quote:Ik vind het eigenlijk wel een leuke
Op woensdag 11 juni 2003 22:44 schreef itchy het volgende:
En dat heilige gedoe van diegene die doen alsof zij al hun software op legale wijze verkregen hebben.Ter illustratie:
Vraag:
[..]Antwoord:
[..]
quote:Wederom pure onzin. Ik zit echt niet alleen maar een beetje te internetten en te tekstverwerken. Ik en mijn naaste groepje mensen met wie ik samenwerk doen werkelijk van alles met die machines. Software bouwen (en dan heb ik het niet over hello world apps.), image processing, geluidsbewerking, zootje games, films afspelen en soms bewerken. Hardware uittesten. Zelfgebouwde electronica aansturen. Noem maar op.
Op donderdag 12 juni 2003 23:07 schreef EdjeScoupe het volgende:[..]
nope, totaal niet mee eens, als je het nooit hoeft te doen, doe je waarschijnlijk niks meer dan beetje internetten zonder downloaden, en txt-verwerken.
Heb alle mogelijke beveiligingen, en toch glipt er weleens wat doorheen zoals afgelopen week, kon niks, maar dan ook echt niks meer oden in windows, geen enkel programma, en via bootdisk liet de virus zich niet verwijderen.
En een probleem in je register zonder formatteren? succes!!!!!!!!
Zelfs de bladen geven aan dat dit niet te doen is, dat je er uit moet blijven, omdat dit een algeheel zwart gat is, waar weinig mensen iets van begrijpen.Driver-problemen e.d. geef ik je gelijk in....
Maar niet dat je maar max 3 x in 10 jaar hoeft te formatteren, dan heb je echt of veel mazzel, of je buit je pc niet echt uit.
Ps, wordt door veel gerenomeerde bladen aangeraden 1x in het half jaar een format uit te voeren, dit in verband met een vervuiling van bv de map fonts, die gewoon niet tegen te gaan is, waardoor windows sloom wordt.
En ik heb in een blad als bijvoorbeeld C'T nog nooit zoiets gezien als de suggestie formatteer maar elk half jaar. Klinkt in mijn oren als een niet professoneel statement.
quote:[advocaat van de duivel]
Op donderdag 12 juni 2003 23:35 schreef Lucille het volgende:[..]
Wederom pure onzin. Ik zit echt niet alleen maar een beetje te internetten en te tekstverwerken. Ik en mijn naaste groepje mensen met wie ik samenwerk doen werkelijk van alles met die machines. Software bouwen (en dan heb ik het niet over hello world apps.), image processing, geluidsbewerking, zootje games, films afspelen en soms bewerken. Hardware uittesten. Zelfgebouwde electronica aansturen. Noem maar op.
En ja, af en toe kom je het probleem wel eens tegen dat een of ander programma de boel goed heeft verziekt, dat er drivers of DLLs zijn overschreven of dat er aanpassingen zijn geweest in de registry.
Vorige week nog op een machine hier na het installeren van Grokster. AdAware kon veel vinden, maar er waren een aantal stukken spyware die telkens terugkwamen. Deze handmatig verwijderd. Bleek dat een van die HomeShopping spyware proggies die Winsock 2 lib had aangepast. Gevolg was dus dat internetten niet meer kon en dat het niet meer mogelijk was om DHCP te draaien of DNS aan de praat te krijgen. Ja, dat kost ff tijd om de boel te restoren, maar tis wel gelukt.En ik heb in een blad als bijvoorbeeld C'T nog nooit zoiets gezien als de suggestie formatteer maar elk half jaar. Klinkt in mijn oren als een niet professoneel statement.
Waarbij aangetekend dat jij daadwerkelijk weet wat je doet. Voor veel mensen is de 'registry' inderdaad een groot zwart gat. Ik probeerde het laatst aan iemand uit te leggen, maar dat was een iets te grote opgave. Bestand met essentiele windows-instellingen heb ik het maar op gehouden.
Voor veel mensen (bv. EdjeScoupe) zal de registry iets te ingewikkeld zijn en die zullen waarschijnlijk meer aan een format hebben dan aan ingewikkelde restore-procedures.
[/advocaat van de duivel]
Overigens heb ik zelf nog nooit hoeven formatteren. Bij mijn ouders draait Win98SE inmiddels 3 1/2 jaar. Af en toe moet ik ff langskomen om de registry schoon te vegen of een ander klusje maar zelfs een Windows re-install heb ik nog niet hoeven overwegen.
En dat komt natuurlijk door het DIG-forum, want als ik wel ergens een probleem heb, is de oplossing in de buurt
Het gaat hier juist om idioten die "format c:" (meestal met een
erachter) posten als iemand vraagt hoe het lettertype in Outlook aangepast moet worden.
quote:Eens!
Het gaat hier juist om idioten die "format c:" (meestal met een erachter) posten als iemand vraagt hoe het lettertype in Outlook aangepast moet worden.
quote:true, het gaat om het principe.
Op vrijdag 13 juni 2003 09:53 schreef Anahka2309 het volgende:
Allemaal hele leuke verhalen maar daar gaat het hier niet echt om; "format c:" is inderdaad wel eens de laatste en enige oplossing. Het komt niet dagelijks voor maar het komt voor.Het gaat hier juist om idioten die "format c:" (meestal met een
erachter) posten als iemand vraagt hoe het lettertype in Outlook aangepast moet worden.
maar waarom gaat iemand hier dingen vragen die je prima zelf uit kunt vinden door óf zelf door je preferences te surfen óf op F1 te duwen óf zelf misschien wel Google op te starten?
laatst was er ook iemand die vroeg hoe je een plaatje als background op een website kunt zetten...hallo?! of inderdaad iets met lettertypes in Uitkijk...hallo?!
tuurlijk, ik zal ook wel eens domme vragen stellen. alleen ben ik dan wel zelf eerst uitgebreid op zoek geweest, dat mag van de gemiddelde gebruiken (how n00b hij/zij dan ook is) toch wel verwacht worden?
op goede vragen (zoals mijn vragen
) zie ik vrijwel nooit suffe antwoorden verschijnen, het gebeurt eigenlijk alleen op de 'dat-had-je-zelf-gemakkelijk-op-kunnen-zoeken' vragen.
het moet hier natuurlijk geen GoT worden 'je hebt de policy niet goed gelezen, je hebt de vraag niet duidelijk gesteld, etc.etc. -> slot', maar een beetje initiatief van de topicstarter is toch niet te veel gevraagd?
quote:Eens.
Op vrijdag 13 juni 2003 10:07 schreef iemoe het volgende:[..]
true, het gaat om het principe.
maar waarom gaat iemand hier dingen vragen die je prima zelf uit kunt vinden door óf zelf door je preferences te surfen óf op F1 te duwen óf zelf misschien wel Google op te starten?
laatst was er ook iemand die vroeg hoe je een plaatje als background op een website kunt zetten...hallo?! of inderdaad iets met lettertypes in Uitkijk...hallo?!
tuurlijk, ik zal ook wel eens domme vragen stellen. alleen ben ik dan wel zelf eerst uitgebreid op zoek geweest, dat mag van de gemiddelde gebruiken (how n00b hij/zij dan ook is) toch wel verwacht worden?
op goede vragen (zoals mijn vragen
) zie ik vrijwel nooit suffe antwoorden verschijnen, het gebeurt eigenlijk alleen op de 'dat-had-je-zelf-gemakkelijk-op-kunnen-zoeken' vragen.
het moet hier natuurlijk geen GoT worden 'je hebt de policy niet goed gelezen, je hebt de vraag niet duidelijk gesteld, etc.etc. -> slot', maar een beetje initiatief van de topicstarter is toch niet te veel gevraagd?
Maar hou er ook ff rekening mee dat sommige mensen absoluut geen verstand hebben van het "ding" waar ze de vraag over stellen.
Bv. ik had pas een topic over hoe ik een uitklap-menu maak in HTML...ik ken basis-html maar veel meer ook niet. Toen kwamen er een aantal posts met "zoek eens op DHTML" en inderdaad.....genoeg te vinden. Maar weet ik veel dat dat DHTML is...snappie?
quote:ja, maar dat is ook niet iets dat je uitgelegd krijgt als je op F1 in Driemwievert ofzo drukt. waarschijnlijk heb je mijn topic(s) over <div>'s ook wel gelezen? dat zijn gewoon dingen waarvan ik denk dat de oplossing niet zo 1-2-3 voor het oprapen ligt én waar andere mensen misschien ook nog wel wat aan hebben.
Op vrijdag 13 juni 2003 10:11 schreef Anahka2309 het volgende:[..]
Eens.
Maar hou er ook ff rekening mee dat sommige mensen absoluut geen verstand hebben van het "ding" waar ze de vraag over stellen.
Bv. ik had pas een topic over hoe ik een uitklap-menu maak in HTML...ik ken basis-html maar veel meer ook niet. Toen kwamen er een aantal posts met "zoek eens op DHTML" en inderdaad.....genoeg te vinden. Maar weet ik veel dat dat DHTML is...snappie?
quote:Point taken.
Op vrijdag 13 juni 2003 10:18 schreef iemoe het volgende:[..]
ja, maar dat is ook niet iets dat je uitgelegd krijgt als je op F1 in Driemwievert ofzo drukt. waarschijnlijk heb je mijn topic(s) over <div>'s ook wel gelezen? dat zijn gewoon dingen waarvan ik denk dat de oplossing niet zo 1-2-3 voor het oprapen ligt én waar andere mensen misschien ook nog wel wat aan hebben.
Maar ja, er zitten hier ook mensen die de linkermuisknop niet kunnen onderscheiden van de rechter. Dan is het een beetje lullig om te reageren met: "UTFS, slotje".
Of ben ik nou te lief?
quote:ja (vind ik dan..)
Op vrijdag 13 juni 2003 10:24 schreef Anahka2309 het volgende:[..]
Point taken.
Maar ja, er zitten hier ook mensen die de linkermuisknop niet kunnen onderscheiden van de rechter. Dan is het een beetje lullig om te reageren met: "UTFS, slotje".
Of ben ik nou te lief?
althans, UTFS, slotje is wel heel kort door de bocht natuurlijk.
(vragen om slotjes is sowieso te suf voor woorden, bannen die eikels
)
ik denk wel dat je mensen zelfs wel een plezier doet door hen te wijzen op de bibliotheek van hulp die zich onder F1 schuilhoudt. en bladeren door de preferences van een programma draagt ook bij tot het beter leren kennen van je programma/pc -> leerzaam. probeer maar wat dingen uit en kijk eens wat het doet, als je er dan nog niet uitkomt: vraag maar. dan ben ik meer dan bereid om effe mee te denken.
mensen verwijzen naar Google gaat soms wel te ver, maar mensen verwijzen naar de handleiding (hardcopy en/of F1) van een stukje hard/software niet. vind ik dan.. ![]()
edit: suffe vragen gewoon negeren ipv UTFS, slotje! roepen kan natuurlijk ook
quote:Daar heb je ook weer gelijk in. Zolang het hier maar geen gestapo (*kuch* GoT *kuch*) sfeertje wordt vind ik t allang best.
Op vrijdag 13 juni 2003 10:32 schreef iemoe het volgende:[..]
ja (vind ik dan..)
althans, UTFS, slotje is wel heel kort door de bocht natuurlijk.
(vragen om slotjes is sowieso te suf voor woorden, bannen die eikels
)
ik denk wel dat je mensen zelfs wel een plezier doet door hen te wijzen op de bibliotheek van hulp die zich onder F1 schuilhoudt. en bladeren door de preferences van een programma draagt ook bij tot het beter leren kennen van je programma/pc -> leerzaam. probeer maar wat dingen uit en kijk eens wat het doet, als je er dan nog niet uitkomt: vraag maar. dan ben ik meer dan bereid om effe mee te denken.
mensen verwijzen naar Google gaat soms wel te ver, maar mensen verwijzen naar de handleiding (hardcopy en/of F1) van een stukje hard/software niet. vind ik dan..
edit: suffe vragen gewoon negeren ipv UTFS, slotje! roepen kan natuurlijk ook
Je kunt meestal uit de post zelf wel opmaken of de TS er wel verstand van heeft maar te lui is of dat het echt een newbie is. Moet je wel ff rekening mee houden voordat je antwoord geeft denk ik. Maar ja....het blijft lastig om aan de hand van een paar zinnen die kennis van degene aan de andere kant in te schatten....blijft subjectief en min of meer gok-werk.
En ik vind nog steeds dat lompe format c: posts een weekban op mogen leveren
quote:Computeridee en PCM
En ik heb in een blad als bijvoorbeeld C'T nog nooit zoiets gezien als de suggestie formatteer maar elk half jaar. Klinkt in mijn oren als een niet professoneel statement.
quote:Je onderschat mijn computerkennis, ik kan wel degelijk uit de voeten met het register.
Waarbij aangetekend dat jij daadwerkelijk weet wat je doet. Voor veel mensen is de 'registry' inderdaad een groot zwart gat. Ik probeerde het laatst aan iemand uit te leggen, maar dat was een iets te grote opgave. Bestand met essentiele windows-instellingen heb ik het maar op gehouden.
Voor veel mensen (bv. EdjeScoupe) zal de registry iets te ingewikkeld zijn en die zullen waarschijnlijk meer aan een format hebben dan aan ingewikkelde restore-procedures.
EN er wordt ook vaak gezegd format c: omdat uit het verhaal blijkt dat dat voor die persoon de juiste oplossing is, ipv een leek Zeggen dat hij aanpassingen in het register moet gaan maken.
[Dit bericht is gewijzigd door EdjeScoupe op 13-06-2003 11:16]
Een leek heel Windows en alle programma's laten installeren lijkt me meer werk. Ga maar eens uitleggen hoe je een netwerkkaart moet installeren die Windows niet standaard herkent ofzo...
quote:minimaal..
Op vrijdag 13 juni 2003 11:02 schreef Anahka2309 het volgende:[..]
En ik vind nog steeds dat lompe format c: posts een weekban op mogen leveren
alhoewel er best wel wat te zeggen valt voor een cleane install, mits je je OS netjes op een aparte partitie hebt staan en van al je geïnstalleerde programma's de installfiles nog hebt (op een aparte partitie/cdrom).
maar goed, dat was niet het punt van deze discussie
goed topic!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |