Zijn er Fokkers die in Haarlem wonen? Is het een leuke stad? Wat is er allemaal te doen?
Wat zijn goede buurten en in welke buurten wil je absoluut niet wonen? Ik wil graag een beetje tuigvrij wonen en op een schotelbuurt zit ik ook niet te wachten. Budget voor een koophuis ligt tussen de € 200.000 en € 300.000.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Er zijn genoeg plekken waar je terecht kunt als je zo'n bedrag te besteden hebt. Gewoon ff een goeie makelaar erbij halen, die kan je behoorlijk wat vertellen erover.
oh ja, europawijk wil je niet wonen en bepaalde delen van parkwijk wil je ook niet wonen. Voor de rest weet ik eigenlijk niet zoveel van die wijken.
quote:Haarlem is een heerlijke stad. Ik woon er al mijn hele leven en zou ook niet weg willen.
Op maandag 16 juni 2003 11:03 schreef Strolie75 het volgende:
Ik moet over een half jaar vanwege mijn werk waarschijnlijk verhuizen naar de regio Amsterdam. Nu vind ik Amsterdam een ontzettende kutstad, dus daar wonen valt voor mij al af. Nu heb ik op de kaart van Nederland gekeken en Haarlem lijkt me eigenlijk de beste keuze.Gunstig gelegen ten opzichte van mijn werk, 15 minuten met de trein. Niet te groot, middeleeuws centrum (lijkt dus wel een beetje op mijn huidige woonplaats Maastricht). Huizenprijzen zijn redelijk. Vlakbij de kust, leuk voor 's weekends! Zijn er Fokkers die in Haarlem wonen? Is het een leuke stad? Wat is er allemaal te doen?
Wat zijn goede buurten en in welke buurten wil je absoluut niet wonen? Ik wil graag een beetje tuigvrij wonen en op een schotelbuurt zit ik ook niet te wachten. Budget voor een koophuis ligt tussen de € 200.000 en € 300.000.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Haarlem ligt erg centraal, je bent met 15 minuten in zowel Amsterdam als Zandvoort. Wat is er te doen? Ja, goeie. Ik weet dat binnenkort Dance Valley in Spaarnwoude is en in de zomer is er in Zandvoort ook vaak veel te doen, maar in Haarlem zou ik het niet zo één twee drie weten. Oh ja, Haarlem Jazz is er altijd in de zomer. En ook Haarlem Culinair.
Buurten waar je denk ik niet wilt wonen zijn, de Rozenprieel en de Boerhavewijk en Haarlem-Noord. Molenwijk is een leuke buurt en verder is het leuk om in het centrum te wonen maar dat is wel duurder.
(Delen van) Europawijk, Parkwijk en Delftwijk wil je wel vermijden denk ik. Ik woon zelf in Noord. Lekker (te?) rustig.
quote:Parkwijk wil je inderdaad ook niet wonen. En Meerwijk ook niet.
Op maandag 16 juni 2003 11:07 schreef erikh het volgende:
Ik woon al mijn hele leven in Haarlem en ik vind het een erg leuke stad.Er zijn genoeg plekken waar je terecht kunt als je zo'n bedrag te besteden hebt. Gewoon ff een goeie makelaar erbij halen, die kan je behoorlijk wat vertellen erover.
oh ja, europawijk wil je niet wonen en bepaalde delen van parkwijk wil je ook niet wonen. Voor de rest weet ik eigenlijk niet zoveel van die wijken.
quote:Haarlem-Zuid is Schalkwijk!
Op maandag 16 juni 2003 11:19 schreef None het volgende:
woon een stukje onder haarlem, erg leuke stad. wijken waar je NIET wilt wonen: parkwijk, schalkwijk, europawijk en sommige delen van haarlem-noord. (teringveel overlast van allochtone probleemjongeren).
haarlem-zuid/centrum is erg leuk om te wonen. tja.. wat is er te doen... het is niet zo huge als amsterdam maar de mensen zijn er wel veel relaxter ( je kan mensen 's avonds op straat nog om een vuurtje vragen zonder dat ze zich eerst doodschrikken dat ze door een vreemde worden aangesproken en denken dat het om een overval gaat..). aan cafe's geen gebrek, zat winkels enzo, wel een gebrek aan clubs ( weet niet hoe belangrijk je dat vindt) errr wat nog meer... bioscopen, musea, restaurants ook allemaal voldoende aanwezig. als je nog specifiekere vragen hebt hoor ik het wel
En het is een perfecte stad om uit eten te gaan. Volop keuze.
Edit: Woon in de buurt die None beschrijft. Er is hier in de straat een verdieping boven een physiotherapeut vrij...weet alleen niet hoe duur. Als je interesse hebt...
[Dit bericht is gewijzigd door yakuza op 16-06-2003 11:28]
jullie vergaten een festival: bevrijdingspop , toch wel leukste festival in haarlem, maar om daarom er heen te verhuizen..
quote:Klopt van die leuke wijken vooral de Romolenpolder, met die grasdaken, en ook Molenwijk is erg leuk en een klein stukje van Boerhavewijk, waar ik woon.
Op maandag 16 juni 2003 11:26 schreef None het volgende:
niet heel haarlem-zuid is schalkwijk vriendzijn ook erg leuke en mooie woonwijken in haarlem-zuid ( het deel dat dicht bij centrum ligt)
Ik woon zelf in de slachthuisbuurt, is ook oke. Ik zou in iedergeval niet in schalkwijk gaan wonen, dat is echt de bijlmer van haarlem, hoewel het tegenwoordig wat minder erg is dan vroeger (10 jaar terug).
maare, haarlem is oke, idd dicht bij amsterdam. vlakbij zandvoort.... zat kroegjes etc maar weinig leuke discotheken. Maar daar is amsterdam natuurlijk weer goed voor.
quote:Klopt, dat vergeten stukje, maar als ik naar die huizen kijk dan denk ik dat ze dat beter bij Heemstede kunnen trekken dan bij Schalkwijk.
Op maandag 16 juni 2003 11:34 schreef yakuza het volgende:
Je vergeet dat er ook nog een stukje Haarlem-Zuid is aan de andere kant van het Spaarne. De wijken rond de Hout enzo.
quote:Hey joh
Op maandag 16 juni 2003 11:13 schreef boku het volgende:[..]
Parkwijk wil je inderdaad ook niet wonen. En Meerwijk ook niet.
Het is ongeveer de helft van meerwijk waar je neit wilt wonen, er is 1 stuk met heel veel flats en dat is inderdaad een wat minder gedeelte maar het gedeelte ronde de bernadottelaan en de stresemannlaan is goed te doen hoor tegenwoordig.
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 16-06-2003 11:45]
quote:Ligt eraan in welk gedeelte. Ik vindt dat gedeelte bij de Pa v/d Steurstraat en omgeving niet zo maar dat deel langs die weilanden wat ze nieuw hebben gebouwd wel.
Op maandag 16 juni 2003 11:41 schreef erikh het volgende:[..]
Hey joh
ik woon in meerwijk en daar is niks mis mee hoor!
Klopt, 10 jaar geleden was het veel erger in Schalkwijk.
quote:Ik woon dus in 1 van die nieuwe huizen en dat is best relaxt hoor
Op maandag 16 juni 2003 11:44 schreef boku het volgende:[..]
Ligt eraan in welk gedeelte. Ik vindt dat gedeelte bij de Pa v/d Steurstraat en omgeving niet zo maar dat deel langs die weilanden wat ze nieuw hebben gebouwd wel.
Zouden jullie die wijken in bovenstaand kaartje kunnen aanwijzen.
quote:ja hoor, maar hoe zie jij mn muiscursor dan?
Op maandag 16 juni 2003 11:55 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]Zouden jullie die wijken in bovenstaand kaartje kunnen aanwijzen.
Haarlem is leuke stad om lekker uit eten te gaan en centrum is ook leuk om te wandelen/winkelen.
quote:LOL
Op maandag 16 juni 2003 12:01 schreef WauseWillem het volgende:
ja hoor, maar hoe zie jij mn muiscursor dan?
Je mag het ook wel ongeveer zeggen hoor.
quote:Als je op locatienet.nl gewoon Haarlem opgeeft als stad kom je ook een heel eind.
Op maandag 16 juni 2003 12:02 schreef Strolie75 het volgende:[..]
LOL
Maar dan de tip, Haarlem noord is toch wel het meest schotelvrij enzo en ik denk dat je toch wel instaat bent om het noorden vast te stellen op de kaart?
quote:alleen zou ik nou nooit in bloemendaal, heemstede, of aerdenhout willen wonen...... allemaal kouwe kak daarzo. je kan het nog het beste met zonnendael (flodder) vergelijken
Op maandag 16 juni 2003 12:01 schreef golfer het volgende:
* golfer woont zelf in BloemendaalHaarlem is leuke stad om lekker uit eten te gaan en centrum is ook leuk om te wandelen/winkelen.
quote:Locatienet.nl is your friend
quote:je mag ook wel ff moeite doen om de routeplanner dr bij te pakken hoor, daar staan ook alle wijknamen aangegeven. maar ff kort door de bocht.... centrum=bij station
Op maandag 16 juni 2003 12:02 schreef Strolie75 het volgende:[..]
LOL
Tja... Echt richting het centrum wordt het echt steeds toffer...
Ik zelf woon in de leidse Buurt. Heeft zo z'n asostraatjes, maar ook heerlijke Kids + straatspeeldagen-straten..
Spreek eens met iemand af in Haarlem, en kom gewoon eens een dag langs!
[Dit bericht is gewijzigd door Caipirinhia op 16-06-2003 12:12]
quote:grote delen van bloemendaal, heemstede en aerdenhout zijn echt geen kouwe kak hoor. Staan gewoon normale 2 onder 1 kap huizen en bovendien zijn bloemendaal en heemstede de enige steden waar D66 winst heeft gemaakt vorige verkiezingen
Op maandag 16 juni 2003 12:04 schreef WauseWillem het volgende:[..]
alleen zou ik nou nooit in bloemendaal, heemstede, of aerdenhout willen wonen...... allemaal kouwe kak daarzo. je kan het nog het beste met zonnendael (flodder) vergelijken
* merino woont in Heemstede en is daar ontzettend blij mee
[Dit bericht is gewijzigd door merino op 16-06-2003 12:14]
quote:Klein-Turkije
Op maandag 16 juni 2003 12:11 schreef Caipirinhia het volgende:
vermijdt echt schalkwijk.. Het is misschien goedkoop kopen her en der. Maar onder de Meeste Haarlemmers hier, staat Schalkwijk toch wel bekend onder de Naam Ankara....Tja... Echt richting het centrum wordt het echt steeds toffer...
Ik zelf woon in de leidse Buurt. Heeft zo z'n asostraatjes, maar ook heerlijke Kids + straatspeeldagen-straten..Spreek eens met iemand af in Haarlem, en kom gewoon eens een dag langs!
Haarlem is gewoon een leuke provinciestad met alles lekker dicht in de buurt (behalve een fatsoenlijk bos). Ik zou inderdaad niet voor europawijk of meerwijk gaan maar voor de rest is haarlem echt prima wonen. Op zaterdag wil je liever niet in de binnenstad zijn maar dat is eigenlijk met elke stad wel zo.
quote:dat is tegenwoordig een stuk minder hoor. vooral sinds ze die grote 12 hoog flats aan de rechterkant van schalkwijk hebben weggehaald. maar het blijft alsnog een suffe buurt.
vermijdt echt schalkwijk.. Het is misschien goedkoop kopen her en der. Maar onder de Meeste Haarlemmers hier, staat Schalkwijk toch wel bekend onder de Naam Ankara....
quote:Niet echt een bos, maar als je naar de waterleidingduinen (na station Heemstede linksaf) gaat heb je toch wel een heel erg mooi stukje bos en ook bij zegmaar de Zanderijvaart, Overveen heb je een stukje bos. Niet veel maar toch.
Op maandag 16 juni 2003 12:15 schreef rique het volgende:
Haarlem is echt een leuke stad, heb zelf ongeveer mijn hele leven in Bennebroek gewoond, woon nu in Amsterdam en dat is toch wel even tegenvallen.Haarlem is gewoon een leuke provinciestad met alles lekker dicht in de buurt (behalve een fatsoenlijk bos). Ik zou inderdaad niet voor europawijk of meerwijk gaan maar voor de rest is haarlem echt prima wonen. Op zaterdag wil je liever niet in de binnenstad zijn maar dat is eigenlijk met elke stad wel zo.
En inderdaad niet op zaterdag de binnenstad ingaan. Gewoon net als ik doen en maandagmiddag vrij nemen, dan kun je op je gemak boodschappen enzo doen.
quote:Bloemendaalse Bos? Lekker stukje fietsen, en dan heb je een prachtig bos.. En anders heb je Toch spaarnewouden?
Op maandag 16 juni 2003 12:15 schreef rique het volgende:
...Haarlem is gewoon een leuke provinciestad met alles lekker dicht in de buurt (behalve een fatsoenlijk bos). .....
quote:heb je ook nog eens het Haarlemmermeerse bos, het kleinere Groenendaalse bos (heemstede), is er nog een klein bosje in Aerdenhout enz. enz.
Op maandag 16 juni 2003 12:18 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
Bloemendaalse Bos? Lekker stukje fietsen, en dan heb je een prachtig bos.. En anders heb je Toch spaarnewouden?
Als jij van een bos houdt, dan ben je ook niet vies van een kwartiertje fietsen...
quote:jajajaja, ik weet dat er wel bosjes zijn maar ik bedoelde gewoon echt een groot bos zoals de heuvelrug of de veluwe oid. Wij hebben hier in Bennebroek wat dat betreft ook 2 bossen
Op maandag 16 juni 2003 12:20 schreef merino het volgende:[..]
heb je ook nog eens het Haarlemmermeerse bos, het kleinere Groenendaalse bos (heemstede), is er nog een klein bosje in Aerdenhout enz. enz.
quote:tja, maar dat verschil zal je altijd hebben. Er is nou eenmaal meer stad dan bos in de randstad
Op maandag 16 juni 2003 12:22 schreef rique het volgende:[..]
jajajaja, ik weet dat er wel bosjes zijn maar ik bedoelde gewoon echt een groot bos zoals de heuvelrug of de veluwe oid. Wij hebben hier in Bennebroek wat dat betreft ook 2 bossen
quote:Ik ben zelf woonachtig in Haarlem-schalkwijk-europawijk enne, waar ik zit is er weinig tot geen last van buitenlanders. Alleen hier en daar een paar drugsdealers.
vermijdt echt schalkwijk.. Het is misschien goedkoop kopen her en der. Maar onder de Meeste Haarlemmers hier, staat Schalkwijk toch wel bekend onder de Naam Ankara....
Maar mn oude woonplek, langs de Europaweg, daar moet je niet komen, dat is gewoon klein turkije. Alleen maar uitkeringtrekkers en de rest.
Als ik jou was zou ik gaan voor centrum of noord. Das het lekkerste wonen, en overal dichtbij, station, stad, cronje
quote:Dat zal het inderdaad wel worden.
Op maandag 16 juni 2003 12:28 schreef Webcrowler het volgende:
Als ik jou was zou ik gaan voor centrum of noord. Das het lekkerste wonen, en overal dichtbij, station, stad, cronje
www.haarlem.nl (officiele site)
of op
De huisprijzen vind ik in heel Haarlem en omgeving aan de hoge kant. Alleen Velserbroek is redelijk goedkoop, maar dan zit je ook in een gehucht. Wonen aan het Spaarne is bijna onbetaalbaar.
Ik zou niet in de Slachthuisbuurt willen wonen, vanwege het hoge gehalte criminelen en palenpest! Probeer Europawijk/Transvaalbuurt te mijden.
Verder staan er wel leuke eengezinswoningen te koop op de Romeinenstraat, Kleverpark, Marsstraat, Zaanenstraat, Engelenburg (een leuk stukje Schalkwijk) en Santpoorterstraat. Voor jouw budget kun je ook een klein huisje midden in het gezellig centrum kopen, maar dat lijkt me niet erg comfortabel als je een auto hebt.
Wat is er allemaal te doen? Euhm... Elke zomer hebben we Haarlem Jazz (ook erg leuk als je niet van Jazz houdt), Haarlem Culinair, potjesmarkt en bevrijdingspop!
Het uitgaan in Haarlem is echt verschrikkelijk! Er zijn heel veel feestcafés, terrasjes en restaurants, maar er zijn maar 3 discotheekachtige plekken (Club Stalker, Lichtfabriek en Patronaat).
nog wat handige links:
www.haarlemonline.nl
www.haarlem.nl
www.funda.nl voor alle huizen die hier in de regio te koop staan.
quote:Ik wilde al net zeggen ja!!
Op maandag 16 juni 2003 12:39 schreef Jummy het volgende:
Ik ben geboren en getogen in Haarlem - Schalkwijk. Naast de flats die geheel bewoond worden door allochtonen staan hier ook ontzettend mooie villa's! .......
Iedereen die heel Schalkwijk over één kam scheert moet maar eens zijn fietsje
pakken en deze kant op komen, jullie zijn er blijkbaar al errug lang niet geweest
Woon zelf in Molenwijk, is hier prima vertoeven, winkelcentrum met
alles erop en eraan is vlakbij en allochtonen wonen hier niet eens
Die nieuwe villa's die hier allemaal tussen Molenwijk en het Davo-terrein zijn
gebouwd zijn werkelijk prachtig en ik droom ervan daar ooit eens te kunnen wonen.
Als je het kunt betalen, kom dan lekker in Molenwijk wonen, Molenwijk is
Voor alle duidelijkheid Schalkwijk = Molenwijk, Europawijk, Boerhavewijk & Meerwijk
Trouwens, waarom vind je Hoofddorp niks?
quote:Ik kan geen beter kaartje vinden en hierop kan ik moeilijk de betere wijken aangeven.
quote:Idd van de 4 wijken in schalkwijk is molenwijk de beste, ik ga er zelf waarschijnlijk ook wonen. Leuke buurt hoor en lekker dichtbij de molenplas
Op maandag 16 juni 2003 12:47 schreef Faat het volgende:[..]
Ik wilde al net zeggen ja!!
Iedereen die heel Schalkwijk over één kam scheert moet maar eens zijn fietsje
pakken en deze kant op komen, jullie zijn er blijkbaar al errug lang niet geweestWoon zelf in Molenwijk, is hier prima vertoeven, winkelcentrum met
alles erop en eraan is vlakbij en allochtonen wonen hier niet eensDie nieuwe villa's die hier allemaal tussen Molenwijk en het Davo-terrein zijn
gebouwd zijn werkelijk prachtig en ik droom ervan daar ooit eens te kunnen wonen.Als je het kunt betalen, kom dan lekker in Molenwijk wonen, Molenwijk is
Voor alle duidelijkheid Schalkwijk = Molenwijk, Europawijk, Boerhavewijk & Meerwijk
Wat een hoop haarlemmers zitten er trouwen eigenlijk op Fok zeg
quote:Gewoon, simpel huisje in een nette rustige buurt. Wel goed onderhouden want ik ben zelf niet zo'n klusser.
Op maandag 16 juni 2003 13:02 schreef Jummy het volgende:
Naar wat voor huis ben je eigenlijk op zoek? Misschien houd je wel van een flat vier hoog achter...
quote:Hier in mijn straat (Twijnderslaan) staan 2 huizen te koop aangeboden. Althans, 1 huis en 1 apartement dat boven een physiotherapeut zit. Twijnderslaan ligt lekker centraal: Ingeklemd tussen het centrum en het mooiste park van Haarlem: de Hout. En op een steenworp afstand van de snelweg naar Amsterdam. Lekker rustige buurt. Heb alleen geen idee hoe duur de huizen hier zijn, dat moet je maar ff aan je makelaar vragen.
Op maandag 16 juni 2003 13:32 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Gewoon, simpel huisje in een nette rustige buurt. Wel goed onderhouden want ik ben zelf niet zo'n klusser.
En ongeacht wat de mensen die in 1 van de -wijken (oftewel Schalkwijk)
wonen zeggen, daar wil je echt niet wonen als je een koophuis hebt.
Wat dat betreft ben je beter af in Haarlem-Noord of het Centrum of zelfs Velserbroek, voor het geval je ooit nog je huis wilt verkopen.
Want geen Nederlander met zijn gezonde verstand wil een huis kopen in Schalkwijk.
Daar werden (worden) alle allochtonen altijd gedumpt. Met als gevolg dat de criminaliteit daar ook ontzettend hoog is, om van de verloedering en de algehele trieste indruk die daar heerst maar niet te spreken.
Maar misschien hou je daar wel van. En anderen hebben ook gelijk, op sommige plekken in Schalkwijk is het geweldig wonen, vooral helemaal achterin vlakbij de Plassen. Het is alleen jammer dat je toch eerst door die andere wijken heen moet.
Anyway, misschien dat er Fok!ers zijn die je een dagje willen meeleiden door hun mooie, gezellige stadje.
quote:Hoe lang ben jij niet meer in schalkwijk geweest zeg? :/
Op maandag 16 juni 2003 16:25 schreef pandoraB het volgende:
Je zou gewoon eens een dag vrij moeten nemen en dan met de fiets door Haarlem toeren. Je vind zat leuke wijken en plaatsen.En ongeacht wat de mensen die in 1 van de -wijken (oftewel Schalkwijk)
wonen zeggen, daar wil je echt niet wonen als je een koophuis hebt.Wat dat betreft ben je beter af in Haarlem-Noord of het Centrum of zelfs Velserbroek, voor het geval je ooit nog je huis wilt verkopen.
Want geen Nederlander met zijn gezonde verstand wil een huis kopen in Schalkwijk.Daar werden (worden) alle allochtonen altijd gedumpt. Met als gevolg dat de criminaliteit daar ook ontzettend hoog is, om van de verloedering en de algehele trieste indruk die daar heerst maar niet te spreken.
Maar misschien hou je daar wel van. En anderen hebben ook gelijk, op sommige plekken in Schalkwijk is het geweldig wonen, vooral helemaal achterin vlakbij de Plassen. Het is alleen jammer dat je toch eerst door die andere wijken heen moet.
Anyway, misschien dat er Fok!ers zijn die je een dagje willen meeleiden door hun mooie, gezellige stadje.
Criminaliteit valt echt hartstikke mee, een paar jaar terug was het veel erger maar vooral meerwijk is opgeknapt en een stuk beter tegenwoordig, er is nog wel een stukje van meerwijk wat nog steeds niet geweldig is maar dat houdt je nog wel even. Alleen europawijk zou ik mijden als je een koophuis wilt. Meerwijk kan wel, molenwijk kan zeker, en boerhaavewijk ook.
Ik ben wel met je eens dat je in eht noorden van de stad mooiere huizen vindt
quote:Dan fiets je toch via heemstede?! Dat doe ik altijd! Of de zuid-schalkwijkerweg, ook oké.
[...]
En anderen hebben ook gelijk, op sommige plekken in Schalkwijk is het geweldig wonen, vooral helemaal achterin vlakbij de Plassen. Het is alleen jammer dat je toch eerst door die andere wijken heen moet.
[...]
Buurtcommentaar:
Delftwijk - Niet fantastisch, ouderen en buitenlanders
Vondelkwartier - Veel jonge gezinnen en ouderen
Vogelbuurt - Veel jonge gezinnen en ouderen
Planetenwijk - Nette, gevarieerde buurt
Bomenbuurt - Gevarieerde buurt
Overdelft - Erg nette buurt (gaat al richting bloemendaal) SAAI.
Indische buurt - Volksbuurt, niet fantastisch, delen wel oke
Transvaal buurt - Volksbuurt, beter dan de indische maar niet al te tof
Harmenjansbuurt - Niet over praten
Stationsbuurt - Veel bedrijven en nette woningen
Zijlweg Oost - Voornamelijk kleine woningen, meeste wel leuk
Zijlweg West - Nette buurt (gaat al richting overveen)
Ramplaankwartier - Nette ouderen-buurt
Leidse buurt - Aardige buurt
Centrum - Leuk
Houtvaartkwartier - Niet fantastisch
Koninginnebuurt - Erg mooi
Rozenprieel - Volksbuurt
Slachthuisbuurt - Volksbuurt, niet zo tof, zijn hard aan het verbeteren
Van Zeggelen Buurt - Ken ik niet
Parkwijk - Ken ik niet
Zuiderpolder - Saai, gezinnen
Den Hout - Heel Chic
Europawijk - Niet doen; oudjes en buitenlanders
Boerhavewijk - (Ietsje) Minder erg dan Europa
Meerwijk - (Ietsje) Minder erg dan Boerhavewijk
Molenwijk - Gevarieerd wordt richting Spaarne of Molenplas beter
Dat waren ze zo'n beetje. Ik vind het een topstad.
quote:Doe toch normaal zeg. Schalkwijk is dus voor de voll 100% geen achterstalige criminele allachtone dump buurt.
Want geen Nederlander met zijn gezonde verstand wil een huis kopen in Schalkwijk.Daar werden (worden) alle allochtonen altijd gedumpt. Met als gevolg dat de criminaliteit daar ook ontzettend hoog is, om van de verloedering en de algehele trieste indruk die daar heerst maar niet te spreken.
Tuurlijk, je hebt blokken waar alleen maar buitenlanders wonen, maar dat hebbie in amsterdam ook (omg. bijlmer).
Jullie haarlem noorders moeten maar eens de fiets pakken en hierheen fietsen. Er gebeurt hier weinig tot niets (tis hier dan ook saai).
Het is gewoon puru bull shit dat schalkwijk een aso buurt is.
quote:Ik woon in het centrum, vlakbij het station, en da's ook weer vlakbij de cronje enzow.
Op maandag 16 juni 2003 12:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat zal het inderdaad wel worden.
En er heerst GEEN trieste indruk als je er loopt of rijdt, er mag alleen meer gebeuren op het gebied van plezier.
Maar ook daar gaan ze aan werken. Boven op het winkelcentrum, komt een tweede verdieping met bioscoop, uitgaangs gelegenheid etc etc
quote:Need I say more? Over het aso gehalte van Schalkwijk dan?
Op maandag 16 juni 2003 16:55 schreef Webcrowler het volgende:[..]
Doe toch normaal zeg. Schalkwijk is dus voor de voll 100% geen achterstalige criminele allachtone dump buurt.
Tuurlijk, je hebt blokken waar alleen maar buitenlanders wonen, maar dat hebbie in amsterdam ook (omg. bijlmer).
Jullie haarlem noorders moeten maar eens de fiets pakken en hierheen fietsen. Er gebeurt hier weinig tot niets (tis hier dan ook saai).
Het is gewoon puru bull shit dat schalkwijk een aso buurt is.
En zo zie je maar weer.
Elke Schalkwijker denkt dat-ie in het nette deel van Schalkwijk woont.
En ik kom, zeer tegen mijn zin in, nog regelmatig in Schalkwijk.
Het is gewoon armoe troef daar in de meeste delen.
Ik heb het gewoon niet zo op getto's.
quote:Hee, waar is het Kleverpark gebleven
Op maandag 16 juni 2003 16:46 schreef manshi het volgende:[..]
Dan fiets je toch via heemstede?! Dat doe ik altijd! Of de zuid-schalkwijkerweg, ook oké.
Buurtcommentaar:
Delftwijk - Niet fantastisch, ouderen en buitenlanders
Vondelkwartier - Veel jonge gezinnen en ouderen
Vogelbuurt - Veel jonge gezinnen en ouderen
Planetenwijk - Nette, gevarieerde buurt
Bomenbuurt - Gevarieerde buurt
Overdelft - Erg nette buurt (gaat al richting bloemendaal) SAAI.
Indische buurt - Volksbuurt, niet fantastisch, delen wel oke
Transvaal buurt - Volksbuurt, beter dan de indische maar niet al te tof
Harmenjansbuurt - Niet over praten
Stationsbuurt - Veel bedrijven en nette woningen
Zijlweg Oost - Voornamelijk kleine woningen, meeste wel leuk
Zijlweg West - Nette buurt (gaat al richting overveen)
Ramplaankwartier - Nette ouderen-buurt
Leidse buurt - Aardige buurt
Centrum - Leuk
Houtvaartkwartier - Niet fantastisch
Koninginnebuurt - Erg mooi
Rozenprieel - Volksbuurt
Slachthuisbuurt - Volksbuurt, niet zo tof, zijn hard aan het verbeteren
Van Zeggelen Buurt - Ken ik niet
Parkwijk - Ken ik niet
Zuiderpolder - Saai, gezinnen
Den Hout - Heel Chic
Europawijk - Niet doen; oudjes en buitenlanders
Boerhavewijk - (Ietsje) Minder erg dan Europa
Meerwijk - (Ietsje) Minder erg dan Boerhavewijk
Molenwijk - Gevarieerd wordt richting Spaarne of Molenplas beter
Dat waren ze zo'n beetje. Ik vind het een topstad.
Kleverpark: 10 minuten van de stad
20 minuten van het strand
5 minuten van het station
5 minuten van de Cronjé (langste overdekte winkelstraat van Nederland - handig als het slecht weer is)
(dit zijn fietsafstanden)
Supermarkt en postkantoor in de wijk, evenals de gebruikelijke buurtwinkels en eettentjes
Stadskweektuin
Ook handig: ziekenhuis naast de deur
quote:Zucht.. als ik dit als rasechte Mug toch lees.... Wat is Haarlem toch prachtig!
Op maandag 16 juni 2003 17:35 schreef Rewimo het volgende:
Hee, waar is het Kleverpark geblevenEr staan hier nog twee leuke bovenhuizen te koop (Meester Cornelisstraat), rond de ¤ 220.000
Kleverpark:
10 minuten van de stad
20 minuten van het strand
5 minuten van het station
5 minuten van de Cronjé (langste overdekte winkelstraat van Nederland - handig als het slecht weer is)
(dit zijn fietsafstanden)
Supermarkt en postkantoor in de wijk, evenals de gebruikelijke buurtwinkels en eettentjes
Stadskweektuin
Ook handig: ziekenhuis naast de deur
quote:ben ik het volkomen mee eens. Haarlem is zeker wel een prachtige stad om in te wonen.
Op maandag 16 juni 2003 17:37 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
Zucht.. als ik dit als rasechte Mug toch lees.... Wat is Haarlem toch prachtig!
quote:Jij bent echt niet helemaal wijs hoor
Op maandag 16 juni 2003 17:22 schreef pandoraB het volgende:
Need I say more? Over het aso gehalte van Schalkwijk dan?
Ik kijk wel uit om met mijn fiets naar schalkwijk te gaan.
Al zet je hem met 3 sloten op slot. Weg is-ie toch wel. Allemaal crimineeltjes daar...........
De wijk tussen Molenwijk en Davo-terrein waar ik het eerder over had en best heel
graag wil wonen, begint bij koopprijzen vanaf 4 à 500.000 euro, maar zullen idd
alleen wel aso's zijn die daar wonen, die bovendien nog op fietsenjacht gaan ook
quote:Ik nodig je bij deze uit om eens langs te komen, en mij te laten zien waar jij over praat. Want het deel waar ik in woon, tussen italielaan en davo in, is het geen ghetto, en de rest daarbuiten, daar kom ik vaak, heel vaak.
Op maandag 16 juni 2003 17:22 schreef pandoraB het volgende:[..]
Need I say more? Over het aso gehalte van Schalkwijk dan?
Ik kijk wel uit om met mijn fiets naar schalkwijk te gaan.
Al zet je hem met 3 sloten op slot. Weg is-ie toch wel. Allemaal crimineeltjes daar.En zo zie je maar weer.
Elke Schalkwijker denkt dat-ie in het nette deel van Schalkwijk woont.
En ik kom, zeer tegen mijn zin in, nog regelmatig in Schalkwijk.
Het is gewoon armoe troef daar in de meeste delen.
Ik heb het gewoon niet zo op getto's.
Maar iemand zoals jij, die er zo nu en dan komt, weet het beter dan iemand die er al 19 jaar woont neem ik aan.
EN NU WEER ONTOPIC
quote:We zijn toch ontopic bezig? Ik waarschuw deze aardige persoon alleen voor de Bijlmer van Haarlem.
Op maandag 16 juni 2003 17:56 schreef Webcrowler het volgende:[..]
Ik nodig je bij deze uit om eens langs te komen, en mij te laten zien waar jij over praat. Want het deel waar ik in woon, tussen italielaan en davo in, is het geen ghetto, en de rest daarbuiten, daar kom ik vaak, heel vaak.
Maar iemand zoals jij, die er zo nu en dan komt, weet het beter dan iemand die er al 19 jaar woont neem ik aan.
EN NU WEER ONTOPIC
En tja, dat je er al 19 jaar woont dan is het niet zo gek dat je je buurtje verdedigt. Zou ik ook doen. En trouwens, ik zeg toch dat er ook hier en daar wel een leuk straatje tussen zit?
quote:Een heel belangrijk punt als je in Haarlem een huis koopt. Vooraf goed informeren bij eigenaar en makelaar !!!!
Op maandag 16 juni 2003 12:39 schreef Jummy het volgende:Ik zou niet in de Slachthuisbuurt <knip> en palenpest!
Verder is het goed toeven in Haarlem. Ik woon er niet, werk er wel.
quote:Hee, dan fiets je langs mijn huisje
Op maandag 16 juni 2003 16:46 schreef manshi het volgende:
Dat doe ik altijd! Of de zuid-schalkwijkerweg, ook oké.
quote:Daar woon ik. Ik ben geen aso.
Op maandag 16 juni 2003 17:48 schreef Faat het volgende:[..]
Jij bent echt niet helemaal wijs hoor
De wijk tussen Molenwijk en Davo-terrein waar ik het eerder over had en best heel
graag wil wonen, begint bij koopprijzen vanaf 4 à 500.000 euro, maar zullen idd
alleen wel aso's zijn die daar wonen, die bovendien nog op fietsenjacht gaan ook
Heet btw park oosterspaarn
quote:Aha, ik vroeg me al af of dat ook Molenwijk heette, maar het heeft dus een eigen naam
Op dinsdag 17 juni 2003 00:06 schreef manshi het volgende:
Daar woon ik. Ik ben geen aso.Heet btw park oosterspaarn
Echt mooi man daar die huizen
quote:dank je!
Op dinsdag 17 juni 2003 07:05 schreef Faat het volgende:[..]
Aha, ik vroeg me al af of dat ook Molenwijk heette, maar het heeft dus een eigen naam
Echt mooi man daar die huizen
quote:reageer dan niet, er werdt gevraagd hoe Haarlem is, en niet of je er goedkoop tickets kan kopen
Op dinsdag 17 juni 2003 12:40 schreef breaky het volgende:
In Haarlem haal ik altijd mijn goeikope vliegtickets! Voor de rest ken ik het niet zo.
Haarlem is verder zeer goed te doen hoor. Woon zelf op een woonbootje op t spaarne, in de zomer lekker varen, beetje zwemmen en in de winter lekker schaatsen (als er ijs ligt).
je bent binnen 5 minuten in de stad(met fiets).
we liggen tussen de slachthuisbuurt en de rozenprieel.
van de slachthuisbuurt hebben we niet veel last, wel af en toe een achtervolging tussen de politie en de kampers.
de rozenprieel echter zijn een stelletje aso's. in de zomer zitten ze de heledag gezellig buiten maar 's avonds begint de drank te werken en krijgen ze ruzie. tot 2 uur snachts schreeuwen en ruzie maken is geen uitzondering. (zou daar dan ook geen huis zoeken).
je kan er verder in haarlem goed uitgaan, veel cafe's en restaurantjes.
puik stadje, ik ga hier niet weg
quote:OMFG hoe kom jij in godsnaam aan de term "ruiten-blousjes-mensen"
Op dinsdag 17 juni 2003 12:54 schreef Z het volgende:
Ha, ik heb 6 jaar in Haarlem gewoond, en vind het wel een fijne stad maar eigenlijk ook een beetje saaiig. Het kan soms zo enorm middelmatig zijn. Dat komt denk ik omdat er de enorme hoeveelheid aan "ruiten-blousjes-mensen" die in en om Haarlem wonen (als je begrijpt wat ik bedoel). En qua uitgaan gebeurt er ook niet zo heel veel. Je kan er wel fantastisch uit eten gaan en op terrassen zitten, en je zit lekker dicht bij het strand, en A'dam!
quote:
Wat dat betreft ben je beter af in Haarlem-Noord of het Centrum of zelfs Velserbroek, voor het geval je ooit nog je huis wilt verkopen.
Want geen Nederlander met zijn gezonde verstand wil een huis kopen in Schalkwijk.
quote:Je snapt er niets van
Op dinsdag 17 juni 2003 12:45 schreef DrNizeGuy het volgende:
de rozenprieel echter zijn een stelletje aso's. in de zomer zitten ze de heledag gezellig buiten maar 's avonds begint de drank te werken en krijgen ze ruzie. tot 2 uur snachts schreeuwen en ruzie maken is geen uitzondering.
Het begint weer te spelen en ik moet nu toch eens serieus beginnen te kijken!
Bedankt voor alle reactie tot dusver!
quote:tsja, zoals velen hierboven zeggen is Haarlem Noord, toch het mooiste gedeelte van Haarlem. Vooral in de vogelbuurt zijn veel mooie huizen in een rustige omgeving.
Op woensdag 15 oktober 2003 14:53 schreef Strolie75 het volgende:
*schop*Het begint weer te spelen en ik moet nu toch eens serieus beginnen te kijken!
Bedankt voor alle reactie tot dusver!
Succes iig met zoeken
Naast de reeds genoemde wijken vind ik persoonlijk de Zuiderpolder echt een afrader. Heb er jaren geleden zelf een tijd gewoond, maar zou er echt niet meer terugwillen. Ongezellig is nog een veel te positieve beschrijving.
groet,
Frida
quote:Zou wel leuk zijn weer een extra voor de haarlem-meeting
Op vrijdag 5 december 2003 17:10 schreef StefanFM het volgende:
en hebben we een nieuwe haarlemmer?strollie?
quote:jij denkt mee
Op vrijdag 5 december 2003 18:16 schreef hace_x het volgende:[..]
Zou wel leuk zijn weer een extra voor de haarlem-meeting
Maar goed, das maar een klein stukje Haarlem....
De stad is wel mooi, maar zo geweldig vind ik het nu ook weer niet. Je hebt een paar grachten, er staan wel mooie panden overal.
Het uitgaan in Haarlem vind ik echt bagger. Je hebt fuckin veel café's. Maar echte goeie discotheken zijn hier niet. Mja je hebt de Stalker en de Delerium, maar dat vind ik ook geen toptenten.
Uitgaan in zandvoort... Mja moet je ook weer net iemand voor zijn.
quote:Uitgaan in Zandvoort is al helemaal triest
Op zaterdag 6 december 2003 00:12 schreef Cool_Runner het volgende:
Haarlem ligt erg centraal. Je hebt zandvoort en Amsterdam naast je.
Voor de rest heb je veel restaurantjes in de stad.De stad is wel mooi, maar zo geweldig vind ik het nu ook weer niet. Je hebt een paar grachten, er staan wel mooie panden overal.
Het uitgaan in Haarlem vind ik echt bagger. Je hebt fuckin veel café's. Maar echte goeie discotheken zijn hier niet. Mja je hebt de Stalker en de Delerium, maar dat vind ik ook geen toptenten.
Uitgaan in zandvoort... Mja moet je ook weer net iemand voor zijn.
Tja als je niet van kroegen houd en je bent 20+ Dan is er weinig te doen in Haarlem...
quote:Onzin
Op zaterdag 6 december 2003 13:15 schreef StefanFM het volgende:[..]
Uitgaan in Zandvoort is al helemaal triest
Tja als je niet van kroegen houd en je bent 20+ Dan is er weinig te doen in Haarlem...
Voor de rest perfect uit eten gaan.
Zoals eerder gezegd lekker centraal.
EN die mensen hier boven die denken dat Noord het mooiste is zijn niet goed bij hun hoofd. Of Centrum of rond de hout.
Maar daar betaal je ook voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |