Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene wie hem het eerst beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen. Er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Mocht de vragensteller denken dat de vraag te moeilijk is, of dat het te lang duurt, mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Als diegene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke 10e topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
* UPDATE *
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Een mooi overzicht van de vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep
Als er vragen gesteld worden, waarvoor meerdere antwoorden nodig zijn, heeft het geen zin om halve antwoorden te plaatsen, gezien je daar alleen maar andere mee helpt en het wordt een beetje een chaos. Daarom had ik eerst liever niet dat deze vragen gesteld werden. Nu is echter gebleken dat het wel goed kan gaan, zie einde topic 43, begin topic 44. Dus als niemand halve antwoorden meer post, mogen wat mij betreft vragen waarvoor meerdere antwoorden nodig zijn gewoon weer.
Let Op!
Het is wel zo sportief om geen IMDb of welke website dan ook te gebruiken.
Kijk dus uit met valsspelen; we'll hunt you down like the dog you are!
Fok! Movie Trivia Ranking
Aan het begin van elke topic zal Gorro de stand bekend maken, mits geopend door Gorro natuurlijk.
Vorige topics
Nieuwe vraag komt eraan van zjeckyll16
is een weggevertje nie?
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 12:16 schreef zjeckyll16 het volgende:
is een weggevertje nie?
quote:Wilde ik (&*&^%&$#$()(+ net zeggen. (en toen had ik die super hint 'the' nog niete ens gelezen
Op zaterdag 14 juni 2003 12:27 schreef dolle_hond het volgende:
the mask
quote:Bingo, your turn.
Op zaterdag 14 juni 2003 12:27 schreef dolle_hond het volgende:
the mask
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 12:44 schreef Joppe het volgende:
Pi ?
Joppe +1
Sean Gullette en Ben Shenkman
quote:ha, ik dacht hetzelfde.
Op zaterdag 14 juni 2003 13:03 schreef SODA het volgende:
Ik kom net twee vragen te laat binnen zie ik..
I won't reiterate the plot here, I'll rather express the sentiments I had after seeing this movie.
It's a stroke of luck I had the chance to see this in a theater, only one would show it, and only for a week. And the theater having only two people watching besides myself, the experience was unforgettable. Slowly revolving, circling around the central theme of Loss and considering it from all angles, it is a very complete movie, having amazingly few elements that don't belong.
In short I loved this movie very much and recommend it to everyone who doesn't want to watch movies "the easy way". And I'm definitely going to read the novel!
quote:[film] is a study in subtlety. I am not surprised that a fair number of people here dismiss it as pretentious trash. It requires the viewer to pay attention and make connections that are not always stated explicitly. Not everyone will have the patience (or...dare I say it...intelligence?) to do so.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:55 schreef Bijna35 het volgende:
Nog meer comments of een hint misschien?
The turning-point of the movie is a surprising action by one of the central characters late in the film. At first, it may not be entirely clear why she chooses to do what she does. Here too, one needs to consider previous scenes carefully and try to view other characters from her point of view.
The DVD has a commentary track (in the "special features" section) by the director and the author of the book; it clarifies quite a few things that might remain hazy. This is, in any case, a movie that needs to be watched more than once.
Haunting, poignant, sorrowful without resorting to tearjerking, perceptive, mesmerizing...for viewers who can handle that subtlety, a masterpiece.
[Dit bericht is gewijzigd door SODA op 14-06-2003 15:10]
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:13 schreef BwennieBren het volgende:
The Count of Monte Cristo?
Paradise Lost
First of all, this film is not for the mainstream viewers. For there is something behind the camera this time, each movement of the cam means something, and there is a magnificent combination of pictures, acting, and music, which are hard to find all in a film. This film is clearly underrated, because nobody wants to hear sad stories, with sad ends confirming something about our lives. I have to note that, in the beginning, the village is clearly defined as a paradise. What paradise is: where everyone is happy even with all their idiosyncracies, deceptions, and earthed jealousies. And then something intereferes in our lives. An accident, death of a friend, a disaster. And then life changes. We are not the old tabula rasa's, we know something about life now, but there is a price for that. Simply, this film is the best film of the last two decades. It reminds me of the third symphony of Gorecki: simple, but sorrowful, and human.
-edit-
Dit zal wel helpen:
understated masterpiece
(...) Well into the film, we finally witness the crash, in flashback. Now, the modern Hollywood version would feature 100 different angles of the crash, mostly in close-up, lots of pyrotechnics, and lots and lots of terrible noises. In [film], a father is following the school bus in which his 2 children are riding. When the bus runs off the road, we witness the whole thing from the roadway, in a long shot, just as the father does. Having the camera, and the viewer, stay with the father has much greater impact than the Hollywood version.
[Dit bericht is gewijzigd door SODA op 14-06-2003 15:24]
quote:Ach, tuurlijk!
Op zaterdag 14 juni 2003 15:16 schreef SODA het volgende:[..]
(...) Well into the film, we finally witness the crash, in flashback. Now, the modern Hollywood version would feature 100 different angles of the crash, mostly in close-up, lots of pyrotechnics, and lots and lots of terrible noises. In [film], a father is following the school bus in which his 2 children are riding. When the bus runs off the road, we witness the whole thing from the roadway, in a long shot, just as the father does. Having the camera, and the viewer, stay with the father has much greater impact than the Hollywood version.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |