Ten eerste is de naam kunst en literatuur een beetje pretentieus en dit is een jongerenforum waarbij veel jongeren met een wijde boog om zowel kunst als literatuur heenlopen (niet allemaal gelukkig). Maar kunst is veel meer dan dat ene saaie stoffige museum of die tante die kunstenaar is en niet om aan te zien. De naam literatuur levert soms reacties op bij 'gewone' boeken in de trant van: "dat is geen literatuur hoor!".
Ten tweede worden in dit forum veel meer zaken besproken die je niet 1,2,3 aan de woorden kunst & literatuur koppelt. We bespreken bijvoorbeeld ook kleinkunst (cabaret ed) en andere theaterkunsten. Maar ook taalproblemen hebben een vaste plaats gevonden in het kunst & literatuurforum. Ook dat is erg onduidelijk.
Er zijn al verschillende ideeën voor een nieuwe naam in de crew geopperd, maar ik ben ook benieuwd naar de inbreng van de k&l-users. Mijn idee was trouwens: Kunst en Taal (en dan in de active topics list als drie-letter-woord kut) (maar dat vond een bepaald crewlid geen goed idee ivm de verloedering van de maatschappij. Of zo)
Andere genoemde suggesties waren: kunsttaal, taalkunst, beeldspraak forum, lezen & creëren, Van Mulisch tot Rembrand (net zo stoffig als k&L nu), boek-en-kunst, Crea & Bea.
En nu jullie
quote:Ik denk dat dat weer de wat intelligentere k&l lezer wegjaagt
Op zondag 15 juni 2003 18:33 schreef cREATiVe8500 het volgende:
edit: blont!
quote:Wow, en dat heb je helemaal zelf bedacht?
Op zondag 15 juni 2003 18:41 schreef yvonne het volgende:
Literatureluurs
quote:Ik vond het wel knap ja
Op zondag 15 juni 2003 18:47 schreef Isabeau het volgende:[..]
Wow, en dat heb je helemaal zelf bedacht?
Maar, weet je, gewoon 1 naam kiezen, kijk maar rond, alles dat meer namen heeft wil men gespiltst hebben
Uitnodigender:
Lees & Bewonder (L&B)
Aansprekender:
Books & Arts (B&A)
Breder:
Taal & Kunst (T&K)
Maar als dat dan toch te onfatsoenlijk is:
de Letterflat (FLA)
Artistiek, Ruig en Teder (ART)
Kunst, Kultuur & Kuriosa (KKK)
quote:Fok! is geen jongerenforum. Tenminste, dat wordt al tijden door iedereen geroepen, dus ik zou het erg vreemd vinden als dat het nou wel weer in 1 keer was.
Op zondag 15 juni 2003 18:27 schreef Isabeau het volgende:Ten eerste is de naam kunst en literatuur een beetje pretentieus en dit is een jongerenforum waarbij veel jongeren met een wijde boog om zowel kunst als literatuur heenlopen (niet allemaal gelukkig).
quote:Dan maak je er kunst en boeken van.
Maar kunst is veel meer dan dat ene saaie stoffige museum of die tante die kunstenaar is en niet om aan te zien. De naam literatuur levert soms reacties op bij 'gewone' boeken in de trant van: "dat is geen literatuur hoor!".
quote:Kleinkunst heeft nx met kunst te maken
Ten tweede worden in dit forum veel meer zaken besproken die je niet 1,2,3 aan de woorden kunst & literatuur koppelt. We bespreken bijvoorbeeld ook kleinkunst (cabaret ed) en andere theaterkunsten. Maar ook taalproblemen hebben een vaste plaats gevonden in het kunst & literatuurforum. Ook dat is erg onduidelijk.
quote:En dan krijg je topics als "is ... een goed woord voor...?" of "wat zijn de beste scheldwoorden", "welke talen spreek jij". Lijkt me ook geen goed idee.
Kunst en Taal (en dan in de active topics list als drie-letter-woord kut)(maar dat vond een bepaald crewlid geen goed idee ivm de verloedering van de maatschappij. Of zo)
quote:Te gekunsteld.
Andere genoemde suggesties waren: kunsttaal, taalkunst,
quote:Pictogrammen dus?
beeldspraak forum,
quote:Ja, laten we het over kleien hebben
lezen & creëren,
quote:stoffiger dan K&L
Van Mulisch tot Rembrand (net zo stoffig als k&L nu),
quote:Groep 3 taal
boek-en-kunst,
quote:*logica mist.
Crea & Bea.
quote:Mijn conclusie: lekker zo laten
En nu jullie
quote:Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
Op zondag 15 juni 2003 19:22 schreef Kwark het volgende:
Kunst, Kultuur & Kuriosa (KKK)
quote:He get, straks krijgen we het MDI weer op ons dak
Op zondag 15 juni 2003 19:24 schreef Isabeau het volgende:Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
quote:*witte kap afzet*
Op zondag 15 juni 2003 19:24 schreef Isabeau het volgende:[..]
Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
quote:Waarom moet het per se weer engels zijn?
Op zondag 15 juni 2003 19:26 schreef Rood_schaap het volgende:
Waarom niet gewoon ARTDat is in principe alles bij elkaar en meteen een goeie afkorting
quote:Nou ja, Kunst en Taal vind ik dan nog de beste optie. Al zie ik het nut van een naamsverandering nog steeds niet in.
Op zondag 15 juni 2003 19:43 schreef sweek het volgende:
Gewoon kunst en taal lijkt me eigenlijk het beste... of de afkorting dan KUT of K&T wordt maakt me eigenlijk niks uit....
quote:Nouw, als ze hier ook taaltopics willen, dan mag dat wel in de naam komen...
Op zondag 15 juni 2003 19:44 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nou ja, Kunst en Taal vind ik dan nog de beste optie. Al zie ik het nut van een naamsverandering nog steeds niet in.
quote:Maar wat voor taaltopics dan precies?
Op zondag 15 juni 2003 19:47 schreef sweek het volgende:
Nouw, als ze hier ook taaltopics willen, dan mag dat wel in de naam komen...
Literatuur vind ik sowieso al in Kunst zitten.
quote:Ik heb geen idee wat men precies wilt...
Op zondag 15 juni 2003 19:48 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Maar wat voor taaltopics dan precies?
Ontwikkeling van de taal, is dat niet iets voor C&H?
quote:Meestal staan die in SES.
Op zondag 15 juni 2003 19:50 schreef sweek het volgende:Ik heb geen idee wat men precies wilt...
Ik kan me niet voorstellen dat ze een "wat is appel in het Frans?" topic willen... Maar dat soort topics heb ik ook liever niet in GC zelf.
quote:Als je niet weet wat de lading is, kun je geen vlag bedenken om die te dekken.
Maar wat ze precies wel en niet willen, moet maar even in de FAQ uitgelegd worden...
quote:Daar hebben we TV al voor
Op zondag 15 juni 2003 19:54 schreef MarkyB het volgende:
Beeld en Spraak
(Letteren is iets algemener dan literatuur, ook taal kan er onder vallen) en Creativiteit zegt genoeg lijkt me... kunst is een uitvloeisel van creativiteit.
Of gewoon 'Epibreren' .
quote:En alsjeblieft geen engels
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkyB het volgende:
language & knowledge
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 15-06-2003 20:21]
quote:Na-aperij, dus saai.
Op zondag 15 juni 2003 20:19 schreef julekes het volgende:
Je kan natuurlijk ook gaan voor een bekende term, van TV of zo:
Tussen kunst en kitsch.
Kunst, omdat het moet.
Kunstbende.
etc
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:19 schreef julekes het volgende:
Kunstellende.
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:23 schreef Kwark het volgende:[..]
Omschrijving:
Voor lettertjes en plaatjes of een combinatie van de twee op papier gedrukt, of op iets anders gedrukt.
in de faq:
pas op: Grote Woorden worden hier veel-vul-dig ge-bruikt door de par-ti-ci-pan-ten.
Creativiteit & Lectuur
Met als ondertitel: 'Kom ook lekker kijken, Koekiemonster en Pino zijn er ook!'
quote:We hebben reeds een ouders forum
Op maandag 16 juni 2003 13:07 schreef zodiakk het volgende:Met als ondertitel: 'Kom ook lekker kijken, Koekiemonster en Pino zijn er ook!'
Nee, laten we het maar gewoon kunst & literatuur noemen, dat dekt de lading toch vrij aardig.
quote:Oké:
Op zondag 15 juni 2003 18:27 schreef Isabeau het volgende:
En nu jullie
Isabeautjes lees- en knutselhoekje ILK
MEtpEn&paPiErpLeZieR PPP
Dyslectie voor beginners DVB
Dat kan mijn kleine zusje ook KZO
Pret met letters en plaatjes PLP
Het grote Fok!-plakboek GFP
Het moest even, Isabeau
Kortom, ik stel voor: Literatuur en Kunst LEK
quote:Zo is ie leuker
Op maandag 16 juni 2003 23:32 schreef OllieA het volgende:Dyslectie voor gevorderden DVG
quote:Volgens mij riep ChrisJX ook al zoiets (waar niet op gereageerd is), maar hoezo hebben kleinkunst en 'andere theaterkunsten' niks met kunst te maken?
Op zondag 15 juni 2003 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Maarreh....
'het geschreven woord en andere kunstvormen' (GWK )
'boeken, taal en beeldende vorming' (BTB)
'creatief met creaties' (CMC)
'kunst in woord en beeld' (KWB)
'een theater van woorden' (TVW)
'Van tekst naar voorstelling' (VTNV)
'De kunst van het creeëren' (KVC)
'Van penseel tot .... neh, wordt te snel een doe-het-zelf/hobbyforum-naam..
'Creatief met Fok!' (ook een klei-en-knutselforum naam )
'Het Fok!museum'
'De Fok!bibliotheek'
'Van museum tot bibliotheek'
Weet je... ik ga wel slapen
PPP
Kunst lijkt me duidelijk genoeg.
Kunst & lezen dus. Afkorting KUL.
quote:Wat is het basismateriaal?
Op dinsdag 17 juni 2003 00:30 schreef Meiske78 het volgende:
'Creatief met Fok!' (ook een klei-en-knutselforum naam)
quote:Uhm... enen en nullen?
Op dinsdag 17 juni 2003 03:33 schreef k_man het volgende:
Wat is het basismateriaal?
Nee, ik weet ook nix origineels... Kunstbende vind ik wel een leuke naam, die hier heel goed past. Jammer dattie al in gebruik is.
Tot nu toe spreekt "Literatureluurs" mij en een aantal crewleden nog het meeste aan. Echter. In deze naam is nergens terug te vinden dat dit forum ook een kunstaspect heeft. Hoe lossen we dit op of is het helemaal niet erg en moet de forumomschrijving dat maar omschrijven?
En: is er een nieuwe forumomschrijving noodzakelijk?
Dit is het nu:
quote:
Kunst & LiteratuurBoekbesprekingen, vragen over schrijvers, je favoriete theaterstuk, de mooiste schilderijen of de beste musea. Een must voor alle liefhebbers van kunst en boeken
alleen te saai
maar zou niets weten...
quote:ik blijf dit een vrij briljante naam vinden eigenlijk
Op maandag 16 juni 2003 23:32 schreef OllieA het volgende:
'Dat kan mijn kleine zusje ook'
of
quote:
Schrijven en SchilderenAlles over Schilderen, schilderijen, schrijven, schrijvers, musea, boeken en kunstenaars.
quote:Ik vind de naam en beschrijving eigenlijk allebei gewoon goed zoals ze nu zijn... maar het ligt er aan of, en wat, je er betreffende taaltopics bij wilt hebben... daar zou ik de naam en omschrijving wel aan aanpassen....
Op dinsdag 23 september 2003 10:08 schreef Isabeau het volgende:
Zo rond 20 juni verdween ik even van het toneel op Fok! en werd dit topic in de ravijnen der vergetelheid geworpen. Maar ik wil deze week een nieuwe naam. Verdorie!Tot nu toe spreekt "Literatureluurs" mij en een aantal crewleden nog het meeste aan. Echter. In deze naam is nergens terug te vinden dat dit forum ook een kunstaspect heeft. Hoe lossen we dit op of is het helemaal niet erg en moet de forumomschrijving dat maar omschrijven?
En: is er een nieuwe forumomschrijving noodzakelijk?
Dit is het nu:
[..]
quote:Kunst moet er wel in terug komen denk ik
Op dinsdag 23 september 2003 10:08 schreef Isabeau het volgende:
Tot nu toe spreekt "Literatureluurs" mij en een aantal crewleden nog het meeste aan.
Isabeau, check je ICQ
quote:dit laat theater buiten de boot vallen
Op dinsdag 23 september 2003 10:46 schreef Shark.Bait het volgende:
Verf en Inkt
of
[..]
quote:deze vind ik toch wel erg leuk!!!
Op dinsdag 23 september 2003 12:46 schreef Koekepan het volgende:
"Uit de Kunst"
quote:Of "Van Potter tot Pottenbakker".
Op dinsdag 23 september 2003 12:46 schreef Koekepan het volgende:
"Van Potter tot Potgieter"
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 12:53 schreef Koekepan het volgende:[..]
Of "Van Potter tot Pottenbakker".
nee.... vind " uit de kunst" leuker
quote:Potter? Da's geen literatuur hoor
Op dinsdag 23 september 2003 12:53 schreef Koekepan het volgende:
Of "Van Potter tot Pottenbakker".
quote:volgens mij wil je dat "literatureluurs" er persee in..
Op woensdag 24 september 2003 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Literatureluurs uit de Kunst!
op zich vind ik dat wel leuk..
maar niet zoals het hier boven staat.
Maar ja, het zegt echt niets over de inhoud van het forum (moet dat dan?). Dat zou op zich ook wel in de forumomschrijving kunnen.
Waarom niet gewoon zo laten?
* Peregrijn is een beetje conservatief ingesteld
quote:vind het ook leuk, maar iig niet in combinatie met "uit te kunst"
Op woensdag 24 september 2003 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Yvonne en ik zijn dol opLiteratureluurs
![]()
Maar ja, het zegt echt niets over de inhoud van het forum (moet dat dan?). Dat zou op zich ook wel in de forumomschrijving kunnen.
quote:het is ook een goede duidelijke naam, maar ze willen wat anders om KUL wat bekende en aantrekkelijker te maken voor andere.
Op woensdag 24 september 2003 11:29 schreef Peregrijn het volgende:
"Schraalheid Troef"Waarom niet gewoon zo laten?
* Peregrijn is een beetje conservatief ingesteld
En kunst klinkt ook niet echt aantrekkelijk. Want je mag bijv. in dit forum ook je eigen kunstwerken (geklooi met photoshop oid) kwijt.
Voor alles waar je je TV voor uit kan laten.
Literatureluurs klint wel leuk eigenlijk, ff wennen. Ben je dan niet bang dat het kunst dan minder wordt?
quote:Nog minder?
Op woensdag 24 september 2003 11:58 schreef Trence het volgende:
Literatureluurs klint wel leuk eigenlijk, ff wennen. Ben je dan niet bang dat het kunst dan minder wordt?
Nah ja, dan open ik zo af en toe een kunsttopic en hoop ik maar dat iedereen begrijpt dat kunsttopics in dit forum kunnen.
quote:gewoon in de forum omschrijving melden dat kunst hier ook mag.
Op woensdag 24 september 2003 12:01 schreef Isabeau het volgende:[..]
Nog minder?
Nah ja, dan open ik zo af en toe een kunsttopic en hoop ik maar dat iedereen begrijpt dat kunsttopics in dit forum kunnen.
De inhoud van het forum kan gewoon in de forumomschrijving
snel, safe en simpel
quote:Als jij het zegt doen we het maar zo
Op woensdag 24 september 2003 12:51 schreef Lord Dreamer het volgende:
Literatureluurs
De inhoud van het forum kan gewoon in de forumomschrijving
snel, safe en simpel
het libelle-woordgrap-niveau van die naam is me net iets te hoog....
* Abbadon is nog steeds voor 'dat kan mijn kleine zusje ook'
quote:Yep, da's precies mijn niveau
Op woensdag 24 september 2003 12:59 schreef Abbadon het volgende:
het libelle-woordgrap-niveau van die naam is me net iets te hoog....
quote:Voluit dus het Fok!ART forum: FART
Op zondag 15 juni 2003 19:26 schreef Rood_schaap het volgende:
Waarom niet gewoon ARTDat is in principe alles bij elkaar en meteen een goeie afkorting
quote:Kan toch ook in de omschrijving? "En voor alles waarvan je denkt 'dat kan mijn kleine zusje ook'."
Op woensdag 24 september 2003 12:59 schreef Abbadon het volgende:
* Abbadon is nog steeds voor 'dat kan mijn kleine zusje ook'
quote:Ik heb ooit een topic in seksualiteit gelezen over kleine zusjs waarvan ik denk: "Toch maar niet in k&l".
Op woensdag 24 september 2003 13:20 schreef Trence het volgende:
Kan toch ook in de omschrijving? "En voor alles waarvan je denkt 'dat kan mijn kleine zusje ook'."
En ja, je hebt gelijk, dat kan ook in de forumomschrijving.
F!Art
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 24-09-2003 13:25]
quote:Zou ik toch die topics eens doorlezen, want je hebt het principe niet begrepen.
Op woensdag 24 september 2003 13:25 schreef Leonardo1504 het volgende:
Snukt ne Rutietular
Knsut en Letruitaur kan wel.
quote:Sorry ben een beetje dysletcish
Op woensdag 24 september 2003 13:27 schreef Isabeau het volgende:[..]
Zou ik toch die topics eens doorlezen, want je hebt het principe niet begrepen.
Knsut en Letruitaur kan wel.
maar heb het al aangepast
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 24-09-2003 13:29]
quote:Nooit "the cement garden" gelezen? Of Lolita of... (eigenlijk wil ik hier een :p plaatsen maar bij nader inzien...)
Op woensdag 24 september 2003 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit een topic in seksualiteit gelezen over kleine zusjes waarvan ik denk: "Toch maar niet in k&l".
ik snap niet waarom dit nou allemaal zo nodig was. Literatureluurs... bah.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de topics die ik in LIT heb geopend en die nog open staan te willen sluiten? t' Is een kleine moeite, lijkt me, want het zijn er niet veel.
Ik wijk wel uit naar C&H, want daar bestaat blijkbaar niet de neiging om middels een herdoop naar Culturialala een ander publiek te trekken.
Veel succes met je forum.
we hopen alleen op meer mensen en dus meer gezelligheid..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |