quote:
RIJSWIJK (ANP) - Het afgelopen weekeinde zijn door verkeersongelukken elf mensen om het leven gekomen. Onder de slachtoffers zijn drie motorrijders.Door een zwaar ongeval in Deurne kwamen zaterdag twee mensen om. In Nieuw-Vennep kwam een kind onder een aanhangwagen terecht en overleed.
Een 22-jarige, zwangere automobiliste uit Den Haag verongelukte vrijdag rond 23.20 uur in Ederveen. Haar 33-jarige echtgenoot en bijna twee jaar oude dochter, die bij haar in de auto zaten, raakten gewond. De man is opgenomen in het ziekenhuis, het meisje is opgevangen door familieleden.
De auto van de zwangere vrouw botste in een flauwe bocht frontaal op een andere wagen, bestuurd door een 19-jarige inwoner van Ederveen. Hij kwam met de schrik vrij. Agenten hebben de Edervener aangehouden wegens rijden onder invloed. Zijn rijbewijs is ingevorderd, zijn auto is in beslag genomen.
Bij een verkeersongeval in Alphen aan den Rijn kwam vrijdagavond een motorrijder uit die plaats om het leven. De 38-jarige man botste frontaal op een auto, die wilde afslaan. De motorrijder werd naar het ziekenhuis in Leiden gebracht en is daar overleden.
Een 59-jarige man uit Hengelo (Overijssel) is in de nacht van vrijdag op zaterdag om het leven gekomen bij een verkeersongeval op de N50 bij Kampen. De automobilist reed in de richting van Zwolle en is bij de afslag Kampen-Zuid volgens de politie vermoedelijk de macht over het stuur kwijtgeraakt. De auto is tegen de vangrail gebotst en over de kop geslagen. De bestuurder is uit zijn auto geslingerd en was op slag dood. Een 51-jarige automobiliste uit Creil (Flevoland) moest voor het ongeval uitwijken en botste ook tegen de vangrail. Een 52-jarige man uit Creil die bij haar in de auto zat, is met onbekend letsel in het ziekenhuis opgenomen.
Door een ongeval met een personenauto op de Helmondsingel in Deurne kwamen zaterdagochtend twee inwoners van Arnhem om het leven. Een 25-jarige automobilist uit Arnhem reed door nog onbekende oorzaak tegen een middengeleider. Daardoor verloor hij de macht over het stuur en botste tegen een lantaarnpaal. Door de klap werd de lantaarnpaal volledig uit de grond getrokken waarna de auto over de kop sloeg. De auto schoof samen met de lichtmast nog tientallen meters door. De bestuurder en de 31-jarige bijrijder overleden ter plaatse. Twee mannen uit Arnhem die achterin de auto zaten, zijn gewond overgebracht naar een ziekenhuis.
Een 60-jarige vrouw uit Amsterdam is zaterdagochtend om het leven gekomen na een aanrijding op de A6 bij Almere. De auto werd bestuurd door een 62-jarige Amsterdammer. Hij en de andere twee passagiers, een 53-jarige man en een 54-jarige vrouw uit Amsterdam, raakten gewond. De auto sloeg door onbekende oorzaak over de kop en kwam in de berm terecht.
Een 57-jarige motorrijder uit het Limburgse Nederweert kwam zaterdag bij een ongeval in zijn woonplaats om. De man reed na een botsing met een bestelauto tegen een boom en overleed ter plaatse.
Een 19-jarige motorrijder uit Musselkanaal verongelukte zaterdagmiddag op een een kruising in het Groningse Vlagtwedde. De man botste tegen een sproeimachine die achter een tractor zat. Dit voertuig, bestuurd door een 54-jarige man uit Bourtange, reed op dezelfde weg in tegenovergestelde richting en sloeg linksaf. De motorrijder botste op een achterwiel van de sproeimachine. Hij overleed ter plaatse.
Een 76-jarige inwoonster van Nijmegen is zaterdag in haar woonplaats om het leven gekomen nadat een 20-jarige automobilist haar fiets van achteren had aangereden. De politie vermoedt dat de vrouw al slingerend met haar fiets voor de auto is terechtgekomen. De bejaarde fietsster overleed in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
Een 24-jarige automobiliste uit Bentelo is zondagmiddag in Ambt Delden verongelukt. De vrouw reed over de kruising Veldhuisweg/Dorreweg en kwam frontaal in botsing met de auto van een echtpaar uit Raalte. De vrouw is ter plaatse aan haar verwondingen overleden. Het echtpaar is met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Hengelo overgebracht. Door een ongeval met een aanhangwagen kwam zondagavond in Nieuw-Vennep een kind om het leven. Zes anderen raakten gewond, waarvan er een in kritieke toestand verkeert. De kinderen zaten op een open aanhangwagen achter een tractor. Op een rotonde op de Componistenweg sloeg de wagen door nog onbekende oorzaak om. De politie heeft de bestuurder van de tractor aangehouden. De man is op het politiebureau verhoord.
quote:Opvallend is dat men een proefrijbewijs voor jongeren wilde terwijl de meeste slachtoffers in het verkeer toch (n.a.v de krantenberichtjes!) worden veroorzaakt door 25+..
Kind overleden na omslaan aanhangwagen
NIEUW-VENNEP (ANP) - Een kind is zondagavond in Nieuw-Vennep door een ongeval met een aanhangwagen om het leven gekomen. Het slachtoffer zat samen met andere kinderen op een open aanhangwagen achter een tractor.Op een rotonde op de Componistenweg sloeg de wagen door nog onbekende oorzaak om. Zes kinderen zijn gewond overgebracht naar een ziekenhuis. Een daarvan is zwaargewond en verkeert in kritieke toestand. De politie heeft de bestuurder van de tractor aangehouden. De man wordt op het politiebureau verhoord. De politiewoordvoerder kon nog niets zeggen over de identiteit en leeftijd van de slachtoffers.
quote:83.5% van alle statistieken zijn terplekke verzonnen.
Als iedereen zich aan de regels houdt en daarbij nog wat oplet of iemand anders je niet doodrijdt zal het aantal verkeerdoden met ik denk meer dan 50% dalen.
quote:Uit onderzoek is gebleken dat mensen die "denk ik" bij hun zelfbedachte hoeveelheden schrijven een aanname doen.
Op zondag 15 juni 2003 22:45 schreef BertV het volgende:[..]
83.5% van alle statistieken zijn terplekke verzonnen.
quote:Maar waar ik het van herleid is het feit dat bij practisch alle ongelukken de veroorzaker zich niet aan de regels heeft gehouden. Zeker bij eenzijdige ongelukken waarbij staat "de bestuurder heeft de macht over het stuur verloren" is meestal een te hoge snelheid de oorzaak.
Op zondag 15 juni 2003 22:47 schreef BertV het volgende:
dat nam ik direct aan ja...
[Dit bericht is gewijzigd door contra op 15-06-2003 22:50]
quote:En mensen die onder invloed rijden GVD eens flink aanpakken.
De auto van de zwangere vrouw botste in een flauwe bocht frontaal op een andere wagen, bestuurd door een 19-jarige inwoner van Ederveen. Hij kwam met de schrik vrij. Agenten hebben de Edervener aangehouden wegens rijden onder invloed. Zijn rijbewijs is ingevorderd, zijn auto is in beslag genomen.
quote:Kotsmisselijk word je daar van ja. Weer een aantal levens verwoest omdat zo'n lamlul het nodig vond om met alcohol te rijden.
Op zondag 15 juni 2003 22:49 schreef Sinat het volgende:
En mensen die onder invloed rijden GVD eens flink aanpakken.
quote:Levenslange rijontzegging en een zware gevangenisstraf. Je neemt met voorbedachte rade een biertje dus is dit moord met voorbedachte rade. Lijkt me fatsoenlijk
Op zondag 15 juni 2003 22:49 schreef Sinat het volgende:[..]
En mensen die onder invloed rijden GVD eens flink aanpakken.
quote:My thoughts exactly
Op zondag 15 juni 2003 23:02 schreef ruby het volgende:[..]
Kotsmisselijk word je daar van ja. Weer een aantal levens verwoest omdat zo'n lamlul het nodig vond om met alcohol te rijden.
quote:iig zolang dat het rijbewijs is verlopen en de alcomobilist fijn opnieuw examen mag gaan doen..
Op maandag 16 juni 2003 00:36 schreef kwib het volgende:Levenslange rijontzegging en een zware gevangenisstraf.
quote:Dat ongeluk is hier nog geen 100m vandaan gebeurt.
Op zondag 15 juni 2003 22:40 schreef Loedertje het volgendeEen 22-jarige, zwangere automobiliste uit Den Haag verongelukte vrijdag rond 23.20 uur in Ederveen. Haar 33-jarige echtgenoot en bijna twee jaar oude dochter, die bij haar in de auto zaten, raakten gewond. De man is opgenomen in het ziekenhuis, het meisje is opgevangen door familieleden.
De auto van de zwangere vrouw botste in een flauwe bocht frontaal op een andere wagen, bestuurd door een 19-jarige inwoner van Ederveen. Hij kwam met de schrik vrij. Agenten hebben de Edervener aangehouden wegens rijden onder invloed. Zijn rijbewijs is ingevorderd, zijn auto is in beslag genomen.
en
quote:
Artikel
Kleuter dood door aanrijding
22 juni 2003, 16:53:00TILBURG (ANP) - Een 4-jarig jongetje uit Amsterdam is zaterdagavond in Tilburg om het leven gekomen doordat hij werd aangereden door een auto. Het ongeval gebeurde rond 22.30 uur in de Sepiastraat.
Volgens de politie liep de kleuter plotseling tussen geparkeerde auto's de straat op. Een 23-jarige automobilist uit Tilburg kon hem niet meer ontwijken. Het kind bezweek later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
De automobilist is aangehouden en na verhoor vrijgelaten. Uit een blaastest bleek geen alcohol in het spel te zijn, aldus de politie
quote:Bij vrijwel alle statistische gegevens zijn de 25-plussers in de meerderheid.
Op zondag 15 juni 2003 22:40 schreef Loedertje het volgende:
Opvallend is dat men een proefrijbewijs voor jongeren wilde terwijl de meeste slachtoffers in het verkeer toch (n.a.v de krantenberichtjes!) worden veroorzaakt door 25+..
Behalve bij de ontmaagding-percentages.
Hoe zou dat toch komen ?
Want ook snelheid heeft er alles mee te maken.
quote:heb de ramp plek nog gezien lag er helemaal vol met bloemen en knuffels, ben ook naar de begrafenis geweest.... heel; nieuw-vennep was in rouw en bijna alle vlaggen hingen halfstok deze week...
Kind overleden na omslaan aanhangwagen
NIEUW-VENNEP (ANP) - Een kind is zondagavond in Nieuw-Vennep door een ongeval met een aanhangwagen om het leven gekomen. Het slachtoffer zat samen met andere kinderen op een open aanhangwagen achter een tractor.
Op een rotonde op de Componistenweg sloeg de wagen door nog onbekende oorzaak om. Zes kinderen zijn gewond overgebracht naar een ziekenhuis. Een daarvan is zwaargewond en verkeert in kritieke toestand. De politie heeft de bestuurder van de tractor aangehouden. De man wordt op het politiebureau verhoord. De politiewoordvoerder kon nog niets zeggen over de identiteit en leeftijd van de slachtoffers
die zwaargewonde is een 16 jarig meisje uit N-V dat een dwarslesie heeft opgelopen..
RIP + suc6 voor dat meisje...
quote:Ja en diegenen die stoned achter het stuur zitten dan???
Op zondag 15 juni 2003 23:02 schreef ruby het volgende:[..]
Kotsmisselijk word je daar van ja. Weer een aantal levens verwoest omdat zo'n lamlul het nodig vond om met alcohol te rijden.
Laten ze die er gelijk ff bijnemen..
quote:Vind het zo raar dat een kind van 4 jaar rond die tijd nog buiten is???
Op zondag 22 juni 2003 22:22 schreef Loedertje het volgende:
Busje onder trein: twee dodenen
[..]
In Duitsland zoeken ze nu iemand die afgelopen vrijdag met z'n auto door een paar terrasjes in Düsseldorf is gereden. 14 gewonden, waarvan 1 levensbedreigend. Arrestatiebevel wegens poging tot moord is uitgevaardigd.
Ik ben geen heilige
Maar ik drenk consequent niet als ik nog moet rijden. Niets, nada, niente. Lijkt me niet meer dan normaal.
Je kan zeggen dat deze boeven harder aagnepakt moeten worden. Helemaal mee eens. Maar dan is het al gebeurd. Preventief iets doen, is een stuk beter natuurlijk. De Bob is al een geweldige stap, zeker nu de horeca daar deels aan mee gaat werken. Maar lukt het jullie ook om anderen daar op aan te spreken?
En nog zoiets: kunnen we die idiote vrijdagmiddagborrels op het werk niet verbieden, die drinkgelagen waarna iedereen gezellig met de tuf-tuf huiswaarts keert.
quote:Als men het over flitspalen en dergelijke heeft, heeft men het over ergernissen als dat iemand die 4 km/h te snel rijdt een tig keer grotere kans heeft op een bon dan zo'n #%%@#$ klootzak die met drank op gaat rijden(toe maar, zeg maar eens dat een flitspaal ter plekke dat ongeval met die dronken lor voorkomen had). Dit heeft weer alles te maken met het feit dat geniepige snelheidscontroles geld opleveren terwijl alcoholcontroles geld kosten. Dit is wat velen ergert... Het feit dat onze Justitie/Wetshandhaving zinvolle dingen láát om zinloze maar lucratieve zaken te doen.
Op zondag 22 juni 2003 23:07 schreef SCH het volgende:
Toch gek dat men in dit topic zo fanatiek is terwijl half Fok in de touwen hangt als het over flitspalen en dergelijke gaat.Want ook snelheid heeft sporadisch er alles iets mee te maken.
quote:Het principe is dat mensen niet te snel mogen rijden en zich sowieso aan de verkeersregels moeten houden. Als je dat niet in acht neemt, ben je gevaarlijk voor anderen en ben je dus strafbaar. Daar is geen speld te krijgen, hoe ergernisvol het ook is. Die regels zijn er niet voor niks, er is een limiet, daar heb je je aan te houden. Je mag ook niet een beetje inbreken, of een beetje verkrachten.
Op maandag 23 juni 2003 10:29 schreef Jalu het volgende:[..]
Als men het over flitspalen en dergelijke heeft, heeft men het over ergernissen als dat iemand die 4 km/h te snel rijdt een tig keer grotere kans heeft op een bon dan zo'n #%%@#$ klootzak die met drank op gaat rijden(toe maar, zeg maar eens dat een flitspaal ter plekke dat ongeval met die dronken lor voorkomen had). Dit heeft weer alles te maken met het feit dat geniepige snelheidscontroles geld opleveren terwijl alcoholcontroles geld kosten. Dit is wat velen ergert... Het feit dat onze Justitie/Wetshandhaving zinvolle dingen láát om zinloze maar lucratieve zaken te doen.
En het fabeltje dat verkeersveiligheid niks met te hard rijden te maken heeft is vergelijkbaar met mensen die zeggen zo goed tegen drank te kunnen.
quote:Heeft er wel mee te maken, maar in de meeste gevallen is het een combinatie van te snel rijden en rare capriolen (geen controle over de auto hebben en/of totaal geen inzicht in het verkeer) of te snel en alcohol. Te hard rijden is wel degelijk een factor, maar het is zeker niet de hoofdzaak. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk... lui die denken dat ze ook 80 in de bebouwde kom kunnen rijden ed.
Op maandag 23 juni 2003 11:03 schreef SCH het volgende:
En het fabeltje dat verkeersveiligheid niks met te hard rijden te maken heeft is vergelijkbaar met mensen die zeggen zo goed tegen drank te kunnen.
quote:Te hard rijden is feitelijk nooit een oorzaak op zich.
Op maandag 23 juni 2003 11:15 schreef MSXUser het volgende:[..]
Heeft er wel mee te maken, maar in de meeste gevallen is het een combinatie van te snel rijden en rare capriolen (geen controle over de auto hebben en/of totaal geen inzicht in het verkeer) of te snel en alcohol. Te hard rijden is wel degelijk een factor, maar het is zeker niet de hoofdzaak. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk... lui die denken dat ze ook 80 in de bebouwde kom kunnen rijden ed.
Het probleem is natuurlijk dat te hard rijden het maken van fouten bevordert, en meer letsel veroorzaakt als er een fout wordt gemaakt - door jezelf of iemand anders.
Neem een extreme situatie: Als iedereen slechts 20 km/u zou rijden, zouden er zeer weinig verkeersslachtoffers vallen, zelfs als er in dat geval veel meer fouten zouden worden gemaakt dan nu. Ergo: De factor "snelheid" is in het verkeer essentiëel voor het aantal verkeersslachtoffers.
En iemand met een beetje inzicht in de integraalrekening zal kunnen vertellen dat bij een gelijke "remtijd", de "remweg" van een auto meer dan proportioneel met de snelheid zal toenemen - bij een constante remkracht namelijk kwadratisch.
Zo zal iemand (onder de aanname van een constante remkracht) die 10% te hard rijdt een remweg hebben die 21% langer is dan de "normale" remweg, en iemand die 50% te hard rijdt (b.v. 75 ipv 50 km/u) zal zelfs een remweg hebben die 2,25 keer zo lang is als de remweg van iemand die zich wel aan de maximumsnelheid houdt.
Reden genoeg om goed te controleren, lijkt me.
quote:Alleen dan wel graag op plaatsen en tijden waar het het hardst nodig is. In de buurt van scholen, winkelcentra, enz. wanneer er veel bedrijvigheid is en niet op woensdag om 3 uur 's nachts langs de snelweg.
Op maandag 23 juni 2003 12:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Reden genoeg om goed te controleren, lijkt me.
Dat verhaal over de remweg ken ik en daar ben ik me ook wel terdege van bewust.
Het blijft triest dat er zoveel doden vallen in het verkeer, al kan ik geen medelijden hebben als iemand met z'n dronken kop frontaal tegen een boom knalt (eigen schuld).
quote:Kan je snachts om drie uur niet de macht over het stuur verliezen? Het gaat om het principe dat je je gewoon aan de maximumsnelheid houdt, overal en altijd. Dus kan je daar ook overal en altijd op controleren - anders denkt de automobilist alsnog dat hij het zelf wel het beste weet.
Op maandag 23 juni 2003 12:25 schreef MSXUser het volgende:[..]
Alleen dan wel graag op plaatsen en tijden waar het het hardst nodig is. In de buurt van scholen, winkelcentra, enz. wanneer er veel bedrijvigheid is en niet op woensdag om 3 uur 's nachts langs de snelweg.
quote:Het is natuurlijk van de bezopene om s nachts om 3 uur op een 4 baans A4, die totaal leeg is, 100 km te gaan tuffen. En dan daar op gaan bekeuren is natuurlijk helemaal geen veiligheids item. Dat is gewoon makkelijk geld vangen.
Op maandag 23 juni 2003 12:27 schreef SCH het volgende:[..]
Kan je snachts om drie uur niet de macht over het stuur verliezen? Het gaat om het principe dat je je gewoon aan de maximumsnelheid houdt, overal en altijd. Dus kan je daar ook overal en altijd op controleren - anders denkt de automobilist alsnog dat hij het zelf wel het beste weet.
quote:Dit bedoel ik dus. Met deze mentaliteit wil je geen verkeersveiligheid blijkbaar. Als jij het bezopen vindt om je aan limiet te houden dan betaal je toch gewoon een bekeuring. Het is kiezen of delen. Praat eens met nabestaanden - die slachtoffer zijn van mensen die het ook zo goed zelf wisten te regelen. Nederland is nou eenmaal geen jungle waar je je eigen wetten vaststelt.
Op maandag 23 juni 2003 12:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Het is natuurlijk van de bezopene om s nachts om 3 uur op een 4 baans A4, die totaal leeg is, 100 km te gaan tuffen. En dan daar op gaan bekeuren is natuurlijk helemaal geen veiligheids item. Dat is gewoon makkelijk geld vangen.
En de manier waarop jij het formuleert doet echt het ergste vrezen.
quote:Hoeveel geld vangen ze dan jaarlijks "om 3 uur op een 4 baans A4"? Dat lijkt me echt gewoon verwaasloosbaar in the grand scheme of things. Bovendien gaat dat geld echt niet rechtstreeks in de zakken van ambtenaren en politici, dus die complottheorietjes volg ik niet helemaal.
Op maandag 23 juni 2003 12:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Het is natuurlijk van de bezopene om s nachts om 3 uur op een 4 baans A4, die totaal leeg is, 100 km te gaan tuffen. En dan daar op gaan bekeuren is natuurlijk helemaal geen veiligheids item. Dat is gewoon makkelijk geld vangen.
quote:Ik hou me netje saan alle regels, beter dan de meeste mensen. En ja, ik rij wel eens iets te hard, soms wel eens 10 kilom,eter per uur. mensen die zeggen nooit te hard te rijden liegen dat ze barsten. Maar als ik s nachts op een lege A4 van 4 banen rij, rij ik echt geen 100. Daar breng ik het verkeer niet mee in gevaar, daar breng ik niemand mee in gevaar. Daar een prent krijgen is geen manier om mensen aan de regels te laten houden, dat is snel geld vangen. Want de regel op dat stuk is op dat moment onzin en overtreden ervan brengt niemand in gevaar.
Op maandag 23 juni 2003 12:35 schreef SCH het volgende:[..]
Dit bedoel ik dus. Met deze mentaliteit wil je geen verkeersveiligheid blijkbaar. Als jij het bezopen vindt om je aan limiet te houden dan betaal je toch gewoon een bekeuring. Het is kiezen of delen. Praat eens met nabestaanden - die slachtoffer zijn van mensen die het ook zo goed zelf wisten te regelen. Nederland is nou eenmaal geen jungle waar je je eigen wetten vaststelt.
En de manier waarop jij het formuleert doet echt het ergste vrezen.
Overigens: Ik heb zolang ik rij (18 jaar, 50.000 km / jaar) pas 1 bekeuring gehad.
quote:Complottheorie? Waar? de 'A4 om 3 uur s nachts' staat gewoon voor al dat soort plekken en momenten, waar flitsen totaal de verkeersveiligheid niet ten goede komt en alleen maar gebeurt om centjes te vangen voor meneer Zalm's grote gat.
Op maandag 23 juni 2003 12:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Hoeveel geld vangen ze dan jaarlijks "om 3 uur op een 4 baans A4"? Dat lijkt me echt gewoon verwaasloosbaar in the grand scheme of things. Bovendien gaat dat geld echt niet rechtstreeks in de zakken van ambtenaren en politici, dus die complottheorietjes volg ik niet helemaal.
Een mooi voorbeeld is de N50 van Rosmalen naar Oss. Staan 5 flitskasten, omdat je op die weg maar 80 mag. Het is een dubbele weg (2 stroken aan iedere kant, gescheiden door een berm). 80 is daar een belachelijke snelheid, er zou makkelijk 100 gereden kunnen worden zonder dat de weg er gevaarlijker door zou worden.
quote:Nee, je moet je gewoon een colaatje nemen.
Op maandag 23 juni 2003 12:41 schreef Druivenplukker het volgende:
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
quote:Een passende straf ?? Simpel...
Op maandag 16 juni 2003 00:36 schreef BDisOKE het volgende:[..]
My thoughts exactly
![]()
![]()
MAarja wat is een passende straf?
En houd dat anderen tegen/zet dat ze aan het )na)denken...
Je zet die kerel op een fietsje op de weg. En dan laat je 5 of 10 bezopen kerels met een auto langs en/of rond 'm rijden.
quote:Leuk, ben je al zwanger. Denk je eens in dat die andere vrouw (met kind) is doodgereden door iemand die ook zo dacht.
Op maandag 23 juni 2003 12:41 schreef Druivenplukker het volgende:
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
En je bent 18, dus of je nou echt al werkt en al een rijbewijs hebt betwijfel ik.
quote:Och, als je de boerenkarhengsten ziet die in dit land een rijbewijs halen en auto mogen rijden, verbaast me dat niet. Met dank aan mijn ABS heb ik al een paar ongelukken kunnen voorkomen. Invoegen zonder richting aangeven, inhalen met 90 terwijl de rest op de linkerbaan 120 rijdt, kleven, bellen en niet zien dat de file stilstaat en ga zo maar door. Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
Op maandag 23 juni 2003 12:54 schreef MSXUser het volgende:
Neemt niet weg dat ongelukken op de snelweg in de meeste gevallen ernstig zijn, maar ik blijf me afvragen hoe mensen het voorelkaar krijgen om juist daar een ongeval te veroorzaken.
quote:Probeer het eens ja. Da's onder andere een reden voor mij om nooit bij personeelsfeesten aanwezig te zijn, maar om al voor aanvang weg te gaan. Gelukkig wordt 'drank op het werk' nu eindelijk eens een keer besproken in Den Haag.
Op maandag 23 juni 2003 12:41 schreef Druivenplukker het volgende:
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
quote:JA!!!!!
Op maandag 23 juni 2003 12:41 schreef Druivenplukker het volgende:
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
Wat denk je dan ????
Als je gezopen hebt ga je niet meer achter het stuur zitten, doe je dit wel mag je wat mij betreft een half jaar voorwaardelijk krijgen
quote:Meeloper
Op maandag 23 juni 2003 12:41 schreef Druivenplukker het volgende:
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
Als het een normaal bedrijf is hebben ze er respect voor dat je niet drinkt en gaat rijden. Dat hebben wij hier ook, en als we zien dat iemand te veel op heeft dan regelen we een taxi (of zelfs een hotel) maar je laat iemand niet dronken naar huis rijden !
quote:Inderdaad. Dat soort lui mogen eigenlijk geen rijbewijs bezitten, maar je vergeet ook nog de 'eigen rechters'. De luitjes die niet weten wat constant rijden inhoudt en als je ze uiteindelijk probeert in te halen er voor zorgen dat je er niet voorbij komt, omdat je ineens 125 rijdt op de snelweg.
Op maandag 23 juni 2003 12:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Och, als je de boerenkarhengsten ziet die in dit land een rijbewijs halen en auto mogen rijden, verbaast me dat niet. Met dank aan mijn ABS heb ik al een paar ongelukken kunnen voorkomen. Invoegen zonder richting aangeven, inhalen met 90 terwijl de rest op de linkerbaan 120 rijdt, kleven, bellen en niet zien dat de file stilstaat en ga zo maar door. Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 23-06-2003 13:03]
quote:Of die constant links blijvben hangen met 90 en als je er dan uiteindelijkk rechts voorbij wilt, gauw hun kar ervoor gooien met zo'n gezicht van "Ha!"
Op maandag 23 juni 2003 13:02 schreef MSXUser het volgende:[..]
Inderdaad. Dat soort lui mogen eigenlijk geen rijbewijs bezitten, maar je vergeet ook nog de 'eigen rechters'. De luitjes die niet weten wat constant rijden inhoudt en als je ze uiteindelijk probeert in te halen er voor zorgen dat je er niet voorbij komt.
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:45 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Complottheorie?
quote:Complottheorietje dus...
waar flitsen totaal de verkeersveiligheid niet ten goede komt en alleen maar gebeurt om centjes te vangen voor meneer Zalm's grote gat.
Ik ben - nogmaals - benieuwd hoeveel geld ze dan wel niet vangen met onzinnige controles. Als je echt denkt dat het voor het geld gebeurt, dan moeten er toch wel bedragen mee zijn gemoeid die er wat toe doen, toch?
quote:Jij denkt dus echt dat wetenschappelijk onderzoek zou uitwijzen dat 100 rijden hier geen invloed zou hebben over het aantal verkeersslachtoffers, maar dat Zalm en co. desalniettemin uit zuiver financieel oogpunt besloten hebben de maximumsnelheid op 80 km/u vast te stellen?
Een mooi voorbeeld is de N50 van Rosmalen naar Oss. Staan 5 flitskasten, omdat je op die weg maar 80 mag. Het is een dubbele weg (2 stroken aan iedere kant, gescheiden door een berm). 80 is daar een belachelijke snelheid, er zou makkelijk 100 gereden kunnen worden zonder dat de weg er gevaarlijker door zou worden.
Complottheorie? Hoe kom je erbij....
quote:Gelukkig rijd jij heel goed he.
Op maandag 23 juni 2003 12:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Och, als je de boerenkarhengsten ziet die in dit land een rijbewijs halen en auto mogen rijden, verbaast me dat niet. Met dank aan mijn ABS heb ik al een paar ongelukken kunnen voorkomen. Invoegen zonder richting aangeven, inhalen met 90 terwijl de rest op de linkerbaan 120 rijdt, kleven, bellen en niet zien dat de file stilstaat en ga zo maar door. Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
Dat is nou precies het probleem in Nederland. Iedereen vindt zichzelf de koning van de weg en geeft altijd anderen schuld. Dat soort mensen zijn nou juist het gevaar op de weg.
quote:Inderdaad. Dat soort figuren veroorzaken juist die ongelukken, maar weten het altijd weer af te schuiven op verzekeringstechnisch geneuzel (jij rijdt immers achterop je voorligger)
Op maandag 23 juni 2003 13:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Of die constant links blijvben hangen met 90 en als je er dan uiteindelijkk rechts voorbij wilt, gauw hun kar ervoor gooien met zo'n gezicht van "Ha!"
quote:Helemaal mee eens! Als je hard moet rijden om ergens snel te zijn had je net zo goed eerder weg kunnen gaan. Hard rijden vanwege gebrekkige planning is je eigen probleem.
Op zondag 22 juni 2003 23:07 schreef SCH het volgende:
Toch gek dat men in dit topic zo fanatiek is terwijl half Fok in de touwen hangt als het over flitspalen en dergelijke gaat.Want ook snelheid heeft er alles mee te maken.
Ik ben zelf erg ervoor om elke 5 jaar of zo een rijvaardigheidstest te doen om je rijbewijs te verlengen. Deze test moet dan wel gratis zijn. Eventuele bijles na zo'n test moet dan gewoon betaald worden. Je kan dan mooi iedereen kort houden en mensen zoals half blinde bejaarden en van die speedfreaks er tussenuit halen. Er gebeuren zoveel ongelukken doordat mensen gewoonweg niet kunnen rijden of van simpele zaken zoals op rare momenten remmen en geen richting aangeven of kijken.
quote:Was er laatst niet een onderzoekje waaruit bleek dat 95% van de autorijders denkt bij de beste 5% van de autorijders te horen?
Op maandag 23 juni 2003 12:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
quote:Eens! Gratis hoeft daarentegen nog niet. Tarief van 1 rijles ofzo moet eens in de 5 jaar wel op te brengen zijn.
Op maandag 23 juni 2003 13:06 schreef freud het volgende:
Ik ben zelf erg ervoor om elke 5 jaar of zo een rijvaardigheidstest te doen om je rijbewijs te verlengen. Deze test moet dan wel gratis zijn
quote:Gelukkig hoor ik niet bij degenen die dat denken. Ik vind mezelf een redelijk chauffeur, maar vind mezelf wel beter dan het gros van de horken.
Op maandag 23 juni 2003 13:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Was er laatst niet een onderzoekje waaruit bleek dat 95% van de autorijders denkt bij de beste 5% van de autorijders te horen?
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 23-06-2003 13:10]
quote:als je programma's als de slechtste chauffeur ziet is dat niet eens zo gek. Als je echter gevaar op de weg ziet dan denk je echt hoe die idioten er in godsnaam op komen dat ze zo goed rijden
Op maandag 23 juni 2003 13:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Was er laatst niet een onderzoekje waaruit bleek dat 95% van de autorijders denkt bij de beste 5% van de autorijders te horen?
quote:Met 50.000 per jaar 15 jaar schadevrij lijkt me geen slechte score, nee. Plus dat ik elk jaar minimaal één keer mezelf laat testen door een kennis die examinator is bij het CBR om zo de ingesleten slordigheden eruit te halen.
Op maandag 23 juni 2003 13:04 schreef SCH het volgende:[..]
Gelukkig rijd jij heel goed he.
quote:Rij jij zelf wel auto dan? Je hebt echt geen idee wat een eikels er op de weg zitten. Ik ben niet de beste chauffeur van nederland, heus niet, maar ik durf van mezelf te zeggen dat ik beter rijd dan een groot deel van de knuppels die ik elke dag tegenkom.
Dat is nou precies het probleem in Nederland. Iedereen vindt zichzelf de koning van de weg en geeft altijd anderen schuld. Dat soort mensen zijn nou juist het gevaar op de weg.
quote:Het ging me er meer om, om dan gelijk het gezeik weg te nemen van "het kost zoveel" en "dat kan ik niet betalen". IMO is het een nuttig doel voor de diverse belastingen op de heilige koe. Kwartje van Kok hiervoor gebruiken of zo?
Op maandag 23 juni 2003 13:08 schreef MSXUser het volgende:[..]
Eens! Gratis hoeft daarentegen nog niet. Tarief van 1 rijles ofzo moet eens in de 5 jaar wel op te brengen zijn.
quote:Nee dat gaat gebruikt worden voor het OV, hoorde ik vorige week.
Op maandag 23 juni 2003 13:25 schreef freud het volgende:[..]
Het ging me er meer om, om dan gelijk het gezeik weg te nemen van "het kost zoveel" en "dat kan ik niet betalen". IMO is het een nuttig doel voor de diverse belastingen op de heilige koe. Kwartje van Kok hiervoor gebruiken of zo?
Er is me gewoon teveel opschepperij over rijgedrag - ik geloof best dat jij dat van jezelf vindt maar autotrijden blijft nou eenmaal een levensgevaarlijke onderneming dus kunnen we daar niet stoer of anderszins nonchalant over doen. Het zijn niet de anderen op de weg waar je verantwoordelijk voor bent, enkel en alleen jijzelf bent dat. Als iemand met 90 links rijdt, dan blijf je even wachten toch? Etcetera.
quote:Zelfdoding als iemand je duwt??
Weekeindeverkeer eist tien levens
13 juli 2003, 22:13:38RIJSWIJK (ANP) - Verkeersongevallen hebben dit weekeinde aan tien personen het leven gekost. In het Limburgse Castenray kwamen zaterdag twee vrouwen om bij een ongeluk op een spoorwegovergang. Een van de slachtoffers zat in een rolstoel die door de andere vrouw werd geduwd.
De begeleidster duwde de invalide vrouw aan het begin van de middag midden op de met slagbomen beveiligde spoorwegovergang en bleef daar staan. De machinist van de trein toeterde en remde nog, maar kon een ongeval niet voorkomen. De vrouwen waren op slag dood. De politie, die de identiteit van de twee slachtoffers niet bekendmaakte, gaat ervan uit dat het om zelfdoding ging.
Een 37-jarige man uit Spijkenisse verongelukte zaterdag op de N205 in de gemeente Haarlemmermeer. Het slachoffer bestuurde een driewielig motorrijtuig, type Trike. Volgens de politie kwam hij door nog onbekende oorzaak in de berm terecht, waar het voertuig over de kop sloeg. Het slachtoffer belandde in een naastgelegen sloot. De man was op slag dood.
Op een oversteekplaats op het 18 Septemberplein in Eindhoven werd zaterdagmiddag een voetganger met fatale gevolgen aangereden. De 75-jarige man uit Veldhoven negeerde volgens omstanders een rood verkeerslicht. Een automobilist kon de man niet ontwijken. In het ziekenhuis van Eindhoven is de man overleden.
Bij een verkeersongeval in het Gelderse Geesteren is zaterdagavond een 22-jarige inwoner uit Gelselaar om het leven gekomen. Door nog onbekende oorzaak botste de man met zijn auto tegen een boom langs de kant van de weg. De man overleed ter plaatse.
Een vierjarig jongetje kwam zaterdagavond door een ongeval in zijn woonplaats Luyksgestel om het leven. Volgens de politie was het slachtoffer samen met een vriendje aan het spelen op een industrieterrein. Toen het kind achter een zeecontainer vandaan de straat op rende, werd het geschept door een auto.
Een 66-jarige vrouw uit Ommen overleed in de nacht van zaterdag op zondag in haar woonplaats, nadat ze wandelend langs de weg door een auto was geschept. Het ongeluk gebeurde kort na middernacht op de onverlichte weg Ommerkanaal Oost. Volgens de politie heeft de automobiliste, een 55-jarige vrouw uit Dedemsvaart, de vrouw niet gezien.
In Roermond overleed zondagmorgen een 24-jarige motorrijder uit het Duitse Hückelhoven na een ongeluk. De man raakte volgens de politie tijdens een inhaalmanoeuvre op de N280 door nog onbekende oorzaak van de weg. Hij kwam in de linkerberm terecht en viel van zijn motor. Het slachtoffer overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
Een 78-jarige man uit Nieuwleusen kwam zondagochtend om, nadat hij in zijn woonplaats op zijn fiets door een auto was geschept. De fietser stak volgens de politie plotseling de weg over. Een automobilist kon hem niet ontwijken. Het slachtoffer overleed in het ziekenhuis.
Na een frontale botsing tussen een auto en een lijnbus is zondagmiddag in het Limburgse Heide een 17-jarig meisje uit Venray overleden. De politie meldt dat de bestuurder en een tweede inzittende ernstig gewond raakten. De buspassagiers bleven net als de buschauffeur ongedeerd bij de aanrijding
Goh...
quote:Zelfdoding op verzoek, zou toch kunnen?
Op zondag 13 juli 2003 22:38 schreef Loedertje het volgende:[..]
Zelfdoding als iemand je duwt??
Goh...
quote:Dan zou de duwer weglopen denk ik..
Op maandag 14 juli 2003 00:38 schreef SCH het volgende:Zelfdoding op verzoek, zou toch kunnen?
quote:Het kan een afspraak geweest zijn van twee mensen die niet meer verder wilden, hulp bij zelfdoding in het kwadraat. Ik speculeer maar wat. Maar jij suggereert moord?
Op maandag 14 juli 2003 00:48 schreef Loedertje het volgende:[..]
Dan zou de duwer weglopen denk ik..
quote:Moord waarbij de moordenaar omkomt lijkt me ook vrij lomp. Dan zou ik eerder aan zelfdoding+iemand uit het lijden verlossen denken, of zo.
Op maandag 14 juli 2003 00:50 schreef SCH het volgende:[..]
Het kan een afspraak geweest zijn van twee mensen die niet meer verder wilden, hulp bij zelfdoding in het kwadraat. Ik speculeer maar wat. Maar jij suggereert moord?
quote:Jij bent echt zo iemand die mij een opgeheven vingertje voorhoudt als ik met 125 km/h langs je rij op de autosnelweg hè?
Op maandag 23 juni 2003 13:28 schreef SCH het volgende:
Ik rijd zelf ook nogal veel en ik ga nooit van mezelf zeggen dat ik een goede chauffeur ben.En dat jezelf geen ongelukken hebt gehad wil niet zeggen dat je anderen niet in gevaar hebt gebracht.Er is me gewoon teveel opschepperij over rijgedrag - ik geloof best dat jij dat van jezelf vindt maar autotrijden blijft nou eenmaal een levensgevaarlijke onderneming dus kunnen we daar niet stoer of anderszins nonchalant over doen. Het zijn niet de anderen op de weg waar je verantwoordelijk voor bent, enkel en alleen jijzelf bent dat. Als iemand met 90 links rijdt, dan blijf je even wachten toch? Etcetera.
Ontkennen dat in Nederland op veel plekken geflitst wordt alleen om geld te verdienen is (inmiddels zelfs door Justitie toegegeven!) onterecht. Mensen die deze waarheid gewoon onder ogen zien betitelen als populisten grenst zelfs aan het aanvaardbare. Ik heb een tijdje lang van binnenuit mogen meekijken bij onze "sterke arm" en ik kan je melden dat de inkomsten van een controle een belangrijke drijfveer zijn bij het bepalen van de lokatie van een controle.
Op deze manier handhaaf je geen regels, maar stel je regels op om aan de handhaving geld te verdienen. Dat is in een democratische rechtsstaat natuurlijk uit den boze.
Uit het AD van enkele weken terug:
quote:Let trouwens eens op hoe er hier met cijfers gegoocheld wordt...
Justitie: 'geldmakers voor de overheid' moeten weg
Flitspalen naar de schroothoopDoor Olof van Joolen
Honderden flitskasten moeten naar de schroothoop of moeten worden verplaatst. Ze staan op plaatsen waar ze de verkeersveiligheid niet verbeteren. Dat stelt landelijk verkeersofficier van justitie Koos Spee.
Het gaat om radarkasten die vier jaar of langer geleden door gemeenten en provincies werden neergezet. Aan de plaatsing ging vaak geen grondige verkeerskundige analyse vooraf. Overheden kochten de flitspalen om politici en burgers die vonden dat in een straat of buurt te hard werd gereden, tevreden te stellen.
,,We noemen ze daarom ook wel politieke kasten'', zegt Spee. ,,Sommige zijn nog wel zinnig, maar vaak staan ze ook op plekken waarover burgers terecht klagen. Het zijn dan niet meer dan geldmakers voor de overheid. Omdat het maatschappelijk draagvlak van groot belang is voor het succes van verkeerscontroles, vinden wij dat zulke kasten weg moeten. Ons beleid is dat flitsers alleen op plaatsen horen waar sprake is van een onveilige situatie.''
Sinds 1999 toetst het Bureau Verkeershandhaving OM - waar Spee de baas is - alle locaties voor flitskasten. Het bureau brengt hierover advies uit aan de overheden die de wegen beheren. In dit kader zal het bureau de komende tijd proberen beheerders van zinloze kasten zover te krijgen de apparatuur te verwijderen. Hetzelfde geldt voor flitsers die langs wegen staan waar de hoeveelheid overtredingen sterk is gedaald. Het OM zal geen camera's meer leveren voor kasten die naar zijn mening nutteloos zijn geworden, zegt Spee.
,,Sommige kasten kunnen daarna ergens anders nog goed worden gebruikt, maar soms is de apparatuur al zo oud dat ze kan worden afgeschreven'', zegt de verkeersofficier van justitie. Het Bureau Verkeershandhaving ziet het weghalen van nutteloze kasten ook als een manier om iets te doen aan de voortdurende vernieling van de flitskasten.
(...)
De verkeershandhavers leggen een direct verband tussen hun inzet en een dalend aantal verkeersdoden. Op de 80-kilometerwegen zakte het aantal doden van 616 in 1999 naar 528 vorig jaar. Daarbij moet wel de kanttekening worden geplaatst dat de rol van controles beperkt is. Ze leiden tot een kwart minder doden en gewonden. Volgens de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid sorteert het aanpassen van wegen het meeste effect. Dit is goed voor 44 procent minder slachtoffers.
quote:
Met het beleid dat er alleen op gevaarlijke plekken mag worden geflitst, volgt Nederland het voorbeeld van Groot-Brittannië. Daar is deze regel al jaren beleid. Bovendien zijn alle kasten daar voorzien van felle stickers. Dat is in Nederland nog niet het geval.
[Dit bericht is gewijzigd door Jalu op 17-07-2003 11:59]
quote:Deels mee eens.
Op donderdag 17 juli 2003 12:05 schreef Jalu het volgende:
Hieraan wil ik nog toevoegen dat het juist de mensen die zich krampachtig aan elk regeltje houden en dit gedrag ook aan andere weggebruikers willen opdringen zijn die vaak zeergevaarlijk weggedrag bezigen. De idioten die als iemand 140 km/h rijdt zonder aanleiding opeens naar de linkerbaangaan om zo iemand zijn snelheid wel even te temperen. De malloten die braaf 80 km/h of liever nog wat langzamer rijden op zo'n veel te brede weg maar opeens het gaspedaal wel weten te vinden als een andere weggebruiker er voorbij wil. Die bij het passeren van een verkeersbord met een snelheidsbeperking pal op de rem gaan staan en net niet met piepende banden van 80 km/h naar 50 km/h te gaan etc.
Maar dit soort gekken krijgt nooit een bekeuring, want ze rijden niet te snel. En andere verkeersovertredingen, die ziet de politie nauwelijks of niet. Want dat is veel te moeilijk. Nee, flitsen, dat is makkelijk verdienen, dus dat doen we veel.
Een boel problemen zijn trouwens ook gewoon het gevolg van de mentaliteit van de mensen. Een zware opleiding voordat je het rijbewijs mag krijgen zou hierbij denk ik wel kunnen helpen. Dus niet een dure of eentje die niemand kan halen, maar eentje waarin je gedurende langere tijd bewust moet worden gemaakt van je gedrag ( bijvoorbeeld een minimale duur van zoveel maanden, met daarin minimaal zoveel lessen. De prijs zou ( en mag ) hierdoor niet stijgen, omdat de rijscholen een vast inkomen krijgen hierdoor. )
Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker om te flitsen, je hoeft haast niets te doen en het geld stroomt binnen. Verandering zal dus nog wel even wachten denk ik . ( Totdat er iemand van de regering betrokken raakt bij zo'n ongeval, dan kan het opeens wel. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |