quote:Dit verbaast me. In dit soort kleine dorpen, waar sociale controle nog bestaat en God de hele dag over de schouders van de mensen meekijkt zouden zulke dingen toch niet voor moeten kunnen komen?
Politie schrikt van drugshandel Urk
URK (ANP) - De politie heeft de afgelopen weken 21 jongeren uit voornamelijk Urk opgepakt op verdenking van drugshandel. Het gaat om vele kilo's cocaïne. De politie rondde het onderzoek woensdagmiddag af.De politie zei geschrokken te zijn van de grote hoeveelheden harddrugs die in het vissersdorp zijn verhandeld. Eind april zette de politie zes rechercheurs in na klachten van omwonenden over de handel in en het gebruik van de drugs. Bijna alle arrestanten uit Urk, Emmeloord en Tollebeek zijn rond de 20 jaar oud. Onder hen is een eigenaar van een horecagelegenheid. Bijna iedereen heeft bekend. Een jongere zit nog vast.
Volgens de politie verhandelden de jongeren voor tienduizenden euro's aan drugs. Het is nog onduidelijk waar de drugs vandaan komen. Politie en justitie sluiten meer arrestaties in de komende tijd niet uit.
Spakenburg
Urk is niet het eerste vissersdorp waar problemen zijn met jongeren en drugs. Een artikel over cocaïnegebruik in de vissersbranche in Spakenburg leidde in februari tot een rechtszaak. Een regionale krant had geschreven dat werkgevers lijntjes cocaïne verstrekten aan jongeren vanaf veertien. De rechter oordeelde dat de krant niet hoefde te rectificeren omdat die misverstanden over het verhaal in een hoofdartikel al had rechtgezet.
In Edam-Volendam stelde het gemeentebestuur eind vorig jaar een speciale projectgroep in om het overmatige drank- en drugsgebruik tegen te gaan. De burgemeester verklaarde bij die gelegenheid dat het gebruik van vooral XTC en cocaïne onder de jeugd hoger ligt dan elders in de provincie.
wordt de haring volgend jaar ook duurder? aangezien deze pep-visser harder kunnen werken, maar er straks geen pep-vissers meer zijn...
quote:En waaruit moet ik afleiden dat die jongelui gelovig waren ?
Op donderdag 12 juni 2003 00:19 schreef robh het volgende:
In dit soort kleine dorpen, waar sociale controle nog bestaat en God de hele dag over de schouders van de mensen meekijkt zouden zulke dingen toch niet voor moeten kunnen komen?
quote:Ja, en als God over de schouders meekeek, mocht het dus blijkbaar. Dus de politie maakt zich weer druk om niets.
Op donderdag 12 juni 2003 00:23 schreef battlesickloner het volgende:[..]
En waaruit moet ik afleiden dat die jongelui gelovig waren ?
quote:Waar zeg ik dat?
Op donderdag 12 juni 2003 00:23 schreef battlesickloner het volgende:En waaruit moet ik afleiden dat die jongelui gelovig waren ?
Dit soort Grrrrefo-dorpen heeft nu eenmaal een hechte bevolking en een hoop sociale controle. Zo ook Urk. Dat daar dan dit soort dingen gebeuren en het wordt niet opgemerkt.. Raar hoor.
quote:Waarschijnlijk zit het hele dorp in de handel en geldt in Urk momenteel de omerta
Op donderdag 12 juni 2003 00:28 schreef robh het volgende:
Dit soort Grrrrefo-dorpen heeft nu eenmaal een hechte bevolking en een hoop sociale controle. Zo ook Urk. Dat daar dan dit soort dingen gebeuren en het wordt niet opgemerkt.. Raar hoor.
Ik ben nooit in Urk geweest, dus kan ik er niks zinnig over zeggen.
quote:Juist in die kleine dorpen is het drugsprobleem het grootst. Je komt sneller aan drugs in zo'n dorpje dan in de grote stad.
Op donderdag 12 juni 2003 00:19 schreef robh het volgende:[..]
Dit verbaast me. In dit soort kleine dorpen, waar sociale controle nog bestaat en God de hele dag over de schouders van de mensen meekijkt zouden zulke dingen toch niet voor moeten kunnen komen?
wordt de haring volgend jaar ook duurder? aangezien deze pep-visser harder kunnen werken, maar er straks geen pep-vissers meer zijn...
quote:en door de verbondenheid van de jeugd in zo'n dorp zijn er veel sneller meer mensen die 't proberen (en blijven doen).
Op donderdag 12 juni 2003 00:44 schreef Nyrem het volgende:Juist in die kleine dorpen is het drugsprobleem het grootst. Je komt sneller aan drugs in zo'n dorpje dan in de grote stad.
Alleen dit verbaasde me wel een beetje:
quote:Dan hebben ze niet echt een goede prijs gevangen voor die "vele kilo's cocaine", das toch wel minstens 5 kilo lijkt me, anders is het "een paar kilo"... ik ben er niet zo in thuis, maar een grammetje coke doet toch wel iets van 30-40 euro toch?
Het gaat om vele kilo's cocaïne.[..]
Volgens de politie verhandelden de jongeren voor tienduizenden euro's aan drugs.
quote:Dit speelt toch al veel langer!?!? Het is weliswaar voor het eerst dat ze zo'n grote "vangst" hebben, maar ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat Urkse (en Volendamse dacht ik ook) jongeren stevig aan de drugs zijn. Veelal in illegale kroegen
Op donderdag 12 juni 2003 00:19 schreef robh het volgende:Dit verbaast me.
Je moet toch ergens je plezier vandaan halen als je je hele leven in zo;n dorp zit opgesloten
Begint me iets te dagen...
quote:Je moest eens weten wat een tuig er in dat kleine dorpje op elkaar woont.
Op donderdag 12 juni 2003 00:19 schreef robh het volgende:
Dit verbaast me.
Of het Urker mannenkoor zit effe krap.
quote:psssst, je enter-toets is stuk.
Op maandag 23 juni 2003 22:44 schreef Lady_pussycat het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het diep triest vind hoe jullie praten over een dorp dat jullie niet kennen. Het is niet eens een klein dorp. Veel mensen denken dat urk klein is omdat ze alleen van het 'oude dorp' gehoord hebben. Tegenwoordig is er veel nieuwbouw omheen en wonen er al veel 'vreemden' (geen oorspronkelijke urkers) En die zullen net zo hard mee doen als de urkers. Want overal wonen zulke mensen. Ik ga nu 2 jaar elk weekend uit op urk. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt. Maar de mensen van buiten urk maken het er ook zelf naar. Zij komen met camera's en weet ik veel wat op urk. Dan gaan ze naar de ergste groepjes (die heb je óók overal! was jullie zeker nog niet opgevallen) En díe filmen ze. Die denken laten we urk eens in een verkeerd daglicht zetten. Want dat vinden ze gaaf. Ik zou zeggen ga zelf eerst maar eens een avondje uit op urk. En oordeel dan. Dan mag je van mij opmerkingen gaan maken 'wie wil daar nou wonen, als ik er zou wonen zou ik ook aan de drugs verdagen' 'god kijkt mee over de schouder dus dan is het goed' Ja urk is over het algemeen christelijker als andere plaatsen? Maar net als de rest van nederland zijn er verschillende kerken. Voor ieder wat wils. Een klein gedeelte gaat naar de 'zwarte kousen kerk' (zo begrijpen jullie het tenminste) maar dat zijn over het algemeen oude mensen. Dus die opmerkingen zijn ook niet terecht. Dit heeft niets met God te maken. Eva at ook van de verboden vrucht. God keek ook mee over haar schouder. En hij vond dat ook niet goed. En de opmerking 'in kleine dorpen ga je eerder aan de drugs als in grote steden' klopt ook niet. Bijna iedereen kent iedereen op urk. Al vraag je naar iemand krijg je het antwoord 'dat is er iene van...' Toch raar met zoveel inwoners vind je niet? Ik heb vele citaten uit het nieuws gelezen in de urk aktueel. Toch raar dat de helft er niet van klopt. Ga toch eerst eens nadenken voordat je wat zegt! Zelf ben ik geen urker dus daar kunnen jullie me niet op aan spreken. Natuurlijk weet ik dat er drugs gebruikt word. Maar zeg nou zelf, waar niet? Juist omdat urk zo 'bekend' is word er veel op gelet. Ga toch lekker op je eigen woonplaats letten.
Dat leest niet lekker zo, dus sla ik `t over.
quote:Je hebt hier weinig te zoeken als je een spanningsboog hebt van een zevenjarige met ADHD
Op maandag 23 juni 2003 22:45 schreef SliderTPP het volgende:[..]
Dat leest niet lekker zo, dus sla ik `t over.
Een zelfde tafereel zie je ook bij de Amish in Noord Amerika.
quote:Gaat dit een jaarlijkse traditie worden? In juni een berichtje over hoe de politie in een klein vissersdorp schrikt van de drugscultuur ter plaatse?
Dit verbaast me. In dit soort kleine dorpen, waar sociale controle nog bestaat en God de hele dag over de schouders van de mensen meekijkt zouden zulke dingen toch niet voor moeten kunnen komen?
quote:Je hebt het nogal op met Urk hè
Op maandag 23 juni 2003 22:44 schreef Lady_pussycat het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het diep triest vind hoe jullie praten over een dorp dat jullie niet kennen. Het is niet eens een klein dorp. Veel mensen denken dat urk klein is omdat ze alleen van het 'oude dorp' gehoord hebben.<knip> te lang verhaal</knip>
Juist omdat urk zo 'bekend' is word er veel op gelet. Ga toch lekker op je eigen woonplaats letten.
In Urk heb je misschien wel, net als in grotere steden, vervelende jongeren, maar ik denk dat wanneer je gaat kijken naar de dichtheid van deze groepen je zal zien dat die in Urk hoger is dan in andere delen van NL (Edam en Spakenburg daargelaten)
En trouwens, het is in Urk en niet op Urk, het is namelijk geen eiland!
quote:dat is altijd in dit soort gemeenten, juist waar de kerk zo prominent aanwezig is.
- homo worden
- drugs gebruiken
- veronica kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |