abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14889011
quote:
Op zondag 23 november 2003 16:53 schreef Rahl het volgende:
Heb ze alleen in het nederlands gelezen, maar het is inderdaad geniaal, ik ben nu bij no. 15 (Te wapen - Men at Armss) en tot nu toe waren Kleingoderij (Small Gods) en Rollende Prenten (Moving Pictures) mijn favoriete.
Ah, het Terry Pratchett topique is weer leven ingeblazen. Ik lees ze ook in het NL. Heb alle 4 de omnibussen, dus alles tot Witches Abroad. Deze 4 omnibussen zijn nu weer uit de handel helaas, maar ik vraag me af, komen er nieuwe? anders moet ik ze los gaan kopen. Dat doe ik dan maar verder in het engels denk ik.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_14892500
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:19 schreef Mobious het volgende:

[..]

Ah, het Terry Pratchett topique is weer leven ingeblazen. Ik lees ze ook in het NL. Heb alle 4 de omnibussen, dus alles tot Witches Abroad. Deze 4 omnibussen zijn nu weer uit de handel helaas, maar ik vraag me af, komen er nieuwe? anders moet ik ze los gaan kopen. Dat doe ik dan maar verder in het engels denk ik.

Ik heb eens gelezen dat ze niet meer in omnibus vorm gaan verschijnen, geen nieuwe altans. 100% zeker weet ik het niet. Ik lees ze gewoon in het engels, de taalgrappen zijn nog 10x maal leuker
  maandag 24 november 2003 @ 17:29:51 #128
49957 Swami_Twelvinchalami
Spiritual lovemachine.
pi_14892562
Ik heb laatst "Good omens" gelezen, mijn eerste Pratchett-boek.
De humor stond me wel aan, ik denk dat ik binnenkort nog een boek van hem ga kopen.
Maar is het aan te raden om één deel uit de Discworld-reeks te kopen...is elk boek een afzonderlijk verhaal, dat ook zonder kennis van de Discworld-voorgeschiedenis te begrijpen is?
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_14893775
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:29 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Ik heb laatst "Good omens" gelezen, mijn eerste Pratchett-boek.
De humor stond me wel aan, ik denk dat ik binnenkort nog een boek van hem ga kopen.
Maar is het aan te raden om één deel uit de Discworld-reeks te kopen...is elk boek een afzonderlijk verhaal, dat ook zonder kennis van de Discworld-voorgeschiedenis te begrijpen is?
Dit is een schematische voorstelling van de manier waarop je de boeken het best (of iig op een goede manier) kan lezen.

Iedere streng is een serie van een bepaald hoofdpersoon/hoofdpersonen. Zoals Rincewind, de heksen, de wacht, Dood.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_14925088
Ben nu sinds kort ook aangestoken door het Pratchett virus (in het Engels natuurlijk, anders vind ik het toch een beetje nep, hoe goed de vertaling ook is)

Ben begonnen met Reaper Man (zie ook signature ) en ben nu bezig in The Last Continent. Briliante boeken.

Qua woordgrappen doet het me af en toe denken aan Douglas Adams.

-edit- Ik heb trouwens ook ergens alle boeken van de discworld serie als eBook ergens op cd staan

[Dit bericht is gewijzigd door Mr._T-Rex op 25-11-2003 20:03]

Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_16912084
Schopje, nog meer mensen Pratchett aan het lezen?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:42:51 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16912132
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:41 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Schopje, nog meer mensen Pratchett aan het lezen?
Nee, wel net de twee DVD's binnengekregen van Soul Music en Wyrd Sisters. Play.com verkoopt ze voor 6.95 Pond per stuk
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:15:51 #133
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_16913106
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, wel net de twee DVD's binnengekregen van Soul Music en Wyrd Sisters. Play.com verkoopt ze voor 6.95 Pond per stuk

Jij ook al?
pi_16918033
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dit zijn???
Tekenfilms of iets dergelijks?
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:46:20 #135
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_16920050
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:42 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

En dit zijn???

Jep.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:13:09 #136
66444 Lord_Vetinari
pi_16936507
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:42 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

En dit zijn???

Nee, het zijn pareltjes van animatiekunst. Zelfs Terry zelf is er lyrisch over
pi_16936545
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, het zijn pareltjes van animatiekunst. Zelfs Terry zelf is er lyrisch over

Mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld! Hoewel ik recentelijk een fanatiek tegenstander ben geworden van het vertalen van woord naar beeld.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:17:07 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_16936580
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:15 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld! Hoewel ik recentelijk een fanatiek tegenstander ben geworden van het vertalen van woord naar beeld.

Deze zijn echt perfect. Ze volgen de boeken zo goed als letterlijk, hoewel ze het verhaal hier en daar een beetje inkorten. Maar zelfs de gesproken teksten zijn bijna letterlijk.

En Christopher Lee als DEATH is natuurlijk geniaal gecast

pi_16936599
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Christopher Lee in elke scary rol is natuurlijk briljant
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:18:32 #140
66444 Lord_Vetinari
pi_16936611
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Christopher Lee in elke scary rol is natuurlijk briljant

Hij doet alleen de stem maar, hoor...
pi_16937085
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Deze zijn echt perfect. Ze volgen de boeken zo goed als letterlijk, hoewel ze het verhaal hier en daar een beetje inkorten. Maar zelfs de gesproken teksten zijn bijna letterlijk.

* Karboenkeltje knikt goedkeurend. Trouwheid aan het bronmateriaal is goed.
quote:
Lee? LEE??? Aaargh!!! Vervloekt zij mijn blutheid! Is er iemand die je dood wil hebben in ruil voor die DVD's?
pi_16937244
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij doet alleen de stem maar, hoor...

Dat is genoeg. Grappig hoe mensen naar mij luisteren. Ik had het er toevallig laatst over, wie zou je kiezen bij een Discworld verfilming. Lee voor Death en Steve Buscemi als Rincewind, had ik in gedachten. Er is niets mis met typecasten. Ik bedenk me zojuist... Ridcully, Harvey Keitel?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:53:28 #143
66444 Lord_Vetinari
pi_16937401
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:40 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

* Lord_Vetinari knikt goedkeurend. Trouwheid aan het bronmateriaal is goed.
[..]

Lee? LEE??? Aaargh!!! Vervloekt zij mijn blutheid! Is er iemand die je dood wil hebben in ruil voor die DVD's?

LOL.. Mail me even op patricianvetinari@hotmail.com. Ik heb een Soul Music dubbel en misschien ben ik wel genegen de ander voor je te bestellen, als je betrouwbaar genoeg bent
pi_16942029
Oew, die dvd's klinken idd erg kewl.
pi_16942198
Wat Karboenkeltje zegt: de stem is meer dan genoeg. Die man is griezelig all over
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16943426
verkapte tvp
Cool! ik wist niet dat er een animatieserie was nav de boeken! Binnenkort maar eens wat online shops binnenlopen.
En weer een stukje onzinnige proza.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 14:38:52 #147
66444 Lord_Vetinari
pi_16943496
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:36 schreef Mobious het volgende:
verkapte tvp
Cool! ik wist niet dat er een animatieserie was nav de boeken! Binnenkort maar eens wat online shops binnenlopen.
Er is ook geen 'serie'. Alleen Wyrd Sisters en Soul Music zijn in de jaren 90 als animatiefilm gemaakt. Ze zijn toen uitgezonden door (ik meen) ITV of Channel 4.

En het goedkoopst vind je ze op www.play.com.

pi_25018264
The Wee Free Men.....vertaald De Vrijgemaakte Ortjes toch?....ik heb die gehaald en ben nu op 3/4 ongeveer maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om verder te lezen Ik vind het gewoon weinig aan en het taaltje dat ze spreken is hoogst irritant om te lezen, en ik vind er te weinig humor inzitten, maar misschien ontgaat een groot gedeelte van de humor me wel....ik weet het niet....

Als ik later nou nog een Pratchett boek ga halen.....welke kan ik dan het beste nemen? Want ik gun deze schrijver toch nog wel een kans
pi_25018454
Wee Free Men was juist 'n onwijs leuk boekje... Ik heb hem in het Engels gelezen... En het taaltje lijkt gewoon op Schots. De Nac Mac Feegle zijn grappig, want een beetje lomp, en Tiffany is echt een heel apart figuur...
Het vervolg, Hat Full Of Sky, vond ik trouwens een pietsie leuker...

Als dit het enige boek is wat je van Pratchett gelezen hebt, geeft het een verkeerd beeld van de serie. Wee Free Men is, in tegenstelling tot bijna alle andere Discworld boeken, een kinderboek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 10-02-2005 08:15:10 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_25034525
Op de achterkant staat juist dat het niet kinderachtig is.....dat het volwassen blijft....

Nouja zoals ik al die ik geef 'm nog wel een kans, ik haal nog eens een Pratchett boek....maar welke is goed dan om hooked te raken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')