dat er marokkaantjes (13/14) jaar met Compaq Ipaqs langs komen voor "uitleg" wat je er eigenlijk mee kan doen
dat de marokkaantjes boos op je worden als je naast ze gaat staan als ze de winkel in komen banjeren.
dat als je tegen een marokkaantje zegt dat ie ergens niet aan mag komen, je steevast als antwoord krijgt -> moet je er maar een bordje bijhangen dat dat niet mag.....
dus vandaag weer twee kasten kapot, omdat ze hun vieze vingertjes weer niet thuis konden houden... gadverdamme bah.
is 't niet mogelijk bepaalde mensen ná de geboorte te aborteren??
quote:Dat deed hij net.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:39 schreef neo567 het volgende:
Wil je nu een anti-marokanen topic openen ofzo?
quote:Goh....tjup....
Op vrijdag 13 juni 2003 00:39 schreef static het volgende:[..]
Dat deed hij net.
quote:had ff gezocht... maar nog niets gevonden over irritaties over marokkaanse jongetjes die in winkels dingen willen jatten..
Op vrijdag 13 juni 2003 00:39 schreef static het volgende:
Ik geef dit topic niet al te lang.
quote:Ben jij een racist?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:37 schreef H3man het volgende:
dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?dat er marokkaantjes (13/14) jaar met Compaq Ipaqs langs komen voor "uitleg" wat je er eigenlijk mee kan doen
dat de marokkaantjes boos op je worden als je naast ze gaat staan als ze de winkel in komen banjeren.
dat als je tegen een marokkaantje zegt dat ie ergens niet aan mag komen, je steevast als antwoord krijgt -> moet je er maar een bordje bijhangen dat dat niet mag.....
dus vandaag weer twee kasten kapot, omdat ze hun vieze vingertjes weer niet thuis konden houden... gadverdamme bah.
quote:En welke kasten breken de Nederlanders dan open?
dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?
Die met de dure telefoons en laptops?
quote:ik heb nog nooit in de 6 jaar dat ik verkoop een blank iemand iets zien jatten.... misschien doen zij 't gewoon beter.... of jatten buitenlanders meer?? wie weet.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:40 schreef Pjederdy het volgende:
Moet natuurlijk even gezegd worden dat het OOK nederlandse jongeren hadden kunnen zijn.
quote:geen van beiden... nooit gezien.. ik niet iig.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:41 schreef calvobbes het volgende:[..]
En welke kasten breken de Nederlanders dan open?
Die met de dure telefoons en laptops?
quote:Als je niet begrijpt wat je post laat het dan achterwege.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:41 schreef Haanibal het volgende:
last van SARS?
quote:Het lijkt wel een vorm van propaganda. Daarom.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:42 schreef DennisMoore het volgende:
Als dit nou eenmaal de ervaring is van topicstarter, waarom moet dat dan meteen ontkend worden, alleen omdat het niet 'politiek correct' zou zijn?.
quote:Nou... 't is gewoon al als ze binnenkomen, verspreiden direct door de winkel. doen afleiden. domme vragen stellen over iets wat ze gewoon kunnen lezen op de kaartjes, en ondertussen jatten 4 mannetjes een kast leeg..
Op vrijdag 13 juni 2003 00:43 schreef Markz0r het volgende:
of je let et anders op...
quote:Ow we moeten allemaal maar ja en amen roepen en ondertussen met brandende fakkels die rotjongen het land uitschoppen ofzo!?!?!
Op vrijdag 13 juni 2003 00:42 schreef DennisMoore het volgende:
Als dit nou eenmaal de ervaring is van topicstarter, waarom moet dat dan meteen ontkend worden
quote:oeh... boefje...
Op vrijdag 13 juni 2003 00:44 schreef neo567 het volgende:[..]
Het lijkt wel een vorm van propaganda. Daarom.
quote:nou.. misschien aborteren ná de geboorte een idee?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow we moeten allemaal maar ja en amen roepen en ondertussen met brandende fakkels die rotjongen het land uitschoppen ofzo!?!?!
quote:zie vorige post?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:45 schreef Phuturistixxx het volgende:
Als het zo overduidelijk is als jij beschrijft.... wat doe je eraan dan?
Ik zou liever zien dat ze ze allemaal deporteren naar Tjzernobyl ofzo - en ja, ook als het blanken zijn. schande eigenlijk dat de maatschappij zo verneukt is dat je dat zinnetje erbij moet zeggen omdat het anders discriminatie is
[Dit bericht is gewijzigd door twiFight op 13-06-2003 00:47]
quote:Ik vroeg wat jij/je eraan doet? Lijkt me dat antwoord niet van toepassing. Houdt je ze aan ofzo?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:46 schreef H3man het volgende:[..]
zie vorige post?
quote:Ligt eraan wat je definitie van een racist is
Op vrijdag 13 juni 2003 00:40 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Ben jij een racist?
quote:Dikke vette onzin, als jij iemand aanhoudt voor winkeldiefstal dan gaat de politie echt niet
Op vrijdag 13 juni 2003 00:46 schreef twiFight het volgende:
sja ik heb in mijn leven 3 winkeldiefstallen meegemaakt.
allen allochtonen. helaas 'kan de politie niks doen' omdat wanneer ze zo'n allochtoon arresteren het gelijk weer discriminatie is. En dus lopen ze allemaal nog vrij.]
quote:Nee.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:45 schreef H3man het volgende:nou.. misschien aborteren ná de geboorte een idee?
quote:Ja! Leuk! Pak jij de fakkels?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:45 schreef calvobbes het volgende:
Ow we moeten allemaal maar ja en amen roepen en ondertussen met brandende fakkels die rotjongen het land uitschoppen ofzo!?!?!
quote:ook bedreigen hoor... vinden ze geen probleem, met 3 man zullen ze je even door de virtine flikkeren, of dadelijk ff opensnijden als je klaar bent met werken... een politie heeft idd geen zin... alleen ff de interieur bouwer weer bellen dat ie 2 kasten kan komen maken.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:46 schreef twiFight het volgende:
anderhalve maand geleden weer nieuwe glazen duur er in laten zetten omdat ze die "ingedrukt" hadden...
quote:Of realist?
Ben jij een racist?
quote:er komen meer marokkanen in de winkel die komen jatten dan kopen. dat maak ik iedere dag mee.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:47 schreef Howlin_Mad het volgende:
Het is voor 'het beeld' wel leuk om te melden hoeveel van de marokanen in je winkel je ziet jatten en hoeveel zich wel netjes gedragen want je noemt nu alleen de mensen die jatpogingen doen.
quote:buitenlanders plegen relatief gezien (niet alle buitenlanders dus
Op vrijdag 13 juni 2003 00:41 schreef H3man het volgende:[..]
ik heb nog nooit in de 6 jaar dat ik verkoop een blank iemand iets zien jatten.... misschien doen zij 't gewoon beter.... of jatten buitenlanders meer?? wie weet.
dit is een feit, ik snap dus niet waarom je dan niet zoiets als dit zou mogen posten
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:49 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Of realist?
populair om te zeggen he?
quote:Wat minder specifiek worden, als je herkenning wilt denk ik.
dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?dat er marokkaantjes (13/14) jaar met Compaq Ipaqs langs komen voor "uitleg" wat je er eigenlijk mee kan doen
quote:zelf dus zeker nooit meegemaakt.. want het is dus ECHT zo...
Op vrijdag 13 juni 2003 00:48 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Dikke vette onzin, als jij iemand aanhoudt voor winkeldiefstal dan gaat de politie echt niet
zeggen
7e keer alweer. nemen vrolijk de videoband mee, meer kunnen ze niet.
quote:Ja, daarvoor bestaat een pil. Is gemaakt van lood en die stop je in een houdertje met een veer en een trekker ... Volkert had er eentje ...
Het valt me wel op dat het meer buitenlanders zijn die jatten ja (werk in supermarkt). Wil ik niet discrimineren, tis gewoon een constatering.
Dus je kunt wel blijven roepen dat het helemaal niet zo is, maar volgens mij kun je gewoon niet om dat feit heen
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:53 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Ja, daarvoor bestaat een pil. Is gemaakt van lood en die stop je in een houdertje met een veer en een trekker ... Volkert had er eentje ...
quote:Zorg dan voor goede videoopnames, als ze goed waren worden ze gewoon aangehouden...
Op vrijdag 13 juni 2003 00:50 schreef H3man het volgende:[..]
zelf dus zeker nooit meegemaakt.. want het is dus ECHT zo...
7e keer alweer. nemen vrolijk de videoband mee, meer kunnen ze niet.
En als jij het zo vaak ziet, dat ze stelen of vernielen hou je ze toch op heterdaad aan??!
en geloof me, ik heb het wel meegemaakt
quote:Ik merk inderdaad ook dat het woord racist wel erg makkelijk wordt gebruikt ja. Beetje kritiek op Marokkaantjes, hup stickertje erop en verder negeren omdat er niet mee te praten valt.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:50 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
populair om te zeggen he?
Die jongen heeft het over zijn ervaringen in de winkel. Geloof me, als je keer op keer hetzelfde ziet gebeuren met dezelfde groep mensen, gaan die mensen je behoorlijk irriteren. Dat maakt hem echt geen racist.
maar waarom altijd van die loze opmerkingen als "is het niet mogelijk om die mensen voor geboorte te adopteren"?
ik bedoel van mij mogen criminelen ook wel optiefen, maar er moet dan wel daadwerkelijk iets zinnigs gedaan aan worden, gewoon hard aanpakken, en corrigeren. nu is het zo: "ja erg he, tsja, ja zet ze allemaal op een grote boot, en breng die boot tot zinken, kutmarrokanen" oh please.
maarja ik werk dus in winkel en merk er dus niet echt iets wat topicstarter merkt.
quote:ja dus ,moeten "bepaalde " mensen gewoon geaborteerd worden, zoals de openingspost suggereerd
Op vrijdag 13 juni 2003 00:53 schreef MouseInteractive het volgende:
nog snel voor het slotje:Het valt me wel op dat het meer buitenlanders zijn die jatten ja (werk in supermarkt). Wil ik niet discrimineren, tis gewoon een constatering.
Dus je kunt wel blijven roepen dat het helemaal niet zo is, maar volgens mij kun je gewoon niet om dat feit heen
quote:Het was ook geen beschuldiging maar een vraag kerel
Op vrijdag 13 juni 2003 00:54 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Ik merk inderdaad ook dat het woord racist wel erg makkelijk wordt gebruikt ja. Beetje kritiek op Marokkaantjes, hup stickertje erop en verder negeren omdat er niet mee te praten valt.
Die jongen heeft het over zijn ervaringen in de winkel. Geloof me, als je keer op keer hetzelfde ziet gebeuren met dezelfde groep mensen, gaan die mensen je behoorlijk irriteren. Dat maakt hem echt geen racist.
En als je zijn openingspost leest, lees ik echt wel wat aanwijzingen richting discriminatie/racisme, daarom vroeg ik het
quote:aborteren bedoel je zeker
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef kiw het volgende:
waarom zitten topics over allochtonen altijd vol met generaliserende opmerkingen. altijd maar tegen allochtonen zelf, en tegen mensen die er anders over denken.
simpele zielen.
ik geloof best dat het allochtonen zijn die lopen te kutten in een winkel, ik neem aan dat daar niet over gelogen wordt, al heb ik het zelf nog niet echt gemerkt, ik werk op computerafdeling van een mediamarkt (de beveiliging is dan ook wel ok verder)maar waarom altijd van die loze opmerkingen als "is het niet mogelijk om die mensen voor geboorte te adopteren"?
ik bedoel van mij mogen criminelen ook wel optiefen, maar er moet dan wel daadwerkelijk iets zinnigs gedaan aan worden, gewoon hard aanpakken, en corrigeren. nu is het zo: "ja erg he, tsja, ja zet ze allemaal op een grote boot, en breng die boot tot zinken, kutmarrokanen" oh please.maarja ik werk dus in winkel en merk er dus niet echt iets wat topicstarter merkt.
maar terzijde, jij bent ook volgens mij zo'n typje die bij elk woordje dat generaliserend klinkt erop te springen alsof het niet waar is
maar je woont/werkt dan ook waarschijnlijk in een andere buurt en als de topicstarter zoiets opmerkt...dan mag dat blijkbaar niet van jou?
quote:Eh nee.....dat is een idee van de topicstarter, daar heb ik niks mee te maken
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
ja dus ,moeten "bepaalde " mensen gewoon geaborteerd worden, zoals de openingspost suggereerd
Nee maar betere opvoeding zou punt één zijn
Bovendien helpt strenger politieoptreden ook wel waarschijnlijk.
quote:hahaha, idd, 5 van die jongens van 15/18 in bedwang houden, ze breken dat helemaal de hele winkel af, dan ben je namelijk een vieze kut rascist... je discrimineerd, en ze pakken je vanavond wel....
Op vrijdag 13 juni 2003 00:54 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
En als jij het zo vaak ziet, dat ze stelen of vernielen hou je ze toch op heterdaad aan??!
quote:Moet je baas zorgen voor wat beveiliging....
Op vrijdag 13 juni 2003 00:57 schreef H3man het volgende:[..]
hahaha, idd, 5 van die jongens van 15/18 in bedwang houden, ze breken dat helemaal de hele winkel af, dan ben je namelijk een vieze kut rascist... je discrimineerd, en ze pakken je vanavond wel....
quote:'Kerel' zeg je maar tegen je vader, als je zakgeld krijgt.
Het was ook geen beschuldiging maar een vraag kerel
En als je zijn openingspost leest, lees ik echt wel wat aanwijzingen richting discriminatie/racisme, daarom vroeg ik het
Jij ziet in alles een aanwijzing tot discriminatie. So be it.
quote:Jullie maken ze het dan wel erg gemakkelijk.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef H3man het volgende:
toch nageven... ze doen t knap, lopen 3 de winkel in verspreiden zich, 3 bij de kast een ervoor staan, doet alles in de gaten houden... net nieuwe kasten, ijzeren staaf ertussen, rop maar aan dat ding, alarm af, kijken, ze rennen door elkaar heen, IK NIETS GEDAAN, GEBEURDE GEWOON!, kast lam, kan gewoon open... eigenlijk is 't niet meer leuk...
Waarom loopt er dan niemand met een honkbalknuppel op die jochies af?
Of gaat er niemand bij de uitgang staan?
Misschien moet je het voor die dieven ook een stuk moeilijker en.of minder verlijdelijk maken om dingen te stelen.
Hier in A'mfoort zijn er ook zat winkels met vitrines en displays. Zie nooit dat er wat vernield of dat groepjes zoiets proberen te flikken.
quote:doe eens lief kerel
Op vrijdag 13 juni 2003 00:59 schreef HassieBassie het volgende:[..]
'Kerel' zeg je maar tegen je vader, als je zakgeld krijgt.
quote:ik heb het idd niet helemaal met buitenlandse mensen nee... dat klopt.. dat zal ik nooit ontkennen.. zo zijn er wel weer super leuke collega's van turkse afkomst surinaams... maar zo raar, dat marokkaanse collega's altijd voortijdig het dienstverband wordt beeindigd, omdat ze spulletjes leenden maar niet terug brachten...
Het was ook geen beschuldiging maar een vraag kerel
quote:Bron? Heb je me weleens wat zien posten hier dan waar dat uit blijkt?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:59 schreef HassieBassie het volgende:Jij ziet in alles een aanwijzing tot discriminatie.
Ik werk op een tankstation en kan het verhaal van TS alleen maar beamen, hoe jammer ik het ook vind.
Het is misschien maar een kleine groep marokkanen, maar die verpesten dan wel het beeld dat de mensen krijgen van alle marokkanen.
Ook bij zijn zij het die met een scooter willen tanken en dan weg rijden, heb ik nog zoiets van als je dan een vent wil zijn, pak dan pomp 1 en zwaai me gedag, maar nee hoor , sneaky pomp 4, 5 of 6 nemen , lafaards.
Helaas voor hun werkt het bij mij allang niet meer om de simpele reden dat ik een pomp alleen vrijgeef voor een scooter als : het een blanke is, een bekende is, als het een vrouw/meisje is of een meisje bij zich hebben, ervaring is dat ze in die situaties nooit doorrijden.
Geld trouwens ook voor auto's het bovenstaande verhaal, maar wel in mindere mate.
Het verhaal van groepjes in de shop ken ik ook, hou ze scherp in de gaten en het zal niet de eerste keer wezen dat ik de deur op slot gooi en ze de keuze geef, of de spullen terug, afrekenen, of de politie, werkt tot nu toe prima, en van bedreigingen word ik niet warm of koud.
Het is nogmaals jammer maar helaas wel waar, waar ik als kleine kant tekening bij wil zetten, inderdaad , ik kan aan hun neus niet zien dat het Marokkanen zijn, dus bij deze, misschien waren het wel algarijnen of tunesiers.
[Dit bericht is gewijzigd door Kanjer op 13-06-2003 01:03]
quote:En dit soort diefjes een paar maanden in Drenthe greppels laten graven. Heel gezond.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:58 schreef Phuturistixxx het volgende:Moet je baas zorgen voor wat beveiliging....
Je kan alles wel op de politie en anderen afschuiven, maar je baas is verantwoordelijk voor zijn personeel/zijn spullen
quote:jah idd, 8 uur per dag een bewaker.. wat denk je...
Op vrijdag 13 juni 2003 00:58 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Moet je baas zorgen voor wat beveiliging....
Je kan alles wel op de politie en anderen afschuiven, maar je baas is verantwoordelijk voor zijn personeel/zijn spullen
quote:Inderdaad, dat doen alleen maar marokkanen. Geloof je het zelf ?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef H3man het volgende:[..]
ik heb het idd niet helemaal met buitenlandse mensen nee... dat klopt.. dat zal ik nooit ontkennen.. zo zijn er wel weer super leuke collega's van turkse afkomst surinaams... maar zo raar, dat marokkaanse collega's altijd voortijdig het dienstverband wordt beeindigd, omdat ze spulletjes leenden maar niet terug brachten...
quote:hahaha die nieuwste vitrines, zijn ondertussen 2 pogingen geweest, in 2 weken.. 2e was open, maar niets gejat... en in Amfoort werk jij blijkbaar niet in een winkel, daar zullen ze nl ook wel winkeldiefjes hebben.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:59 schreef calvobbes het volgende:[..]
Misschien moet je het voor die dieven ook een stuk moeilijker en.of minder verlijdelijk maken om dingen te stelen.
Hier in A'mfoort zijn er ook zat winkels met vitrines en displays. Zie nooit dat er wat vernield of dat groepjes zoiets proberen te flikken.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:01 schreef H3man het volgende:[..]
jah idd, 8 uur per dag een bewaker.. wat denk je...
quote:Ik vind het altijd jammer als mensen het niet op hebben op 'buitenlandse mensen'.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef H3man het volgende:[..]
ik heb het idd niet helemaal met buitenlandse mensen nee... dat klopt.. dat zal ik nooit ontkennen.. zo zijn er wel weer super leuke collega's van turkse afkomst surinaams... maar zo raar, dat marokkaanse collega's altijd voortijdig het dienstverband wordt beeindigd, omdat ze spulletjes leenden maar niet terug brachten...
Als ze nu zeggen die en die vind ik helemaal niks, want die jatten de hele winkel leeg of whatever prima!, maar ga geen hele bevolkingsgroepen afkeuren omdat er een paar (relatief) jatten, waar jij uiteraard veel mee wordt geconfronteerd aangezien je in een winkel werkt.
Maar goed ieder zijn mening
quote:Tja, dat is helaas in een winkel geen optie...
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef Kanjer het volgende:Het verhaal van groepjes in de shop ken ik ook, hou ze scherp in de gaten en het zal niet de eerste keer wezen dat ik de deur op slot gooi en ze de keuze geef, of de spullen terug, afrekenen, of de politie, werkt tot nu toe prima, en van bedreigingen word ik niet warm of koud.
'k Herken je tankstation-verhaal trouwens precies. Een vriend van me heeft dezelfde ervaringen.
Als je het wil voorkomen moet je een selectief deurbeleid hebben, bij ons komen groepjes koters er niet in. Als ze met meer dan 3 zijn moet de rest maar buiten blijven staan. Rustig blijven, vriendelijk blijven, en niemand die problemen maakt. Met zn drieen is het een stuk minder leuk hoor
Om in de mood van het topic te blijven: Het is wel superirritant als mensen marrokaans of turks staan te praten voor je kassa/balie/pansterraam. Leer anders Nederlands ofzo
quote:ik zeg niet dat het niet zo is,
Op vrijdag 13 juni 2003 00:56 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
aborteren bedoel je zeker
maar terzijde, jij bent ook volgens mij zo'n typje die bij elk woordje dat generaliserend klinkt erop te springen alsof het niet waar is
maar je woont/werkt dan ook waarschijnlijk in een andere buurt en als de topicstarter zoiets opmerkt...dan mag dat blijkbaar niet van jou?
maar waarom wordt er gedaan alsof elke marokkaan die een winkel binnengaat een potentiele dief is, dat is gewoon onzin.
Bovendien ben ik het absoluut ermee eens dat winkeldieven gewoon harder moeten aangepakt worden, politie doet inderdaad helemaal niets, willen -zelfs als je iemand op heterdaad betrapt- niet komen. Ik was er een poos geleden bij, bij de Douglas in bussum, dat er een of andere geschifte gast door alarmpoortjes liep, alarm gaat af. Winkel personeel houdt hem aan, mooie broek met touwtjes in de pijpen, plastic tasje van de bruna. "Nou maak tasje maar leeg", "ja ik heb heus niets, misschien iets van andere winkel", "ok loop maar nog is door het poortje", weer gaat het alarm af, "doe je jas is uit", jas uit, weer door poortje, weer alarm, zit dus duidelijk in broek, "ja ok jammer, loop maar door" dus ik vraag waarom dat? want het was zo klaar als een klontje. "tsja, politie komt niet, en wij mogen niet checken wat in zn broek zit, we mogen niet handtastelijk worden", nou echt tief lekker een eind op zeg. als ik zon figuur pak, ik sluit em gewoon ergens op, dan komt politie wel, of een flinke poeier op zn neus.
quote:nee ok, maar je snapt toch wel dat je niet over je heen moet laten lopen? zoals bij dat tankstation begrijp ik het helemaal, je benadeelt ook andere gewoon relaxte buitenlanders ermee, maar dat zouden die kl*te relschoppers zich ook moeten bedenken
Op vrijdag 13 juni 2003 01:03 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Ik vind het altijd jammer als mensen het niet op hebben op 'buitenlandse mensen'.
Als ze nu zeggen die en die vind ik helemaal niks, want die jatten de hele winkel leeg of whatever prima!, maar ga geen hele bevolkingsgroepen afkeuren omdat er een paar (relatief) jatten, waar jij uiteraard veel mee wordt geconfronteerd aangezien je in een winkel werkt.
Maar goed ieder zijn mening
Ik ben bijna blij dat er bij ons is ingebroken door Nederlanders
quote:Ow vast. Maar ik merk er niks van dat ze er zoveel last van hebben als jij.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:02 schreef H3man het volgende:en in Amfoort werk jij blijkbaar niet in een winkel, daar zullen ze nl ook wel winkeldiefjes hebben.
Maar wat doet jou baas en jij eraan behalve een nieuwe vitrine bestellen en mopperen!?!?
Stellen jullie geen deurbeleid in? Of iemand die constant in de winkel rondloopt of alleen maar lege dozen in de vitrines?
quote:idd, je staat een verhaal te houden, moet ondertussen even door vriend of kind vertaald worden... dan weer terug praten in het buitenlands... en vervolgens in het nederlands verder...of je geen arabisch spreekt???
Op vrijdag 13 juni 2003 01:04 schreef Tagnar het volgende:Om in de mood van het topic te blijven: Het is wel superirritant als mensen marrokaans of turks staan te praten voor je kassa/balie/pansterraam. Leer anders Nederlands ofzo
quote:Allemaal eruit die Nederlanders
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:, triest topic weer
quote:Gekozen burgemeester / hoofd van politie
Op vrijdag 13 juni 2003 01:06 schreef kiw het volgende:Bovendien ben ik het absoluut ermee eens dat winkeldieven gewoon harder moeten aangepakt worden, politie doet inderdaad helemaal niets, willen -zelfs als je iemand op heterdaad betrapt- niet komen.
Maar dat maakt mij niks uit, de andere kant is ook dat ik met veel van die gasten een goeie band heb en vaak lol maak samen, zo kan het ook.
Het zijn zuiver die "ratjes" zoals wij dat in den haag noemen, waar je last van kan hebben.
Als de marokkaanse samenleving nu eens echt een positiever beeld zouden willen hebben, zouden ze die gastjes zelf moeten aanpakken/aanspreken. zou hun toch zeer slechte image een stuk verbeteren.
quote:
Schorem willen wij niet in onze winkel!
quote:Ik benader echt niet elke Marokkaan als winkeldief. Heb geen problemen verder met die mensen. Maar tussen die bevolkingsgroep zitten nu eenmaal relatief meer "crimineeltjes" t.o.v. van autochtone Nederlanders. Dus je bent soms toch wel extra alert.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:06 schreef kiw het volgende:[..]
ik zeg niet dat het niet zo is,
ik geloof best dat het gros van de winkeldieven marrokanen zijn, sterker nog ja ik denk het ook wel. en de methoden die TS beschrijft net, klinken wel bekend, en logisch eigenlijk.
en ja ik woon in een andere buurt, maar het merendeel wat in de winkel komt is wel allochtoon, maar ik heb nog nooit slechte ervaringen ermee gehad. Mja ik moest is een jongen bij een console de winkel uit zetten omdat hij ruzie liep te zoeken met een andere, maar dat heeft hier verder niets mee te maken.maar waarom wordt er gedaan alsof elke marokkaan die een winkel binnengaat een potentiele dief is, dat is gewoon onzin.
Bovendien ben ik het absoluut ermee eens dat winkeldieven gewoon harder moeten aangepakt worden, politie doet inderdaad helemaal niets, willen -zelfs als je iemand op heterdaad betrapt- niet komen. Ik was er een poos geleden bij, bij de Douglas in bussum, dat er een of andere geschifte gast door alarmpoortjes liep, alarm gaat af. Winkel personeel houdt hem aan, mooie broek met touwtjes in de pijpen, plastic tasje van de bruna. "Nou maak tasje maar leeg", "ja ik heb heus niets, misschien iets van andere winkel", "ok loop maar nog is door het poortje", weer gaat het alarm af, "doe je jas is uit", jas uit, weer door poortje, weer alarm, zit dus duidelijk in broek, "ja ok jammer, loop maar door" dus ik vraag waarom dat? want het was zo klaar als een klontje. "tsja, politie komt niet, en wij mogen niet checken wat in zn broek zit, we mogen niet handtastelijk worden", nou echt tief lekker een eind op zeg. als ik zon figuur pak, ik sluit em gewoon ergens op, dan komt politie wel, of een flinke poeier op zn neus.
En dat verhaal van die politie herken ik inderdaad. Als je belt voor een diefstal.....dan merk je soms gewoon dat ze geen zin hebben om te komen. Dat gaat toch de verkeerde kant op. Ik hoop dat het nieuwe kabinet hiermee toch iets gaat doen.
quote:Precies, neem je eigen verantwoordelijkheid, ga niet alleen zitten klagen en zeuren (als ondernemer dan he) dat je winkel wordt leeggeroofd, dan moet je zelf maatregelen gaan nemen! Zou ik iig wel doen....
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow vast. Maar ik merk er niks van dat ze er zoveel last van hebben als jij.
Nog nooit gebroken vitrines gezien of wat dan ook.Maar wat doet jou baas en jij eraan behalve een nieuwe vitrine bestellen en mopperen!?!?
Stellen jullie geen deurbeleid in? Of iemand die constant in de winkel rondloopt of alleen maar lege dozen in de vitrines?
quote:jou verhaal is ook maar een ervaring, heeft niets met racisme te maken naar mijn idee.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef Kanjer het volgende:
Voor de duidelijkheid : ik ben GEEN racist, ga met alle mensen uit alle culturen om, en mag sommige daarvan zelfs tot mijn vrienden rekenen waar ik er maar weinig van heb.
quote:En wat vind je dan van toeristen uit Spanje ofzo?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:04 schreef Tagnar het volgende:Om in de mood van het topic te blijven: Het is wel superirritant als mensen marrokaans of turks staan te praten voor je kassa/balie/pansterraam. Leer anders Nederlands ofzo
En praat jij ook alleen maar de taal van dat land al je daar op vakantie bent?
quote:tering jij bent dom. bij poging tot inbraak politie bellen, die komt dan met 5!!! man langs anderhalf uur, verbaal opmaken... als er personeel in de winkel rondloopt dan moeten ze verkopen en niet je wordt nl aangesproken door klanten met vragen...... en er staan geen volle dozen in de kasten.... alleen producten... daarom ookzo vreemd als een ander filiaal opbelt om te vragen of er bij ons een digitale agenda is gejat omdat er net een stel buitenlandse (ja marokkaanse) jongetjes kwamen vragen wat ze met zo 'n "ding" konden doen!!!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow vast. Maar ik merk er niks van dat ze er zoveel last van hebben als jij.
Nog nooit gebroken vitrines gezien of wat dan ook.Maar wat doet jou baas en jij eraan behalve een nieuwe vitrine bestellen en mopperen!?!?
kortzichting mannetje.
quote:Komt voor het grootste gedeelte door het enorme papierwerk en tijd wat er gepaard gaat met 1 winkeldief..... daar zouden ze wat aan moeten doen, het nieuwe kabinet!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:10 schreef MouseInteractive het volgende:
En dat verhaal van die politie herken ik inderdaad. Als je belt voor een diefstal.....dan merk je soms gewoon dat ze geen zin hebben om te komen.
quote:Zijn dit toeristen dan?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:11 schreef calvobbes het volgende:En wat vind je dan van toeristen uit Spanje ofzo?
En de Struisvogel Award gaat wederom naar *tromgeroffel* Calvobbes!
quote:Dit begrijp ik dan weer niet, waarom in hemelsnaam een triest topic??
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:, triest topic weer
Het is nu eenmaal realiteit, of je het niet leuk vind of niet.
quote:ze zijn hier toch niet op vakantie???
Op vrijdag 13 juni 2003 01:11 schreef calvobbes het volgende:[..]
En wat vind je dan van toeristen uit Spanje ofzo?
quote:wel een beetje raar dat je er al vanuit moet gaan dat die groepjes willen stelen, moet je t niet bij de source aanpakken ipv winkel bij winkel meer moeite te doen voor een groepje apen?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:10 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Precies, neem je eigen verantwoordelijkheid, ga niet alleen zitten klagen en zeuren (als ondernemer dan he) dat je winkel wordt leeggeroofd, dan moet je zelf maatregelen gaan nemen! Zou ik iig wel doen....
quote:Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef DennisMoore het volgende:Zijn dit toeristen dan?
.
Als je een limburger in je zaak hebt kun je die ook niet verstaan als die limburgs praat!
quote:Marokkanen toeristen???
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:13 schreef calvobbes het volgende:Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
Als je een limburger in je zaak hebt kun je die ook niet verstaan als die limburgs praat!
quote:Sinds wanneer zijn Marokanen hier op vakantie.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Komt voor het grootste gedeelte door het enorme papierwerk en tijd wat er gepaard gaat met 1 winkeldief..... daar zouden ze wat aan moeten doen, het nieuwe kabinet!
quote:*instemt
[Dit bericht is gewijzigd door kiw op 13-06-2003 01:16]
quote:tering jij bent echt dom.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
quote:Ja. Maar als winkelier kun je het niet bij "de source" aanpakken. Dan maar zorgen dat er niks te stelen valt.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef WeirdMicky het volgende:moet je t niet bij de source aanpakken ipv winkel bij winkel meer moeite te doen voor een groepje apen?
quote:Ik klaag niet , werk in den haag, woon in zoetermeer tussen nog meer mensen van buitenlandse afkomst en zeer naar mijn zin.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
De klagers zullen wel in Den Haag ofzo wonen
quote:Waarom alleen Marokkanen, maar geen Turken , Algerijnen, Egyptenaren, Polen, Spanjaarden en Nederlanders.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef Kanjer het volgende:Dit begrijp ik dan weer niet, waarom in hemelsnaam een triest topic??
Het is nu eenmaal realiteit, of je het niet leuk vind of niet.
Triest om er weer 1 groep uit te halen
vreemde gasten?
quote:Is niet raar. Iedere winkelier weet dat er gesteelt wordt bij het leven in de detailhandel, bereid je daar op voor!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
wel een beetje raar dat je er al vanuit moet gaan dat die groepjes willen stelen, moet je t niet bij de source aanpakken ipv winkel bij winkel meer moeite te doen voor een groepje apen?
Maak eens plannen met de politie, kijk wat ze voor je kunnen doen, maak afspraken met ze enz. enz.
Zorg voor geode beveiligingscamera's en laat duidelijk zien dat ze overal hangen! Dat soort dingen
[Dit bericht is gewijzigd door Phuturistixxx op 13-06-2003 01:16]
quote:...................................... kansloos. snap je zelf niet dat dit een ontzettend dom antwoord is?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:14 schreef kiw het volgende:[..]
*instemt
wat een onzin zeg, ik bedoel als jij nederlandse vrienden/familie in engeland zou hebben, er even vanuitgaande dat je engels kan spreken, dan spreek je met vrienden/familie ook gewoon voor een kassa nederlands.
ik snap dat het vervelend is, maar echt om dan weer te zeggen dat het marrokanen enzo zijn.
te simpel
Deze mensen kunnen geen woord nederlands of engels en komen toevallig ook nooit iets kopen.
Ook als mensen bij mij de winkel in lopen, waarvan ik weet/voel dat ze niets komen kopen ga ik er met mijn neus boven opstaan. Ook ben ik hiermee een keer in de fout gegaan dat een allochtoon dus echt iets kwam kopen voor veel geld, ik stond dan ook even perplex. Maar inderdaad ik heb het ook met allochtonen dat ik ze absoluut niet vertrouw. bij ongure types sta ik er ook altijd BOVEN op, komen ze met meer mensen licht ik meteen collega's in of ik ga zo staan dat ik kan zien wat ze uitvreten. Er is dan ook 2x een dvd speler van TEAC gejat door oostblok lui, kwamen we later achter natuurlijk. Marokkanen hou ik ook gewoon goed in de gaten. Ik heb ook wel eens een groep van 10 van die mensen binnen gehad en ik ga er gewoon tussen staan, je moet ze dan ook de kans niet geven.
Ik denk dan ook dan een overval toch wel iets erger is.
Ben het dan ook wel met de TS eens dat het voornamelijk allochtonen zijn die je gewoon weg in de gaten moet houden en NEE ik discrimineer niet.
quote:omdat ik 5 jaar nog nooit iemand anders heb zien jatten/zieken/stoken/bedreigen enz etc. na 5 jaar mag ik toch misschien wel 1 topic hierover maken???
Op vrijdag 13 juni 2003 01:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Waarom alleen Marokkanen, maar geen Turken , Algerijnen, Egyptenaren, Polen, Spanjaarden en Nederlanders.
quote:Gestolen
Op vrijdag 13 juni 2003 01:15 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
gesteelt
Ben je soms een allochtoon
quote:Misschien omdat wij, de mensen die er dagelijks mee te maken hebben , onderhand wel weten dat Marokkanen met stip op 1 staan in deze gevallen?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Waarom alleen Marokkanen, maar geen Turken , Algerijnen, Egyptenaren, Polen, Spanjaarden en Nederlanders.
quote:lol, pijnlijke afstraffing op een pijnlijke fout
Op vrijdag 13 juni 2003 01:17 schreef StrayDog het volgende:[..]
Gestolen
quote:En als je daar met vrienden aan het overleggen bent die de taal nog niet kunnen spreken?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:16 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat spaans slaat nergens op, als ik ergens op vakantie ben doe ik gewoon mijn best om een aantal woorden in die taal te vertalen met een boekje of iemand die dat kan zodat ze me kunnen begrijpen.
Ga je dan ook in moeilijk spaans proberen te commucieren met je vrienden?
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 13-06-2003 01:18]
quote:hele erge dikke stip...
Op vrijdag 13 juni 2003 01:17 schreef Kanjer het volgende:[..]
Misschien omdat wij, de mensen die er dagelijks mee te maken hebben , onderhand wel weten dat Marokkanen met stip op 1 staan in deze gevallen?
quote:Waar slaat dat nou weer op?
Ben jij een racist?
quote:dus discriminatie is eigenlijk gewoon statestiek
Op vrijdag 13 juni 2003 01:18 schreef H3man het volgende:[..]
hele erge dikke stip...
quote:als je daar op vakantie bent, WOON je daar toch niet?? wakker worden...
Op vrijdag 13 juni 2003 01:18 schreef calvobbes het volgende:[..]
En als je met daar met vrienden aan het overleggen bent die de taal nog niet kunnen spreken?
quote:En als je opoe wieltjes had, dan was ze een autobus.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:18 schreef calvobbes het volgende:En als je met daar met vrienden aan het overleggen bent die de taal nog niet kunnen spreken?
quote:Nee, ik dacht namelijk dat het ging over mensen die probeerde te communiceren naar de verkoper toe, niet onderling. Daar heb ik misschien te vlug overheen gelezen maar verwachtte ook eigenlijk niet dat iemand daar moeilijk over kan doen :S
En als je met daar met vrienden aan het overleggen bent die de taal nog niet kunnen spreken?
quote:Tja, ik werk ook in een winkel en de laatste junk die er met een autoradio vandoor ging was van Hollandschen Bloede. Natuurlijk zijn er Marokanen die jatten uit winkels, maar vaker zijn het gewoon Nederlanders
Op vrijdag 13 juni 2003 01:17 schreef Kanjer het volgende:Misschien omdat wij, de mensen die er dagelijks mee te maken hebben , onderhand wel weten dat Marokkanen met stip op 1 staan in deze gevallen?
quote:Wat heeft dit er mee te maken. Het gaat niet om de taal, maar om crimineel gedrag.
En als je daar met vrienden aan het overleggen bent die de taal nog niet kunnen spreken?
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:14 schreef H3man het volgende:
tering jij bent echt dom.
quote:lalalala gaap.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:15 schreef H3man het volgende:
...................................... kansloos. snap je zelf niet dat dit een ontzettend dom antwoord is?
Kom dan ook even met een tegenvoorbeeld, en goede argumenten, sommige neonazi gasten op fora zijn nog overtuigender dat jij bent, die zeggen in ieder geval niet: je blaat je bent dom
je bent gewoon gefrustreerd omdat je niet kan onderbouwen wat je vind, ik kan me wel in je verplaatsen, en ik snap wel wat voor probleem je hebt met marokkaantjes, maar jij begrijpt niet dat er mensen zijn die verder een zinnige en haalbare oplossing zoeken voor het probleem
daaag
quote:neej idd, ben met spaans bezig je kunt frans engels duits en nederlands tegen me lullen... maar arabisch lukt me niet, en berbers en turks misschien ooit is.. wie weet.. (praat alleen geen frans terug... moet in 't engels dan...)
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef Howlin_Mad het volgende:[..]
Nee, ik dacht namelijk dat het ging over mensen die probeerde te communiceren naar de verkoper toe, niet onderling. Daar heb ik misschien te vlug overheen gelezen maar verwachtte ook eigenlijk niet dat iemand daar moeilijk over kan doen :S
quote:SO FUCKING WHAT! Ook als je in Nederland woont kan het handiger zijn om even je eigen taal te spreken.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef H3man het volgende:als je daar op vakantie bent, WOON je daar toch niet?? wakker worden...
Als jij met je vrienden in een winkel staat en je moet wat overleggen met hun, dan ga je dat toch doen in de taal die jij het beste spreekt.
Waarom moet je dan moeilijk gaan als jij of 1 van je vrienden nog niet goed die taal spreekt.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:21 schreef calvobbes het volgende:[..]
SO FUCKING WHAT! Ook als je in Nederland woont kan het handiger zijn om even je eigen taal te spreken.
Als jij met je vrienden in een winkel staat en je moet wat overleggen met hun, dan ga je dat toch doen in de taal die jij het beste spreekt.
Waarom moet je dan moeilijk gaan als jij of 1 van je vrienden nog niet goed die taal spreekt.
quote:Zal je sterker vertellen.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Tja, ik werk ook in een winkel en de laatste junk die er met een autoradio vandoor ging was van Hollandschen Bloede. Natuurlijk zijn er Marokanen die jatten uit winkels, maar vaker zijn het gewoon Nederlanders
Heb een marokkaanse collega en zelfs die beaamt wat hier gezegt word. ook hij kent het probleem maar weet geen oplossing, praat er vaak genoeg over met hem.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:17 schreef StrayDog het volgende:[..]
Gestolen
stom
geen allochtoon
quote:euh... heb al genoeg voorbeelden aangedragen, als je nog een met een tegenstelling komt, dat lees ik 't graag... maar kansloos ben je.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:20 schreef kiw het volgende:[..]
[..]lalalala gaap.
*mompeld nog iets over simpel, maar gaat zich niet verlagen tot zon niveau.Kom dan ook even met een tegenvoorbeeld, en goede argumenten, sommige neonazi gasten op fora zijn nog overtuigender dat jij bent, die zeggen in ieder geval niet: je blaat je bent dom
je bent gewoon gefrustreerd omdat je niet kan onderbouwen wat je vind, ik kan me wel in je verplaatsen, en ik snap wel wat voor probleem je hebt met marokkaantjes, maar jij begrijpt niet dat er mensen zijn die verder een zinnige en haalbare oplossing zoeken voor het probleem
daaag
quote:Kansloos!?!?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef DennisMoore het volgende:En als je opoe wieltjes had, dan was ze een autobus.
Waarom probeer je zo ongelooflijk krom en geforceerd iets kansloos te verdedigen?
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef Howlin_Mad het volgende:Nee, ik dacht namelijk dat het ging over mensen die probeerde te communiceren naar de verkoper toe, niet onderling. Daar heb ik misschien te vlug overheen gelezen maar verwachtte ook eigenlijk niet dat iemand daar moeilijk over kan doen :S
quote:het is een vraag, what's your point?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef Cyberdogg het volgende:[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Vreemde vraag nadat er wordt gesteld dat er bepaalde mensen geaborteerd moeten worden vind jij?
quote:Gozer, denk je is in, jij woont ergens anders, al best lang, je bent met een vriend/familie lid die ook nederlands is ergens aan het shoppen, je staat bij de kassa, dan ga je toch zeker niet in die taal iets overleggen,
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef H3man het volgende:[..]
als je daar op vakantie bent, WOON je daar toch niet?? wakker worden...
quote:Inderdaad, meneer de Struisvogel.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:23 schreef calvobbes het volgende:Kansloos!?!?
quote:Ga je weg?
quote:Weinig kans
Op vrijdag 13 juni 2003 01:23 schreef H3man het volgende:
kga ook maar pitten... morgen weer werken.. om acht uur staat de vitrine meneer voor de deur.. wens 't topic nog veel succes toe, lees morgen nog wel of ie open is of niet..
quote:Derde generatie he?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:24 schreef kiw het volgende:Gozer, denk je is in, jij woont ergens anders, al best lang, je bent met een vriend/familie lid die ook nederlands is ergens aan het shoppen, je staat bij de kassa, dan ga je toch zeker niet in die taal iets overleggen,
of wil je beweren dat ze ook marokkaans tegen nederlandse vrienden spreken.
Je hoeft er ook zeker niet iets achter te zoeken. ze zullen heus niet zeggen, "wat een vieze nerd die verkoper, laat em lekker optiefen, ohja en hij stinkt, allah is groot" ofzo
.
quote:Als je met DIE mensen de mensen die stelen voor ogen hebt dan ben je geen racist. Maar als het opvalt dat de mensen die je in jouw winkel betrapt op het stelen vaak marokkanen zijn en de link probeerd te leggen dat het marokkaan zijn de reden is dat, dat "soort" mensen steelt dan ben je racist. Als de topic-starter wil aangeven wat hij hiermee wil zeggen of hoopt te bereiken dan weten wij wat hij is. Maar goed racisten zijn ook maar mensen.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:54 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Ik merk inderdaad ook dat het woord racist wel erg makkelijk wordt gebruikt ja. Beetje kritiek op Marokkaantjes, hup stickertje erop en verder negeren omdat er niet mee te praten valt.
[EDIT] Krommer dan krom.
[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 13-06-2003 01:45]
quote:helemaal waar. niet aan gedacht, maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo ermee. daar gaat het me om. derde generatie? die zullen niet zowiezo niet zo vaak dingen overleggen in vreemde taal.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:25 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Derde generatie he?
.
.
quote:Moeilijk he. Normaal discusieren zonder kinderachtig te schelden
Op vrijdag 13 juni 2003 01:25 schreef DennisMoore het volgende:Inderdaad, meneer de Struisvogel.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:27 schreef sampoo het volgende:[..]
Als je met DIE mensen de mensen die stelen voor ogen hebt dan ben je geen racist. Maar als het je opvalt dat de mensen die je in jouw winkel betrapt op het stelen vaak marokkanen zijn en de link probeerd te leggen dat het feit dat ze blijkbaar marokkanen zijn, dit zal je doen aan de hand van het kleurtje en dat als een oorzaak gaat zien als de reden dat dat "soort" mensen steelt dan ben je racist. Als de topic-starter wil aangeven wat hij hiermee wil zeggen of hoopt te bereiken dan weten wij wat hij is. Maar goed racisten zijn ook maar mensen.
en nu ga ik slapen
quote:Nee, het is een prijs die je hebt gekregen.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:28 schreef calvobbes het volgende:Moeilijk he. Normaal discusieren zonder kinderachtig te schelden
*off to bed*
quote:Dat was het al vanaf het begin
Op vrijdag 13 juni 2003 01:30 schreef kiw het volgende:en anders is het gewoon bagger.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:27 schreef sampoo het volgende:[..]
Als je met DIE mensen de mensen die stelen voor ogen hebt dan ben je geen racist. Maar als het je opvalt dat de mensen die je in jouw winkel betrapt op het stelen vaak marokkanen zijn en de link probeerd te leggen dat het feit dat ze blijkbaar marokkanen zijn, dit zal je doen aan de hand van het kleurtje en dat als een oorzaak gaat zien als de reden dat dat "soort" mensen steelt dan ben je racist. Als de topic-starter wil aangeven wat hij hiermee wil zeggen of hoopt te bereiken dan weten wij wat hij is. Maar goed racisten zijn ook maar mensen.
quote:Goh en dat is normaal? Ben je niet blank dan wordt het zaakje niet vertrouwd. Lijkt mij vrij zwaar voor een "eerlijke" niet-blanke als je overal dit soort mensen tegenkomt. Je zal het allemaal goed bedoelen maar dit is eerste klas racisme. Als je dit allemaal beaamt moet je niet doen alsof racisme een vies woord is maar geef het dan gewoon toe. Als je een pomp toch niet wil vrijgeven doe het dan bij alle scooters tenzij je ze kent.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef Kanjer het volgende:
Helaas voor hun werkt het bij mij allang niet meer om de simpele reden dat ik een pomp alleen vrijgeef voor een scooter als : het een blanke is, een bekende is, als het een vrouw/meisje is of een meisje bij zich hebben, ervaring is dat ze in die situaties nooit doorrijden.
quote:*shrugs
Op vrijdag 13 juni 2003 01:31 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat was het al vanaf het begin
tsja...
ik kan nu zeggen dat er geen zinnige discussie te voeren valt met simpele mensen, maarja dan ben ik net zo simpel.
*haalt nog een keerjte zn schouders op
quote:Al deels de foutjes weggewerkt. Wordt hier een beetje afgeleid.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:32 schreef ITCHY1 het volgende:[..]
aaaaaahja, hoe verzin je zulke zinnen zeg
quote:Spijt me voor je, maar je weet echt niet waar je over praat.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:35 schreef sampoo het volgende:[..]
Goh en dat is normaal? Ben je niet blank dan wordt het zaakje niet vertrouwd. Lijkt mij vrij zwaar voor een "eerlijke" niet-blanke als je overal dit soort mensen tegenkomt. Je zal het allemaal goed bedoelen maar dit is eerste klas racisme. Als je dit allemaal beaamt moet je niet doen alsof racisme een vies woord is maar geef het dan gewoon toe. Als je een pomp toch niet wil vrijgeven doe het dan bij alle scooters tenzij je ze kent.
Het is nu eenmaal een gegeven dat er in bovengenoemde situaties geen problemen zijn, en inderdaad, in die ene andere situatie wel.
Het is nu eenmaal zo, ben er ook niet blij mee, maar het is niet anders.
Dat maakt mij geen racist en jij al helemaal niet en voel me dus totaal niet wat dat betreft aangesproken.
Voor de goede orde: bij iedere pomp hangen stickers dat scooters/brommers eerst hun helm of sleutels moeten inleveren.
En dat is dan precies wat ik ze laat doen, ik kan niet anders, behalve als ik zeker weet dat ze niet zullen doorijden en dat is alleen in bovengenoemde situatie zo, de rest is helaas altijs een twijfel geval , en de goeden moeten dan onder de slechten lijden.
quote:Maar snap je niet dat je het wel in laten leveren van een helm door een "Marokkaan" en het niet laten inleveren door een "Nederlander" enkel en alleen gebeurd op basis van ras? Dit is toch racisme of niet? Ik bedoel maar wat denk je dat er door een "goede" heen gaat als dit hem continu overkomt? Dat is een van de redenen waarom wij neem ik even aan tegen racisme zijn. Maar als ik dit lees klinkt het net zoals die dieven die wel stelen maar als ze betrapt worden roepen dat ze "Niets gedaan hebben".
Op vrijdag 13 juni 2003 01:45 schreef Kanjer het volgende:[..]
Spijt me voor je, maar je weet echt niet waar je over praat.
Het is nu eenmaal een gegeven dat er in bovengenoemde situaties geen problemen zijn, en inderdaad, in die ene andere situatie wel.
Het is nu eenmaal zo, ben er ook niet blij mee, maar het is niet anders.
Dat maakt mij geen racist en jij al helemaal niet en voel me dus totaal niet wat dat betreft aangesproken.Voor de goede orde: bij iedere pomp hangen stickers dat scooters/brommers eerst hun helm of sleutels moeten inleveren.
En dat is dan precies wat ik ze laat doen, ik kan niet anders, behalve als ik zeker weet dat ze niet zullen doorijden en dat is alleen in bovengenoemde situatie zo, de rest is helaas altijs een twijfel geval , en de goeden moeten dan onder de slechten lijden.
quote:Neuh, hou iedereen in de gaten , en wat mij betreft is iedereen een doorrijder tot het tegendeel bewezen is.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:48 schreef ExtraGroot het volgende:
inderdaad , ofwel hou je de autochtonen minder in de gaten
En pompen worden altijd "bewust" aangezet zodat iedereen weet dat ie al gezien is .
Alleen, door ervaring weet ik nu eenmaal dat je bij bepaalde bevolkingsgroepen , meer risico loopt, heel jammer en zou het graag anders zien.
Evenzo met type auto trouwens hoor, ook daar herken je al snel een potentiele doorrijder aan.
En nee, dan bedoel ik niet dat iedereen die in bv een BMW rijd een doorijder is.
Sommige winkels maken onderscheid op leeftijd en laten slechts een beperkt aantal jongeren in hun zaak. Ik vind het te ver gaan om het hier op racisme te gooien. Zo'n winkelier staat echt niet stel bij de huidskleur of afkomst van z'n klanten, hoor. Die ziet op een bepaald moment een patroon ontstaan en daar haakt 'ie op in. Dat is wat voor een ondernemer het verschil kan maken tussen succes en bankroet.
Er zijn al een aantal winkels over de kop gegaan omdat ze constant werden leeggeroofd of overvallen door kutmarokkaantjes/junks/ander tuig. Nu de politie het laat afweten moet je als winkelier wel inspelen op de nieuwe werkelijkheid. Blijkbaar gaat de dagelijkse realiteit aan een heleboel mensen voorbij of hebben ze er nooit mee te maken. Dat is heel mooi voor je maar ga niet oordelen over de ervaringen van een ander en ga zeker niet lompe vergelijkingen maken met nazi's en dergelijke.
quote:Nee dat is geen racisme.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:52 schreef sampoo het volgende:[..]
Maar snap je niet dat je het wel in laten leveren van een helm door een "Marokkaan" en het niet laten inleveren door een "Nederlander" enkel en alleen gebeurd op basis van ras? Dit is toch racisme of niet? Ik bedoel maar wat denk je dat er door een "goede" heen gaat als dit hem continu overkomt? Dat is een van de redenen waarom wij neem ik even aan tegen racisme zijn. Maar als ik dit lees klinkt het net zoals die dieven die wel stelen maar als ze betrapt worden roepen dat ze "Niets gedaan hebben".
Dat is een gevalletje van "de goeden moeten onder de kwaden lijden"
Gebeurde vroeger op school al, als er eentje iets gedaan had , kon de hele klas nablijven tot de meester ( zo noemden wij die nog) wist wie de dader was.
quote:Komt nog bij dat die "goeie" al snel een bekende van me is en dus geen probleem heeft omdat , als ik hem zie de pomp al vrijgeef en hem een seintje.
Maar snap je niet dat je het wel in laten leveren van een helm door een "Marokkaan" en het niet laten inleveren door een "Nederlander" enkel en alleen gebeurd op basis van ras? Dit is toch racisme of niet? Ik bedoel maar wat denk je dat er door een "goede" heen gaat als dit hem continu overkomt? Dat is een van de redenen waarom wij neem ik even aan tegen racisme zijn. Maar als ik dit lees klinkt het net zoals die dieven die wel stelen maar als ze betrapt worden roepen dat ze "Niets gedaan hebben".
quote:Die moet je gewoon slaan
Op vrijdag 13 juni 2003 00:37 schreef H3man het volgende:dat als je tegen een marokkaantje zegt dat ie ergens niet aan mag komen, je steevast als antwoord krijgt -> moet je er maar een bordje bijhangen dat dat niet mag.....
quote:Hear hear, mooi geschreven!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:58 schreef Zoolook het volgende:
Hij is geen racist, hooguit discrimineert 'ie een beetje. Hij geeft zelf al aan dat 'ie soms wel de pomp vrijgeeft voor een Marokkaan als er een meisje bij is of het is een vrouw of wellicht een oudere man. Als ondernemer is het noodzakelijk dat je potentiële klanten op waarde weet te schatten, soms betekent dit dat je kiest om een klant niet te helpen of alleen op bepaalde voorwaarden. Als je ervaring hebt met groepjes Marokkanen die niet betalen na gebruik te hebben gemaakt van een bepaalde pomp dan ben je als ondernemer een sukkel als je toch stug die pomp blijft vrijgeven aan groepjes Marokkanen. Dan liever het zekere voor het onzekere, je bent als winkelier geen filantropische instelling met een maatschappelijke verantwoordelijkheid naar bepaalde minderheden.Sommige winkels maken onderscheid op leeftijd en laten slechts een beperkt aantal jongeren in hun zaak. Ik vind het te ver gaan om het hier op racisme te gooien. Zo'n winkelier staat echt niet stel bij de huidskleur of afkomst van z'n klanten, hoor. Die ziet op een bepaald moment een patroon ontstaan en daar haakt 'ie op in. Dat is wat voor een ondernemer het verschil kan maken tussen succes en bankroet.
Er zijn al een aantal winkels over de kop gegaan omdat ze constant werden leeggeroofd of overvallen door kutmarokkaantjes/junks/ander tuig. Nu de politie het laat afweten moet je als winkelier wel inspelen op de nieuwe werkelijkheid. Blijkbaar gaat de dagelijkse realiteit aan een heleboel mensen voorbij of hebben ze er nooit mee te maken. Dat is heel mooi voor je maar ga niet oordelen over de ervaringen van een ander en ga zeker niet lompe vergelijkingen maken met nazi's en dergelijke.
quote:Wat je nu doet is eentje heeft iets gedaan en deze is denkt de meester blank want hij heeft allemaal maar blanken weten te betrappen bij het doen van stoute dingen en nu moeten alle blanke kindjes na blijven tot de meester weet welke blanke de dader was maar de zwartjes mochten naar huis. Dit is toch heel wat anders. Ik bedoel maar je gaat een wildvreemde blanke toch niet het voordeel van de twijfel geven als je dat niet bij een donkere jongen zou doen?
Op vrijdag 13 juni 2003 02:05 schreef Kanjer het volgende:[..]
Nee dat is geen racisme.
Dat is een gevalletje van "de goeden moeten onder de kwaden lijden"
Gebeurde vroeger op school al, als er eentje iets gedaan had , kon de hele klas nablijven tot de meester ( zo noemden wij die nog) wist wie de dader was.
quote:Punt is dat je een jou niet bekende persoon juist wel beoordeelt op deze filantropische zaken aangezien de enige reden waarop je je oordeel laat vellen bestaat op het donker velletje van de niet bekende persoon. Dat telkens weer personen met een donkere huidskleur dit doen doet niet ter zake.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:58 schreef Zoolook het volgende:
Hij is geen racist, hooguit discrimineert 'ie een beetje. Hij geeft zelf al aan dat 'ie soms wel de pomp vrijgeeft voor een Marokkaan als er een meisje bij is of het is een vrouw of wellicht een oudere man. Als ondernemer is het noodzakelijk dat je potentiële klanten op waarde weet te schatten, soms betekent dit dat je kiest om een klant niet te helpen of alleen op bepaalde voorwaarden. Als je ervaring hebt met groepjes Marokkanen die niet betalen na gebruik te hebben gemaakt van een bepaalde pomp dan ben je als ondernemer een sukkel als je toch stug die pomp blijft vrijgeven aan groepjes Marokkanen. Dan liever het zekere voor het onzekere, je bent als winkelier geen filantropische instelling met een maatschappelijke verantwoordelijkheid naar bepaalde minderheden.
quote:Punt dat ik wil maken is dat je geen snor hoeft te hebben of een hitlergroet hoeft uit te brengen om racistisch te zijn. Ik maak mij er soms ook aan schuldig maar ik keur het niet goed en denk er over na. Iemand die dit gedrag ten toonstelt en goedkeurt is een racist of hij of zij dit nou ontkent of niet. Racisme is niet perse gelijk aan het dood willen zien van alles wat niet je eigen kleurtje heeft. Racisme hoeft niet zo eng te zijn maar 16 miljoen maal iets wat betrekkelijk onschuldig is kan gigantische schade aanrichten.
Blijkbaar gaat de dagelijkse realiteit aan een heleboel mensen voorbij of hebben ze er nooit mee te maken. Dat is heel mooi voor je maar ga niet oordelen over de ervaringen van een ander en ga zeker niet lompe vergelijkingen maken met nazi's en dergelijke.
[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 13-06-2003 02:30]
quote:Ben jij kortzichtig?
Ben jij een racist?
quote:toch al 153 replies
Op vrijdag 13 juni 2003 00:39 schreef static het volgende:
Ik geef dit topic niet al te lang.
Na 7 pagina's heeft de TS nog steeds niet aangedragen wat hij ertegen denkt te doen. Nogmaals, hoe zit het met het deurbeleid?
Bij ons is het heel simpel. Een keer betrapt op diefstal (betrapt is artikel weg, niet of we dat nog bij een van die gasten kunnen vinden) en gelijk levenslange winkelverbod.
Een winkel is geen openbare gelegendheid.
Je bepaalt zelf wie er binnen mag.
quote:Ik denk dat, als je dit doet, je het wel consequent door iedere klant moet laten doen, dus geen onderscheid maken.
quote:als ik limburgs praat en ik merk dat een "hollander" me niet verstaat dan ga ik netjes nederlands praten en geen dialect, lijkt me wel zo beleefd naar de verkoper toe.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
quote:Zucht.......
Op vrijdag 13 juni 2003 02:27 schreef sampoo het volgende:[..]
Wat je nu doet is eentje heeft iets gedaan en deze is denkt de meester blank want hij heeft allemaal maar blanken weten te betrappen bij het doen van stoute dingen en nu moeten alle blanke kindjes na blijven tot de meester weet welke blanke de dader was maar de zwartjes mochten naar huis. Dit is toch heel wat anders. Ik bedoel maar je gaat een wildvreemde blanke toch niet het voordeel van de twijfel geven als je dat niet bij een donkere jongen zou doen?
[..]Punt is dat je een jou niet bekende persoon juist wel beoordeelt op deze filantropische zaken aangezien de enige reden waarop je je oordeel laat vellen bestaat op het donker velletje van de niet bekende persoon. Dat telkens weer personen met een donkere huidskleur dit doen doet niet ter zake.
[..]Punt dat ik wil maken is dat je geen snor hoeft te hebben of een hitlergroet hoeft uit te brengen om racistisch te zijn. Ik maak mij er soms ook aan schuldig maar ik keur het niet goed en denk er over na. Iemand die dit gedrag ten toonstelt en goedkeurt is een racist of hij of zij dit nou ontkent of niet. Racisme is niet perse gelijk aan het dood willen zien van alles wat niet je eigen kleurtje heeft. Racisme hoeft niet zo eng te zijn maar 16 miljoen maal iets wat betrekkelijk onschuldig is kan gigantische schade aanrichten.
Ik kan wel alle moeite gaan doen om duidelijk te maken dat het niet is zoals jij zegt/denkt, maar dat is denk ik vergeefse moeite.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken hoe oud je was en of je werk ervaring hebt, speciaal in de verkoop, zoniet probeer dat eens een jaartje en dan spreken we elkaar verder.
Tot die tijd,
quote:Het is ook zo dat ik ook de pomp vrijgeef als er een"kleurling" (om het zo maar te noemen) komt tanken en ik ken hem, geen probleem, pomp vrij.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:10 schreef MouseInteractive het volgende:
Goh is dit topic nog steeds open
[..]Ik denk dat, als je dit doet, je het wel consequent door iedere klant moet laten doen, dus geen onderscheid maken.
En tsja......het is voor een "goed" iemand inderdaad erg vervelend, maar ja, "de één verpest het nu eenmaal voor de ander". De criminaliteit wordt gewoon steeds erger, dat je wel tot dit soort maatregelen moet overgaan om nog een beetje gezonde winst te maken als bedrijf.
Maar zodra er een vreemde komt, of ze gaan bij pomp 4,5, of 6 staan weet ik eigenlijk al genoeg en is het helaas pindakaas.
en geloof me, in 99% van de gevallen heb ik gelijk.
Verder is het zowiezo regel om de pompen bewust aan te zetten, zodat de klant weet dat ie gezien is, en noteer ik altijd de kentekens en auto type van de wagens bij pomp 5 en 6 , zeker als de andere pompen vrij zijn.
Nee , ik ben niet paranoia, maar in zo'n maatschappij leven we nu eenmaal, jammer genoeg.
Door dit beleid, hebben we de afgelopen 6 maanden 90%!!! minder doorrijders gehad, en gaan we dit actiever doorvoeren in andere fillialen.
quote:Er is natuurlijk iets anders te bedenken, maar dan moeten pomphouders investeren. Een systeem waarbij je gewoon niet kunt wegrijden voordat er betaald is d.m.v. een blokkade.
Op zaterdag 14 juni 2003 21:42 schreef Kanjer het volgende:[..]
Door dit beleid, hebben we de afgelopen 6 maanden 90%!!! minder doorrijders gehad, en gaan we dit actiever doorvoeren in andere fillialen.
quote:Helemaal mee eens!!
Op zaterdag 14 juni 2003 21:44 schreef gelly het volgende:[..]
Er is natuurlijk iets anders te bedenken, maar dan moeten pomphouders investeren. Een systeem waarbij je gewoon niet kunt wegrijden voordat er betaald is d.m.v. een blokkade.
Het is meten met 2 maten voor de hoge heren.
Een systeem is makkelijk te maken, maar dan komen de mensen de shop niet meer in en dat scheelt inkomsten, en dat willen ze niet.
Verder zijn er hele mooie systemen te koop die de kentekenplaat fotograveren en onthouden, is het een doorrijder geeft ie dit aan als ie weer komt, mooi maar erg duur.
Ga nu even gezellie uit, dus kan even niet meer reageren.
quote:Waarom reageer je nou niet op sampoo maar wel op MouseInteractive?
Op zaterdag 14 juni 2003 21:42 schreef Kanjer het volgende:[..]
Het is ook zo dat ik ook de pomp vrijgeef als er een"kleurling" (om het zo maar te noemen) komt tanken en ik ken hem, geen probleem, pomp vrij.
Maar zodra er een vreemde komt, of ze gaan bij pomp 4,5, of 6 staan weet ik eigenlijk al genoeg en is het helaas pindakaas.
en geloof me, in 99% van de gevallen heb ik gelijk.Verder is het zowiezo regel om de pompen bewust aan te zetten, zodat de klant weet dat ie gezien is, en noteer ik altijd de kentekens en auto type van de wagens bij pomp 5 en 6 , zeker als de andere pompen vrij zijn.
Nee , ik ben niet paranoia, maar in zo'n maatschappij leven we nu eenmaal, jammer genoeg.
quote:Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Op vrijdag 13 juni 2003 02:27 schreef sampoo het volgende:[..]
Wat je nu doet is eentje heeft iets gedaan en deze is denkt de meester blank want hij heeft allemaal maar blanken weten te betrappen bij het doen van stoute dingen en nu moeten alle blanke kindjes na blijven tot de meester weet welke blanke de dader was maar de zwartjes mochten naar huis. Dit is toch heel wat anders. Ik bedoel maar je gaat een wildvreemde blanke toch niet het voordeel van de twijfel geven als je dat niet bij een donkere jongen zou doen?
[..]Punt is dat je een jou niet bekende persoon juist wel beoordeelt op deze filantropische zaken aangezien de enige reden waarop je je oordeel laat vellen bestaat op het donker velletje van de niet bekende persoon. Dat telkens weer personen met een donkere huidskleur dit doen doet niet ter zake.
[..]Punt dat ik wil maken is dat je geen snor hoeft te hebben of een hitlergroet hoeft uit te brengen om racistisch te zijn. Ik maak mij er soms ook aan schuldig maar ik keur het niet goed en denk er over na. Iemand die dit gedrag ten toonstelt en goedkeurt is een racist of hij of zij dit nou ontkent of niet. Racisme is niet perse gelijk aan het dood willen zien van alles wat niet je eigen kleurtje heeft. Racisme hoeft niet zo eng te zijn maar 16 miljoen maal iets wat betrekkelijk onschuldig is kan gigantische schade aanrichten.
Volgensmij snij je jezelf een keer in de vingers.
quote:Niet goed gelezen Leila.
Op zaterdag 14 juni 2003 22:53 schreef Leila het volgende:[..]
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Kanjer, je schreef eerst van dat je bij iedereen (blank, meisje en die je kent) de pomp gelijk vrij geeft en niet bij buitenlanders. Dat vind ik ook discriminatie.
Ik vind dat je één gelijke lijn moet trekken hierin. Ik zou niet graag daar willen tanken als ik eerst heb gezien dat een blanke niet zijn helm hoeft in te leveren of dat er bij een blank de pomp gelijk wordt vrij gegeven (één van die twee of iets anders, je begrijpt me wel) en ik WEL!Volgensmij snij je jezelf een keer in de vingers.
Ook als ik een buitenlander zie kan het zijn dat ik direct de pomp vrij geef, als ik hem , of hun, ken.
Het is nu eenmaal een gegeven, en dat vind ik jammer heel jammer, dat als er een buitenlandse jongen komt tanken dat je er donder op kan zeggen dat ie zo doorrijd.
Dat vind ik niet leuk, dat zag ik liever anders, maar is de harde realiteit.
Net zoals het realiteit is dat als er een blanke jongen , iemand met een meisje bij hem of een meisje alleen, ze gewoon binnenkomen om af te rekenen.
Geloof me , het is nu eenmaal zo, of je dat nu prettig vind of niet.
Ik zal ook de eerste wezen om te beamen dat het bij lange na niet allemaal slechte mensen zijn , heb met een groot aantal een meer dan goed contact.
Als je alle reacties had gelezen had je gezien dat ik zelfs een marokkaanse collega heb die dit probleem toegeeft maar niet weet wat er aan te doen.
En aangezien ik een bloedhekel heb aan doorijders neem ik het zekere voor het onzekere, net zoals ik dat doe bij auto's die bij pomp 5 of 6 staan, ook die gaan niet eerder vrij dan dat ik het kenteken heb gezien.
Misschien ligt het aan de buurt waar ik werk, ik weet het niet, maar ik laat me door niemand bestelen, zo simpel is dat.
Jij vind dat discriminatie ( vind ik zowiezo al een woord dat veel te snel geroepen word ) ik vind het gewoon zakelijk risico beperken.
Ik ben geen racist maar wel een realist.
[Dit bericht is gewijzigd door Kanjer op 15-06-2003 02:18]
quote:Omdat , volgens mijn bescheiden mening, sampoo volgens mij al discriminatie roept als een kleurling bij de bakker nummertje 23 trekt en nummertje 7 pas aan de beurt is.
Op zaterdag 14 juni 2003 22:49 schreef Leila het volgende:[..]
Waarom reageer je nou niet op sampoo maar wel op MouseInteractive?
En het dus een oeverloze, nuttelize discussie word.
quote:Ik herken het probleem wel ja. Werk je ergens in Den Bosch? Ik heb ook in een winkel in Den Bosch gestaan maar daar is niets (dat wij weten) gejat.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:57 schreef H3man het volgende:[..]
hahaha, idd, 5 van die jongens van 15/18 in bedwang houden, ze breken dat helemaal de hele winkel af, dan ben je namelijk een vieze kut rascist... je discrimineerd, en ze pakken je vanavond wel....
Als ik je verhalen lees kan ik erg boos worden. Het lijkt erop dat die klotekinderen alles kunnen flikken zonder pardon en dat als wij beschaafde (echte) Nederlanders dat doen, worden we keihard aangepakt.
En idd ben je een vuile racist als je er iets aan doet. En dat is het nare van deze situatie. Logisch toch dat mensen het zat worden en haat krijgen jegens deze jongeren?
Goed van je dat je dit durft te melden op Fok!. Valt mee dat je nog geen slotje hebt enz.
Sterkte!
quote:Je let natuurlijk wel een beetje extra op die gasten.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:16 schreef H3man het volgende:[..]
omdat ik 5 jaar nog nooit iemand anders heb zien jatten/zieken/stoken/bedreigen enz etc. na 5 jaar mag ik toch misschien wel 1 topic hierover maken???
Dat het wederom om Marokkanen gaat onderschrijft niet meer en niet minder dat er gewoon een groot aantal Marokkanen in dit land zich niet volgens onze normen en waarden gedraagt. Daar ligt een taak voor de overheid om te zorgen dat men dat wel gaat doen.
valt bij ons toch weinig te jatten uit vitrines want die hebben we niet
quote:Zo zijn er meer groepen die een minderheid baldadige en criminele jongeren herbergen.
Op zondag 15 juni 2003 09:22 schreef qbus het volgende:
Tja, ik kan me de woede en de onmacht van de topicstarter wel enigsinds voorstellen. Het moet als winkelier gewoon ontzettend machteloos voelen als je iedere week weer lijdzaam moet toezien hoe bepaalde figuren er met je waardevolle spullen vantussen gaan. Het gaat hier dus gewoon om Marokkaantjes, daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen lijkt mij. Wat belangrijk is, is dat we de (helaas) weinige Marokkanen met normaal gedrag en normbesef hier niet op gaan aankijken en veroordelen. Immers: Zij zijn uiteraard niet verantwoordelijk voor het wangedrag van hun achterlijke cultuurgenoten.Dat het wederom om Marokkanen gaat onderschrijft niet meer en niet minder dat er gewoon een groot aantal Marokkanen in dit land zich niet volgens onze normen en waarden gedraagt. Daar ligt een taak voor de overheid om te zorgen dat men dat wel gaat doen.
Vele van deze tot ons vaderland behorende bevolking zijn inmiddels een gerespecteerd burger van onze maatschappij.
quote:Klopt alleen ligt het fundementele verschil in dit geval bij de godsdienst (islam) die een grote, blijvende krater tussen de algemene norm van het westen en de wereld van de gelovige slaat. Die krater overbrug je niet zo gemakkelijk als toen dat destijds bij de vaak (reeds gekoloniseerde) christelijke bevolkingsgroepen ging.
Op zondag 15 juni 2003 09:35 schreef sig000 het volgende:[..]
Zo zijn er meer groepen die een minderheid baldadige en criminele jongeren herbergen.
Ik noem even: Molukkers,Surinamers,Antillianen.
Allen uit het Koninkrijk der Nederlanden.Vele van deze tot ons vaderland behorende bevolking zijn inmiddels een gerespecteerd burger van onze maatschappij.
quote:Dat is inderdaad een wezenlijk verschil.
Op zondag 15 juni 2003 09:41 schreef qbus het volgende:[..]
Klopt alleen ligt het fundementele verschil in dit geval bij de godsdienst (islam) die een grote, blijvende krater tussen de algemene norm van het westen en de wereld van de gelovige slaat. Die krater overbrug je niet zo gemakkelijk als toen dat destijds bij de vaak (reeds gekoloniseerde) christelijke bevolkingsgroepen ging.
quote:Oh ?
Op zondag 15 juni 2003 09:51 schreef sig000 het volgende:
Er bestaan echter genoeg gematigde Islam-groeperingen,die kunnen helpen om die kloof te dichten..
quote:De geintregreerden heten ze. Ik ken er velen.
Op zondag 15 juni 2003 10:04 schreef qbus het volgende:[..]
Oh ?
Vertel!
Alleen de eettenten met een andere menukaart al. .
quote:Ik vind Abdelkader Bennali wel een mooi voorbeeld.
Op zondag 15 juni 2003 10:23 schreef sig000 het volgende:[..]
De geintregreerden heten ze. Ik ken er velen.
.
Serieus:, als ik kijk over "de massa" staat mij nog altijd het cynische beeld van het nog steeds kleine percentage "geintegreerden" dat schrikbarend laag blijft voor ogen . Ook de bereidwilligheid van voornamelijk Marokkaanse jongeren om te integreren ontbreekt: Men haalt huwelijkspartners uit het land van herkomst, schikt zich niet met Nederlandse normen en is zeer opstandig. Komt bij dat we mensen er echt aan de haren moeten bijslepen om toch maar die inburgeringscursus te gaan volgen. Kortom: Ik zie de "drang" om mee te doen met de rest van de Nederlandse samenleving nauwelijks terug.
quote:Komop, dit meen je toch niet serieus ?
Alleen de eettenten met een andere menukaart al..
quote:
Op zondag 15 juni 2003 02:13 schreef Kanjer het volgende:[..]
Omdat , volgens mijn bescheiden mening, sampoo volgens mij al discriminatie roept als een kleurling bij de bakker nummertje 23 trekt en nummertje 7 pas aan de beurt is.
Dit is overtrokken maar zelfs al klopt het dat elke "allochtoon" die bij je langs komt er vandoor gaat en "autochtoon" dat niet doet dan blijft het racisme want je beoordeeld de "nieuwe" allochtoon niet op zijn gedrag maar op het gedrag van zijn "kompanen". Het is hetzelfde als door rood lopen als er verder geen verkeer aanwezig is.
Dat is wellicht tot op zekere hoogte te begrijpen, niemand heeft er last van en uiteindelijk kan de allochtoon ook gewoon bij je tanken hij moet alleen maar wat meer moeite voor doen.
Je staat verder vrij om wel of niet in discussie te gaan maar ik ben niet van plan om mijn zeggen in dit topic te staken omdat ik geen gehoor krijg. Dat is trouwens ook discriminatie, het ergste soort namelijk het discrimineren jegens mij. Dit is trouwens "geoorloofde" discriminatie voor wie dit iets te subtiel is.
[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 15-06-2003 11:00]
quote:Beste Sampoo.
Op zondag 15 juni 2003 10:50 schreef sampoo het volgende:[..]
Ik noem het beestje bij de naam. Je kan het niet de realiteit noemen dat geef ik zelf ook toe. Wat is er nou niet discriminerend aan het vrijgeven bij het tanken van een onbekende(!) allochtoon aan tank 1 en het vrijgeven aan een onbekende blanke aan tank 6.
Dit is overtrokken maar zelfs al klopt het dat elke "allochtoon" die bij je langs komt er vandoor gaat en "autochtoon" dat niet doet dan blijft het racisme want je beoordeeld de "nieuwe" allochtoon niet op zijn gedrag maar op het gedrag van zijn "kompanen". Het is hetzelfde als door rood lopen als er verder geen verkeer aanwezig is.
Dat is wellicht tot op zekere hoogte te begrijpen, niemand heeft er last van en uiteindelijk kan de allochtoon ook gewoon bij je tanken hij moet alleen maar wat meer moeite voor doen.Je staat verder vrij om wel of niet in discussie te gaan maar ik ben niet van plan om mijn zeggen in dit topic te staken omdat ik geen gehoor krijg. Dat is trouwens ook discriminatie, het ergste soort namelijk het discrimineren jegens mij.
Dit is trouwens "geoorloofde" discriminatie voor wie dit iets te subtiel is.
quote:Ballen hoef je niet te snappen daar moet je tegen trappen.
Op zondag 15 juni 2003 10:52 schreef qbus het volgende:[..]
Beste Sampoo.
Ik snap wederom geen bal van wat je allemaal zegt....
Ik hoop dat mijn vriendin dit niet hoort.
quote:Jawel, ik vind de Griekse, de Turkse, de Argentijnse, de Joegoslavische, de Marokkaanse eetcultuur interessanter als de Amerikaanse , bijvoorbeeld.
Op zondag 15 juni 2003 10:38 schreef qbus het volgende:
[..]Komop, dit meen je toch niet serieus ?
quote:
Op zondag 15 juni 2003 11:10 schreef sig000 het volgende:[..]
Jawel, ik vind de Griekse, de Turkse, de Argentijnse, de Joegoslavische, de Marokkaanse eetcultuur interessanter als de Amerikaanse , bijvoorbeeld.
.
quote:Wel eens over nagedacht dat als je dat maar blijft doen, diegene de taal misschien wel helemaal nooit goed leert?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:21 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ontopic: ik heb zelf jaren (tijdens mijn studententijd) in winkels gewerkt en het is gewoon té opvallend om te negeren dat allochtonen de meeste (winkel)diefstallen plegen. Ik geef de topicstarter dus gelijk.
quote:Waarmee geef je de topicstarter gelijk? Dat allochtonen vaker diefstal plegen (iets wat niemand hier ontkent) of de "stelling" "is 't niet mogelijk bepaalde mensen ná de geboorte te aborteren??"
Op zondag 15 juni 2003 11:33 schreef Miss_MacPhisto het volgende:[..]
Wel eens over nagedacht dat als je dat maar blijft doen, diegene de taal misschien wel helemaal nooit goed leert?
Ow, laten we maar Marokkaans (of Turks of Spaans of wat dan ook) praten, anders verstaat die en die ons niet. Lekkere impuls om de taal te leren zeg ....
Ontopic: ik heb zelf jaren (tijdens mijn studententijd) in winkels gewerkt en het is gewoon té opvallend om te negeren dat allochtonen de meeste (winkel)diefstallen plegen. Ik geef de topicstarter dus gelijk.
Ik zie verder niet in waarom iemand niet Marokkaans, Turks of Spaans mag praten. Het zijn geen kleine kinderen dat we ze daarop moeten aanspreken. Een goede beheersing van het Nederlands staat daardoor ook niet in de weg en doet er verder ook niet toe. Iemand die het Nederlands slecht beheerst ondervind er vanzelf problemen mee. Dat mag men dan ook zelf oplossen.
quote:Mwoah.... ik denk eerder dat 'ie een realist is!
Ben jij een racist?
quote:Het hanteren van mooie principes -discrimineren is fout- is allemaal leuk en aardig, maar hierdoor worden inkomsten misgelopen.
Op zondag 15 juni 2003 10:50 schreef sampoo het volgende:
Maar wat is er nou niet discriminerend aan het vrijgeven bij het tanken van een onbekende(!) allochtoon aan tank 1 en het vrijgeven aan een onbekende blanke aan tank 6.
Ik heb ook bij een benzinepomp gewerkt en ja het is bijna altijd waar: de onbekende allochtoon rijdt door en de onbekende blanke betaalt.
En ja soms zit er een allochtoon bij die wel netjes betaalt, en dan voelde ik me een beetje schuldig omdat ik de pomp niet voor hem had vrijgegeven. Zo'n jongen heeft natuurlijk ook in de gaten dat ik hem niet vertrouwde.
Dit lijkt nu wel een schuldbekentenis van me, waarmee ik toegeef te discrimineren, maar ik zie het net iets anders. Je zou het generaliseren kunnen noemen maar het is voor een hoger doel: de zaak draaiende houden.
Last van HIV ofzo?
word gek van die anti-marokkanen topics
quote:
Op zondag 15 juni 2003 14:21 schreef DeltaOne het volgende:
OMG wat een sukkelLast van HIV ofzo?
quote:Ik word gek van domme opmerkingen
Op zondag 15 juni 2003 14:21 schreef DeltaOne het volgende:
OMG wat een sukkelLast van HIV ofzo?
Mja nog ff of dit topic racisme is of niet, ik vind het een beetje op het randje. Maar voor mij geeft de doorslag dat het een ervaring is van een verkoper die 5 jaar lang dit meemaakt, beetje onzin iemand de mond te snoeren onder het mom van "racisme" als hij dit zijn ervaringen zijn.
quote:Vind ik wel een beetje ver gaan deze uitspraak.
Op zondag 15 juni 2003 15:55 schreef KonnieKipke het volgende:
ach, marokkanen zijn toch ook een stelletje kakkerlakken..
Ken zat marokkanen waar ik het heel goed mee kan vinden, nogmaals denk dat het per saldo een kleine groep is die het voor alle marokkanen verpest, zei ik in een eerdere post ook al.
Als de marokkaanse samenleving daar wat meer tijd en aandacht aan zouden besteden, hebben ze in no time een hoop goodwill gekweekt en krijgen ze in ieder geval een betere naam.
En wat dat selectief vrijgeven van pompen betreft, dat zijn zo dingen die je gaandeweg leert, zoals bv motorrijders, welke pomp ze ook nemen, wat voor nationaliteit ook ( als je dat al kan zien ) ze komen altijd binnen om te betalen, nooit meegemaakt dat een motorrijder doorreed, tis een mentaliteits kwestie en geen racisme kwestie.
Soms ben ik aardig en verkoop ik ze een universeel voedingkje, maar vaak zeg ik dat ze naar Compaq Nederland moeten bellen
Heel makkelijk en "correct".
Moest ook een keer die kots-smiley gebruiken.
Gaat trouwens niet goed met dit topic.
quote:ik ben het zo met je eens. Alleen mag je het niet zeggen. Maar op de eea maniet is het wel allemaal verschrikkelijk waar!
quote:Waarom zegt 'ie het dan toch?
Op zondag 15 juni 2003 18:38 schreef TheFrankey het volgende:
Alleen mag je het niet zeggen.
quote:Wat mag je wel zeggen ?
Op zondag 15 juni 2003 18:48 schreef Pennypacker het volgende:
Je mag het wel zeggen
quote:Maar het IS toch zo. TS constateert een FEIT (nou ja, een waarneming).
Op zondag 15 juni 2003 18:36 schreef sampoo het volgende:Stelende marokkanen
Heel makkelijk en "correct".
Moest ook een keer die kots-smiley gebruiken.Gaat trouwens niet goed met dit topic.
quote:Weet je eigenlijk wel wat een feit is?
Op zondag 15 juni 2003 18:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar het IS toch zo. TS constateert een FEIT (nou ja, een waarneming).
quote:1. Alleen Marokkanen breken kasten open, ik hoef maar met één voorbeeld aan te komen waarbij een niet-Marokkaan het doet, of dit <argument> is al weerlegd.
1dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?dat er marokkaantjes (13/14) jaar met Compaq Ipaqs langs komen voor "uitleg" wat je er eigenlijk mee kan doen
2dat de marokkaantjes boos op je worden als je naast ze gaat staan als ze de winkel in komen banjeren.
quote:Niemand zegt hier toch dat ALLE Marokkanen stelen/wangedrag vertonen. Dat is pas discriminatie/generalisatie!
Op zondag 15 juni 2003 18:58 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Weet je eigenlijk wel wat een feit is?
[..]1. Alleen Marokkanen breken kasten open, ik hoef maar met één voorbeeld aan te komen waarbij een niet-Marokkaan het doet, of dit <argument> is al weerlegd.
2. Marokkanen worden boos als je naast ze gaat staan, hetzelfde
quote:Oh? Ik weet wel een paar voorbeelden te noemen hoor, en wel uit dit topic. Maar daar zie ik jou niet op reageren. Sterker nog: je probeert dat soort uitlatingen zelfs goed te praten.
Op zondag 15 juni 2003 19:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Niemand zegt hier toch dat ALLE Marokkanen stelen/wangedrag vertonen.
quote:Nee, dat is òòk generalisatie, net als uitlatingen als alle Marokkanen zijn kakkerlakken, die Marokkaantjes worden altijd boos als je naast ze gaat staan, het zijn alleen Marokkanen die kasten slopen.
Dat is pas discriminatie/generalisatie!
quote:Ik geloof niet dat ik de topic starter daarop heb aangesproken.
Op zondag 15 juni 2003 18:55 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Maar het IS toch zo. TS constateert een FEIT (nou ja, een waarneming).
quote:Een uitspraak als 'ALLEMAAL kutvolk, die marokkanen/Antillianen/etc.' probeer ik juist niet goed te praten. Dat vind ik niet kunnen. DAT is pas discriminatie. En nee daar reageer ik ook niet op want zulke opm. zijn niet echt serieus te nemen.
Op zondag 15 juni 2003 19:03 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Oh? Ik weet wel een paar voorbeelden te noemen hoor, en wel uit dit topic. Maar daar zie ik jou niet op reageren. Sterker nog: je probeert dat soort uitlatingen zelfs goed te praten.
quote:Uitspraken als:
Op zondag 15 juni 2003 19:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Een uitspraak als 'ALLEMAAL kutvolk, die marokkanen/Antillianen/etc.' probeer ik juist niet goed te praten. Dat vind ik niet kunnen. DAT is pas discriminatie. En nee daar reageer ik ook niet op want zulke opm. zijn niet echt serieus te nemen.
quote:zijn ook generaliserend. Alleen, de, ze, etc...
dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?(...)
quote:Jawel, ik heb het wel goed gelezen. Dat weet ik, als het een buitenlander is die je kent, dan geef je de pomp wel vrij, net zoals je die vrij geeft bij een blanke onbekende, en je geeft hem niet gelijk vrij bij een onbekende buitenlander, toch?
Op zondag 15 juni 2003 02:09 schreef Kanjer het volgende:[..]
Niet goed gelezen Leila.
Ook als ik een buitenlander zie kan het zijn dat ik direct de pomp vrij geef, als ik hem , of hun, ken.
quote:Dat begrijp ik wel, dat dat de realiteit is, dat dat waarschijnlijk 9 van 10 x voor komt.
Het is nu eenmaal een gegeven, en dat vind ik jammer heel jammer, dat als er een buitenlandse jongen komt tanken dat je er donder op kan zeggen dat ie zo doorrijd.Dat vind ik niet leuk, dat zag ik liever anders, maar is de harde realiteit.
quote:Ik geloof je!
Net zoals het realiteit is dat als er een blanke jongen , iemand met een meisje bij hem of een meisje alleen, ze gewoon binnenkomen om af te rekenen.Geloof me , het is nu eenmaal zo, of je dat nu prettig vind of niet.
quote:Dat heb ik ook gelezen ja, dat weet ik...
Ik zal ook de eerste wezen om te beamen dat het bij lange na niet allemaal slechte mensen zijn , heb met een groot aantal een meer dan goed contact.Als je alle reacties had gelezen had je gezien dat ik zelfs een marokkaanse collega heb die dit probleem toegeeft maar niet weet wat er aan te doen.
quote:Als je het zekere voor het onzekere zou nemen, dan zou je bij IEDEREEN die je NIET kent, de pomp niet direct vrijgeven en niet zoals nu bij alle onbekende buitenlanders/allochtonen.
En aangezien ik een bloedhekel heb aan doorijders neem ik het zekere voor het onzekere, net zoals ik dat doe bij auto's die bij pomp 5 of 6 staan, ook die gaan niet eerder vrij dan dat ik het kenteken heb gezien.
quote:Ik vind nog steeds dat je 1 lijn moet trekken:
Misschien ligt het aan de buurt waar ik werk, ik weet het niet, maar ik laat me door niemand bestelen, zo simpel is dat.Jij vind dat discriminatie ( vind ik zowiezo al een woord dat veel te snel geroepen word ) ik vind het gewoon zakelijk risico beperken.
Ik ben geen racist maar wel een realist.
quote:Welnee man.. lekker discussiëren!
Op zondag 15 juni 2003 02:13 schreef Kanjer het volgende:[..]
Omdat , volgens mijn bescheiden mening, sampoo volgens mij al discriminatie roept als een kleurling bij de bakker nummertje 23 trekt en nummertje 7 pas aan de beurt is.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:41 schreef H3man het volgende:[..]
ik heb nog nooit in de 6 jaar dat ik verkoop een blank iemand iets zien jatten.... misschien doen zij 't gewoon beter.... of jatten buitenlanders meer?? wie weet.
quote:Hehehe vind het grappig.....want ik herkenbare heel veel dingen die je schrijft.....
Op vrijdag 13 juni 2003 00:44 schreef H3man het volgende:[..]
Nou... 't is gewoon al als ze binnenkomen, verspreiden direct door de winkel. doen afleiden. domme vragen stellen over iets wat ze gewoon kunnen lezen op de kaartjes, en ondertussen jatten 4 mannetjes een kast leeg..
echt 2 bloedmooie meisjes van een jaar of 15/17
eentje blond golvend haar met blauwe ogen en een brunette met donkergroene ogen.
allebei op het oog nederlands.
als je dan zo mooi en onweerstaanbaar bent ga je toch niet op koekjesjacht?
steel dan een ppaar harten van je toekomstige vriendje.
zonde hoor,
quote:[generalisatiemode]
Op maandag 16 juni 2003 22:31 schreef speedfreakssj het volgende:
ik werk nu in een winkel en toevallig waren er weer 2 winkeldieven.echt 2 bloedmooie meisjes van een jaar of 15/17
eentje blond golvend haar met blauwe ogen en een brunette met donkergroene ogen.
allebei op het oog nederlands.
als je dan zo mooi en onweerstaanbaar bent ga je toch niet op koekjesjacht?
steel dan een ppaar harten van je toekomstige vriendje.zonde hoor,
Waar gaat dat toch heen met die jeugd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |