quote:Tony is gewoon een ouwe rocker
Op dinsdag 17 juni 2003 13:03 schreef makaveli_nh het volgende:
tonyje plaatje?? iron maidem, voor zover ik weet is dat geen hiphop
quote:hahaha, ik luister naar veel meer dan hiphop.
Op dinsdag 17 juni 2003 13:03 schreef makaveli_nh het volgende:
tonyje plaatje?? iron maidem, voor zover ik weet is dat geen hiphop
Blues, Klassiek, Metal, Jazz, Triphop. Eigenlijk alles behalve trance en britney achtige dingen
Ik heb niet genoeg aan 1 stijl
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:12 schreef cosmick het volgende:
Tony is gewoon een ouwe rocker
quote:Ook klassiek?
Op dinsdag 17 juni 2003 13:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
hahaha, ik luister naar veel meer dan hiphop.
Blues, Klassiek, Metal, Jazz, Triphop. Eigenlijk alles behalve trance en britney achtige dingenIk heb niet genoeg aan 1 stijl
Ik heb ook zeker niet genoeg aan 1 stijl. Wat ik bijv. nu in de auto heb liggen:
- Aimee Mann (laatste cd)
- Gerry Rafferty (compilatie)
- Van Dik Hout (laatste cd)
- Dandy Warhols (nieuw album)
Maar toch ook wel weer:
- Grandmaster Flash - adventures of ..
- Gang Starr Live In Zwolle '91(bootleg)
- Gang Starr - daily operation
- Chuck Chillout & Kool Chip
- v/a verzamel oldschoolcd
En zelfs heb ik afgelopen vrijdag de cd/dvd van Metallica gekocht... en tering, dat rockt ook wel weer hoor
Wat ik liever niet luister is R&B-achtige troep van bijv. Lisa Maffia ofzo. Of 50 Cents... of dat nummer van Busta Rhyhmes met Maria Carey en natuurlijk de fantasieloze Tiesto-klonen
quote:Afgezien van klassiek kan ik mij hier volledig in vinden, het verschil is dat ik wel genoeg aan een stijl heb om muziek voor aan te schaffen, concentreer ik me op meer, dan kan ik het niet meer bijbenen.
Blues, Klassiek, Metal, Jazz, Triphop. Eigenlijk alles behalve trance en britney achtige dingen
quote:Steeds meer. M'n ouders hebben een gigantische verzameling en ik leen steeds vaker een cd'tje. Schitterende melodielijnen, veel variatie en verrassingen. Dingen die je bij popmuziek niet allemaal evenvaak tegenkomt
Op dinsdag 17 juni 2003 13:47 schreef cosmick het volgende:Ook klassiek?
quote:Ik denk dat dat heel weinig mensen zijn. Er is zoveel goede muziek, maar hiphop blijft altijd zeer speciaal voor mij en daar ben ik blij om
Ik heb ook zeker niet genoeg aan 1 stijl.
quote:
Wat ik liever niet luister is R&B-achtige troep van bijv. Lisa Maffia ofzo. Of 50 Cents... of dat nummer van Busta Rhyhmes met Maria Carey en natuurlijk de fantasieloze Tiesto-klonen
Ik vermoed dat je hier niet de enigste bent
Luister veel garage, drum en base, klassiek, jazz(future), funk, soul (voornamelijk mixtapes en cd's)en natuurlijk..... hiphop veel hiphop
rest is
rock
oude trance 97/99
quote:Ja, drum 'n bass luister ik ook wel regelmatig. Maak ook nog wel 's wat. Nadeel van dnb vind ik, dat als ik het te lang luister, ik er altijd zo opgefokt (
Op dinsdag 17 juni 2003 14:11 schreef Tdc het volgende:
-- drum en base --
Eerst ff lekker actief raken van de beats van Bad Company, daarna weer ff chillen op Gangstarr
Ik wel iig... doe er nu al eeuwen niks meer aan. Kan mijn 'graffiti-ei' wel redelijk kwijt in mijn werk trouwens (grafisch vormgeven/webdesign).
quote:IK !
Op dinsdag 17 juni 2003 14:38 schreef cosmick het volgende:
Onder het motto; leer uw hipfok!ker beter kennen, vraag ik mij of of hier ook mensen met graffiti bezig zijn (geweest)?
kennen jullie gooie cds winkels in R'dam ? Waar ze dan ook dingen uit Japan hebben ?
quote:Een japansche rap-rock groep, "communication" is een vet nummer van ze
Op dinsdag 17 juni 2003 15:44 schreef Tdc het volgende:
ken dat hele dragon ash niet , was dat dan?
quote:Persoonlijk hou ik nooit zo van die crossovers... ik heb liever of rap of rock....
Op dinsdag 17 juni 2003 15:46 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Een japansche rap-rock groep, "communication" is een vet nummer van ze
Maarr.. ik zal er 's een downloadje aan wagen vanavond.
quote:je zou je moeten schamen dat je gangstarr niet kent
Op dinsdag 17 juni 2003 10:57 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Cool
, voor mij is het andersom ik ging 1 keer per jaar naar Nederland..
Ik zie steeds overaal iederen praten over de nieuwe Gangstarr : Ownerz, ik ken Gangstarr eigenlijk bijna niet, moet ik veel verwachten van dat album ? Wat voor style is Gangstarr ?
is de groep van DJ Premier & Guru... heb ze in 1998 live gezien op Drum Rhythm met MOP & Rakim
maarja.. zeker die nieuwe cd checken als hij uit is en alle andere cds ook.. zoals Daily Operation en Momenth of Truth.. of de greatest hits Full Clip
quote:En wat dacht je van de officiele eerste single van Gangstarr.... 'bust the move'
Op dinsdag 17 juni 2003 16:32 schreef Quez het volgende:[..]
je zou je moeten schamen dat je gangstarr niet kent
is de groep van DJ Premier & Guru... heb ze in 1998 live gezien op Drum Rhythm met MOP & Rakim
maarja.. zeker die nieuwe cd checken als hij uit is en alle andere cds ook.. zoals Daily Operation en Momenth of Truth.. of de greatest hits Full Clip
-- edit ---
Voor de liefhebber ff gegoogled en meer info over deze legendarische track:
Artist: Gangstarr
Title: Believe Dat/Bust A Move/To Be A Champion
Label: Wild Pitch - 1987
Prod.: J.V. Johnson/DJ Mark 45 King
The almightly Gangstarr minus Premier is like Burt Reynolds without his wig, but yo here it is. Guru(or as he preferred at the time, Keithy E) sounds hella young, but, even at this early stage, he displays the exceptional microphone skills which were later to elevate him to superhero status. Lyrically, he's not dropping knowledge or kicking wisdom as he does now, he's just styling on the mic like an original b-boy. But as always, he could rhyme about brushing his teeth if he wanted, and still captivate fools with that exceptional flow. Sure, MC's develop with practice, but you have to be born with it to have something to build upon.
This record's all about the lyrics cause musically it ain't saying too much. "Believe Dat" jacks up the Average White Band's "Pick Up The Pieces", replaying part of the break live. Monotonous now, but I guess it sounded fresh back then. The other two cuts are produced by DJ Mark the 45 King and don't really come up to the level of productions he was doing around this time, since Mark was a real innovator in hip-hop. Basically, they're JB's riffs looped continously. If you know your old People 45's (or if you copped out and bought the warp-free reissue LP's) you'll recognise the tracks fairly quickly.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 14:38 schreef cosmick het volgende:
Onder het motto; leer uw hipfok!ker beter kennen, vraag ik mij of of hier ook mensen met graffiti bezig zijn (geweest)?Ik wel iig... doe er nu al eeuwen niks meer aan. Kan mijn 'graffiti-ei' wel redelijk kwijt in mijn werk trouwens (grafisch vormgeven/webdesign).
Dr. Dre ( 11018)
Eminem ( 7881)
Three 6 Mafia ( 6304)
Juvenile ( 4474)
Mystikal ( 4300)
N.W.A. ( 4248)
2Pac ( 3819)
Kid Rock ( 3612)
Lil' Kim ( 3320)
Snoop Dogg ( 3175)
Wyclef Jean ( 3143)
Wu-Tang Clan ( 3140)