In april werden 27 mensen op het station beroofd. Vorig jaar waren dat er nog 41. De politie pakte in februari, maart en april 29 mensen op voor het verkopen of gebruiken van harddrugs. Vorig jaar waren dat er 48.
Eerder werd al bekend dat het aantal gevallen van zakkenrollen met 70 procent was afgenomen. Zakkenrollers zijn de laatste maanden echter weer iets actiever. De afname is nu 50 procent in vergelijking met vorig jaar.
H. Veeneman, bij de politie belast met de veiligheid rond het station, reageerde zaterdag tevreden op de prestaties. Volgens Veeneman is de afname van de overlast toe te schrijven aan het verscherpte toezicht rond het station. Overal hangen bewakingscamera's en er lopen meer toezichthouders op straat.
De politie werkt in dit project samen met personeel van het plaatselijke openbaarvervoerbedrijf RET, spoorwegpolitie, medewerkers van stadstoezicht en de NS. ,,Continu aanwezig zijn en mensen aanspreken blijkt goed te werken'', aldus Veeneman.
quote:Dat is het enige wat de veiligheid beïnvloedt?
Op zondag 15 juni 2003 00:58 schreef Misanthroopia het volgende:
Beleid van Leefbaar Rotterdam werpt kennelijk vruchten af?
Dit is trouwens niet alleen LR-beleid, CDA en VVD doen ook mee aan dit college.
quote:Jij denkt dat er ideale samenleving bestaat waar nooit meer iets akeligs gebeurt?
Op zondag 15 juni 2003 01:00 schreef Koos Voos het volgende:
'In april werden 27 mensen op het station beroofd'...ja gaat lekker.. maar toch nog 27 teveel !
quote:Nou de ideale samenleving wel, maar die utopie zullen we wel niet bereiken..
Op zondag 15 juni 2003 01:10 schreef SCH het volgende:[..]
Jij denkt dat er ideale samenleving bestaat waar nooit meer iets akeligs gebeurt?
quote:Dat wil toch niet zeggen dat we er niet naar moeten streven ?
Op zondag 15 juni 2003 01:11 schreef Maerycke het volgende:
Nou de ideale samenleving wel, maar die utopie zullen we wel niet bereiken..
quote:Mwah, je kunt ook gewoon realistisch zijn. Als je bij dergelijke verbeteringen zoals hier op het CS als belangrijkste punt hoort: maar het is nog steeds geen 0 dat lijkt me dat weinig bemoedigend.
Op zondag 15 juni 2003 01:12 schreef Gil-galad het volgende:
Dat wil toch niet zeggen dat we er niet naar moeten streven ?
quote:Uiteraard zeg ik dat niet, maar helemaal realistisch is het niet om zoiets te verwachten van de samenleving..
Op zondag 15 juni 2003 01:12 schreef Gil-galad het volgende:[..]
quote:Maar dan is het wel een stap in de goede richting, nietwaar?
Op zondag 15 juni 2003 01:13 schreef SCH het volgende:
Mwah, je kunt ook gewoon realistisch zijn. Als je bij dergelijke verbeteringen zoals hier op het CS als belangrijkste punt hoort: maar het is nog steeds geen 0 dat lijkt me dat weinig bemoedigend.
quote:Oh zeker, volgens mij gaat het best goed in Rotterdam op veel van die veiligheidspunten en ik ben niet te beroerd om te erkennen dat Leefbaar Rotterdam daar een bijdrage aan levert. Al was het beleid ook al in gang gezet trouwens.
Op zondag 15 juni 2003 01:14 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Maar dan is het wel een stap in de goede richting, nietwaar?
Maar het is volgens mij beter om de vooruitgang te benadrukken; dat wat er wel is bereikt, en niet datgene wat nog fout gaat.
quote:Mwah. Het probleem van dat beleid is alleen wel dat de ellende zich verplaatst van het CS zelf naar de omliggende wijken. En daar ben ik zelf niet zo blij mee eigenlijk
Op zondag 15 juni 2003 01:16 schreef SCH het volgende:
Maar het is volgens mij beter om de vooruitgang te benadrukken; dat wat er wel is bereikt, en niet datgene wat nog fout gaat.
zijn ook de trams een stuk veiliger geworden
quote:Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over probleemverplaatsing, maar over het oplossen er van
Op zondag 15 juni 2003 11:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nou, dan hebben ze toch woord gehouden, dat LR.
quote:Ben jij een kloon van mij? Dat wou ik net zeggen.
Op zondag 15 juni 2003 01:12 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik ben overigens ook benieuwd naar de cijfers van omliggende buurten, want als het zich verplaatst, dan ben je ook niet echt goed bezig.
quote:Laat eens cijfers zien over die verplaatsing dan.
Op zondag 15 juni 2003 11:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over probleemverplaatsing, maar over het oplossen er van
.
quote:Heb je daar cijfers van?
Op zondag 15 juni 2003 11:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over probleemverplaatsing, maar over het oplossen er van
.
quote:Mag ik ook gewoon uit m'n raam kijken?
Op zondag 15 juni 2003 12:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Laat eens cijfers zien over die verplaatsing dan.
Het aantal zwervers die hier nu langs de singel rondzwalken is het laatste jaar flink toegenomen. Het aantal ingetikte autoramen idem. En sinds het CS + omliggende straten met camera's beveiligd worden worden de klanten van de drugsrunnertjes een stukje verder meegenomen. Zodat het dealen zich nu verplaatst heeft tot midden in de woonwijken (En voor de scholen)
Ik kan dat niet echt een positieve ontwikkeling noemen.
Maar dat zul je wel weer zielig vinden voor die arme junkies.
quote:Neen LR heeft niet woord gehouden de hele criminaliteit in heel Rotterdam is hetzelfde gebleven. Ze jagen de criminelen bij het centraal station weg en die duiken bij een ander pleintje weer op. Dat is niet problemen oplossen maar verplaatsen
Op zondag 15 juni 2003 11:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nou, dan hebben ze toch woord gehouden, dat LR.
quote:Hier de link mensen: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26671
Op zondag 15 juni 2003 18:07 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Neen LR heeft niet woord gehouden de hele criminaliteit in heel Rotterdam is hetzelfde gebleven. Ze jagen de criminelen bij het centraal station weg en die duiken bij een ander pleintje weer op. Dat is niet problemen oplossen maar verplaatsen
quote:Jongen wanneer nou eens naar de feiten kijken inplaats van wat leuk klinkt?
Op zondag 15 juni 2003 16:21 schreef Pennypacker het volgende:
Dan moet je de gemeente attenderen op het feit dat er junks in je wijk rondlopen en vragen of ze misschien zo vriendelijk willen zijn jouw wijk ook even schoon te vegen. En als je wil dat het probleem zich niet steeds verplaatst moet je eens gaan nadenken over een beleid dat de junks van de straat haalt en ze verplicht laat afkicken. Desnoods flikkeren ze alle junks in een heropvoedingskamp, dan is je wijk tenminste verschoond van vieze spuiten en een hoop criminaliteit.Maar dat zul je wel weer zielig vinden voor die arme junkies.
Repressieve maatregelen, zoals sommige politici en poltieke partijen dat willen, strafkampen, zware gevangenisstraffen, een streng gevangenisregime, korting op uitkeringen, strenge controles van de sociale diensten, verplicht afkicken et cetera zijn ook geen oplossing en spelen alleen maar de gnuivende internationale drugsmafia in de kaart. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat door strengere maatregelen, het gebruik gaat stijgen; dat weet inmiddels iedere drugsdeskundige. Het risico wordt groter; het gebruik wordt aantrekkelijker.
Verplicht afkicken werkt ook niet. Het gevolg is dat het gebruik in het verborgene zal plaatsvinden en nog spannender wordt. Afkicken is niet zo moeilijk, als de gebruiker het maar zelf wil. Hij moet niet alleen bereid zijn om drie dagen pijn te lijden, maar hij moet ook afscheid nemen van een wereld waarin hij thuis is, en waarin hij, als hij gebruik heeft, zich lekker voelt. Om dat te kunnen opgeven moet er iets voor hem tegenover kunnen staan. Enerzijds het besef; ik ga eraan als ik ermee doorga. Maar er moet ook een alternatief zijn; de gebruiker moet uitzicht hebben op een nieuw bestaan, anders is het voor hem zinloos om te stoppen.
(http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/heroine.htm)
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 15-06-2003 19:38]
quote:Goh en als iemand als Jeukaanmenaat uit zijn raam kijkt en dat als "bewijs" aanlevert, dan krijg je reacties als "ja dat jij je er aan stoort, dat jij dat in jouw buurtje ziet, wil nog niet zeggen dat het een echt probleem of schering en inslag is, je overdrijft weer eens, man" of iets in die trant
Op zondag 15 juni 2003 12:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Mag ik ook gewoon uit m'n raam kijken?
Het aantal zwervers die hier nu langs de singel rondzwalken is het laatste jaar flink toegenomen. Het aantal ingetikte autoramen idem. En sinds het CS + omliggende straten met camera's beveiligd worden worden de klanten van de drugsrunnertjes een stukje verder meegenomen. Zodat het dealen zich nu verplaatst heeft tot midden in de woonwijken (En voor de scholen)
Ik kan dat niet echt een positieve ontwikkeling noemen.
Leuk toch weer
quote:Jeukaanmenaat probeert zijn situatie altijd voor te doen als tekenend voor de rest van Nederland, JMG doelt op iets anders, namelijk een zichtbare verplaatsing van problemen in zijn stad.
Op zondag 15 juni 2003 18:24 schreef milagro het volgende:[..]
Goh en als iemand als Jeukaanmenaat uit zijn raam kijkt en dat als "bewijs" aanlevert, dan krijg je reacties als "ja dat jij je er aan stoort, dat jij dat in jouw buurtje ziet, wil nog niet zeggen dat het een echt probleem of schering en inslag is, je overdrijft weer eens, man" of iets in die trant
Leuk toch weer
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:25 schreef gelly het volgende:[..]
Jeukaanmenaat probeert zijn situatie altijd voor te doen als tekenend voor de rest van Nederland, JMG doelt op iets anders, namelijk een zichtbare verplaatsing van problemen in zijn stad.
Dat doet Jeukaanmenaat helemaal niet, hij zegt dat OMDAT JIJ het niet in het Noorden zo beleeft, dat dat NIET betekent dat het in ZIJN omgeving niet zo is en te bagatelliseren valt..
En als de randstad op een gegeven moment te druk wordt, dan zal ook DAAR om DIE reden het probleem zich verplaatsen naar andere delen van Nederland, zoals dat in Rotterdam dus volgens JMG ook gebeurt
Selectieve perceptie.
Zelfde als een extreem rechtse jongen die Negatieve berichten over allochtonen onthoud en Positieve berichten over allochtonen niet onthoud of wegwuifd met de argumentatie van de media zijn allemaal links
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 15-06-2003 19:37]
quote:Je kunt wel veel kapitalen GEBRUIKEN maar daar word je verhaal echt NIET sterker door
Op zondag 15 juni 2003 18:30 schreef milagro het volgende:[..]
Dat doet Jeukaanmenaat helemaal niet, hij zegt dat OMDAT JIJ het niet in het Noorden zo beleeft, dat dat NIET betekent dat het in ZIJN omgeving niet zo is en te bagatelliseren valt..
En als de randstad op een gegeven moment te druk wordt, dan zal ook DAAR om DIE reden het probleem zich verplaatsen naar andere delen van Nederland, zoals dat in Rotterdam dus volgens JMG ook gebeurt
Ik woon ook in de randstad, net als veel anderen hier, en ervaar het totaal anders als Jeuk en anderen, het gaat absoluut wel om een subjectieve beleving. En bovendien heeft het niet zoveel met de randstad en de regio te maken, een kleinere plaats in het Noorden heeft minder inwoners en minder allochtonen, maar de verhoudingen verschillen niet zoveel.
Blijkbaar brengt JMG het iets anders dan Jeuk.
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:25 schreef gelly het volgende:[..]
Jeukaanmenaat probeert zijn situatie altijd voor te doen als tekenend voor de rest van Nederland, JMG doelt op iets anders, namelijk een zichtbare verplaatsing van problemen in zijn stad.
Goed, aangezien JMG zijn eigen beleving van het crimineler worden van zijn buurt als zijnde waar wordt aangenomen, wordt ook de islamitisering van mijn buurt voor waar aangenomen neem ik aan?
quote:Wederom gelul. Den Haag, Amsterdam en Rotterdam zitten rond de 50% allochtonen, geen ENKELE stad in het noorden heeft dergelijke verhoudingen. Niet eens in de buurt ervan!
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef SCH het volgende:[..]
En bovendien heeft het niet zoveel met de randstad en de regio te maken, een kleinere plaats in het Noorden heeft minder inwoners en minder allochtonen, maar de verhoudingen verschillen niet zoveel.
quote:En die islamisering ervaar jij als negatief?
Op zondag 15 juni 2003 21:18 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Damn, ik wist dat je vaak noodsprongen gebruikte als je jezelf weer eens klem hebt geluld, maar dit is toch typerend.Goed, aangezien JMG zijn eigen beleving van het crimineler worden van zijn buurt als zijnde waar wordt aangenomen, wordt ook de islamitisering van mijn buurt voor waar aangenomen neem ik aan?
quote:Dat is van begin maart, het is nu bijna juli
Op zondag 15 juni 2003 18:10 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Hier de link mensen: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26671
quote:Klopt. Maar je hebt wel enkele wijken in de steden in het noorden waar wel die verhoudingen zijn.
Op zondag 15 juni 2003 21:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Wederom gelul. Den Haag, Amsterdam en Rotterdam zitten rond de 50% allochtonen, geen ENKELE stad in het noorden heeft dergelijke verhoudingen. Niet eens in de buurt ervan!
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Wederom gelul. Den Haag, Amsterdam en Rotterdam zitten rond de 50% allochtonen, geen ENKELE stad in het noorden heeft dergelijke verhoudingen. Niet eens in de buurt ervan!
quote:begon goed..begint al wat 'linkser' te worden... (bouw super-moskee!)
Op zondag 15 juni 2003 21:07 schreef ub40_bboy het volgende:
Dus mensen wat vinden jullie van het Leefbaar Rotterdam beleid?
quote:Absoluut, de islam heeft geen enkel positief punt te brengen aan het Westen. Integendeel zelfs, het enige dat de islam brengt is een nieuwe verzuiling en terug naar de middeleeuwen, waar we net vandaan kwamen. Als in de supermarkt iedere kassieren een hoofddoek draagt en alcohol en varkensvlees niet meer verkocht wordt, dan is dat EXTREEM negatief, en gewoon het mij opleggen van islamitische gewoonten. Ik kom vanaf nu niet meer in die supermarkt dus. Mooi niet.
Op zondag 15 juni 2003 21:20 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
En die islamisering ervaar jij als negatief?
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:21 schreef SCH het volgende:[..]
Sommige buurten toch echt wel. In de randstad gaat het ook om buurten. Er zijn nog steeds buurten in de 4 grote steden waar nauwelijks een allochtoon komt.
quote:Jij denkt dat de politiek in 3,5 maand enorme veranderingen doorvoert. LR zegt zelf dat het allemaal nogal tegenvalt in de praktijk en dat ze (te) veel beloofd hebben. Ik zeg niet dat ze het slecht doen, maar de makkelijke manier waarop ze zeiden de boel even op te lossen, is natuurlijk fake geweest. Geeft niet, het gaat om de langere termijn. Maar de meeste uitstraling komt nog altijd van Opstelten en niet van Sorensen en co, die toch vooral opvallen door onderlinge struggle. Van de power van De Faria is ook niet veel meer over. Alleen Pastors haalt een voldoende imo.
Op zondag 15 juni 2003 21:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is van begin maart, het is nu bijna juli
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:22 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Absoluut, de islam heeft geen enkel positief punt te brengen aan het Westen. Integendeel zelfs, het enige dat de islam brengt is een nieuwe verzuiling en terug naar de middeleeuwen, waar we net vandaan kwamen. Als in de supermarkt iedere kassieren een hoofddoek draagt en alcohol en varkensvlees niet meer verkocht wordt, dan is dat EXTREEM negatief, en gewoon het mij opleggen van islamitische gewoonten. Ik kom vanaf nu niet meer in die supermarkt dus. Mooi niet.
quote:Het gaat niet om een stad, het gaat om de verhoudingen. Er zijn in Rotterdam ook Nederlanders die vrijwel nooit een allochtoon zien. En er zijn in het noorden mensen die voornamelijk allochtonen zien.
Op zondag 15 juni 2003 21:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
![]()
Het gaat om een HELE stad!
Geen ENKELE stad in het Noorden heeft 50% allochtoon. Nogal logisch ook, aangezien er in het noorden geen echte steden zijn. Ze zitten allemaal onder de 200.000 inwoners. Dat noem ik geen stad maar een groot dorp.
Jij wilt het zo graag tot jouw probleem maken en de rest moet zijn bek houden, zo is het nou eenmaal niet.
quote:Dus jij ervaart het anders, niet als negatief, fijn toch, Utrecht is Den Haag niet
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef SCH het volgende:[..]
Je kunt wel veel kapitalen GEBRUIKEN maar daar word je verhaal echt NIET sterker door
Ik woon ook in de randstad, net als veel anderen hier, en ervaar het totaal anders als Jeuk en anderen, het gaat absoluut wel om een subjectieve beleving. En bovendien heeft het niet zoveel met de randstad en de regio te maken, een kleinere plaats in het Noorden heeft minder inwoners en minder allochtonen, maar de verhoudingen verschillen niet zoveel.
Blijkbaar brengt JMG het iets anders dan Jeuk.
JMG brengt het hetzelfde, maar Jeuk heeft een onterechte reputatie bij lieden zoals jij
Het gaat er dus duidelijk niet om wat er gezegd wordt, maar wie het zegt
quote:Domme demagogie en vooral angst.
Op zondag 15 juni 2003 21:22 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Absoluut, de islam heeft geen enkel positief punt te brengen aan het Westen. Integendeel zelfs, het enige dat de islam brengt is een nieuwe verzuiling en terug naar de middeleeuwen, waar we net vandaan kwamen. Als in de supermarkt iedere kassieren een hoofddoek draagt en alcohol en varkensvlees niet meer verkocht wordt, dan is dat EXTREEM negatief, en gewoon het mij opleggen van islamitische gewoonten. Ik kom vanaf nu niet meer in die supermarkt dus. Mooi niet.
quote:Ja, om de verzuiling tegen te gaan moeten we het debat aangaan met deze mensen. En het is goed dat er een aantal Moslims opstaat, die vinden dat de islamitische cultuur zich meer moet aanpassen. Zo is ooit in de jaren 50 ook de verzuiling tegen gegaan door Nederlandse mensen die de streng christelijke opvattingen bekritiseerden,.
quote:Jij begint steeds meer je mening op te dringen- en altijd weer te zeggen: ik heb het zo niet gezegd, ik had het niet over de islam. Walgelijk. Jeuk heeft wel laten blijken hoe hij tegenover de islam staat en dat er niet over valt te praten inderdaad, en hij zegt het heel anders dan JMG. Die constateert iets zonder grove veroordelingen en scheldkannonades.
Op zondag 15 juni 2003 21:26 schreef milagro het volgende:[..]
Dus jij ervaart het anders, niet als negatief, fijn toch, Utrecht is Den Haag niet
JMG brengt het hetzelfde, maar Jeuk heeft een onterechte reputatie bij lieden zoals jij
Het gaat er dus duidelijk niet om wat er gezegd wordt, maar wie het zegt
quote:Ja als je niet buiten komt
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef SCH het volgende:[..]
Het gaat niet om een stad, het gaat om de verhoudingen. Er zijn in Rotterdam ook Nederlanders die vrijwel nooit een allochtoon zien. En er zijn in het noorden mensen die voornamelijk allochtonen zien.
quote:En omdat jij het niet als probleen ervaart, moet de rest maar zijn bek houden, zo is het nu eenmaal niet.
Jij wilt het zo graag tot jouw probleem maken en de rest moet zijn bek houden, zo is het nou eenmaal niet.
quote:Ik kom ze dagelijks tegen.
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef SCH het volgende:
Er zijn in Rotterdam ook Nederlanders die vrijwel nooit een allochtoon zien.
quote:Ik had het niet over de Islam in dat andere topic, SCH, wind je niet zo op, je begint dingen door elkaar te halen nu
Op zondag 15 juni 2003 21:28 schreef SCH het volgende:[..]
Jij begint steeds meer je mening op te dringen- en altijd weer te zeggen: ik heb het zo niet gezegd, ik had het niet over de islam. Walgelijk. Jeuk heeft wel laten blijken hoe hij tegenover de islam staat en dat er niet over valt te praten inderdaad, en hij zegt het heel anders dan JMG. Die constateert iets zonder grove veroordelingen en scheldkannonades.
Oh en hier ook niet trouwens
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 15-06-2003 21:31]
quote:Je gaat nu echt racistisch doen?
Op zondag 15 juni 2003 21:28 schreef milagro het volgende:[..]
Ja als je niet buiten komt
![]()
en zelfs dan niet want dan komen er enkelen wel ongevraagd bij jou op visite
quote:Het is eerder andersom tegenwoordig. Als je geen teringhekel aan de islam of aan allochtonen hebt, dan ben je geen goede Nederlander. Ik ga gewoon niet mee in jouw platte wereldbeeld
En omdat jij het niet als probleen ervaart, moet de rest maar zijn bek houden, zo is het nu eenmaal niet.
quote:De leugen der ontkenning staat met neonletters op je voorhoofd geschreven
Op zondag 15 juni 2003 21:30 schreef milagro het volgende:
Ik had het niet over de Islam in dat andere topic, SCH, wind je niet zo op, je begint dingen door elkaar te halen nu
quote:Jij bent albert heijn medewerker zeg je zelf. En je kan mij niet vertellen dat de albert heijn daar geen drank en varkensvlees meer verkoopt. Ik ben zelf laatst nog in Amsterdam West geweest bij de Albert heijn en ze verkochten daar nog gewoon alles.
quote:Pardon? Quote me maar dan, waar ik het over de Islam heb als zijnde oorzaak of ergenis in dit topic
Op zondag 15 juni 2003 21:30 schreef SCH het volgende:[..]
De leugen der ontkenning staat met neonletters op je voorhoofd geschreven
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:32 schreef milagro het volgende:[..]
Pardon? Quote me maar dan, waar ik het over de Islam heb in dit topic
wacht op nieuwe ontkenning
quote:Nu ben je elk realiteitsgevoel kwijt. Rotterdam is voor NLe begrippen groot, maar niet zo groot. Alexanderpolder ligt vlakbij het centrum...
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef SCH het volgende:[..]
Er zijn in Rotterdam ook Nederlanders die vrijwel nooit een allochtoon zien.
quote:racistisch
Op zondag 15 juni 2003 21:30 schreef SCH het volgende:[..]
Je gaat nu echt racistisch doen?
[..]Het is eerder andersom tegenwoordig. Als je geen teringhekel aan de islam of aan allochtonen hebt, dan ben je geen goede Nederlander. Ik ga gewoon niet mee in jouw platte wereldbeeld
Oh my God..
je bent echt lachwekkend
quote:Nieuwe ontkenning.
Op zondag 15 juni 2003 21:33 schreef milagro het volgende:[..]
racistisch
Oh my God..
je bent echt lachwekkend
quote:Nee, ik ben geen AH medewerker. Maar de buurtsuper bij mij werd overgenomen door een moslim en haalde per direct het varkensvlees en de alcohol uit zijn assortiment, net zoals de snackbar die door Turken werd overgenomen. Dat is gewoon islamitisering, klaar.
Op zondag 15 juni 2003 21:31 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Jij bent albert heijn medewerker zeg je zelf. En je kan mij niet vertellen dat de albert heijn daar geen drank en varkensvlees meer verkoopt. Ik ben zelf laatst nog in Amsterdam West geweest bij de Albert heijn en ze verkochten daar nog gewoon alles.
quote:Ach man - er zijn genoeg buurten waar nauwelijks tot geen allochtonen wonen - en ook daar heet het Rotterdam. Of zijn wel al zover dat allochtonen ook sterk in de goudkust vertegenwoordigd zijn?
Op zondag 15 juni 2003 21:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nu ben je elk realiteitsgevoel kwijt. Rotterdam is voor NLe begrippen groot, maar niet zo groot. Alexanderpolder ligt vlakbij het centrum...
quote:Dan flikker je toch op, als je zo bang bent.
Op zondag 15 juni 2003 21:34 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee, ik ben geen AH medewerker. Maar de buurtsuper bij mij werd overgenomen door een moslim en haalde per direct het varkensvlees en de alcohol uit zijn assortiment, net zoals de snackbar die door Turken werd overgenomen. Dat is gewoon islamitisering, klaar.
En als zelfs in de Konmar (Den Haag Megastores) IEDERE kassiere een hoofddoek opheeft, gaat dat mij te ver. VEELS te ver. En de grens is bereikt bij mij...
quote:NEE!
Op zondag 15 juni 2003 21:32 schreef SCH het volgende:[..]
Het gaat over de islam dat topic, dus heb jij het er ook over. Als je zegt 'die cultuur' - bedoel je :de moslimcultuur.
wacht op nieuwe ontkenning
Ik heb het niet over de Koran, maar EEN heilig boek.
Die verschijnselen zie je in meer gesloten culturen, waar mannen de dienst uit maken en waar iedere moderniteit in opvattingen angstvallig buiten de deur gehouden wordt.
Jij moet beter lezen en je niet zo laten leiden door misplaatste aannames wat mijn persoon betreft.
quote:Hij verkoopt die producten niet omdat hij dat niet wil vanwege zijn geloof. En jij vindt dan dat een individu zich moet zetten naar jouw wensen??
Op zondag 15 juni 2003 21:34 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee, ik ben geen AH medewerker. Maar de buurtsuper bij mij werd overgenomen door een moslim en haalde per direct het varkensvlees en de alcohol uit zijn assortiment, net zoals de snackbar die door Turken werd overgenomen. Dat is gewoon islamitisering, klaar.
En als zelfs in de Konmar (Den Haag Megastores) IEDERE kassiere een hoofddoek opheeft, gaat dat mij te ver. VEELS te ver. En de grens is bereikt bij mij...
quote:Het ergste is nog dat ie een programma doet bij de radio.
Op zondag 15 juni 2003 21:33 schreef milagro het volgende:[..]
racistisch
Oh my God..
je bent echt lachwekkend
Ik dacht dat objectiviteit regel nummer 1 was voor 'journalisten'.
Die regel is nogal aan inflatie onderhevig zie ik...
quote:wat is daar racistisch aan
Op zondag 15 juni 2003 21:34 schreef SCH het volgende:[..]
Nieuwe ontkenning.
"Ze komen ongevraagd bij je thuis" - nee hoor, dat gaat over kamelen zeker?
quote:In rotterdam is al meer dan de helft van de inwoners allochtoon.
Op zondag 15 juni 2003 21:21 schreef SCH het volgende:[..]
Sommige buurten toch echt wel. In de randstad gaat het ook om buurten. Er zijn nog steeds buurten in de 4 grote steden waar nauwelijks een allochtoon komt.
Hiermee geef ik niemand gelijk of ongelijk in een discussie, welke ik ook niet gevolgd heb, maar ik ben wel met meneer jeukende naad eens dat regio Rdam niet te vergelijken is met Noordelijke steden.
Kort geleden was ik een weekend in Groningen, midden in het centrum.... Ik heb het hele weekend 1 allochtooon gezien. Daarnaast viel het mij ook op dat jonge vrouwen midden in de nacht rustig op de fiets ALLEEN door de stad fietste.
Beide beelden zijn ONDENKBAAR in het centrum van Rotterdam
quote:Dus ik heb mij maar aan te passen aan zijn geloof?
Op zondag 15 juni 2003 21:37 schreef Chadi het volgende:[..]
Hij verkoopt die producten niet omdat hij dat niet wil vanwege zijn geloof. En jij vindt dan dat een individu zich moet zetten naar jouw wensen??
quote:Hij mag zelf weten wat hij verkoopt zeg. Waar bemoei je je mee?
Op zondag 15 juni 2003 21:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dus ik heb mij maar aan te passen aan zijn geloof?
Islamitisering dus. Hij hoeft geen varkensvlees te vreten en geen alcohol te drinken, hij hoeft het alleen maar te verkopen. Ik gebruik ook geen blastchillers maar ik verkoop ze wel.
quote:Ja Japie slaat weer eens door
Op zondag 15 juni 2003 21:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het ergste is nog dat ie een programma doet bij de radio.
Ik dacht dat objectiviteit regel nummer 1 was voor 'journalisten'.
Die regel is nogal aan inflatie onderhevig zie ik...
quote:Ehmz, mag ik van jou even de namen van die buurten?
Op zondag 15 juni 2003 21:35 schreef SCH het volgende:[..]
Ach man - er zijn genoeg buurten waar nauwelijks tot geen allochtonen wonen - en ook daar heet het Rotterdam. Of zijn wel al zover dat allochtonen ook sterk in de goudkust vertegenwoordigd zijn?
quote:Rotterdam heeft een goudkust?
Ach man - er zijn genoeg buurten waar nauwelijks tot geen allochtonen wonen - en ook daar heet het Rotterdam. Of zijn wel al zover dat allochtonen ook sterk in de goudkust vertegenwoordigd zijn?
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:37 schreef milagro het volgende:Jij moet beter lezen en je niet zo laten leiden door misplaatste aannames wat mijn persoon betreft.
De sukkels
quote:Mooi, dan mag ik ook zelf weten dat ik niet meer bij die winkel kom.
Op zondag 15 juni 2003 21:41 schreef SCH het volgende:[..]
Hij mag zelf weten wat hij verkoopt zeg. Waar bemoei je je mee?
En waarom niet? Door islamitisatie. Punt. Geef het nou maar gewoon toe.
quote:Hij mag dat niet van zijn geloof.
Op zondag 15 juni 2003 21:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dus ik heb mij maar aan te passen aan zijn geloof?
Islamitisering dus. Hij hoeft geen varkensvlees te vreten en geen alcohol te drinken, hij hoeft het alleen maar te verkopen. Ik gebruik ook geen blastchillers maar ik verkoop ze wel.
quote:Tuurlijk - dan kom je er toch niet. Wie ligt daar nou wakker van?
Op zondag 15 juni 2003 21:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Mooi, dan mag ik ook zelf weten dat ik niet meer bij die winkel kom.
Er is maar 1 snackbar in Rotterdam????
quote:Jij kent je stad niet al te goed...
Op zondag 15 juni 2003 21:41 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Rotterdam heeft een goudkust?
Je begint steeds dommer te lullen, he Jaap?
quote:Nee, ik moet MIJZELF dus aanpassen aan ISLAMITISCHE regels. En dat vertik ik, 1000%. Nog liever dood dan dat ik mij daartoe zal laten aanzetten. Never!
Op zondag 15 juni 2003 21:42 schreef Chadi het volgende:[..]
Hij mag dat niet van zijn geloof.
wat jij doet is jouw zaak en als je toch wil dat er varkens vlees komt en bier moet je zelf een zaak openen. Jij hoeft je niet aan te passen aan zijn geloof je kan naar andere winkels gaan. Hij hoeft zich niet aan te passen aan jouw wensen.
quote:1. Ik woon in Den Haag, niet in Rotterdam.
Op zondag 15 juni 2003 21:45 schreef SCH het volgende:[..]
Jij kent je stad niet al te goed...
Tuurlijk heeft Rotterdam een goudkust, net als iedere grote stad.
quote:Waar moet je je dan aan aanpassen?
Op zondag 15 juni 2003 21:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee, ik moet MIJZELF dus aanpassen aan ISLAMITISCHE regels. En dat vertik ik, 1000%. Nog liever dood dan dat ik mij daartoe zal laten aanzetten. Never!
quote:Een Chinees verkoopt toch ook geen hutspot??
Op zondag 15 juni 2003 21:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Mooi, dan mag ik ook zelf weten dat ik niet meer bij die winkel kom.
Enne, denk aan je bloeddruk
.
quote:Het is ISLAMITISERING van die winkel. Van de hele buurt, aangezien steeds meer NLe winkels failliet gaan en overgenomen worden door Turkan-supermarkt en Izmir-Islamtische slagerij.
Op zondag 15 juni 2003 21:46 schreef SCH het volgende:[..]
Waar moet je je dan aan aanpassen?
Hij verbiedt je toch niet alcohol te drinken.
quote:Hoezo aanpassen??
Nee, ik moet MIJZELF dus aanpassen aan ISLAMITISCHE regels. En dat vertik ik, 1000%. Nog liever dood dan dat ik mij daartoe zal laten aanzetten. Never!
Het staat je vrij om naar een andere zaak te gaan.
quote:Nee je hoeft je niet aan zijn regels aan te passen net zo min als hij zich aan JOUW wensen aan moet passen. Hij is een idividu en mag zelf beslissen wat hem dunkt en dat hoeft jou niet te dunken. En als je zelfmoord wil plegen zijn er zat hoge gebouwen in Rotterdam.
quote:Dan zit er idd niets anders op dan aanpassen.
Op zondag 15 juni 2003 21:47 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het is ISLAMITISERING van die winkel. Van de hele buurt, aangezien steeds meer NLe winkels failliet gaan en overgenomen worden door Turkan-supermarkt en Izmir-Islamtische slagerij.
Of je moet op het platteland gaan wonen.
quote:Ik zit nog steeds te wachten op die buurten in Rotterdam waar volgens jou geen allochtonen wonen...
Op zondag 15 juni 2003 21:45 schreef SCH het volgende:[..]
Jij kent je stad niet al te goed...
Tuurlijk heeft Rotterdam een goudkust, net als iedere grote stad.
quote:Wat denk je zelf?
Op zondag 15 juni 2003 21:49 schreef schatje het volgende:[..]
Dan zit er idd niets anders op dan aanpassen.
quote:Ja ik ook, hij mag die in Den Haag ook even opnoemen.
Op zondag 15 juni 2003 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik zit nog steeds te wachten op die buurten in Rotterdam waar volgens jou geen allochtonen wonen...
quote:Duh, je overdrijft gewoon>>alle caissières een hoofddoek
Op zondag 15 juni 2003 21:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Wat denk je zelf?
,
.
Maar ik ben blij dat je toegeeft dat NLers gedwongen worden zich aan islamitische gebruiken aan te passen, of op moeten krassen.
Zo is het tegenwoordig in de NLe grote steden...
quote:Dat geloof je niet? Ik zweer het op het graf van mijn moeder.
Op zondag 15 juni 2003 21:54 schreef schatje het volgende:[..]
Duh, je overdrijft gewoon>>alle caissières een hoofddoek
![]()
![]()
.
Goed, even serieus. Wat als ik fotos maak? Of kom even kijken, vanaf Amsterdam CS is het 20 minuten naar Den Haag Hollands Spoor, en daar liggen de Megastores. Kan je zelf in die Konmar kijken.
quote:Nederland is een vrij land je mag hier alles verkopen wat legaal is maar je bent niet verplicht om iets te verkopen waar jij geen goed gevoel bij hebt om welke reden dan ook. Als je je niet aan de Nederlandse regels kan aanpassen wat betreft vrijheid moet je inderdaad opkrassen naar een land waar jij anderen kan dwingen om dingen te verkopen die jij wil.
Op zondag 15 juni 2003 21:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Wat denk je zelf?
,
.
Maar ik ben blij dat je toegeeft dat NLers gedwongen worden zich aan islamitische gebruiken aan te passen, of op moeten krassen.
Zo is het tegenwoordig in de NLe grote steden...
quote:Duidelijk, islamitisering vindt dus plaats.
Op zondag 15 juni 2003 22:00 schreef Chadi het volgende:[..]
Nederland is een vrij land je mag hier alles verkopen wat legaal is maar je bent niet verplicht om iets te verkopen waar jij geen goed gevoel bij hebt om welke reden dan ook. Als je je niet aan de Nederlandse regels kan aanpassen wat betreft vrijheid moet je inderdaad opkrassen naar een land waar jij anderen kan dwingen om dingen te verkopen die jij wil.
quote:Oke, ik geloof je wel.
Op zondag 15 juni 2003 22:00 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat geloof je niet? Ik zweer het op het graf van mijn moeder.
Goed, even serieus. Wat als ik fotos maak? Of kom even kijken, vanaf Amsterdam CS is het 20 minuten naar Den Haag Hollands Spoor, en daar liggen de Megastores. Kan je zelf in die Konmar kijken.
En je zit zeker aan het bier??
quote:Beetje domme redenering. Dus wij moeten onze cultuur maar verkwanselen, omdat het 'legaal' is, en 'men' er geen goed gevoel bij heeft.
Op zondag 15 juni 2003 22:00 schreef Chadi het volgende:[..]
Nederland is een vrij land je mag hier alles verkopen wat legaal is maar je bent niet verplicht om iets te verkopen waar jij geen goed gevoel bij hebt om welke reden dan ook. Als je je niet aan de Nederlandse regels kan aanpassen wat betreft vrijheid moet je inderdaad opkrassen naar een land waar jij anderen kan dwingen om dingen te verkopen die jij wil.
quote:Waar ben je nu bang voor??
Op zondag 15 juni 2003 22:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Duidelijk, islamitisering vindt dus plaats.
quote:Aangezien je eerst vond dat ik overdreef, aangezien je me nu gelooft: je vindt het dus idd islamitisering als ALLE kassieres een hoofddoek op hebben?
Op zondag 15 juni 2003 22:02 schreef schatje het volgende:[..]
Oke, ik geloof je wel.
En nee, ik zit niet aan het bier, klein venijntje van me
quote:Tja, dat is slechts een kwestie van tijd hoor.
Op zondag 15 juni 2003 22:03 schreef schatje het volgende:[..]
Waar ben je nu bang voor??
Dat Nederland een tweede Iran wordt ofzo.
Het is of dat, of een burgeroorlog, welke dan 'rassenrellen' genoemd worden.
quote:Die is gek.
Op zondag 15 juni 2003 22:04 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Aangezien je eerst vond dat ik overdreef, aangezien je me nu gelooft: je vindt het dus idd islamitisering als ALLE kassieres een hoofddoek op hebben?
Ga eens lekker je vriendje SCH opzoeken.
quote:klopt, ik ben er daarom ook voorstander van om z.s.m. een interne oorlog tegen de allochtoon te starten. Nu zijn we nog ruim in de meerderheid, dus winnen we op onze sloffen.
Op zondag 15 juni 2003 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Tja, dat is slechts een kwestie van tijd hoor.
Nog 30 jaar.Het is of dat, of een burgeroorlog, welke dan 'rassenrellen' genoemd worden.
quote:Het gaat mij om negatieve invloeden.
Op zondag 15 juni 2003 22:03 schreef schatje het volgende:[..]
Waar ben je nu bang voor??
Dat Nederland een tweede Iran wordt ofzo.
quote:beetje dom om je cultuur van vrijheid op te geven omdat jij wenst dat anderen moeten verkopen wat jij wil.
Op zondag 15 juni 2003 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Beetje domme redenering. Dus wij moeten onze cultuur maar verkwanselen, omdat het 'legaal' is, en 'men' er geen goed gevoel bij heeft.
quote:bier en varkensvlees in de supermarkt is onze cultuur ? ik zou toch eerder zeggen dat de vrijheid om te verkopen wat men wil en marktwerking grotere voorbeelden van onze cultuur zijn.
Op zondag 15 juni 2003 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Beetje domme redenering. Dus wij moeten onze cultuur maar verkwanselen, omdat het 'legaal' is, en 'men' er geen goed gevoel bij heeft.
quote:Hoho, dat hoor je mij nergens beweren. Jij vind het heel normaal dat AUTOCHTONEN hun cultuur maar moeten opgeven omdat ALLOCHTONEN zich daar niet goed bij voelen.
Op zondag 15 juni 2003 22:07 schreef Chadi het volgende:[..]
beetje dom om je cultuur van vrijheid op te geven omdat jij wenst dat anderen moeten verkopen wat jij wil.
Beetje omgekeerde wereld dus
quote:Dus wat vindt je er dan van?
Op zondag 15 juni 2003 22:06 schreef schatje het volgende:[..]
Die is gek.
Ga eens lekker je vriendje SCH opzoeken.
En SCH is mijn vriendje niet, en als ik em opzoek wordt het niet gezellig, dus laten we dat maar niet doen .
quote:Het gaat erom dat mijn cultuur de vrijheid van keuze is. Deze keuze wordt mij simpelweg ontnomen.
Op zondag 15 juni 2003 22:07 schreef gelly het volgende:[..]
bier en varkensvlees in de supermarkt is onze cultuur ? ik zou toch eerder zeggen dat de vrijheid om te verkopen wat men wil en marktwerking grotere voorbeelden van onze cultuur zijn.
quote:Een gedeelte ervan ja.
Op zondag 15 juni 2003 22:07 schreef gelly het volgende:[..]
bier en varkensvlees in de supermarkt is onze cultuur ?
Meer dan Turkan-islamitische slagerij iig.
quote:Ik heb in Utrecht gewoond en nu in Amsterdam (Oud West), en daar viel/valt het reuze mee.
Op zondag 15 juni 2003 22:08 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dus wat vindt je er dan van?
Je vondt eerst dat ik overdreef, en nu je het gelooft, geef je er geen mening over.
quote:ooh dus jouw keuze gaat boven de keuze van een ander?
Op zondag 15 juni 2003 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Het gaat erom dat mijn cultuur de vrijheid van keuze is. Deze keuze wordt mij simpelweg ontnomen.
quote:Mij boeit zo'n hoofddoek niet, ik stoor me er simpelweg niet aan.
Op zondag 15 juni 2003 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, deze discussie is zinloos zolang er mensen, waarvan de enige buitenlander welke zij zien zwarte piet is eenmaal per jaar, om het hards mee schreeuwen
quote:Goed, dan kom je eens kijken in die desbetreffende Konmar in Den Haag. Ik zal je graag eens rondleiden.
Op zondag 15 juni 2003 22:11 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb in Utrecht gewoond en nu in Amsterdam (Oud West), en daar viel/valt het reuze mee.
quote:hoezo ? je kunt ergens anders je bier wel halen. en als het je zo stoort begin je toch lekker zelf een buurtwinkel, gat in de markt met x-ray als klant. stoor je je er ook zo aan dat je geen bier bij een pomp kunt kopen ?
Het gaat erom dat mijn cultuur de vrijheid van keuze is. Deze keuze wordt mij simpelweg ontnomen.
quote:maar hoe zit dat dan met kassameisjes of winkelmeisjes bij de Edah e.d. die klanten ook haram eten verkopen..mag dat wel eigenlijk
Op zondag 15 juni 2003 22:07 schreef Chadi het volgende:[..]
beetje dom om je cultuur van vrijheid op te geven omdat jij wenst dat anderen moeten verkopen wat jij wil.
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:12 schreef Chadi het volgende:[..]
ooh dus jouw keuze gaat boven de keuze van een ander?
Zo kan je het onbeperkt omkeren.
quote:Dus het is jouw cultuur dat de supermarkt bier MOET verkopen???? en geen keus heeft wat het in de schappen gaat leggen?
Op zondag 15 juni 2003 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Hoho, dat hoor je mij nergens beweren. Jij vind het heel normaal dat AUTOCHTONEN hun cultuur maar moeten opgeven omdat ALLOCHTONEN zich daar niet goed bij voelen.
Beetje omgekeerde wereld dus
quote:Wat wordt je ontnomen??
quote:Nee, geen gat in de markt aangezien 90% moslim is
Op zondag 15 juni 2003 22:12 schreef gelly het volgende:[..]
hoezo ? je kunt ergens anders je bier wel halen. en als het je zo stoort begin je toch lekker zelf een buurtwinkel, gat in de markt met x-ray als klant. stoor je je er ook zo aan dat je geen bier bij een pomp kunt kopen ?
Maar ja, hoeveel Islamitische slagerijen zitten er in Roden, Martin?
quote:Dat is dan HUN keus... lang leve de vrijheid
Op zondag 15 juni 2003 22:12 schreef milagro het volgende:[..]
maar hoe zit dat dan met kassameisjes of winkelmeisjes bij de Edah e.d. die klanten ook haram eten verkopen..mag dat wel eigenlijk
quote:Ik ook niet, ik stoor me wel aan Islamieten van het mannelijk geslacht. Die vrouwen zijn zo mak als lammetjes.
Op zondag 15 juni 2003 22:12 schreef schatje het volgende:[..]
Mij boeit zo'n hoofddoek niet, ik stoor me er simpelweg niet aan.
quote:En dat de buurtsuper heel groot HALAL op zijn raam plakt is weer zijn vrijheid.
Op zondag 15 juni 2003 22:14 schreef Chadi het volgende:[..]
Dat is dan HUN keus... lang leve de vrijheid
Maar dat neemt niet weg dat de buurt Islamitiseert...
quote:Spannend
Op zondag 15 juni 2003 22:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Goed, dan kom je eens kijken in die desbetreffende Konmar in Den Haag. Ik zal je graag eens rondleiden.
Maar omdat het in de ene supermarkt zo is wil nog niet zeggen dat het landelijk ook zo is .
quote:Ik zeg toch niet dat het landelijk zo is?
Op zondag 15 juni 2003 22:15 schreef schatje het volgende:[..]
Spannend
.
Maar omdat het in de ene supermarkt zo is wil nog niet zeggen dat het landelijk ook is
.
quote:Dus ik kan straks bij de AH gaan claimen dat ze bepaalde producten moeten gaan verkopen omdat ik ze zo graag wil.
Op zondag 15 juni 2003 22:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dus de keuze van een ander gaat boven zijn keuze?Zo kan je het onbeperkt omkeren.
quote:dus probeert men het assortiment af stemmen op de wensen van de klant. en dat wil jij verbieden ? je doet niet onder voor de gemiddelde communist.
Op zondag 15 juni 2003 22:14 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee, geen gat in de markt aangezien 90% moslim is
quote:Waar heb ik het over claimen gehad dan?
Op zondag 15 juni 2003 22:17 schreef Chadi het volgende:[..]
Dus ik kan straks bij de AH gaan claimen dat ze bepaalde producten moeten gaan verkopen omdat ik ze zo graag wil.
quote:Nee, ik presenteer het als een indicator van islamitisering.
Op zondag 15 juni 2003 22:17 schreef gelly het volgende:[..]
dus probeert men het assortiment af stemmen op de wensen van de klant. en dat wil jij verbieden ?
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:12 schreef Chadi het volgende:[..]
ooh dus jouw keuze gaat boven de keuze van een ander?
ow, ow wat kan je toch makkelijk mensen hun woorden verdraaien.
De keuze wordt mensen simpelweg ontnomen op basis van RELIGIE. De verzuiling waar men sinds ongeveer 1960 zo hard tegen gevochten heeft, moeten we nu weer met open armen ontvangen?
Dat is geen vooruitgang of democratie of multi-culturele samenleving, dat is met oogkleppen op BANG zijn om te discrimineren en daarmee al de verworvenheden van een heel volk van de afgelopen 50 jaar binnen een korte periode over boord zetten.
Die keuzes zijn de maatschappij de afgelopen jaren door volkomen verkeerd beleid door de strot geduwd. En het is niet meer alleen een handje vol domme laaggeschoolde mensen die dat vind, of denk je dat de populariteit van een populistische rechtsgeorienteerde politicus alleen gebaseerd was op ongeschoolde arbeiders?
Onze eigen normen en waarden en cultuur moeten we aan de kant schuiven ter meerdere eer en glorie van een samenleving welke voornamelijk door beleidsmakers gehypt wordt, maar door de mensen op straat steeds meer als een bedreiging gezien wordt. We worden minderheid in ons eigen land. En weet je wat nu het gekke is... wanneer DIE Minderheid zich laat horen staan er geen tonen subsidie's klaar. Sterker nog... die kan vervolg worden wegens discriminatie.
quote:Zo kom het soms wel over hoor.
Op zondag 15 juni 2003 22:16 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik zeg toch niet dat het landelijk zo is?
Ik zeg dat het hier zo is...
quote:maar mag het volgens het geloof?
Op zondag 15 juni 2003 22:14 schreef Chadi het volgende:[..]
Dat is dan HUN keus... lang leve de vrijheid
quote:Op linkse mensen wel ja. Probeer eens wat objectiever in het leven te staan, dan lees je ook geen dingen die er niet staan.
Op zondag 15 juni 2003 22:19 schreef schatje het volgende:[..]
Zo kom het soms wel over hoor.
quote:Blijkbaar is er vraag naar Halal vlees wat niet geleverd wordt door andere supermarkten. Dus ze zijn nog behoefte voorzienend ook nog.
Op zondag 15 juni 2003 22:15 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
En dat de buurtsuper heel groot HALAL op zijn raam plakt is weer zijn vrijheid.
Maar dat neemt niet weg dat de buurt Islamitiseert...
quote:Ik zie het al, kloon.
Op zondag 15 juni 2003 22:22 schreef InnerJoin het volgende:[..]
Op linkse mensen wel ja. Probeer eens wat objectiever in het leven te staan, dan lees je ook geen dingen die er niet staan.
quote:Het mag niet. Je mag alles wat je niet mag gebruiken ook niet verhandelen. Maar het is dan hun keus of ze zich aan het geloof willen houden of niet net zoals bij andere dingen.
Op zondag 15 juni 2003 22:20 schreef milagro het volgende:[..]
maar mag het volgens het geloof?
zijn ze dan in principe in "overtreding"?
quote:Zeg je wel vaker he
Op zondag 15 juni 2003 22:23 schreef schatje het volgende:[..]
Ik zie het al, kloon.
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:24 schreef InnerJoin het volgende:[..]
Zeg je wel vaker he
, wanneer je voor de zoveelste keer op je stupiditeit wordt gewezen.
quote:owjee van bier naar verzuiling
Op zondag 15 juni 2003 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
ow, ow wat kan je toch makkelijk mensen hun woorden verdraaien.
De keuze wordt mensen simpelweg ontnomen op basis van RELIGIE. De verzuiling waar men sinds ongeveer 1960 zo hard tegen gevochten heeft, moeten we nu weer met open armen ontvangen?
Dat is geen vooruitgang of democratie of multi-culturele samenleving, dat is met oogkleppen op BANG zijn om te discrimineren en daarmee al de verworvenheden van een heel volk van de afgelopen 50 jaar binnen een korte periode over boord zetten.
Die keuzes zijn de maatschappij de afgelopen jaren door volkomen verkeerd beleid door de strot geduwd. En het is niet meer alleen een handje vol domme laaggeschoolde mensen die dat vind, of denk je dat de populariteit van een populistische rechtsgeorienteerde politicus alleen gebaseerd was op ongeschoolde arbeiders?
Onze eigen normen en waarden en cultuur moeten we aan de kant schuiven ter meerdere eer en glorie van een samenleving welke voornamelijk door beleidsmakers gehypt wordt, maar door de mensen op straat steeds meer als een bedreiging gezien wordt. We worden minderheid in ons eigen land. En weet je wat nu het gekke is... wanneer DIE Minderheid zich laat horen staan er geen tonen subsidie's klaar. Sterker nog... die kan vervolg worden wegens discriminatie.
quote:Onderbuikgevoelens van dokter Swetsenegger
Op zondag 15 juni 2003 22:25 schreef Chadi het volgende:[..]
owjee van bier naar verzuiling
quote:En dat is je enige reactie?
Op zondag 15 juni 2003 22:25 schreef Chadi het volgende:
owjee van bier naar verzuiling
quote:er zijn ook mensen die claimen dat er op Islamitsche feestdagen vrijgegeven moet worden, dat Sinterklaas maar op een andere dag gevierd moet worden omdat een kleine groep dat wil..
Op zondag 15 juni 2003 22:17 schreef Chadi het volgende:[..]
Dus ik kan straks bij de AH gaan claimen dat ze bepaalde producten moeten gaan verkopen omdat ik ze zo graag wil.
zo is er altijd wel wat
Maar Chadi, kun jij begrijpen dat ik het een beetje vervelend vind, als ik zie dat de buurt waar ik woon zo langzamerhand voor 80% allochtoon is?
Dat is toch niet multicultureel meer, maar monocultureel.
Ik wil niet als enige niet moslim in een buurt wonen.
Ik wil niet beschuldigd worden van racisme als ik zeg liever in een buurt te wonen waar de samenstalling wat "gelijker" verdeeld is.
Waarom wordt het nu niet "verdacht" gevonden als een Marokkaan of Turk zegt liever tussen land(vanherkomst)genoten te wonen en als ik datzelfde wil is het wel verdacht?
quote:Maar natuurlijk, een allochtoon is geen nederlander. En het dan ook nog gek vinden dat men niet wil integreren. Vind je het gek ? Men zal een allochtoon toch nooit voor vol aanzien door lieden als jij. En je bent nog te dom het te snappen ook kennelijk. Maar kots gerust verder met je holle retoriek, er zijn altijd wel een paar simpele zielen te vinden die er vatbaar voor zijn.
Op zondag 15 juni 2003 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:We worden minderheid in ons eigen land.
quote:Hoi simpele Martin met je MAVO-diploma
Op zondag 15 juni 2003 22:31 schreef gelly het volgende:[..]
Maar natuurlijk, een allochtoon is geen nederlander. En het dan ook nog gek vinden dat men niet wil integreren. Vind je het gek ? Men zal een allochtoon toch nooit voor vol aanzien door lieden als jij. En je bent nog te dom het te snappen ook kennelijk. Maar kots gerust verder met je holle retoriek, er zijn altijd wel een paar simpele zielen te vinden die er vatbaar voor zijn.
quote:Noem eens zo'n wijk dan.
quote:Leuk, je geeft jezelf al antwoord. De verkoper past zich aan, aan de wens van de kopers.
dus probeert men het assortiment af stemmen op de wensen van de klant. en dat wil jij verbieden ? je doet niet onder voor de gemiddelde communist.
quote:Pruisen is veilig, go home.
Op zondag 15 juni 2003 22:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hoi simpele Martin met je MAVO-diploma
.
Geef nog eens antwoord op mijn vraag: Hoeveel islamitische slagerijen zijn er in Roden?
quote:Geef nu eens antwoord op de vraag. Of is dat te moeilijk.
Op zondag 15 juni 2003 22:35 schreef gelly het volgende:[..]
Pruisen is veilig, go home.
En doe de groeten aan Jeroen en Cynthia .
quote:ik denk dat het antwoord 0,0 is, daarom is het ook zo makkelijk wijzen naar ons. Totdat men er zelf mee te maken krijgt....
Op zondag 15 juni 2003 22:36 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Geef nu eens antwoord op de vraag. Of is dat te moeilijk.
En doe de groeten aan Jeroen en Cynthia
.
quote:als iemand vrij wil hebben op een andere dag dan de feestdagen die nu officieel zijn moet hijd at in overleg doen met zijn baas.
Op zondag 15 juni 2003 22:28 schreef milagro het volgende:[..]
er zijn ook mensen die claimen dat er op Islamitsche feestdagen vrijgegeven moet worden, dat Sinterklaas maar op een andere dag gevierd moet worden omdat een kleine groep dat wil..
zo is er altijd wel wat
Maar Chadi, kun jij begrijpen dat ik het een beetje vervelend vind, als ik zie dat de buurt waar ik woon zo langzamerhand voor 80% allochtoon is?
Dat is toch niet multicultureel meer, maar monocultureel.
Ik wil niet als enige niet moslim in een buurt wonen.
Ik wil niet beschuldigd worden van racisme als ik zeg liever in een buurt te wonen waar de samenstalling wat "gelijker" verdeeld is.Waarom wordt het nu niet "verdacht" gevonden als een Marokkaan of Turk zegt liever tussen land(vanherkomst)genoten te wonen en als ik datzelfde wil is het wel verdacht?
En die woningen komt puur door de verdeling van bovenaf en door economische factoren. Denk jij dat die allochtonen het zo leuk vinden om bij elkaar gepropt te worden in vooroorlogse wijken??Zodra allochtonen meer verdienen zie je ze ook in andere wijken en verhuizen ze uit zulke wijken.
Een mooi voorbeeld is waar ik nu woon. Vroeger waren dit woningen uit 1922 s winters vroor het binnen meer dan buiten als je wakker werd zat er een ijslaag op je raam waar je een elfstedentocht op uit kon schaatsen en de ratten vraten wat je niet goed verstopte in de zomer. Als er een vrachtwagen langs reed leek het net een aardbeving van 6 op de schaal van richter . Die woningen zijn toen gesloopt en er kwamen nieuwbouwoningen die de meeste niet konden betalen. De Allochtonen die in die wijk woonden zijn allemaal verplaats naar andere allochtonen wijken waar de huur laag was net zoals de sociaal zwakke Autochtonen trouwens. Dat is niet meer dan begrijpelijk van 1 kant omdat die mensen gewoon niet meer geld hebben. Moet ik het die mensen kwalijk nemen dat ze niet zo veel verdienen als ik verdien waardoor ze wel MOETEN wonen in die wijken waar de meeste met tegenzin in gaan wonen. Ik denk niet dat ik het ze kwalijk kan nemen.
quote:We hebben het hier over de metropool Roden hoor!
Op zondag 15 juni 2003 22:37 schreef LKP het volgende:
ik denk dat het antwoord 0,0 is, daarom is het ook zo makkelijk wijzen naar ons. Totdat men er zelf mee te maken krijgt....
quote:Ik WEET dat het antwoord 0,0 is, aangezien ik 2 bekenden in dat Drentse dorpje heb wonen en er wel eens geweest ben.
Op zondag 15 juni 2003 22:37 schreef LKP het volgende:[..]
ik denk dat het antwoord 0,0 is, daarom is het ook zo makkelijk wijzen naar ons. Totdat men er zelf mee te maken krijgt....
quote:Ja metropool Roden, centraal tussen Groningen, Assen en Drachten...
Op zondag 15 juni 2003 22:38 schreef What het volgende:[..]
We hebben het hier over de metropool Roden hoor!
Metropool...
quote:Het is hier allesbehalve goedkoop hoor.
Op zondag 15 juni 2003 22:38 schreef Chadi het volgende:[..]
-blaat-
Waar wij voor 140.000 een 3 kamerappartement hebben, koop ik in Roden een eengezinswoning.
quote:Ja die!
Op zondag 15 juni 2003 22:40 schreef LKP het volgende:
Ja metropool Roden, centraal tussen Groningen, Assen en Drachten...
quote:
Metropool...
Ik vind het niet fijn als bijna alle vrouwen van mijn leeftijd in de straat hoofddoekjes dragen en de taal niet machtig zijn, ik vind het niet leuk als de mannen je boos aanstaren als je 'hun' buurthuis binnenloopt.
Ik wil een buurt waar van alles woont, en niet alleen maar moslims.
En dat die moslims het ook niet fijn vinden (wat ik betwijfel overigens, ik hoor vaak dat ze het wel gezellig en makkelijk vinden zo, maar goed, dat is mijn ervaring) doet daar toch niets aan af?
Waarom kan ik niet zeggen dat ik het niet leuk vind zonder meteen verdacht te zijn?
Wat is dat toch?
Zeg je trots te zijn op je Nederlandse cultuur dan ben je fout.
Zeg je trots te zijn op je Turkse cultuur dan is dat mooi.
quote:En daar zit het probleem. Het is tegenwoordig om dit te zeggen, omdat men er dan gelijk vanuit gaat dat je discrimineerd.. Wat een BS. IK ben trots op mijn Nederlandse cultuur. Dit kan ik zeggen tegen de mensen van allochtone afkomst die ik ken, want zij begrijpen dat een mens van zijn eigen cultuur kan houden. Als ik dit echter tegen een aantal blanke vrienden zeg, vinden ze dat ik discrimineer en dat ik me bek moet houden. Hoe bedoel je, omgekeerde wereld.
Op zondag 15 juni 2003 22:44 schreef milagro het volgende:
Maar mag ik het niet leuk vinden dan?
Zonder meteen voor xenofoob uitgemaakt te worden.Ik vind het niet fijn als bijna alle vrouwen van mijn leeftijd in de straat hoofddoekjes dragen en de taal niet machtig zijn, ik vind het niet leuk als de mannen je boos aanstaren als je 'hun' buurthuis binnenloopt.
Ik wil een buurt waar van alles woont, en niet alleen maar moslims.
En dat die moslims het ook niet fijn vinden (wat ik betwijfel overigens, ik hoor vaak dat ze het wel gezellig en makkelijk vinden zo, maar goed, dat is mijn ervaring) doet daar toch niets aan af?Waarom kan ik niet zeggen dat ik het niet leuk vind zonder meteen verdacht te zijn?
Wat is dat toch?Zeg je trots te zijn op je Nederlandse cultuur dan ben je fout.
Zeg je trots te zijn op je Turkse cultuur dan is dat mooi.
quote:Now, thats a good point...
Op zondag 15 juni 2003 22:51 schreef Art_Vandelay het volgende:
Gaat het nog over Rotterdam CS?
quote:Ene meneer Jeukaanmenaat moest weer van het onderwerp afwijken.
.
quote:Ach de trein uit Den Haag is op perron 8b te vinden dus indirect wel.
quote:waarom verhuis je dan niet als het daar prettiger wonen is?
Op zondag 15 juni 2003 22:41 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het is hier allesbehalve goedkoop hoor.
Waar wij voor 140.000 een 3 kamerappartement hebben, koop ik in Roden een eengezinswoning.
quote:Dan heeft ie niks meer te zeiken.
Op zondag 15 juni 2003 22:59 schreef Chadi het volgende:[..]
waarom verhuis je dan niet als het daar prettiger wonen is?
Je doet alsof de islamieten de wereld overnemen, door wie ben je gehersenspoeld als ik vragen mag? Je moet echt eens kijken naar de cijfers van de Nederlandse inwoners, hoeveel daarvan is moslim? Precies..je houdt van overdrijven. Ach, dat de islamrelatief het snelst groeiende geloof is, betekent echt niet dat ze binnen nu en 100 jaar de hele planeet in beslag nemen hoor.
quote:Hele makkelijke dooddoener, terwijl er net nog is vastgesteld, dat er over het algemeen minder welbedeelde mensen leven in wijken met veel allochtonen. En dan is er ook nog eens werk. Het is op het moment niet goed op economisch vlak en er worden alleen maar mensen ontslagen. De banen liggen in het Noorden al niet echt voor het oprapen. En het is toch wel handig om dat eerst allemaal geregeld te hebben. Bovendien heeft het niks met het feit te maken dat deze mensen er zijn. Want door nu de ogen te sluiten, worden de problemen in de toekomst groter en zal het ook in het Noorden de vormen aannemen die nu in de Randstad leven. Dat is een les die wij uit het verleden kunnen trekken. Helaas leven wij in Nederland en in Nederland moeten er altijd eerst doden vallen voor het grote gedeelte van de bevolking wakker wordt. Helaas is het dan al te laat.
En voor de doomdenkers, nee ik ben niet tegen allochtonen en nee, ik laat ze niet allemaal in hetzelfde noemertje vallen, want ik ken er zelf genoeg. Feit is wel dat er op het moment problemen zijn die niet of bijna niet aangepakt worden. En maar fijn het hoofd in het zand steken.... Thats making me proud
quote:En wat zou jouw oplossing voor die problemen zijn ?
Op zondag 15 juni 2003 23:07 schreef LKP het volgende:[..]
Feit is wel dat er op het moment problemen zijn die niet of bijna niet aangepakt worden.
quote:Je hebt het niet tegen mij, maar geef ook antwoord
Zwembad hier is gesloten wegens overlast van een bepaalde groep jongeren die de dames lastigvielen.
Als ik 's avonds hier fiets in de buurt (koopavond) komen jongens dreigend op me af en lachen als ik stop of uitwijk..als ik zeg dat ze niet in het portiek moeten hangen, krijg ik een grote bek, als Ramadan zegt dat ze op moeten rotten voor zijn Shoarma tent, ligt 's avonds zijn glazen deur aan diggelen, en de verzekering vergoed het niet meer..
Breek hem de bek niet open over de buurt, zijn kinderen laat hij niet eens meer alleen buiten spelen omdat ze konstant geplaagd worden of omdat hij bang is dat zijn zoontje meegetrokken wordt door die gastjes op plundertocht in de Edah...
Allemaal zaken waardoor je soms een gevoel bekruipt van nee ik wil weg...maar ik kan me geen verhuizing permiteren, enkel naar buurten waar de huur gelijk of lager is en dus de omstandigheden eender of erger.
quote:Kijk en dat wordt eens tijd dat daar normaal over gepraat wordt. Zonder te wijzen, naar heden of verleden. Een nieuwe aanpak, met verfrissende ideeen. Want op de manier zoals het nu gaat zal het niet beter worden. Verder vallen er zoveel dingen mee samen, dat het ook niet zomaar is op te lossen. Anders zaten wij hier nu niet op het moment, zoveel 'internetopslagruimte' te verbruiken over dit onderwerp.
Op zondag 15 juni 2003 23:09 schreef gelly het volgende:[..]
En wat zou jouw oplossing voor die problemen zijn ?
quote:Je sig spreekt anders boekdelen. Overigens, volgens mij is Budhisme het snelst groeiende geloof. En ik wil niet nog verder afdwalen van het topic maar ik betwijfel ten zeerste dat het aantal zo snel groeit omdat mensen zich vrijwillig erbij aansluiten. Vooralsnog is het een zeer aggressieve godsdienst die nogal de neiging heeft met geweld een gebied te claimen. Dit alles in goede navolging van de grote profeet, natuurlijk.
Op zondag 15 juni 2003 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
Hoi mijnheer Jeukaanmenaat,Je doet alsof de islamieten de wereld overnemen, door wie ben je gehersenspoeld als ik vragen mag? Je moet echt eens kijken naar de cijfers van de Nederlandse inwoners, hoeveel daarvan is moslim? Precies..je houdt van overdrijven. Ach, dat de islamrelatief het snelst groeiende geloof is, betekent echt niet dat ze binnen nu en 100 jaar de hele planeet in beslag nemen hoor.
quote:Nou, 1 van die oplossingen is natuurlijk het verplicht spreiden van bewoners. Maar dat wil men ook niet, want dan moet een autochtoon verplicht naar een achterbuurt, en een allochtoon naar een middenklasse wijk. Iedereen schreeuwt om oplossingen, en hoe slecht het allemaal wel niet is, maar zodra er beroep wordt gedaan op de mensen zelf geeft men niet thuis. Ik denk dat het probleem altijd blijft bestaan, er zullen namelijk altijd wijken zijn waar de laagste sociale klasse woont. En ook nieuwkomers vestigen zich daar, en zullen nou niet bepaald een voorbeeld voorgeschoteld krijgen van wat nou een fatsoenlijke burger is. Het houdt zichzelf in stand.
Op zondag 15 juni 2003 23:11 schreef LKP het volgende:[..]
Kijk en dat wordt eens tijd dat daar normaal over gepraat wordt. Zonder te wijzen, naar heden of verleden. Een nieuwe aanpak, met verfrissende ideeen. Want op de manier zoals het nu gaat zal het niet beter worden. Verder vallen er zoveel dingen mee samen, dat het ook niet zomaar is op te lossen. Anders zaten wij hier nu niet op het moment, zoveel 'internetopslagruimte' te verbruiken over dit onderwerp.
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:15 schreef Art_Vandelay het volgende:[..]
Je sig spreekt anders boekdelen. Overigens, volgens mij is Budhisme het snelst groeiende geloof. En ik wil niet nog verder afdwalen van het topic maar ik betwijfel ten zeerste dat het aantal zo snel groeit omdat mensen zich vrijwillig erbij aansluiten. Vooralsnog is het een zeer aggressieve godsdienst die nogal de neiging heeft met geweld een gebied te claimen. Dit alles in goede navolging van de grote profeet, natuurlijk.
quote:Ze zouden natuurlijk ook eens kunnen proberen de achterstandswijken te verbeteren. In mijn stad zijn ze nu aan het kijken of ze bijvoorbeeld al die rottige schotels van de muren kunnen halen en kunnen vervangen voor één centrale antenne die niet zo in het zicht hangt. En om weer een beetje ontopic te geraken, het zou ook helpen als ze een wat meer die junks en zwervers van de straat zouden halen. Het is nu af en toe in het centrum echt niet meer te harden, al die bedelaars en junks. Zo kun je als mens toch amper nog gezellig winkelen?
Op zondag 15 juni 2003 23:16 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, 1 van die oplossingen is natuurlijk het verplicht spreiden van bewoners. Maar dat wil men ook niet, want dan moet een autochtoon verplicht naar een achterbuurt, en een allochtoon naar een middenklasse wijk. Iedereen schreeuwt om oplossingen, en hoe slecht het allemaal wel niet is, maar zodra er beroep wordt gedaan op de mensen zelf geeft men niet thuis. Ik denk dat het probleem altijd blijft bestaan, er zullen namelijk altijd wijken zijn waar de laagste sociale klasse woont. En ook nieuwkomers vestigen zich daar, en zullen nou niet bepaald een voorbeeld voorgeschoteld krijgen van wat nou een fatsoenlijke burger is. Het houdt zichzelf in stand.
En je maakt mij niet wijs dat die lui zelf zo tevreden zijn over hun situatie. Van de straat en laat ze er maar iets mee doen.
quote:Er zullen altijd mensen zijn die in achterstandswijken zullen wonen (hier zit er één) en daarom heeft het volgens mij geen nut om mensen verplicht te spreiden. Ik denk dat de oplossing eerder ligt bij de regering. Ik denk ook niet dat elke nieuwkomer zich in een achterstandswijk nestelt. En ook, iemand die in een achterstandswijk woont, hoeft niet altijd, per definitie niet te weten, wat een fatsoenlijke burger is. Ik ken er namelijk zat die fatsoenlijk zijn, maar die wel in een achterstandswijk wonen. Op deze manier krijg je denk ik ook eerder een soort van dictatuur en dat is ook niet de bedoeling.
Op zondag 15 juni 2003 23:16 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, 1 van die oplossingen is natuurlijk het verplicht spreiden van bewoners. Maar dat wil men ook niet, want dan moet een autochtoon verplicht naar een achterbuurt, en een allochtoon naar een middenklasse wijk. Iedereen schreeuwt om oplossingen, en hoe slecht het allemaal wel niet is, maar zodra er beroep wordt gedaan op de mensen zelf geeft men niet thuis. Ik denk dat het probleem altijd blijft bestaan, er zullen namelijk altijd wijken zijn waar de laagste sociale klasse woont. En ook nieuwkomers vestigen zich daar, en zullen nou niet bepaald een voorbeeld voorgeschoteld krijgen van wat nou een fatsoenlijke burger is. Het houdt zichzelf in stand.
Ik denk dat het eerder in het gedrag en de vele regeltjes zit, bijvoorbeeld:
-Waarom wordt iemand die uitgeprocedeerd is op straat gesmeten en aan zijn lot overgelaten. (Werkt dit niet juist diefstal in de hand? Ik zou iig alles jatten wat ik kon, om toch mijn gezin in leven te houden.)
-Waarom wordt alleen extreem rechts aangepakt, terwijl onlangs uit officieel onderzoek is gebleken dat een groot gedeelte van het anti-semitistische gedrag door Marokaanse jongeren uit Adam wordt geuit?
-Waarom mag een autochtoon niet aangeven van zijn land te houden en mag een allochtoon dit wel? Omdat hij in Nederland zit en het dus zielig is dat hij ver weg is van zijn eigen land en moeten wij daarom maar ons eigen land opzeggen?
-Waarom worden allochtonen geweigerd in autochtone uitgaansgelegenheden, zonder vooraf geldige reden en waarom worden autochtone geweigerd bij allochtone feesten/uitgaansgelegenheden?
En zo zijn er nog wel een aantal dingen te noemen, die als probleem naar voren komen, waar door de politiek nauwelijks naar wordt omgekeken. Ik krijg het gevoel een beetje, dat zolang zij hun salaris maar krijgen ze het wel best vinden in Nederland.
quote:ligt eraan hoe hard ze kan fietsen broer.....
Op zondag 15 juni 2003 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
..... Daarnaast viel het mij ook op dat jonge vrouwen midden in de nacht rustig op de fiets ALLEEN door de stad fietste.
Beide beelden zijn ONDENKBAAR in het centrum van Rotterdam
quote:ja....vind ik ook....en witte pieten....
Op zondag 15 juni 2003 22:28 schreef milagro het volgende:[..]
er zijn ook mensen die claimen dat er op Islamitsche feestdagen vrijgegeven moet worden, dat Sinterklaas maar op een andere dag gevierd moet worden omdat een kleine groep dat wil..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |