A.s. papa's en mama's:
26 juni 2003 : coolbabe
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logican
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
19 augustus 2003: Astrid & Bastardhost
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
27 september 2003: Mister-X (papa)
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
februari 2004: Catootje
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
Babietjes:
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
* 15 juni 2003: Isa, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 21-06-2003 09:36]
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:54 schreef phileine het volgende:Ik ben weer thuis. Doodmoe en beurs en nog volledig hyper van de shock maar vooral heel gelukkig en smoorverliefd op Isa. Een ontzettend guitig meisje, met appelwangetjes, hele felle ogen en al mini driftbuitjes als ze de tepel niet direct kan vinden. Het drinken gaat overigens verder prima, tot mijn grote opluchting
De bevalling was natuurlijk een droombevalling, maar ik vond het een hele dobber. Ik wist natuurlijk ook niet dat het zo snel zou gaan, en als je midden in zo'n weeënstorm zit dan is het idee dat dit nog uren door kan gaan niet te verdragen. Ik heb uiteindelijk gesmeekt om een verdoving (ik stond blijkbaar voor het oog zo kalm de weeën op te vangen, dat ze eerst niet geloofden dat ik het echt niet meer volhield), en toen daar na een uur eindelijk over viel te praten kon ik niet meer antwoorden omdat de persweeën zich aandienden. Toen was het in een record-tijd gebeurd. Wat een oerkrachten zijn dat, ongelofelijk. Schaamde me achteraf voor mijn paniek en mijn aanstellerij, maar volgens de verloskundigen gebeurt dat bijna iedereen als die weeën zo snel en zo heftig zijn. Als de ene net wat afnam, begon de nieuwe al, dat is heel moeilijk vol te houden. Petje af voor de mensen met uren en uren ontsluiting, mij zou je kunnen opvegen.
Ik voel me nu alsof ik een gangbang-marathon met vijf groot geschapen negers achter de rug heb, en ik loop als een gorilla die in zijn broek heeft gepoept, maar het kan me allemaal niets meer schelen. Hier naast me ligt een meisje te slapen dat voorgoed mijn leven zal veranderen en dat nu al heeft gedaan. Wat een enorm wonder is het toch.
En die bevalling, ik heb zelf geen weeen gehad, dus ik neem mijn petje af voor iedereen die een bevalling doorstaat.
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef phileine het volgende:
Nog eentje dan, om het af te leren. Daarna ga ik naar bed, want ik stuiter nog steeds rond op 3 uur slaap sinds gistermiddag.
quote:aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef phileine het volgende:
Nog eentje dan, om het af te leren. Daarna ga ik naar bed, want ik stuiter nog steeds rond op 3 uur slaap sinds gistermiddag.
*wegsmelt*
*hormonen ziet vliegen*
Wat een poepie!!!
en wat een lange vingers!
ik wil een emo-smiley.. lachend met een traan
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 21:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Gogogogogogoooo, morgen een fotootje plaatsen van je kindje he?
quote:Ja, ikke ook. Was Swets daar niet erg goed in, smileys
Op zondag 15 juni 2003 21:42 schreef E.T. het volgende:[..]
ik wil een emo-smiley.. lachend met een traan
Van harte gefeliciteerd jullie beiden
Oh, Isa stond (als naam dus) ook bij ons op het lijstje. Het betekent regenboog in het Chamorro.
Phileine, wat een bevalling! Vreselijk he, zo'n weeënstorm? Ik schaamde me ook dood, achteraf, maar kwam daar toch een beetje van terug nadat ik de verhalen van vriendinnen hoorde. Ik heb er verschillende die twee heel verschillende bevallingen hadden: een langzame en een snelle, pijnlijke. Bij zo'n snelle kun je gewoon weinig anders doen dan het maar over je heen te laten komen. Niks geen energie over om emoties in de hand te houden!
Coolbabe: wow, wat een buik! Tijd voor Coolbaby om eruit te komen.....
Wij verwachten onze baby op 27 september 2003.
Het gaat allemaal perfect, de babykamer is super geworden (plaats binnenkort wel een paar mooie foto,s)
Namen verzinnen is moeilijker, maar we komen er wel uit. Sugesties?
MIster-X van harte hoor!!
We hebben een Cool, we hebben een babe: we hebben een coooooooolllllbaaaaabbbbeeee!!!!!
Straks naar de gyn....
Coolbabe die buik is echt gigantisch! Je gaat geen kant meer op zeker.
En je hoeft je nergens voor te schamen hoor, volgens mij vindt men het al heel normaal dat vrouwen raar doen.
Ik had binnen een half uur weeen om de minuut. Na 2 uur had ik "pas" 2 cm ontsluiting en een uurtje daarna kon ik niet meer (vooral ook omdat ik bang was dat het nog maar het begin was en dit nog veel erger en langer ging duren). Ik heb de hele tijd geroepen dat ik het niet leuk vond en dat het zo'n pijn deed terwijl ik van te voren mezelf had voorgenomen een beetje normaal te doen. En toen de mogelijkheid keizersnee boven mijn hoofd hing werd ik vreselijk opstandig, deed niet meer wat met wilde enzo. Hartstikke eigenwijs. Ging overal tegenin.
Een paar dagen later had de verpleegkundige die mij begeleid had weer dienst en kwam even kijken. Ik heb meteen mijn verontschuldigingen aangeboden maar zij was het alweer vergeten, ze was het wel gewend. Volgens haar had ik niet zo ontzettend raar gedaan (zegt ze misschien wel tegen iedereen).
Coolbabe wat een buik Wat zal jij het zat zijn.
Mister-X van harte gefeliciteerd! Ik zal je in het lijstje erbij zetten.
Bedenk een originele naam voor Kruimeltje hier staan misschien wel wat suggesties voor namen.
quote:Voel je je er ook goed bij Toot, of uhhh......een beetje hormonaal gestoord dubbel, zeg maar?
Op maandag 16 juni 2003 11:00 schreef Catootje het volgende:
...ging goed bij de gyn: we stoppen een paar maanden, dan kijkoperatie, dan spuiten...vrijdag zwangerschapstest als ik nog steeds niet ongi ben....
Jonge pappa in wording.
quote:Gefeliciteerd en welkom hier ! Enne het is nooit te vroeg hoor !!
Op maandag 16 juni 2003 11:12 schreef Quin het volgende:
Een beetje te vroeg nog voor dit topic, denk ik..
We zijn een dikke tien weken op weg. Dit is spannender dan ik me van te voren had kunnen indenken. Ik hoop dat we snel en gezond over de 3 maanden grens zijn!Jonge pappa in wording.
gefeliciteerd! Die eerste paar weken zijn idd spannend. Moet je opletten totdat ut gaat bewegen en jij het ook kan voelen.
Wij moeten nog 4 weken (Woonkamer eindelijk woonbaar na de verbouwing, k*$-gemeente)
Hopelijk komt mama basset nu ook een beetje tot rust, want helaas is bij ons de spanning nogal groot geweest met die verbouwing
Afgezien van de stress met verbouwen (allebei) en veel vocht vasthouden(Superdikke voeten bij mama basset) gaat de zwangerschap tot nu toe perfect. Kindje doet steeds wat het moet doen, alleen de babykamer
Nog 2 weken voordat ze de beschadigde en foute. delen komen vervangen en dat zijn er nogal wat
En natuurlijk heel veel sterretjes, geluk etc. richting ET en Swets.
Doe maar wel vroeg testen op de 26e, want dat is de laatste dag dat ik kan fokken voordat ik op vakantie ga! En ik wil natuurlijk wel met goed nieuws weg.
Catoot, ook voor jou toch weer spannend deze week. Ben benieuwd hoor.
Verder is er zo veel gebeurd, pfff te veel om op te reageren.
Maar natuurlijk wel
voor Coolbabe. Zet 'm op meid!
Wij hebben zaterdag onze pretecho gehad en alles zag er goed uit!!
Buikie doet het uitstekend en de reden waarom het deze keer wat anders 'aanvoelt' komt door de placenta die aan de voorkant ligt, precies wat ik al vermoedde dus. Oh ja, Buikie had mooie kleine voetjes volgens de echo meneer
Met Devin gaat het wonder boven wonder een stuk(je) beter!!
Hij had dus vorige week zaterdag een hersenbloeding gehad en kon haast niet meer lopen, maar nu na een week zien wij toch echt verbetering!! Er is nog hoop!
quote:Het is wel supermooi geworden.
Op maandag 16 juni 2003 11:25 schreef basset het volgende:
Wij moeten nog 4 weken (Woonkamer eindelijk woonbaar na de verbouwing, k*$-gemeente)Hopelijk komt mama basset nu ook een beetje tot rust, want helaas is bij ons de spanning nogal groot geweest met die verbouwing
Vergeet ook jezelf niet he!
quote:Voeten van Mama Basset zijn idd enorm!
Afgezien van de stress met verbouwen (allebei) en veel vocht vasthouden(Superdikke voeten bij mama basset) gaat de zwangerschap tot nu toe perfect. Kindje doet steeds wat het moet doen, alleen de babykamer
quote:Moet idd maar niet doen nee
Vergeet ook jezelf niet he
quote:Zoals Justme mij indertijd heel vaak heeft verzekerd: kindjes kunnen ook prima in een lade liggen
Op maandag 16 juni 2003 11:25 schreef basset het volgende:Nog 2 weken voordat ze de beschadigde en foute. delen komen vervangen en dat zijn er nogal wat
Meaghan: jee, dat is goed nieuws over Devin! Ik moet steeds glimlachen als je het over Buikie hebt, want zo heette Iris vroeger ook
quote:Tja, vertel dat een zwangere vrouw maar, waarbij ik op mn hoede moet zijn om niet door een stel hormonen doodgeslagen te worden
Zoals Justme mij indertijd heel vaak heeft verzekerd: kindjes kunnen ook prima in een lade liggen Oftewel: snel nog even genieten, niet stressen!
quote:misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toch goed bedoeld:
Op maandag 16 juni 2003 11:32 schreef Meaghan het volgende:Met Devin gaat het wonder boven wonder een stuk(je) beter!!
Hij had dus vorige week zaterdag een hersenbloeding gehad en kon haast niet meer lopen, maar nu na een week zien wij toch echt verbetering!! Er is nog hoop!
mmm wat wilde ik nou eigenlijk zeggen?
o ja, t kan nog een heel eind goedkomen dus!
sterkte meaghan!
De dokter had ons gezegd dat er binnen drie dagen verbetering moest optreden, anders zag het er niet best uit voor Devin. Nu we een week verder zijn zien we dat hij stabieler op z'n poten staat en niet meer als een zielig hoopje hond ergens in een hoekje achterin de tuin wegkruipt, maar gezellig weer bij ons komt zitten.. Een sterk teken dat hij er zelf ook voor wil gaan. Het herstel zal misschien wat langer op zich laten wachten, maar we blijven geduld houden en hopen dat hij voldoende zal herstellen, iig voldoende om hem een acceptabel leven te kunnen garanderen.
Sorry voor het off-topic gaan, maar ik ben gewoon zó blij dat het beter gaat nu..
Catoot, klinkt als een goed plan. maar vanwaar die paar maanden wachten? en wat vind je daarvan?
quote:De meeste verloskundige laten je niet bewust uitscheuren, ipv een knip en er zal dus niet van te voren verdooft worden. ja er kunnen verloskundigen zijn die je bewust uit laten scheuren ipv knippen omdat het dan beter zou genezen.
Op maandag 16 juni 2003 17:16 schreef jessie het volgende:
Als je nu bv uitscheurt he doet de verloskundige dan ook al tijdens een wee een verdoving geven of krijg je die dan pas als je gehecht word. Tijdens een wee doet het namelijk geen pijn. Of zou ik dat kunnen vragen of staat dat erg stom/kleinzerig? Tja waar je je al niet druk om maak.... ik weet ut
Ik ben heel blij met de adempauze van een paar manden: even op adem komen, weer mezelf zijn en een goede vakantie...de pauze dient daarvoor, maar ook om de hormonen helemaal uit mijn systeem te krijgen voor ik weer met iets nieuws begin. Schijnbaar ben ik het soort dat nl nogal emotioneel word van al die hormonen...dus ook met spuiten zal ik die klachten niet echt kwijt zijn, wel de depressie.
Phil, hoe was je eerste dag als moeder?
quote:Nee, echt
Op maandag 16 juni 2003 18:23 schreef Catootje het volgende:
Schijnbaar ben ik het soort dat nl nogal emotioneel word van al die hormonen...
quote:Bij mij is het ook zo gegaan (ik hoefde alleen niet opnieuw gehecht te worden, gelukkig) en ik ben thuis bevallen (dus met een verloskundige). Maar ik denk dat dat ook per verloskundige kan verschillen, dus misschien toch maar even navragen. Maar misschien is inknippen dit keer niet nodig
Op maandag 16 juni 2003 17:16 schreef jessie het volgende:
(..) Wat ik me afvraag he. In het ziekenhuis kreeg ik een knip maar ik werd toen al verdoofd voor die knip natuurlijk tijdens een wee en dan voel je er niks van (later toen alles weer uitgehaald werd en opnieuw gehecht dus wel auw) Als je nu bv uitscheurt he doet de verloskundige dan ook al tijdens een wee een verdoving geven of krijg je die dan pas als je gehecht word. Tijdens een wee doet het namelijk geen pijn. Of zou ik dat kunnen vragen of staat dat erg stom/kleinzerig? Tja waar je je al niet druk om maak.... ik weet ut
Het gaat hier super, Isa heeft de hele nacht zoet doorgeslapen. Af en toe werd ik wakker van een lief kreetje en dan keek ik naast me in het wiegje (ik heb een laag schommelwiegje naast mijn bed, zodat ik alleen mijn hand hoef uit te steken om haar aan te raken) en voelde me echt zielsgelukkig. Vanaf vanochtend wou ze vooral de hele dag drinken, lekker lebberen aan de borst en bij me liggen. Volgens de kraamhulp heel goed om de voeding op gang te brengen. Ik ben wel super-hyper, moet echt mezelf dwingen om te gaan liggen af en toe als ik sterretjes ga zien, maar ik ben vooral intens gelukkig met het meisje. En het gaat hardstikke goed met haar.
Bedankt iedereen voor de felicitaties, de vragen en de opmerkingen. Ik ga er later nog wel op in (en de topics even uitprinten en opslaan), maar ben ik nu nog te chaotisch voor. Wou wel even melden dat de verhalen van andere paniekers me enorm goed hebben gedaan, schaam me nu ook niet meer zo nu blijkt dat veel vrouwen daar last van hebben. Dus ik kan mijn bevalling nu ook wel zien als een droombevalling.
Iedereen succes. Speciaal Coolbabe en Swets en ET, ik denk hard aan jullie en check steeds of er al nieuws is.
Catootje, een paar maanden rust lijkt me inderdaad wel lekker maar ook heel moeilijk. Sterkte meisje
Jessie ik ben ingescheurd zonder voordoving en heb er niks van gemerkt. Daarna verdoofd en gehecht maar ook daar niks van gemerkt, ik lag mijn nek te verrekken om Eva te kunnen zien badderen en wegen. Ik vond het niet vervelend dus.
Coolbabe doe jij eens even de verloskundige bellen?! Gewoon even voor de zekerheid! Een extra bloeddrukcontrole lijkt me wel op zijn plaats, gewoon om zeker te zijn dat het de warmte is.
Vanmorgen ben ik weer bij de verloskundige geweest, ben nu 28 weken en 1 dag zwanger. Ik was ontzettend bang dat de baby enorm te lijden had gehad van de afgelopen weken maar dat viel gelukkig mee. Toen ik vertelde wat we hadden meegemaakt bood de vk gelijk een extra echo aan als er iets niet goed zou blijken te zijn. Mijn bloeddruk was echter perfect, de baby's maat en mijn buikomvang keurig op schema en de doptone klonk prima (de vorige keer zat er een aritmie in het hartje, een soort extra huppeltje, dat was er nu helemaal uit). Ik was alleen een kilo afgevallen maar dat vond ze wel logisch na zulke stressvolle dagen. De baby is dus niks tekort gekomen en een extra echo was gelukkig niet nodig, ik was helemaal gerustgesteld.
Nu ga ik eens proberen te genieten van mijn zwangerschap en langzaam naar het idee toe te leven dat ik strakjes nog moet bevallen.
Lois, wat heerlijk dat alles goed gaat met het kleintje in je buik!
Phileine, leuk om te horen, die geniet-verhalen-van-je-baby'tje! Wat fantastisch he, dat je je al direct zo ongelooflijk gelukkig voelt met je meisje! Toen m'n kinderen pasgeboren waren had ik steeds iets van: ja natuurlijk, JIJ was het al die tijd in mijn buik! (een soort van vanzelfsprekendheid dat juist DIT kindje geboren werd, 't hoort er direct helemaal bij en is niet meer weg te denken en het is direct bijna niet meer voor te stellen dat hij/zij er niet was).
Coolbabe, pas goed op jezelf, bel de dokter maar even !
Meaghan, wat goed dat je hond opknapt. Hopelijk blijft er vooruitgang in zitten. Succes ermee!
het moest er toch maar eens van komen, Bastardhost vond me een lurker, en dat kan natuurlijk niet. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vanaf nu kan ik dus meepraten met jullie
Ik lig trouwens nog steeds thuis met kruimeltje nog lekker in mijn buik en inmiddels zijn we gevorderd tot 29 weken 4 dagen zwangerschap. Morgenvroeg weer voor controle naar de gyn en hopelijk is alles dan nog steeds goed
verder kersverse mama Phileine, gefeliciteerd met jullie prachtige kleine meid en blijf nu maar gewoon lekker liggen en laat je verwennen door die kraamhulp. Als ze is vertrokken kun je wel weer rondstuiteren :-)
Aanstaande pappa's van harte gefeliciteerd!!!! ben even de namen kwijt
Coolbabe ga jij eens als de sodemieter een huisartsenpost/verloskundige of ehbo bellen!!!! Alles uitsluiten hoor Coolbaby moet wel goed ter wereld komen en jij moet er ook goed onder vandaan komen * UCH ik heb gezegd!!!
Toot spannend hoor!!! enne lekker ff die paar maanden rust nemen.... die heb je wel verdiend denk ik zo en daarna hupsakee gewoon zwanger!!! oeh lees net dat je aan het eind van de week moet testen... duim duim duim duim...
Phileine en Max, gefeliciteerd met jullie prachtdochter!
Lois, Karen... Wordt Kruimeltje nu een Fok-baby?
Ik voel alles, maar dan ook echt alles in mijn lichaam..
Nou heb ik nog extra progesteron om mijn lichaam te ondersteunen.. dus alles wat ik (denk te) voel(en) kan ook daardoor komen.
Elk krampje in mijn buik, elk blubje.. Alles wordt geregistreerd (en daarachteraan meteen de gedachte 'zallut?')
Mijn borsten zijn groot, hard en supergevoelig (kan dus ook gewoon weer van die progesteron komen).. Daarnet trok ik bijv. mijn bh uit onder mijn t-shirt.. het ding knelde... maar mijn shirt gewoon over mijn borsten deed zeer
Verder beetje wee gevoel in mijn maag.. Ik vind alles stinken (vooral de kat), heb 't of superkoud, of bloedheet.. ben hartstikke emo (iemand vandaag Mad About You gezien? Ik heb een half uur zitten janken )
Het ene moment heb ik er alle vertrouwen in, 2 seconden later kan ik met tranen in m'n ogen zitten want 'het zal toch wel allemaal niet' Misschien zit 't ook wel allemaal tussen m'n oren omdat ik vanalles wil voelen..
En zo moet ik nog ruim een week
Kop op meid !! Nog één weekje, één.. dat zijn nog 7 dagen.
Pak Swets in de arm, ga lekker naar Livera en haal je een mooie nieuwe BH, of twee, of meer.. eentje die past, lekker zit en heerlijk zacht is... Of iets anders leuks om even je gedachten te verzetten. Tis niet nix de druk die je nu voelt
ik herinner me dat ik voor Astrid haar ongesteldheid al kon zien of ze zwanger was of niet, want die borsten reageerden direct
Als jullie willen kan ik ook nog wel meer foto's plaatsen van andere Disney figuren welke hij geschilderd heeft.
Mister-X, wat ziet dat er leuk uit!!! Hartstikke mooi, da's zeker geen standaardkamertje
Lois ik hoorde van Nicky dat Eva zo ziek is geweest, ook dat is aan mij voorbij gegaan, sorry!!
Toot, dapper en hartstikke goed dat je even een pauze inlast, even bijkomen is niet verkeerd.
ET wachten duurt lang hè maar ik hoop echt dat jullie wachten beloond gaat worden.
dikke voor iedereen die het nodig heeft!!
Maar: die adempauze is wel erg fijn, kuurtje Provera in de tas, en es lekker op vakantie binnekort!
Ga heel vaak en lang naar die kleine voetjes zo groot als je duim kijken, die zijn om op te vreten ......
Die kleintjes zijn zo snel groot!!
E.T. en Catootje, bakken misschien ook wel een babietje !
DuimDuimDuimDuim
Erg he, al die verschijnselen hebben of niet hebben en niet weten of het nou raak is ja of nee, en ja kan potdorie alleen maar wachten, grr....
Coolbabe, nog heel effies!!! je hebt ook echt een megatoeter hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 17-06-2003 09:10]
quote:OI!!!
Op maandag 16 juni 2003 19:30 schreef Rewimo het volgende:[..]
Nee, echt
![]()
quote:Voel je je ook nog wel lekker? Ik kan me voorsteleln dat na al die toestanden je toch wat nerveuzer bent geworden...
Op maandag 16 juni 2003 22:10 schreef Genuivere het volgende:
hallo,het moest er toch maar eens van komen, Bastardhost vond me een lurker, en dat kan natuurlijk niet. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vanaf nu kan ik dus meepraten met jullie
Ik lig trouwens nog steeds thuis met kruimeltje nog lekker in mijn buik en inmiddels zijn we gevorderd tot 29 weken 4 dagen zwangerschap. Morgenvroeg weer voor controle naar de gyn en hopelijk is alles dan nog steeds goed
Mooi hoor! Wilde ik ook doen, alleen veel verder dan een paar strepen die lijken op een.......een..........niks eigenlijk.
Toch wel leuk he Disney Wij hebben Winnie de Poe gekozen.
(Evil Dead 1,2 en Army off darkness mocht niet van Mama basset en Star Wars is weer niks als het een meisje wordt!)
Alos young daddy in wording
quote:Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Dat is namelijk het criterium.
Op maandag 16 juni 2003 22:42 schreef bastardhost het volgende:
Lois, Karen... Wordt Kruimeltje nu een Fok-baby?
Mister-X wat een prachtige schilderingen. Kan me voorstellen dat jullie erg trots zijn op het kamertje.
Misschien kan je je foto's ook hier neer zetten: foto's van de babykamer.
Dan verzand het niet onder alle andere verhalen.
justme ook dikke voor jou. Ik heb ook een tijdje via die tel moeten internetten omdat we geen kabel meer hadden. Je zit alleen maar met schuldgevoel achter dat ding omdat je de telefoontikken in je hoofd hoort gaan. Sterkte ermee.
Welkom McM! Alles goed met de moeder? En hoe gaat het met jou?
Als je de uitgerekende datum wilt doorgeven zetten we jullie erbij op het lijstje.
Ik wil alle nieuwe vaders ook nog even wijzen op Vader zijn/worden, hoe ervaar je dat?
We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
ET en Catoot dikke knuf! Wat gebeurd er dan een hoop in je lijf. Ik hoop zo dat we binnenkort jullie op het lijstje kunnen zetten.
Voel je je ook nog wel lekker? Ik kan me voorsteleln dat na al die toestanden je toch wat nerveuzer bent geworden...
meestal wel, alleen op momenten dat er veel afscheiding is of als ik las heb van mijn buik schieten er direct van die gedachten door je heen dat het mis gaat. Maar gelukkig de laatste dagen weinig last van gehad
Mister X geweldig die kamer, de kamer van Storm bij ons is een Winnie de Pooh kamer met 2 afbeeldingen die we ook zelf geschilderd hebben. Thema voor Sverre's kamer is een zeesfeer met Ariel, de zeemeermin, alleen die afbeelding staat nog niet op de muur en of dat allemaal ooit nog gaat lukken???
meer info is te vinden in ons café:
Hools [het VBL-café] # 30: Carmen, hools-mascotte
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 19-06-2003 19:48]
O jeetje Coolbabe, hoe gaat ie nu???? Rustig aan he
Phileine, wat heerlijk om te lezen hoe het gaat met jou en Isa! Je moet er zo van genieten, dat kleine wondertje..... Hoe is het met de papa?
Lois, gelukkig zeg, wat een opluchting!een extra echo was stiekem wel leuk geweest, even gluren naar het kleintje
E.T. aaahh neee, nog een week! Kom maar lekker hormoën hier hoor! En af en toe flink janken kan zo lekker zijn! Dikke knuffel!
Nou hier zijn we definitief in de verlatingsangst-fase aangeland. Hoe lang duurt ie? mama moet ook weleens naar de w.c.
quote:Bedoel je dat jij weleens alleen naar de wc gaat
Op dinsdag 17 juni 2003 19:51 schreef Sweej het volgende:
Nou hier zijn we definitief in de verlatingsangst-fase aangeland. Hoe lang duurt ie?mama moet ook weleens naar de w.c.
Ik heb even een vraagje. Ik las eerder dat wat mensen in overleg op hun werk wat minder uren draaiden. Regelden jullie dat met de bedrijfsarts en met welke argumenten?
Ik heb op het moment echt een probleem op mijn werk. Ik maak ongelooflijk veel fouten, het loopt echt de spuigaten uit. Vanochtend ook, ik kwam binnenlopen en de hele afdeling was al in rep en roer vanwege iets dat ik fout had gedaan. Gelukkig zijn er tot nog toe altijd mensen die het ontdekken en kan ik het nog herstellen voordat het echt grote consequenties heeft, maar ik ga er echt bijna aan onderdoor. Vandaag kon ik de hele dag wel janken, ik raak er echt depressief van.
Het is niet dat ik echt heel erg moe ben, maar ik kan me gewoon totaal niet concentreren en ik ben heel erg afwezig. Nu ben ik ook wel vaak duizelig, maar dat is dan ook het enige 'medische' wat ik naar voren kan brengen. Voor de rest kan ik het alleen op hormonen en zwangerschapsdementie gooien en ik denk dat dat geen indruk maakt op een bedrijfsarts.
quote:Ik denk dat een bedrijfsarts ook wel op de hoogte is van zwangerschapsdementie hoor, het bestaat echt! Ik heb het ook, en ik ben zwanger van de hormonen....dus het kan echt een lichamelijke oorzaak hebben...
Op dinsdag 17 juni 2003 20:20 schreef livelink het volgende:
Ja, een advies van de vk, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik moet 2 juli weer, dan zal ik het met haar bespreken.
Ik heb het er net trouwens ook met mijn vriend over gehad, en ik ga donderdag in ieder geval even met mijn baas overleggen dat ik sowieso even een weekje vrij probeer te krijgen.
Dylan-Dog gefeli!!
Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden maar weer...morgen menstruatiedag we zullen zien, maar ik schat mijn kansen zeer laag in.
Ik merk ook dat ik me steeds minder goed kan concentreren. Het werk interesseert me op het moment ook steeds minder. Ik word er onverschilliger in en laat daardoor inderdaad ook zaken liggen.
Echt kwaliteit bied ik op het moment niet. Maar ik ga er van uit dat dat gevoel van zelf wel weer eens terug komt!
Ik hoop voor je dat je iets kunt regelen, het is belangrijk om goed naar je eigen signalen te luisteren hoor! Succes!
quote:Duim duimduimduimduim duim!
Op dinsdag 17 juni 2003 20:40 schreef Catootje het volgende:[..]
...morgen menstruatiedag
we zullen zien, maar ik schat mijn kansen zeer laag in.
quote:Geef mij jouw portie menstruatie er maar bij hoor Toot!!! Loop nu toch al te lekken dus kan dat van jou er ook nog wel bij.... Ik duim me suf voor je!!!!!!!!
Op dinsdag 17 juni 2003 20:40 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik denk dat een bedrijfsarts ook wel op de hoogte is van zwangerschapsdementie hoor, het bestaat echt! Ik heb het ook, en ik ben zwanger van de hormonen....dus het kan echt een lichamelijke oorzaak hebben...
Dylan-Dog gefeli!!
Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden maar weer...morgen menstruatiedag
we zullen zien, maar ik schat mijn kansen zeer laag in.
We genieten hier nog steeds volop, ook al wil ik ook een kraamweek voor Max, want die loopt nu nog steeds te hyperen, terwijl ik wel wat tot rust kom. Zitten is nog steeds geen feest, en ik zie ook nog steeds erg op tegen de eerste lange zit op de w.c., maar dat overleef ik vast ook nog wel. En ik heb sinds gisteravond vreselijk spierpijn, natuurlijk van alles wat ik heb gespannen tijdens de bevalling. Max heeft geloof ik ook een gekneusde hand
Het overheersende gevoel is eigenlijk nog steeds intense verwondering over dat heerlijke schepseltje dat hier in huis is gekomen. En ik geloof nog steeds niet echt dat ze van ons is en dat we haar mogen houden, dus ik geniet maar van elke seconde voor de zekerheid.
Hoe is het met Coolbabe? Ik maak me een beetje zorgen, meld je eens meid! Toot en ET/Swets
Alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd
quote:Heerlijk hè? Ik denk ook nog weleens terug aan die heerlijk zonnige dagen vorig jaar.. De wereld draaide gewoon door en wij zaten in ons eigen coconnetje met dat kleine pasgeboren kindje. Het gevoel kan ik nog steeds terug halen (ook ontroerd smiley wil!).
Op dinsdag 17 juni 2003 22:40 schreef phileine het volgende:
Het overheersende gevoel is eigenlijk nog steeds intense verwondering over dat heerlijke schepseltje dat hier in huis is gekomen. En ik geloof nog steeds niet echt dat ze van ons is en dat we haar mogen houden, dus ik geniet maar van elke seconde voor de zekerheid.
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 18-06-2003 00:09]
Mooie foto's en euh het geeft niet hoor
Ik zal ze denk ik ook posten als mijn dochter of zoon er is.
(Nu zijn de katten de dupe )
Oh ja heb nog ff een ontroerd-maar-toch-blij alias herinneringssmiley gemaakt:
Hoop dat hij bevalt
quote:Foto's van pasgeboren wondertjes kunnen we niet genoeg zien
Op dinsdag 17 juni 2003 23:50 schreef phileine het volgende:
Ok, ik zet nog één keer hier de fotootjes, en daarna zal ik ze braaf in het foto-topic zetten. Ik heb nog steeds geen mooie met de oogjes open (wat is dat prachtig, als die luikjes open gaan en ze rondkijkt), maar deze zijn ook leuk. Ik weet ook wel dat ze allemaal op elkaar lijken en dat niemand ze zo geweldig vindt als ik, maar ik ben blijkbaar zo'n vervelende trotse moeder geworden. Live with it...
quote:Jaaaaaaaaa, Lois, mogen we die erin?
Op woensdag 18 juni 2003 00:07 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Oh ja heb nog ff een ontroerd-maar-toch-blij alias herinneringssmiley gemaakt:Hoop dat hij bevalt
![]()
Tnx, Sc0rpi0n!
Phileine rustig aan hoor! Geniet lekker van je kraamhulp en kraamtijd. dat van die spijkerbroek heb ik niet gelezen
En blijf lekker spammen met je meissie! Ik vind het ook geweldig om te zien.
Coolbabe
* Cynix ® is gisteravond wederom oom geworden!
Mijn oudste broer heeft al 3 kinderen, dit keer een nichtje erbij, de eerste van een andere broer. Tirsa heet ze, hebreeuws voor bekoorlijkheid, omdat mijn broer en (deense) schoonzus elkaar een jaar of 10 geleden in Israël hebben leren kennen.
quote:Gefeliciteerd!!
Op woensdag 18 juni 2003 11:19 schreef Cynix ® het volgende:* Cynix ® is gisteravond wederom oom geworden!
ik lees helemaal niks van spijkerbroeken
Ik was voor vandaag mn afspraak bij de mutsenprutser vergeten
Enneh, ik wil ET ff een dikke knuf geven..
en of het nou helpt of niet, ik duim me te pletter
Die was/is 16 juni uitgerekend.
En weet Jacksmama nu al een datum, want we horen er niets van???
Beetje vreemd als je de uitgerekende datum niet weet.
Moet er wel bijzeggen dat ik deze thread pas vanaf oktober/november 2002 ben gaan lezen.
@Rewimo over icoontje : graag gedaan
quote:Jacksmama weet het wel, maar post hier niet meer.
Op woensdag 18 juni 2003 12:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Zat net ff in het lijstje te kijken en ik lees maar niks over Miss.
Die was/is 16 juni uitgerekend.
En weet Jacksmama nu al een datum, want we horen er niets van???
Beetje vreemd als je de uitgerekende datum niet weet.
Rewimo, we mogen een urn uitzoeken Duurde ff maar ik heb het nu eindelijk op papier
quote:Hè ? Waarom dan nog in het lijstje zetten?
Op woensdag 18 juni 2003 12:58 schreef moussy het volgende:[..]
Jacksmama weet het wel, maar post hier niet meer.
Jeetje Logician, kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit. Maar het is blijkbaar niet anders, rustig aan doen dus! En wees gewoon lekker blij met de hulp die je krijgt, ook al is het heel moeilijk om de boel uit handen te geven! Rot voor je meid! Hou die kleine frum in je buik maar in gedachten, daar doe je het voor!
Livelink, ik hoop dat je het een beetje rustiger aan kunt doen! Misschien kun je je wel wat beter concentreren als je minder gaat werken.
Coolbabe, hang in there!!!
quote:niet echt, ik pas zelfs mijn grootste stretchbroek nog niet. Nouja ik moet ook niet zeuren, ik moet er gewoon wat aan gaan doen
Op woensdag 18 juni 2003 11:19 schreef phileine het volgende:
t is een heupbroek met elastiek van boven Karin, m'n Levi's lukt ook echt niet. Helpt dat?
Logican wat ontzettend vervelend zeg! En zeker omdat je er al eentje hebt lopen is het moeilijk om rustig aan te doen. Wel ontzettend lief van je schoonmoeder dat ze er meteen was.
Probeer het toch een beetje los te laten en te genieten van alle hulp die je krijgt. Als je straks 2 kleintjes hebt kan je vast nooit meer zo lekker "luieren".
Cynix gefeliciteerd
quote:als je borstvoeding geeft moet je heel goed eten. En lijnen is dan al helemaaaaaaal niet goed
Op woensdag 18 juni 2003 16:00 schreef Karin het volgende:niet echt, ik pas zelfs mijn grootste stretchbroek nog niet. Nouja ik moet ook niet zeuren, ik moet er gewoon wat aan gaan doen
Wim lex en Maxima zijn zwanger
Het kindje wordt rond januari 2004 verwacht.
De Rwd heeft het net bevestigd.
zie http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29811
Misschien gaat Maxima hier ook wel haar buikje posten
quote:E.T. wordt erg emotioneel van de was opvouwen
Op woensdag 18 juni 2003 12:25 schreef Bolletje... het volgende:
Enneh, ik wil ET ff een dikke knuf geven..
en of het nou helpt of niet, ik duim me te pletter
quote:Ehm, je had toch een urn laten maken (met foutje weliswaar)
Op woensdag 18 juni 2003 12:58 schreef moussy het volgende:
Rewimo, we mogen een urn uitzoekenDuurde ff maar ik heb het nu eindelijk op papier
quote:was ook al op het nieuws
Op woensdag 18 juni 2003 17:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Van het nieuws :Wim lex
en Maxima zijn zwanger
![]()
![]()
![]()
Het kindje wordt rond januari 2004 verwacht.De Rwd heeft het net bevestigd.
![]()
quote:Dat is over 8 maanden en ze is nu 3, arme Maxima.
Op woensdag 18 juni 2003 17:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Van het nieuws :Wim lex
en Maxima zijn zwanger
![]()
![]()
![]()
Het kindje wordt rond januari 2004 verwacht.De Rwd heeft het net bevestigd.
![]()
Wel tof voor d'r. . En voor Alex ook natuurlijk.
quote:uhhh dat is over 7 maanden
Op woensdag 18 juni 2003 19:01 schreef berney het volgende:[..]
Dat is over 8 maanden en ze is nu 3, arme Maxima.
.
Wel tof voor d'r.. En voor Alex ook natuurlijk.
quote:Ja en nu is ze 3 en over 7 maanden is een dracht van 10 maand, of ken ik nu niet rekenen.
Op woensdag 18 juni 2003 19:16 schreef glossy het volgende:[..]
uhhh dat is over 7 maanden
quote:ja maar je bent geen 10 maanden zwanger. 9 maanden en 2 weken dacht ik
Op woensdag 18 juni 2003 19:16 schreef glossy het volgende:[..]
uhhh dat is over 7 maanden
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 19:18 schreef moussy het volgende:[..]
ja maar je bent geen 10 maanden zwanger. 9 maanden en 2 weken dacht ik
quote:ja dacht ik ook
Op woensdag 18 juni 2003 19:18 schreef moussy het volgende:[..]
ja maar je bent geen 10 maanden zwanger. 9 maanden en 2 weken dacht ik
Op teletekst stond dat ze 2,5 maand zwanger was. En dat komt wel ongeveer uit..
*gaat weer heerlijk lurken totdat ze op een leeftijd komt dat ze ook kindertjes wil*
quote:B ij het jeugdjournaal ja ja ik kijk tv op nivo waren ze zelf in beeld en hadden ze het er over dat ze dé 3 maanden hadden gehad
Op woensdag 18 juni 2003 19:34 schreef berney het volgende:
Op Tv wordt overigens wél vertelt dat ze drie maanden zwanger is..
quote:Ik ga voor 5 januari
Op woensdag 18 juni 2003 19:36 schreef moussy het volgende:[..]
B ij het jeugdjournaal ja ja ik kijk tv op nivo waren ze zelf in beeld en hadden ze het er over dat ze dé 3 maanden hadden gehad
Nou ja, het zal wel, het komt moet er hoe dan ook uit.
Vanmorgen weer bij de vk geweest, het lag inderdaad aan mijn ijzer gehalte. Het was te laag waar ik nu tabletten voor heb gekregen en dan moet het beter gaan.
Morgen alweer 39 weken ver, het gaat hard...
Mijn vriendin komt net naar me toe en zei dat ze last had had van krampen en dat ze last had van haar vagina.
En denet vond ze het vreemd want het leek wel of ze in haar broek had geplast terwijl ze niet naar de wc was geweest.
Volgens mijn vriendin ruikt het ook niet naar urine (heb het niet echt goed gecontroleerd )
Iemand advies, want als dit vruchtwater is ....
quote:We weten exact hoe je je voelt Logician. Of eigenlijk, we kunnen het ons voorstellen, omdat we hetzelfde doormaken nu. Genuivere werd met 26w5 door de gynacoloog op bed gelegd (nu inmiddels 29w6). Ook nog geen ontsluiting, maar volledig ingedaald, en een open cervix. Zij moet overigens volledig rust houden, liggen dus. Na exact 2 weken kwam bij ons thuishulp voor het eerst, een moment om opgelucht adem te halen. Nog altijd is het moeilijk om je huishouden en je kinderen uit de handen te geven aan een compleet vreemde. Gelukkig leer je ze snel beter kennen
Op woensdag 18 juni 2003 13:42 schreef Logician het volgende:
Ik baal ook ontzettend omdat ik dacht dat alles
dit keer wel goed zou gaan en ik tot noch toe
weinig last heb gehad ...
Als ik de 35wk haal moet ik blij zijn .. maar
geestelijk ben ik er nu al zat van![]()
Bij ons wil de gynacoloog dat we de 34 weken halen, daarvoor gaat hij vechten. Tot die tijd is het dus platliggen voor mijn vrouw. Gelukkig kan ik weer iets meer aandacht aan mijn werk schenken. Hoewel mijn gedachten nog altijd thuis zijn hoor, aan het gemopper van mijn collegae te horen.
Je weet waar jet het voor doet. Onder de 32 weken is het zeker neonatologie (gelukkig voor jou in Groningen). Daarboven is het ook ziekenhuis en die kleintjes lopen zooooveel risico op complicaties die de rest van hun leven kunnen doorwerken. Ff doorbijten dus voor jullie twee dames. Liggen en genieten van die kleine daarbinnen en die andere kleine om je heen. In het ziekenhuis mag die er zeker niet bij zijn en dat werk komt af hoor
Sterkte met rusthouden !!
quote:Voor mij, als leek, klinkt dit toch wel heel erg als 'het begin van een naderende bevalling'
Op woensdag 18 juni 2003 22:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Euh even terug naar de realiteit ....Mijn vriendin komt net naar me toe en zei dat ze last had had van krampen en dat ze last had van haar vagina.
En denet vond ze het vreemd want het leek wel of ze in haar broek had geplast terwijl ze niet naar de wc was geweest.
Volgens mijn vriendin ruikt het ook niet naar urine (heb het niet echt goed gecontroleerd)
![]()
![]()
quote:Vruchtwater ruik je wel, heeft een heel aparte geur. Het kan extreem vloeien zijn, komt vaker voor met warm weer is ons verteld. Bij twijfel gewoon direct de VK bellen en er op staan dat ze komt kijken (vaak wimpelen ze het af). En die twijfel is dus nu !!!
Op woensdag 18 juni 2003 22:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Euh even terug naar de realiteit ....Volgens mijn vriendin ruikt het ook niet naar urine (heb het niet echt goed gecontroleerd
)
![]()
![]()
Ik vind het zo snel niet, hoeveel weken zwanger?
<EDIT> ok.. onderschrift... 38 weken... Dat wordt puffen Schorpion
[Dit bericht is gewijzigd door bastardhost op 18-06-2003 22:32]
quote:Mijn vriendin zal alvast het dikkere zeiltje op bed gaan leggen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:28 schreef E.T. het volgende:[..]
Voor mij, als leek, klinkt dit toch wel heel erg als 'het begin van een naderende bevalling'
*voorzichtig deze alvast tevoorschijn haalt* [afbeelding]
@bastardhost We zitten op 38 weken en de huisarts zei al dat mijn vriendin de volgende controle (as maandag) niet zou halen....
Ik wilde het eerst nog gaan opwekken op de natuurlijke manier, maar dat hoeft dus niet meer denk ik.
We gaan zo maar naar bed want je weet maar nooit ...ALS het ineens door gaat zetten ....
[Dit bericht is gewijzigd door Sc0rPi0n op 18-06-2003 22:37]
Ik ben echt mega gelukkig! Om maar ff terug te komen op de vraag van livelink: het ging bij mij echt niet meer om volledig te werken met 29/30 weken, liep echt me mezelf te zeulen en voelde me diep ongelukkig. In overleg met VK en fyshio ben ik radicaal minder gaan werken. En dat heeft zo goed geholpen dat iedereen hier gelukkiger van is geworden. Ik voel me beter, mijn mannetje merkt het en ik heb gewoon door kunnen werken tot nu (en dus overdracht kunnen doen) en ga nu happy mijn verlof in en de bevalling tegemoet. Een win situatie voor alle partijen! Gewoon aangeven hoor, minder werken zodat je langer door kan werken en ook de laatste tijd van je zwangerschap positief blijft ervaren!
Succes!
Ik krijg net een mailtje van zwitsal, de hele site is aangepast ivm de spruit van wim lex en maxima www.vorstelijkeverzorging.nl
Danosa veel plezier morgen! Wat geweldig dat je het gered hebt tot de laatste dag voor je verlof! En dan nu lekker genieten van je rust.
quote:Logician, ik weet hoe je je voelt, maar echt zet je verstand uit en ga op dat bed liggen. Het is verrekte moeilijk om een ander voor je te laten lopen en voor je te laten zorgen, maar die kleine nog een paar weken in de veilige omgeving in je baarmoeder te houden is de moeite waard. Ik had en heb er ook nog steeds moeite mee om maar te liggen en rust te houden en moet mezelf meermalen per dag weer zeggen dat ik echt rustig moet doen. Ik ben met 26 weken 5 dagen platgelegd en inmiddels lig ik al 3 weken op bed. Ik heb ook thuishulp voor 35 uur per week en het is geweldig dat ze er zijn (2 stuks) hoewel het ook weer heel frusterend is wat hun in een paar uur in huis doen en wat ik niet voor elkaar krijg. Soms roep ik wel eens gefrusteerd tegen bastardhost dat ik me net een broedkip voel
Aan de ene kant ben ik nu huilerig omdat ik het
zo ontzettend lief vind van dr om hier meteen
naar toe te komen, aan de andere kant vind ik het
supermoeilijk om niets te doen en voel ik me
heel erg slecht/lui/vervelend/etc.
Ik baal ook ontzettend omdat ik dacht dat alles
dit keer wel goed zou gaan en ik tot noch toe
weinig last heb gehad ...
quote:nu voel ik me zo dom... Ik lees dat onderschrift al tijden... en het verhaal over Mink heeft me diep geraakt, alleen is het pas nu dat ik het verband leg
Op woensdag 18 juni 2003 22:41 schreef moussy het volgende:
Wanneer ik 's avonds naar de sterren kijk, knipoogt er altijd eentje terug
* bastardhost moet van ontroering....
Heb zelf geen idee wat het zou kunnen zijn...
Mijn vriendin gaat nu ff douchen en dan gaan we naar bed.
Je weet het maar nooit want stel dat we er vannacht uit moeten ....
quote:Over het algemeen voelt je vriendin wel of het echt het vruchtwater is of afscheiding. Ik had bij Sverre steeds meer vochtverlies en dan weet je wel dat er iets anders aan de hand is dan afscheiding.....als jullie kindje al is ingedaald en het vruchtwater is helder kun je het nog even aanzien hoe het vannacht gaat, anders toch direct even je huisarts bellen...
Op woensdag 18 juni 2003 22:54 schreef Sc0rPi0n het volgende:
En euh wij hebben geen vk de huisarts doet het hier zelf.Heb zelf geen idee wat het zou kunnen zijn...
Mijn vriendin gaat nu ff douchen en dan gaan we naar bed.
Je weet het maar nooit want stel dat we er vannacht uit moeten ....
quote:Normaal gesproken weet mijn vriendin ook wanneer het afscheiding is, maar deze keer vond ze het raar want ze had mijn korte broek aan (kleren passen niet meer) en die was ook vochtig geworden (lekker praatje
Op woensdag 18 juni 2003 23:04 schreef Genuivere het volgende:[..]
Over het algemeen voelt je vriendin wel of het echt het vruchtwater is of afscheiding. Ik had bij Sverre steeds meer vochtverlies en dan weet je wel dat er iets anders aan de hand is dan afscheiding.....als jullie kindje al is ingedaald en het vruchtwater is helder kun je het nog even aanzien hoe het vannacht gaat, anders toch direct even je huisarts bellen...
succes
Vandaar dat ze het vertelde aan mij.
Het kindje is ver ingedaald en de huisarts zei de vorige keer nog dat het kon duiden op een vroegere bevalling. Afgelopen dinsdag (gisteren dus) zei hij bij het plannen van de volgende controle dat die dan waarschijnlijk niet meer nodig is.
[Dit bericht is gewijzigd door Sc0rPi0n op 18-06-2003 23:36]
Hier is er weer verwarring in de tent: volgens mijn inschattingen heb ik 18 dagen geleden mijn eisprong gehad. Maar nog geen rood gevaar in zicht. Morgen is het cyclusdag 35, de dag dat ik de vorige keer ongesteld werd, alleen had ik dit keer het gevoel dat mijn eisprong wat eerder was....dus: OF wat ik denk dat eisprong is, is geen eisprong. OF het is het wel, maar alles is bij mij traag dus ook de afwerking...OF ik ben over tijd, OF......hmmm. Ik heb besloten dat zaterdag een veilige dag is om te testen: als ik vrijdag doorkom zonder menstruatie, dan ben ik echt over tijd!
quote:*strengkijkt naar eitjes* zitten blijven !!!
Op donderdag 19 juni 2003 08:43 schreef Catootje het volgende:
.....ik kom elke keer kijken of er weer een kindje geboren is. Maar neeeeeee!!! gogogogo!!Hier is er weer verwarring in de tent: volgens mijn inschattingen heb ik 18 dagen geleden mijn eisprong gehad. Maar nog geen rood gevaar in zicht. Morgen is het cyclusdag 35, de dag dat ik de vorige keer ongesteld werd, alleen had ik dit keer het gevoel dat mijn eisprong wat eerder was....dus: OF wat ik denk dat eisprong is, is geen eisprong. OF het is het wel, maar alles is bij mij traag dus ook de afwerking...OF ik ben over tijd, OF......hmmm. Ik heb besloten dat zaterdag een veilige dag is om te testen: als ik vrijdag doorkom zonder menstruatie, dan ben ik echt over tijd!
Sc0rPi0n, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? ik heb wel ergens gelezen dat zwangere vrouwen op 't laatst ontzettend veel & waterige afscheiding kunnen hebben, dus dat zou het ook kunnen zijn. maar ik zou er wel even mee langs de huisarts gaan als ik jullie was.
hier alles ok, baby ligt met 't hoofdje naar beneden volgens de verloskundige, olé (al kan dat natuurlijk nog veranderen). ik ben alleen ontzettend verkouden en dat gehoest is erg vermoeiend met zo'n buik (& maagzuur).
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 19-06-2003 08:54]
Sc0rpi0n, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?
Vanmorgen had mijn vriendin weer nergens last van
Misschien is het toch waterige afscheiding als ik dat zo van Bixister lees.
Wie weet gaat het dan binnenkort toch doorzetten en was dit een soort beginnetje.
Vriendin dacht ook dat het door de warmte kwam dat het niet doorzette?
We wachten gewoon weer af ...
quote:goed teken
Op woensdag 18 juni 2003 17:15 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
E.T. wordt erg emotioneel van de was opvouwen
Hormonaal staat ze wel strak dus
Phileine en Voyeur: , wat een prachtige meid zeg, leuke naam ook Isa, is dat de enige naam of hebben jullie een hele rits verzonnen?
Lois, ik doe het gewoon hier even, wat vreselijk met Eva, gelukkig gaat het wat beter met haar! Heel veel sterkte met alles (ook met Jeroen zijn stomme baas)
ET en Swets: spannend!!! Ik zal voor jullie duimen de komende weken, misschien hebben jullie dan wel straks dubbel zoveel blonde krullen
Verder alle zwangere dames: jullie zijn zeker wel blij dat het weer wat koeler is geworden? Geniet ervan!!!
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:26 schreef bastardhost het volgende:
...
quote:Klinkt inderdaad als dezelfde situatie, ik hoop dat alles goed gaat met jullie!
Op woensdag 18 juni 2003 22:50 schreef Genuivere het volgende:
...
quote:Ze is inderdaad echt super! soms te .. ik vind het moeilijk om haar alles te laten
Op woensdag 18 juni 2003 17:43 schreef Rewimo het volgende:
Logician, wat een lieve schoonmoeder heb jijIk ook hoor Ja,
het is moeilijk om alles uit handen te geven, maar het alternatief is vermoedelijk
een ziekenhuisopname? Geloof me, dat is ook niksNu kun je tenminste lekker in
je eigen huis blijven met iedereen die je lief is. Dat is ook een hoop waard.
Sterkte en laat het maar over je heen komenen hou die kleine nog een paar
weekjes stevig vast
quote:dat zijn dus minimaal 4 weken, maar beter natuurlijk een week of acht. Haal gewoon lekker veel boeken in huis, tv erbij. Houd je veel van computeren, computer erbij en je storten op de dingen die je nu juist WEL kan. Als je gaat kijken naar wat je WEL kan in vergelijking met wat je NIET kan scheelt dat al een hoop en zie je het hopelijke positiever in. En het is natuurlijk beter voor de kleine en die acht weken zijn goed te overzien (zeker met in het achterhoofd dat iedere week een beetje meer winst is voor de toekomst van die kleine. 8 weken zijn zo om hoor, geloof me.
van begin zwangerschap tot een goeie drie maanden na de bevalling fulltime zo'n beetje op bed gelegen. ook niet ff toiletgang, douchen of verandering van omgeving (behalve gyn bezoeken) en heb het overleefd
quote:Ik weet het
Op donderdag 19 juni 2003 12:37 schreef Knorretje het volgende:
dat zijn dus minimaal 4 weken, maar beter natuurlijk een week of acht. Haal gewoon lekker veel boeken in huis, tv erbij. Houd je veel van computeren, computer erbij en je storten op de dingen die je nu juist WEL kan. Als je gaat kijken naar wat je WEL kan in vergelijking met wat je NIET kan scheelt dat al een hoop en zie je het hopelijke positiever in. En het is natuurlijk beter voor de kleine en die acht weken zijn goed te overzien (zeker met in het achterhoofd dat iedere week een beetje meer winst is voor de toekomst van die kleine. 8 weken zijn zo om hoor, geloof me.van begin zwangerschap tot een goeie drie maanden na de bevalling fulltime zo'n beetje op bed gelegen. ook niet ff toiletgang, douchen of verandering van omgeving (behalve gyn bezoeken) en heb het overleefd
quote:meid wat zul jij je *** voelen zeg !
Op donderdag 19 juni 2003 14:12 schreef Logician het volgende:[..]
Ik weet het
en ik wil ook zeker het beste voor mijn kindje, alleen
heb ik dus ook nog eentje van 10maand rondkruipen die alle aandacht
van mij wil, en de hele tijd op schoot enzo probeert te kruipen, iets wat
nu gewoon niet kan omdat ik daar ontzettend veel harde buiken van krijg.
Ik denk dat het wat makkelijker was geweest als dit mijn eerste kind was,
maar het moeten verdelen en verminderen van je aandacht voelt zo
oneerlijk tegenover ze, want echt uitleggen kan je het niet![]()
![]()
Heel veel sterkte !
Liefs en een dikke knuffel van Stout
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 14:15 schreef Stout het volgende:
meid wat zul jij je *** voelen zeg !
Heel veel sterkte !
Liefs en een dikke knuffel van Stout
quote:even heel makkelijk gezegd. Maar je moet het juist niet oneerlijk vinden. Het is niet zo dat je een andere vorm van aandacht geeft uit egoisme maar uit pure noodzaak. Je wil graag een gezond kind op de wereld zetten een broertje of een zusje en nu je je in de laatste loodjes begeeft wordt de aandacht al verdeeld. beetje aandacht aan tomas en een beetje aandacht aan jezelf/het nieuwe frummeltje.
Ik weet het
en ik wil ook zeker het beste voor mijn kindje, alleen
heb ik dus ook nog eentje van 10maand rondkruipen die alle aandacht
van mij wil, en de hele tijd op schoot enzo probeert te kruipen, iets wat
nu gewoon niet kan omdat ik daar ontzettend veel harde buiken van krijg.
Ik denk dat het wat makkelijker was geweest als dit mijn eerste kind was,
maar het moeten verdelen en verminderen van je aandacht voelt zo
oneerlijk tegenover ze, want echt uitleggen kan je het niet![]()
![]()
En vergis je niet in het kunnen en begrijpen van Tomas. Hij wil dan wel aandacht en is gewend dat op een bepaalde manier te krijgen maar went snel aan een andere manier van krijgen van die aandacht als de basisbehoefte (aandacht in dit geval) maar wordt bevredigd.
Dit klinkt allemaal lekker makkelijk, eenvoudig en misschien wel bot omdat ik makkelijk praten heb en jij moet je erop dit moment bij neerleggen maar zo bedoel ik het beslist niet. Geloof alleen dat waar een wil is een weg is. Door volhouden kom je verder.
Iig heel veel sterkte
quote:Beste Logician. Wie anders om je heen zou aandacht aan de kleine kunnen geven? En wanneer die kleine rondkruipt, dan ga je er toch naast liggen. Logeren is ook een optie en noodopvang in een kinderdagverblijf? Ook thuiszorg neemt het grootste deel van die zorg over. Bel met de thuiszorg bij je in de omgeving en vraag wat je allemaal moet doen. Bij ons was het binnen 'n week geregeld. Die week ben ik thuis geweest. Nu is de zorg geregeld.
alleen heb ik dus ook nog eentje van 10maand rondkruipen die alle aandacht van mij wil, en de hele tijd op schoot enzo probeert te kruipen, iets wat nu gewoon niet kan omdat ik daar ontzettend veel harde buiken van krijg.
Je probleem is dus alles behalve onbekend. De vorige zwangerschap eindigde bij ons na 29w5d, onze eerste zoon was toen 20 maand en schreeuwde om aandacht. Nu zitten we met een kind van 2,5jr en Sverre van 10maand (19aug'02).
Het laatste wat ik wil is belerend klinken of doen. Wat belangrijk voor je is op dit moment is DIMmen in plaats van DIPpen... ofwel. Denken in Mogelijkheden ipv denken in problemen. Je moet nog zo onwijs lang, vooropgesteld dat alles goed gaat. Tis zonder meer kilo utrecht tango om rust te moeten houden met een gezin om je heen, maar het is te overzien. Nog maar 10 weken en dan ben je weer thuis met z'n allen. En iedere week die het langer bij je zit maakt de kans op een gezond kind (zonder gehoorproblemen, longafwijkingen, hersenbeschadigingen en wat al meer veroorzaakt kan worden door vroeggeboorte) alleen maar groter.
Dikke knuffel en als je vragen hebt... of wil kletsen... we hebben beide MSN en ICQ.
Ik speel zoveel ik kan met Tom en ga dan lekker bij hem
zitten, alleen hij wil aldoor op schoot klimmen en als ik
lig dan gaat ie boven op mij liggen en dat ziet hij dan als
een spelletje de schat, hij geeft me ook aldoor van die
'bijna aanval' knuffels die eigenlijk nu even te ruig zijn,
maar die ik gewoon niet kan negeren, gelukkig is mijn
schoonmoeder hier nu, en mijn vriend is volgende week
klaar met zijn stage dus dan is hij er ook veel.
Het ziekenhuis heeft Thuiszorg gebeld en ik wacht dus nu
op bericht van hun over hoe we dit moeten gaan aanpakken.
Oppas of creche dat zie ik echt niet zitten.
Ach het komt allemaal wel goed, dat weet ik ook wel alleen
werken die klote hormonen nu niet echt mee
bastardhost: ik denk dat ik je een deze dagen wel even msn, thx.
Hij postte zojuist dit bericht:
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:18 schreef Dylan Dog het volgende:
Kroegbezoekers, even een update.Gisteren hebben we te horen gekregen dat Hools-mascotte Carmen het Syndroom van Down heeft. Ineens verandert er veel maar tegelijkertijd ook niet. Gelukkig doet de kleine het goed en zijn we vanzelfsprekend nog steeds apetrots op die dreumes...
In ieder geval, allemaal een neut op mijn kosten!
quote:ai
Op donderdag 19 juni 2003 19:35 schreef golfer het volgende:
Even een post gecopy/past uit Hools [het VBL-café] # 31: Wij houden van newbee's waar Dylan Dog enkele dagen geleden zo trots de geboorte van zijn dochter Carmen meedeelde.
[..]
Goed van hem dat die het zo positief oppakt zeg
quote:Lijkt mij ook.
Op donderdag 19 juni 2003 19:38 schreef Rewimo het volgende:
Jee, da's een hele schok... Maar volgens mij ga je dan alleen maar meer van je kind houden
trouwens dames moderators, ik zie Carmen nog niet in het lijstje in de openingspost staan
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:53 schreef bastardhost het volgende:[..]
nu voel ik me zo dom... Ik lees dat onderschrift al tijden... en het verhaal over Mink heeft me diep geraakt, alleen is het pas nu dat ik het verband leg
* bastardhost moet
van ontroering....
quote:Volgens mij stort je wereld in één keer in....
Op donderdag 19 juni 2003 19:35 schreef golfer het volgende:
Even een post gecopy/past uit Hools [het VBL-café] # 31: Wij houden van newbee's waar Dylan Dog enkele dagen geleden zo trots de geboorte van zijn dochter Carmen meedeelde.
[...]
quote:Ik weet niet of het meer houden van is, ik denk zelf dat het anders is... er komt iets bij waar je heel hard voor moet knokken. Maar
Op donderdag 19 juni 2003 19:38 schreef Rewimo het volgende:
Jee, da's een hele schok... Maar volgens mij ga je dan alleen maar meer van je kind houden
quote:Je hebt helemaal gelijk maar dat heb ik nu goedgemaakt.
Op donderdag 19 juni 2003 19:51 schreef golfer het volgende:trouwens dames moderators, ik zie Carmen nog niet in het lijstje in de openingspost staan
quote:Mijn ervaring met ziekenhuis en zorg tot dusver:
Op donderdag 19 juni 2003 16:48 schreef Logician het volgende:
Het ziekenhuis heeft Thuiszorg gebeld en ik wacht dus nu
op bericht van hun over hoe we dit moeten gaan aanpakken.
Ik ben zo vrij geweest alvast wat nummers voor je te vinden:
Het Regionaal Indicatie Orgaan (RIO) verzorgt indicaties voor thuiszorg, verpleeghuizen en verzorgingstehuizen, Ds. S. Tjadenstraat C 53, 9663 RC Nieuwe Pekela, tel. 0597 645188 (bereikbaar maandag t/m vrijdag van 09.00 12.30 uur en van 13.00 17.00 uur). Fax: 0597 646850.
Thuiszorg Groningen biedt huishoudelijke zorg, verzorgende zorg, verpleegkundige zorg, huisalarmering, uitleen van hulpmiddelen en verpleegartikelen, ouder- en kindzorg, voeding en diëtiek, gezondheidscursussen en voorlichting, ergotherapie, ledenservice.
Adres: Laan Corpus den Hoorn 104, Postbus 707, 9700 AS Groningen, tel. 0900 8615 (€ 0,10 per min.)
voor bepalen eigen bijdrage: http://www.thuiszorg.nl/inner.php?item=9&si=q
quote:Dankje, ik ga er morgen meteen even achter aan bellen.
Op donderdag 19 juni 2003 21:13 schreef bastardhost het volgende:
Mijn ervaring met ziekenhuis en zorg tot dusver:
Wanneer je het niet zelf doet, gebeurd het niet. Neem contact op met het RIO in je omgeving. Benadruk dat je niets mag doen, alleen in huis bent met een klein kind. Dan starten ze thuiszorg zónder de indicatie en heb je gelijk VEEL hulp.Ik ben zo vrij geweest alvast wat nummers voor je te vinden:
Het Regionaal Indicatie Orgaan (RIO) verzorgt indicaties voor thuiszorg, verpleeghuizen en verzorgingstehuizen, Ds. S. Tjadenstraat C 53, 9663 RC Nieuwe Pekela, tel. 0597 645188 (bereikbaar maandag t/m vrijdag van 09.00 12.30 uur en van 13.00 17.00 uur). Fax: 0597 646850.
Thuiszorg Groningen biedt huishoudelijke zorg, verzorgende zorg, verpleegkundige zorg, huisalarmering, uitleen van hulpmiddelen en verpleegartikelen, ouder- en kindzorg, voeding en diëtiek, gezondheidscursussen en voorlichting, ergotherapie, ledenservice.
Adres: Laan Corpus den Hoorn 104, Postbus 707, 9700 AS Groningen, tel. 0900 8615 (€ 0,10 per min.)voor bepalen eigen bijdrage: http://www.thuiszorg.nl/inner.php?item=9&si=q
Bram is vandaag voor het eerst een hele dag naar het kinderdagverblijf geweest. Hij vind het geweldig! Lekker naar andere kindjes kijken en ze hebben daar ook hartstikke leuk speelgoed. Een babygym met muziekjes bijvoorbeeld. Hij heeft het daar veels te druk dus geen tijd om te slapen. Maar hij was wel heel goed te spreken dat ik hem ophaalde, en nog steeds. Meestal is het 's avonds eventjes huilen voordat hij gaat slapen maar hij was net hartstikke lekker aan het babbelen. En hij was zo in slaap, hartstikke moe natuurlijk.
Morgen moet ik naar de bedrijfsarts. Heb zelf maar een afspraak gemaakt want ik hoorde maar niets. Ik ga maar even praten over mijn terugkeer naar het werk. Ik wil rustig beginnen, misschien met een paar uurtjes per dag. Ik heb er wel weer zin in. Wel dubbel hoor, ik wil eigenlijk ook niet graag bij mijn ventje weg maar ik wil ook wel weer mijn normale leven terug. Het heeft nu lang genoeg geduurd.
Karin, wat lekker dat Bram zo kon genieten op het kdv. Vond je het moeilijk om hem erheen te brengen?? Ik ben er helemaal aan gewend om thuis te zijn en voor de kids te zorgen, maar nu ik de verzorging uit handen moet geven vind ik het voor Sverre moeilijker als voor Storm. Maar het is een beetje dubbel gevoel omdat ik natuurlijk wel zie dat ze niets te kort komen en ik ze natuurlijk ook nog de hele dag kan knuffelen als het nodig is
Genuivere (idem voor spelling, ben nog steeds een chaos) leuk dat je je hier hebt gemeld. En voor jou natuurlijk hetzelfde: wat een moeilijke, zorgelijke situatie. Respect voor de positieve manier waarop jullie er in staan. Hopelijk houdt kruimeltje het nog een tijdje vol.
Dylan Dog, wat een dubbel gevoel moet je hebben. Zo blij om de geboorte van je dochter, en dan horen dat ze niet helemaal gezond is. Gelukkig zijn veel van de hartproblemen van Down-kindertjes tegenwoordig heel goed te ondervangen. Maar het blijft natuurlijk allemaal anders dan je vooraf had gedacht. Ik weet uit ervaring dat zo'n kindje ontzettend veel warmte, liefde en vrolijkheid te geven heeft; dat zal absoluut compenseren voor de zorgen die jullie ook om haar zullen hebben. Elk pasgeboren babietje is net een glimpje hemel, maar Down-kindertjes blijven dat eigenlijk hun hele leven. Koester haar.
Coolbabe heb je al gemeld vandaag?
quote:Het GGB ( gereformeerd bureau) heeft geen wachtlijst! Ik had geen voorkeur en ben niet kerkelijk/gelovig maar kreeg dit bureau geadviseerd door de indicatiemw. en inderdaad, zelf bellen!
Op donderdag 19 juni 2003 21:13 schreef bastardhost het volgende:[..]
Mijn ervaring met ziekenhuis en zorg tot dusver:
Wanneer je het niet zelf doet, gebeurd het niet. Neem contact op met het RIO in je omgeving. Benadruk dat je niets mag doen, alleen in huis bent met een klein kind. Dan starten ze thuiszorg zónder de indicatie en heb je gelijk VEEL hulp.Ik ben zo vrij geweest alvast wat nummers voor je te vinden:
Adres: Laan Corpus den Hoorn 104, Postbus 707, 9700 AS Groningen, tel. 0900 8615 (€ 0,10 per min.)voor bepalen eigen bijdrage: http://www.thuiszorg.nl/inner.php?item=9&si=q
Logician ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk dit voor je moet zijn (ik moet vanaf nu ook rust houden, verhaaltje komt later) Tuurlijk wil je het liefst zelf dingen ondernemen en niet afhankelijk zijn. Probeer die laatste weken toch jezelf eraan over te geven (moeilijkste wat er is he ) Heel veel sterkte ermee hoor.
Karin heerlijk dat Bram het naar zijn zin had, zal je zelf ook een gerust gevoel geven.
Gisteren dus bij de verloskundige geweest.
Ijzer weer geprikt (nu goed) Bloeddruk nu niet meer te laag. Ik vertelde dat ik vaak duizelig ben en heel moe. Sinds een paar dagen kan ik ook bijna niet meer lopen (was 1 dag even lekker wezen fietsen en wat gewandelt, daarna was het dus over met de pret ) ik kan me niet omdraaien in bed, de trap op en af, de overgaan van staan naar ztten enz alles doet giga pijn. Mijn botten in me kont/bekken en een zenuw achtige pijn in me benen.Ook heb ik al heel snel last van harde buiken en pas had ik ook al een paar rugweeen. Enz. Dus de verloskundige begon te vertellen dat het ook echt allemaal anders is met nog een kleintje die al rondhuppelt dat de roze wolk niet altijd roze is enz enz. Begin ik me daar te janken en te snikken. Gatver wat voel je je dan opgelaten. Zeker als je dan zakdoekjes krijg en ze zeggen dat het allemaal niet gek is. Ik kon bijna niet stoppen.
Vanaf nu moet ik dus heel veel rusten. Mijn lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft en daar moet ik dus goed naar luisteren. Ik moet dus accepeteren dat het zo is en niet anders (en dat is nou net het moeilijkste, want lekker leuk als je je husb lekker met je kleintje ziet fietsen en je kleintje geeft je een kus en zwaait dag en je wilt het liefste mee ) Vanaf nu dus echt heel goed bedenken dat ik maar 1 keer per dag met de Bo van boven naar beneden ga (naar boven om naar bed te gaan kan ze gelukkig zelf, de trap op hoef ik er alleen achter te lopen, maar naar beneden is sjouwen geblazen) Als Bo slaapt moet ik ook gaan liggen. Niet wandelen en fietsen, alleen als ik heel veel gerust hebt een klein stukje wandelen, maar dan gelijk combineren met iets dat nodig is. dus bv Bo naar oma brengen dat soort dingen. En vanaf nu Bo dus meer uit handen geven, vaker naar de oma's. Nou gatver ik vind er niks meer aan zo.
Ik ga vandaag mijn krachten sparen voor vanmiddag, dan ga ik maar veel boekjes kopen.
Gisterenavond heb ik nog een avondje gedraait voor de oriflame, maar de volgende afspraken moet ik dus eigenlijk ook af gaan zeggen. Daar baal ik ook zo van, ik vind het net zo leuk en het begon net zo lekker te lopen.
Maar het is niet anders.
Dikke voor iedereen die het nodig heeft.
Coolbabe zet hem op als je bezig bent
Het valt me op dat vrijwel iedereen die een tweede zwangerschap doorloopt kampt met bekkenklachten, harde buikklachten, ijzertekort etc etc en dat maakt me vreselijk bang, want het begint erop te lijken dat dat "hoort" maar wat moet ik dan ??? Ik weet van te voren dat ik niet een gehele zwangerschap lopend door zal brengen maar minimaal de laatste 2-3 maanden lig. Maar als ik dit steeds lees van mensen die er in de vorige zwangerschap veel minder last van hadden denk ik dat de cijfers die ik (we) te horen heb gekregen niet kloppen. Het zet mij iig heel erg aan het twijfelen, waarbij ik meer geneigd ben er een "knoopje" in te laten leggen dan naar een "brusje" toe te werken.
Joehoe Knor, ik ben er ook nog, zwanger van nummertje 3 en nog zo mobiel als ik weet niet wat, fiets iedere dag nog het dorp in de rondte en loop 60 uur op een dag met de honden buiten lang leve een pup en volgens mij zijn er hier wel meer meiden die geen problemen hebben tijdens de zwangerschap vane en volgende.
quote:ik kan me helaas ook van jou van een tijdje terug berichtjes herinneren dat je best veel last had van je bekken (hadden het toen nog zelfs of de banden en rustig aan doen. Maar je bent gelukkig nog mobiel zonder opgelegde rust (de anderen zijn toch ook allemaal nog zelf mobiel ?? toch ??)
Op vrijdag 20 juni 2003 09:12 schreef moussy het volgende:
Potver Jessie, het zit niet mee he... jij ook veel sterkteJoehoe Knor, ik ben er ook nog, zwanger van nummertje 3 en nog zo mobiel als ik weet niet wat, fiets iedere dag nog het dorp in de rondte en loop 60 uur op een dag met de honden buiten lang leve een pup
en volgens mij zijn er hier wel meer meiden die geen problemen hebben tijdens de zwangerschap vane en volgende.
quote:inderdaad
Op vrijdag 20 juni 2003 09:17 schreef Karin het volgende:
Catoot al ongesteld geworden?
ik zit te mijmeren en te zeuren over een tweede laat eerst catoot en E.T. (en wie ik maar vergeet) die al zo lang wachten op de eerste zwanger raken.
Hier nog geen menstruatie, maar het kan best zijn dat mijn lijf ervoor kiest om de mesntruaite weer wat langer te maken
quote:Het kan ook beter gaan de 2e zwangerschap ; Weten jullie nog dat Mw Dice zo ziek was van KAy ? Van Demi heeft ze daar veel minder last van gehad
Op vrijdag 20 juni 2003 09:19 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik kan me helaas ook van jou van een tijdje terug berichtjes herinneren dat je best veel last had van je bekken (hadden het toen nog zelfs of de banden en rustig aan doen. Maar je bent gelukkig nog mobiel zonder opgelegde rust (de anderen zijn toch ook allemaal nog zelf mobiel ?? toch ??)
quote:wijsheid. als ik het daarop moet gooien is het heel makkelijk.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:23 schreef Catootje het volgende:
jaaa, mous: jij had het in het begin ook! He Knor, ik vind het wel vreselijk moeilijk hoor, wat is wijsheid.....Geen leuke gedachten/keuzes.
Maar ja wijsheid... af en toe verkeer ik gewoon in een vlaag van verstandsverbijstering en is de wijsheid hier ver te zoeken en verlang ik zo naar een tweede..
quote:Jah, ben dr ook voor bij de gyn geweest en zo. Ik moest even rustiger aan doen, omdat ik zo heb lopen rennen en vliegen ivm het verzorgen-overlijden en uiteindelijk huis leeghalen van mn oma. En nu, ondanks dat mn buik sinds gister wat gezakt is, heb ik nergens last van.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:19 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik kan me helaas ook van jou van een tijdje terug berichtjes herinneren dat je best veel last had van je bekken (hadden het toen nog zelfs of de banden en rustig aan doen. Maar je bent gelukkig nog mobiel zonder opgelegde rust (de anderen zijn toch ook allemaal nog zelf mobiel ?? toch ??)
Knor, we kunnen het ook omdraaien, toch? Degene die er de eerste keer geen last van hadden en nu wel. Dus jij de eerste keer heel veel last, en nu dus niet? Hoe klinkt dat?
Logician, Guinevere en Jessie. Doe lekker rustig aan (ik weet het, het is vast moeilijker dan wij denken), het is voor een goed doel!
quote:klinkt prima alleen niet reeel. Ze kunnen met een behoorlijk percentage voorspellen dat ik niet klachtvrij blijf (logisch want ik was en wil veel te snel weer zwanger zijn). En ik vind het ook niet erg om klachten te hebben. Ik vind het niet erg om te weten dat ik waarschijnlijk weer goed pissig en boos en teleurgesteld in mezelf op bed kom te liggen (weet het nu van te voren, stel me er op in etc etc en weet dat ik het overleef) alleen ben ik bang als ik deze berichten lees van meiden die de eerste zwangerschap prima doorlopen hebben en nu stuk voor stuk klachten hebben dat de cijfers die er zijn van in een "tweede zwangerschap komende klachten vanaf halverwege de 6de maand - begin 7de maand hevig terug" slaan op hen en niet op mij. (en geen idee waarom ik dat denk en waar ik dat op basseer. Maar als ik kijk na de laatste zwangersschap, dat ik nog maar zo kort zwanger was en toch al last begon te krijgen bij bepaalde bewegingen/draaiingen voorspelt dat weinig goeds).
Op vrijdag 20 juni 2003 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, we kunnen het ook omdraaien, toch? Degene die er de eerste keer geen last van hadden en nu wel. Dus jij de eerste keer heel veel last, en nu dus niet? Hoe klinkt dat?
voor iedereen die het nodig heeft.
Jessie, ga je wel naar de fysio? Ook al kunnen ze nu niet zo veel rechtzetten bij je, je krijgt er toch tips hoe je alles wat makkelijker kunt maken voor jezelf. Succes ermee!
Phil, hoe gaat het met Isa? Heb je nog wat foto`s voor ons? Ah toe??
Catoot, dikke kus voor jou
DylanDog, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Carmen. We zijn hier trouwens dol op foto's, dus kom maar op!
Catootje: ga die test eens halen joh!!! (HET IS VRIJDAG!!!!!)
Karin: Begrijpelijk dat je je eigen leventje terug wil
ik was er na een paar mnd ook echt wel aan toe om s'avonds
weer te gaan werken, het is toch een stukje van jezelf dat
je daar in terug vind, en ik denk dat het ook erg belangrijk
is om een eigen leven te hebben/houden naast je gezinsleven.
Genuivre: Die discussie van een band om je baarmoedermond
komt me wel bekend voor, ik heb nml nogal last van een te
korte baarmoeder mond die nogal wat funneling veroorzaakt
(m.a.w af en toe spastisch doet) maar omdat mijn vorige
zwangerschappen verder goed zijn afgelopen vonden ze dat
niet nodig, en weeenremmers heb ik gelukkig niet, ik kreeg in
mijn vorige zwangerschap Prepar maar daar werd ik echt ontzettend
ziek van, klotespul is dat, maar het werkt gelukkig wel goed.
Ik heb nu al een paar dagen hevig het gevoel in mijn onderug dat
ik ongesteld moet worden en aldoor harde buiken, alleen elke keer
als ik denk 'nog een uur een ik bel' dan zwakt het weer af ...
En dat terwijl ik dus echt helemaal niets doe, dus daar kan
het ook niet aan liggen.
Hoe ondervind jij het nu? jij ligt al een hele poos plat
hoe kom je je dag door??? ik verveel me nml mateloos en mede door
die verveling (op Tom na dan!) raak ik mijn realistische ik
af en toe helemaal kwijt aan de wanhoop ....
Phileine: Hoe gaat het nu met jullie??
Dinus: Is dat voor particulieren of ziekenfonds?
Jessie: Klinkt bekend dat van dat fietsen, ik hoop dat je het
allemaal wat beter trekt dan ik, en dat alles snel weer goed gaat
Brighteyes: Dat is inderdaad de reden dat ik ook al een poosje
lurkte hier op het forum, het duurde alleen wel een hele poos voor
dat ik zelf durfde te gaan posten, juist net omdat iedereen hier zo
recht voor zijn raap is.
coolbabe: klinkt misschien beetje stom maar neem het er eens lekker
van met je man! (grote kans dat de bevalling daardoor sneller begint).
quote:hoi Knorretje,
Op vrijdag 20 juni 2003 09:41 schreef Knorretje het volgende:[..]
klinkt prima alleen niet reeel. Ze kunnen met een behoorlijk percentage voorspellen dat ik niet klachtvrij blijf (logisch want ik was en wil veel te snel weer zwanger zijn). En ik vind het ook niet erg om klachten te hebben. Ik vind het niet erg om te weten dat ik waarschijnlijk weer goed pissig en boos en teleurgesteld in mezelf op bed kom te liggen (weet het nu van te voren, stel me er op in etc etc en weet dat ik het overleef) alleen ben ik bang als ik deze berichten lees van meiden die de eerste zwangerschap prima doorlopen hebben en nu stuk voor stuk klachten hebben dat de cijfers die er zijn van in een "tweede zwangerschap komende klachten vanaf halverwege de 6de maand - begin 7de maand hevig terug" slaan op hen en niet op mij. (en geen idee waarom ik dat denk en waar ik dat op basseer. Maar als ik kijk na de laatste zwangersschap, dat ik nog maar zo kort zwanger was en toch al last begon te krijgen bij bepaalde bewegingen/draaiingen voorspelt dat weinig goeds).
Logician en Genuivere, ook sterkte gewenst!
Dylan Dog en partner, heel veel sterkte met het verdriet en het verwerken, ik hoop dat jullie hierin goed begeleid worden. Jullie liefde voor Carmen zal jullie veel steun geven, geniet van jullie kleine meid!
Knor, wat lijkt me dat moeilijk.. het dilemma waar jij nu mee worstelt..
Ik zou echt niet weten wat ik in jouw positie zou doen, het verlangen naar een tweede kan heel hevig zijn, maar je gezondheid en mobiliteit zijn natuurlijk ook heel erg veel waard. Sterkte met deze moeilijke beslissing..
Catootje, ik blijf duimen meid!!
maar goed eerst donderdag maar eens afwachten kijken wat ze te zeggen hebben.
Catoot doet es melden ik duim nog steeds voor je!!!
quote:Logician, als weeenremmers heb ik trouwens adalat en die geven minder bijwerkingen als de oudere weeenremmers. Hoewel dit nog niet is geregistreerd als weeenremmers hebben ze er in Zwolle goede ervaringen mee, en afgezien van een continue lichte hoofdpijn heb ik er verder geen last van. De eerste dagen na het plaatsen van cerclage ring heb ik wel vaak last van mijn onderbuik gehad, maar na een paar dagen ging dit over en nu heb ik maaar sporadisch last van een vervelend gevoel in mijn onderbuik. Ik heb eigenlijk alleen last van hardere buiken als ik bv gedoucht heb en dus wat langer heb gestaan, maar dat kunnen ook de buikspieren zijn die dan even reageren en samentrekken. Dat was niet zo erg volgens de gyn. En met liggen, ik lig op een bed in de woonkamer en heb daar de kids natuurlijk de hele dag om mij heen. Storm die kletst de hele dag en komt regelmatig even een knuffel brengen of iets vertellen. En sverre ligt aan het voeteneind van het bed in de box dus daar kan ik gewoon tegenaan kletsen
Op vrijdag 20 juni 2003 11:19 schreef Logician het volgende:
Genuivre: Die discussie van een band om je baarmoedermond
komt me wel bekend voor, ik heb nml nogal last van een te
korte baarmoeder mond die nogal wat funneling veroorzaakt
(m.a.w af en toe spastisch doet) maar omdat mijn vorige
zwangerschappen verder goed zijn afgelopen vonden ze dat
niet nodig, en weeenremmers heb ik gelukkig niet, ik kreeg in
mijn vorige zwangerschap Prepar maar daar werd ik echt ontzettend
ziek van, klotespul is dat, maar het werkt gelukkig wel goed.
Ik heb nu al een paar dagen hevig het gevoel in mijn onderug dat
ik ongesteld moet worden en aldoor harde buiken, alleen elke keer
als ik denk 'nog een uur een ik bel' dan zwakt het weer af ...
En dat terwijl ik dus echt helemaal niets doe, dus daar kan
het ook niet aan liggen.
Hoe ondervind jij het nu? jij ligt al een hele poos plat
hoe kom je je dag door??? ik verveel me nml mateloos en mede door
die verveling (op Tom na dan!) raak ik mijn realistische ik
af en toe helemaal kwijt aan de wanhoop ....
quote:Hihi.. Ergens voelde het zo positief en zie eens!!
Op vrijdag 20 juni 2003 11:56 schreef Meaghan het volgende:
Catootje, ik blijf duimen meid!!
En nogmaals.. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
even streng naar alle zwangeren: rustig aan!
Enne Coolbabe, hou vol!
Dylan-dog, van harte gefeliciteerd met jullie Carmen.
Die smiley hebben we precies op tijd gekregen
Ik heb trouwens ook wel een heel goed gevoel over ET en Swets. Spannend spanned spannend... [twilight zone muziekje]
Jessie: zet m op he meid, luister naar je lijf. Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen allemaal.
quote:Gelukkig, m'n duimen draaiden maar door!!! en het heeft geholpen!!!
Op vrijdag 20 juni 2003 12:53 schreef berney het volgende:Catoot doet es melden ik duim nog steeds voor je!!!
Gefeliciteerd meid !!
Ben vanmorgen naar de bedrijfsarts geweest. Was de vorige keer ookal zo'n lieverd maar dat was ik een beetje vergeten. Eerst heel verhaal hoe de bevalling en nasleep was geweest. Toen vroeg hij hoe het mentaal met me ging en of ik het mentaal wel aankon om weer te werken. Zat natuurlijk bijna te janken daar dat ik vertelde dat ik het nog best moeilijk had met bepaalde dingen, maar het gaat mij altijd een beetje te ver om bij een vreemde uit te huilen. Of ik het wel goed van afgepraat had e.d. Zo vreselijk lief. Op de afdeling waar ik werk zijn op dit moment 2 collega's overspannen thuis en of ik het wel aankon om met zo'n hoge werkdruk weer aan de gang te gaan. Nou ik vind van wel, maar de tijd zal het natuurlijk leren. Ik vond ook dat ik wel met 2 ochtenden kon beginnen maar dat vond hij wat veel, dus ik ga nu volgende week beginnen met 4 uur in de week, 1 ochtend. En dat dan langzaam uitbouwen, hij heeft een heel schema voor me gemaakt. En na 3 weken gaan we evalueren of hoe het gaat.
Ben zo blij dat de bedrijfsarts achter me staat. Er zijn altijd wel een paar collega's die het onzin vinden dat je maar 1 ochtendje gaat werken. Tuurlijk heb ik daar wel schijt aan maar nu kan ik tenminste zeggen dat het moet van de bedrijfsarts.
Maar wat een gedoe toch weer om op tijd de deur uit te gaan met zo'n kleintje. Bram maakte me om 7 uur wakker en uiteindelijk heb ik me toch nog moeten haasten om om half 10 de deur uit te gaan. Bram lag na de voeding in ons bed te slapen en net dat ik onder de douche vandaan kwam ging mijn wekker af, die was ik vergeten af te zetten. Ik heb een wekker waardoor het hele blok hier wakker wordt. Bram lag met enorm grote ogen paniekerig te wezen na die herrie. Duurde weer erg lang voordat hij weer een beetje rustig was en ik verder kon gaan met alles.
Wordt nog leuk als ik om 8 uur op mijn werk moet zijn.
quote:Gefeliciteerd meid, helemaal super geweldig....
Op vrijdag 20 juni 2003 17:17 schreef Catootje het volgende:
hehe....ik ben moe en hyper tegelijkertijd, geen echt lekkere combi, ben wel zo braaf geweest om Livelink van de onderste plaats te schoppenHe, ik ben mezelf helemaal kwijt hoor!
En net als Rewimo ff mijn icoontje gebruiken :
Als die eitjes van ET het ook naar hun zin hebben worden het (bijna) allemaal weer positieve verhalen
quote:Mijn dank is groot
Op vrijdag 20 juni 2003 17:17 schreef Catootje het volgende:
hehe....ik ben moe en hyper tegelijkertijd, geen echt lekkere combi, ben wel zo braaf geweest om Livelink van de onderste plaats te schoppenHe, ik ben mezelf helemaal kwijt hoor!
Knorretje, ik heb ook nog een opwekkend verhaal voor je. Een vriendin van mij had ook zo'n erge bekkeninstabiliteit bij haar eerste zwangerschap (beetje hetzelfde verhaal als jij). Inmiddels heeft ze er nog twee kinderen bij en bij die zwangerschappen heeft ze geen noemenswaardige last gehad van BI. De tweede kwam circa. 2 jaar na de eerste.
Zij is trouwens in therapie geweest bij een instituut in Rotterdam, die gespecialiseerd was in BI. Beetje experimenteel, maar het heeft haar heel goed geholpen. Ik zal eens kijken of ik aan naam of adres kan komen. Ik zie en spreek haar helaas op het moment heel weinig, maar ik zal mijn best doen voor je.
Ik geloof trouwens dat ik een heleboel zwangeren sterkte moet wensen, dus Coolbabe, Jessie, Logician en Geneviere (&Bastardhost), heel veel sterkte! Ik ben ongetwijfeld iemand vergeten, maar die edit ik er straks dan wel bij .
Een kennis van ons (feitelijk is Anouk naar haar vernoemd maar dat is een lang verhaal) die haar zuster heeft ook hele erge b.i , en heeft 2 gezonde kindertjes en werkt weer voor 20 uur in de week. Ze zit nog wel in rolstoel, heeft nog beperkingen maar toch heeft ze aangedurft 2e kindje te 'nemen'. Ik weet eigenlijk niet hoe oud die kindjes zijn, maar de leeftijd ligt wel wat jaartjes tussen 3 geloof ik.
quote:ik weet wat je bedoeld, maar wachtlijst, veel specifieke eisen van ziekenfonds voordat het vergoed wordt (je moet bv eerst 2 reguliere behandelingen doorlopen hebben van ieders minimaal 18 behandelingen en ga zo maar door. Tot op nu kom ik nog niet in aanmerking. Maar ik heb er compleet de brui aangegeven om ook nog m aar iets te doen volgens de regeltjes die gelden. Als het aan mijn therapeuten ligt had ik nog lang niet zo goed gelopen als ik nu doen, want ik ga immers door de pijngrens heen en dat mag niet. Maar ondertussen kan ik op deze manier en mijn kind verzorgen en een leuke partner proberen te zijn voor mannetjelief. Dus heb een beetje een eigen therapie ontwikkelt waarin ik me redelijk kan redden en overleg alleen bepaalde dingen omdat ik niet veel kaas van de anatomie gegeten heb om te kijken welke spieren ik moet trainen om een bepaalde handeling op te kunnen vangen zonder belasting in mijn bekken en welke spieren ik pijn doe bij bepaalde dingen.
Op vrijdag 20 juni 2003 20:31 schreef livelink het volgende:
Zij is trouwens in therapie geweest bij een instituut in Rotterdam, die gespecialiseerd was in BI. Beetje experimenteel, maar het heeft haar heel goed geholpen.
quote:Wat wachtlijst betreft valt het redelijk mee: je moet 1 jaar geleden bevallen zijn en inderdaad verschillende behandelingen doorlopen hebben.
Op vrijdag 20 juni 2003 21:39 schreef livelink het volgende:
Ja, dat had ik natuurlijk kunnen weten, dat daar dan weer wachtlijsten en specifieke eisen voor zijn
Knorretje, een vriendin van mij is er niet zo lang geleden mee begonnen (haar zoon is een paar weken ouder dan Iris, pakweg 16 maanden dus nu). Ze vond het erg zwaar (moest ook van A'dam op en neer), maar is enorm vooruit gegaan. Rond kerst kon ze nog bijna niets, rolstoelde ik haar nog rond (met haar zoon op haar schoot en Iris in de wagen; treintje ), maar nu -zei ze- loopt ze net zo hard als haar zoontje. Alleen rennen gaat nog niet. Geef maar een gil als je meer wilt weten.
Coolbabe: we zijn er bijijijijijijnaaaaaa, we zijn er bijijijijijijijijnaaaaaa, bijna heeeelemaaaaaaal Kop op meid, nog maar heel eventjes (p.s. Coolbaby, schiet op joh!)
Jessie: he getsie, wat een beperkingen weer Kop op meid, het is voor een goed doel (ennuh.....uithuilen mag altijd, overal, bij iedereen. Dat is nou eenmaal het voorrecht van zwangeren
).
Logician en Guinevere: allebei veel sterkte en vooral veel geduld gewenst!
quote:gaaf voor haar!!! maar 16 maanden in een rolstoel, jeutje wat lijkt me dat zwaar geweest te zijn. Zeker toen de kleine ging kruipen en lopen enzo. Grof gezegd ben ik blij dat ik die situatie niet gekend heb. Ik begin zelfs een beetje te denken dat jullie hier een verkeerd beeld hebben van mijn mogelijkheden op dit moment (logisch want je hoort me alleen als ik last heb) Ik kan nml al een hele tijd achter alicia aanlopen (rennen en kruipen niet, maar lopen zeker weten wel, maar achteruit weer niet) Ik kan haar gewoon verzorgen en gewoon tillen alleen wel op mijn manier. Ik kan gewoon vrijen en een trap beklimmen, zij het met mate. (stofzuigen weer niet) Ik kan dansen, zij het in de armen van danny voor de steun, maar ik kan het weer, maar houd inspanning nog niet een hele dag vol, dus rust veel en doe alleen wat nodig is.
Op zaterdag 21 juni 2003 03:56 schreef Gaoxing het volgende:
Knorretje, een vriendin van mij is er niet zo lang geleden mee begonnen (haar zoon is een paar weken ouder dan Iris, pakweg 16 maanden dus nu). Ze vond het erg zwaar (moest ook van A'dam op en neer), maar is enorm vooruit gegaan. Rond kerst kon ze nog bijna niets, rolstoelde ik haar nog rond (met haar zoon op haar schoot en Iris in de wagen; treintje), maar nu -zei ze- loopt ze net zo hard als haar zoontje. Alleen rennen gaat nog niet. Geef maar een gil als je meer wilt weten.
Kortom ik geniet van jullie succesverhalen, leef mee met de persoon waar het om gaat (en vind het vreselijk voor hen die het ook meemoeten maken of zelfs erger hebben) en dank God op mijn blote knietjes dat ik met een dosis nuchterheid en doorzettingsvermogen geboren ben en door Alicia de kracht heb gevonden daar iets mee te doen. Mijn eerste streven was lopen voordat zij kon lopen. En "gelukkig" is zij een angsthaas en vind het veel fijner om aan de hand te lopen of aan de buggy dan los. Dus heb mijn streven ruim op tijd gehaald. Een nieuw streven/doel heb ik nog niet maar na de verhuizing zal ik die vast wel weer stellen, gewoon weer allemaal korte-termijn-doelen die uiteindelijk het lange termijn doel bereiken.
nietemin mogen er best succesverhalen geplaatst blijven worden, zeker ie verhalen van mensen die een tweede of derde aangedurfd hebben zonder klachtenvrij geweest te zijn
Hoest met de andere (hoog)zwangeren? Ik ben nog steeds 'raar' . Nog amper hoeven te huilen, terwijl hiervoor het idee van zwanger me al kon doen brullen ...Wat wel grappig is, is dat ik duidelijk verschil merk in hoe mijn vriend en ik ermee omgaan. Ik denk aan de voeding (wat moet ik nu eten/drinken) en aan wie ik het allemaal wel of niet vertel(veel mensen weten van mijn problemen, maar ik ben ook bang om de goden te verzoeken)....Mijn vriend daarentegen is al bezig met de kinderkamer
en heeft het er verder niet veel over. Hij vindt me geloof ik nu al teveel mee bezig
het arme jong
quote:tnx, maar pijn hebben is velen malen minder erg dan beperkingen in het alledaagse leven. dus liever nog een dotje meer pijn (door de pijngrens heen) en een normaal leven kunnen leiden zou ideaal zijn (helaas niet reeel want iedere keer door de pijngrens heen is nie goed, en niet mogelijk.
Op zaterdag 21 juni 2003 09:20 schreef Catootje het volgende:
Knor, superveel sterkte gewenst hoor, het lijkt me heel moeilijk om vaak pijn te hebben...
En thx iedereen voor de lieve woordjes.
Gisteren niks gedaan en al mijn krachten gespaart om savonds samen met husb en Bo een kwartiertje te fietsen. Mezelf voorgenomen om elke dag 1 leuk iets te doen waar ik dan krachten voor spaar.
Ik merk wel zoalng ik rust dat ik dan minder pijn heb, dus ik doe het niet voor niets.
Maar zoals knorretje al zegt. De pijn is minder erg dan het jezelf overleveren omdat je niks met je ukkie kan doen.
gister na het nieuws van Toot heb ik het René verteld, ik moest het iemand vertellen Ze snapte er geen zak van, maar oke, das haar probleem. Toen Peter maar even gebeld. maar deze idioot moest nog even boodschappen doen en was in staat om iedereen die ze zag het grote nieuws te gaan vertellen
Dat heb ik dus nu weer en moet straks nog wel even naar de markt
Eerst Peet maar ff bellen
Et & Swets, nog een keer, van harte!!
quote:*Toot vastpakt en rondedansje maakt*
Op zaterdag 21 juni 2003 09:43 schreef Catootje het volgende:
Et en ik zijn zwnager, we zijn zwanger!!!!!! (sorry Jessie, ik wals over jouw berichie heen....)
*hyper*
*spring*
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 09:47 schreef E.T. het volgende:[..]
*Toot vastpakt en rondedansje maakt*
*hyper*
*spring*
ik spring wel voor jullie
quote:Hahahahahahahahah, ik zie het al helemaal voor me... aan iedereen op de markt vertelen Catootje en E.T zijn samen zwanger!!!!!
Op zaterdag 21 juni 2003 09:46 schreef moussy het volgende:
wat doen jullie me aaaaaaaan!!gister na het nieuws van Toot heb ik het René verteld, ik moest het iemand vertellen
Ze snapte er geen zak van, maar oke, das haar probleem. Toen Peter maar even gebeld. maar deze idioot moest nog even boodschappen doen en was in staat om iedereen die ze zag het grote nieuws te gaan vertellen
Tis erg geschikt om slecht ter been te zijn terwijl je kind met je wil rennen, vliegen en hollen.... Duncan ligt nu hier in de woonkamer te slapen zodat ik niet vanuit de gang met hem naar de woonkamer hoef te lopen want ik ben als de dood dat ik val als ik hem vastheb.
Omdat ik dus zwaar mank loop...
Iemand trouwens enig idee hoe ik dat vocht zo snel mogelijk uit mijn knie krijg?
Wat geweldig om te horen dat het gelukt is
Ik dacht al toen ik het lijstje las ....
Tanne had gisteren last van behoorlijke buikkrampen die naar 'beneden' trokken.
En die had ze om de zoveel minuten
Ze dacht eerst dat ze nodig naar de wc moest maar nadat ze geweest was had ze nog krampen
We zaten bij haar ouders en zijn toen gelijk naar huis gegaan.
Thuis zijn we maar gaan slapen , want als 'dit' het was dan hadden we nog wel een nacht voor de boeg...
Ik natuurlijk slecht geslapen ,om de 2 uur wakker en elke keer als Tanne ging plassen ik weer vragen van "Hoe gaat het????" En dan horen dat ze niet gezakt zijn.
Vanmorgen werd ze wakker met nog steeds krampen al waren ze wel minder dan gisterenavond.
Vandaag is ze naar een dorpsfeest hier in de buurt en heb dus gevraagd dat als het weer erger wordt ze naar huis moet komen en dat we dan de dokter bellen.
Het zal toch niet gaan beginnen ....
Oh ja ik hou jullie op de hoogte ....
[Dit bericht is gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-06-2003 11:46]
@Troel Over dat Bioritme heb ik op een internetsite ingevuld van Tanne
Zie hier het resultaat (geboortedatum weggehaald )
Fysiek ligt vandaag erg hoog....
Ik hou niet zo van grafiekjes ...
quote:haha, dat heb ik dus ook. Dat ik eigenlijk iedereen wil gaan bellen omdat ik het zo waanzinnig vind. Gelukkig vond de kraamhulp het ook heel fijn voor iedereen
Op zaterdag 21 juni 2003 09:46 schreef moussy het volgende:
wat doen jullie me aaaaaaaan!!gister na het nieuws van Toot heb ik het René verteld, ik moest het iemand vertellen
Ze snapte er geen zak van, maar oke, das haar probleem. Toen Peter maar even gebeld. maar deze idioot moest nog even boodschappen doen en was in staat om iedereen die ze zag het grote nieuws te gaan vertellen
Lijkt dat niet haast een vorig leven?
Ik heb het idee dat het van mijn gezicht is af te lezen, alles is ook zo spannend. Lang lopen veroorzaakt wat afscheiding (meteen al vieze praatjes) maar dat voelt als menstruatie...Soms ben ik dan weer misselijk (heb net gelezen dat misselijkheid beschermt tegen miskraam, dus Phil heeft een fort gehad) en dan ben ik weer blij: het zit er nog. De zorgen zijn er ook meteen: als ik nu nog maar net zwanger ben, stel je voor: dan heb ik wel snel een positieve uitslag....*tweeling!!!!* Dat zou wat zijn, ET en ik alletwee aan de tweeling...dan kom ik echt, echt niet meer bij!!!!
quote:Die heb ik gedaan: meteen roze idd...... oh-oh!!! Alhoewel, zachtroze op ochtendurine...!!
Op zaterdag 21 juni 2003 13:45 schreef CarOnline het volgende:
dan moet je nu met predictor testen, met 1 dag overtijd gaf die meteen een fel roze stip, en niet eens met ochtendurine, terwijl Predictor erg veel hormonen nodig heeft, schijnt zo![]()
ps. bij mij was clearblue al lang voor dday positief, en predictor ook bij 1 dag overtijd zonder ochtendurine. Zei niet zoveel, behalve dat ik veel hcg had, vandaar de misselijkheid. Dus niet al te veel gaan rekenen op een tweeling, da's zo jammer als het straks maar ééntje is en eigenlijk is dat al zo waanzinnig mooi.
quote:Hahaha!! Mij kan je opvegen als jullie allebei een tweeling verwachten
Op zaterdag 21 juni 2003 13:53 schreef Catootje het volgende:[..]
Die heb ik gedaan: meteen roze idd...... oh-oh!!! Alhoewel, zachtroze op ochtendurine...!!
Ow toot, ik heb me in gehouden op de markt hoor, heb gewoon eerst even mijn moeder gebeld en achteraf waren we bij mijn schoonouders waar ik het even heb verteld
Vind 't wel echt helemaal waanzinnig en weet van gekkigheid niet meer waar ik 't zoeken moet af en toe.
En nu is dus de volgende spannende stap aangebroken...de eerste drie maanden. (waarvan ik er gelukkig meteen al eentje op heb zitten )
Heb echt een enorme 'joepie' bui
quote:Eh... is dat niet het understatement van het jaar ET? Een 'joepie'bui klinkt wel erg ingetogen.
Op zaterdag 21 juni 2003 17:27 schreef E.T. het volgende:
Mijn zus was trouwens ook heel erg blij voor jullie en de buurman ook
Krampjes horen er trouwens heel erg bij, zeker in het begin. Dat zijn rek-en strekpijnen van de baarmoeder zei mijn huisarts (want ik maakte me daar ook vreselijk druk om) en dat voelt een beetje als lichte menstruatiekramp. Geen zorgen om maken dus, hoe eng het ook voelt. Wanneer is de eerste echo? (en dit soort vragen gelden voortaan zowel voor Toot als voor Swets/ET).
quote:Dat joepie is meer van... 'ikweetvangekkigheidneitmeerhoeikhetandersnoemenmoet' maar 't is anders dan gewoon superblij zijn.. ' is echt een mega-jubelstemming (met toch de hele tijd in m'n achterhoofd dat nare stemmetje.. 't was hartstikke vroeg om te testen, en als 't allemaal maar goed gaat...
Op zaterdag 21 juni 2003 17:37 schreef phileine het volgende:[..]
Eh... is dat niet het understatement van het jaar ET? Een 'joepie'bui klinkt wel erg ingetogen.
Mijn zus was trouwens ook heel erg blij voor jullie en de buurman ook
Krampjes horen er trouwens heel erg bij, zeker in het begin. Dat zijn rek-en strekpijnen van de baarmoeder zei mijn huisarts (want ik maakte me daar ook vreselijk druk om) en dat voelt een beetje als lichte menstruatiekramp. Geen zorgen om maken dus, hoe eng het ook voelt. Wanneer is de eerste echo? (en dit soort vragen gelden voortaan zowel voor Toot als voor Swets/ET).
De eerste echo weet ik nog niet. Ik moet maandag of dinsdag het ziekenhuis bellen dat de test positief is en ik geloof dat ze dan op zes weken een echo willen maken om te kijken of 't hartje goed klopt en hoeveel hartjes er kloppen in dit geval
Ik zie trouwens al helemaal voor me hoe de buurman stond te kijken toen je vertelde dat Catootje en E.T. zwanger zijn... *proest*
Pfoeh, zo veel dingen, zo veel gevoelens die echt gewoonweg met geen pen te beschrijven zijn.. gewoon niet onder woorden te brengen zijn..
Phil.. wat heb je trouwens een onwijs mooi meissie!!! Heerlijk zoveel foto's
quote:Als je de exacte dag van je eisprong weet is het makkelijk.
Op zaterdag 21 juni 2003 17:47 schreef Catootje het volgende:
Ik vraag me meten wat af: hoelang ben ik nu zwanger? Een maand, of bijna drie weken (dat is gerekend vanaf de eisprong)? Die menstruatiekrampen, jaaah...die komen als ik moe ben, en inderdaad alles valt op zijn plek. Maandenlang heb ik allerlei zwangerschapsklachten gehad, en nooit waren ze het echte werk. Dus ik geniet (nog) van elk misselijkheidsgolfje, van elk buikigheidje Hmmmmmmmmm!!!! en maar lekker veel slapen, daar heb ik ook zo'n behoefte aan. Waar ik minder blij mee ben, zijn die pijnlijke borsten. Ik moest vandaag een stalen trap af, en weeeeeerkelijk: alsof ze er af zouden trillen. En ik slaap zo graag op mijn buik
En ik durf nu ook toe te geven aan alles wat ik in m'n lichaam voel. Was tot gister nog bang dat 't voornamelijk tussen m'n oren zou zitten.. maar nu weet ik beter
Ow wat herkenbaar! Kijken of de streepjes nog op de testen staan want dan ben je nog zwanger. Nog maar een keer een test voor de zekerheid. Niet meer op je buik kunnen slapen van de pijnlijke borsten.
Ik had in het begin ook vreselijk last van krampen. Het voelde af en toe echt als een heftige menstruatie. En elke keer durfde ik daarna niet naar het toilet, bang om bloed te vinden. Zoals Phileine al zei: het hoort er bij, je baarmoeder is flink aan het oprekken.
Wat een prachtige meid Phileine. Gaat het goed met de borstvoeding? Is de stuwing al wat minder?
Wanneer is je kraamverzorgster voor het laatst? Dat vond ik zo eng he, dan sta je er opeens alleen voor. Maar gelukkig heb je dan een heel forum met ervaren moeders om je vragen te stellen.
quote:Volgens mij heeft iedereen hier nu een enorme joepiebui!
Op zaterdag 21 juni 2003 17:27 schreef E.T. het volgende:
Phil, Isa is echt een prachtmeid!
quote:Heeeel herkenbaar!!!
Op zaterdag 21 juni 2003 14:06 schreef phileine het volgende:
En dan vond ik het zo stoer om in de drogist bij het kopen van paracetamol te vragen of je dat ook mocht gebruiken als je zwanger was.
Ohja, Toot en E.T. jullie komen hier wel klagen en puffen hoor, over zwangerschapskwaaltjes en algehele lamlendigheid enzo. Want dat hoort er namelijk bij, zelfs als zwangerzijn je allerallerallerliefste wens was!
quote:Dit wordt gewoon helemaal ONS topic.. jullie mogen ons alleen nog maar bemoedigend toespreken en tips geven enzo
Op zaterdag 21 juni 2003 23:06 schreef Dinus het volgende:[..]
Heeeel herkenbaar!!!
Ohja, Toot en E.T. jullie komen hier wel klagen en puffen hoor, over zwangerschapskwaaltjes en algehele lamlendigheid enzo. Want dat hoort er namelijk bij, zelfs als zwangerzijn je allerallerallerliefste wens was!
We worden echt gewoon twee van die superzwangere mutsen
quote:Had ik al "joepie" gezegd?
Op zaterdag 21 juni 2003 23:50 schreef E.T. het volgende:Wij gaan jullie uitentreure vervelen met hoe moe we wel niet zijn en hoe misselijk en we gaan liters vocht vasthouden..
We worden echt gewoon twee van die superzwangere mutsen
Doet maar klagen hoor! Doe ik net alsof ik belangstellend luister!
quote:iets in mij zegt dat jij straks ook last gaat krijgen van ochtendmisselijkheid
Op zondag 22 juni 2003 00:10 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Had ik al "joepie" gezegd?
Doet maar klagen hoor! Doe ik net alsof ik belangstellend luister!
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:09 schreef Lois het volgende:februari 2004: Catootje
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
quote:ik mag toch wel even lachen Toot?
Op zondag 22 juni 2003 09:08 schreef Catootje het volgende:
.ik werd vanochtend wakker en ik voelde niks meer, ikke natuurlijk ongerust. Gelukkig werd ik daarna misselijk. Kon natuurlijk niet meer slapen
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, lach jij maar!!!
Op zondag 22 juni 2003 09:11 schreef just me het volgende:[..]
ik mag toch wel even lachen Toot?
![]()
quote:same here
Op zondag 22 juni 2003 09:08 schreef Catootje het volgende:
.ik werd vanochtend wakker en ik voelde niks meer, ikke natuurlijk ongerust. Gelukkig werd ik daarna misselijk. Kon natuurlijk niet meer slapen
Maar goed dat CB vanmorgen weer gewoon twee streepjes zei.. Anders had ik 't helemaal niet meer geloofd
quote:IK kom er gewoon gelijk uit met mijn bezorgde vrouw...
Op zondag 22 juni 2003 09:14 schreef Catootje het volgende:[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, lach jij maar!!!
Die vriend van mij ligt nog lekker te pitten, terwijl ik me zorgen maak over zijn nageslacht
![]()
![]()
quote:je bent gewoon een lekkere zwangere mu(t)s en gelukkig dat je hier je zorgen, groot of klein, kunt uitspreken!!
Op zondag 22 juni 2003 09:14 schreef Catootje het volgende:[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, lach jij maar!!!
Die vriend van mij ligt nog lekker te pitten, terwijl ik me zorgen maak over zijn nageslacht
![]()
![]()
quote:...ik ben door de cb heen......hoe vaak gaan we nog testen ET?
Op zondag 22 juni 2003 09:16 schreef E.T. het volgende:[..]
Maar goed dat CB vanmorgen weer gewoon twee streepjes zei.. Anders had ik 't helemaal niet meer geloofd
quote:Ik heb er nog twee liggen en mag nog een keer in het ziekenhuis testen
Op zondag 22 juni 2003 09:17 schreef Catootje het volgende:[..]
...ik ben door de cb heen......hoe vaak gaan we nog testen ET?
quote:Zal ik ff inventariseren?
Op zondag 22 juni 2003 09:17 schreef Catootje het volgende:[..]
...ik ben door de cb heen......hoe vaak gaan we nog testen ET?
Ik zie nog een Predictor en een onbestemt merk test.
En dan hebben we nog een IVF-lab test tegoed
quote:..mijn vriend kijkt me nog wel aan alsof ik een alien ben: "ga je echt slapen, aaah til dat even op wil je" aan de ene kant is hij te bang om tegen me aan te liggen (over mutsen gesproken), aan de andere kant is hij denk ik ook heel bang dat ik er teveel op reken. Ik denk dat vriendjelief nu pas 'het vadergevoel' (in de zin van er ook emoties en zorgen bij voelen) begint te krijgen. Bij de hormoonbehandelingen was hij wel meelevend, maar het was ook ver-van-mijn-bed. Ik merk dat dat niet meer zo is en dat hij nog tijd nodig heeft om dat gevoel een plek te geven.
Op zondag 22 juni 2003 09:17 schreef just me het volgende:[..]
je bent gewoon een lekkere zwangere mu(t)s en gelukkig dat je hier je zorgen, groot of klein, kunt uitspreken!!
Alléén als een vrouw dan zwanger is, vind ik het wel een beetje zonde, om dan andere kleren te gaan kopen (van die zwanger-zijn-kleren) omdat je die alléén aan hebt als je buik ROND is......
En naderhand liggen/hangen ze ook alleen maar in de kast.....
Kweet wel dat ut moet beter is, maar toch blijf ik het zonde vinden.....
Zonde van de centje's
Maarja......
't hoort erbij......
toch....?
quote:Of het beter is om in zwangerschapskleren te lopen als je zwanger bent weet ik niet maar ik weet wel dat het een stuk prettiger zit dan "gewone" kleding.
Op zondag 22 juni 2003 09:31 schreef G-Plek het volgende:
Kvind de hééééle gebeurtenis wel SUPERR![]()
Alléén als een vrouw dan zwanger is, vind ik het wel een beetje zonde, om dan andere kleren te gaan kopen (van die zwanger-zijn-kleren) omdat je die alléén aan hebt als je buik ROND is......
En naderhand liggen/hangen ze ook alleen maar in de kast.....
Kweet wel dat ut moet beter is, maar toch blijf ik het zonde vinden.....Zonde van de centje's
Maarja......
't hoort erbij......toch....?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |