Ik vind de trainer-versie ook wel gaaf. Hij ziet er echt agressief uit:
quote:bijnaam: dikkop
Op donderdag 12 juni 2003 11:26 schreef Man_Made_God het volgende:
Dit vliegtuig heb ik toen ik een paar jaar oud was een keer in een boekje gezien, en het is me altijd bij gebleven.... geweldig![]()
![]()
quote:Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen...
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef SnowBite het volgende:
Deze vloog mijn oom:
[afbeelding]
Helaas is 'ie er mee neergestort (dodelijk)...
quote:Jah inderdaad, Me2.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:07 schreef MutZ het volgende:[..]
Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen...
quote:Mij krijg je er voor geen cent in. Die dingen stonden niet voor niets bekend als widowmakers en vliegende doodskisten.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:07 schreef MutZ het volgende:
Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen...
Het was een motor met twee minivliegeltjes die bij lange na niet genoeg draagkracht konden leveren voor het toestel. Motorfalen betekende exit. Een raket met stuur, dat was het.
quote:Die Starfighers waren vooral gebouwd voor snelheid, ws om Russische jagers te onderscheppen, maar verder was het ook echt een starfighter, die flinterdunne vleugeltjes waren voor de sier.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:21 schreef nietzman het volgende:[..]
Mij krijg je er voor geen cent in. Die dingen stonden niet voor niets bekend als widowmakers en vliegende doodskisten.
Het was een motor met twee minivliegeltjes die bij lange na niet genoeg draagkracht konden leveren voor het toestel. Motorfalen betekende exit. Een raket met stuur, dat was het.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 20-01-2004 20:08]
quote:Ik ga nu eerst m'n zweefvliegbewijs halen... dan ga ik wel verder kijken... maar ze krijgen me nooit meer uit een vliegtuig, das zeker...
Op dinsdag 20 januari 2004 19:10 schreef SnowBite het volgende:[..]
Jah inderdaad, Me2.
Ik denk niet dat ik veel verder kom dan een verkeersvliegtuig/privevliegtuig...
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef SnowBite het volgende:
Deze vloog mijn oom:
[afbeelding]
Helaas is 'ie er mee neergestort (dodelijk)...
De F-104 heeft een slechte reputatie, omdat er met name in de beginjaren enorm veel van neerstortten, vooral in Duitsland. Het is ook wel verklaarbaar: het toestel was ontworpen om op grote hoogte onderscheppingen mee uit te voeren, maar werd in West-Europa voornamelijk gebruikt om op extreem lage hoogtes grondaanvallen mee uit te voeren (vlieg"hoogtes" van 50 meter waren niet ongewoon tijdens trainingsmissies). Een behoorlijke toer in een vliegtuig waar je 100% je aandacht bij moet houden, ook nu nog. De Italiaanse piloten die er nu nog (als enigen in de wereld) mee vliegen zijn er echter gek op, het is waarschijnlijk de laatste high-performance kist die je nog zelf moet vliegen.
De onveiligheid viel achteraf mee: als je de grafieken ziet dan zul je zien dat de aantallen doden na aanpassingen in de trainingen dramatisch zijn gedaald.
{edit} Spijtig te moeten lezen dat je oom ermee is neergestort. Ik ben zelf ex-Luchtmacht, en ik heb met veel jachtvliegers gesproken, ook over de gevaren van hun werk. Allemaal zeggen ze hetzelfde: als je sterft in je kist, is dat net zo mooi als sterven tijdens sex. Doend wat je het liefste doet. Het is alleen niet leuk voor degenen die achterblijven.
[Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 20-01-2004 21:51]
quote:Inderdaad, het was ook z'n lust en z'n leven.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:46 schreef RonaldV het volgende:
{edit} Spijtig te moeten lezen dat je oom ermee is neergestort. Ik ben zelf ex-Luchtmacht, en ik heb met veel jachtvliegers gesproken, ook over de gevaren van hun werk. Allemaal zeggen ze hetzelfde: als je sterft in je kist, is dat net zo mooi als sterven tijdens sex. Doend wat je het liefste doet. Het is alleen niet leuk voor degenen die achterblijven.
p.s. exacte reden van het ongeluk weet ik niet, maar het ging ongeveer zo:
Mijn oom kwam binnen om een militaire luchthaven in Belgie, maar vond de landing niet goed worden, en deed een soort van touch and go.
Hij wilde dus weer opstijgen, maart toen ging er iets mis met de motor, en kon hij niet op tijd hoogte maken, en vloog hoogspanningskabels in.
quote:1974, crash in D-8283 (staartnummer) in Achel, België. Da's een behoorlijk tijdje geleden. Tenminste: ik gok dat het die was, het is de enige NL-Starfighter die in België gecrashed is. Ik zie (userinfo) dat het je interesse in het vliegen niet belemmert. Gelukkig maar, de luchtvaart is veel te mooi.
Op woensdag 21 januari 2004 17:20 schreef SnowBite het volgende:[..]
Inderdaad, het was ook z'n lust en z'n leven.
Zijn vader wilde nooit dat hij piloot werd, en heeft z'n verdere leven verdriet gehad om zijn zoon.
Maar anders zou mijn oom waarschijnlijk een erg ongelukkig leven hebben gehad, als je het niet kunt doen omdat je vader het niet wilt.p.s. exacte reden van het ongeluk weet ik niet, maar het ging ongeveer zo:
Mijn oom kwam binnen om een militaire luchthaven in Belgie, maar vond de landing niet goed worden, en deed een soort van touch and go.
Hij wilde dus weer opstijgen, maart toen ging er iets mis met de motor, en kon hij niet op tijd hoogte maken, en vloog hoogspanningskabels in.
quote:Pfff, het is idd een hele tijd geleden.
Op woensdag 21 januari 2004 21:11 schreef RonaldV het volgende:[..]
1974, crash in D-8283 (staartnummer) in Achel, België. Da's een behoorlijk tijdje geleden. Tenminste: ik gok dat het die was, het is de enige NL-Starfighter die in België gecrashed is. Ik zie (userinfo) dat het je interesse in het vliegen niet belemmert. Gelukkig maar, de luchtvaart is veel te mooi.
p.s. M'n pa heeft ook liever niet dat ik vlieg, hij zegt zelfs niet met me mee te willen als ik m'n PPL-brevet heb. Maar gelukkig geeft hij me wel de kans om m'n "droom" te kunnen waarmaken.
Kun je hier meer over vinden?
quote:18-8-1964, staartnummer FX66, gecrashed bij Gosselies. De SABCA fabriek, die F-104s in licentie bouwde, en ze onderhield, staat hier. Verder moet ik je teleurstellen, ik kan in de gauwigheid niets meer vinden.
Op donderdag 22 januari 2004 19:44 schreef SnowBite het volgende:
Zo... Ik heb het nagevraagd:
Hij is in 1964 gecrashed bij het militaire vliegveld Florennes (EBFS).
Het vliegtuig was van de Belgische luchtmacht...Kun je hier meer over vinden?
quote:Pfff, dat is erg vreemd.
Op donderdag 22 januari 2004 21:51 schreef RonaldV het volgende:[..]
18-8-1964, staartnummer FX66, gecrashed bij Gosselies. De SABCA fabriek, die F-104s in licentie bouwde, en ze onderhield, staat hier. Verder moet ik je teleurstellen, ik kan in de gauwigheid niets meer vinden.
quote:Starfighters
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef SnowBite het volgende:[..]
Pfff, dat is erg vreemd.
M'n pa heeft me altijd gezegd dat het een starfighter was waar hij in vloog, maar hij kan die foto niet vinden...
Hij begint nu erg te twijfelen..![]()
Hij zegt dat het gebeurt is in juli 64 (ander juli 63) in Belgie met een Belgische straaljager....
Wat zijn jouw bronnen eigenlijk?
Edit: 16 juli 63 is er inderdaad een F-104 (FX08) gecrashed. Ik ben niet zo bekend in het Belgische, maar het plaatsje heet Taviers, en dat ligt niet naast, maar ook niet te ver weg van Florennes
[Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 22-01-2004 22:59]
edit: Nog iets De russen waren al heel lang geleden bezig met een concept waar het lichaam waar de mensen in zitten van et vliegtuig geliik ook vleugel te laten zijn... en waar zijn de amerikanen mee bezig..
(ik heb nix tegen amerikanen hoor ben er zelf een )
SU 37
Er zijn ook filmpjes op et internet maar die kan ik niet vinden (heb geen zin om te zoeken) Maar dit vliegtuig heeft een bewegelijkheid als geen ander.
Volgens mij hadden ze ook een simulatie gevecht gedaan met de F-16 dacht ik, met lasers dus, en de SU-37 had zonder enig probleem gewonnen
[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 22-01-2004 23:34]
MiG-21 heeft ook wel wat, maar de cockpit is erg krap.
Heb er in Hongarije een keer in mogen zitten, maar ik ben er gewoon te lang voor
Nog een goed filmpje van een paar Fransen die aan het raggen zijn boven Tsjaad:
klik
De ka 50
http://kyegoshin.tripod.com/Ka50_6.jpg
http://kyegoshin.tripod.com/Ka50_5.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 22-01-2004 23:58]
quote:Hey, dat moet hem wel zijn.
Op donderdag 22 januari 2004 22:45 schreef RonaldV het volgende:[..]
Starfighters
Ik zoek nog even verderEdit: 16 juli 63 is er inderdaad een F-104 (FX08) gecrashed. Ik ben niet zo bekend in het Belgische, maar het plaatsje heet Taviers, en dat ligt niet naast, maar ook niet te ver weg van Florennes
dat geluid als i voor bij komt vliegen
laatste opendag luchtmacht was i er ook , ik zoek ff foto dat ik erbij sta!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |