abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11134933
TIFO, onstaan in Italie en overgewaaid naar andere landen.... in kleine mate dus ook naar Nederland. Het toch wat gematigde Nederland. Waar in Italie en veel andere landen het een grote ere kwestie is wie er met de beste en mooiste TIFO-actie's op de proppen komt hechten er hier slechts enkelen waarde aan. En dat is toch jammer aangezien het hele fenomeen prachtige beelden op kan leveren.

Twente doet het. Maar waarvoor precies? Om hun ploeg te ondersteunen uiteraard maar is een andere reden van het uitvoeren van zulke actie's niet het aftroeven van de supporters van de tegenstander?? Er valt dus weinig af te troeven aangezien hun tegenstanders zich meestal niet eens afgetroefd voelen.
Ajax en Feyenoord hadden het afgelopen seizoen wel een klein TIFO-oorlogje nadat er op de site van Vak 410 een stukje stond waarbij met iets andere woorden werd beweerd dat er buiten Ajax en Twente geen Tifosi in Nederland te vinden zijn. Iets wat ze in Rotterdam natuurlijk niet op zich lieten zitten.
Bovendien waren de thema's van hun actie's ook wel een leuke bijkomstigheid elke keer. Feyenoord begon met 'De Kuip Echt Gras' waarop Ajax antwoorde met 'Ajax Echt Voetbal' en Feyenoord op zijn beurt weer kwam met 'Feyenoord Echte Supporters'. Goede concurrentie tilt jezelf ook weer op naar een hoger niveau. Erg leuk, alleen jammer dat het alleen tussen de grote 2 gebeurd.

Er zou een algemene website moeten komen over de complete Nederlandse TIFO-scene. Zo zou het hele gebeuren meer bekendheid en populariteit krijgen en zullen de clubs ook eerder dingen als vlaggenstokken enzo toelaten. Bovendien zou er ook een gezamelijk spreekorgaan zijn waardoor je sterker staat bij bijvoorbeeld dingen als het pleiten voor het toelaten van fakkels in het stadion.

Ik hoop dat het hier in Nederland nog écht eens goed van de grond komt en dat er meer clubs van zich gaan laten spreken de komende jaren. Ik ben natuurlijk ook weer benieuwd wie er volgend seizoen deze strijd op de tribune's zal gaan winnen. Ajax, Feyenoord of misschien wel Twente? Ik ga de score in ieder geval bijhouden, misschien wel een idee om dat in dit topic te doen?

Ik weet dat er met Mooiste Sfeerfoto's al een topic was over ongeveer dit onderwerp maar dat was eigenlijk meer een gallerij van foto's waar verder niet zoveel erover gezegd werd. Bovendien is die al een tijdje uit het zicht verdwenen.

maandag 16 juni 2003 @ 02:10:19 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_11134945
Samenvatting svp.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 16 juni 2003 @ 02:12:48 #3
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_11134969
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 00:21:04 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 16 juni 2003 @ 08:05:32 #4
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_11135841
quote:
Op maandag 16 juni 2003 02:12 schreef Mikkie het volgende:
De TIFO van Feyenoord heeft al vaker goede acties gehad... vind ik dan.

Kijk maar eens op www.feyenoordnet.nl en dan via 'Supportersvereniging' naar 'TIFO-team'...en daar kun je van alles bekijken...mooie fotogaleries enzow...

Kan je beter kijken op www.tifonet.nl.
A.M.A.B
pi_11150183
quote:
Op maandag 16 juni 2003 02:10 schreef static het volgende:
Samenvatting svp.
De NL TIFO-scene zou moeten groeien en daarom zou der een algemene site over moeten komen.
Zitten er hier eigenlijk mensen die bij hun club betrokken zijn bij de TIFO activiteiten?
  maandag 16 juni 2003 @ 20:26:28 #6
37392 ultra
Lega Nord
pi_11151754
Ik ben TIFO gek Helaas komt er bij Haarlem te weinig man om massale tifo acties te houden....We zijn hier wel weer bezig om ons vlaggen arsenaal op peil te krijgen. We stonden altijd bekend als de club met het gaarste voetbal en de mooiste vlaggen hehe.
  maandag 16 juni 2003 @ 21:03:21 #7
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_11152567
quote:
Op maandag 16 juni 2003 02:09 schreef Cruoninga het volgende:
Bovendien waren de thema's van hun actie's ook wel een leuke bijkomstigheid elke keer. Feyenoord begon met 'De Kuip Echt Gras' waarop Ajax antwoorde met 'Ajax Echt Voetbal' en Feyenoord op zijn beurt weer kwam met 'Feyenoord Echte Supporters'. Goede concurrentie tilt jezelf ook weer op naar een hoger niveau. Erg leuk, alleen jammer dat het alleen tussen de grote 2 gebeurd.

Er zou een algemene website moeten komen over de complete Nederlandse TIFO-scene. Zo zou het hele gebeuren meer bekendheid en populariteit krijgen en zullen de clubs ook eerder dingen als vlaggenstokken enzo toelaten. Bovendien zou er ook een gezamelijk spreekorgaan zijn waardoor je sterker staat bij bijvoorbeeld dingen als het pleiten voor het toelaten van fakkels in het stadion.

Ik hoop dat het hier in Nederland nog écht eens goed van de grond komt en dat er meer clubs van zich gaan laten spreken de komende jaren. Ik ben natuurlijk ook weer benieuwd wie er volgend seizoen deze strijd op de tribune's zal gaan winnen. Ajax, Feyenoord of misschien wel Twente? Ik ga de score in ieder geval bijhouden, misschien wel een idee om dat in dit topic te doen?

Feyenoord kwam met een velletjesactie over de hele noordzijde.
en ajax kwam met een spandoekje,
dat is toch niet te verglijken :S
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 juni 2003 @ 21:36:41 #8
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_11153335
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:03 schreef Elmotje het volgende:

[..]

Feyenoord kwam met een velletjesactie over de hele noordzijde.
en ajax kwam met een spandoekje,
dat is toch niet te verglijken :S

Tsja tis wel ff een verschil:

gesponsord worden en zo je TIFO acties voorbereiden en bekostigen,

of alles zelf regelen en betalen zoals de supporters bij Ajax doen!

AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_11153970
Ultra, die vlaggen van jullie ken ik idd wel. Zien der niet slecht maar laten jullie je verder ook zien op 1 of andere manier? Massale actie´s lukt uiteraard niet maar dan doen jullie het toch op wat kleinere schaal?
pi_11156228
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:36 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Tsja tis wel ff een verschil:

gesponsord worden en zo je TIFO acties voorbereiden en bekostigen,

of alles zelf regelen en betalen zoals de supporters bij Ajax doen!

Wordt het bij Feijenoord niet geregeld door de supporters dan?? Bij Feijenoord hebben ze ook geld moeten verzamelen dmv van merchadinsing (petten, sjalen, vlaggen) voor het TIFO gebeuren, en er is vanuit de supporters vereninging een bedrag gereseveerd, dat is dus ook gewoon het geld van de supporters.
Later hebben de sponsoren hun waardering laten blijken over het TIFO gebeuren door de hardwerkende supporters die voor de acties zorgde te ondersteunen met een financiële injectie. Ook de NS heeft geld aan het TIFO team geschonken om hun blunders in Eindhoven goed te maken.

Maar over het TIFO zelf, in het begin vond ik het schitterend om te zien, maar dit seizoen was het van Feijenoord kant toch wat minder (hoewel Newcastle en PSV toch weer een mooi plaatje gaf). Mede doordat er bij de finale een hoop schade is aangericht aan de attributen van TIFO. De vlaggen gingen uit de vakken, en vuurwerk acties werden verboden (door de KNVB).
Seizoen 2001/2002 was wat dat betreft een hoogtepunt, met schitterende acties zowel nationaal als internationaal. Ik vind het alleen jammer dat grote dele supporters alles af laten hangen van TIFO, en daardoor in hun leunstoel naar de wedstrijd zitten te kijken.

Je kan nog zoveel vlaggen, bordjes, en vuurwerk gebruiken, beleving zal toch echt uit je zelf moeten komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Staanplaats op 17-06-2003 10:13]

"..and in my brain it's going wrong.."
pi_11158346
In de bekerconfrontatie stelde de actie van feyenoord inderdaad wat teleur.

Dat TIFO feyenoord een (voorlopige) voorsprong heeft is mijns inziens logisch. Zij zijn al veel langer bezig dan TIFO 410, en van Zuid hoeft het niet te komen denk ik... Hetgeen erg jammer is...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_11158480
De WSU ( West Side Ultras ) van Roda timmeren ook aardig aan de weg ( ze bestaan pas 2 jaar! ). t Begon 2 jaar terug met een grote choreografie op Zuid, in de wedstrijd tegen Ajax, waar met zwarte letters op n gele achtergrond FORZA RODA werd gespeld. Daarnaast worden bijna altijd de 5 grote vlaggen op west gezwaaid, gooien we regelmatig met werplinten, confetti of hebben we ballonnen. Voor de wedstrijden tegen de traditionele top 3 hebben we altijd speciale acties, meestal een choreografie dus.

Voor volgend jaar ziet t er ook weer goed uit, dr komen meer grote vlaggen, en met hopenlijk vollere tribunes zullen er ook weer massale choreografiën gehouden worden.

vlaggen:

choreografie:

Mega-spandoek:

letteracties:

werplinten:

jaquard banners:

anti knvb actie:

en vergeet niet de sfeerartikelen die iedere supporter wel bij zich heeft: de sjaal:

[Dit bericht is gewijzigd door TheGHunter op 17-06-2003 01:07]

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  dinsdag 17 juni 2003 @ 14:32:25 #13
37392 ultra
Lega Nord
pi_11168627
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:56 schreef Cruoninga het volgende:
Ultra, die vlaggen van jullie ken ik idd wel. Zien der niet slecht maar laten jullie je verder ook zien op 1 of andere manier? Massale actie´s lukt uiteraard niet maar dan doen jullie het toch op wat kleinere schaal?
Helaas hangen de mooiste doeken er bijna nooit meer, dus vandaar dat er weer wat nieuwe moeten worden gemaakt. En verder is het wel een beetje marginaal hier. Zo`n megavlag hebben we nog en zo nu en dan een beetje provocerend doekje (tegen Telstar of destijds met het incident tussen Koordes en Goudmijn). Maar dat is het dan ook wel...
pi_11176319
Vlag van de Week van Willibrord op Zuid..

Meer info voor TIFO in de arena kun je kijken over een tijde weer op www.tifosivak410.nl maar zoals jullie denk ik weten zijn alle (betere) Ajax-site's voorlopig offline..

A.F.C.A. Since 1900
  woensdag 18 juni 2003 @ 12:26:45 #15
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11190065
quote:
Op maandag 16 juni 2003 23:11 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Wordt het bij Feijenoord niet geregeld door de supporters dan?? Bij Feijenoord hebben ze ook geld moeten verzamelen dmv van merchadinsing (petten, sjalen, vlaggen) voor het TIFO gebeuren, en er is vanuit de supporters vereninging een bedrag gereseveerd, dat is dus ook gewoon het geld van de supporters.
Later hebben de sponsoren hun waardering laten blijken over het TIFO gebeuren door de hardwerkende supporters die voor de acties zorgde te ondersteunen met een financiële injectie. Ook de NS heeft geld aan het TIFO team geschonken om hun blunders in Eindhoven goed te maken.

Maar over het TIFO zelf, in het begin vond ik het schitterend om te zien, maar dit seizoen was het van Feijenoord kant toch wat minder (hoewel Newcastle en PSV toch weer een mooi plaatje gaf). Mede doordat er bij de finale een hoop schade is aangericht aan de attributen van TIFO. De vlaggen gingen uit de vakken, en vuurwerk acties werden verboden (door de KNVB).
Seizoen 2001/2002 was wat dat betreft een hoogtepunt, met schitterende acties zowel nationaal als internationaal. Ik vind het alleen jammer dat grote dele supporters alles af laten hangen van TIFO, en daardoor in hun leunstoel naar de wedstrijd zitten te kijken.

Je kan nog zoveel vlaggen, bordjes, en vuurwerk gebruiken, beleving zal toch echt uit je zelf moeten komen.

Tuurlijk word tifo bij f. door supporters geregeld, maar de wijze waarop het meeste geld word verkregen vind ik "fout". Dit tot in tegenstelling tot tifosi410 word ALLES zelf door de supporters betaald, denk hierbij aan verkoop van al eerder genoemde cd's, shirts, truien etc. etc, ook zijn er collectes om de kas weer iets omhoog te gooien. Van dit geld word niet alles betaald wat er ook daadwerkelijk in het vak is te zien.

Veel bandieri's die te zien zijn worden door mensen zelf THUIS gemaakt en dus ook betaald. De tifo bij f. staat bij ons bekend als een soort van tell-sell-tifo, jullie hebben onderhand alles al eens besteld wat er te bestellen valt bij tifo.it.

Vlaggen: fantastisch zoveel mooie grote vlaggen alleen: VOOR de tribune? what the... , vlaggen horen op de tribune's

Het tifo gevoel word bij Ajax en dan name bij 410 steeds hoger en beter, mensen laten niet alles afhangen van een bepaalde groep mensen en maken zelf thuis van alles, alles kris kras door elkaar dat VIND ik pas tifo.

Het oogt bij 410 nog klein maar wat wil je als je 2 jaar bezig bent met een compleet nieuwe groep van VOORNAMELIJK jongeren.

NIET GEPOST DOOR (SUPER-MARIO) by the way...

pi_11195605
Ik meende anders ook eens ergens te hebben gelezen dat jullie ook wat spul in Italie hadden besteld. Komt de term TIFO trouwens niet van tifo.it? Dan zou TIFO dus van oorsprong al tell-sell TIFO zijn. En dan nog kan je je afvragen of het uitmaakt hoe je het doet, als je het maar doet. En een hele curve is gewoon wat groter dan 1 vakje in een bovenhoek van een stadion.
pi_11195682
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 14:32 schreef ultra het volgende:

[..]

Helaas hangen de mooiste doeken er bijna nooit meer, dus vandaar dat er weer wat nieuwe moeten worden gemaakt. En verder is het wel een beetje marginaal hier. Zo`n megavlag hebben we nog en zo nu en dan een beetje provocerend doekje (tegen Telstar of destijds met het incident tussen Koordes en Goudmijn). Maar dat is het dan ook wel...

Eh, als de mooiste bijna nooit meer hangen waarom hang je ze dan niet gewoon opnieuw op??? Hoe maken jullie je vlaggen eigenlijk? Kan je hier wat fotos neer zetten?
pi_11195768
F.?? Hihi! Zal ik nu ook A. gaan schrijven, of zelfs a.!

Tifo-gevoel? Ach ja leuk, ik hoef het niet per sé te hebben. Begrijp me niet verkeerd ik vind TIFO-acties mooi om te zien, maar ik prefereer toch de 'Engelse' vorm van supporten, dan met 1000 man in fanshopshirtje op het vak te zitten.

Bij vak 410 moet ik toch steeds denken aan die ene vrouwelijke steward, Josine Rienks!
"Vaak vinden ze me streng, maar ik moet wel duidelijk blijven!"

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat vak 410 toch redelijk op weg is, en ze vrij mooie bandieri's (?) hebben. Maar zoals je waarschijnlijk ook weet draait het in de (Italiaanse) TIFO-scene niet om bandieri's(?), maar om choreografie. Neem alleen al de CL-finale en de halve finale Inter - AC en andersom. Misschien ook wel een ideetje voor 410, zelf choreografie-blaadjes inkleuren....

Maar het ging om Feijenoord, ik kan me er invinden hoor dat de vlaggen in de vakken moeten, ook vanuit de KBG (klankbordgroep) is dit aangegeven dacht ik. Maar mede door nare ervaringen tijdens de UEFA-cup finale en uit veiligheidsoverwegingen verdwenen de vlaggen van de vakken, in de amstel cup finale, waren de vlaggen ook weer in de vakken.

Maar zoals ik al zei, ik vind het zien van TIFO-acties mooi, maar als ze er niet waren zo ik het ook niet erg vinden. Ik vind de beleving toch een stuk belangrijker.

[Dit bericht is gewijzigd door Staanplaats op 18-06-2003 16:30]

pi_11196272
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:10 schreef Staanplaats het volgende:

Tifo-gevoel? Ach ja leuk, ik hoef het niet per sé te hebben. Begrijp me niet verkeerd ik vind TIFO-acties mooi om te zien, maar ik prefereer toch de 'Engelse' vorm van supporten, dan met 1000 man in fanshopshirtje op het vak te zitten.

Bij vak 410 moet ik toch steeds aan die ene vrouwelijke steward, Josine Rienks!

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat vak 410 toch redelijk op weg is, en ze vrij mooie bandieri's (?) hebben. Maar zoals je waarschijnlijk ook weet draait het in de (Italiaanse) TIFO-scene niet om bandieri's(?), maar om choreografie. Neem alleen al de CL-finale en de halve finale Inter - AC en andersom. Misschien ook wel een ideetje voor 410, zelf choreografie-blaadjes inkleuren....

Maar het ging om Feijenoord, ik kan me er invinden hoor dat de vlaggen in de vakken moeten, ook vanuit de KBG (klankbordgroep) is aangegeven dacht ik. Maar mede door nare ervaringen tijdens de UEFA-cup finale en uit veiligheidsoverwegingen verdwenen de vlaggen van de vakken, in de amstel cup finale, waren de vlaggen ook weer in de vakken.

Maar zoals ik al zei, ik vind het zien van TIFO-acties mooi, maar als ze er niet waren zo ik het ook niet erg vinden. Ik vind de beleving toch een stuk belangrijker.

Juist ja, het ziet er allemaal leuk uit, maar het allemaal bedoeld om de sfeer te verbeteren. Vroeger hadden we geen TIFO acties maar was de sfeer vele malen beter. Geef mij ook die Engele sfeer maar, gewoon met een heel stadion continu zingen, dat is sfeer!
pi_11196978
TIFO en sfeer is ook wel iets heel anders. TIFO is die halve minuut als de spelers het veld opkomen en dan ist klaar.
  woensdag 18 juni 2003 @ 19:58:53 #21
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11201406
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:10 schreef Staanplaats het volgende:

Bij vak 410 moet ik toch steeds denken aan die ene vrouwelijke steward, Josine Rienks!

Maar het ging om Feijenoord, ik kan me er invinden hoor dat de vlaggen in de vakken moeten, ook vanuit de KBG (klankbordgroep) is dit aangegeven dacht ik. Maar mede door nare ervaringen tijdens de UEFA-cup finale en uit veiligheidsoverwegingen verdwenen de vlaggen van de vakken, in de amstel cup finale, waren de vlaggen ook weer in de vakken.

De 'engelse' manier van supporten zie je bij ons meer terug op zuid zoals je weet, hier is geen weinig leven voor tifo maar dat verhaal zul je zelf ook wel kennen.

pff.. die steward hou is op zeg, wat denk je zelf? Dat zei de "baas" is? haha mocht ze willen ik weet zelf niet wat ze er doen maar goed heb er verders geen last van en geeneens zin om me er aan te irriteren.

Kijk een choreagrafie (of hoe dan ook) is mooi maar kost veel voorbereiding, dit is al eens eerder goed uitgevoerd(eerste klassieker in de arena) en later nog eens geprobeerd maar totaal mislukt, niet door 410 geregeld overigens.
Een nieuwe poging op kleinere schaal dit jaar... wacht maar af
Ik zie meer beleving in een tifosi groep wanneer men zelf initiativen (bandieri's, fakkels, spandoeken etc. etc.)neemt ipv alles laat afhangen van een bepaalde groep.

TIFO is begonnen in de jaren 70 en heeft die naam gekregen, niet omdat een bedrijf die heeft gegeven.

pi_11202772
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 19:58 schreef super-mario het volgende:

[..]

TIFO is begonnen in de jaren 70 en heeft die naam gekregen, niet omdat een bedrijf die heeft gegeven.

Mja, ik wist daar het fijne toch al niet van. Waar komt het dan vandaan? De afkorting staat toch voor Torcida International Fans Organisation?
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:15:31 #23
37392 ultra
Lega Nord
pi_11203473
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:07 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Eh, als de mooiste bijna nooit meer hangen waarom hang je ze dan niet gewoon opnieuw op??? Hoe maken jullie je vlaggen eigenlijk? Kan je hier wat fotos neer zetten?

Bij nader inzien gaat het maar om 1 doekje die er nooit meer hangt. Maar dat is er ook wel een van 20 meter lang ofzow. Die hangt er bijna nooit meer, omdat de eigenaar van dat doekje lang niet altijd meer kan komen.
En hoe wij ze maken?? We halen bij zo`n lappenwinkel gewoon een zooi lappen en dan kunnen we 2 dingen doen. je gaat naar een locale goedkope kleermaker en dan zeg je wat er met die lappen moet gebeuren. Aangezien dat hier zo`n beetje allemaal Turken zijn, is het lastig om precies duidelijk te maken wat je nou precies wilt. En als tweede optie kan je zelf het naald en draad er ff bij pakken.....Als we ze hier nou weer eens allemaal zouden gaan ophangen, dan kunnen we toch wel behoorlijk veel van de hekken volhangen. Voor zo`n verschrikkelijk kleine aanhang vind ik dat we het nog best aardig doen wat dat betreft....

Hier zie je er een aantal. Er zijn er nog een paar, maar daar heb ik geen foto`s van kunnen vinden. meer doeken dan supporters

pi_11203640
Naaien, laten drukken, verfen...wat al niet kan. Ik gebruik zelf liever verf. Ben ik persoonlijk wat handiger mee en je kan ook wat gedetailleerdere afbeeldingen maken.
Maar het ziet er idd niet slecht uit, zeker voor een toch niet al te grote club. Ik zal straks ook nog weleens wat van mijn eigen creaties online gooien.
pi_11203784
Bij NEC hebben we sinds kort een groep die zich bezighoudt met sfeeracties. De eerste sfeeractie was bij NEC-Vitesse en was een groot succes. Deze actie kreeg ook allerlei complimenten van grotere sfeerteams in het land.

woensdag 18 juni 2003 @ 22:54:36 #26
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11206817
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:46 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Mja, ik wist daar het fijne toch al niet van. Waar komt het dan vandaan? De afkorting staat toch voor Torcida International Fans Organisation?

Het is begonnen eind jaren 60 begin 70 omdat toen het hooliganisme in opkomst was. Vele supporters van curcva's vonden dat niks en om het plubliek te laten zien dat het ook anders kwam kwammen met de zogenoemde tifo-acties.

In de loop der jaren werd dit zogenaamde supporters geweld steeds mooier en beter georganiseerd. De supporters richtten verenigingen op om aan geld te komen waardoor zij steeds beter voor de dag kwamen. Tegenwoordig tellen deze verenigingen duizenden leden waardoor er zeer veel macht is ontstaan bij de supportersgroepen. Zo kreeg het ook een naam Tifo.

En waar vraag is komt de markt vanzelf: www.tifo.it

woensdag 18 juni 2003 @ 23:04:41 #27
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11207105
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:22 schreef Cruoninga het volgende:
Naaien, laten drukken, verfen...wat al niet kan. Ik gebruik zelf liever verf. Ben ik persoonlijk wat handiger mee en je kan ook wat gedetailleerdere afbeeldingen maken.
Maar het ziet er idd niet slecht uit, zeker voor een toch niet al te grote club. Ik zal straks ook nog weleens wat van mijn eigen creaties online gooien.
Ben wel benieuwd naar jou creaties trouwens, nog enkele tips

Ik verf mijn doeken ook altijd, soms bij enkele bandieri's doe ik het met een normale edding stift omdat gewoon gewoon makkelijker is met kleinere stukjes. De afbeelding teken ik meestal los uit de hand of met behulp van een zogenaamd roostermanier (hokjes tekenen op de afbeelding en die weer vergroot op het doek tekenen). De letters meet ik meestal op en vergroot ze, aftekenen met liniaal et voila.

Ludieke spandoeken("eendagsdoeken") vrij wel altijd met de o zo handige spuitbus, losjes uit de hand:+

pi_11209404
Ludieke spandoeken doen wij idd ook met een spuitbus. Waarom zou je ook anders? Die doeken hoeven niet mooi te zijn, ze moeten alleen duidelijk een bepaalde boodschap uitdragen. Die roostermanier ken ik wel van de 410-site. Heb hem zelf nooit gebruikt maar is misschien wel handig bij echt gedetailleerde plaatjes. Verder gebruik ik nooit een mal. Ik doe het altijd gewoon met liniaal, potlood, benzinestift en verf. Van dichtbij ziet het er dan ook niet echt netjes uit maar van een wat grotere afstand kan het er zeker mee door.

Hieronder wat van mijn vlaggen:

(deze was op bestelling, ik kom zelf niet uit Assen)

Landsvlaggen bewerken kan natuurlijk ook:

Deze waren ook op bestelling:

(gaat om die met JKG)

Deze is niet van mij maar door een bekende gemaakt. Vind deze wel 1 van de mooiere.

Ik heb er nog wel een aantal (ik heb idd geen werk ) maar daar zijn nog geen fotos van. Ben ook bezig met wat nieuwe voor het nieuwe seizoen. Voor volgend seizoen zijn we ook bezig met banners. Ook home-made dus net zoals 410. De doelstelling hier is Groningen op de TIFO-kaart te zetten komend speeljaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 19-06-2003 00:46]

donderdag 19 juni 2003 @ 11:01:23 #29
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11214069
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 00:39 schreef Cruoninga het volgende:
Ludieke spandoeken doen wij idd ook met een spuitbus. Waarom zou je ook anders? Die doeken hoeven niet mooi te zijn, ze moeten alleen duidelijk een bepaalde boodschap uitdragen. Die roostermanier ken ik wel van de 410-site. Heb hem zelf nooit gebruikt maar is misschien wel handig bij echt gedetailleerde plaatjes. Verder gebruik ik nooit een mal. Ik doe het altijd gewoon met liniaal, potlood, benzinestift en verf. Van dichtbij ziet het er dan ook niet echt netjes uit maar van een wat grotere afstand kan het er zeker mee door.

Ik heb er nog wel een aantal (ik heb idd geen werk ) maar daar zijn nog geen fotos van. Ben ook bezig met wat nieuwe voor het nieuwe seizoen. Voor volgend seizoen zijn we ook bezig met banners. Ook home-made dus net zoals 410. De doelstelling hier is Groningen op de TIFO-kaart te zetten komend speeljaar.

Zien dr lekker uit hoor, JKG? Jongeren Kern Groningnen

Ben benieuwd wat groningen zal brengen volgend seizoen en de rest van de andere clubs, tifo begint een beetje met z'n intrede nu in nederland en zit nu al met smart te wachten op de eerste uitdaging jegens ons

Hier ff 2 plaatjes... van moi

en

Sorry, moet het ff kwijt(bovenstaand doek in actie )

donderdag 19 juni 2003 @ 13:50:49 #30
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11218973
De Fossa Leoni van AC Milan hebben ook wel vaak mooie choreografieën.

Zie www.fdl.it .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 19 juni 2003 @ 14:25:59 #32
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11219238
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 14:13 schreef keeper het volgende:
De Fossa Leoni van AC Milan hebben ook wel vaak mooie choreografieën.

Zie www.fdl.it .

Yeps, Fossa Dei Leoni is 1 van de grotere groepen van AC Milan (je hebt ook nog: Commandos Tigre, Brigate Rossonerri en andere die ff niet in me opkomen)

Lettervertaald betekent FDL, Leeuwenkuil.

FDL is ook 1 van de grotere en beste tifosi groepen in italie zoals Commando Ultras Curva Sud, Black & White Fighters, Ultras Viola

pi_11223702
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 11:01 schreef super-mario het volgende:

[..]

Zien dr lekker uit hoor, JKG? Jongeren Kern Groningnen

Idd, lokaal hool-groepje wil ook weleens een vlag.
quote:
Ben benieuwd wat groningen zal brengen volgend seizoen en de rest van de andere clubs, tifo begint een beetje met z'n intrede nu in nederland en zit nu al met smart te wachten op de eerste uitdaging jegens ons
Wat mij betreft staat deze uitdaging. Ik ga er wel ff moeite voor doen om met wat leuks tegen jullie te komen. Jullie zijn sowieso al een grote rivaal dus dat komt mooi uit.
Voor de uitwedstrijd zal het echter wel lastig worden. De Arena is hier totaal niet populair meer en daarom reist er altijd slechts een handjevol mensen mee. En bovendien moet ik nog zien hoeveel spul dat intolerante beveiligingsvolkje daar bij jullie toe zal laten.

Mooie banner en spandoek trouwens. Hangt die op de 2e foto nou over een Philips-reclamebord???

donderdag 19 juni 2003 @ 17:26:43 #34
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_11224112
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 17:07 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Mooie banner en spandoek trouwens. Hangt die op de 2e foto nou over een Philips-reclamebord???

zo te zien wel
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  donderdag 19 juni 2003 @ 20:12:11 #35
50936 The_Hives
pi_11228386
klopt
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_11228660
quote:
De Arena is hier totaal niet populair meer en daarom reist er altijd slechts een handjevol mensen mee.
Dat vind ik ook zo lekker vaag. Je gaat toch om naar je club te kijken, niet voor het stadion?
  donderdag 19 juni 2003 @ 20:23:53 #37
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11228741
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:21 schreef keeper het volgende:

Dat vind ik ook zo lekker vaag. Je gaat toch om naar je club te kijken, niet voor het stadion?

Natuurlijk ga je in eerste instantie om je cluppie te zien!

Maar stadion met een verlengstuk zijn van de club!

Moet sfeer uitademen!

Anders kun je net zo goed op Canal+ kijken, zie het nog beter ook!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_11228808
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:23 schreef FrankyMcG het volgende:
Natuurlijk ga je in eerste instantie om je cluppie te zien!

Maar stadion met een verlengstuk zijn van de club!

Moet sfeer uitademen!

Anders kun je net zo goed op Canal+ kijken, zie het nog beter ook!

Ik doelde op mensen die naar uitwedstrijden gaan dus he.
pi_11228830
Het gaat erom hoe je er behandeld wordt. Een ME die er bij elke scheet al op los ramt, veiligheidsmannetjes die voor geen enkele reden vatbaar zijn en dan nog eens anderhalf uur na afloop in een leeg stadion wachten...... de meeste passen daar liever voor sinds de kwartfinale van de beker 2 jaar terug. Deze gedachte speelt trouwens niet alleen in Groningen.
Ik zal er trouwens wel weer zijn volgend jaar. Ik vind het daar ook niet zo geweldig maar het is nog altijd beter dan thuis jezelf te zitten verbijten voor teletekst. En bovendien is het thuis lastiger TIFO-acties uit te voeren
pi_11229369
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:49 schreef Cruoninga het volgende:
TIFO en sfeer is ook wel iets heel anders. TIFO is die halve minuut als de spelers het veld opkomen en dan ist klaar.
Ik denk toch dat TIFO en sfeer bij elkaar horen. De meeste TIFO-teams, sfeerteam, of sfeervakken ("het is waar net wat voor naampje het beestje geef") worden opgericht omdat er veelal dodelijke stiltes vallen in het stadion en er nog nauwelijks sfeer te bekennen is. Veel supporters(groepen) proberen dmv TIFO weer wat leven in het stadion te blazen.

Overigens hebben ludieke spandoeken vaak een betere uitwerking op de sfeer dan het houden van vlaggen, bordjes, of serpetinerollen acties.
"PSV'ers SPOOREN NIET"
"410-380 = 30 UUR BOB VOS THAILAND"

Schitterend om dan de reacties van uitvak te zien!

donderdag 19 juni 2003 @ 20:46:28 #41
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11229471
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:43 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Ik denk toch dat TIFO en sfeer bij elkaar horen. De meeste TIFO-teams, sfeerteam, of sfeervakken ("het is waar net wat voor naampje het beestje geef") worden opgericht omdat er veelal dodelijke stiltes vallen in het stadion en er nog nauwelijks sfeer te bekennen is. Veel supporters(groepen) proberen dmv TIFO weer wat leven in het stadion te blazen.

Overigens hebben ludieke spandoeken vaak een betere uitwerking op de sfeer dan het houden van vlaggen, bordjes, of serpetinerollen acties.
"PSV'ers SPOOREN NIET"

Ik vond "DE KUIP - ECHT GRAS" ook wel een ludieke TiFo actie!

Helaas was ik er toen niet bij!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_11229607
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:46 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Niks gemist die wedstrijd!

Persoonlijk, had het wel ludieker gemogen. Mede door de reactie van vak 410 en van de Feijenoordsupporters in de halve finale werd het echt een strijd.

donderdag 19 juni 2003 @ 20:52:37 #43
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11229658
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:50 schreef Staanplaats het volgende:

Niks gemist die wedstrijd!

Best frustrerend om 's morgens om 7 uur (tijdsverschil) in je hotelkamer via ESPN je cluppie zien verliezen van die Neuzen!

Zelfs op ESPN waren ze pro-joods!

donderdag 19 juni 2003 @ 21:22:13 #44
50936 The_Hives
pi_11230453
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:52 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Zelfs op ESPN waren ze pro-joods!

Pro-voetbal
Fok! Federatie
  donderdag 19 juni 2003 @ 22:56:42 #45
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11233529
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:46 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Dit was een mooie "one-liner" maar helaas een aantal jaar te laat en slecht leesbaar
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:43 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

"PSV'ers SPOOREN NIET"

Ludieke spandoeken zijn 99 van 100 keer niet bedoeld voor de bevordering van de spelers, meestal heeft het te maken met de tegenstander waardoor die zich opwind en zo het balletje gaat rollen met verschillende songs, dit hoort er bij maar is niet motiverend voor team.

De reacties toen het doek met "Groeten uit de Champions League" omhoog werd gehouden waren ook geweldig, gelijk een zwijgend vak

quote:

Wat mij betreft staat deze uitdaging. Ik ga er wel ff moeite voor doen om met wat leuks tegen jullie te komen. Jullie zijn sowieso al een grote rivaal dus dat komt mooi uit.
Voor de uitwedstrijd zal het echter wel lastig worden. De Arena is hier totaal niet populair meer en daarom reist er altijd slechts een handjevol mensen mee. En bovendien moet ik nog zien hoeveel spul dat intolerante beveiligingsvolkje daar bij jullie toe zal laten.

Ok uitdaging aanvaard

Nu maar ff kijken wat de loting zal brengen met wat de eerste wedstrijd is (uit/thuis). Wat betreft een ludiek spandoek zal ik dit maar in groningen doen, de WWS (world wide suckers ) laat volgens mij niet zoveel toe bij de uitsupp en je word grondig gefoullieerd. Je wil niet weten hoeveel bandieri's milan heeft moeten achterlaten, schandalig veel.

Uitvak in groningen zal wel vol zitten, ik weet nog niet of ik er zelf heen gaat ivm combi.

Het doek hangt inderdaad over zo'n vies reclame bord heen, na 2 jaar irriteren zelf het initatief maar genomen(hingen wel altijd kleinere vlaggen maar dat vond ik niet genoeg)

pi_11234492
Je zegt het inderdaad zelf al. Dat TIFO hier nog niet echt uit de verf komt is ook te danken aan de clubs en overheden. Hoe zou je ooit goede concurrentie aan 410 kunnen bieden als je je hele lading vlaggen, banners, spandoeken etc. niet mee naar binnen mag nemen. We gaan dus sowieso wel een poging doen maar de kans is gewoon veel te groot dat ajax zelf onze actie in de kiem smoort.
Een soort gezamelijk spreekorgaan of site waar ik het in de 1e post van dit topic al over heb zou volgens mij kunnen helpen daar tegen.

Maar je denkt dus wel dat jullie wat uit de kast gaan halen tegen ons? De afgelopen jaren waren we blijkbaar niet TIFO-waardig aangezien er in 410 niks te zien was.

Hoe is het initiatief voor Tifosi 410 eigenlijk ontstaan?

donderdag 19 juni 2003 @ 23:43:56 #47
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11235022
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:23 schreef Cruoninga het volgende:
Je zegt het inderdaad zelf al. Dat TIFO hier nog niet echt uit de verf komt is ook te danken aan de clubs en overheden. Hoe zou je ooit goede concurrentie aan 410 kunnen bieden als je je hele lading vlaggen, banners, spandoeken etc. niet mee naar binnen mag nemen. We gaan dus sowieso wel een poging doen maar de kans is gewoon veel te groot dat ajax zelf onze actie in de kiem smoort.
Een soort gezamelijk spreekorgaan of site waar ik het in de 1e post van dit topic al over heb zou volgens mij kunnen helpen daar tegen.

Maar je denkt dus wel dat jullie wat uit de kast gaan halen tegen ons? De afgelopen jaren waren we blijkbaar niet TIFO-waardig aangezien er in 410 niks te zien was.

Hoe is het initiatief voor Tifosi 410 eigenlijk ontstaan?

Er is een regel voor de arena voor stokken, 1.5 max lang, flexibel en een paar mm breed, zon kinderfietsvlagstokje is dat dan dus, bamboe stokken mogen ook maar is weer per steward verschillend.

De grotere stokken (telescoop hengels) worden opgeslagen in een te klein hok en te ver van het vak, vandaar dat we niet altijd alles uit kast halen omdat het
a: veel moeite is
b: moet wel beetje variatie inzitten
Nu tifo goed begint te leven bij ons zie je elke wedstrijd verschillende mensen bandieri's van thuis meenemen(met de fietsvlaggenstokjes) waardoor niet meer alles afhangt van een groep.
Een echte goede actie word niet te vaak uitgevoerd en als het gebeurt dan natuurlijk tegen, met alle respect, grotere clubs of wanneer er een uitdaging komt dat echt de moeite waard is(dus niet een txt op een dekbed-overtrek)

Het vak is onstaan na een oproep, ik meen 2001 jan of feb, op het internet om voor de kwartfinale (ofzoiets) van de amstelcup om voor een bepaald vak,114 werd het, kaarten te kopen en bijelkaar te staan om meer sfeer en gezelligheid te krijgen, tijdens de wedstrijd stonden er zo'n 200 man. Daarna zijn enkele gesprekken begonnen met Ajax en heeft de rest seizoen gevestigt pal naast het uitvak(wat natuurlijk niet in dank werd afgenomen). Zo is 410 een beetje onstaan, de tifo zelf is dit jaar begonnen nadat een aantal mensen de rest een beetje heeft aangestookt zeg maar.

vrijdag 20 juni 2003 @ 03:13:22 #48
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11237708
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:43 schreef super-mario het volgende:

[..]

Er is een regel voor de arena voor stokken, 1.5 max lang, flexibel en een paar mm breed, zon kinderfietsvlagstokje is dat dan dus, bamboe stokken mogen ook maar is weer per steward verschillend.

Over onze PVC-stokken zal dus wel gezeik komen? Mag een stadion of club trouwens wel hun eigen regels bepalen hierover? Is het niet gewoon het algemene KNVB-regelement wat hierbij geld? In ieder geval is het zo dat zowel de clubs, de overheden en de bond zeker hinderend zijn als het gaat om TIFO. Als het echt eens groot zou groeien hier zou daar eens wat tegen gedaan moeten worden, via de SOVS ofzo.

Ik heb het al in 2 voorgaande posts genoemd, maar wat vind jij van het idee van een algemene TIFO site. Vooral gericht op Nederland dan wel, over Italie enzo is al genoeg te vinden online. Zo wordt het beestje bekender en dat zou denk ik goed zijn voor iedereen.

quote:
Nu tifo goed begint te leven bij ons zie je elke wedstrijd verschillende mensen bandieri's van thuis meenemen(met de fietsvlaggenstokjes) waardoor niet meer alles afhangt van een groep.
Een echte goede actie word niet te vaak uitgevoerd en als het gebeurt dan natuurlijk tegen, met alle respect, grotere clubs of wanneer er een uitdaging komt dat echt de moeite waard is(dus niet een txt op een dekbed-overtrek)
Hoe groot is die groep eigenlijk van wie de grote acties afhangen? Zijn dat zeg maar de natuurlijke leiders van Vak 410 of zijn jullie echt een vereniging met officieel bestuur?
Welke clubs zien jullie in de Eredivisie eigenlijk als de grotere clubs waar tegen jullie alles uit de kast halen? Feyenoord, PSV en wie nog meer???
Waar dacht je eigenlijk precies aan bij een echte uitdaging?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 12:49:49 #49
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11243851
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 03:13 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Over onze PVC-stokken zal dus wel gezeik komen? Mag een stadion of club trouwens wel hun eigen regels bepalen hierover? Is het niet gewoon het algemene KNVB-regelement wat hierbij geld? In ieder geval is het zo dat zowel de clubs, de overheden en de bond zeker hinderend zijn als het gaat om TIFO. Als het echt eens groot zou groeien hier zou daar eens wat tegen gedaan moeten worden, via de SOVS ofzo.

Ik heb het al in 2 voorgaande posts genoemd, maar wat vind jij van het idee van een algemene TIFO site. Vooral gericht op Nederland dan wel, over Italie enzo is al genoeg te vinden online. Zo wordt het beestje bekender en dat zou denk ik goed zijn voor iedereen.
[..]

Hoe groot is die groep eigenlijk van wie de grote acties afhangen? Zijn dat zeg maar de natuurlijke leiders van Vak 410 of zijn jullie echt een vereniging met officieel bestuur?
Welke clubs zien jullie in de Eredivisie eigenlijk als de grotere clubs waar tegen jullie alles uit de kast halen? Feyenoord, PSV en wie nog meer???
Waar dacht je eigenlijk precies aan bij een echte uitdaging?

Ja pvc buizen is een groot probleem, die komen er via de normale ingang niet in, er is wel een zijingang waar "speciale aangewezen" personen door heen kunnen op afspraak en die mogen dat wel doen (na gesprek met een hoofdsteward een keer: zei hebben een speciale verguning). Beetje raar eigenlijk, je slaat iemand harder met zon vlaggenstok(of als speer gerbruiken) dan met een slap pvc buisje.

Een stadion mag als het goed is zijn eigen regels bepalen + die van de knvb opnemen. Maar dat klopt eigenlijk niet helemaal voorbeeld: vlaggen worden geweigerd in de kuip, nederlandse vlaggen mogen wel, is een vlag ophangen niet je eigen mening uiten(of hoe ging die wet). Het isigg wel bekend dat de knvb hoger dan de wet staat en al snel al zijn eigen regels bepaald en straffen uitdeelt terwijl er nog niks door de rechtbank is uitgesproken. (Ajax -utrecht2, personen kregen al direct een sv voordat het onderzoek was gestart).

Een algemene GOEDE nederlandse tifo site zie ik wel, zitten alleen wie wil en gaat dat doen en heeft er veel verstand van(meer dan ik) en wil er meer tijd in steken dan bij zijn eigen tifosi? Je zit dan snel te denken aan een bedrijf, www.offsideshop.nl is al zo'n bedrijfje maar heeft niet echt grote naamsbekendheid.

Er is 1 regel bij Ajax, er zijn geen leiders, wel regelaars. Niemand zegt wat je MOET je doen, zijn dit soort figuren er wel komen zij er snel genoeg achter. Er zijn denk ik zo' n 20 mensen die zich met de grote actie's bezig houden, het is eigenlijk moeilijk te zeggen, de meeste hebben eigenlijk een eigen taakje opgeeist.
Wij zijn vereninging omdat je dan belasting moet betalen(als ik goed heb) en dat kost geld, we blijven "joden"

Grote clubs zijn: feyenoord (zo goed verschreven )psv, twente en dan de meeste Champions Leaugue wedstrijden + laatste wedstrijden (afscheid spelers) en eerste wedstrijd(ligt aan de tegenstander) om dan echt iets groots uit de kasten te halen.

Bij een uitdaging denk ik aan een grootte one-liner op een doek van een meter of 15 als dit :

pi_11247202
Het is in Nederland ondertussen inderdaad een kunst om een mooie actie op touw te zetten, dankzij allerlei regels.
In de Kuip mogen 'gewone' supporters slechts een vlaggenstok van 1m bij een paar mm hebben. Raar is hier wel, dat juist in de Kuip wel pvc wordt getolereerd en andere stoffen niet of nauwelijks.
Ook het gezeur over vuurwerk neemt lachwekkende vormen aan. Een heel peleton M.E.'ers slaat op vol vak er rustig op los, om 1 fakkel-afsteker op te pakken, immers fakkel-afstekers zijn gevaarlijk voor hun medesupporters!
Dat de KNVB vrolijk een duit in het zakje doet, door ook georganiseerd vuurwerk te verbieden, maakt het helemaal compleet. Vuurwerk wordt niet getolereerd zelf niet in georganiseerd verband, doen clubs toch aan vuurwerk afsteken in georganiseerd verband dan krijgen zij een boete.
Ik wilde dat de KNVB ook zo op haar strepen stond als het ging om clubs die de regels met betrekking tot te kleine uitvakken aan hun laars lappen.
Dan als laatste nog de bordjes voor Choreografie acties, deze zijn in Nederland (in ieder geval in De Kuip) van ander materiaal dan in Spanje en Italië naar wat ik begrepen heb. In Nederland zijn de bordjes van een veel slaper materiaal gemaakt, want bij harder materiaal komt de veiligheid van de medesupporter in gevaar. Het toppunt werd wel bereikt met de thuis wedstrijd tegen Ajax. Waar eerst 40.000 bordjes mochten worden neergelegd, deze op last van de brandweer op de wedstrijdag toch verwijderd moesten worden, en uiteindelijk een paar uur van te voor de aanvang toch mochten blijven liggen.

Hoe anders gaat het in Italië waar supporters gewoon ludieke/kwetsende spandoeken teksten te voorschijn halen, en waar de brandweer voor de veiligheid de sintelbaan natspuit voor het vuurwerk. Daar worden de supporters geen strobreedte in de weggelegd tot het uitvoeren van TIFO acties, daar kunnen we in Nederland nog een hoop van leren.

Overigens is er voor uitwedstrijden best wat te regelen, bij Feijenoord gaan de vlaggen van TIFO ook weleens mee naar uitwedstrijden. Dit moet echter wel gemeld worden bij de club, en dus kan je dit het beste laten regelen door een grote sterke organisatie (supportersvereniging bijvoorbeeld)

vrijdag 20 juni 2003 @ 18:41:59 #51
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11252453
Twente? Ik dacht dat jullie sowieso al meer tegen Utrecht hadden?? Ik wist niet dat die wedstrijd een streepje voor had bij jullie.

Als het aan de heertjes in Zeist ligt dan wordt sowieso elke vorm van fanatisme de kop ingedrukt en dat ze ook absoluut niet willen communiceren met ons is ook wel bekend.
Neem nou die fakkels, als je die door een select groepje onder toezicht laat afsteken kan er ten eerste weinig mis gaan en ten tweede voorkomt het ook nog eens dat er supporters zijn die de behoefte voelen illegaal fakkels mee naar binnen te smokkelen.
Maar ja, de KNVB wil het liefste alleen gezinnetjes op de tribunes en gezinnetjes zingen nou eenmaal niet en steken ook geen fakkels af.

In de voorbereiding spelen wij tegen Celta de Vigo. Valt deze wedstrijd nou ook onder het anti-fakkel beleid van de bond of hebben ze hier niks over te zeggen?? Als dat het geval is zou FC Groningen natuurlijk ook nog zelf die fakkels kunnen verbieden maar dat zou wel behoorlijk hypocriet zijn als je ziet hoeveel fotos van afgestoken fakkels de club wel niet gebruikt voor al hun promotie materiaal op zowel de officiele site als in verschillende blaadjes.

vrijdag 20 juni 2003 @ 23:11:52 #52
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11258705
Het domste wat de knvb heeft gedaan is vuurwerk verbieden, men doet het toch maar nu is het zelfs nog gevaarlijker. Men doet allerlei rare dingen om het ding aftesteken en niet gezien te worden waarna de fakkel word doorgegeven door het vak.Bordjes actie's (choreografieen) worden ook nog eens duurder omdat het ook nog is van brandveilig materiaal moet zijn gemaakt.

Nog steeds zijn fakkels verboden op de tribune's.....

Tegen utrecht was het de eerste wedstrijd ook sfeervol, kwam mede doordat er in zomervakantie vele bandieri's zijn gemaakt. Niet echt omdat het utrecht was, wat er dit jaar gebeurt tegen utrecht weet ik eigenlijk niet. Twente dit jaar was niet super, mede omdat er een paar dagen daarvoor de een Champions League wedstrijd was.

De wedstrijd tegen Celta de Vigo zal wel onder de zelfde "veiligheids" condities gelden. Ajax kreeg ook aantal boetes voor het afsteken van vuurwerk tijdens CL wedstrijden van de UEFA.

In italie hebben de supp zoveel macht gekregen dat ze volgens mij alles kunnen doen wat ze willen. Ik denk dat daar voor de wedstrijd met het foullieren (hoe schrijf je dat? :S ) constant een oog word geknepen/ of geslagen.

zaterdag 21 juni 2003 @ 00:22:55 #53
17023 Elmotje
pi_11260187
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 23:11 schreef super-mario het volgende:
Het domste wat de knvb heeft gedaan is vuurwerk verbieden, men doet het toch maar nu is het zelfs nog gevaarlijker. Men doet allerlei rare dingen om het ding aftesteken en niet gezien te worden waarna de fakkel word doorgegeven door het vak.Bordjes actie's (choreografieen) worden ook nog eens duurder omdat het ook nog is van brandveilig materiaal moet zijn gemaakt.

[afbeelding] Nog steeds zijn fakkels verboden op de tribune's.....

Tegen utrecht was het de eerste wedstrijd ook sfeervol, kwam mede doordat er in zomervakantie vele bandieri's zijn gemaakt. Niet echt omdat het utrecht was, wat er dit jaar gebeurt tegen utrecht weet ik eigenlijk niet. Twente dit jaar was niet super, mede omdat er een paar dagen daarvoor de een Champions League wedstrijd was.

De wedstrijd tegen Celta de Vigo zal wel onder de zelfde "veiligheids" condities gelden. Ajax kreeg ook aantal boetes voor het afsteken van vuurwerk tijdens CL wedstrijden van de UEFA.

In italie hebben de supp zoveel macht gekregen dat ze volgens mij alles kunnen doen wat ze willen. Ik denk dat daar voor de wedstrijd met het foullieren (hoe schrijf je dat? :S ) constant een oog word geknepen/ of geslagen.

Vooral bij lazio,
Sommige leiders van die supporters bepalen gewoon een beetje welke spelers wel en niet welkom zijn en mogen gewoon met ze praten.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 21 juni 2003 @ 00:43:40 #54
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11260593
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 00:22 schreef Elmotje het volgende:

[..]

Vooral bij lazio,
Sommige leiders van die supporters bepalen gewoon een beetje welke spelers wel en niet welkom zijn en mogen gewoon met ze praten.

en jij hebt ook die docu van de BBC gezien
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11280521
Hehe, ja precies. Met die informatie hoef je niet meer aan te komen. Net zoals het lied Daydream Believer na That Final Day. Ben benieuwd welke NL club het eerst komt met liedje op die melodie. Ik heb het weleens geprobeert hier bij FCG alleen als het er nu in komt denkt iedereen dat je het van TV komt en das ook weer zo nep.

Weet iemand trouwens of er ook ergens op internet de regelementen van de KNVB te vinden zijn over vlaggen en vuurwerk enzo? En desnoods een mail adres voor wat vraagjes daarover.

zaterdag 21 juni 2003 @ 23:53:14 #56
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11280779
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 23:42 schreef Cruoninga het volgende:
Hehe, ja precies. Met die informatie hoef je niet meer aan te komen. Net zoals het lied Daydream Believer na That Final Day. Ben benieuwd welke NL club het eerst komt met liedje op die melodie. Ik heb het weleens geprobeert hier bij FCG alleen als het er nu in komt denkt iedereen dat je het van TV komt en das ook weer zo nep.

Weet iemand trouwens of er ook ergens op internet de regelementen van de KNVB te vinden zijn over vlaggen en vuurwerk enzo? En desnoods een mail adres voor wat vraagjes daarover.

Yeps, na de bbc docu zag je toevallig steeds meer burberry cap's komen, je wil niet weten welke gezichten er onder zaten....

Uhhh als het goed krijg je bij je scc een hele brief met de regels, anders op internet site van de club, op www.amsterdamarena.nl staan in elk geval (ergens..) de regels van dat stadion.

zondag 22 juni 2003 @ 01:43:13 #57
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11282916
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 23:53 schreef super-mario het volgende:

[..]

Uhhh als het goed krijg je bij je scc een hele brief met de regels, anders op internet site van de club, op www.amsterdamarena.nl staan in elk geval (ergens..) de regels van dat stadion.

En dat is nou de site van een voetbalstadion.......
Dan toch echt 100 keer liever het Oosterpark.
  zondag 22 juni 2003 @ 02:12:55 #58
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11283357
quote:
Op zondag 22 juni 2003 01:43 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

En dat is nou de site van een voetbalstadion.......
Dan toch echt 100 keer liever het Oosterpark.

het is geen stadion maar een groot theather/evenementehal
  zondag 22 juni 2003 @ 02:13:08 #59
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11283359
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 23:53 schreef super-mario het volgende:

[..]

Yeps, na de bbc docu zag je toevallig steeds meer burberry cap's komen, je wil niet weten welke gezichten er onder zaten....

Is toch hetzelfde met Stone Island.

Liep er al een tijd mee en toen kreeg je diverse beelden van Engelse hooligans en opeens moet "iedereen" het hebben.
Sindsdien draag ik het bijna niet meer

NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 22 juni 2003 @ 02:41:30 #60
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11283765
quote:
Op zondag 22 juni 2003 02:13 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Is toch hetzelfde met Stone Island.

Liep er al een tijd mee en toen kreeg je diverse beelden van Engelse hooligans en opeens moet "iedereen" het hebben.
Sindsdien draag ik het bijna niet meer

Zelfde met: burberry, lacoste, ben sherman en noem maar op
  maandag 23 juni 2003 @ 17:01:10 #61
23468 super-mario
Race to the Max! #33
  maandag 23 juni 2003 @ 18:23:37 #62
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11321469
Ik heb het idee dat ze in Scandinavie ook wel redelijk bedreven zijn als het gaat om TIFO. Zijn ze in Zweden en Denemarken verder dan wij of zie ik dat fout? Zou toch wel raar zijn als wij voor die landen onder zouden moeten doen.

Ik zag laatst op TV een grote choreografie actie bij de kwalificatie- wedstijd Zweden-Polen. Aangezien een nationaal elftal toch niet echt een vaste kern supporters heeft die en ook geen eigen huis is het toch knap dat ze dat voor elkaar krijgen. Ook bij Engeland-Slowakije hadden ze laatst choreografie onder het God Save The Queen. Dat zie ik bij de thuiswedstrijden van Oranje nog niet zo snel gebeuren, aangezien wat daar voor een nep volk komt

quote:
Yeps, Fossa Dei Leoni is 1 van de grotere groepen van AC Milan (je hebt ook nog: Commandos Tigre, Brigate Rossonerri en andere die ff niet in me opkomen)
Hoe doen ze dat met verschillende groepen??? Dan lopen je actie's toch door elkaar of werken ze wel samen? Dan zou ik alleen weer niet begrijpen waarom ze meerdere organisatie's per club hebben in Italie.
  maandag 23 juni 2003 @ 18:44:30 #63
43497 Afunados
Get Therapy
pi_11321987
Ik zou graag één of meerdere video's bestellen op: http://www.tifovideoshop.cjb.net/ maar vroeg me af of deze wel betrouwbaar is. Heeft er iemand ervaring met deze site? Krijg je je bestelde video/cd daadwerkelijk thuisgestuurd? Of is dit allemaal maar oplichterij?

Graag reactie's of eventuele andere links van soortgelijke sites..

maandag 23 juni 2003 @ 19:01:46 #64
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11322397
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:23 schreef Cruoninga het volgende:
Ik heb het idee dat ze in Scandinavie ook wel redelijk bedreven zijn als het gaat om TIFO. Zijn ze in Zweden en Denemarken verder dan wij of zie ik dat fout? Zou toch wel raar zijn als wij voor die landen onder zouden moeten doen.

Ik zag laatst op TV een grote choreografie actie bij de kwalificatie- wedstijd Zweden-Polen. Aangezien een nationaal elftal toch niet echt een vaste kern supporters heeft die en ook geen eigen huis is het toch knap dat ze dat voor elkaar krijgen. Ook bij Engeland-Slowakije hadden ze laatst choreografie onder het God Save The Queen. Dat zie ik bij de thuiswedstrijden van Oranje nog niet zo snel gebeuren, aangezien wat daar voor een nep volk komt
[..]

Hoe doen ze dat met verschillende groepen??? Dan lopen je actie's toch door elkaar of werken ze wel samen? Dan zou ik alleen weer niet begrijpen waarom ze meerdere organisatie's per club hebben in Italie.

Ik volg eerlijk gezegt niks in het hoge noorden maar geloof dat er wat clubs aan tifo doen en het denk ik ook net in opkomst is als nu in nederland(alleen paar jaartjes voorsprong).

Nationale teams ook geen flauw idee, heb het me zelf ook wel is afgevraagt, zal het eens ff opzoeken/vragen.

Grote acties zullen wel in overleg gaan, bij as roma zie je heel vaak veel verschillende doeken ( http://www.fototifo.it/lastevents/02-03_lz_rm_cita/lazio-roma41.jpg ) van verschillende "gruppa's".
Er zijn verschillende groepen in een club vanwege afkomst(stad, buiten de stad), belangen en soort van supporten(tifosi, rellen etc.).

maandag 23 juni 2003 @ 20:24:55 #65
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11324747
quote:
Ik zou graag één of meerdere video's bestellen op: http://www.tifovideoshop.cjb.net/ maar vroeg me af of deze wel betrouwbaar is. Heeft er iemand ervaring met deze site? Krijg je je bestelde video/cd daadwerkelijk thuisgestuurd? Of is dit allemaal maar oplichterij?
quote:
Volgens mij is dit Sandro uit Groningen. Ik heb er zelf nooit wat besteld maar naar horen zeggen weet ik dat hij een perfecte service heeft en zeker betrouwbaar is.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 11:38:14 #66
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11338584
Om de topic een beetje in leven te houden maar wat fototjes. Stelt natuurlijk weinig voor. Volgend jaar moet het beter en gerichter worden. Zodat ze in de rest van Nederland tenminste weten dat er in Groningen ook wel wat TIFO bestaat.

dinsdag 24 juni 2003 @ 20:01:00 #67
58857 Danny1402
FortunaFans.nl
pi_11351073
Bij Fortuna Sittard is er een supportersraad opgericht die zich bezig gaat houden met sfeeracties en ook streeft naar een verbeterde communicatie tussen de club en haar supporters. Hieronder enkele mooie spandoeken die in Sittard zijn te vinden.

Gael-gruin gebaore, gael-gruin sjterve
  dinsdag 24 juni 2003 @ 21:48:46 #68
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_11353925
Dan mag ik niet achterblijven he

pi_11356999
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:01 schreef Danny1402 het volgende:
Bij Fortuna Sittard is er een supportersraad opgericht die zich bezig gaat houden met sfeeracties en ook streeft naar een verbeterde communicatie tussen de club en haar supporters. Hieronder enkele mooie spandoeken die in Sittard zijn te vinden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vak C 4-ever
pi_11363508
Fortuna is dus ookal (een beetje) bezig. Staat heel stukje over op www.fortunafans.nl. De potentie is er dus gewoon wel. Het moet gewoon ff 1 duwtje krijgen en we zijn los. Zoals ik dus al aangaf zou een site dat duwtje kunnen geven alleen zou zoiets op moeten worden gezet door een paar neutrale personen of door de grote TIFO-3 (feyenoord,ajax,twente), maar ik vraag me af of die bereid zijn met elkaar samen te werken aan wat dan ook.

Mooie vlag van Ronald Hamming trouwens, Fortunezen.

vrijdag 27 juni 2003 @ 19:44:59 #71
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11418439
Wat kunnen we aan 'First-Day TIFO' verwachten?

Willem II - AZ (willem II had toch wel iets van sfeersponsors ofzo? zal wel niet zoveel zijn)

FC Twente - RBC Roosendaal (actie van ultras vak-p vanwege 1e wedstrijd misschien?)

Vitesse - Ajax (sfeercommissie vitesse zal wel wat doen tegen ajax, 410 ook actief uit?)

Feyenoord - NEC (tifo feyenoord misschien ook actie om t nieuwe jaar in te luiden? nec heeft wel een sfeerteam maar zullen wel niks doen daar)

PSV - Roda JC (wsu bij uitwedstrijden actief? psv zal wel wat hebben)

FC Volendam - SC Heerenveen (volendam misschien vanwege terugkomst in de ere)

RKC Waalwijk - ADO Den Haag (den haag zal wel wachten tot hun 1e thuiswedstrijd, rkc zal t wel houden op paar vlaggetjes)

FC Utrecht - FC Zwolle (utrecht is dacht ik 100% brits qua tribune cultuur)

FC Groningen - NAC Breda (hopelijk iets van ons, nac zal wel niets zijn)

vrijdag 27 juni 2003 @ 21:18:51 #72
43497 Afunados
Get Therapy
pi_11420112
He Cruoninga,

Kijk eens op http://www.ultras62.tk, dan zie je dat het bij MVV ook de goede kant opgaat. Kijk bijvoorbeeld eens naar de foto's van de laatste competitiewedstrijd(MVV-VVV); vuurwerk(bengaals+rood/witte rook), vlaggen in alle maten. Op andere foto's zijn ook nog vele andere foto's van sfeeracties(WC-rollen, vuurwerk etc.) te zien!

pi_11422310
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 19:44 schreef Cruoninga het volgende:

Denk dat de WSU misschien 2 vlaggen meeneemt, 1 of 2 trommels en t 500 m2 grote spandoek.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_11431143
quote:

Zo "Brits" vind ik die Utrechtse trommelaars niet, dan vind ik NAC "Britser".

Overigens ga ik er niet vanuit dat er in de Kuip iets speciaals komt tegen NEC, ook niet als seizoensopening.

zondag 6 juli 2003 @ 20:26:34 #75
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11604147
Kan iemand die er wat meer ervaring mee heeft mij misschien ff vertellen wat de ideale stokken zijn voor een vlag of banner van zo'n 5 meter in hoogte. PVC-buis, wat wij nu gebruiken, buigt namelijk om en is ook niet te krijgen langer dan 4 meter. Heb al weleens iets gelezen van hengelstokken ofzo (in deze topic misschien zelfs) maar waar zijn die te krijgen? Het liefste ook nog eens materiaal wat hier en daar ook nog eens toegelaten wordt in wat uitvakken.
pi_11978044
ff deze omhoog schoppen voor de presentatie van wat nieuwe banners en een spandoek. Voor de geintresseerden, al zijn dat alleen ultra en super-mario (waar is die?) of zijn er nog meer TIFO-liefhebbers op Fok VBL.?

(3 doeken)

(op bestelling)

Ook in Drenthe leeft maar 1 club. Drenthe is dus groen-wit.

More to come.....

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 24-07-2003 03:02]

donderdag 24 juli 2003 @ 03:04:29 #77
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_11978107
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 02:51 schreef Cruoninga het volgende:[..]
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_11984698
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 02:51 schreef Cruoninga het volgende:
Voor de geintresseerden, al zijn dat alleen ultra en super-mario (waar is die?) of zijn er nog meer TIFO-liefhebbers op Fok VBL.?
*meldt*

Ik volg dit topic ook met grote interesse, maar echt meepraten kan ik helaas niet aangezien bij mijn club geen TIFO-achtige taferelen te zien zijn....

pi_11986296
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:51 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

*meldt*

Ik volg dit topic ook met grote interesse, maar echt meepraten kan ik helaas niet aangezien bij mijn club geen TIFO-achtige taferelen te zien zijn....

Over welke club gaat het? Den Bosch als ik me niet vergis? Waar wacht je op om wat mensen bijelkaar te ronselen en er mee te beginnen?
pi_11990450
TIFO is voor mietjes!

gewoon je eigen ding doen, niet elkaar na gaan apen!

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_11991221
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 16:59 schreef Stefkuh het volgende:
TIFO is voor mietjes!

Er is hier sprake van 1 van de volgende situaties, waardoor de conversatie niet helemaal loopt zoals gepland:

1.) jij volgt het niet helemaal

of

2.) ik volg het niet helemaal

donderdag 24 juli 2003 @ 17:46:30 #82
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_11991446
quote:
TIFO is voor mietjes!

TIFO heeft niks te maken met mietjes op na apen. Het is bedoeld om er geen zooitje ongeregeld van te maken, een beetje sfeeractie moet toch goed worden georganiseerd?
pi_11993061
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 17:46 schreef BrauN het volgende:

[..]

TIFO heeft niks te maken met mietjes op na apen. Het is bedoeld om er geen zooitje ongeregeld van te maken, een beetje sfeeractie moet toch goed worden georganiseerd?

En dat moet onder de nomer TIFO!?? Kijk naar Italie, allemaal dezelfde grote vlaggen, dezelfde acties met blaadjes die samen 1 groot woord of iets dergelijks vormen. Clubkleuren verschillen verder lijkt het allemaal verdomde veel op elkaar. Maar da's mijn mening. Net zoals al die liedjes (bijv: forza utregt, twente, psv, etc etc) die door iedereen worden gezongen. Doe toch lekker zelf iets met JOUW supporters, wees (zo veel als mogelijk) 100% orgineel.
  donderdag 24 juli 2003 @ 19:24:30 #84
497 Maja
Ja denk!?!
pi_11993259
Het zal behoorlijk stil worden in de stadions als je alleen zelf verzonnen liedjes mag zingen
pi_11993520
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:24 schreef Maja het volgende:
Het zal behoorlijk stil worden in de stadions als je alleen zelf verzonnen liedjes mag zingen
Je kan wel wat jatten, maar het lijkt steeds vaker op elkaar en is steeds minder orgineel.

Melodie - "Forza ... ": Utrecht (1e in Nld. = orgineel), PSV, Twente, Heerenveen, Roda, Waalwijk, Groningen, etc etc
Orginele variatie: Super boeren (gezongen door De Graafschap supporters)

Melodie (Carnaval de Paris) "Jaaalalalaaalala ... ": Utrecht (1e in Nld. = orgineel), Twente, Ajax, etc etc
Orginele variatie: "Jaaalalaaalalaaaa .. UTRECHT" (gezongen door NAC supporters wanneer de tegenstander - lees niet utrecht - deze song begint

Meldodie - "Zigge Zagge Zigge Zagge.... N-A-C": NAC (1e in Nld. = orgineel), NEC, Roda JC, RBC

enz enz...

Maar ja wat maak ik me druk....gullie zoeken het maar uit

donderdag 24 juli 2003 @ 20:42:31 #86
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11994933
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:51 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

*meldt*

verder dan 4 spandoekjes zullen we wel nooit komen,en meer hoeft van mij ook niet.
Wij hebben het publiek niet voor TIFO,simpel
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11994962
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:42 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

verder dan 4 spandoekjes zullen we wel nooit komen,en meer hoeft van mij ook niet.
Wij hebben het publiek niet voor TIFO,simpel

zoist! heej een FCDB'er kiek eens in mijn topci ik ben zeer benieuwd
pi_11997458
quote:
TIFO is voor mietjes!

Kant noch wal...

Zingen is dus ook voor mietjes, doet iedereen ook. Het zingen van nieuwe en originele liedjes is volgens jou dus wel goed. Maar als er dan een club met een nieuwe TIFO-actie komt is ineens na-aperij omdat het om hetzelfde begrip gaat. Waarom is het zingen van nieuwe liedjes dan wel goed? Dat is toch ook allemaal zingen?
TIFO is juist 1 van de creatiefste en origineelste uitingen van het 'supportersschap'.
Wat voor origineels vreet jij trouwens zoal uit in jouw stadion??? Welke dat ook mag zijn. Beetje makkelijk praten zo he. Je vind dat er originele dingen moeten worden gedaan maar je noemt niet wat je daaronder verstaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 24-07-2003 22:42]

pi_11999121
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 22:35 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Kant noch wal...

Zingen is dus ook voor mietjes, doet iedereen ook. Het zingen van nieuwe en originele liedjes is volgens jou dus wel goed. Maar als er dan een club met een nieuwe TIFO-actie komt is ineens na-aperij omdat het om hetzelfde begrip gaat. Waarom is het zingen van nieuwe liedjes dan wel goed? Dat is toch ook allemaal zingen?
TIFO is juist 1 van de creatiefste en origineelste uitingen van het 'supportersschap'.
Wat voor origineels vreet jij trouwens zoal uit in jouw stadion??? Welke dat ook mag zijn. Beetje makkelijk praten zo he. Je vind dat er originele dingen moeten worden gedaan maar je noemt niet wat je daaronder verstaat.

dat ik dat lekker binnensclubs hou, d'r is al genoeg gejat. tot 17 augustus!
pi_11999390
Ah een ratje

Wanneer krijgen we die super originele actie van jullie dan te zien?

vrijdag 25 juli 2003 @ 00:04:32 #91
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11999816
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 23:48 schreef Cruoninga het volgende:
Ah een ratje

Wanneer krijgen we die super originele actie van jullie dan te zien?

idd,voor originele acties moet je niet in Breda zijn.
Volgens mij was zelfs die golfbal-actie destijds ook ergens gejat
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 00:15:49 #92
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_12000096
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 00:04 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

idd,voor originele acties moet je niet in Breda zijn.
Volgens mij was zelfs die golfbal-actie destijds ook ergens gejat

hehe gek D'r wordt hard aan gewerkt, amar zoals gewoonlijk wil de lokale driehoek niet zo meewerken. Spontane acties gaan wel weer komen. De laatste jaren was het wat mat, maar zo langzamerhand lijkt men dan toch echt aan het stadion te gaan wennen (heb het nog steeds niet op dat ding, maar goed... is geen geld om hem te slopen en een nieuwe te bouwen hehehehe ). Wie weet verzinnen we wel wat leuks tegen Grunn... wie weet
pi_12106201
Met die zogenaamde spontane actie's van jullie moet ik dus niet aan TIFO denken. Je bent behoorlijk vaag.....
Noem eens zo'n spontane en originele actie uit het verleden of moet de 1e nog komen?
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:52:32 #94
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12107787
dubbel post

Delete

[Dit bericht is gewijzigd door DarkShine op 30-07-2003 10:02]

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:02:07 #95
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12107959
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:27 schreef Cruoninga het volgende:
Het gaat erom hoe je er behandeld wordt. Een ME die er bij elke scheet al op los ramt, veiligheidsmannetjes die voor geen enkele reden vatbaar zijn en dan nog eens anderhalf uur na afloop in een leeg stadion wachten...... de meeste passen daar liever voor sinds de kwartfinale van de beker 2 jaar terug. Deze gedachte speelt trouwens niet alleen in Groningen.
Ik zal er trouwens wel weer zijn volgend jaar. Ik vind het daar ook niet zo geweldig maar het is nog altijd beter dan thuis jezelf te zitten verbijten voor teletekst. En bovendien is het thuis lastiger TIFO-acties uit te voeren
Utrecht uit is hetzelfde gezeiks met de me...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:05:40 #96
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12108018
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:43 schreef super-mario het volgende:

[..]

De grotere stokken (telescoop hengels) worden opgeslagen in een te klein hok en te ver van het vak, vandaar dat we niet altijd alles uit kast halen omdat het
a: veel moeite is
b: moet wel beetje variatie inzitten

Het vak is onstaan na een oproep, ik meen 2001 jan of feb, op het internet om voor de kwartfinale (ofzoiets) van de amstelcup om voor een bepaald vak,114 werd het, kaarten te kopen en bijelkaar te staan om meer sfeer en gezelligheid te krijgen, tijdens de wedstrijd stonden er zo'n 200 man. Daarna zijn enkele gesprekken begonnen met Ajax en heeft de rest seizoen gevestigt pal naast het uitvak(wat natuurlijk niet in dank werd afgenomen). Zo is 410 een beetje onstaan, de tifo zelf is dit jaar begonnen nadat een aantal mensen de rest een beetje heeft aangestookt zeg maar.

Welke afmeting?

Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:14:30 #97
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12108182
quote:

Willem II - AZ (willem II had toch wel iets van sfeersponsors ofzo? zal wel niet zoveel zijn)

FC Twente - RBC Roosendaal (actie van ultras vak-p vanwege 1e wedstrijd misschien?)

Vitesse - Ajax (sfeercommissie vitesse zal wel wat doen tegen ajax, 410 ook actief uit?)

Feyenoord - NEC (tifo feyenoord misschien ook actie om t nieuwe jaar in te luiden? nec heeft wel een sfeerteam maar zullen wel niks doen daar)

FC Volendam - SC Heerenveen (volendam misschien vanwege terugkomst in de ere)

RKC Waalwijk - ADO Den Haag (den haag zal wel wachten tot hun 1e thuiswedstrijd, rkc zal t wel houden op paar vlaggetjes)

FC Groningen - NAC Breda (hopelijk iets van ons, nac zal wel niets zijn)

Vorig jaar bij PSV uit hadden we ons grote doek (500m2) en 2 trommels mee, kwamen alleen te laat door de wouten...
quote:
Op zondag 6 juli 2003 20:26 schreef Cruoninga het volgende:
Kan iemand die er wat meer ervaring mee heeft mij misschien ff vertellen wat de ideale stokken zijn voor een vlag of banner van zo'n 5 meter in hoogte. PVC-buis, wat wij nu gebruiken, buigt namelijk om en is ook niet te krijgen langer dan 4 meter. Heb al weleens iets gelezen van hengelstokken ofzo (in deze topic misschien zelfs) maar waar zijn die te krijgen? Het liefste ook nog eens materiaal wat hier en daar ook nog eens toegelaten wordt in wat uitvakken.
WSU heb speciale vlaggenstokken, waar ze ze vandaan halen weet ik niet.
Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 21:59:47 #98
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12126501
Goedendag cruoninga,

ik zit momenteel op een camping ergens in nederland, gedurende de hele vakantie, en zit zonder internet. Ben nu ff thuis ivm werk.

Ik heb deze hele vakantie nog niks ondernomen qua doeken ivm het niet hebben van de stof en de ruimte. Maar dat zal wel goed komen..

Inmiddels is ook het competitie schema bekend en ik meen dat jij de aftrap heb om te beginnen met je actie tegen ons (mij?). Wel beetje lullig dat ik daarna nog een paar maanden tijd heb om een tegen actie te maken maargoed... ik heb de loting nie bepaald

Darkshine: die vlag zal wel met veel gepraat en overleg binnen zijn gekomen, feyenoord had ook eens 2 grote mee en psv een paar kleine.

Nac:

"Originaliteit

Op 17 maart j.l. (zie nieuws 17-03-2003 If you can't beat them, nuke them!) maakten wij melding van een spandoek dat Liverpool-supporters in Cardiff hadden opgehangen, tijdens de Worthington Cup Final tegen Manchester United. De tekst op het spandoek luidde: "Don't bomb Iraq, Nuke Manchester".

Dat het originaliteitspeil in Breda erg hoog is, blijkt wel weer uit het feit dat afgelopen zondag, bij de wedstrijd NAC - Willem II, spandoeken met de tekst: "Why bomb Iraq, Nuke Stilburg" werden opgehangen.

Originaliteit en NAC dat gaat nog steeds niet helemaal samen.

"

woensdag 30 juli 2003 @ 22:43:39 #99
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12127754
Niks gepraat, doorlopen.

/offtopic/

supermario: Waarom was jullie vak beide keren sfeerloos en zo goed als leeg tegen ons?

Niet dat de rest van het stadion nou zo goed gevuld was tegen ons.
Competitie misschien 25.000, daar zit je dan met +40.000 seizoenskaarten....

/offtopic/

[Dit bericht is gewijzigd door DarkShine op 30-07-2003 22:49]

Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 22:59:21 #100
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12128159
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:43 schreef DarkShine het volgende:
Niks gepraat, doorlopen.

/offtopic/

supermario: Waarom was jullie vak beide keren sfeerloos en zo goed als leeg tegen ons?

Niet dat de rest van het stadion nou zo goed gevuld was tegen ons.
Competitie misschien 25.000, daar zit je dan met +40.000 seizoenskaarten....

/offtopic/

Ach.. vele supp schijnen andere dingen belangrijker te vinden dan Ajax, ze moeten zelf weten wat ze doen, hun hebben ervoor betaald en ik niet.

Het is met dat soort wedstrijden rustiger omdat er meestal de wedstrijd niet naar is en men wacht op grotere wedstrijden... niet geheel onlogisch lijkt mij?

woensdag 30 juli 2003 @ 23:14:11 #101
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12128540
De Amstel-competite kan ik nog wel begrijpen (kut loting, door de weeks).

Maar dat jullie zo weinig lui tijdens de competitie hadden begrijp ik gewoon niet. Op een zaterdag avond. F-Side leeg, vak 410 leeg, alleen bobo tribune beetje redelijk gevuld...

En dan als er een klein groepje Roda fans (ook een lage opkomst daar niet van) blijft zingen ondanks de achterstand, vak410 voor het eerst (en het laatst) die wedstrijd iets zingt "houd houd houd je bek"....Daar valt me niks bij in!

Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 23:50:26 #102
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12129441
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:14 schreef DarkShine het volgende:
De Amstel-competite kan ik nog wel begrijpen (kut loting, door de weeks).

Maar dat jullie zo weinig lui tijdens de competitie hadden begrijp ik gewoon niet. Op een zaterdag avond. F-Side leeg, vak 410 leeg, alleen bobo tribune beetje redelijk gevuld...

En dan als er een klein groepje Roda fans (ook een lage opkomst daar niet van) blijft zingen ondanks de achterstand, vak410 voor het eerst (en het laatst) die wedstrijd iets zingt "houd houd houd je bek"....Daar valt me niks bij in!

plaatje van de wedstrijd

Het onderste gedeelte van het vak "hoort" er (nog? hoop ik) niet bij, hier zitten andere supporters dan het bovenste gedeelte dat wel aardig vol zit, naast 410, 409 dus, is gedeeltelijk er bij getrokken, in het andere deel ervan zitten vaak dagjesmensen, sponsors, ajax-jeugd, en groepjes voetbal elftallen. Het is heel vaak leeg waardoor ons vak ook als zijnde dood overkomt bij dit soort wedstrijden.

Het zang niveau is nog steeds dramatisch, het schijnt moeilijk te zijn om enkele regels txt te onthouden en mee te zingen, nieuwe songs inzetten lukt ook niet zoals het moet.:r

donderdag 31 juli 2003 @ 02:59:59 #103
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_12132764
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 21:59 schreef super-mario het volgende:
Goedendag cruoninga,

Inmiddels is ook het competitie schema bekend en ik meen dat jij de aftrap heb om te beginnen met je actie tegen ons (mij?). Wel beetje lullig dat ik daarna nog een paar maanden tijd heb om een tegen actie te maken maargoed... ik heb de loting nie bepaald

05-10-2003 FC Groningen - Ajax
04-04-2004 Ajax - FC Groningen

Ach lullig..... Alsof we beide niks anders te doen hebben in de tussen tijd. Ik ben eerst bezig geweest met actie tegen heerenveen-uit in onze 4e wedstrijd. Resultaat van een nachtje vouwen voor die wedstrijd afgelopen jaar is in ieder geval goede stimulans om nu weer met iets te komen tegen hun.

Heb al aan thema bedacht, moet nu nog ff worden gemaakt en uitgevoerd.

Wat we tegen jullie gaan doen moeten we nog maar ff zien. Ik heb in deze uitdaging wel het voordeel dat Groningen-Ajax bij ons meer leeft dan Ajax-Groningen bij jullie. Daar tegenover staat dan natuurlijk wel weer dat TIFO in het algemeen meer leeft bij jullie dan bij ons.
Had trouwens liever gehad dat jij moest aftrappen zodat het bedenken van een reactie vrij simpel was geweest.

zondag 10 augustus 2003 @ 23:07:28 #104
63632 proudtobeafarmer
groningen pride of the north
pi_12344979
ik weet niet of iemand nog actief is op deze topic maar is milaan de club met de beste tifo acties?
  zondag 10 augustus 2003 @ 23:11:14 #105
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12345043
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:07 schreef proudtobeafarmer het volgende:
ik weet niet of iemand nog actief is op deze topic maar is milaan de club met de beste tifo acties?
Bij grote wedstrijden hebben ze leuke acties.

Maar denk dat je eerder 's bij de "kleinere" Italiaanse clubs moet kijken. De middenmotors bv!

Planning:
-
  zondag 10 augustus 2003 @ 23:31:58 #106
43497 Afunados
Get Therapy
pi_12345454
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:11 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Bij grote wedstrijden hebben ze leuke acties.

Maar denk dat je eerder 's bij de "kleinere" Italiaanse clubs moet kijken. De middenmotors bv!

FIORENTINA!
pi_12354923
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:07 schreef proudtobeafarmer het volgende:
Milaan is geen club, maar dat terzijde.

Je kan inderdaad beter bij de kleinere clubs kijken, Fiorentina, Atalanta bijvoorbeeld.

Bij Milan/Inter is het vrijwel uitsluitend voor de derby of een enorm belangrijke topper echt goed, maar valt het daarbuiten vaak tegen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 11 augustus 2003 @ 19:46:15 #108
63632 proudtobeafarmer
groningen pride of the north
pi_12363294
oke bedankt ^0^
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2003 @ 17:09:59 #109
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12409338
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:04 schreef tiemo het volgende:
Nu het seizoen weer begint willen wij van vitesse weer wat gaan doen..
We hebben al het 1 en ander gedaan in het verleden met vuurwerk (mag nu niet meer van brandweer) enzo. Maar weten jullie mischie nog iets om het seizoen mooi te openen ??

Alvast bedankt.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 13 augustus 2003 @ 17:11:07 #110
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12409363
We hebben al het 1 en ander gedaan in het verleden met vuurwerk (mag nu niet meer van brandweer) enzo. Maar weten jullie mischie nog iets om het seizoen mooi te openen ??
Alvast bedankt.
pi_12409385
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:11 schreef tiemo het volgende:
Alvast bedankt.
Karel Aalbers in de fik steken en hem rondjes laten rennen in de middencirkel?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2003 @ 17:17:15 #112
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12409478
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:12 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Karel Aalbers in de fik steken en hem rondjes laten rennen in de middencirkel?

File under: niet leuk maar toch grappig

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 13 augustus 2003 @ 17:27:00 #113
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12409689
quote:
Alvast bedankt.
Eigen id'en??
Planning:
-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 17:29:50 #114
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12409740
quote:
Alvast bedankt.
Volgens mij is de kunst van TIFO e.d. dat jezelf iets verzint

[Dit bericht is gewijzigd door DutchGooner op 13-08-2003 17:34]

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12409824
quote:
Alvast bedankt.
Die actie's moeten toch juist een teken zijn van je eigen crea- en identiteit. Wil je de ideeen daarvoor weghalen bij supporters van de tegenstanders? Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die wel wat kunnen bedenken maar je gaat de concurrentie natuurlijk niet in't zadel helpen

Heb je foto's van dat vuurwerk? Heb daar namelijk nooit iets van gezien. Die ene choreografie-actie van jullie met 'VITES' was wel van erg hoog niveau. Heeft die sfeercommissie btw een site?

Vitesse=ongeveer 6e plaats TIFO in NL

woensdag 13 augustus 2003 @ 17:51:24 #116
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12410105
Ik vraag alleen maar of iemand wat weet niet wat vitesse wel of niet is..
Als je het niet weet stuur me dan ergens heen waar ze het wel weten..
pi_12410132
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:51 schreef tiemo het volgende:
Ik vraag alleen maar of iemand wat weet niet wat vitesse wel of niet is..
Als je het niet weet stuur me dan ergens heen waar ze het wel weten..
vitesse forum!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 17:54:09 #118
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12410159
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:52 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

vitesse forum!

daar wisten ze ook niets te verzinnen daarom vragen ze het nu hier
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 17:58:03 #119
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12410252
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:54 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

daar wisten ze ook niets te verzinnen daarom vragen ze het nu hier

Misschien een grote collectebus als choreografie
Planning:
-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:18:46 #120
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12414017
Stelletje mongoolen hier zeg je vraagt wat en kunnen niet eens normaal reageren... BAGGER topic dit echt waar..
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:23:01 #121
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12414105
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:18 schreef tiemo het volgende:
Stelletje mongoolen hier zeg je vraagt wat en kunnen niet eens normaal reageren... BAGGER topic dit echt waar..
Je gaat mensen van een andere club toch niet vragen om jou club te steunen?

Of ziet de rest dit verkeerd... Ga met een groep bekenden bij elkaar zitten op een avond, gooi wat id'en bij elkaar en er komt best wel wat leuks uit!

Planning:
-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:26:17 #122
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12414155
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:23 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Je gaat mensen van een andere club toch niet vragen om jou club te steunen?

Of ziet de rest dit verkeerd... Ga met een groep bekenden bij elkaar zitten op een avond, gooi wat id'en bij elkaar en er komt best wel wat leuks uit!

Is het dan echt zo TRIEST dat sommige mensen er problemen van maken om iets te vragen aan iemand van een andere club ??
Dat is net zoiets als rellen dat is gewoon dom.. Beetje blij afspreken en dan als ze eindelijk komen dan zijn het maar een paar woordjes enzo wat heb je eraan ??
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:27:36 #123
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12414174
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:26 schreef tiemo het volgende:

[..]

Is het dan echt zo TRIEST dat sommige mensen er problemen van maken om iets te vragen aan iemand van een andere club ??
Dat is net zoiets als rellen dat is gewoon dom.. Beetje blij afspreken en dan als ze eindelijk komen dan zijn het maar een paar woordjes enzo wat heb je eraan ??

mama
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:29:02 #124
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12414201
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:27 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

mama

Kga niet huilen hoor diegen die juist huilt ben jij.
Mag jij me eens vertellen wat voor zin het heeft om beetje dom op iemand in te lopen meppen.. ?
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:30:56 #125
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12414241
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:29 schreef tiemo het volgende:

[..]

Kga niet huilen hoor diegen die juist huilt ben jij.
Mag jij me eens vertellen wat voor zin het heeft om beetje dom op iemand in te lopen meppen.. ?

Alles heeft een reden
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:31:35 #126
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12414257
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:30 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Alles heeft een reden

Vertel die reden man.. Of ben je net zo'n stomme mongool dat je beetje stoer loopt mee te doen met andere ?
pi_12414272
quote:
Alvast bedankt.
Je zou op 14 december je team naar 'n nederlaag kunnen schreeuwen met geel/zwarte vlaggetjes in de hand en 'n aantal toeters....

[Dit bericht is gewijzigd door Chiel-Montagne op 13-08-2003 21:32]

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:32:42 #128
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12414283
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:31 schreef tiemo het volgende:

[..]

Vertel die reden man.. Of ben je net zo'n stomme mongool dat je beetje stoer loopt mee te doen met andere ?

Als jij mij eerst fatsoenlijk weet aan te spreken,mijnheer mongool voor jou dus in dit geval wil ik er best verder op in gaan in een ander topic
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:33:24 #129
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12414305
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:32 schreef Chiel-Montagne het volgende:

[..]

Je zou op 14 december je team naar 'n nederlaag kunnen schreeuwen met geel/zwarte vlaggetjes in de hand en 'n aantal trommels....

Als jij nou eens je speen in je mond doet en ffkes lekker gaat pitten..
Daaag
pi_12414326
Wat heeft het hele rellen en hooligan gebeuren er nu weer mee te maken?
Maar ik neem aan als je zelf niet meer moeite in het TIFO-gebeuren wil steken dan slechts een vraag te stellen op een openbaar forum, dat gehele uitwerking er ook nooit van zal komen.

Maar je wilt zo graag ideeën? Misschien leuk om met het gehele Rijnfrot rode, zwarte, en groene blaadjes omhoog te houden!

woensdag 13 augustus 2003 @ 21:35:09 #131
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_12414341
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:34 schreef Staanplaats het volgende:
Wat heeft het hele rellen en hooligan gebeuren er nu weer mee te maken?
Maar ik neem aan als je zelf niet meer moeite in het TIFO-gebeuren wil steken dan slechts een vraag te stellen op een openbaar forum, dat gehele uitwerking er ook nooit van zal komen.

Maar je wilt zo graag ideeën? Misschien leuk om met het gehele Rijnfrot rode, zwarte, en groene blaadjes omhoog te houden!

Kheb al geen eens zin meer om hierop in te gaan..
Stelletje kinders...
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:36:11 #132
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12414358
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:34 schreef Staanplaats het volgende:

Maar je wilt zo graag ideeën? Misschien leuk om met het gehele Rijnfrot RENFRONT rode, zwarte, en groene blaadjes omhoog te houden!

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12414446
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:36 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Rennend een choreografieactie doen?
Nog nooit gezien, wel orgineel dus!
pi_12414561
Tiemo, je vat geen fuck van TIFO. Met domme vragen als dit krijg je domme reactie's. Dat je daarna nog ff een potje gaat schelden zegt erg veel over je niveau.

Natuurlijk kan je met supporters van de tegenstander over dingen praten alleen is het echt belachelijk dat je van o.a. mij verwacht dat ik een actie ga verzinnen voor een concurrent. Dan moet ik dus een actie gaan proberen te overtreffen die ik zelf verzonnen heb........

Denk je dat als Van Marwijk aan Koeman vraagt hoe die Ajax precies kan verslaan hij een uitgebreid antwoord met analyse krijgt?

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 13-08-2003 21:45]

pi_12414590
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:33 schreef tiemo het volgende:

[..]

Als jij nou eens je speen in je mond doet en ffkes lekker gaat pitten..
Daaag

Gevoel voor humor is jullie nog altijd vreemd of niet....?

Als je nou gewoon 'n groot wit kleed pakt en deze in 'n x-aantal stukken knipt (misschien met hier en daar 'n likje geel/zwarte verf...) dan kun je dat mooi uitdelen, als men het weer eens niet eens is met of de Technische staf of de bobo's van het bestuur....

Of...

Je zou met z'n allen Karel Aalbers kunnen vereeuwigen op 'n groot spandoek, 'n oud tafelkleed ofzo.... (ieder krijgt namelijk wat ie verdiend, 'n goede voetballer 'n grote prijs, 'n kale politicus 'n standbeeld en "ome" Karel 'n oud tafelkleed.....)

En zie je niks in m'n ideeen, pak dan die virtuele speen en stop hem aub weer gauw terug in die "onbeschofte" mond van je....

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:12:53 #136
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12415347
Roda heeft vrijdag tegen PSV helaas geen TIFO actie.

Onze zwenkvlaggen en de gewone dingen zijn er wel, maar niks extra's.

Redenen?

1: PSV trekt ons totaal NIET! Een kleine club uit de toto trekt ons meer.
2: Fanatiek gedeelte van onze vrijwilligers is zelf op vakantie en komen allemaal vlak voor de wedstrijd weer terug om dan net de wedstrijd te halen

Planning:
-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:14:53 #137
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12415402
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:12 schreef DarkShine het volgende:

.
2: Fanatiek gedeelte van onze vrijwilligers is zelf op vakantie en komen allemaal vlak voor de wedstrijd weer terug om dan net de wedstrijd te halen
of heeft een SV zoals jullie "leider",een "dreigement" aan het management toch,die Maurice nogwat toch?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:17:54 #138
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12415487
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:14 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

of heeft een SV zoals jullie "leider",een "dreigement" aan het management toch,die Maurice nogwat toch?

Dat is het Fanproject, hun staan los van de West Side Ultras.
Wat Roda met hem aan het doen is is ronduit asociaal!
Als je meer erover wilt weten zou ik eens op http://www.brunssum.net/~vos98/zaakthelen.htm kijken.

Roda bestuur is erover het denken om psv extra kaarten te geven voor de neutrale tribune hoorde ik gisteren, als er wat gebeurd zijn wijzen ze direct weer de fanatieke fans aan...

Planning:
-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:24:02 #139
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12415651
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:17 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat is het Fanproject, hun staan los van de West Side Ultras.
Wat Roda met hem aan het doen is is ronduit asociaal!
Als je meer erover wilt weten zou ik eens op http://www.brunssum.net/~vos98/zaakthelen.htm kijken.

Roda bestuur is erover het denken om psv extra kaarten te geven voor de neutrale tribune hoorde ik gisteren, als er wat gebeurd zijn wijzen ze direct weer de fanatieke fans aan...

ja,had het op 1 van jullie sites gelezen,slaat idd nergens op,maar ja,wij zijn maar supporters
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:26:30 #140
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12415720
Tsja, bij politie Kerkrade is het thuispubliek ook vogelvrij!

In Kerkrade word je met alles genaaid...

Planning:
-
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:59:23 #141
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12419364
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:26 schreef tiemo het volgende:

[..]

ppfff... zo te zien ben jij een mannetje van een jaar of 14 15 16, excusese me if i'm wrong, met het idee om met duizenden mensen een geweldige sfeer te maken. Dat te realiseren om vanuit je luie stoel achter de pc een oproep/vraag te doen op een forum waar 0.01 % van de mensen "verstand" van dat onderwerp om vervolgens op een ander forum met HET idee komt aanzetten.

Zo te zien aan je schrijven heb je geen tot weinig connecties met mensen waardoor je actie nu al gaat mislukken....

Maargoed...

Klein voorbeeld,

Koop een stuk stof van 20 bij 20 (naai je aan elkaar)
Koop een pot verf
VERZIN een idee

et voila

zondag 17 augustus 2003 @ 21:00:12 #142
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12507480
Om deze topic ff "omhoog" te gooien...

Heb zonet www.tifosigroningen.tk moeten ontdekken via een gastenboek op het net... kon je niet ff een link plaatsten cruoninga? Of zat ik weer eens niet op te letten?

Ik ben vanaf heden weer wat regelmatiger in dit topic te "zien" en af en toe in andere topics de mij interreseren.

Ik heb van de week weer een leuk lapje stof toe geeigend dus kan van de week weer ff wat gaan prutsen.

TIFOSI 410 BRIGADE

zondag 17 augustus 2003 @ 22:56:27 #143
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12510506
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:00 schreef super-mario het volgende:
Om deze topic ff "omhoog" te gooien...

Heb zonet www.tifosigroningen.tk moeten ontdekken via een gastenboek op het net... kon je niet ff een link plaatsten cruoninga? Of zat ik weer eens niet op te letten?

Ik ben vanaf heden weer wat regelmatiger in dit topic te "zien" en af en toe in andere topics de mij interreseren.

Ik heb van de week weer een leuk lapje stof toe geeigend dus kan van de week weer ff wat gaan prutsen.

TIFOSI 410 BRIGADE

Die site ga ik ook eens bekijken

West Side Ultras - Kerkrade

Planning:
-
pi_12513304
Dacht dat reclame maken voor sites niet mocht . Die site lag er trouwens ook vaak uit maar we hebben nu goede server. Bandieri-gedeelte moet trouwens nog geupdate worden.

Vanmiddag FC Groningen - NAC:

maandag 18 augustus 2003 @ 11:34:20 #145
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12518993
Vrijdag zeer lekkere sfeer gehad tegen psv, vakken die normaal niet zingen zongen ineens ook mee tegen het einde.

Van onze kant bijna de 90 minuten doorgezongen, op begin 2de helft na!

Zoals gewoonlijk een doodstil psv-vak...

Planning:
-
pi_12520942
Een tijdje geleden alweer ja, maar toch mooi:

pi_12520976
Dat is m'n wallpaper thuis (op m'n werk een collage van Napoli)

pi_12521430
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 12:51 schreef DIGGER het volgende:
Dat is m'n wallpaper thuis (op m'n werk een collage van Napoli)

Goed idee
pi_12524232
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:48 schreef Cruoninga het volgende:
Dacht dat reclame maken voor sites niet mocht . Die site lag er trouwens ook vaak uit maar we hebben nu goede server. Bandieri-gedeelte moet trouwens nog geupdate worden.

Vanmiddag FC Groningen - NAC:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn jullie verhuisd??
  maandag 18 augustus 2003 @ 15:14:39 #150
62799 Terrace_Casual
Sta op voor de kampioen!
pi_12524412
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 11:34 schreef DarkShine het volgende:
Vrijdag zeer lekkere sfeer gehad tegen psv, vakken die normaal niet zingen zongen ineens ook mee tegen het einde.

Van onze kant bijna de 90 minuten doorgezongen, op begin 2de helft na!

Zoals gewoonlijk een doodstil psv-vak...

Wees dan wel ff eerlijk, ha ha, behoorlijk triest, eerst zeggen dat n toto-clubje je meer trekt PSV dan zeggen dat t doodstil in ons vak was. We waren zo onder de indruk van jullie zangkwaliteiten, schei toch uit. Altijd lache bij jullie, Danke Bitte ha ha ha. En dan die speler die r inkwam, waren jullie zn achternaam ff vergeten, Tom de belg heeft ons zeker wel gehoord...
Why the botter dressin up like that, when it's all show?
pi_12525069
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 15:08 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Zijn jullie verhuisd??

Nee, zowel op West als Vak-I zit fanatiek volk. West was altijd al de tribune met de fanatiekste aanhang maar werd afgelopen jaren wat minder, is nu weer erg snel terug aan't komen.
pi_12525758
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 15:40 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Nee, zowel op West als Vak-I zit fanatiek volk. West was altijd al de tribune met de fanatiekste aanhang maar werd afgelopen jaren wat minder, is nu weer erg snel terug aan't komen.

Ik kan me inderdaad herinneren dat de fanatiekelingen bij FCG altijd achter het doel (West) hebben gezeten (edit: gestaan dus!). Als ik me niet vergis zijn jullie verhuisd naar de lange zijde (Zuid) toen de onderste (staan)ring een paar jaar geleden tijdelijk werd gesloten, niet?

Zou mooi zijn als jullie weer terugkomen achter het doel. Stond altijd wel leuk op tv, zo'n propvol vak op West

Waar komt eigenlijk de naam Z-Side vandaan??? Moet het dan niet W(est)-Side zijn als jullie daar oorspronkelijk stonden...

pi_12526040
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 15:14 schreef Terrace_Casual het volgende:

[..]
Tom de belg heeft ons zeker wel gehoord...

Dat jullie daar nog trots op zijn ook

Ongelooflijk, stelletje mislukte 'supporters', jullie gunnen t een speler niet eens om op n fatsoenlijke manier afscheid te nemen van zn oude cluppie, die m grootgemaakt heeft. Schandalig gewoon, dat jullie stil waren wist iedereen al, maar onbeschoft kan daar nu ook aan toegevoegd worden! wat n hoop k*tsupporters heeft PSV toch

pi_12526412
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:03 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad herinneren dat de fanatiekelingen bij FCG altijd achter het doel (West) hebben gezeten (edit: gestaan dus!). Als ik me niet vergis zijn jullie verhuisd naar de lange zijde (Zuid) toen de onderste (staan)ring een paar jaar geleden tijdelijk werd gesloten, niet?

Zou mooi zijn als jullie weer terugkomen achter het doel. Stond altijd wel leuk op tv, zo'n propvol vak op West

Waar komt eigenlijk de naam Z-Side vandaan??? Moet het dan niet W(est)-Side zijn als jullie daar oorspronkelijk stonden...

Vak-I is dacht ik ontstaan als alternatief voor West naast het uitvak. Eerst zat daar dan ook groot deel van de harde kern alleen vertrokken die de laatste jaren en zaten er alleen nog maar gewone fanatieke supporters en ook een paar sukkeltjes die Vak-I niet echt populair hebben gemaakt bij het "West-volk". Wordt nog steeds gesproken over de kids uit ZI die altijd een grote bek hebben maar dat nooit waar maken.

Heb je studio sport gezien? Vond het er al wel aardig uit zien. Het is natuurlijk miner vol zonder staanplaatsen....

Z-Side komt van Zaagmuldersweg-Zijde, de weg waaraan de West-tribune ligt. Voor 1977 werd de naam West-Side ook gebruikt.

pi_12526464
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:23 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Vak-I is dacht ik ontstaan als alternatief voor West naast het uitvak. Eerst zat daar dan ook groot deel van de harde kern alleen vertrokken die de laatste jaren en zaten er alleen nog maar gewone fanatieke supporters en ook een paar sukkeltjes die Vak-I niet echt populair hebben gemaakt bij het "West-volk". Wordt naar mijn idee wel minder de laatste tijd. Zoals het hoort natuurlijk, als 1 man achter hetzelfde team.

Heb je studio sport gezien? Vond het er al wel aardig uit zien. Het is natuurlijk miner vol zonder staanplaatsen....

Z-Side komt van Zaagmuldersweg-Zijde, de weg waaraan de West-tribune ligt. Voor 1977 werd de naam West-Side ook gebruikt.

pi_12526525
Alles zit nu dus nog verspreid over vak I en West (en het vak naast het uitvak, zoals alle wannabee-hools dat hun plaats maken) als ik het goed begrijp? Jammer dat niet iedereen in 1 vak gaat zitten/staan... Met hoeveel sta je nu op West? toch wel een redelijk groepje als ik zo die foto's zie.
  maandag 18 augustus 2003 @ 16:28:55 #157
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12526605
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 15:14 schreef Terrace_Casual het volgende:

[..]

Wees dan wel ff eerlijk, ha ha, behoorlijk triest, eerst zeggen dat n toto-clubje je meer trekt PSV dan zeggen dat t doodstil in ons vak was. We waren zo onder de indruk van jullie zangkwaliteiten, schei toch uit. Altijd lache bij jullie, Danke Bitte ha ha ha. En dan die speler die r inkwam, waren jullie zn achternaam ff vergeten, Tom de belg heeft ons zeker wel gehoord...

Het is gewoon een feit, jullie waren doodstil. Wij hadden een lekkere sfeer, begin 2de helft zakte het even in maar herpakte zich na de 2-2 van Kerstman weer meteen.

Tom de belg, jaloers dat jullie geen geld voor aankopen hebben?
En Danke, Bitte weleens van dialect gehoord?

Maja dit is een tifo topic, niet voor meningsverschillen tussen 2 clubs

Planning:
-
  maandag 18 augustus 2003 @ 16:29:02 #158
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12526609
dubbelpost, een mod die hem wilt deleten?
Planning:
-
pi_12526718
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:26 schreef Yeahinho het volgende:
Alles zit nu dus nog verspreid over vak I en West (en het vak naast het uitvak, zoals alle wannabee-hools dat hun plaats maken) als ik het goed begrijp? Jammer dat niet iedereen in 1 vak gaat zitten/staan... Met hoeveel sta je nu op West? toch wel een redelijk groepje als ik zo die foto's zie.
Ik moet echt eens het verschil leren tussen het quote- en het wijzig-icoontje

1 vak is idd mooi en komt er hopelijk ook in't nieuwe stadion. De huidige situatie heeft trouwens ook wel wat wanneer het geluid van 2 kanten komt en de vakken daar tussenin ook meegesleept worden. Ik denk dat de West-ZI situatie beetje te vergelijken is met B-Side - Vak-G zoals in Breda. Hoeveel man er precies op West zitten kan ik zo niet zeggen, worden er wel steeds meer.

Moet trouwens zeggen dat je aardig op de hoogte bent over dit soort inside-FCG zaken.

pi_12526865
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:32 schreef Cruoninga het volgende:

Moet trouwens zeggen dat je aardig op de hoogte bent over dit soort inside-FCG zaken.

Waarover ben ik op de hoogte? Dat verhuizen e.d. kan je toch gewoon zien op tv, en dan bekijk je even wat FCG-sites en zie je wat er precies aan de hand is (en een beetje via-via horen enzo is ook handig )

(en nu op deze klikken )

maandag 18 augustus 2003 @ 16:47:30 #161
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12527178
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:32 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ik moet echt eens het verschil leren tussen het quote- en het wijzig-icoontje

1 vak is idd mooi en komt er hopelijk ook in't nieuwe stadion. De huidige situatie heeft trouwens ook wel wat wanneer het geluid van 2 kanten komt en de vakken daar tussenin ook meegesleept worden. Ik denk dat de West-ZI situatie beetje te vergelijken is met B-Side - Vak-G zoals in Breda. Hoeveel man er precies op West zitten kan ik zo niet zeggen, worden er wel steeds meer.

Bij Groningen-Roda afgelopen jaar hadden jullie een supersfeer moet ik zeggen! Groningen van 0-2 achter naar 3-2 gezongen.

En ik na afloop met 50 naar huis mogen rijden omdat er overal ijzel lag, kom je thuis 6 uur smorgens op zaterdag....

Planning:
-
  maandag 18 augustus 2003 @ 16:49:42 #162
62799 Terrace_Casual
Sta op voor de kampioen!
pi_12527250
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:12 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Dat jullie daar nog trots op zijn ook

Ach trots, hoort erbij, gezonde rivaliteit, zingen we n keer is t weer niet goed
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:28 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit, jullie waren doodstil. Wij hadden een lekkere sfeer, begin 2de helft zakte het even in maar herpakte zich na de 2-2 van Kerstman weer meteen.

Tom de belg, jaloers dat jullie geen geld voor aankopen hebben?
En Danke, Bitte weleens van dialect gehoord?

Maja dit is een tifo topic, niet voor meningsverschillen tussen 2 clubs

Jouw mening is tegenwoordig al n feit, kan begrijpen dat je jouw cluppie graag wat positieve aandacht wilt geven, maar blijf gewoon eerlijk is wel zo leuk.

Nou idd jaloers, mij hoor je niet klagen over onze selectie , mooi dialect, maar n taal voor 80 miljoen mensen kun je toch geen dialect meer noemen ofwel

Idd tifo topic, zullen t we hier dan maar bij laten...

Why the botter dressin up like that, when it's all show?
  maandag 18 augustus 2003 @ 16:53:34 #163
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12527360
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:49 schreef Terrace_Casual het volgende:

[..]

Ach trots, hoort erbij, gezonde rivaliteit, zingen we n keer is t weer niet goed
[..]

Jouw mening is tegenwoordig al n feit, kan begrijpen dat je jouw cluppie graag wat positieve aandacht wilt geven, maar blijf gewoon eerlijk is wel zo leuk.

Nou idd jaloers, mij hoor je niet klagen over onze selectie , mooi dialect, maar n taal voor 80 miljoen mensen kun je toch geen dialect meer noemen ofwel

Gaat iemand anders vervelen.
Leren jullie nu eerst maar sfeer maken
Planning:
-
  maandag 18 augustus 2003 @ 21:48:48 #164
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12534891
Terrace_Casual: Grappig avatar heb je... komt me ergens bekend voor in amsterdam...

Cruoninga: Ik ben onder de indruk, mooie foto's, dit zal hopelijk perspectief brengen voor in de toekomst.

Even foto'tjes van vitesse en graz ak uit:

Tevens is er ff snel wat van de week ingekocht:

pi_12535670
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:48 schreef super-mario het volgende:
Terrace_Casual: Grappig avatar heb je... komt me ergens bekend voor in amsterdam...
Misschien van de LaCoste boutique?
  maandag 18 augustus 2003 @ 22:20:16 #166
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12535878
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:13 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Misschien van de LaCoste boutique?

Tja.. en misschien is er een groep die zich daar een beetje me indentificeerd..
pi_12536099
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:20 schreef super-mario het volgende:

[..]

Tja.. en misschien is er een groep die zich daar een beetje me indentificeerd..

Das niet alleen in Amsterdam zo...
  maandag 18 augustus 2003 @ 22:47:57 #168
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12536783
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:27 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Das niet alleen in Amsterdam zo...

dat is volgens mij in veel steden om maar over Engeland te zwijgen
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 18 augustus 2003 @ 22:49:42 #169
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12536845
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:47 schreef DutchGooner het volgende:

dat is volgens mij in veel steden om maar over Engeland te zwijgen

Lacoste is Casualmerk bij uitstek onder voetbalsupporters/-hoollies!

Zeker in England!

maandag 18 augustus 2003 @ 23:38:14 #170
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12538372
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:49 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Lacoste is Casualmerk bij uitstek onder voetbalsupporters/-hoollies!

Zeker in England!

Sorry?

In engeland is onder andere ben sherman, aquascutum, henri lloyd, stone island, paul smith, paul & shark en CP company helemaal ''in". Lacoste is ook een veel gedragen merk maar het zit meer club gebonden allemaal. Welke club bij welk "merk" is mij daaro niet echt bekend...

maandag 18 augustus 2003 @ 23:39:39 #171
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12538416
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:38 schreef super-mario het volgende:

[..]

Sorry?

In engeland is onder andere ben sherman, aquascutum, henri lloyd, stone island, paul smith, paul & shark en CP company helemaal ''in". Lacoste is ook een veel gedragen merk maar het zit meer club gebonden allemaal. Welke club bij welk "merk" is mij daaro niet echt bekend...

Dat clubgebonden valt wel mee hoor
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12540922
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:48 schreef super-mario het volgende:
Cruoninga: Ik ben onder de indruk, mooie foto's, dit zal hopelijk perspectief brengen voor in de toekomst.

Even foto'tjes van vitesse en graz ak uit:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tevens is er ff snel wat van de week ingekocht:

[afbeelding]

Dat zijn toch jullie nieuwe banners? Ziet er ook niet slecht uit, net zoals die kilometer aan stof Vanwaar eigenlijk die banner met 2001? Waar doelt die op?
Als ik jou was zou ik nog ff wat Vitesse-sites afpluizen op foto's van het uitvak van hun kant, uit dat perspectief komen TIFO-actie's toch het beste tot hun recht.
Wel irritant dat die gasten ook altijd voor het uitvak komen staan met hun vlaggen parade. Die dingen horen natuurlijk sowieso op de tribune en niet ervoor.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:56:05 #173
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12563825
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 01:13 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat zijn toch jullie nieuwe banners? Ziet er ook niet slecht uit, net zoals die kilometer aan stof Vanwaar eigenlijk die banner met 2001? Waar doelt die op?
Als ik jou was zou ik nog ff wat Vitesse-sites afpluizen op foto's van het uitvak van hun kant, uit dat perspectief komen TIFO-actie's toch het beste tot hun recht.
Wel irritant dat die gasten ook altijd voor het uitvak komen staan met hun vlaggen parade. Die dingen horen natuurlijk sowieso op de tribune en niet ervoor.

Er zitten een aantal nieuwe bandieri's tussen ja, de 2001 slaat op het beginjaar van 410.

De vitesse site's had ik gister al bekeken maar op weinig site's kom je foto's tegen die echt acueel zijn (als je gewend bent dat op www.ajaxfotoside.nl de foto's na een uur of 3 4 na de wedstrijd erop staan, meestal nog voor studio sport, ook met uitwedstrijden in de Cl staan ze er vrij snel op). Misschien zijn dr nu meerdere online.

Aan vlaggen op/voor het veld irriteer is me soms ook wel eens, bij feyenoord zie je dat ook altijd, het schijnt dat ze nu weer in het vak mogen maar het fijnere weet ik er ook niet van.

pi_12567411
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:56 schreef super-mario het volgende:

[..]

Aan vlaggen op/voor het veld irriteer is me soms ook wel eens, bij feyenoord zie je dat ook altijd, het schijnt dat ze nu weer in het vak mogen maar het fijnere weet ik er ook niet van.

Er is sowieso iets aan de hand bij Feyenoord. Tifonet.nl vermeld dat er om onbekende reden voorlopig geen actie's worden georganiseerd. Misschien dat 1 van de Feyenoorders hier meer weet?
pi_12576723
Dat casual gedoe is zo ontzettend zielig. Net alsof je met je burberry petje ineens de gekste bent. Alles uit engeland overnemen; lekker origineel weer.

woensdag 20 augustus 2003 @ 14:28:17 #176
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12576739
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:27 schreef k00pa het volgende:
Dat casual gedoe is zo ontzettend zielig. Net alsof je met je burberry petje ineens de gekste bent. Alles uit engeland overnemen; lekker origineel weer.

[afbeelding]

De topic is TIFO, niet casual......

Planning:
-
pi_12588093
Ja hennie ik zet er toch een mooie foto bij...
  woensdag 20 augustus 2003 @ 23:51:35 #178
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12592487
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 01:29 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Er is sowieso iets aan de hand bij Feyenoord. Tifonet.nl vermeld dat er om onbekende reden voorlopig geen actie's worden georganiseerd. Misschien dat 1 van de Feyenoorders hier meer weet?

Misschien krijgen ze geen geld meer van canal + of ontbreekt er creativiteit die bij hun al vaak ver te zoeken is. Elke keer hetzelfde, vlaggen, werprollen of coreografie.
Soms wat ludieke spandoeken die binnen 10 min gemaakt zijn..

Ach.. ze zullen er aardig van langs krijgen in november..

donderdag 21 augustus 2003 @ 00:16:31 #179
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12593149
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:51 schreef super-mario het volgende:

[..]

Misschien krijgen ze geen geld meer van canal + of ontbreekt er creativiteit die bij hun al vaak ver te zoeken is. Elke keer hetzelfde, vlaggen, werprollen of coreografie.

Origineel of niet,gesponsord of niet maar voor vele is Feyenoord nog steeds de TIFO "club" van Nederland.
In amsterdam komen ze niet verder dan geregiseerd gezwaai met beschikbaar gestelde vlaggetjes en een 2e hands jodenvlag van Willebrord.
410 doet wel zijn best maar mist de uitstraling die Feyenoord wel heeft

[Dit bericht is gewijzigd door DutchGooner op 21-08-2003 00:18]

NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 00:18:06 #180
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12593191
edit
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 00:39:59 #181
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12593703
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Origineel of niet,gesponsord of niet maar voor vele is Feyenoord nog steeds de TIFO "club" van Nederland.
In amsterdam komen ze niet verder dan geregiseerd gezwaai met beschikbaar gestelde vlaggetjes en een 2e hands jodenvlag van Willebrord.

Hhhmmzz.. in mijn ogen is voor een vak staan met grote vlaggen staan zwaaien geregiseerder dan met 50duizend man met kleine vlaggetjes staan zwaaien.

Ik ben benieuwd in welk opzicht volgens jou welke uitstraling 410 mist..

- kwantiteit?
- orginaliteit?
- kwaliteit?
- creativiteit?

pi_12594007
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:39 schreef super-mario het volgende:

[..]

- kwantiteit?
- orginaliteit?
- kwaliteit?
- creativiteit?

Kwantiteit. 410 heeft zeker de potentie om de beste te worden aangezien de manier hoe jullie er mee bezig lijken te zijn. Toch blijft de grote van een actie een belangrijk punt.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 05:24:34 #183
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12596197
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:39 schreef super-mario het volgende:

[..]

Hhhmmzz.. in mijn ogen is voor een vak staan met grote vlaggen staan zwaaien geregiseerder dan met 50duizend man met kleine vlaggetjes staan zwaaien.

- kwantiteit?
- orginaliteit?
- kwaliteit?
- creativiteit?

Ik heb het niet over met vlaggen voor een vak staan maar over de grote acties die ze bij Feyenoord afleveren.

-kwantiteit,kan denk ik hoger
-originaliteit,word niet alles van elkaar afgekeken?
-kwaliteit,als ik veel bandieris op de de diverse foto reportages bekijk kan denk ik wel beter
-creativiteit,die zal er best zijn

NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 12:46:49 #184
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12601457
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Nope dat vind ik nog altijd de FC Twente.
Planning:
-
  donderdag 21 augustus 2003 @ 13:24:03 #185
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_12602274
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:49 schreef Terrace_Casual het volgende:

[..]

[..]

Eeeej je hebt mijn icoon gestolen
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_12604523
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:51 schreef super-mario het volgende:

[..]

Nou nou zeg we krijgen er van langs...brrr

Lekker boeiend of die ludieke spandoeken in 10 minuten zijn gemaakt of dat het een kuntststukje is waar 3 weken over geborduurd is. Het gaat om de reacties van het uitvak, en daar hebben die 'simpele' doeken nog geen één keer hun uitwerking gemist.

Tjah, als je werprollen en verschillende choreografie acties geen creativiteit noemt (bekijk anders alleen al de foto's van het succesvolle jaar 2001/2002 genoeg verschillende acties), dan is elke week dezelfde bandieri's wel een teken van creativiteit?

Maar goed om niet de hele discussie op te laden die een aantal bladzijdes eerder al ruimschoots gevoerd is. Denk wat je er over wilt denken, doen wij ook!

Overigens wat er precies aan de hand is bij onze TIFO, weet ik niet. Al meen ik mij wel te herinneren dat er vorig jaar al een aantal 'leden' uit de groep zijn gestapt. Maar dat er geen acties zijn tegen Nec en Nac buiten het vlaggen om is toch voor de rest ook niet heel vreemd?

pi_12608130
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:43 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Overigens wat er precies aan de hand is bij onze TIFO, weet ik niet. Al meen ik mij wel te herinneren dat er vorig jaar al een aantal 'leden' uit de groep zijn gestapt. Maar dat er geen acties zijn tegen Nec en Nac buiten het vlaggen om is toch voor de rest ook niet heel vreemd?

Feyenoord zal zich tegen PSV weer zo goed mogelijk laten zien. NAC schijn te vroeg te komen. Meer dan ooit leeft het TIFO-duel tussen Feyenoord en Ajax, gaat volgens mij de goede kant op in Nederland.
pi_12609396
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:43 schreef Staanplaats het volgende:

[..]
Maar dat er geen acties zijn tegen Nec en Nac buiten het vlaggen om is toch voor de rest ook niet heel vreemd?

Wij hebben meestal maar 4 á 5 grote acties, hangt er ook vanaf hoever we Europees komen. En grote choriografie heb ik bij Ajax nog nooit zien lukken en wij hebben al meerdere malen een actie met 10.000 man gehad die succesvol was.

Die TIFO acties zijn leuk, maar ik zie liever de gewone sfeer in het stadion terugkomen, maar die is ver te zoeken, en dat is volgens mij niet alleen een Feyenoord probleem.

donderdag 21 augustus 2003 @ 18:01:50 #189
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12609662
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:49 schreef Luni het volgende:

[..]

Wij hebben meestal maar 4 á 5 grote acties, hangt er ook vanaf hoever we Europees komen. En grote choriografie heb ik bij Ajax nog nooit zien lukken en wij hebben al meerdere malen een actie met 10.000 man gehad die succesvol was.

Die TIFO acties zijn leuk, maar ik zie liever de gewone sfeer in het stadion terugkomen, maar die is ver te zoeken, en dat is volgens mij niet alleen een Feyenoord probleem.

Bij meeste wedstrijden komt de gewone sfeer tegenwoordig uit het uitvak...
Bij ons begint de gewone sfeer weer langzaam terug te komen. Eind vorig seizoen en afgelopen vrijdag goeie sfeer gehad van Roda kant.
Planning:
-
pi_12609986
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:01 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Bij meeste wedstrijden komt de gewone sfeer tegenwoordig uit het uitvak...
Bij ons begint de gewone sfeer weer langzaam terug te komen. Eind vorig seizoen en afgelopen vrijdag goeie sfeer gehad van Roda kant.

In principe valt zingen ook onder TIFO. Heb me laten vertellen door een ultr van Cagliari dat het van het Italiaanse woord tifare komt wat steun betekent als ik me niet vergis. In Nederland wordt het alleen niet op die manier ervaren.

De sfeer is idd wat verminderd bij sommige clubs. Voor het Feyenoord-publiek lijken de wedstrijden tegen de provincie te onintressant om ook maar iets van geluid te maken. Dat geldt al jaren voor PSV en Ajax is vaak ook erg matig.

NAC en Twente hebben altijd nog wel een redelijke sfeer en in't Oosterpark kan het soms ook mooi zijn. Utrecht was afgelopen jaar erg zwak. Bij Roda was het de laatste keer dat ik er was wel goed, ze wonnen dan ook wel met 5-1. De Spinnenkop van De Graafschap heeft een erg goede sfeer, die verdienen een betere ploeg. Op TIFO gebied doen ze alleen niet mee, net zoals Utrecht en NAC van de bovengenoemde clubs.

zaterdag 23 augustus 2003 @ 14:02:06 #191
17023 Elmotje
pi_12654683
Volgende poll van tifonet word ook of mensen liever paar grote hebben en voor de rest niks of alleen maar wat kleinere.

Ik zie liefst bij de meeste europese wedstrijden en bij ajax en psv een grote tifo actie.

En bij andere wedstrijden ook geen vlaggen meer.

Feyenoord Rotterdam
pi_12655291
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:18 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

In principe valt zingen ook onder TIFO. Heb me laten vertellen door een ultr van Cagliari dat het van het Italiaanse woord tifare komt wat steun betekent als ik me niet vergis. In Nederland wordt het alleen niet op die manier ervaren.

De sfeer is idd wat verminderd bij sommige clubs. Voor het Feyenoord-publiek lijken de wedstrijden tegen de provincie te onintressant om ook maar iets van geluid te maken. Dat geldt al jaren voor PSV en Ajax is vaak ook erg matig.

NAC en Twente hebben altijd nog wel een redelijke sfeer en in't Oosterpark kan het soms ook mooi zijn. Utrecht was afgelopen jaar erg zwak. Bij Roda was het de laatste keer dat ik er was wel goed, ze wonnen dan ook wel met 5-1. De Spinnenkop van De Graafschap heeft een erg goede sfeer, die verdienen een betere ploeg. Op TIFO gebied doen ze alleen niet mee, net zoals Utrecht en NAC van de bovengenoemde clubs.

Tja bij NAC was het de laatste jaren nogal wisselvallig. Komt vooral omdat er wat strubbelingen waren tussen B-Side (dat verplaatst was naar achter de goal vergelken met de lange zijde in het ouwe Beatrix stadion) en Vak-G (die vond dat de B-Side gestorven was samen met Beatrix stadion). Langzamerhand werd die "strijd" (erg groot woord maargoed) minder.. tot het vlak na de winterstop een zwaar POSITIEVE wending kreeg.. het "Overal waar we komen" een typische NAC song, werd jaren lang door G genegeerd en kwam plots weer tot leven. G ging meer en meer staan, daardoor kwam ook de B-Side weer tot leven en ging zelfs steeds grotere gedeeltes van de Eretribune meedoen. Zelf toen NAC definitief leek uitgeschakeld voor Europees voetbal bleef het spoken. Afijn genoeg geluld.. vanavond weer
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 15:07:15 #193
30732 -F-
He's here He's there
pi_12655959
Dit plaatjes is genomen voor de wedstrijd Feyenoord - Tottenham Hotspur (1-0) De datum is 04-03-1992. De foto komt van http://www.fr-fanatics.nl/

Dit mag toch ook wel onder tifo gerekend worden alleen het is niet opgezet door een officiele vereniging zoals dat nu gebeurd. want officieel zullen er nooit fakkels mogen komen in de vakken denk ik.

He's fuckin everywhere
pi_12659403
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:07 schreef -F- het volgende:
[afbeelding] Dit plaatjes is genomen voor de wedstrijd Feyenoord - Tottenham Hotspur (1-0) De datum is 04-03-1992. De foto komt van http://www.fr-fanatics.nl/

Dit mag toch ook wel onder tifo gerekend worden alleen het is niet opgezet door een officiele vereniging zoals dat nu gebeurd. want officieel zullen er nooit fakkels mogen komen in de vakken denk ik.

Schit-te-rend!!

Echt ongelofelijk jammer dat fakkels niet meer het stadion in mogen.. Heb er hier thuis nog zo'n 50 liggen (via tifo.it besteld) maar gebruiken gebeurt alleen af en toe bij wedstrijden van mijn amateurclub, want meenemen naar FCDB kost me een stadionverbod + boete, en daar zit ik niet echt op te wachten...

zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:37:25 #195
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12659435
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Schit-te-rend!!

Echt ongelofelijk jammer dat fakkels niet meer het stadion in mogen.. Heb er hier thuis nog zo'n 50 liggen (via tifo.it besteld) maar gebruiken gebeurt alleen af en toe bij wedstrijden van mijn amateurclub, want meenemen naar FCDB kost me een stadionverbod + boete, en daar zit ik niet echt op te wachten...

verkoop je er?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12659530
quote:

[..]

Schit-te-rend!!

In goed overleg met bestuur, waarmee duidelijke regels opgesteld worden, zijn er mogelijkheden het vuurwerk af te steken. Op die manier hebben wij afgelopen seizoen bij genoeg wedstrijden vuurwerk afgestoken..
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:44:09 #197
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12659591
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:41 schreef Afunados het volgende:

[..]

In goed overleg met bestuur, waarmee duidelijke regels opgesteld worden, zijn er mogelijkheden het vuurwerk af te steken. Op die manier hebben wij afgelopen seizoen bij genoeg wedstrijden vuurwerk afgestoken..

Nieuwe KNVB regels verbieden alles met vuurwerk, ook een professioneel bedrijf inhuren mag niet meer. Iedere vorm zal dus een boete voor je club opleveren.

Verder mag volgens het nieuwe vuurwerk besluit geen vuurwerk meer worden afgestoken met publiek binnen een straal van 150meter...

Planning:
-
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:45:20 #198
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12659621
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:44 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Nieuwe KNVB regels verbieden alles met vuurwerk, ook een professioneel bedrijf inhuren mag niet meer. Iedere vorm zal dus een boete voor je club opleveren.

wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan in overleg en de boete nog steeds komen dan...
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:46:29 #199
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12659644
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:45 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan in overleg en de boete nog steeds komen dan...

Vorig seizoen kon het nog, het profesionele vuurwerk bij Roda-Zwolle leverde Roda alleen een waarschuwing van de KNVB op.
Planning:
-
pi_12659724
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:45 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan in overleg en de boete moet nog steeds komen dan...

Hebben wij vorig jaar fakkels afgestoken?? Oja, je zult die bij de opening van het stadion bedoelen neem ik aan? Die wedstrijd (en dus de fakkels) heb ik helaas moeten missen, maar aan de foto's te zien was dat ook niet veel....

Ik heb er inderdaad al wat verkocht trouwens. Niet om eraan te verdienen, maar om mede-fans ook wat van mijn ingekochte partijtje te gunnen. Die blauwe fakkeltjes van tegen Standard (2e helft) kwamen ook uit mijn fakkel-doos, al vind ik persoonlijk die blauwen niks (daarom ook verkocht dus ). Heb nu alleen nog stuk of 50 rooie thuis....

zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:51:20 #201
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12659755
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:49 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Hebben wij vorig jaar fakkels afgestoken?? Oja, je zult die bij de opening van het stadion bedoelen neem ik aan? Die wedstrijd (en dus de fakkels) heb ik helaas moeten missen, maar aan de foto's te zien was dat ook niet veel....

Ik heb er inderdaad al wat verkocht trouwens. Niet om eraan te verdienen, maar om mede-fans ook wat van mijn ingekochte partijtje te gunnen. Die blauwe fakkeltjes van tegen Standard (2e helft) kwamen ook uit mijn fakkel-doos, al vind ik persoonlijk die blauwen niks (daarom ook verkocht dus ). Heb nu alleen nog stuk of 50 rooie thuis....

en zijn ze te koop?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12659824
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:49 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Heb nu alleen nog stuk of 50 rooie thuis....

Steek die volgende week in Maastricht maar af
pi_12659883
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:51 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

en zijn ze te koop?

Daar twijfel ik nog altijd aan, want de vorige partij (eind vorig seizoen besteld, was toen de 1e keer dat ik die fakkels had) was wel heel snel op, en toen ik ze zelf nodig had waren ze dus ineens op...

Waarvoor wil je ze gaan gebruiken dan?? Mee naar FCDB nemen lijkt me niet....

zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:57:18 #204
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12659898
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:56 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Daar twijfel ik nog altijd aan, want de vorige partij (eind vorig seizoen besteld, was toen de 1e keer dat ik die fakkels had) was wel heel snel op, en toen ik ze zelf nodig had waren ze dus ineens op...

Waarvoor wil je ze gaan gebruiken dan?? Mee naar FCDB nemen lijkt me niet....

Standard
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12659911
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:57 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Standard

Ik heb m'n reply nog niet gepost of er staat alweer een antwoord

Hoeveel wil je er hebben?

zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:58:41 #206
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12659926
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:57 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ik heb m'n reply nog niet gepost of er staat alweer een antwoord

Hoeveel wil je er hebben?

ligt aan de prijs
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12660001
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:58 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

ligt aan de prijs

Onder de ¤ 5,- maak ik er helaas verlies op.... Klinkt heel wat, maar valt erg mee voor een fakkel als ik de scheepsfakkel-prijzen hoor
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 18:02:27 #208
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12660015
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:01 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Onder de ¤ 5,- maak ik er helaas verlies op.... Klinkt heel wat, maar valt erg mee voor een fakkel als ik de scheepsfakkel-prijzen hoor

een stuk of 5 voor 35?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12660047
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:02 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

een stuk of 5 voor 35?

Neem aan dat je 25 bedoelt?

Zo nee dan moet je toch maar es beter leren afdingen

zaterdag 23 augustus 2003 @ 18:04:40 #210
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12660060
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:03 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Neem aan dat je 25 bedoelt?

Zo nee dan moet je toch maar es beter leren afdingen

5 voor 25?

wilde je laten profiteren van mijn gulheid

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12660118
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:04 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

5 voor 25?

wilde je laten profiteren van mijn gulheid

Als je persé ¤ 35,- wilt betalen is het ook goed hoor!

Nee effe serieus, zoals ik al zei hoef ik er helemaal geen winst op te maken dus je mag er 5 hebben voor 25 euro!

pi_12660136
Euhm.... waar ik nu ineens aan denk: in welk topic zitten we eigenlijk?!

Verder via mail doen?

zondag 24 augustus 2003 @ 19:12:08 #213
30732 -F-
He's here He's there
pi_12683566
quote:

[..]

Schit-te-rend!!

Zo jij heb ze dus via Tifo.it besteld. wat ik me dan afvraag is of het een beetje kwaliteit spul is. Want ik heb mijn fakkels bij een scheepszaak gehaald, alleen het grote nadeel was dat er heel veel vonken vanaf kwamen. Dit vonden die gasten om me heen tijdens de wedstrijd Feyenoord - ajax niet zo leuk en het duurde ook een tijdje voordat dat ding van me overgenomen werd. Later zag ik een gast voor me met een brandgat in zijn shirt. Ik heb maar niks gezegd
He's fuckin everywhere
  zondag 24 augustus 2003 @ 20:14:58 #214
43497 Afunados
Get Therapy
pi_12685019
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 19:12 schreef -F- het volgende:

[..]

Zo jij heb ze dus via Tifo.it besteld. wat ik me dan afvraag is of het een beetje kwaliteit spul is. Want ik heb mijn fakkels bij een scheepszaak gehaald, alleen het grote nadeel was dat er heel veel vonken vanaf kwamen. Dit vonden die gasten om me heen tijdens de wedstrijd Feyenoord - ajax niet zo leuk en het duurde ook een tijdje voordat dat ding van me overgenomen werd. Later zag ik een gast voor me met een brandgat in zijn shirt. Ik heb maar niks gezegd

Mijn ervaring:
Goede kwaliteit. Uiteraard moet je ze niet te dicht bij anderen houden. Alleen op het laatste, als de rookfakkel dus stilaan uitgaat, komen er enkele vonken vanaf.
pi_12686764
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:41 schreef Afunados het volgende:

[..]

Wat??!?? Zoiets is legaal nog steeds mogelijk in Nederland? Wat houden die regels dan precies in?
pi_12687377
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:28 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Wat??!?? Zoiets is legaal nog steeds mogelijk in Nederland? Wat houden die regels dan precies in?

Volgens mij staat de KNVB in geen enkele vorm vuurwerk toe in een stadion.
Mochten de brandweer en de club wel vergunningen en toestemming verlenen, dan riskeert de club nog steeds gewoon een boete.

(of dit moet veranderd zijn?)

zondag 24 augustus 2003 @ 22:20:12 #217
43497 Afunados
Get Therapy
pi_12688258
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:50 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Volgens mij staat de KNVB in geen enkele vorm vuurwerk toe in een stadion.
Mochten de brandweer en de club wel vergunningen en toestemming verlenen, dan riskeert de club nog steeds gewoon een boete.

(of dit moet veranderd zijn?)

We hebben in de eerste seizoenshelft bij diverse wedstrijden vuurwerk gehad. Ik geloof dat de regel voor verbod op vuurwerk in stadions pas in de winterstop tot stand kwam, niet?

De laatste wedstrijd v/h seizoen hebben we ook vuurwerk afgestoken. Niet illegaal naar binnen gesmokkeld, maar gewoon 'legaal'. Dit was dus afgesproken met bestuur. Met goede regels(geen vuurwerk op tribunes, maar aan hek; emmers water etc.) kom je ver.

Ik weet niet of de KNVB hier iets vanaf wist, zal ik even moeten navragen..

pi_12688601
Even gezocht in het archief van de SOVS:
quote:
Algeheel verbod vuurwerk
Het gebruik van vuurwerk in stadions is verboden, ook al is er op gemeentelijk niveau toestemming voor verleend. In navolging van de UEFA wijst de KNVB clubs er op dat vuurwerk nooit mag worden afgestoken, in georganiseerd net zo min als in ongeorganiseerd verband. Het verbod is ingegeven door de gevaren en risico's die het gebruik van vuurwerk met zich meebrengt. In de praktijk kan op gemeentelijk niveau een vergunning worden gegeven voor het afsteken van vuurwerk in een stadion. Clubs worden er op geattendeerd dat ook in deze gevallen het KNVB-verbod op vuurwerk van kracht is. Overtreding van de regels kan leiden tot sancties.
(Bron: Bulletin Betaald Voetbal KNVB, nr 19, 4 december 2002)
Ik ga er nog steeds van uit dat dit van kracht is eerlijk gezegd, zoniet dan zou ik dat best graag willen weten.
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:59:13 #219
17023 Elmotje
pi_12689510
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 22:30 schreef Staanplaats het volgende:
Even gezocht in het archief van de SOVS:
[..]

Ik ga er nog steeds van uit dat dit van kracht is eerlijk gezegd, zoniet dan zou ik dat best graag willen weten.

Is nog steeds van kracht

En anders zou je ook geen sv krijgen voor het afsteken.

Feyenoord Rotterdam
pi_12690848
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 22:20 schreef Afunados het volgende:

[..]

Ik weet niet of de KNVB hier iets vanaf wist, zal ik even moeten navragen..

Doe idd maar ff. Ben na bovenstaande reactie's wel benieuwd hoe jullie dat precies geregeld hebben.

Zou Den Haag trouwens niet de grootste megavlag van NL uitrollen tegen Utrecht??? Iemand foto's?

pi_12692192
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:47 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Doe idd maar ff. Ben na bovenstaande reactie's wel benieuwd hoe jullie dat precies geregeld hebben.

Laat het je na a.s. zaterdag, na de wedstrijd tegen AGOVV, wel even weten. Denk namelijk niet dat ik de personen die daarover gaan daarvoor nog zal spreken..
  maandag 25 augustus 2003 @ 00:38:24 #222
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12692211
quote:

[..]

Zou Den Haag trouwens niet de grootste megavlag van NL uitrollen tegen Utrecht??? Iemand foto's?

Roda heeft een 500m2 vlaggetje
Planning:
-
pi_12727219
quote:

Op http://www.adofans.nl zijn er wel een paar te vinden (niet linkbaar) en 2 vanaf Midden Noord zelf gezien:

Heb zo ff geen betere foto's kunnen vinden.

pi_12727380
quote:

[..]

Heeft PSV die niet?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_12727558

Best een mooie vlag. Die sponsor die erop zou staan kan ik niet vinden, maar dat is een pluspunt natuurlijk. Alleen zou dit toch de grootste megavlag van Nederland worden? Volgens mij is die van PSV inderdaad nog een flink stuk groter.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:15:37 #226
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12727787

500m2

Planning:
-
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:24:38 #227
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12728070
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:08 schreef Cruoninga het volgende:
[afbeelding]

Best een mooie vlag. Die sponsor die erop zou staan kan ik niet vinden, maar dat is een pluspunt natuurlijk. Alleen zou dit toch de grootste megavlag van Nederland worden? Volgens mij is die van PSV inderdaad nog een flink stuk groter.

die sponsor is die vogel,Smokey volgens mij.
Een coffeeshop uit Den Haag.

Je ziet er stickers van in elke willekeurig uitvak in Nederland

NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:36:31 #228
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_12728409
Die van ons is 62 bij 18

Overigens is ook Vak P met een megavlag bezig:

quote:
25-08-2003 - De ULTRAS VAK-P gaan weer geweldig uitpakken komende zaterdag tegen PSV.

Tien man hebben meer dan 100 uur (samen dus 1000!!!uur) gewerkt aan de grootste vlag van Nederland en 1 van de grootste in Europa. De vlag heeft de afmetingen van 70 x 12 meter en bedekt daarmee de vakken 27 tot en met 34!!

En het mooiste is nog dat er geen enkele sponsor aan te pas gekomen is. Dus gewoon Old Skool vanuit het hart. De materiaalkosten komen voor rekening van Vak-P, dus uit jullie eigen bijdragen.

De vlag weegt ongeveer 350 kilo dus wat hulp kunnen de ULTRAS VAK-P zaterdag wel gebruiken met het uitleggen en weer inpakken. Als je helpen wilt kun je mailen naar: stefan.schipper@planet.nl

Indien het zaterdag regent wordt de ingebruik name uitgesteld. De kans bestaat dan dat het doek te nat wordt. Daardoor wordt het loodzwaar en nat inpakken zorgt dan dat er weer in komt waardoor de vlag kapor gaat.

pi_12729038
Kan niet achterblijven:

pi_12729604
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:01 schreef Afunados het volgende:
Kan niet achterblijven:

[afbeelding]

Schitterend!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_12730653
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:36 schreef Bobu het volgende:
Die van ons is 62 bij 18

[afbeelding]

Overigens is ook Vak P met een megavlag bezig:
[..]

Waarop wordt dan bepaald wat de grootste is?
Twente claimt met 70X12 de grootste te hebben, maar heeft gewoon een vlag met een kleiner oppervlak dan PSV...
pi_12733072
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:26 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Kruisje...

Vreemd, foto is af en toe wél te zien. Enfin:
http://supersjeng.topcities.com/foto/0203/dormvv/foto05.jpg (knippen en plakken..)
pi_12761646
In de serie megavlagjes dan ook nog maar ff deze.

Trouwens Super-Mario, staat die uitdaging nog? Ik heb wel een idee namelijk, de uitwerking is alleen nog een 2e......

Volgens mij ook geen toeval dat dit topic steeds drukker wordt. TIFO heeft de toekomst in Nederland. Ik meende dat in de winter tifonet.nl vrijkomt voor een algemene Nederlandse TIFO-site naar het voorbeeld van tifonet.it

Moet trouwens niet iemand de score bijhouden welke club zich het beste laat zien dit seizoen? Een neutraal persoon? Yeahinho ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 27-08-2003 17:42]

pi_12762634
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:29 schreef Cruoninga het volgende:

[afbeelding]

Trouwens Super-Mario, staat die uitdaging nog? Ik heb wel een idee namelijk, de uitwerking is alleen nog een 2e......

Volgens mij ook geen toeval dat dit topic steeds drukker wordt. TIFO heeft de toekomst in Nederland. Ik meende dat in de winter tifonet.nl vrijkomt voor een algemene Nederlandse TIFO-site naar het voorbeeld van tifonet.it

Moet trouwens niet iemand de score bijhouden welke club zich het beste laat zien dit seizoen? Een neutraal persoon? Yeahinho ofzo?

FC Twente heeft gewonnen, klaar!

serieus-mode: hoe wil je zo'n 'score' precies gaan bijhouden dan? ik wil iig graag meewerken!

pi_12762687
quote:

[afbeelding]

zaten er onder die vlag ook nog supporters of heeft die vlag als functie de lege plekken in het stadion op te vullen?
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_12771365
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 18:14 schreef mat_herben het volgende:

[..]

zaten er onder die vlag ook nog supporters of heeft die vlag als functie de lege plekken in het stadion op te vullen?

Serieuse vraag? Er zijn in't Oosterpark geen grote lege plekken te vinden. Die vlag werd gewoon uitgerolt over het publiek, net zoals op die foto.

Yeahinho> Hoeveel punten jij een actie waard vindt, laat je fantasie werken
Enige probleem is dat lang niet alle clubs vertegenwoordigd zijn op dit forum. Heracles bijvoorbeeld, ik vond die actie van hun tegen AGOVV lang niet slecht voor een Eerste Divisie club:

Deze foto die ik tegen kwam wou ik jullie ook niet onthouden:

pi_12772292
Was inderdaad een prima sfeeractie van Heracles. Als ik het goed heb is daar de hele stadionindeling omgegooid. De fanatiekelingen zijn verhuisd naar de andere kant van het veld, en het uitvak is ook een stuk opgeschoven (uit die rothoek). Doet de sfeer zo te zien alleen maar goed!

Cruoninga: het is voor mij wel erg moeilijk om punten te geven... wil je serieus een standje gaan bijhouden, of is het maar 'voor de leuk'? Bij het laatste geval kunnen we wel wat aanklooien, maar wanneer het serieuzer is moeten we regeltjes e.d. opstellen!

pi_12772433
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 23:48 schreef Yeahinho het volgende:
Was inderdaad een prima sfeeractie van Heracles. Als ik het goed heb is daar de hele stadionindeling omgegooid. De fanatiekelingen zijn verhuisd naar de andere kant van het veld, en het uitvak is ook een stuk opgeschoven (uit die rothoek). Doet de sfeer zo te zien alleen maar goed!
Volgens mij zaten de fanatiekelingen eerst aan beide kanten. Vak-Q en J-nogwat-side ofzoiets. Maar ze zitten nu duidelijk met z'n allen in Vak-Q. Het uitvak is nu trouwens naar een andere rothoek verplaatst
quote:
Cruoninga: het is voor mij wel erg moeilijk om punten te geven... wil je serieus een standje gaan bijhouden, of is het maar 'voor de leuk'? Bij het laatste geval kunnen we wel wat aanklooien, maar wanneer het serieuzer is moeten we regeltjes e.d. opstellen!
Het meeste is hier voor de leuk maar regeltjes e.d. maken het volgens mij alleen nog maar leuker . Voor megavlag tussen de zoveel en zoveel punten, choreografie tussen de zoveel en zoveel etc. Komt toch vooral aan op gevoel en persoonlijke voorkeur maar dat is niet anders.
pi_12772937
Maak jij de regeltjes maar (in overleg met mij en anderen ), dan zal ik wel jury-en
pi_12773617
Beoordeling op verschillende punten en dan een gemiddeld cijfer wat weer toegevoegd wordt aan de totaalscore?

Deze punten?
-grote van de actie (1 vak of een hele curve)
-originaliteit
-creativiteit

wat hebben we nog meer?

Beste lijkt me als de cijfers varieren tussen de 0 en 5 om het een beetje duidelijk te houden.

donderdag 28 augustus 2003 @ 01:03:58 #242
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12773894
quote:

Wat mij betreft wel, ben toch weer helemaal in de "mood" en er komt altijd wel een leuk idee'tje opzetten.

Was er nog wat te zien op tv zonet van 410? Of heeft ajax weer andere beelden laten uitzenden? Schijnt zo te zijn dat de clubs hun eigen beelden en geluid kunnen uitzenden. Zo zie je bij feyenoord veel meer en langer als bij ajax, maargoed dat ff terzijde...

donderdag 28 augustus 2003 @ 10:06:40 #243
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12776685
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 01:03 schreef super-mario het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, ben toch weer helemaal in de "mood" en er komt altijd wel een leuk idee'tje opzetten.

Was er nog wat te zien op tv zonet van 410? Of heeft ajax weer andere beelden laten uitzenden? Schijnt zo te zijn dat de clubs hun eigen beelden en geluid kunnen uitzenden. Zo zie je bij feyenoord veel meer en langer als bij ajax, maargoed dat ff terzijde...

Was trouwens een leuk sfeertje bij jullie! Behalve als Grazer 2 kansen kreeg, dan kwan het gouwe ouwe fluitconcert weer terug...
Planning:
-
pi_12860021
Groningen - Den Haag (2-0)

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 31-08-2003 23:37]

maandag 1 september 2003 @ 17:32:22 #245
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_12875600
Ajax - zwolle in het teken Sjakie Wolfs

pi_12994802
Super mario wie ben jij eigenlijk? ken nml geen mario bij de Tifosi mensen...
  zondag 7 september 2003 @ 23:17:38 #247
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_13013261
quote:
Op zondag 7 september 2003 03:46 schreef SYCO410 het volgende:
Super mario wie ben jij eigenlijk? ken nml geen mario bij de Tifosi mensen...
Kijk ff op msn ouwe!

AKA: brainpower

maandag 8 september 2003 @ 23:55:56 #248
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_13037668
Cruoninga: Is er meer bekend rondom tifonet.nl dat het een algemene nederlandse tifo site zou worden of was dit slechts een "droom"?? En loop ik weer eens te slapen?
pi_13038942
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:55 schreef super-mario het volgende:
Cruoninga: Is er meer bekend rondom tifonet.nl dat het een algemene nederlandse tifo site zou worden of was dit slechts een "droom"?? En loop ik weer eens te slapen?
Het is geen droom maar echt veel is er ook niet bekend. De webmaster van die site liet mij weten dat de site van TIFO Team Feyenoord in de winterstop naar een ander adres verhuisd. Het domein is echter nog wel van hem zelf en hij wou er nadat ik erover begon wel een algemene NL TIFO-site van maken. Toen ik hem hier laatst nog over mailde zei die nog steeds die plannen te hebben alleen had die wel hulp nodig van ons en andere clubs.

Zou 410 hieraan mee willen werken??? Vereist dan wel overleg tussen jullie en o.a. die Feyenoorders via mail of msn.

dinsdag 9 september 2003 @ 01:46:27 #250
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_13039270
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:17 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Het is geen droom maar echt veel is er ook niet bekend. De webmaster van die site liet mij weten dat de site van TIFO Team Feyenoord in de winterstop naar een ander adres verhuisd. Het domein is echter nog wel van hem zelf en hij wou er nadat ik erover begon wel een algemene NL TIFO-site van maken. Toen ik hem hier laatst nog over mailde zei die nog steeds die plannen te hebben alleen had die wel hulp nodig van ons en andere clubs.

Zou 410 hieraan mee willen werken??? Vereist dan wel overleg tussen jullie en o.a. die Feyenoorders via mail of msn.

Denk dat die gast dan ook met info@rodajcfans.nl kan mailen.
Misschien medewerking van West Side Ultras...
Planning:
-
  dinsdag 9 september 2003 @ 13:33:57 #251
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_13044931
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:17 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ik kan niet namens 410 spreken (niemand overigens) en weet zo niet even wie er aan mee zou willen werken omdat veel mensen het druk hebben met hun eigen projecten.

Ik zou je anders kunnen vragen om te mailen naar

- info@vak410.nl
en
- info@tifosivak410.nl

en dan te kijken wat voor een reactie je krijgt.
Ik zou zelf geen tot weinig medewerking voor kunnen verlenen omdat ik net weet hoe de computer aan moet en internet werkt hehehe...

pi_13045026
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 13:33 schreef super-mario het volgende:

Ik zou zelf geen tot weinig medewerking voor kunnen verlenen omdat ik net weet hoe de computer aan moet en internet werkt hehehe...

Ik ben niet veel beter. Ik ken hier echter wel iemand die namens ons aan zoiets mee zou willen werken. Zal die Feyenoorder nog maar eens mailen dat het maar eens concreet moet worden.
pi_13045271
Hoe zit het met de TIFO-ranglijst waarvoor ik moest gaan jureren?
pi_13045336
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 13:45 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe zit het met de TIFO-ranglijst waarvoor ik moest gaan jureren?
Kan ik beter aan jou vragen lijkt me dan
  dinsdag 9 september 2003 @ 14:03:37 #255
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_13045696
Schijnt dat de WSU hun levering van TIFO binnen hebben...
3 Wedstrijden te laat maarja... (Levering duurde veel langer dan normaal)
Planning:
-
pi_13046761
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 13:48 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Kan ik beter aan jou vragen lijkt me dan

Ik ben niet van plan om alle wedstrijden te gaan bezoeken... Post hier eens de tot nu toe gehouden TIFO-acties van verschillende clubs, dan zal ik eens kijken wat ik er van vind

Maar hoe doen we dat trouwens met bijv. Ajax (410) die elke wedstrijd wel 'iets' (bandieri e.d.) doen, terwijl een FC Twente of Feyenoord alleen bij speciale wedstrijden uitpakken?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')