De vaste slowchatters weten al dat ik een auto had gekocht, maar nog niet welke.... Het is dus een Honda Civic Coupé CRX (officiële benaming) geworden, uit 1988. Normale Honda-uitlaat, K&N luchtfilter (geen open), Momo sportstuur, witte tellerplaten (wie dat geweldig vindt, moet 't zeggen, vind 't originele zwart veel mooier eigenlijk...) en verder vrij standaard.
Ja, 't kapotte knipperlichtkapje wordt als 't goed is morgen vervangen door witte glaasjes...
Ja, ik had eigenlijk moeten stofzuigen voor de foto......
Helaas zit er dus wat roest aan (bij de wielkasten, typisch Honda-probleempje), maar da's een leuk project voor in de vakantie, gelukkig heb ik hulp van m'n vader met een lasapparaat en een kennis met plamuurervaring. Voor de rest is 'ie motorisch wel nog helemaal 100%, had altijd alle beurten gehad.
Ben wel trots op m'n eerste autootje.
En oh ja, voor de mensen die een CRX helemaal niks vinden, daar heb ik dus helemaal schijt aan, rijden doet 'ie heeeeel erg lekker.
quote:Tja, ik ben dus zo'n iemand maar aangezien ik zelf geen eens de centen heb voor een auto zal ik niks anders doen dan je feliciteren met je aanwinst
Op woensdag 11 juni 2003 23:21 schreef Metalfreak het volgende:
Ben wel trots op m'n eerste autootje.En oh ja, voor de mensen die een CRX helemaal niks vinden, daar heb ik dus helemaal schijt aan, rijden doet 'ie heeeeel erg lekker.
Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
quote:Yep, da's idd roest, dat stond er toch bij... (lezen!....
Op woensdag 11 juni 2003 23:26 schreef RaTz het volgende:
Mwja, eerlijk gezegd heb ik het niet zo op CRX'jes.
Verder wel een geinig bakkie, alleen lijkt hij me wat duur voor een eerste auto.
Hoeveel km heeft hij eigenlijk al gelopen, zal wel veel zijn en uit 1988. Maargoed, ik zeg verder niks meer
Is dat trouwens roest daar op de 2e foto rechts boven het achterwiel, boven die strip?
Dat ding is trouwens helemaal niet duur als eerste auto, ik sta er zelfs een beetje verbaasd van hoe zuinig dat 'ie is en ook helemaal niet duur in wegenbelasting en verzekering Onderdelen zijn 2e hands en op de sloop ook zat te krijgen...
En als 'ie me echt te duur blijkt te zijn gaat 'ie na de zomer weer weg...
km-stand is 209000km, maar ja, een Japanner moet dat goed kunnen hebben...
quote:juist niet man
[b]Op woensdag 11 juni 2003 23:26 schreef RaTz het volgende
alleen lijkt hij me wat duur voor een eerste auto.
quote:3500 eurie voor een auto van 15 jaar oud met 209k op de teller.
Op woensdag 11 juni 2003 23:31 schreef Cerveza het volgende:
hoezo duur voor een eerste auto
wat zal ie kosten 3500 euro ofzo?
quote:Yep, dat dacht ik ook al, hmmm, weet ik natuurlijk wel iemand aan wie ik 'm weer kan verkopen....
Op woensdag 11 juni 2003 23:36 schreef Roellio het volgende:[..]
3500 eurie voor een auto van 15 jaar oud met 209k op de teller.
![]()
quote:Dank je, die uitlaatjes zie je inderdaad niet vaak meer onder een CRX zitten... Maar ik vind het wel origineel...
Op woensdag 11 juni 2003 23:38 schreef 22Jarige het volgende:
Nette eerste auto
Alleen die uitlaatjes zijn gewoon schattig
[Dit bericht is gewijzigd door Metalfreak op 11-06-2003 23:40]
quote:Precies
Op woensdag 11 juni 2003 23:37 schreef E-ric het volgende:
die wagen is zo afgereden, met zoveel kilometers op de teller pas maar op dat je niet binnenkort naar garage moet, of er moet al veel aan gedaan zijn. maar honda's rulen wel!
Ik dacht dat die krengen altijd wel duur waren in de verzekering etc, en nog best wat dorst hadden.
Zit ik er weer langs dus
quote:Da's dan wel weer lichtelijk positief, die 95 kw's
HONDA CRX 1.6 16V.INJ. TYP.ED9 M.D16A9 95KW
[Dit bericht is gewijzigd door RaTz op 11-06-2003 23:47]
quote:Best wel...
Op woensdag 11 juni 2003 23:43 schreef BaBy-G het volgende:
ik sta zo nu en dan echt paf hoe snel sommige van die CRXjes optrekken... vooral die V-Tec uitvoeringen...
quote:Ook echt een degelijke bron hé
Op donderdag 12 juni 2003 00:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Mooie auto maar wel één van de onveiligste;bij een flinke aanrijding krijg je het hele motorblok in je gezicht
Gehoord van een handelaar dus het zal wel kloppen...
niks van aantrekken van al dat negatieve commentaar. Ik heb nog met een CRX 1.5 gereden en die reed echt lekker! Doe me enkel een lol en leer langzaam aan rijden met die bak. Hij is echt vinnig en 8300 tpm is niet leuk meer als je net leert rijden
Veel plezier ermee!
quote:en over de maat uitlaat maar niet te spreken welke sommige onder hun CRXjes hebben hangen... sommige hebben gewoon de diameter van een CD...
Op woensdag 11 juni 2003 23:50 schreef B03S het volgende:[..]
Best wel...
Heb een V-Tec gehad.. veel lol mee gehad. (8300 RPM)
quote:Ik kan het me goed indenken, dat motorblok ligt echt vlak voor je neus en bij een frontale aanrijding kan ik me goed voorstellen dat dat blok in je gezicht komt...
Op donderdag 12 juni 2003 00:09 schreef RaTz het volgende:[..]
Ook echt een degelijke bron hé
Bij Audi is de kans op gebroken benen bij een fatale botsingen ook erg groot. Dat betekent niet dat een Audi levensgevaarlijk is. Ik heb van elk merk auto al wel foto's gezien dat ze helemaal in de kreukels lag en ik moet zeggen dat er geen merk of type is wat er bijzonder uitspringt.
Een Golf is zogenaamd ook een goede auto maar iemand die ik kende heeft zichzelf er op jonge leeftijd ook mee doodgereden.
Trouwens, bij de meeste auto's ligt het motorblok vooraan
quote:Inderdaad! Zo zijn er bij ons in het dorp twee knullen van 15 dood gegaan en een jongen van 16 en van 18 en twee grietjes van 15 (waarvan 1 mijn ex is) zwaar gewond geraakt omdat ze eventjes in een mooie Honda CRX met 140 tegen een boom aan waren gereden op klaarlichte dag op een plek waar je 80 mocht
Op donderdag 12 juni 2003 01:06 schreef beyond_cool het volgende:
De reden waarom er veel in kreukels liggen is omdat een 18-jarige met 0 maand rijervaring in een auto kruipt met 140+ PK en er vervolgens op een dronken avondje of een onbewaakt moment het gas er te hard opzet en niet oplet. Dat geldt voor Golf GTI's, 106 XSI, 205 1.9 GTI, calibra, ...Bij Audi is de kans op gebroken benen bij een fatale botsingen ook erg groot. Dat betekent niet dat een Audi levensgevaarlijk is. Ik heb van elk merk auto al wel foto's gezien dat ze helemaal in de kreukels lag en ik moet zeggen dat er geen merk of type is wat er bijzonder uitspringt.
Een Golf is zogenaamd ook een goede auto maar iemand die ik kende heeft zichzelf er op jonge leeftijd ook mee doodgereden.
Trouwens, bij de meeste auto's ligt het motorblok vooraan
quote:sowieso lullig voor de familie natuurlijk, maar wat denk je dat er had gebeurd met een andere merk/type auto uit dezelfde prijsklasse??? Imho moet je wel een heel aardige auto onder je kont hebben, wil je (bijna) niks overhouden aan het met 140 km/u tegen een boom zetten van je auto...
Op donderdag 12 juni 2003 01:09 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Inderdaad! Zo zijn er bij ons in het dorp twee knullen van 15 dood gegaan en een jongen van 16 en van 18 en twee grietjes van 15 (waarvan 1 mijn ex is) zwaar gewond geraakt omdat ze eventjes in een mooie Honda CRX met 140 tegen een boom aan waren gereden op klaarlichte dag op een plek waar je 80 mocht
[edit]
Natuurlijk wel gefeliciteerd met je auto!!!
[/edit]
quote:Laten we het over die jongen z'n nieuwe auto hebben en niet over welke ongelukken je er mee kunt hebben...
Op donderdag 12 juni 2003 01:41 schreef bas-beest het volgende:[..]
sowieso lullig voor de familie natuurlijk, maar wat denk je dat er had gebeurd met een andere merk/type auto uit dezelfde prijsklasse??? Imho moet je wel een heel aardige auto onder je kont hebben, wil je (bijna) niks overhouden aan het met 140 km/u tegen een boom zetten van je auto...
[edit]
Natuurlijk wel gefeliciteerd met je auto!!!
[/edit]
MetalFreak Donders veel succes met je nieuwe bak....
quote:Hoe krijg je in godsnaam zoveel mensen in een CRX???????
Op donderdag 12 juni 2003 01:09 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Inderdaad! Zo zijn er bij ons in het dorp twee knullen van 15 dood gegaan en een jongen van 16 en van 18 en twee grietjes van 15 (waarvan 1 mijn ex is) zwaar gewond geraakt omdat ze eventjes in een mooie Honda CRX met 140 tegen een boom aan waren gereden op klaarlichte dag op een plek waar je 80 mocht
Op die achterbank bij mij past dus echt niemand... Iemand zonder benen zou misschien ook nog passen , maar om er nu vier mensen tegelijk in te proppen...
En tja, met 140 tegen een boom: dat is bij elke auto een pijnlijke zaak...
Trouwens, ik heb al 2 jaar m'n rijbewijs, altijd in die van m'n ouders gereden (die rode Corolla op de foto). Maar ik ben me ook wel degelijk bewust van de gevaren van het verkeer...
quote:Hehe, dank je wel Broes, en je hebt gelijk, je moet er niet in eerste instantie al vanuit gaan dat je er ongelukken mee gaat krijgen...
Op donderdag 12 juni 2003 08:55 schreef BroesWillems het volgende:[..]
Laten we het over die jongen z'n nieuwe auto hebben en niet over welke ongelukken je er mee kunt hebben...
MetalFreak Donders veel succes met je nieuwe bak....
quote:Was dat in escharen?
Op donderdag 12 juni 2003 01:09 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Inderdaad! Zo zijn er bij ons in het dorp twee knullen van 15 dood gegaan en een jongen van 16 en van 18 en twee grietjes van 15 (waarvan 1 mijn ex is) zwaar gewond geraakt omdat ze eventjes in een mooie Honda CRX met 140 tegen een boom aan waren gereden op klaarlichte dag op een plek waar je 80 mocht
Van den haag naar naarden
Nooit meer. ECHT nooit meer. Ik heb moeten liggen
quote:Dat bedoel ik, die "achterbank" hadden ze er net zo goed uit kunnen halen (nou ja, is wel handig voor kleine spullen op te gooien). Maar als ik een achterbank nodig heb, leen ik de auto van m'n ouders wel (scheelt me ook weer benzine...
Op donderdag 12 juni 2003 09:10 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb een keer achter in gezeten in een CRXVan den haag naar naarden
Nooit meer. ECHT nooit meer. Ik heb moeten liggen
Laat ze maar zeiken over ongelukken en afgeragde bakken, het is lekker jou auto die je zelf gekocht hebt en dat kunnen je velen hier niet navertellen.
Veel rijplezier, en kijk idd uit met zoveel pk's in zo'n kleine auto.
We hebben graag dat je nog in staat bent hier een hele poos te posten.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:25 schreef Tjabbo het volgende:
Hey Metalfreak gefeliciteerd hoor.Laat ze maar zeiken over ongelukken en afgeragde bakken, het is lekker jou auto die je zelf gekocht hebt en dat kunnen je velen hier niet navertellen.
Veel rijplezier, en kijk idd uit met zoveel pk's in zo'n kleine auto.
We hebben graag dat je nog in staat bent hier een hele poos te posten.
quote:Dank je Tjabbo! En ik ben me idd ook zeer bewust van de hoeveelheid pk's in die auto... Maar ik doe er ook geen gekke dingen mee, ik haal bijvoorbeeld niet in op plaatsen waar ik ook maar enigszins over twijfel en hard rijden doe ik alleen op plaatsen waar ik ook overzicht over de weg heb... Sowieso moet ik de auto eerst een beetje beter leren kennen. (lijkt wel een vriendin....
Op donderdag 12 juni 2003 09:25 schreef Tjabbo het volgende:
Hey Metalfreak gefeliciteerd hoor.Laat ze maar zeiken over ongelukken en afgeragde bakken, het is lekker jou auto die je zelf gekocht hebt en dat kunnen je velen hier niet navertellen.
Veel rijplezier, en kijk idd uit met zoveel pk's in zo'n kleine auto.
We hebben graag dat je nog in staat bent hier een hele poos te posten.
quote:Lijkt?
Op donderdag 12 juni 2003 09:36 schreef Metalfreak het volgende:[..]
weg heb... Sowieso moet ik de auto eerst een beetje beter leren kennen. (lijkt wel een vriendin....
)
quote:Vrij veilig of vrij niet
Op donderdag 12 juni 2003 09:36 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Dank je Tjabbo! En ik ben me idd ook zeer bewust van de hoeveelheid pk's in die auto... Maar ik doe er ook geen gekke dingen mee, ik haal bijvoorbeeld niet in op plaatsen waar ik ook maar enigszins over twijfel en hard rijden doe ik alleen op plaatsen waar ik ook overzicht over de weg heb... Sowieso moet ik de auto eerst een beetje beter leren kennen. (lijkt wel een vriendin....
)
quote:vrij veilig, zet een helm op.
Op donderdag 12 juni 2003 09:38 schreef ook_gek het volgende:[..]
Vrij veilig of vrij niet
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:38 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Lijkt?
Ik en mijn corolla,dat was liefde op het eerste gezicht.
ik heb met m'n Caddy een Haat-liefde verhouding....
Geliefd door mij '
Gehaat door het forum
quote:Ik doelde meer op de gordels
Op donderdag 12 juni 2003 09:39 schreef Tjabbo het volgende:[..]
vrij veilig, zet een helm op.
quote:Uhhhh, is je mening over CRX-jes veranderd dan
Op donderdag 12 juni 2003 09:41 schreef Kreator het volgende:
Mooie bak. Veel plezier ermee!.
quote:Volgens mij was het sarcastisch... stond een smiley bij
Op donderdag 12 juni 2003 09:43 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Uhhhh, is je mening over CRX-jes veranderd dan
![]()
![]()
en GOF (ja ik blijf je zo noemen), vet he... zo`n hondaatje... die dingen rijden geweldig, zijn zuinig, snel, goedkoop, en er kan bijna niks aan kapot gaan, zelfs niet aan een 200k engine, staan ze namelijk om bekend dat die krengen altijd gewoon doorrijden!!!! (ik heb er zelf ook 1 gehad, dus ik vind dat ik ze krengen mag noemen )
eej gefelici he... ennum lui.. dat topic wat ik laatst over crx-en had opgestart was voor GOF omdat ik wist dat ie der 1 had gekocht, hij wou eerst de mijne maar die was al weg, en toen had ie deze gevonden,
Met een beetje klussen komt da helemaal goed, maak er iets moois van gof.. de auto is al een goede basis, en jongens... gof heeft em voor een goede prijs hoor... is cker wel betaalbaar... aaaaaaigggghttttt
quote:Ik heb je outfit en weggedrag er nog niet bijgezien...
Op donderdag 12 juni 2003 09:43 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Uhhhh, is je mening over CRX-jes veranderd dan
![]()
![]()
quote:Oh ok dan!
Op donderdag 12 juni 2003 09:45 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik heb je outfit en weggedrag er nog niet bijgezien...
. Op zich heb ik nix tegen op die wagens, zeker niet als ze niet zo getuned zijn en deze ziet er wel netjes uit.
.
quote:Klinkt goed.
Op donderdag 12 juni 2003 09:49 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Oh ok dan!
Outfit: gewoon, normaal, geen trainingspakken of gouden kettingen enz. En nee, ik ga geen foto plaatsen, dat zou te erg schrikken zijn...
Weggedrag: meestal een beetje vlot, maar zeker niet aso... Ik doe geen dingen op plaatsen waar 't niet kan.
Muziek: niet de standaard CRX-muziek, maar lekker metal opstaan (je krijgt wel eens rare blikken van die patsertjes...)
quote:FUCK IMAGO.... sorry moest er ff uit.... je koopt toch een auto omdat je die zelf mooi vind en niet voor je imago... Ik koop een Caddy en krijg gelijk een label 'Lokale Bakker' aan m'n kop geplakt, hij koopt een CRX en gelijk wordt verwacht dat het een paster is..... Gaat erom dat ie hem zelf mooi vind, maar dan is het nog niet leuk om steeds te horen te krijgen dat je een Sjonnie bent....
Op donderdag 12 juni 2003 09:52 schreef Kreator het volgende:[..]
Klinkt goed.
. Nu je petje nog af en je vriendin overtuigen dat ze der haar niet meer moet blonderen en we hebben alle stereotypen weer achter de rug.
.
Het enige jammere aan deze wagen is dus ook dat het imago niet echt opperbest is. Maar zolang je em niet te extreem tuned is er dus nix aan de hand....
Nohja... was nog een beetje frustatie
quote:Precies!
Op donderdag 12 juni 2003 09:52 schreef Kreator het volgende:[..]
Klinkt goed.
. Nu je petje nog af en je vriendin overtuigen dat ze der haar niet meer moet blonderen en we hebben alle stereotypen weer achter de rug.
.
Het enige jammere aan deze wagen is dus ook dat het imago niet echt opperbest is. Maar zolang je em niet te extreem tuned is er dus nix aan de hand....
quote:Je woede verblindt je leesvermogen. Ik zei toch dat het een mooie bak was...en je kunt niet ontkennen dat ze een imago hebben. Je ziet mij nergens zeggen dat je em dan maar niet moet kopen.
Op donderdag 12 juni 2003 09:58 schreef BroesWillems het volgende:[..]
FUCK IMAGO.... sorry moest er ff uit.... je koopt toch een auto omdat je die zelf mooi vind en niet voor je imago... Ik koop een Caddy en krijg gelijk een label 'Lokale Bakker' aan m'n kop geplakt, hij koopt een CRX en gelijk wordt verwacht dat het een paster is..... Gaat erom dat ie hem zelf mooi vind, maar dan is het nog niet leuk om steeds te horen te krijgen dat je een Sjonnie bent....
Nohja... was nog een beetje frustatie
quote:Inderdaad... ik ken GOF... een foto van em zou je niet overleven... ik zal em even beschrijven...
Op donderdag 12 juni 2003 09:49 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Oh ok dan!
Outfit: gewoon, normaal, geen trainingspakken of gouden kettingen enz. En nee, ik ga geen foto plaatsen, dat zou te erg schrikken zijn...
Weggedrag: meestal een beetje vlot, maar zeker niet aso... Ik doe geen dingen op plaatsen waar 't niet kan.
Muziek: niet de standaard CRX-muziek, maar lekker metal opstaan (je krijgt wel eens rare blikken van die patsertjes...)
GOF is 1.50 hoog
zijn lichaamsgewicht is 85 kilo
50 kilo daarvan bestaat uit zijn bierbuik
verder heeft ie beharing tot aan zen oksels (baard), een kaal hoofd en flaporen....
Ook bij het uitdelen van neuzen stond GOF ook niet vooraan (of juist wel), want vele onder ons zouden blij zijn als ze zo`n groot ding in hun broek hadden aight!.... verder heeft ie hele kleine rode drankdoorlopen oogjes en is witter als de tieten van een 94 jaar oud lijk
De klederdracht die ie draagt is als volgt:
- een vaal zwart t-shirt, met opdruk van iron maiden (waarschijnlijk nieuw gekocht in 1986 en sindsdien nooit meer uitgetrokken)
- een veels te kleine paarse boxershort, met wat groene fungus erop... op de plaats war GOF altijd zijn handen afveegt
- een duitse helm (type '40-'45), gekregen als kadoo van zijn opa, en hij is er trots op...
quote:Roflol
Op donderdag 12 juni 2003 09:52 schreef Kreator het volgende:[..]
Klinkt goed.
. Nu je petje nog af en je vriendin overtuigen dat ze der haar niet meer moet blonderen en we hebben alle stereotypen weer achter de rug.
.
quote:Vooral géén andere uitlaat. Misschien een paar andere velgies (smaak afhankelijk), of een mooie high wing
Het enige jammere aan deze wagen is dus ook dat het imago niet echt opperbest is. Maar zolang je em niet te extreem tuned is er dus nix aan de hand....
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:00 schreef bier2k3 het volgende:[..]
Inderdaad... ik ken GOF... een foto van em zou je niet overleven... ik zal em even beschrijven...
GOF is 1.50 hoog
zijn lichaamsgewicht is 85 kilo
50 kilo daarvan bestaat uit zijn bierbuik
verder heeft ie beharing tot aan zen oksels (baard), een kaal hoofd en flaporen....
Ook bij het uitdelen van neuzen stond GOF ook niet vooraan (of juist wel), want vele onder ons zouden blij zijn als ze zo`n groot ding in hun broek haddenaight!.... verder heeft ie hele kleine rode drankdoorlopen oogjes en is witter als de tieten van een 94 jaar oud lijk
De klederdracht die ie draagt is als volgt:
- een vaal zwart t-shirt, met opdruk van iron maiden (waarschijnlijk nieuw gekocht in 1986 en sindsdien nooit meer uitgetrokken)
- een veels te kleine paarse boxershort, met wat groene fungus erop... op de plaats war GOF altijd zijn handen afveegt
- een duitse helm (type '40-'45), gekregen als kadoo van zijn opa, en hij is er trots op...
quote:GOF je hoeft je niet te schamen hoor... we houden tog wel van je!!!!
Op donderdag 12 juni 2003 10:02 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Laten we hopen dat niemand dit gelooft... Dadelijk moet ik nog echt een foto gaan plaatsen om 't tegendeel te bewijzen...
maar een keer douchen kan geen kwaad... ach gelukkig bestaan er nog wasknijpers.. zet zo`n ding op den neus en zelfs GOF is te luchten....
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:00 schreef Kreator het volgende:[..]
Je woede verblindt je leesvermogen. Ik zei toch dat het een mooie bak was...en je kunt niet ontkennen dat ze een imago hebben. Je ziet mij nergens zeggen dat je em dan maar niet moet kopen.
.
ze hebben ook een imago, maar daar moet je langs kijken....
quote:precies netzoals een witte caddy het imago heeft van een shoarma turk, die te cheap is om een echte oto te kopen... daar moet je ook gewoon langs kijken
Op donderdag 12 juni 2003 10:04 schreef BroesWillems het volgende:[..]
sorry....
ze hebben ook een imago, maar daar moet je langs kijken....
en verder geen ruzie maken he... anders gaat GOF huilen, en praten over spoorboekjes aanschaffen, touwen kopen, messen slijpen en weet ik wat!!!!!!
just do it GOF!!!! we aint gonna stop joe!!!!
quote:Soms wel moeilijk met zo'n lekkere blonde stoot naast hen
Op donderdag 12 juni 2003 10:04 schreef BroesWillems het volgende:[..]
sorry....
ze hebben ook een imago, maar daar moet je langs kijken....
quote:ja die geile pijphoer van em????????
Op donderdag 12 juni 2003 10:09 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Soms wel moeilijk met zo'n lekkere blonde stoot naast hen
wel jammer dat iedereen moest betalen
quote:Heeft hij nu wel een mooie crx voor
Op donderdag 12 juni 2003 10:11 schreef bier2k3 het volgende:[..]
wel jammer dat iedereen moest betalen
quote:Wat moet dat kosten. Kan ze een keertje rondje PTA doen
Op donderdag 12 juni 2003 10:11 schreef bier2k3 het volgende:[..]
wel jammer dat iedereen moest betalen
quote:aan zen oto niet, maar aan zen wijf wel!!!
Op donderdag 12 juni 2003 10:15 schreef Tjabbo het volgende:
Maareh metal, ga je nog iets verbouwen aan de auto dan, of laat je hem zoals hij nu is?
GOF wist niet dat het hele bedrijf over zen wijf was geweest, en die bitch heeft al het geld zelf gehouden!!!!
quote:Ik ga de roest bijwerken en voor de rest laat ik 'm zoals 'ie nu is. Tenminste, zoals 't er nu uitziet. Vind 't ook wel mooi om 'n vrij originele te hebben. Misschien als ik 'n keer wat tegenkom, maar 't zit nog niet in de planning.
Op donderdag 12 juni 2003 10:15 schreef Tjabbo het volgende:
Maareh metal, ga je nog iets verbouwen aan de auto dan, of laat je hem zoals hij nu is?
quote:PM me maar even... ik kan altijd wel iets regelen, niks aan GOF laten weten though, anders begint die droeve kabouter weer tegen mij aan te janken
Op donderdag 12 juni 2003 10:12 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wat moet dat kosten. Kan ze een keertje rondje PTA doen
hehehehhee
quote:Top.
Op donderdag 12 juni 2003 10:17 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ik ga de roest bijwerken en voor de rest laat ik 'm zoals 'ie nu is. Tenminste, zoals 't er nu uitziet. Vind 't ook wel mooi om 'n vrij originele te hebben. Misschien als ik 'n keer wat tegenkom, maar 't zit nog niet in de planning.
quote:Ik heb nog een achterspoiler + verstevigingsbar liggen... als je men weekend wilt sponsoren laat maar even iets horen
Op donderdag 12 juni 2003 10:17 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ik ga de roest bijwerken en voor de rest laat ik 'm zoals 'ie nu is. Tenminste, zoals 't er nu uitziet. Vind 't ook wel mooi om 'n vrij originele te hebben. Misschien als ik 'n keer wat tegenkom, maar 't zit nog niet in de planning.
de spoiler staat nog in de grondpoeder en de verstevigingsbar is voor onder de motorkap en is geel en van OMP
quote:een high wing is zo droev en doet meteen het uiterlijk veranderen in een patsbak... de velgen zijn ook gewoon netjes en niet over de top..
Op donderdag 12 juni 2003 10:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Roflol
[..]Vooral géén andere uitlaat. Misschien een paar andere velgies (smaak afhankelijk), of een mooie high wing
tjabbo ik denk dat als we jou aan de slag lieten met die oto dat je er een johnenbak van maakt.. dussem.... nie liev!!!
tjabbo in de mand, af boi!!!
GOF je CRX is koel hoor dude!!!!!
quote:Misschien komt dat omdat jij nogal aanwegig bent??
Op donderdag 12 juni 2003 10:25 schreef bier2k3 het volgende:
ja nu hebben jullie niet veel meer te zeggen he!!!!![]()
Ik durf de wedden dat als jij niet meer op elke post reageert dat er dan mmer wordt gepost, en dat het ook wat gezelliger wordt, want we wete nnu wel dat je er bent en dat je Metalfreak kent.
quote:aanwegig, mmer, wete, nnu ?
Op donderdag 12 juni 2003 10:29 schreef PeuRac het volgende:[..]
Misschien komt dat omdat jij nogal aanwegig bent??
Ik durf de wedden dat als jij niet meer op elke post reageert dat er dan mmer wordt gepost, en dat het ook wat gezelliger wordt, want we wete nnu wel dat je er bent en dat je Metalfreak kent.
maarum.. het zijn maar grapjes hoor ... vooral over die eerste beschrijving van GOF lag ie zelf helemaal in een deuk
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:17 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ik ga de roest bijwerken en voor de rest laat ik 'm zoals 'ie nu is. Tenminste, zoals 't er nu uitziet. Vind 't ook wel mooi om 'n vrij originele te hebben. Misschien als ik 'n keer wat tegenkom, maar 't zit nog niet in de planning.
quote:Dat hoop ik maar.
Op donderdag 12 juni 2003 10:31 schreef bier2k3 het volgende:[..]
aanwegig, mmer, wete, nnu ?
maarum.. het zijn maar grapjes hoor
... vooral over die eerste beschrijving van GOF lag ie zelf helemaal in een deuk
Die highwing, dat was een grap.
Er staat een knipoog achter. als je weet wat voor auto ik rijdt, en je hebt het bijbehorende topic gevolgd dan weet je dat ik eigenlijk highwings, kaasschaven enzo niet altijd even waarder.
quote:alleen op een golf cq starlet cq celica staat dat mooi...
Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat hoop ik maar.
Die highwing, dat was een grap.
Er staat een knipoog achter. als je weet wat voor auto ik rijdt, en je hebt het bijbehorende topic gevolgd dan weet je dat ik eigenlijk highwings, kaasschaven enzo niet altijd even waarder.
Maar als je elke keer reageert is dat nogal vervelend omdat je dan zeker weet dat (in dit van geval jou) je commentaar krijgt.
Iets minder mag ook wel.
Zijn jullie collega's ofso?
* PeuRac maakt spel foute nbij snel typen
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:36 schreef BroesWillems het volgende:[..]
alleen op een golf cq starlet cq celica staat dat mooi...
quote:Precies, IK had 't ook wel door hoor... Er zijn ook maar een paar auto's waar zo'n highwing mooi op staat (waaronder een Celica...), maar dan ligt het er nog aan welke highwing, zag zaterdag in Sittard een zwarte CRX rijden met een aluminium highwing, vond 't toch niet echt mooi...
Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat hoop ik maar.
Die highwing, dat was een grap.
Er staat een knipoog achter. als je weet wat voor auto ik rijdt, en je hebt het bijbehorende topic gevolgd dan weet je dat ik eigenlijk highwings, kaasschaven enzo niet altijd even waarder.
quote:Zo'n alu wing staat op (imho) haast geen enkele auto. Tenminste, niet als je hem vergelijkt met een mooi gespoten polyester wing.Ik heb trouwens wel eens een hele mooie bodykit gezien op een crx met highwing. niet té patserig, maar echt stijlvol, voor zover dat kan met zo'n imago. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Op donderdag 12 juni 2003 10:38 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Precies, IK had 't ook wel door hoor... Er zijn ook maar een paar auto's waar zo'n highwing mooi op staat (waaronder een Celica...), maar dan ligt het er nog aan welke highwing, zag zaterdag in Sittard een zwarte CRX rijden met een aluminium highwing, vond 't toch niet echt mooi...
Zo'n bodykitje zal echter nog wel wat kosten, en zoals je auto nu is, is hij mooi genoeg.
Misschien een tipje:
Als je roest goed en voorgoed wilt verwijderen, moet je dat niet met plamuur doen. "gewoon" er ruim omheen zagen, en een heel nieuw stuk plaatwerk erin maken. Is wat moeilijker, je bent iemand nodig die het plaatwerk in de vorm kan kloppen, maar het resultaat is blijvend mooier. Anders heb je na +/- 3 jaar weer hetzelfde.
(Maat van mij doet dat met zijn saab EMS die hij gerestaureerd heeft).
Just my 2 eurocents.
quote:ja we zijn collega`s we zitten op het moment bij een heel 'leuk' bedrijf, waar veel stagiaires zitten
Op donderdag 12 juni 2003 10:36 schreef PeuRac het volgende:
het is ook leuk, dat ontken ik niet, ik moest ook lachen.Maar als je elke keer reageert is dat nogal vervelend omdat je dan zeker weet dat (in dit van geval jou) je commentaar krijgt.
Iets minder mag ook wel.
Zijn jullie collega's ofso?
* PeuRac maakt spel foute nbij snel typen
Ik ben aan het afstuderen en METAL is aan zen tweede stage bezig.
Ow enne grapjes maken mag ook wel over mijn auto hoor ik heb een bmw 318i, dus laat de johnie grapjes maar komen (ik rijdt af en toe ook wel een beetje als een BMW rijder)
ennum.. taalfouten.. ik ben ze nu uit men afstudeerverslag aan het halen
Hier zijn die van mij
En hier nog een plaatje van de voor/zijkant... hoop dat ie mag blijven
JA, ik weet het.. de velgen zijn Uber-fout, maarja.. die kreeg ik er bij, ben nog aan het sparen voor mooie OZ's of Speedline's
Owja, Metalfreak: Gefeliciteerd met je bakkie!
quote:Tja, dat inlassen zal ook wel weer duurder zijn natuurlijk... Ik weet wel dat er voor een CRX voor niet al te veel geld inlasstukken verkrijgbaar zijn (omdat 't roestprobleempje al lang bekend is), dan nog iemand vinden die 'm vakkundig kan lassen. Ik weet niet of m'n vader dat zo netjes kan...
Op donderdag 12 juni 2003 10:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Zo'n alu wing staat op (imho) haast geen enkele auto. Tenminste, niet als je hem vergelijkt met een mooi gespoten polyester wing.Ik heb trouwens wel eens een hele mooie bodykit gezien op een crx met highwing. niet té patserig, maar echt stijlvol, voor zover dat kan met zo'n imago. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Zo'n bodykitje zal echter nog wel wat kosten, en zoals je auto nu is, is hij mooi genoeg.
Misschien een tipje:
Als je roest goed en voorgoed wilt verwijderen, moet je dat niet met plamuur doen. "gewoon" er ruim omheen zagen, en een heel nieuw stuk plaatwerk erin maken. Is wat moeilijker, je bent iemand nodig die het plaatwerk in de vorm kan kloppen, maar het resultaat is blijvend mooier. Anders heb je na +/- 3 jaar weer hetzelfde.
(Maat van mij doet dat met zijn saab EMS die hij gerestaureerd heeft).Just my 2 eurocents.
Maar er is toch ook van dat antiroest-spul te krijgen? Welke is daar voor aan te raden? (heb iets gehoord van HG roest verwijderaar)
quote:Best mooi exemplaar, alleen houd ik niet van witte auto's en dan die velgen.....
Op donderdag 12 juni 2003 10:47 schreef Edwin_S het volgende:
Uitlaten?? had iemand het over uitlaten?Hier zijn die van mij
[afbeelding]
En hier nog een plaatje van de voor/zijkant... hoop dat ie mag blijven
[afbeelding]JA, ik weet het.. de velgen zijn Uber-fout, maarja.. die kreeg ik er bij, ben nog aan het sparen voor mooie OZ's of Speedline's
Owja, Metalfreak: Gefeliciteerd met je bakkie!
quote:Roestverwijderaar, tja, het zal wel kunnen, maar voor een blijvend resultaat zit je toch aan rigoreuzere maatregelen vast. Je kunt het proberen. Merken ken ik niet, moet je ff bij AST of Automat ofzo vragen.
Op donderdag 12 juni 2003 10:48 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Tja, dat inlassen zal ook wel weer duurder zijn natuurlijk... Ik weet wel dat er voor een CRX voor niet al te veel geld inlasstukken verkrijgbaar zijn (omdat 't roestprobleempje al lang bekend is), dan nog iemand vinden die 'm vakkundig kan lassen. Ik weet niet of m'n vader dat zo netjes kan...
Maar er is toch ook van dat antiroest-spul te krijgen? Welke is daar voor aan te raden? (heb iets gehoord van HG roest verwijderaar)
quote:op een caddy ook wel hoor
Op donderdag 12 juni 2003 10:36 schreef BroesWillems het volgende:[..]
alleen op een golf cq starlet cq celica staat dat mooi...
ik heb ook een zooitje MAX powers thuis liggen... daar stond een paar jaar geleden een ford escort van in, die was omgebouwd naar 4x4 met een cosworth blok, 350+ pk... en een vrij standaard uiterlijk... ik geloof wat xr3i skirtjes, en nette 5 spaaks velgen... zoiets is ook erg leuk
quote:hej wit rules! op een caddy dan...
Op donderdag 12 juni 2003 10:51 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Best mooi exemplaar, alleen houd ik niet van witte auto's en dan die velgen.....
maar dat zei je zelf ook al...
die Velgen zijn wel echt fout....
Zag laatst zo'n hele oude Mercedes E met zulke velgen
quote:Niet doen, binnen 2 jaar begint ie weer net zo hard te roesten... de enige oplossing is stukken inlassen. En netjes inlassen is niet zo heel moeilijk op kleine stukjes hoor
Op donderdag 12 juni 2003 10:48 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Tja, dat inlassen zal ook wel weer duurder zijn natuurlijk... Ik weet wel dat er voor een CRX voor niet al te veel geld inlasstukken verkrijgbaar zijn (omdat 't roestprobleempje al lang bekend is), dan nog iemand vinden die 'm vakkundig kan lassen. Ik weet niet of m'n vader dat zo netjes kan...
Maar er is toch ook van dat antiroest-spul te krijgen? Welke is daar voor aan te raden? (heb iets gehoord van HG roest verwijderaar)
Iets moeilijker is om te plamuren, want de kunst is om met zo weinig mogelijk plamuur een onzichtbare overgang te maken.. maar nogmaals, op zo`n klein randje is daar niet veel moeilijks aan...
Ik zou even de achterbumper demonteren, kijken wat er rot is, wat inlasstukjes aanschaffen, zooitje slijpen, schoonmaken en inlassen, plamuren, grondlak erop, en dan ergens in een cabine (of hobbyclub) wat autolak erop... het resultaat kan jezelf nog wel eens verbazen
quote:Hmm dit vind ik dus in de categorie "not done"
Op donderdag 12 juni 2003 10:47 schreef Edwin_S het volgende:
Uitlaten?? had iemand het over uitlaten?Hier zijn die van mij
[afbeelding]
Metalfreak: leuke auto om mee te beginnen! veel plezier ermee.
quote:Deze vind ik afgezien van de kleur nog best "netjes" staan
Op donderdag 12 juni 2003 10:38 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Precies, IK had 't ook wel door hoor... Er zijn ook maar een paar auto's waar zo'n highwing mooi op staat (waaronder een Celica...), maar dan ligt het er nog aan welke highwing, zag zaterdag in Sittard een zwarte CRX rijden met een aluminium highwing, vond 't toch niet echt mooi...
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 11:12 schreef 22Jarige het volgende:[..]
Deze vind ik afgezien van de kleur nog best "netjes" staan
[afbeelding]
quote:He daar gaat een vleugel met een auto er aan.
Op donderdag 12 juni 2003 11:12 schreef 22Jarige het volgende:[..]
Deze vind ik afgezien van de kleur nog best "netjes" staan
[afbeelding]
quote:Ja
Op donderdag 12 juni 2003 09:09 schreef Darknezz het volgende:
Was dat in escharen?
Zo goed als recht voor de deur bij v. Sambeek??
Paar maanden geleden een auto van een vriend laten taxeren daar.
Was ongeveer 300 Euro voor een grote lelijke plek op een Ford Escort.
Dit was wel rond de benzinedop en wielkast waar het echt helemaal weg was.
Viel enorm mee, en dan weet je ook dat het precies dezelfde kleur wordt en ook niet verder doorrot !
Dus voor jou per wielkast denk ik 200-300 Euro maar wel weer als nieuw !!
Complete stoomreinigingsbeurt voor het interieur : 50-75 Euro.
2 maanden geleden heeft die vriend het hier in Rotterdam namelijk laten doen en dat was maar 50 Euro.
Die auto herkende je daarna niet meer terug, echt perfect en dat 15 jaar oude ding was van binnen weer helemaal als nieuw !!
quote:Met die roest begin ik eerst linksvoor (zit een klein plekje wat verder niet door is geroest, ziet eruit alsof hij daar eens een paaltje of een muurtje of zo geraakt heeft) en als dat een beetje goed lukt, ga ik verder naar de achterkant. Als blijkt dat 't toch te moeilijk gaat worden laat ik 't wel doen, als 't voor niet al te veel geld kan, waarom niet? Maar ik heb ook een kennis die dat al eens gedaan heeft bij een Opel Corsa, daar zag je toen ook niks meer van.
Op donderdag 12 juni 2003 14:07 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zou de roest laten aanpakken door een officiele schadehersteller.Paar maanden geleden een auto van een vriend laten taxeren daar.
Was ongeveer 300 Euro voor een grote lelijke plek op een Ford Escort.
Dit was wel rond de benzinedop en wielkast waar het echt helemaal weg was.
Viel enorm mee, en dan weet je ook dat het precies dezelfde kleur wordt en ook niet verder doorrot !Dus voor jou per wielkast denk ik 200-300 Euro maar wel weer als nieuw !!
Complete stoomreinigingsbeurt voor het interieur : 50-75 Euro.
2 maanden geleden heeft die vriend het hier in Rotterdam namelijk laten doen en dat was maar 50 Euro.
Die auto herkende je daarna niet meer terug, echt perfect en dat 15 jaar oude ding was van binnen weer helemaal als nieuw !!
quote:Ja die schadehersteller maakt wel weer recht wat krom is, of het nou een roestplek is of een slecht gerepareerde CRX
Op donderdag 12 juni 2003 14:16 schreef Metalfreak het volgende:
Maar ik heb ook een kennis die dat al eens gedaan heeft bij een Opel Corsa, daar zag je toen ook niks meer van.
quote:Nee hoor, die Corsa was ook echt goed behandeld en in de meeste schadeherstellers heb ik ook niet echt het volste vertrouwen... Trouwens, die kennis van mij doet heel veel als automonteur, dus...
Op donderdag 12 juni 2003 15:05 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ja die schadehersteller maakt wel weer recht wat krom is, of het nou een roestplek is of een slecht gerepareerde CRX
(niet lullig bedoeld)
quote:Beter dan een echte schadehersteller kan je niet hebben
Op donderdag 12 juni 2003 15:11 schreef Metalfreak het volgende:
In de meeste schadeherstellers heb ik ook niet echt het volste vertrouwen... Trouwens, die kennis van mij doet heel veel als automonteur, dus...
Honda is een uitstekende keuze, erg betrouwbaar en onderscheidend in de saaie automarkt..........met een CRX moet je het treffen, ik ken een gast die ook eentje heeft met 260.000 op de teller en neemt geen drup olie of wat dan ook......maar hangt ook van je rijstijl af natuurlijk, het is geen formule 1 wagen.........
quote:Precies! (maar af en toe in de hoge toeren klinkt 'ie net zoals een F1-wagen...
Op donderdag 12 juni 2003 21:12 schreef Zapje het volgende:
Veel rijplezier !!!Honda is een uitstekende keuze, erg betrouwbaar en onderscheidend in de saaie automarkt..........met een CRX moet je het treffen, ik ken een gast die ook eentje heeft met 260.000 op de teller en neemt geen drup olie of wat dan ook......maar hangt ook van je rijstijl af natuurlijk, het is geen formule 1 wagen.........
Leuke auto om mee te beginnen.
Ziet er nog vrij standaard uit ( gelukkig).
Veel plezier ermee en ga er nou niet direct mee vliegen he
quote:? waarom leuke auto om mee te beginnen ..
Op zaterdag 14 juni 2003 12:00 schreef GizartFRL het volgende:Leuke auto om mee te beginnen.
quote:Leuke auto om me te beginnen voor een autoliefhebber.
Op zondag 22 juni 2003 11:39 schreef Patrick281 het volgende:[..]
? waarom leuke auto om mee te beginnen ..
Ik wil 'em over 10 jaar ook nog wel .. beetje restauren e.d. model blijft leuk
Hie rkun je een beetje liefde in kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |