quote:Ja, zo pakken we de problemen aan in ons land. Wat een debielen.
Vannacht is brand gesticht in een islamitische school in Eindhoven. Het betreft een basisschool bij de omstreden Al-Fourqaan moskee, die door de AIVD wordt verdacht van ronselen voor de jihad.Onlangs sloten onbekenden de moskee af met kettingen. VVD-Tweede Kamerlid Wilders pleitte enige tijd terug voor sluiting van die moskee.
De politie heeft nog geen idee wie de daders zijn van de brandstichting.
Kan iemand mij uitleggen wat voor zin het heeft om een basisschool in de hens te steken als een moskee vlakbij wordt verdacht van ronselen voor de jihad ?
Misschien moet de politie de daders eens gaan zoeken in die kazerne in Eindhoven.
quote:Eindhovense logica. Die ligt niet op de straat, maar op de stoep. Dat is net ff anders.
Op maandag 16 juni 2003 18:07 schreef gelly het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat voor zin het heeft om een basisschool in de hens te steken als een moskee vlakbij wordt verdacht van ronselen voor de jihad ?
Meteen is het weer de schuld van blanke mensen hoor ...
quote:Oh, en bij een groepsverkrachting wordt niet gelijk gezegd dat het de schuld is van Marokkanen?
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef blieblie het volgende:
Meteen is het weer de schuld van blanke mensen hoor...
quote:Steek anders je kop in het zand. Hoe dik moet het er bovenop liggen ?
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef blieblie het volgende:
Zucht...
Wat een generalisatie weer...
Misschien waren het wel gewoon ouders die niet tevreden zijn met het onderwijs wat aan hun kinderen ge... euh doceert wordt.Meteen is het weer de schuld van blanke mensen hoor
...
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Oh, en bij een groepsverkrachting wordt niet gelijk gezegd dat het de schuld is van Marokkanen?
quote:Wel eens gehoord van sarcasme
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef gelly het volgende:[..]
Steek anders je kop in het zand. Hoe dik moet het er bovenop liggen ?
quote:ligt eraan, als het signalement: "licht getint jongeren" is waarschijnlijk wel, maar iig niet door mij.
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Oh, en bij een groepsverkrachting wordt niet gelijk gezegd dat het de schuld is van Marokkanen?
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:11 schreef julekes het volgende:[..]
[..]Wel eens gehoord van sarcasme
het was overigens ook een kaats de bal post.
gezien het feit dat bepaalde fokkers dit soort onzin ook post als het over buitenlanders gaat .
quote:Och, ik zie betreffende poster wel vaker dergelijke posts maken, vandaar dat ik kennelijk het sarcasme miste.
Op maandag 16 juni 2003 18:11 schreef julekes het volgende:[..]
[..]Wel eens gehoord van sarcasme
quote:Nou ik kan me nog herineren toen er in Den Haag (of een andere grote stad) eens een huis van een Turk gezin helemaal uit brande met een paar dode, en later bleek dat een familie lid het aangestoken had. Dus ik denk dat we eerst mar eens het politie onderzoek moeten afwachten voordat hier weer allerlei veronderstellingen over het wie en waarom worden aangedragen.
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef gelly het volgende:[..]
quote:Voorlopig heb ik nog geen signalement van de dader gezien, geen dreigbrief die in de buurt is gevonden die het motief zou kunnen verhullen of wat dan ook...
Op maandag 16 juni 2003 18:10 schreef gelly het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Chris_Redfield op 16-06-2003 18:15]
quote:Zoals een school niet direct iets te maken hoeft te hebben met een extremistische moskee, hoeft ook niet elke extremist wat te maken te hebben met brandstichting.
Op maandag 16 juni 2003 18:07 schreef gelly het volgende:[..]
Misschien moet de politie de daders eens gaan zoeken in die kazerne in Eindhoven.
kortom; jij redeneert netzo simpel als die losers die die school in de fik hebben gestoken.
quote:Misschien is dat wel gewoon altijd sarcastisch
Op maandag 16 juni 2003 18:14 schreef gelly het volgende:[..]
Och, ik zie betreffende poster wel vaker dergelijke posts maken, vandaar dat ik kennelijk het sarcasme miste.
quote:Och, het is wel een onderzoek waard lijkt me. En steek ik die kazerne in de fik ?
Op maandag 16 juni 2003 18:15 schreef Tikorev het volgende:[..]
Zoals een school niet direct iets te maken hoeft te hebben met een extremistische moskee, hoeft ook niet elke extremist wat te maken te hebben met brandstichting.
kortom; jij redeneert netzo simpel als die losers die die school in de fik hebben gestoken.
quote:Ey!!
Op maandag 16 juni 2003 18:15 schreef Tikorev het volgende:[..]
Zoals een school niet direct iets te maken hoeft te hebben met een extremistische moskee, hoeft ook niet elke extremist wat te maken te hebben met brandstichting.
Maar weet iemand over welke school het gaat??
Ik bedoel dus in welke buurt/straat (ik ben niet zo gaat met die vreemde namen onthouden)
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 16-06-2003 18:17]
quote:Als je dat zou willen doen???
Op maandag 16 juni 2003 18:16 schreef gelly het volgende:[..]
Och, het is wel een onderzoek waard lijkt me. En steek ik die kazerne in de fik ?
quote:Dat ding wat ze naast de moskee aan het bouwen zijn, voorbij de regent en het Wilhelmina plein?
Op maandag 16 juni 2003 18:16 schreef blieblie het volgende:[..]
Ey!!
Nu impliceer jij ook dat het Rechtse personen waren...Maar weet iemand over welke school het gaat??
quote:Das hier op de hoek, en vanmiddag wassie der nog.
Op maandag 16 juni 2003 18:17 schreef julekes het volgende:[..]
Dat ding wat ze naast de moskee aan het bouwen zijn, voorbij de regent en het Wilhelmina plein?
quote:Helemaal niet. ik heb het over een extremist. Wat je motieven ook zijn (links, rechts, moslim, enz) als je een school in de fik steekt ben je een extremist.
Op maandag 16 juni 2003 18:16 schreef blieblie het volgende:[..]
Ey!!
Nu impliceer jij ook dat het Rechtse personen waren...
quote:Ghe, okee, akkoord
Op maandag 16 juni 2003 18:18 schreef Tikorev het volgende:[..]
Helemaal niet. ik heb het over een extremist. Wat je motieven ook zijn (links, rechts, moslim, enz) als je een school in de fik steekt ben je een extremist.
quote:Er staat 'redeneert'... moeilijk hè?
Op maandag 16 juni 2003 18:16 schreef gelly het volgende:
En steek ik die kazerne in de fik ?
quote:Het was de islamitische school in de frankrijkstraat. Dat is de weg die rechts van de boschdijk (richting best) loopt.
Op maandag 16 juni 2003 18:16 schreef blieblie het volgende:
Maar weet iemand over welke school het gaat??
Ik bedoel dus in welke buurt/straat (ik ben niet zo gaat met die vreemde namen onthouden)
quote:Nou, en dan lijkt een rechts-extremist mij het meest waarschijnlijk. Of zit ik er dan 10 kilometer naast ? Ik bedoel, als er een McDonalds in de hens wordt gestoken is het ook vrij duidelijk uit welke hoek de dader afkomstig is.
Op maandag 16 juni 2003 18:18 schreef Tikorev het volgende:[..]
Helemaal niet. ik heb het over een extremist. Wat je motieven ook zijn (links, rechts, moslim, enz) als je een school in de fik steekt ben je een extremist.
quote:Het schijnen de rood/wit gepuntmutste FriFraFro-kabouters uit de Himalaya te zijn geweest. Die zijn nogal actief de laatste tijd
Op maandag 16 juni 2003 18:14 schreef Ernst het volgende:[..]
Voorlopig heb ik nog geen signalement van de dader gezien, geen dreigbrief die in de buurt is gevonden die het motief zou kunnen verhullen of wat dan ook...
quote:Volgens mij kan het elke willekeurige bewoner uit die buurt zijn geweest en hoeven hij/zij niet direct in die kazerne te zitten.
Op maandag 16 juni 2003 18:21 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, en dan lijkt een rechts-extremist mij het meest waarschijnlijk.
quote:O?
Op maandag 16 juni 2003 18:21 schreef gelly het volgende:
Ik bedoel, als er een McDonalds in de hens wordt gestoken is het ook vrij duidelijk uit welke hoek de dader afkomstig is.
Anti-globalist
Gefrustreerde ex-medewerker
Gefrusteerde klant
Geflipte veganist
Psychisch labiel persoon zonder duidelijk motief
Welke hoek is dat dan?
quote:hebben die een licht getinte huidskleur??
Op maandag 16 juni 2003 18:23 schreef SCH het volgende:[..]
Het schijnen de rood/wit gepuntmutste FriFraFro-kabouters uit de Himalaya te zijn geweest. Die zijn nogal actief de laatste tijd
quote:Da's heel gek maar die zijn de ene dag donker en de andere dag wit - ik weet zo even niet welke kleur ze op de dag van de brand hadden
Op maandag 16 juni 2003 18:24 schreef blieblie het volgende:
hebben die een licht getinte huidskleur??...
quote:Extreem links
Op maandag 16 juni 2003 18:23 schreef Ernst het volgende:[..]
O?
Anti-globalist
Gefrusteerde klant
Geflipte veganist
Psychisch labiel persoon zonder duidelijk motiefWelke hoek is dat dan?
quote:Als je een islamitisiche school in de hens steekt omdat het een islamitische school is ben je een rechts-extremist lijkt me. En het kan inderdaad een buurtbewoner zijn, maar gezien de berichten op stormfront zal het het onderzoek vast geen kwaad doen om daar ook eens een kijkje te nemen.
Op maandag 16 juni 2003 18:23 schreef Tikorev het volgende:[..]
Volgens mij kan het elke willekeurige bewoner uit die buurt zijn geweest en hoeven hij/zij niet direct in die kazerne te zitten.
quote:Goh, das handig
Op maandag 16 juni 2003 18:26 schreef SCH het volgende:[..]
Da's heel gek maar die zijn de ene dag donker en de andere dag wit - ik weet zo even niet welke kleur ze op de dag van de brand hadden
quote:Ik geloof dat tot nu toe elke brandstichting bij een McDonalds het werk was van het ALF, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Wel heerlijk om te lezen dat bepaalde posters nu eens wat genuanceerder naar de zaken kijken
Op maandag 16 juni 2003 18:23 schreef Ernst het volgende:[..]
O?
Anti-globalist
Gefrusteerde klant
Geflipte veganist
Psychisch labiel persoon zonder duidelijk motiefWelke hoek is dat dan?
quote:Apart dat jij al het motief van de dader weet, terwijl de politie nog geen enkel idee heeft.
Op maandag 16 juni 2003 18:26 schreef gelly het volgende:
Als je een islamitisiche school in de hens steekt omdat het een islamitische school is ben je een rechts-extremist lijkt me.
quote:Zeg ik dat ergens dan, dat ik dat weet ? Ik gis maar wat hoor.
Op maandag 16 juni 2003 18:28 schreef Ernst het volgende:[..]
Apart dat jij al het motief van de dader weet, terwijl de politie nog geen enkel idee heeft.
quote:Ja, dag, flikker eens op met je getroll! Als er iemand hier namelijk vaak ongenuanceerd zit te blaten ben jij het wel. Andere mensen woorden in de mond leggen, overhaaste conclusies trekken en zaken erbij slepen die niets met het topic van doen hebben.
Op maandag 16 juni 2003 18:28 schreef gelly het volgende:
Wel heerlijk om te lezen dat bepaalde posters nu eens wat genuanceerder naar de zaken kijken
quote:Extreem stupide dus, en dat geld ook voor extreem rechts overigens. Beetje een school in de fik steken.
Op maandag 16 juni 2003 18:26 schreef yvonne het volgende:
Extreem links
Geweldig altijd die "zie je wel" topics van gelly.
quote:Geweldig
Op maandag 16 juni 2003 18:28 schreef Ernst het volgende:[..]
Apart dat jij al het motief van de dader weet, terwijl de politie nog geen enkel idee heeft.
Ik hoop dat politie en justitie alles op alles zetten om dit op te lossen. Want dit soort aanslagen leidt onherroepelijk tot escalatie als niet hard en adequaat wordt ingegrepen: het niet vinden van de dader / licht betraffen van de dader zal olie op het vuur betekenen.
quote:Goh, wat raar dat je dan in andere topics zo zit te gillen als andere mensen gissen dat het Marokkanen geweest zouden kunnen zijn... pot en ketel, hmm?
Op maandag 16 juni 2003 18:29 schreef gelly het volgende:
Zeg ik dat ergens dan, dat ik dat weet ? Ik gis maar wat hoor.
Afijn, onderzoek afwachten maar, want aan de hand van dit bericht kun je nou niet echt discussiëren, of had jij nog een bepaald idee waar we het over zouden kunnen hebben?
quote:Ja, de nieuwe politieke correctheid
Op maandag 16 juni 2003 18:30 schreef SCH het volgende:[..]
Geweldig
![]()
![]()
Wat kan jij hypocriet lullen zeg. Er wordt in 2003 een school die bij een moskee hoort in de fik gestoken en er mag niet gesuggereerd worden dat het gedaan is door moslimhaters.Ga zo door!
quote:Wat is de bron?
Op maandag 16 juni 2003 18:07 schreef gelly het volgende:Vannacht is brand gesticht in een islamitische school in Eindhoven.
Het betreft een basisschool bij de omstreden Al-Fourqaan moskee, die door de AIVD wordt verdacht van ronselen voor de jihad.
Onlangs sloten onbekenden de moskee af met kettingen. VVD-Tweede Kamerlid Wilders pleitte enige tijd terug voor sluiting van die moskee.De politie heeft nog geen idee wie de daders zijn van de brandstichting.
Er zijn maar 2 zinnen die gaan over de brandstichting, de rest gaat over info dat er een moskee naast staat en wat daarmee is gebeurd. Is het nodig om die moskee te noemen? Of is de school onderdeel van de moskee, die er onlosmakelijk mee is verbonden?
[Dit bericht is gewijzigd door WebVoice op 16-06-2003 18:35]
quote:Net zoals er bij die moord in Antwerpen niet gesuggereerd mocht worden dat het misschien niet om een moslimhater zou kunnen gaan maar om een gestoord individu?
Op maandag 16 juni 2003 18:30 schreef SCH het volgende:
Geweldig![]()
![]()
Wat kan jij hypocriet lullen zeg. Er wordt in 2003 een school die bij een moskee hoort in de fik gestoken en er mag niet gesuggereerd worden dat het gedaan is door moslimhaters.Ga zo door!
quote:Dat zou kunnen idd, ik weet het wel zeker eigenlijk. Als je zoiets doet ben je sowieso gestoord.
Op maandag 16 juni 2003 18:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Net zoals er bij die moord in Antwerpen niet gesuggereerd mocht worden dat het misschien niet om een moslimhater zou kunnen gaan maar om een gestoord individu?
quote:
Jaarlijks wordt het hoge aantal van 300 scholen door brand getroffen. Hieronder zijn ten minste 100 basisscholen, die een tien keer grotere kans hebben dan een woonhuis om af te branden. Oorzaak van schoolbranden is voornamelijk brandstichting bij vandalisme of na inbraak. De branden ontstaan bijna altijd op tijdstippen buiten de schooluren.Bron: Nationaal centrum voor preventie
quote:Nu gaat het de laatste tijd wel erg vaak om gestoorde individuen.
Op maandag 16 juni 2003 18:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Net zoals er bij die moord in Antwerpen niet gesuggereerd mocht worden dat het misschien niet om een moslimhater zou kunnen gaan maar om een gestoord individu?
quote:ik kijk altijd genuanceerd naar de zaken
Op maandag 16 juni 2003 18:28 schreef gelly het volgende:[..]
Ik geloof dat tot nu toe elke brandstichting bij een McDonalds het werk was van het ALF, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Wel heerlijk om te lezen dat bepaalde posters nu eens wat genuanceerder naar de zaken kijken
En als ik in een topic over een groep allochtonen die iets uithaalt op een post van SCH of jouw, Gelly, komt dat niet omdat ik rechts ben, maar omdat ik me kapot erger aan jullie trieste postings die kant noch wal raken en puur bedoeld zijn om een OOG-topic te ontwrichten met offtopic gezever...
quote:Alles wat extreem is heeft een kronkel in de hersens.
Op maandag 16 juni 2003 18:35 schreef yvonne het volgende:
Nu gaat het de laatste tijd wel erg vaak om gestoorde individuen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 16-06-2003 18:46]
quote:Zou jij een molotovcoktail gooien willen scharen onder het vandalisme?
Op maandag 16 juni 2003 18:35 schreef Strolie75 het volgende:
quote:Says who?
Op maandag 16 juni 2003 18:39 schreef Strolie75 het volgende:
Als wat extreem is heeft een kronkel in de hersens.
maar on topic.. was het geen kortsluiting ?
quote:Als het niet naar iemand zijn kop is, ja.
Op maandag 16 juni 2003 18:39 schreef Basp1 het volgende:
Zou jij een molotovcoktail gooien willen scharen onder het vandalisme?
quote:Als het een goeie bron is, is het aangestoken.
Op maandag 16 juni 2003 18:40 schreef Koos Voos het volgende:
' En als ik in een topic over een groep allochtonen die iets uithaalt op een post van SCH of jouw, Gelly, komt dat niet omdat ik rechts ben, maar omdat ik me kapot erger aan jullie trieste postings die kant noch wal raken en puur bedoeld zijn om een OOG-topic te ontwrichten met offtopic gezever...'... dat heet tegenwoordig ' een Gellytje doen '..maar on topic.. was het geen kortsluiting ?
Een Gellytje doen... Ik zal het onthouden
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 16-06-2003 18:41]
quote:Dan wel ja maar als het een gewone pyromaan was die zoiezo alles in de fik zet heeft het weer helemaal niets met politiek te maken. (maar volgens mij hoop jij gewoon dat het uit de rechtse hoek komt)
Op maandag 16 juni 2003 18:26 schreef gelly het volgende:[..]
Als je een islamitisiche school in de hens steekt omdat het een islamitische school is ben je een rechts-extremist lijkt me.
quote:Tuurlijk, anders moettie al zijn posts hier gaan editten
Op maandag 16 juni 2003 18:41 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Dan wel ja maar als het een gewone pyromaan was die zoiezo alles in de fik zet heeft het weer helemaal niets met politiek te maken. (maar volgens mij hoop jij gewoon dat het uit de rechtse hoek komt)
quote:Ik hoop helemaal niks. Ik vind echter dat er genoeg aanwijzingen zijn om in die hoek de dader te zoeken, meer niet.
Op maandag 16 juni 2003 18:41 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Dan wel ja maar als het een gewone pyromaan was die zoiezo alles in de fik zet heeft het weer helemaal niets met politiek te maken. (maar volgens mij hoop jij gewoon dat het uit de rechtse hoek komt)
quote:Nogmaals voor alle niet zelf naar de bron willen zoekende mensen het bericht uit het eindhovens dagblad.
Molotovcocktail in islamitische school Eindhoven
Maandag 16 juni, EINDHOVEN - In de Islamitische bassisschool Tarieq Ibnoe Ziyad aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is gisteravond een molotovcocktail door het raam naar binnen gegooid. De brandweer was snel ter plaatse en kon voorkomen dat het gebouw uitbrandde.Een van de kleuterleslokalen liep flinke rookschade op. Hierdoor blijft de aangrenzende vleugel vandaag voor de kleuters gesloten.
Onlangs liet het 'Kommitee Verontrustte Buurtbewoners' in een anonieme e-mail aan deze krant weten actie te gaan voeren tegen de Al Fourqaan-moskee aan de Otterstraat, die op een steenworp afstand van de school ligt
quote:Iedereen die enigszins normaal kan nadenken.
Op maandag 16 juni 2003 18:40 schreef SCH het volgende:[..]
Says who?
De extremisten zijn de personen met rare denkbeelden, met rare acties, met een bekrompen mind etc. etc. etc.
Kortom, zoals in verschillende nederlandsche uitdrukkingen: die hebben een kronkel in hun hoofd, missen een paar schroefjes of hebben een klap van de molenwiek gehad.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:43 schreef gelly het volgende:
Ik hoop helemaal niks. Ik vind echter dat er genoeg aanwijzingen zijn om in die hoek de dader te zoeken, meer niet.
Welke aanwijzingen zijn dat dan?
quote:Wat zijn die aanwijzingen dan??
Op maandag 16 juni 2003 18:43 schreef gelly het volgende:[..]
Ik hoop helemaal niks. Ik vind echter dat er genoeg aanwijzingen zijn om in die hoek de dader te zoeken, meer niet.
quote:Heb je ook enige aanwijzingen om je beschuldiging te staven ?
Op maandag 16 juni 2003 18:07 schreef gelly het volgende:
Net zoals gelijk gedacht werd nadat Pim Fortyun werd vermoord dat het allochtoon zou zijn.
quote:Gelly, ga je nog even in op dit standpunt? Ik ben het hiermee volkomen eens overigens.
Op maandag 16 juni 2003 18:31 schreef Ernst het volgende:[..]
Goh, wat raar dat je dan in andere topics zo zit te gillen als andere mensen gissen dat het Marokkanen geweest zouden kunnen zijn... pot en ketel, hmm?
quote:Juist, zo hoor het ook.
Op maandag 16 juni 2003 18:14 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Dus ik denk dat we eerst mar eens het politie onderzoek moeten afwachten voordat hier weer allerlei veronderstellingen over het wie en waarom worden aangedragen.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 19:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Gelly, ga je nog even in op dit standpunt? Ik ben het hiermee volkomen eens overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |