quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:04 schreef Gucky het volgende:
Heb in navolging van de topicstrater ook een vraagje...
Heb na het lezen van de berichtjes hier een doosje condooms aangeschaft maar nu krijg ik het kartonnen doosje niet om m'n leuter..Wat moet ik doen?????
M'n apotheker heb ik al gebelt maar die ligt z'n vrouw te krikken en heeft geen tijd.....
quote:Er is mijn inziens voldoende uitleg gegeven, maar als er niet geluisterd wil worden tja......
Op zondag 15 juni 2003 23:07 schreef omaster het volgende:
kom op mensen wat een kinderachtig gedrag hiero.dit meisje zit vanavond met een probleempje en wil hier snel en makkelijk ff een antwoordje op waar ze wat mee kan....
kan je wel gaan lopen zeuren dat ze de appo moet bellen, maar de reguliere is dicht en ze vind het waarschijnlijk een beetje raar om naar zo'n dienstdoende appo te gaan bellen, ofzo iets, voor dit.
ik heb geen id van hoe en wat en zij ook niet.... daarom vraagt ze het ff hier. de kans van slagen zou hier iets groter moeten zijn dan op dat GROTE internet.
help dit meisje een beetje op weg.
quote:En ik draag gouden kettingen en rij in een pimp BMW.
Op maandag 16 juni 2003 16:20 schreef Salie het volgende:
DuchessX en JuupIk vraag me af hoe oud jullie zijn, jullie zijn al getrouwd dus zijn sowieso in de 20, sorry hoor, maar ik vind jullie behoorlijk kinderachtig, jullie opmerkingen zijn opmerkingen van een kind van 12 bovendien spannen jullie achter 1 karretje
quote:Daar wilde zij blijkbaar de moeite niet voor doen.
Op maandag 16 juni 2003 18:43 schreef sabientje het volgende:
[blaat].
Als je echt 120% zekerheid wil gewoon even de huisarts bellen ofzo?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Als je de morning-afterpil slikt omdat je de anticonceptiepil een keer bent vergeten, kun je je anticonceptiepillen gedurende de morning-after kuur het beste gewoon door blijven slikken. Echter pas na zeven dagen ben je weer beschermd tegen zwangerschap. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De menstruatie kan na een morning-afterkuur een paar dagen eerder of later komen. Blijft de menstruatie langer dan een week weg, dan moet je toch even langs de arts voor een zwangerschapstest.
quote:
Snap niet dat dit kan. Een arts moet het recept ondertekenen. Dus dit lijkt me niet rechtsgeldig. Dat apotherkers zoiets accepteren vind ik dom. Bovendien kan je de gegevens niet controleren die iemand aangeeft te zijn. Ik ben er zeer op tegen om dit bovendien receptloos te verstrekken.
Ik heb een keer een meisje als patient gehad die speelde met deze pillen. 3 x al een abortus en al 5 x morning after pil. En dan ben je 16 jaar. Ga gewoon naar je huisarts en vraag gewoon om de normale pil. 't is geen snoepgoed.
quote:
Jup, maar het is m.i. toch een veel te hoge drempel. 1 telefoontje naar je huisarts en daarna 1 bezoekje aan de apotheek zou moeten volstaan. Nu wordt het onnodig duur door de extra consulten (35 euro voor een gesprek van 2 minuten!), bovendien elk uur te laat geslikt is meer kans op zwangerschap. De daaruit voortvloeiende kosten drukken ook zwaar op de gezondheidszorg!! (abortus/bevalling, etc.)
Erg jammer.
@TS: goed dat het gelukt is!
quote:
Jij leest niet goed. Ik heb het over kosten voor de gemeenschap. De huidige procedure kost duizenden artsenconsulten per maand, die weliswaar gedekt worden door het ziekenfonds, maar waarvoor jij en ik de premie betalen. Plus dat door deze procedure de pillen te laat worden ingenomen, met daardoor abortussen/c.q. bevallingen en al dan niet ongewesntekinderen tot gevolg...Oook daarvoor draait de gemeenschap op. Dus daarom stel ik, geef die pil gewoon vrij, daar is idereen mee gebaat. Indirect ook jij
quote:en een post daarop:
Ik zit met het volgende probleem:
Exact een week geleden was ik ongesteld en vlak na mijn mentruatie heb ik seks gehad. Helaas knapte het condoom en heb ik noodgedwongen een morning after pil moeten halen afgelopen zondag.
Maar sinds gisteren, donderdag, heb ik weer last van bloedingen die wel verdacht veel op mijn menstruatie lijkt.
Wat heeft dat te betekenen, is het gebruikelijk dat je na de morning after pil binnen enkele dagen weer menstrueert, zelfs als je net een week daarvoor al ongesteld was?
Of ben ik toch zwanger, ondanks de morning after pil?
(Overigens: het condoom is wel geknapt, maar hij was niet klaargekomen, dus er kan hoogstens voorvocht in hebben gezeten)
quote:
Als het goed is hoor je inderdaad te menstrueren van een morning after pil. Dit wordt opgewekt door de hormonen in deze pil. De eventuele bevruchtte eicel wordt zo het lichaam uitgewerkt, en zo heb je dus geen zwangerschap.
quote:Op zaterdag 21 juni 2003 00:22 schreef Salie het volgende:
De morning-after pil
De morning-afterpil is alleen verkrijgbaar op recept van een arts
Kijk es hoe oud het topic isquote:Op woensdag 13 april 2005 21:51 schreef mcDavid het volgende:
ik heb een paar dagen geleden bij de DA drogist een morning-after pil gehaald. geen huisarts gezien.
ahaquote:Op woensdag 13 april 2005 22:07 schreef Christine het volgende:
[..]
Kijk es hoe oud het topic is
De MA-pil hoeft tegenwoordig niet meer op recept.
Maar ik kreeg hem wel vergoed toen ik hem op recept haalde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |