quote:Volgens mij snap je de post niet
Op vrijdag 13 juni 2003 23:18 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Jij bent echt gestoord.
quote:Ik neem even aan dat ie sarcastisch was, nighth4wk
Jij bent echt gestoord.
quote:Links wel goed?
Jij bent echt gestoord.
quote:Ach, waarom niet.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Gaan we even on-topic?
quote:Precies, gestoord...
Op vrijdag 13 juni 2003 23:18 schreef NightH4wk het volgende:
Jij bent echt gestoord.
Er heersen veel 'onderbuik' gevoelens. Vroeger durfde men dat niet hardop te zeggen, sinds Pim F. is het niet meer 'fout' om te zeggen dat Nederland VOL is....
Maar op Internet kan men bijna onbeperkt zeggen wat men vindt. Een mooi voorbeeld is is de Frontpage. Als ik de (meestal ongenuanceerde, ondoordachte) reacties lees op de Frontpage, krijg ik de koude rillingen.
Wat voor mensen zijn dat, die op Internet lopen te verkondigen hoe slecht die verdomde buitenlanders wel niet zijn, en dat ze nog steeds te gast zijn en weer zsm terugmoeten... Nerds die niet buitenkomen en op Internet een grote mond hebben?
Of toch mensen die ook IRL niet onder stoelen en banken steken dat ze een hekel hebben aan allochtonen?
Ik vrees dat laatste. Ikzelf heb de 'verkeerde kleur', en als ik sommige reacties lees, dan hoop ik zulke mensen niet tegen te komen op straat.
van de FP:
Door Riann - vrijdag 13 juni 2003 @ 21:34 (Unmodded)
weg met die buitenlanders of ben ik nou ook racistisch bezig of discrimineer ik nou ook.
----Dezelfde Riann die in B&H verheerlijkt wordt ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 13-06-2003 23:33]
quote:Ik heb meer het idee dat sommige personen hopen dat er wat gaat gebeuren. Maar goed.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:24 schreef Zoolook het volgende:
Ja, het zal groeien. En ja, de geschiedenis zal zich herhalen. Alleen nooit zoals je verwacht. Ergens zal in Europa de vonk overslaan en dan krijgen we hier in Nederland ook oorlog. Het gaat gebeuren, geen ontkomen aan. Daar kun je allerlei bezweringsformules op loslaten maar iedere idioot ziet dat de boog nu zo hard gespannen staat dat er wel iets moet gebeuren. Vergis je niet, die boog zal nog veel strakker worden getrokken maar uiteindelijk breekt het touwtje en dan wordt het hier een grote puinhoop.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:25 schreef gelly het volgende:
Ik heb meer het idee dat sommige personen hopen dat er wat gaat gebeuren. Maar goed.
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29665
Door Zoolook - vrijdag 13 juni 2003 @ 23:07 (Unmodded)(...)
En ik ga straks lekker achterover zitten, kijken hoe de hele boel in elkaar klapt en dan kom ik heerlijk met m'n vingertje wijzen: "zie je wel, jongens. Daar sta je dan met al je verheven praatjes over racisme en discriminatie en extreem-rechts. Je was zo druk bezig met het controleren van de kale koppies dat je die lading krullebollen helemaal over het hoofd hebt gezien. En nu is het te laat. Daaaaaag!!!"
quote:Hij heeft zich een keer bijna door z'n kop geschoten nadat zijn grote liefde zelfmoord had gepleegd, en ja, die liefde was een vrouw. Hij is toen tegengehouden door Hess geloof ik.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:13 schreef gelly het volgende:[..]
Hitler was ook homo, en had ook joodse vrienden. Maar ja, Fortuyn was niet extreem-rechts, een (groot) deel van zijn aanhang wel. Maar het gaat niet over Fortuyn hier.
quote:Ten eerste... omdat jij het er niet mee eens bent is zo'n reactie ondoordacht???
Op vrijdag 13 juni 2003 23:24 schreef klnvntrbyt het volgende:
Als ik de (meestal ongenuanceerde, ondoordachte) reacties lees op de Frontpage, krijg ik de koude rillingen.Wat voor mensen zijn dat, die op Internet lopen te verkondigen hoe slecht die verdomde buitenlanders wel niet zijn, en dat ze nog steeds te gast zijn en weer zsm terugmoeten... Nerds die niet buitenkomen en op Internet een grote mond hebben?
Of toch mensen die ook IRL niet onder stoelen en banken steken dat ze een hekel hebben aan allochtonen?
Ik vrees dat laatste. Ikzelf heb de 'verkeerde kleur', en als ik sommige reacties lees, dan hoop ik zulke mensen niet tegen te komen op straat.
Loop eens door Rotterdam, ik kan je vertellen, bijna elke blanke heeft wat tegen buitenlanders. Echt waar, zo ver is het gewoon gekomen. Ik ken maar heel weinig mensen in Rotterdam die niet iets tegen buitenlanders hebben. HEEL weinig.
quote:Gamma.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:26 schreef Gil-galad het volgende:[..]
[..]http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29665
quote:Dank je Gil-galad voor je bijdrage, maar ik weet niet precies wat Zoolook wel hiermee bedoeld, maar gaat dit ook niet wat te offtopic, weet je wel. Met dat homoseksualititeit van Hitler, gestoordheid nikki, etcerta
Op vrijdag 13 juni 2003 23:26 schreef Gil-galad het volgende:[..]
[..]http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29665
Graag ontopic blijven! svp
quote:Jij komt duidelijk nooit op de Frontpage.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:27 schreef smash789 het volgende:
Ten eerste... omdat jij het er niet mee eens bent is zo'n reactie ondoordacht???
quote:Dus?
Loop eens door Rotterdam, ik kan je vertellen, bijna elke blanke heeft wat tegen buitenlanders. Echt waar, zo ver is het gewoon gekomen. Ik ken maar heel weinig mensen in Rotterdam die niet iets tegen buitenlanders hebben. HEEL weinig.
Dat betekent toch niet dat het een goede zaak is?
quote:Ik heb toch een vrij uitgebreide familie hoor. Maar misschien ga je met de verkeerde mensen om, dat kan ook. Het ligt er natuurlijk wel aan in welke kringen iemand zich ophoudt. Mensen met dezelfde opvattingen gaan meer met elkaar om.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:27 schreef smash789 het volgende:[..]
Ten eerste... omdat jij het er niet mee eens bent is zo'n reactie ondoordacht???
quote:En die haat is ook terecht, of iig, zijn persoonlijke ervaringen met een klein gedeelte van de allochtone gemeenschap reden genoeg om elke allochtoon maar met de nek aan te kijken ? Als je het mij vraagt is het niet gezond.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:27 schreef smash789 het volgende:[..]
quote:De puinhoop heeft zijn intrede al in de politiek gedaan
Op vrijdag 13 juni 2003 23:24 schreef Zoolook het volgende:
Ja, het zal groeien. En ja, de geschiedenis zal zich herhalen. Alleen nooit zoals je verwacht. Ergens zal in Europa de vonk overslaan en dan krijgen we hier in Nederland ook oorlog. Het gaat gebeuren, geen ontkomen aan. Daar kun je allerlei bezweringsformules op loslaten maar iedere idioot ziet dat de boog nu zo hard gespannen staat dat er wel iets moet gebeuren. Vergis je niet, die boog zal nog veel strakker worden getrokken maar uiteindelijk breekt het touwtje en dan wordt het hier een grote puinhoop.
Ik denk echt dat dit een serieus probleem wordt, maar zouden we de probleem dan ook verergeren door extreem-rechts te verbieden omdat ze zich dan onderdrukt voelen of niet?
quote:Dus als ik door Rotterdam zou lopen, dan zou elke autochtoon die ik tegenkom, de pest hebben aan mij (ik heb zoals gezegd de verkeerde kleur), terwijl ik geen vlieg kwaad doe? DAAR erger ik me dus aan!
Op vrijdag 13 juni 2003 23:27 schreef smash789 het volgende:
Nog iets waar ik me helemaal kapot aan erger:
Men gaat er gemakshalve vanuit dat elke (niet westerse) allochtoon een moslim is, die waarschijnlijk sterk sympatiseert met de AEL.
quote:Nou ja, wat mij gewoon tegenvalt is dat iedereen in een topic over rellende marokkanen of moslim terroristen moord en brand schreewt, terwijl men nu gewoon probeert het probleem te bagataliseren of zelfs de schuld bij de allochtoon te leggen. Iemand met verstand zou ook dit soort debiel gedrag verafschuwen, i.p.v. dat alleen in topics over allochtonen te doen.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:30 schreef Solomon het volgende:
Ik ga trouwens niet meediscussieren in dit topic, voordat je het weet zit er weer een slotje op omdat de topicstarter daarom gevraagd (als hij een discussie niet kan winnen bijvoorbeeld).
quote:Ik kom meerdere keren per dag op de Frontpage, ik vind 'rechtse' reacties niet per definitie ondoordacht. Misschien dat linkse superieure mensen dat wel vinden, maar daar kan ik niks aan doen.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:29 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Jij komt duidelijk nooit op de Frontpage.
[..]Dat betekent toch niet dat het een goede zaak is?
Geen goede zaak? Weet je wat pas geen goede zaak zou zijn... Als we gewoon over ons heen zouden lopen en onze kop in het zand zouden steken. DAT zou pas foute boel zijn. Nu is het tenminste duidelijk dat er dingen flink mis zijn in onze samenleving.
Zo wil niemand het, maar 99% die buitenlanders 'minder' mogen, hebben daar een verdomd goede reden voor, helaas. Ik ook.
Het is natuurlijk niet de hele buitenlandse gemeenschap, maar gewoon een groot deel dat ik bedoel.
quote:Daar heb ik dus een andere mening over, helaas ben ik binnen 5 minuutjes weg en heb dus geen tijd om er diep op in te gaan.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:33 schreef gelly het volgende:[..]
Nou ja, wat mij gewoon tegenvalt is dat iedereen in een topic over rellende marokkanen of moslim terroristen moord en brand schreewt, terwijl men nu gewoon probeert het probleem te bagataliseren of zelfs de schuld bij de allochtoon te leggen. Iemand met verstand zou ook dit soort debiel gedrag verafschuwen, i.p.v. dat alleen in topics over allochtonen te doen.
quote:Rechtse reacties vind ik ook niet per definitie ondoordacht. Sterker nog: ik ben het er heel vaak mee eens. Maar racistische en discriminerende posts (en dat zijn er nogal wat) vind ik wèl verkeerd.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:33 schreef smash789 het volgende:
Ik kom meerdere keren per dag op de Frontpage, ik vind 'rechtse' reacties niet per definitie ondoordacht. Misschien dat linkse superieure mensen dat wel vinden, maar daar kan ik niks aan doen.
quote:
Geen goede zaak? Weet je wat pas geen goede zaak zou zijn... Als we gewoon over ons heen zouden lopen en onze kop in het zand zouden steken. DAT zou pas foute boel zijn. Nu is het tenminste duidelijk dat er dingen flink mis zijn in onze samenleving.
quote:Vertel me wat voor een geweldige reden je daarvoor hebt.
Zo wil niemand het, maar 99% die buitenlanders 'minder' mogen, hebben daar een verdomd goede reden voor, helaas. Ik ook.
quote:Een groot deel is hoeveel procent?
Het is natuurlijk niet de hele buitenlandse gemeenschap, maar gewoon een groot deel dat ik bedoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |