nog goed vermaakt. Inhoudelijk komen deze spellen later allemaal uitgebreid aan bod. Jammer was de lichtinval waardoor je bij donkere spellen als Splinter Cell en Metal Gear Solid The Twin Snakes niks zag. Daarnaast ontbrak de GBA bij The Four Swords en in de eerste plaats ook bij Pacman, maar die hebben we nog weten te regelen. Ook balen was het ontbreken van een aantal titels die we liever gezien hadden dan The Wind Waker of Splinter Cell (Kirbys Air Ride, Tetras Trackers, Pokémon spellen, Geist e.d.)
Net als op de vorige Preview Day schoten de 3 uur voorbij, waarna we helaas weer huiswaarts moesten keren. Echter niet met lege handen: we kregen een toffe goodiesbag met een GameCube mini-ventilatortje, een GBA SP cap en een Zelda muziek-cd. Wederom een geslaagde dag die wat mij betreft voor meerdere herhalingen vatbaar is.
Jelle zegt:
Ahh, de Nintendo Preview Day 2003. Drie volle uren zon, zee, strand en videogames. Afgezien van die eerste drie was alles dus dik voor mekaar! Ha, nee hoor, het was de mix die ervoor zorgde dat Nintendos strandfeestje zo gezellig werd. Met een fris zeewindje door je haren glij je net dat beetje sneller over de banen van F-Zero. Schaamteloos gieren en plezieren met een verslavende easter-egg als Pacman voelt lekkerder met een kriebelende zandkorrel tussen je grote en iets minder grote teen. De donkere sluipgame Metal Gear Solid mag dan vrijwel onspeelbaar zijn met de zon recht op je scherm, Mario Kart heeft iniedergeval geen strandbaan meer nodig om de jaren van Koopa Beach-toernooitjes nog eens netjes over te doen. En als je aan het eind van de dag onderuit zakt op een bank onder de verkoelende schaduw van een gele Lipton-parasol, dringt de boodschap van de dag helemaal tot je door: Nintendo is chill man.
Maar waar waren de Turtles dan?
Coen zegt:
Dit is het tweede jaar dat Nintendo haar previewdag organiseert en ik ben bijzonder blij dat Europa nu ook eindelijk eens serieus wordt genomen. Een jaar geleden speelden we The Legend of Zelda: The Wind Waker, Metroid Prime, Star Fox Adventures en Eternal Darkness en ook dit jaar was er genoeg te beleven met F-Zero, Mario Kart: Double Dash!! Final Fantasy: Crystal Chronicles, Pikmin 2 en Billy Hatcher and the Giant Egg.
Toch zijn er ook verschillende puntjes van kritiek. Sterker nog, ik heb me gisteren best geergerd aan bepaalde zaken. Zo stonden er twee pods met Splinter Cell, de spionage game van Ubi, die sinds kort ook uit is op Nintendo GameCube. Opzich is dat al vreemd. Immers, waarom zou je een game willen previewen, die al kant en klaar in de winkels ligt te wachten tot jij m reviewt? Dat zien we echter graag door de vingers. Tenenkrommender was de constatering dat Nintendo de pod had gemarkeerd als Splinter Cell: Pandora Tomorrow, oftewel deel 2 in de Splinter Cell reeks. Slordig, slordig, slordig. Bovendien vroeg ik me af waarom Nintendo de leuke GBA-link-up niet toonde, wat toch een van de unieke mogelijkheden is en een reden de GameCube versie te verkiezen boven de Xbox of PS2 versie.
Een soortgelijke fout zag ik ook bij 1080 Avalanche, dat daar doodleuk stond gemarkeerd als 1080 Avalange. Niet onoverkomelijk, maar ik vroeg me wel af hoe geinteresseerd Nintendo eigenlijk was in haar eigen games. Het is blijkbaar niet eens in staat de goede titels bij de pods te vinden...
Tenslotte zet ik ook zo mn vraagtekens bij de line-up. Natuurlijk waren er allerlei games, die tijdens E3 getoond werden, hier afwezig, maar daarover hoor je mij niet klagen. Ik verwacht niet van Nintendo dat men nu Custom Robo, Star Fox 2 of Giftpia toont. Toch vond ik het ronduit jammer dat Kirbys Airride en Viewtiful Joe er niet waren. Beide games zijn toch zeer belangrijk voor Nintendos GameCube line-up van dit najaar.
Daarnaast is het raar dat Nintendo ervoor kiest 2 pods te reserveren voor Ubis Splinter Cell, die dus al een tijdje in de schappen ligt, maar we de hits-in-wording Prince of Persia: Sands of Time, XIII en Beyond Good & Evil nergens terugvinden.
Ronduit onbegrijpelijk, onverstandig en onvakkundig vond ik echter de afwezigheid van WarioWorld en de Game Boy Advance player. Juist in deze week, waarin beiden uitgebracht worden, zou Nintendo alle media-aandacht rondom de twee goed kunnen gebruiken. Toch zien we op de previewdag helemaal niets terug van noch de Game Boy Advance Player, noch Wario World.
Helaas zagen we dergelijke vreemde keuzes ook terug bij de Game Boy Advance line-up. Mario & Luigi (erg leuk, trouwens), Advance Wars 2 en Super Mario Bros. 3 stalen de show, maar blijkbaar is Nintendo of Europe vergeten dat een ander pareltje als Pokemon Ruby & Sapphire hier nog niet uit is en kiest het bedrijf ervoor om games als Mortal Kombat en Finding Nemo te tonen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben meer dan tevreden over de Nintendo previewdag. Ik ben echter van mening dat je op zon dagen alles op alles moet zetten om je van je beste kant te laten zien. Dat was helaas lang niet altijd het geval. Dit soort kleine foutjes en onbegrijpelijke keuze zie ik volgend jaar graag hersteld, vandaar ook dat ik hier mijn gal spui. Toch wil ik bij deze Nintendo Benelux bedanken voor de prettige dag en voor het feit dat het eindelijk aantoont ook Europa serieus te nemen. Het is al een hele stap de juiste richting in, maar om het werkelijk perfect te maken, zal er nog het een en ander moeten veranderen.
Met dank aan Coen van der Heijden en Marcel van der List voor de foto's!
... en dank aan Nintendo Benelux voor de gastvrijheid!
quote:klopt, maar er komt nu ook een Gamecube versie. maar dan wel lang.
Op dinsdag 17 juni 2003 19:12 schreef Lexie het volgende:
Ik dacht dat Zelda Four Swords al gratis bij alttp voor de ga werd geleverd
quote:Gewoon dezelfde versie als op de gba?
Op dinsdag 17 juni 2003 20:03 schreef BMH het volgende:[..]
klopt, maar er komt nu ook een Gamecube versie. maar dan wel lang.
quote:Dat zoeken we even op
Op dinsdag 17 juni 2003 20:41 schreef Lexie het volgende:[..]
Gewoon dezelfde versie als op de gba?
quote:Lijkt me dus een soort remake met upgrade ofzo
The Legend of Zelda: Four SwordsThose who purchased the Legend of Zelda, A Link to the past on GBA will have already tasted this as a mini-game on that cart, but Nintendo is so confident in its potential that it is also producing it as a standalone GC release. Players simply boot up the game on the console and data is squirted down to up to four carts.
Like Tetra's Trackers, Four Swords uses simplistic but distinctive presentation. In fact, as each player controls his or her Link on the TV screen via GBA's controls, you'd be forgiven for thinking it was running a SNES game (untill the WindWaker esque smoke swirls and other cartoony effects appear).
GBAs come into play when participants break away from each other (you could leave the other players outside, while you enter a house, for example) whereby action specific only to you transfers to the small screen.
Existing GBA Four Swords players will be aware of the potential of this GC version, and there's a bundle of new content to discover.
quote:Eigenlijk he, eigenlijk, snap ik er geen ene hout van
Op dinsdag 17 juni 2003 20:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Edge: Equip zegt:
[..]Lijkt me dus een soort remake met upgrade ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door Lexie op 17-06-2003 21:51]
quote:Ik ook niet
Op dinsdag 17 juni 2003 20:58 schreef Lexie het volgende:[..]
Eigenlijk he, eigenlijk, snap ik geen ene hout van
.
De nieuwe starfox ziet er btw wel erg veel hetzelde uit als de n64 lylat wars, (niet echt gamecube graphx als ik die screens zie) wat ik trouwens wel een heel erg bruut spel vond, wel veelste kort, maar wat ik heb ik dat spel veeel uitgespeeld
Ben benieuwd naar Final Fantasy, jammer dat het er weer zow nintendo 8ig uitziet, vrolijke kleurtjes enzo, mocht best wat meer FF stijl worden, ook al heb ik dat spel nooit gespeeld maar van wat ik daar van gezien heb en herinner, meer manga achtig, ik dacht dat dit toch wel een spel werd voor een wat oudere doelgroep waar Nintendo toch naar toe wilde dacht ik??
quote:Lijkt me zwaar relaxed om met een zonnetje en wind op het koppie verscholen achter een zonnenbril eens even de aanwezige line up aan een test te onderwerpen. Locatie is een goede keuze geweest iig.
Op dinsdag 17 juni 2003 20:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nu ik het Cubezone verslag heb gelezen ben ik wel wat positiever moet ik zeggen
quote:Eens.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:29 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Damn ik vin de nieuwe mariokart echt super kinderachtig met van die kinderwagens als kartDe nieuwe starfox ziet er btw wel erg veel hetzelde uit als de n64 lylat wars, (niet echt gamecube graphx als ik die screens zie) wat ik trouwens wel een heel erg bruut spel vond, wel veelste kort, maar wat ik heb ik dat spel veeel uitgespeeld
Ben benieuwd naar Final Fantasy, jammer dat het er weer zow nintendo 8ig uitziet, vrolijke kleurtjes enzo, mocht best wat meer FF stijl worden, ook al heb ik dat spel nooit gespeeld maar van wat ik daar van gezien heb en herinner, meer manga achtig, ik dacht dat dit toch wel een spel werd voor een wat oudere doelgroep waar Nintendo toch naar toe wilde dacht ik??
nu hopen dat het echt heel hard gaat... nog een reden voor mij om een cube te kopen..
quote:Zal wel aardig hard gaan, mensen die daar over zeuren snappen het hele principe achter F Zero niet, dat MOET juist hard gaan!
Op woensdag 18 juni 2003 01:00 schreef Retarded het volgende:
deze shot van F-Zero laat nu al zien wat voorn gave tracks er voorkomen in het spel:nu hopen dat het echt heel hard gaat... nog een reden voor mij om een cube te kopen..
quote:En het gaat ook écht gruwelijk hard.
Op zondag 29 juni 2003 17:18 schreef Denni5 het volgende:[..]
Zal wel aardig hard gaan, mensen die daar over zeuren snappen het hele principe achter F Zero niet, dat MOET juist hard gaan!
quote:Das dan mooi hè?
Op zondag 29 juni 2003 18:39 schreef Khadgar het volgende:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 29 juni 2003 17:18 schreef Denni5 het volgende:
[..]Zal wel aardig hard gaan, mensen die daar over zeuren snappen het hele principe achter F Zero niet, dat MOET juist hard gaan!
--------------------------------------------------------------------------------
En het gaat ook écht gruwelijk hard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |