ze zijn wel gezond enzow.
iemand een middel of wat dan ook.
ik heb een goeie filter voor het water.
en ook natuurlijk het filter schoonmaken want het vuil gaat in het filter zitten maar kan dan nog wel zijn geurtjes aan het water afgeven (lijkt me dat er geen geurfilter inzit
).
Wat DuchessX zegt is ook belangrijk. Gewoon zorgen dat het schone waterstraaltje boven het wateroppervlak eruit komt. De schildpadden hier vinden dat straaltje ook heerlijk om onder te gaan liggen.
quote:wat voer jij ze. en hoevaak ververs je het water.
Op dinsdag 17 juni 2003 12:22 schreef Lievurd het volgende:
Kleine restjes voer willen ook nog weleens onaangenaam gaan ruiken. Restjes moet je dus als het mogelijk is ook gewoon verwijderen. Daarnaast als je een te kleine pomp hebt dan wordt het water ook te weinig gezuiverd waardoor het kan gaan stinken. Ik heb namelijk recent mijn kleine pompje moeten vervangen door een groter exemplaar omdat ik anders bijna elke dag schoon water bij moest gooien.Wat DuchessX zegt is ook belangrijk. Gewoon zorgen dat het schone waterstraaltje boven het wateroppervlak eruit komt. De schildpadden hier vinden dat straaltje ook heerlijk om onder te gaan liggen.
Hoe groot zijn jouw schildpadden trouwens, hoe groot is de bak en watvoor filter. Met mn oude filter moest ik het filter echt om de 3 dagen schoonmaken en het water 1x per week. Het huidige filter werkt met watten en kolen waardoor het water beter gezuiverd wordt. Om de hoeveel dagen dit ververst moet worden weet ik nog niet, omdat ik het pas een dikke week heb.
quote:nou ik heb 2 roodwang mannetjes van ongeveer 4.5 jaar oud ik schat een centimeter of 20/25 zitten in een bak van 60 bij 40 met een stukkie lang enzow.
Op woensdag 18 juni 2003 22:55 schreef Lievurd het volgende:
Ik geef ze afwisselend vlees (varkensvlees, biefstuk of gekookte kip), vis(kleine visjes, sardientjes of koolvis) of gedroogde garnaaltjes. Zowel vlees en vis hebben de nare neiging te gaan rotten als het achterblijft.
Hoe voer jij die vis enzo? Gooi je het zo int water of geef je het ze en wacht je totdat het uit je vingers gehapt wordt. Of leg je het op een stukje eiland waar ze het eventueel zelf vandaan snaaien? Mijn kleine schildpad gaat namelijk zelf op jacht en snaait het van haar eiland om het int water op te eten. Dit houdt het water wel ietsje schoner als wanneer je het gewoon int water gooit en maar ziet of het opgegeten wordt. Ook kun je de stukjes iets kleiner maken waardoor het hap slik weg is. Dan blijft er namelijk minder achter in het water.Hoe groot zijn jouw schildpadden trouwens, hoe groot is de bak en watvoor filter. Met mn oude filter moest ik het filter echt om de 3 dagen schoonmaken en het water 1x per week. Het huidige filter werkt met watten en kolen waardoor het water beter gezuiverd wordt. Om de hoeveel dagen dit ververst moet worden weet ik nog niet, omdat ik het pas een dikke week heb.
hoe maak ik een filter schoon het is met watten denk ik en kleine blokjes onder in!
Bij mn ouders thuis hebben we 2 filters. Misschien beetje groot maar die hoeven we dus echt maar 1x in de zoveel weken schoon te maken.
In dit filter zit zo uit mn hoofd (willekeurige volgorde):
- filterwatten
- Voorfiltermassa
- Vulkanisch filtermateriaal
- Geactiveerde filterkool
Ik heb hier de plaatjes van Eheim gebruikt het is er dacht ik ook van andere merken.
Heb je trouwens dat filter met allemaal schone watten en blokjes (?) erin gekregen of waren deze watten enzo al een tijdje gebruikt? Dan zou het namelijk daar ook nog eens aan kunnen liggen.
Helaas heb ik niet uit je verhaal kunnen opmaken of je die schildpadden met de hand voerde of de vis gewoon in het water gooit. Het met de hand voeren is meestal beter. Als je dat niet durft gewoon een groot pincet kopen ofzo, dan bijten ze je vingers er niet meteen af.
Dinsdag (na mn tentamens) zal ik wel even een stuk schrijven over hoe je dat filter schoonmaakt enzo. Heb ik nu even geen tijd voor.
Maden vinden ze ook erg leuk om te eten (bwakes)
quote:Of van die kleine garnaaltjes, maar daar stinkt je hele huis al naar als je die bak opendoet....das dus geen oplossing voor je probleem....
Op vrijdag 20 juni 2003 09:42 schreef Sorella het volgende:
Haal ze uit je bak en geef ze in een andere bak (teil ofzo) te eten.Maden vinden ze ook erg leuk om te eten (bwakes)
quote:p.s. meelwormen bedoel ik
Op vrijdag 20 juni 2003 09:42 schreef Sorella het volgende:
Haal ze uit je bak en geef ze in een andere bak (teil ofzo) te eten.Maden vinden ze ook erg leuk om te eten (bwakes)
quote:Dan doe je toch wat fout, dat is bij mij alleen wanneer ze te lang int water liggen en dus langzaam gaan rotten
Op vrijdag 20 juni 2003 11:40 schreef dribbel79 het volgende:Of van die kleine garnaaltjes, maar daar stinkt je hele huis al naar als je die bak opendoet....das dus geen oplossing voor je probleem....
quote:heb jij msn ofzow dat lult makkelijker Tiezjuh@hotmail.com
Op vrijdag 20 juni 2003 08:11 schreef Lievurd het volgende:
Heb je toevallig een filter van Eheim? Zoja kun je even het typenummer hier opschrijven. Dan kan ik even voor je kijken wat er allemaal in dat filter kan en hoeveel liter doorstroom die heeft.Bij mn ouders thuis hebben we 2 [afbeelding] filters. Misschien beetje groot maar die hoeven we dus echt maar 1x in de zoveel weken schoon te maken.
In dit filter zit zo uit mn hoofd (willekeurige volgorde):
- filterwatten
- Voorfiltermassa
[afbeelding]
- Vulkanisch filtermateriaal
[afbeelding]
- Geactiveerde filterkoolIk heb hier de plaatjes van Eheim gebruikt het is er dacht ik ook van andere merken.
Heb je trouwens dat filter met allemaal schone watten en blokjes (?) erin gekregen of waren deze watten enzo al een tijdje gebruikt? Dan zou het namelijk daar ook nog eens aan kunnen liggen.
Helaas heb ik niet uit je verhaal kunnen opmaken of je die schildpadden met de hand voerde of de vis gewoon in het water gooit. Het met de hand voeren is meestal beter. Als je dat niet durft gewoon een groot pincet kopen ofzo, dan bijten ze je vingers er niet meteen af.
Dinsdag (na mn tentamens) zal ik wel even een stuk schrijven over hoe je dat filter schoonmaakt enzo. Heb ik nu even geen tijd voor.
quote:LOL
Op woensdag 18 juni 2003 23:07 schreef Furby het volgende:
wc blokje aan de rand hangen.
quote:Ik kan me er helaas even weinig bij voorstellen. Heb je er toevallig een foto van? Ik heb zelf gewone platte stenen en bij mn ouder is er een trap waarover ze naar de landbak gaan.
Op zaterdag 21 juni 2003 17:07 schreef tiez het volgende:
er zitten trouwens groote marmere plaaten in dat aquarium ik vind persoonlijk dat het slecht is kloptdat want ze kunnen er moerlijk op en hebben daarom ook korte nageltjes
Ik heb je trouwens ook toegevoegd aan mn msn lijst
Nee, grapje, het water moet in ieder geval in beweging zijn en niet teveel voeren, als ze het niet eten zinkt het naar de bodem en gaat het daar rotten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |