khouw der zelf ook niet echt van, zijn soms wel is dingen die mooi zijn maar kword veel blijer met iets in de richting van hard style
quote:Zoek de fouten
Op dinsdag 10 juni 2003 23:46 schreef THA-PIETERT het volgende:
tword denk gezien als ouwe lulle muziek die opa's & omaatjuhs zondag middag na de kerk dienst zitte te luisteren.khouw der zelf ook niet echt van, zijn soms wel is dingen die mooi zijn maar kword veel blijer met iets in de richting van hard style
[..]
Zoek de fouten
[/quote
t's al laat jah
quote:[..]
Op dinsdag 10 juni 2003 23:48 schreef THA-PIETERT het volgende:
[quote]Op dinsdag 10 juni 2003 23:47 schreef Knoekie het volgende:Zoek de fouten
Kweet het
t's al laat jah
[/quote]
-edit-
typo
[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 10-06-2003 23:59]
quote:Omdat ze zoveel vooroordelen ertegen hebben dat ze niet eens weten waaarom ze er eigenlijk een hekel aan hebben.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:45 schreef Poezelewoekie het volgende:
Volgens mij hebben nogal veel mensen een hekel aan klassieke muziek... waarom eigenlijk?
Hoeveel mensen hebben nu echt klassieke muziek gehoord en dan niet tijdens een of andere reclame.
Tevens is er altijd iets makkelijkers voor de metal-heads onder ons, luister eens naar een cdtje van apocalyptica
quote:Bij een bepaald nummer zie ik altijd een banaan en een aardbei door de yoghurt zwemmen
Op dinsdag 10 juni 2003 23:59 schreef Seborik het volgende:
Hoeveel mensen hebben nu echt klassieke muziek gehoord en dan niet tijdens een of andere reclame.
Werd wel wat raar aangekeken als puber af en toe als je ook van klassieke muziek houdt.
quote:Niets mis mee toch? Klassiek is iets wat je moet leren luisteren om het te begrijpen.
Op woensdag 11 juni 2003 00:06 schreef Seborik het volgende:
Werd wel wat raar aangekeken als puber af en toe als je ook van klassieke muziek houdt.
quote:Ik heb er nooit echt last mee gehad in ieder geval.
Op woensdag 11 juni 2003 00:08 schreef MSXUser het volgende:[..]
Niets mis mee toch? Klassiek is iets wat je moet leren luisteren om het te begrijpen.
Bovendien kwam het ontzettend goed van pas tijdens m'n eindexamen muziek op de middelbare school.
quote:ja idd... volgens mij net als koffie leren drinken. sommigen vinden t in een keer lekker, maar ander doen er ff over maar lusten t uiteindelijk wel! maar goed... igg de meeste mensen nemen daar niet de moeite voor omdat muziek voor hun SIMPEL en makkelijk te 'verteren' moet zijn
Op woensdag 11 juni 2003 00:08 schreef MSXUser het volgende:[..]
Niets mis mee toch? Klassiek is iets wat je moet leren luisteren om het te begrijpen.
quote:Dat vind ik wel een heel raar beeld
Op dinsdag 10 juni 2003 23:46 schreef THA-PIETERT het volgende:
tword denk gezien als ouwe lulle muziek die opa's & omaatjuhs zondag middag na de kerk dienst zitte te luisteren.
quote:Maar is dat nou echt zo? Niet persoonlijk tov MSXUser bedoeld, maar ik vind dat altijd maar een beetje een elitaire uitspraak met een naar smaakje. Je moet misschien wel aandachtig luisteren om het echt te kunnen waarderen, maar het is niet voor niets dat juist klassieke muziek vaak als 'muzikaal behang' wordt gebruikt voor commercials en dergelijken...
Op woensdag 11 juni 2003 00:08 schreef MSXUser het volgende:
Klassiek is iets wat je moet leren luisteren om het te begrijpen.
quote:Zelf kan ik lang niet alles waarderen. Bepaalde soorten klassiek zijn me veel te abstract, maar dat enorm populaire 'André Riool' gebeuren is weer teveel naar de andere kant (dat kun je zelfs in een skihut draaien
Op woensdag 11 juni 2003 00:08 schreef Seborik het volgende:
Ik heb er nooit echt last mee gehad in ieder geval.Bovendien kwam het ontzettend goed van pas tijdens m'n eindexamen muziek op de middelbare school.
quote:Zwaar relaxed juist.
Volgens mij hebben nogal veel mensen een hekel aan klassieke muziek... waarom eigenlijk?
Wel op de juiste tijdstippen.
quote:Rieu schrijft z'n nummers natuurlijk niet zelf, maar over die Strauss-boerenworst muziek heb je wel gelijk. Dat is ook bedoeld om te feesten.
Op woensdag 11 juni 2003 00:18 schreef MSXUser het volgende:[..]
Zelf kan ik lang niet alles waarderen. Bepaalde soorten klassiek zijn me veel te abstract, maar dat enorm populaire 'André Riool' gebeuren is weer teveel naar de andere kant (dat kun je zelfs in een skihut draaien
).
Bepaalde melodielijnen kunnen inspiratie vormen voor je eigen muziek (soms is 1 noot al genoeg).
Die tweede wals van Shostakovitch die toen zo populair is geworden is wel erg mooi, maar dan niet in de Rieu uitvoering, maar door een echt orkest. Het is uit de jazzsuites van Shostakovitch als iemand er meer van wil horen.
Ik ben ook zeker geen kenner, het een aantal dingen gedownload op aanraden van anderen en luister er af en toe naar, en waardeer het ene meer dan het andere... echt moeite om er naar te luisteren kostte me het meestal niet, alhoewel het af en toe wel wat moeilijker was toch, en dat er zijn ook echt zware en weinig toegankelijke dingen... maar als je er wat tijd in stopt en het in ieder geval een kans geeft, kun je in ieder geval een goed persoonlijk oordeel vellen... ik denk dat veel mensen daar de tijd alleen niet voor nemen.
quote:Luister dan eens wat Händel, Corelli, Beethoven's vijfde symfonie, Mozart's Elvira Madigan pianoconcert, of eine kleine Nachtmusik.
Op woensdag 11 juni 2003 00:18 schreef DJ_Robbie het volgende:
Ja op z'n tijd houd ik ook van klassiek, niet te zwaar.
Verder zit ik niet zo in to the klassiek, maar beetje klassieke nummers als in de trant van: Johann Pachelbel - Canon in D vind ik echt heerlijk.
Misschien dat hier de echt klassiek kenners want meer van dit soort nummers titels kunnen geven. Ik sta altijd open voor muziek die ik nog niet ken
quote:Ok bedankt, zal is wat luistern. Van Handel had ik al wat en Beethoven en Mozart ken ik ook wel
Op woensdag 11 juni 2003 00:21 schreef Seborik het volgende:[..]
Luister dan eens wat Händel, Corelli, Beethoven's vijfde symfonie, Mozart's Elvira Madigan pianoconcert, of eine kleine Nachtmusik.
quote:Het is dan ook niet verstandig om met moderne klassieke muziek te beginnen.
Op woensdag 11 juni 2003 00:22 schreef Poezelewoekie het volgende:
Ik vind ook niet alle klassieke muziek mooi hoor. Soms denk ik dat ze een bepaalde muzieksoort alleen hebben uitgevonden om te provoceren of omdat het een logisch gevolg is van een trend ofzo... maar dan is het niet om aan te horen!!!
quote:volgens mij heeft het te maken met je afzetten tegen wat vorige generaties mooi vonden. dingen als hardrock en metal zijn nog niet zolang bekend... dus 'vroeger' werd er vooral naar klassiek geluisterd... en daar proberen mensen zich tegen af te zetten... (ik nie hoor..)
quote:Alles van Rachmaninoff is meer dan leuk.
Op woensdag 11 juni 2003 00:31 schreef syrek het volgende:
rachmaninov <--- weet niet of ik hem goed heb, maar piano concert nr 2 en 3 zijn leuk
quote:ja volgens mij klopt dat wel ja... het is een vooroordeel dat het 'suf' en voor oude mensen is. terwijl het eigenlijk onzin is! want als de jonge mensen het vroeger mooi vonden... waarom wij dan niet!?!? er is toch niets veranderd aan onze oren of hersenen ofzo? maarja... je moet er wel 'bijhoren' he... en klassiek is saai...
Op woensdag 11 juni 2003 00:30 schreef Steel_Rat het volgende:[..]
volgens mij heeft het te maken met je afzetten tegen wat vorige generaties mooi vonden. dingen als hardrock en metal zijn nog niet zolang bekend... dus 'vroeger' werd er vooral naar klassiek geluisterd... en daar proberen mensen zich tegen af te zetten... (ik nie hoor..)
quote:Precies, als je iets laat horen vinden ze het vaak wel mooi.
Op woensdag 11 juni 2003 00:33 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij is het meer een soort algemeen geaccepteerd cliché dat je niet van klassieke muziek 'hoort' te houden als jongere zijnde. Maar het aantal jongeren die daadwerkelijk een hekel aan klassieke muziek hebben valt volgens mij nogal tegen. Of mee, tis maar hoe je het ziet
quote:Mits ze voor hun eigen mening uit durven komen.
Op woensdag 11 juni 2003 00:34 schreef Seborik het volgende:
Precies, als je iets laat horen vinden ze het vaak wel mooi.
quote:Daar dacht ik ook direct aan
Op woensdag 11 juni 2003 00:37 schreef Seborik het volgende:
Dat ligt eraan met hoeveel ze zijn.
Afhankelijk van het stuk uiteraard, tis ook niet zo dat alles geniaal of geweldig is.
quote:als je te lang luistert wordt ut WEL saai... maar het is prachtige muziek om je huiswerk e.d. bij te maken.. je kunt je er iig (bij de meeste klassieke stukken dan...) goed bij concentreren....
Op woensdag 11 juni 2003 00:33 schreef Poezelewoekie het volgende:[..]
en klassiek is saai...
![]()
argh... ik word er spontaan sarcastisch van
Het kan aan mij liggen, maar ik dacht dat de enige jongeren die vooroordelen tegen klassieke muziek hebben, die jongeren zijn die sms'jes sturen naar TMF.
quote:Puur persoonlijk natuurlijk en dat van dat huiswerk maken is ook niet op elk stuk van toepassing.
Op woensdag 11 juni 2003 00:39 schreef Steel_Rat het volgende:[..]
als je te lang luistert wordt ut WEL saai...
quote:Malmsteen telt zeker niet als moderne klassieke muziek
Op woensdag 11 juni 2003 00:25 schreef Seborik het volgende:[..]
Het is dan ook niet verstandig om met moderne klassieke muziek te beginnen.
quote:Nah, niet echt.
Op woensdag 11 juni 2003 00:41 schreef Toet het volgende:[..]
Malmsteen telt zeker niet als moderne klassieke muziek
quote:ja ok. ik wil idd niet met bv de turkse mars op huiswerk gaan maken... dies te onrustig vind ik... en er zijn vast ook wel veel andere stukken waarbij dat zo is... [offtopic] niet dat ik veel huiswerk doe hoor...
Op woensdag 11 juni 2003 00:40 schreef Seborik het volgende:[..]
en dat van dat huiswerk maken is ook niet op elk stuk van toepassing.
Een hekel aan hebben vind ik altijd wat cru als het om dit soort dingen, zoals smaak, gaat.
quote:speel piano
Op woensdag 11 juni 2003 00:44 schreef Poezelewoekie het volgende:
Doet iemand hier zelf ook aan muziek? Een instrument spelen ofzo?
quote:Ik probeer het wel in ieder geval (synths).
Op woensdag 11 juni 2003 00:44 schreef Poezelewoekie het volgende:
Doet iemand hier zelf ook aan muziek? Een instrument spelen ofzo?
Mahler is daarentegen echt geweldig!!! Bijvoorbeeld z'n derde symfonie, die begint me acht knetterende hoorns... dat is gewoon heerlijk om te horen
quote:Schumann, Liszt, Brahms zijn leuk om mee voort te borduren.
Op maandag 30 juni 2003 21:51 schreef Glacius het volgende:
Een vriend van me heeft me een tijdje geleden wat mp3'tjes gestuurd met klassieke pianomuziek, allemaal van Chopin. Ik ben erachter gekomen dat het prima muziek is om bij te ontspannen. Kan iemand me nog meer van dat soort componisten aanraden? Alvast bedankt.
Ik ben zelf meer weg van de clavecimbel, en met name de virtuose toccata's van Frescobaldi.
Ik heb net weer een cd van Gustav Leonhardt in mijn auto zitten met als eerste nummer de negende Toccata van Frescobaldi. Dat is zo een rijkdom om naar te luisteren, de samenklanken, de ritmewisselingen, de loopjes. En dat allemaal voordat Bach met zijn nieuwe stemming kwam.
Kan iemand die muziek gestudeerd heeft mij uitleggen wat zo een toccata nou zo mooi maakt, of zijn er anderen met gelijke ervaring?
Wat voor ervaring dan? Nou, bijvoorbeeld kippe(n)vel op mijn armen.
Mocht het je nog interesseren: Debussy.quote:Op maandag 30 juni 2003 21:51 schreef Glacius het volgende:
Ben ik nou de enige die saaiheid vooral associeert met popmuziek?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 01:06 schreef TheArowana het volgende:
Veel klassieke muziek is in mijn ogen inderdaad saai, vaak langdradig en gewoon teveel uit een andere tijd misschien. Daarom zal ook ík idd nooit echt een kenner of grote liefhebber worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |