abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:55:23 #101
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16415626

De MIG-21 (Navo: Fishbed) vind ik een karaktestiek toestel. Puur om de vormgeving. Hier op de foto een Tsjechisch exemplaar.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  dinsdag 20 januari 2004 @ 17:25:07 #102
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_16433679
De MiG-21 roelt inderdaad. Helemaal gaaf is ie in bepaalde kleuren-combinaties.

Ik vind de trainer-versie ook wel gaaf. Hij ziet er echt agressief uit:

"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 20 januari 2004 @ 17:32:42 #103
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_16433896
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 11:26 schreef Man_Made_God het volgende:
Dit vliegtuig heb ik toen ik een paar jaar oud was een keer in een boekje gezien, en het is me altijd bij gebleven.... geweldig

[afbeelding]


bijnaam: dikkop
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 20 januari 2004 @ 19:04:48 #104
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16436512
Deze vloog mijn oom:

Helaas is 'ie er mee neergestort (dodelijk)...
pi_16436603
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef SnowBite het volgende:
Deze vloog mijn oom:
[afbeelding]
Helaas is 'ie er mee neergestort (dodelijk)...
Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  dinsdag 20 januari 2004 @ 19:10:55 #106
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16436705
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:07 schreef MutZ het volgende:

[..]

Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen...


Jah inderdaad, Me2.
Ik denk niet dat ik veel verder kom dan een verkeersvliegtuig/privevliegtuig...
  dinsdag 20 januari 2004 @ 19:19:37 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16437002

De A-10. .

Zo maken ze ze niet meer.

Ik ga naar huis.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 19:21:50 #108
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16437064
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:07 schreef MutZ het volgende:
Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen...
Mij krijg je er voor geen cent in. Die dingen stonden niet voor niets bekend als widowmakers en vliegende doodskisten.

Het was een motor met twee minivliegeltjes die bij lange na niet genoeg draagkracht konden leveren voor het toestel. Motorfalen betekende exit. Een raket met stuur, dat was het.

Ik ga naar huis.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:07:46 #109
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16438366
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:21 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mij krijg je er voor geen cent in. Die dingen stonden niet voor niets bekend als widowmakers en vliegende doodskisten.

Het was een motor met twee minivliegeltjes die bij lange na niet genoeg draagkracht konden leveren voor het toestel. Motorfalen betekende exit. Een raket met stuur, dat was het.


Die Starfighers waren vooral gebouwd voor snelheid, ws om Russische jagers te onderscheppen, maar verder was het ook echt een starfighter, die flinterdunne vleugeltjes waren voor de sier.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 20-01-2004 20:08]

The Internets, I needs it..
pi_16438423
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:10 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Jah inderdaad, Me2.
Ik denk niet dat ik veel verder kom dan een verkeersvliegtuig/privevliegtuig...


Ik ga nu eerst m'n zweefvliegbewijs halen... dan ga ik wel verder kijken... maar ze krijgen me nooit meer uit een vliegtuig, das zeker...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:46:24 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16441444
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef SnowBite het volgende:
Deze vloog mijn oom:
[afbeelding]
Helaas is 'ie er mee neergestort (dodelijk)...
de Interceptosaurus!

De F-104 heeft een slechte reputatie, omdat er met name in de beginjaren enorm veel van neerstortten, vooral in Duitsland. Het is ook wel verklaarbaar: het toestel was ontworpen om op grote hoogte onderscheppingen mee uit te voeren, maar werd in West-Europa voornamelijk gebruikt om op extreem lage hoogtes grondaanvallen mee uit te voeren (vlieg"hoogtes" van 50 meter waren niet ongewoon tijdens trainingsmissies). Een behoorlijke toer in een vliegtuig waar je 100% je aandacht bij moet houden, ook nu nog. De Italiaanse piloten die er nu nog (als enigen in de wereld) mee vliegen zijn er echter gek op, het is waarschijnlijk de laatste high-performance kist die je nog zelf moet vliegen.
De onveiligheid viel achteraf mee: als je de grafieken ziet dan zul je zien dat de aantallen doden na aanpassingen in de trainingen dramatisch zijn gedaald.

{edit} Spijtig te moeten lezen dat je oom ermee is neergestort. Ik ben zelf ex-Luchtmacht, en ik heb met veel jachtvliegers gesproken, ook over de gevaren van hun werk. Allemaal zeggen ze hetzelfde: als je sterft in je kist, is dat net zo mooi als sterven tijdens sex. Doend wat je het liefste doet. Het is alleen niet leuk voor degenen die achterblijven.

[Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 20-01-2004 21:51]

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 21 januari 2004 @ 16:32:29 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16461932
Ik ga naar huis.
  woensdag 21 januari 2004 @ 17:20:09 #113
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16463501
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:46 schreef RonaldV het volgende:
{edit} Spijtig te moeten lezen dat je oom ermee is neergestort. Ik ben zelf ex-Luchtmacht, en ik heb met veel jachtvliegers gesproken, ook over de gevaren van hun werk. Allemaal zeggen ze hetzelfde: als je sterft in je kist, is dat net zo mooi als sterven tijdens sex. Doend wat je het liefste doet. Het is alleen niet leuk voor degenen die achterblijven.
Inderdaad, het was ook z'n lust en z'n leven.
Zijn vader wilde nooit dat hij piloot werd, en heeft z'n verdere leven verdriet gehad om zijn zoon.
Maar anders zou mijn oom waarschijnlijk een erg ongelukkig leven hebben gehad, als je het niet kunt doen omdat je vader het niet wilt.

p.s. exacte reden van het ongeluk weet ik niet, maar het ging ongeveer zo:
Mijn oom kwam binnen om een militaire luchthaven in Belgie, maar vond de landing niet goed worden, en deed een soort van touch and go.
Hij wilde dus weer opstijgen, maart toen ging er iets mis met de motor, en kon hij niet op tijd hoogte maken, en vloog hoogspanningskabels in.

  woensdag 21 januari 2004 @ 21:11:20 #114
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16470870
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:20 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Inderdaad, het was ook z'n lust en z'n leven.
Zijn vader wilde nooit dat hij piloot werd, en heeft z'n verdere leven verdriet gehad om zijn zoon.
Maar anders zou mijn oom waarschijnlijk een erg ongelukkig leven hebben gehad, als je het niet kunt doen omdat je vader het niet wilt.

p.s. exacte reden van het ongeluk weet ik niet, maar het ging ongeveer zo:
Mijn oom kwam binnen om een militaire luchthaven in Belgie, maar vond de landing niet goed worden, en deed een soort van touch and go.
Hij wilde dus weer opstijgen, maart toen ging er iets mis met de motor, en kon hij niet op tijd hoogte maken, en vloog hoogspanningskabels in.


1974, crash in D-8283 (staartnummer) in Achel, België. Da's een behoorlijk tijdje geleden. Tenminste: ik gok dat het die was, het is de enige NL-Starfighter die in België gecrashed is. Ik zie (userinfo) dat het je interesse in het vliegen niet belemmert. Gelukkig maar, de luchtvaart is veel te mooi.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 22 januari 2004 @ 17:16:38 #115
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16492414
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

1974, crash in D-8283 (staartnummer) in Achel, België. Da's een behoorlijk tijdje geleden. Tenminste: ik gok dat het die was, het is de enige NL-Starfighter die in België gecrashed is. Ik zie (userinfo) dat het je interesse in het vliegen niet belemmert. Gelukkig maar, de luchtvaart is veel te mooi.


Pfff, het is idd een hele tijd geleden.
Mijn vader was puber toen zijn broer neerstortte.
Volgens mij vloog hij toen voor de Belgische Luchtmacht.
Ik zal het vanavond even aan mijn vader vragen, en dan vertel ik wel alles erover...

p.s. M'n pa heeft ook liever niet dat ik vlieg, hij zegt zelfs niet met me mee te willen als ik m'n PPL-brevet heb. Maar gelukkig geeft hij me wel de kans om m'n "droom" te kunnen waarmaken.

  donderdag 22 januari 2004 @ 19:44:20 #116
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16496295
Zo... Ik heb het nagevraagd:
Hij is in 1964 gecrashed bij het militaire vliegveld Florennes (EBFS).
Het vliegtuig was van de Belgische luchtmacht...

Kun je hier meer over vinden?

  donderdag 22 januari 2004 @ 21:51:27 #117
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16500109
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:44 schreef SnowBite het volgende:
Zo... Ik heb het nagevraagd:
Hij is in 1964 gecrashed bij het militaire vliegveld Florennes (EBFS).
Het vliegtuig was van de Belgische luchtmacht...

Kun je hier meer over vinden?


18-8-1964, staartnummer FX66, gecrashed bij Gosselies. De SABCA fabriek, die F-104s in licentie bouwde, en ze onderhield, staat hier. Verder moet ik je teleurstellen, ik kan in de gauwigheid niets meer vinden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:27:27 #118
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16501369
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

18-8-1964, staartnummer FX66, gecrashed bij Gosselies. De SABCA fabriek, die F-104s in licentie bouwde, en ze onderhield, staat hier. Verder moet ik je teleurstellen, ik kan in de gauwigheid niets meer vinden.


Pfff, dat is erg vreemd.
M'n pa heeft me altijd gezegd dat het een starfighter was waar hij in vloog, maar hij kan die foto niet vinden...
Hij begint nu erg te twijfelen..
Hij zegt dat het gebeurt is in juli 64 (ander juli 63) in Belgie met een Belgische straaljager....
Wat zijn jouw bronnen eigenlijk?
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:45:28 #119
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16502011
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Pfff, dat is erg vreemd.
M'n pa heeft me altijd gezegd dat het een starfighter was waar hij in vloog, maar hij kan die foto niet vinden...
Hij begint nu erg te twijfelen..
Hij zegt dat het gebeurt is in juli 64 (ander juli 63) in Belgie met een Belgische straaljager....
Wat zijn jouw bronnen eigenlijk?


Starfighters
Ik zoek nog even verder

Edit: 16 juli 63 is er inderdaad een F-104 (FX08) gecrashed. Ik ben niet zo bekend in het Belgische, maar het plaatsje heet Taviers, en dat ligt niet naast, maar ook niet te ver weg van Florennes

[Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 22-01-2004 22:59]

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:23:56 #120
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_16503332
Mensen die WIG's een stuk terug zijn volgens mij niet echte vliegtuigen.... dat jullie het even weten.
De WIG's werden door de duitsers en de russen ontworpen. De duitsers kwamen met lipisch die de deltavluegel uitvond (op de wig dus) Die is later door de amerikanen opgekocht, lipisch dus, en hij moest de delta vleugel ontwikkelen zoals we die nu nog hebben. De russen hadden ook iemand waarvan ik de naam kwijt ben (zeer rare russische naam) die was zeer succesvol zoals je aan de plaatjes kan zien. Helaas nadat de USSR weg was kregen ze geen geld meer en moesten ze stoppen. Ook is dit slecht geweest voor de vliegtuigboukunde daarzo. De russen vind ik altijd al beter met vliegtuigen, helaas hebben ze niet genoeg geld. Vaak was et zo dat de russen iets uitvonden en de amerikanen het overnamen en met veel geld verbeterde.
Maar de Russen hebben nu weer een ongelovelijk staaltje vliegtuigboukunde laten zien namelijk de Sukhoi 37 (SU 37).


edit: Nog iets De russen waren al heel lang geleden bezig met een concept waar het lichaam waar de mensen in zitten van et vliegtuig geliik ook vleugel te laten zijn... en waar zijn de amerikanen mee bezig..

(ik heb nix tegen amerikanen hoor ben er zelf een )

SU 37

Er zijn ook filmpjes op et internet maar die kan ik niet vinden (heb geen zin om te zoeken) Maar dit vliegtuig heeft een bewegelijkheid als geen ander.
Volgens mij hadden ze ook een simulatie gevecht gedaan met de F-16 dacht ik, met lasers dus, en de SU-37 had zonder enig probleem gewonnen

[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 22-01-2004 23:34]

Powered by Garmin Etrex Legend
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:32:57 #121
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_16503659
Hey, ik mis de Su-30MKI, het eerste operationele vliegtuig met Thrust-vectoring


MiG-21 heeft ook wel wat, maar de cockpit is erg krap.
Heb er in Hongarije een keer in mogen zitten, maar ik ben er gewoon te lang voor

Nog een goed filmpje van een paar Fransen die aan het raggen zijn boven Tsjaad:
klik

Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:49:40 #122
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_16504183
damn!

De ka 50

http://kyegoshin.tripod.com/Ka50_6.jpg
http://kyegoshin.tripod.com/Ka50_5.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 22-01-2004 23:58]

Powered by Garmin Etrex Legend
  vrijdag 23 januari 2004 @ 00:08:52 #123
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_16504723
Ka-22 Hoop/Vintokryl

A-7

KA-56


oplosing file probleem?

Powered by Garmin Etrex Legend
  vrijdag 23 januari 2004 @ 07:55:57 #124
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_16508185
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Starfighters
Ik zoek nog even verder

Edit: 16 juli 63 is er inderdaad een F-104 (FX08) gecrashed. Ik ben niet zo bekend in het Belgische, maar het plaatsje heet Taviers, en dat ligt niet naast, maar ook niet te ver weg van Florennes


Hey, dat moet hem wel zijn.
Taviers ligt 5km naast militair vliegveld Florennes...
Bedankt trouwens!
Als ik binnekort die foto nog vind, zal ik hem online zetten hier.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:34:15 #125
75976 Stuiterbal.nl
I hope I won't forget you
pi_16517284
Mijn favo vliegtuig: Mig-29 Fulcrum
link naar specs http://www.vliegtuigen.net/jagers/mig29.html

dat geluid als i voor bij komt vliegen

laatste opendag luchtmacht was i er ook , ik zoek ff foto dat ik erbij sta!

ACWW friendcode 3307-7774-7436
Town: vdaal name: jasper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')