Na lang wikken en wegen doe ik het toch. Klagen over mijn huisgenoten.
Ik word elke dag meer gek van ze. Ik woon in een studentenhuis met vier kamers. Hjeb dus officieel drie huisgenoten. Een jongen en twee meisjes. Van die jongen heb ik totaal geen last, heeft een zelfstandig leven, ruimt gewoon zijn rommel op en ga zo maar door.
Dan die meiden. Een woont naast mij, de ander schuin tegenover. Om met die tweede te beginnen. Ze scheert haar oksels niet, en heeft een XXL-lichaam. Warmte en dus: stinken. Kamer: altijd de ramen dicht. Dus nog meer stinken. Ze heeft een vriend en die is zonder pardon bij ons ingetrokken. Dat houdt dus wel in, dat er meer gas/licht/water-verbruik is. Onzin? Nou, onze kamers zijn van de woningstichting, en je krijgt een rekening achteraf, als je meer hebt verbruikt dan in de huurprijs is opgenomen. Dit keer was het ruim 136 euro. Overleggen dat die jongen meebetaalt? Al geprobeerd, lukt niet.
We hebben een vaste telefoonlijn. Toen ik vroeg of ze daar aan meedoet (toen ze hier kwam wonen), zei ze: ,,Nee, dat hoeft niet, ik heb een mob. Abo van acht uur. Nou oke, zo gezegd, zo gedaan.
Ik werk voor een krant als correspondent en zat op een avond mijn artikelen te typem. Het was ruim na elven, ik was moe en wilde het even doormailen naar mijn redacteur ivm de deadline om 8.30 uur de vlg dag. Is de lijn bezet! En dat an-der-half uur lang. Ik ging toch eens kijken en zat ZIJ te bellen. Na dat gesprek, sprak ik haar daarop aan. Zegt ze: ,,Ja, maar ik WORD gebeld, en dus maak ik geen belkosten en dus hoef ik niet mee te betalen aan het abo van de vaste lijn.
Het heeft twee dagen geduurd voordat het tot haar doordrong wat ik bedoelde.
Ze kookt ook met haar vriend. Dan kan het rijst zijn of macaroni. Dat giet je af. Er beland een heeeeleboel rijst/macaropni in het afvoerputje. Dat wordt er niet uitgehaald. Dat belandt in het riool. Gevolg: alles verstopt, er moest een bedrijf bijkomen om de boel te repareren. Dus dan wordt er zo' zeefje gekocht. Dan wordt er weer afgegoten. Zeefje zit vol. Water hoopt zich op. Wat doet ze??? Haalt het zeefje eruit en gaat door met afgioeten. Putje weer vol. En dan de haren in het doucheputje die nooit worden weggehaald.
Andere huisgenote. Komt van oorsprong bij mij uit de buurt. Mijn moeder werkt in het ziekenhuis als verpleegkundige. Haar vader is er magazijnmedewerker. Ziekenhuiscultuur, dus: jaloezie, want mijn moieder heeft meer opleiding dan die hele vent. En nu is er niks mis met magazijnmedewerkers en lage lonen banen, maar mijn vader is huisarts. Gevolg: vooroordelen. Dat is geen mening, dat is een feit. Ik kom uit een klein dorp, en zij ook. Maar ik weet echt wel hoe dat gaat. Maar je kan aan haar hele houding merken dat ze een afkeer heeft van mijn manier van leven, mijn familie (want: kak uiteraard) en ga zo maar door. Dat botst al.
Ook zij giet af en laat het lifggen. We hebben een aantal schoonmaaktaken. Zo hoort het verschonen van de vuilnisbak tot de taak van degene die de vloeren doet (stofzuigen). Is de vuilnisbak vol? Dan laat zij hem lekker vol zitten, gooit er nog eens etensresten bovenop die gaan rotten en legt een losse vuilniszak naast de bak neer en gooit daar de rest van haar afval in.
Vorige zomer ging ze op vakantie. Ik was net weggeweest en zij woonde die tijd alleen in het huis. Echt, ik ging nog niet niet over mijn nek van de stank. Dus mijn moeder wilde helpen schoonmaken. Die vuilnisbak zat VOL met maden en kleine vliegjes, ook op de bodem. We hebben een gezamelijke koelkasdt en die meurt steevast omdat ze dan bijv citroenen koopt voor in de ijsthee. Die snijdt ze door de helft en dat bewaart en vergeet ze dan.
Ook haren in het doucheputje, maandverbandstripjes die door de wc liggen, dat bakje wordt ook nooit verschoond, wc rollen door het hele toilet heen.
Als ze tentamenweek heeft, kun je je kont niet keren of ze komt klagen over geluid. Ik had een vriend op bezoek en dan lachen we wat, en dan klopt ze aan, of we niet zo hard willen lachen want daar heeft ze last van. Na tienen niet wassen want dan hoort ze de wasmachine. En als het haar uitkomt, zet ze keihard YabbaDabbaDance aan.
Ik zit ff te internetten (geen kabel), en dan MOET zij opeens bellen. Dan zeg ik, ik ben nog wel ff bezig. Wat gaat ze doen? Ze gaat tig keer heen en weer om te luisteren of ik nog bezig bent en gooit dan hard met de deur. Steeds weer. Dat doet ze ook als ze s ochtends weggaat, of ze vergeet steeds iets. Dan loopt ze stage en moet ze weg op 7.15 u, en dan loopt ze heen en weer, smijt met de deur en rinkelt met haar volle sleutelbos (zachtjes doen is er niet bij).
Afwas laat ze gerust een maand staan, gaat schimmelen e.d. Dan vraag ik haar of ze het op wil ruimen, en dan zegt ze, dat ze geen tijd heeft ervoor. Kwartiertje werk toch? Dus toen deed ik alles in een doos en zette het voor haar deur. Daar ergert zij zich weer aan en ze zet het net zo hard weer terug en het blijft nog eens twee weken staan.
Dan iets van beiden. Het toilet. Dan zit je te poepen, laat je dikke klodders zitten. Ze zitten zelfs boven aan de rand!!! Schaamharen en rare donkere stipjes op de bril. Of spettertjes van urine. De wc-borstel zit ook al vol met klonten.
Kijk, ik ben zelf allesbehalve heilig, maar ik voel me gewoon met de week ongelukkiger in dit huis en ik heb er vanalles aan gedaan om het beter te krijgen. Maar het lukt niet! Om gek van te worden!!!! Wat doe ik hieraan, en herkennen mensen dit? Sorry voor het lange verhaal maar ik MOEST het kwijt en ik hoop dat mensen willen reageren
En verder lijkt het me meer een topic voor klaagbaak
suc6....
Mensen die op kamers gaan krijgen altijd wel een keer ruzie etc. Maar dat kan makkelijk opgelost worden als je makkelijk met elkaar kan praten.
Dat kan hier dus blijkbaar niet, dus ik zou zeggen, pak je biezen en vertrek.
(Weet dat dat ook moeilijk kan zijn, maar ja, beter dat dan jezelf gek maken)
Nou ik vraag me af of jullie oplossingen hebben? Of manieren hoe ik hie rhet beste mee om kan gaan? Ik zit nu nog een jaar op kamers, dan ben ik klaar en zal het financieel goed mogelijk zijn, iets voor me, miself and i te huren dan wel kopen (maar dat zou middels de generatiehypotheek moeten)
Tip: (In Utrecht dan) na 2 jaar op de wachtlijst van Woningnet gestaan te hebben ben ik in aanmerking gekomen voor een 1 persoon 1 kamer )35m2) woning met eigen douche, wc, keuken en voordeur. Geen gezeik, geen drukte en geen huisgenoten.
Als je afgestudeerd bent koop je net als ik een grachtenpand en een villa op de Veluwe voor in het weekend. Geen gezeik meer
Goh ik ben echt kwaad, weet niet eens meer wat ik bedoel te zeggen...
Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet. Vergaderen hebben we al heel vaak gedaan, maar het helpt niet! En de simpelste dingen die ik heb aangegeven qua opruimen, daar wordt zo moeilijk over gedaan. Heeeelll simpel afgieten en gootje schoonmaken, even de rommel van het gasfornuis halen...
Oh ja, gaan ze koken: gasfornuis. Links afvalbak, rechts aanrecht. Gooien ze de verpakkingen op het aanrecht neer terwijl de vuilnisbak net zoveel afstand is!!
quote:God man wat je ook doet al alsjeblieft geen generatiehypotheek nemen!!!! Alleen maar een truc van een bank om jou hogere en niet op te brengen hypotheeklasten aan te smeren. Ga de eerste 5 jaar lekker rustig huren en een beetje solide carriere opbouwen.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:44 schreef Waxxer het volgende:
Wat goed dat je het gelezen hebt!Nou ik vraag me af of jullie oplossingen hebben? Of manieren hoe ik hie rhet beste mee om kan gaan? Ik zit nu nog een jaar op kamers, dan ben ik klaar en zal het financieel goed mogelijk zijn, iets voor me, miself and i te huren dan wel kopen (maar dat zou middels de generatiehypotheek moeten)
En nu: tja, praten is denk ik toch het enige wat je kan doen. Oorlog voeren is wat lastig binnen 1 huis
quote:Dat idee kreeg ik ook toen ik het stuk gelezen had. De sfeer is inmiddels al zo verziekt lijkt me, dat je er met een vergadering ook niet meer uitkomt...
Op dinsdag 10 juni 2003 22:43 schreef Pulsemaster het volgende:
Waarom verhuis je niet gewoon?
quote:Dat is het laaste wat je moet doen!
Op dinsdag 10 juni 2003 22:48 schreef Waxxer het volgende:
,,Zo, zit verhaal heet hier"
Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet.
hoe zit het btw met die jongen waar je het wel mee kan vinden? samen sta je sterker dan in je eentje hoor
"Wil jij bellen? Okay, doe dan eerst jouw afwas maar."
"Moet mijn muziek zacht? Okay, peuter dan eerst je haren uit het putje."
Zet een slot op de telefoon, waar alleen betalende mensen de sleutel van hebben. Stuur haar een rekening, met een kopie naar haar ouders (die waarschijnlijk nog steeds financieel verantwoordelijk zijn).
Dat soort dingen.
quote:Ik begin weer te bibberen. Ik woonde langere tijd in een studentenhuis en ik ben blij dat ik inmiddels zelf wat gekocht heb. Niet dat ik zulke erge huisgenoten had, maar het was wel ergernis op ergernis op ergernis op....
Op dinsdag 10 juni 2003 22:44 schreef Waxxer het volgende:
Wat goed dat je het gelezen hebt!Nou ik vraag me af of jullie oplossingen hebben? Of manieren hoe ik hie rhet beste mee om kan gaan? Ik zit nu nog een jaar op kamers, dan ben ik klaar en zal het financieel goed mogelijk zijn, iets voor me, miself and i te huren dan wel kopen (maar dat zou middels de generatiehypotheek moeten)
quote:heel herkenbaar
Op dinsdag 10 juni 2003 22:52 schreef fulco- het volgende:[..]
Ik begin weer te bibberen. Ik woonde langere tijd in een studentenhuis en ik ben blij dat ik inmiddels zelf wat gekocht heb. Niet dat ik zulke erge huisgenoten had, maar het was wel ergernis op ergernis op ergernis op....
quote:Het komt er dus op neer dat je te trots bent om weg te gaan. Of je kan ff over je trots heenstappen, een andere kamer vinden en een leuker leventje leiden.
Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet. Vergaderen hebben we al heel vaak gedaan, maar het helpt niet! En de simpelste dingen die ik heb aangegeven qua opruimen, daar wordt zo moeilijk over gedaan. Heeeelll simpel afgieten en gootje schoonmaken, even de rommel van het gasfornuis halen...
Wat je ook kan doen is met z'n vieren een weekendje zeilen ofzo, dan ben je ff weg van de afvoerputjes, rommel van het gasfornuis etc.. Dat maakt de sfeer (hopelijk) weer te doen. Maar ik denk dat een leuk weekendje er niet echt inzit, als ik je verhaal lees.
[Dit bericht is gewijzigd door MOOI op 10-06-2003 23:08]
Ik woonde indertijd op een campus terrein met zo'n 1200 studenten. Daar hadden we een eigen huurdersvereniging waar ik intensief bij betrokken was. Voor excessen hadden we een speciale commissie die probeerde te bemiddelen en adviezen konden neerleggen. Deze adviezen werden zonder meer door de woningbouwvereniging overgenomen. Ik heb het in die 5 jaar 2 keer meegemaakt dat iemand eruit gezet werd omdat bemiddeling niet lukte.
En die moeder van meisje 2 is echt een bitch tegen mij als ik de tel opneem. Ik internet veel, en bel ook regelmatig, maarja, zij hebben dus een beeld van mij dat ik 24/7 achter mijn comp online zit. Mijn moeder wil zich er idd mee bemoeien, die heeft alles ook (incluis mijn rommel) met eigen ogen gezien en was woest.
Als meisje 2 familiebezoek krijgt, moet iedereen opeens opruimen en alles netjes en is er niks aan de hand.
Ik ga echt niet verhuizen! Nogmaals, dat is zwak en financieel onzinnig, aangezien ik hier nog maar een jaartje ben.
En qua generatiehypotheek, dat wil mijn vader niet eens denk ik, en bovendien wil ik dat zelfstandig doen
quote:Dat zal de situatie alleen maar vijandelijker maken! Toelichting:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:52 schreef DennisMoore het volgende:
Pfff... Absoluut nóóit toegeven."Wil jij bellen? Okay, doe dan eerst jouw afwas maar."
"Moet mijn muziek zacht? Okay, peuter dan eerst je haren uit het putje."Zet een slot op de telefoon, waar alleen betalende mensen de sleutel van hebben. Stuur haar een rekening, met een kopie naar haar ouders (die waarschijnlijk nog steeds financieel verantwoordelijk zijn).
Dat soort dingen.
Huisgenoot: "Zet die muziek zachter!!!"
Waxxer: "Als jij je haren uit het putje peutert"
Huisgenoot: "Gelul! Zet jij je muziek maar eerst zachter!!"
Waxxer: .......!!! ........?!?! etc. etc.
Gaat niet werken dus.
quote:Dat heb ik ook al overwogen. Ik ben nogal van de conflictontwijking, maar nu heb ik gewoon echt zin om ruzie te maken. De maat is echt vol. Alleen: als ik dat doe, is de spanning helemaaal te snijden. Als ze niet weggaan, ben ik wel de boeman die Deltawonen heeft gebeld en over ze heb geklaagd... Dan is het dus helemaal een crime om hier te zijn.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:56 schreef fulco- het volgende:
Je hebt gezegd dat het gaat om een sociale woningbouwvereniging... meestal heeft elke woningbouwverening een huurderscommissie. Kan je niet eens daarmee praten?Ik woonde indertijd op een campus terrein met zo'n 1200 studenten. Daar hadden we een eigen huurdersvereniging waar ik intensief bij betrokken was. Voor excessen hadden we een speciale commissie die probeerde te bemiddelen en adviezen konden neerleggen. Deze adviezen werden zonder meer door de woningbouwvereniging overgenomen. Ik heb het in die 5 jaar 2 keer meegemaakt dat iemand eruit gezet werd omdat bemiddeling niet lukte.
quote:Neehoor, het is heel redelijk. Voor wat, hoort wat.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:59 schreef MOOI het volgende:Dat zal de situatie alleen maar vijandelijker maken! Toelichting:
Het is al lang duidelijk dat overleg niet werkt, dat het niet werkt om het goede voorbeeld te geven, of om aardig te doen.
Sim-pel.
quote:gek hè, als ik jouw verhalen zo hoor zou ik hem ook smeren waarschijnlijk
Op dinsdag 10 juni 2003 22:57 schreef Waxxer het volgende:
Die andere jongen is er bijna nooit, die eet bij vrienden, blijft daar slapen, sport veel (doet calo)...
Toch is het een beetje jammerlijk samenwonen op deze manier, dat zullen je huisgenotes toch ook wel toegeven? Als ze dat eenmaal doen, kan je misschien stapje voor stapje werken aan een betere relatie met hen. Het lijkt me dat iedereen daar profijt bij heeft.
quote:muziek niet zachter zetten, deur op slot doen. sim-pel
Op dinsdag 10 juni 2003 22:59 schreef MOOI het volgende:[..]
Dat zal de situatie alleen maar vijandelijker maken! Toelichting:
Huisgenoot: "Zet die muziek zachter!!!"
Waxxer: "Als jij je haren uit het putje peutert"
Huisgenoot: "Gelul! Zet jij je muziek maar eerst zachter!!"
Waxxer: .......!!! ........?!?! etc. etc.Gaat niet werken dus.
quote:Post ze gewoon hier, is stukken gezelliger EN educatiever
Op dinsdag 10 juni 2003 23:05 schreef fulco- het volgende:
MSN me anders maar voor een aantal leuke "hoe terroriseer ik mijn huisgenoten op een stiekeme manier" trucks
quote:Voor wat hoort wat - Klopt helemaal. Maar ik leidt uit het verhaal dat de huisgenoot te trots zou zijn om zich te laten delegeren door Waxxer. Dus in zo'n verziekte sfeer zou die huisgenoot het onterecht vinden wat Waxxer van haar vraagt.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:01 schreef DennisMoore het volgende:
Neehoor, het is heel redelijk. Voor wat, hoort wat.Het is al lang duidelijk dat overleg niet werkt, dat het niet werkt om het goede voorbeeld te geven, of om aardig te doen.
Ik heb gewoon zin om ze een flinke knal voor de harses te geven, en normaal gesproken ben ik helemaal niet agressief, juist een hele BRAVE ..... (letterlijk en figuurlijk)
Ik heb daar ook een en ander meegemaakt qua weglopen van de vaat. Daar hebben wij destijds wat op bedacht: houd een huisvergadering en zeg dat als er pannen een paar dagen op het aanrecht staan op het balkon gezet worden. Staan ze daar na 2 weken nog, mieter je ze gewoon weg. Werkte prima!
Naja .. en schoonmaakschema's maken met boetebeding. Maak je niet schoon? Prima, dan betaal je 5 euro (ik verhoog het gelijk met 100%) in de huishoudpot.
En die vriend heeft maar mee te betalen. ZEg dat maar tegen het meisje en anders neem je maar contact op met de huurdersvereniging.
Waarom neem je geen kabelinternet? Is makkelijker en heeft niemand in de gaten dat je internet
Misschien wordt het zo wat leefbaarder?
Maar goed, ik maak me er niet meer druk om. Afwas tief ik gewoon hardhandig aan de kant, van de putjes trek ik me ook niks aan (ligt nou ook zo'n filter in, maar ik vertik het om dat schoon te maken), en troep flikker ik gewoon op de grond. Ik maak me er niet meer moe aan, en ruim alleen mijn eigen troep op.
We hebben ooit eens ergens in dat grote pakhuis een klein doosje met wat visvoer neergezet: Maden die verpoppen en uitgroeien tot grote, dikke bromvliegen.
Belangrijk: wel even een paar dagen je eigen kamerdeur goed dichthouden.
Maar huisvergaderingen? Ik heb er wel eens van gehoord maar daar doen we helemaal niet aan hier ...
Het enige waar ik overigens kapot aan erger is als ik in bed lig, de ochtend erop vroeg eruit moet, en mijn bovenbuurjongen zijn kamer gaat verbouwen. Allemaal heen en weer geschuif met spullen. Dooooooodelijk irritant.
quote:Niet als het gezamelijke pannen zijn...
Op dinsdag 10 juni 2003 23:09 schreef Pandorah het volgende:
als er pannen een paar dagen op het aanrecht staan op het balkon gezet worden. Staan ze daar na 2 weken nog, mieter je ze gewoon weg. Werkte prima!![]()
Opeens waren der een paar buiten in de regen hun spullen bij elkaar aan het zoeken . Sindsdien wordt het wel redelijk bij gehouden wat vuile vaat betreft.
quote:Ha, dat hebben wij ook al vaker geprobeerd. Bij voorkeur na het eten, want dan is iedereen er. Maar ja dan begint iemand erover na het eten, en dan loopt meneer gewoon weg......
Op dinsdag 10 juni 2003 22:43 schreef Nanda het volgende:
Huisvergadering beleggen!!
Vinden zij het zelf niet ziek dan...gewoon een keer met zijn vieren (plus ingetrokken gozer) gaan praten, liefst met een onpartijdig persoon erbij. (ouders?)suc6....
quote:Bleiblei?
Op dinsdag 10 juni 2003 23:15 schreef bleiblei het volgende:
Gaat het niet zo in elk studentenhuis??
Hier is het ook een teringbende, maar als je je ergens kapot aan ergert, zoals laatst, hier is de regel, geen vuilniszakken op de gang, had mijn overbuurjongen 6 vuilniszakken in het trapgat gedumpt. Naja, ik wist wie het was heb gevraagt offie het op wilde ruimen en dat deed hij...Maar huisvergaderingen? Ik heb er wel eens van gehoord maar daar doen we helemaal niet aan hier
...
Het enige waar ik overigens kapot aan erger is als ik in bed lig, de ochtend erop vroeg eruit moet, en mijn bovenbuurjongen zijn kamer gaat verbouwen. Allemaal heen en weer geschuif met spullen. Dooooooodelijk irritant.
quote:Dus je probeert eigenlijk altijd niet bij je thuis af te spreken!
Op dinsdag 10 juni 2003 23:20 schreef Waxxer het volgende:
Ja en het erge is, overal waar ik kom, stinkt het NIET! Als ik bezoek krijf is het gelijk: ,,Sniffff... bwwwww!!!!" en dan ik ,,Ja sorry sorry, dit en dat blaat..."
quote:Nee zo erg is het niet, mijn kamer is wel ruim (5,5 bij 4) en fris. Maar mijn familie is natuurlijk eerlijk en die durven niet in de keuken te komen. Mijn vader: ,,Hopeloos! Ho-pe-loos!!!"
Op dinsdag 10 juni 2003 23:23 schreef fulco- het volgende:[..]
Dus je probeert eigenlijk altijd niet bij je thuis af te spreken!
Hij stelde al voor alle zooi buiten neer te zetten idd
Je moet je zeker niet laten wegjagen, hoewel je er weinig aan kunt doen.. Heel kinderachtig, maar voor diegene die de vuilniszak had moeten vervangen terwijl er inmiddels al groen/witte buitenaardse korsten
op zitten is wel een oplossing.. Pak een paar flinke schoonmaak handschoenenen en zet de zak in haar kamer!
Misschien werkt dit averechts maar je wekt er wel een reactie mee op. Reden tot praten, inzien van walgelijkheid! Uiteindelijk misschien het terugwinnen van wederzijds respect en het verbeteren van de leefsituatie..
Héél veel succes want dit is absoluut niks!
Sta nu op een wachtlijst voor een andere woning, duurt nog een jaar.. Sterkte met je huisgenote, ik zou eens flink ruzie met dr maken om het haar duidelijk te laten worden..
Ik denk dat het idd beter is de woningstichting te bellen, desnoods om te vragen of ik al dan niet tijdelijk (12 mnd) een huurwoning kan krijgen voor mezelf, die ook nog eens betaalbaar is. Ik moet meer voor mezelf opkomen want zoals het nu gaat is ook (misschien tuttig) psychisch niet gezond want ik erger me alleen maar, en daar word ik alleen maar onrustiger van in mezelf...
quote:Ik zal eerlijk zijn. Uit de ervaringen die ik heb, kun je beter met 3 jongens wonen dan met 3 meiden. Om een of andere reden zijn meiden veel rommeliger of zo
Op dinsdag 10 juni 2003 23:44 schreef wizarddragon het volgende:
Jeetje. Ik dacht altijd dat het nuttig was om meiden als huisgenoten te hebben. Maar uit jouw verhaal concludeer ik dat er nutteloze meiden bestaan. (Soms verlang ik stiekum naar de tijden met het bekende spreekwoordje:" Het enige recht wat een vrouw heeft, dat is het aanrecht".)
quote:ach ik heb als enige man een jaar lang samengewoond met drie dames ging best oke. Ze waren toch nooit thuis.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:47 schreef Andyvie het volgende:[..]
Ik zal eerlijk zijn. Uit de ervaringen die ik heb, kun je beter met 3 jongens wonen dan met 3 meiden. Om een of andere reden zijn meiden veel rommeliger of zo
quote:Zo is het helemaal! Huisbazen hebben altijd liever meisjes want die zouden netter zijn e.d., nou, vergeet het maar. Ik ben in meisjeshuizen geweest waar het echt 100 x smeriger was dan bij mij thuis (4 behoorlijk ranzige gasten). De enige tip die ik je kan geven: probeer het los te laten; als je je opvreet van ellende ben jij de enige die er last van heeft. Wees maar bot, ruim alleen je eigen zooi op, laat ze zeiken en zoek een nieuw onderkomen voor je zelf.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:47 schreef Andyvie het volgende:[..]
Ik zal eerlijk zijn. Uit de ervaringen die ik heb, kun je beter met 3 jongens wonen dan met 3 meiden. Om een of andere reden zijn meiden veel rommeliger of zo
De 's ochtends vroeg herrie hoeven ze bij mij al helemaal niet te doen want als ik ergens last van heb is het wel van een ochtend humeur. Ik zou gelijk de gang opstormen en haar zo gruwelijk verrot schelden dat ze de volgende dag maar 3 uur te laat kwam om mij neit wakker te maken
en daarbij, doe zoals ik en huur gewoon met 1 of 2 goeie maten een eigen huis. .. nergens last van
De vuinisbak niet geleegd en ze wil niet luisteren? Gewoon 1x in haar bed legen... Ze wil niet meebetalen aan de telefoon? Helemaal haar die telefoon niet laten gebruiken. Zelfs niet om gebeld te worden. Ze maakt toch ook geen kosten als ze op haar mobiel gebeld wordt? Haar vriendje woont in en ze wilt niet meebetalen? Naar de uitbater en hem even melden dat er nog iemand woont. Ze stinkt? Ff melden dat een in de stront liggend varken nog lekkerder ruikt...
Je bent gewoon te aardig... als die ene meid uit je dorp jaloers op je is omdat je een "kakker" zou zijn, dan zou het toch echt haar probleem zijn... Blijkbaar vinden je ze toch al niet aardig, anders hadden ze wel enigzins netjes geweest... (lijkt me), dus voer maar de bovenstaande dingen uit... misschien dringt het dan tot ze door...
Nu heb ik voor 1 van de dames en 1 van de heren, een andere heer en dame gehad. Nou die waren dus erg...alles wat de topicstarter opsomde, komt overeen met mijn oude situatie.
Op een gegeven moment werd het gewoon te erg en hebben we ons bij de huisbaas wezen beklagen. Wij drietjes wonen namelijk het langst daar en hebben dan ook meest "stemrecht". Huisbaas wezen kijken op een onverwachte moment en BINGO! Huur met ingang van 2 maanden later opgezegd. Leuk zo'n goed gespecifieerde huurcontract.
Helaas heb je geen huurbaas die je hiermee kan helpen, ik denk dn ook dat ik het goed heb getroffen met mijn huidige kamer.
Ik wens jou veel succes met het overleven van die psychos.
Ik en mijn beste huisgenoot dreigen dan ook vaak met de huurbaas als de nieuwelingen de boel niet onderhouden. We hebben een systeem gecreeerd waarbij alles minimaal eens per week wordt schoongemaakt. Het aanrecht is ALTIJD leeg en schoon, want de vorige huisgenote introduceerde ons huis als een muizenhotel. Niet meer van af te komen vrees ik.
Bedenk maar wat pesterijen...of hey, begin met het afsluiten van je telefoon, neem kabelinternet en dan alleen op je eigen kamer. Die vrouwen klinken als potentiele surf/chat-verslaafden.
Zo van, ik moet even wat downloaden, even mail lezen, even MSN'en -->
Laat ze kruipen..
Het huis waarin ik woon is redelijk nieuw, bouwjaar 1996. Huisgenoten staan gewoon voor de deur. Dat is HET minpunt van een woningstischting. Dan gaat op een dag de bel *trrrrrrring* ,,Hoi, ik kom hier wonen!"
Ik heb al ivm die rekening gebeld met de woningstichting en zij waren verbaasd dat hier nog iemand bij inwoont. Dus moesten we zoeken naar een oplossing, en als die er niet was, de woningstichting weer bellen. Nu hebben we die jongen en dat meisje al wel met de rekening geconfronteerd, maar dat wil ze niet ,,Vorig jaar hadden jullie ook een rekening maar toen woonden wij er niet en D. woont er pas sinds november bij in" (de rek is van jan. tot dec. 2002).
Ik kan dus niet fatsoenlijk afwassen. Kijk, ik ben ook niet heilig en laat ook wel eens de afwas een week staan, maar de keuken is ZO ranzig en als je er al een paar keer wat van gezegd hebt, denk je: stik er maar in. Ik eet mede om die reden ook bijna alleen maar magnetron-maaltijden. Nu zijn mijn ouders op vakantie, ik heb een krat gepakt, al mijn afwas erin gestopt, ben met mijn moeders auto naar hun huis gereden en heb het daar in de afwasmachine gestopt, en weer mee terug naar Zwolle genomen.
Gelukkig willen ze niet vaak internetten, ik heb wel internetkostenbeheersing, maar ik voel me echt heel ongemakkelijk als zij op mijn kamer zitten, al helemaal achter het internet.
Oh ja, heel af en toe eten we samen. Zit meisje twee bij mij op mijn kamer te eten, is het op, loopt ze met alleen haar bord en bestek weg zodat ik vieze pannen op mijn kamer heb staan (en geknoei natuurlijk op mijn Ikea-tafeltjes).
En dan dopet ze nu poeslief omdat ik ff een auto heb, en dan wil ze boodschappen met mij doen. Eerder zegde ik dat toe, nu hebik er geen zin in en zeg ik dat ik op dat moment nog niet naar de winkel ga.
Zit ze bij me in de auto bijv. en dan is het liedje 'boom boom boom boom, i want you in my room , let's spend the night together..." (ken je dat liedje?) op, wat ik vreselijk vind en zij juist cool en zet ze dat zomaar hard aan. Dus ik gelijk zacht (moet me ook op het verkeer kunnen controleren) en dan kijkt ze me kwaad aan...
Mijn zusje kan d'r ook niet uitstaan, als zij me belt en dat mens neemt op, doet ze altijd heel bot tegen haar
quote:Je laat over je heen lopen. Mietje!
Op woensdag 11 juni 2003 14:39 schreef Waxxer het volgende:<knip>
quote:Vind ik ook.
Op woensdag 11 juni 2003 14:48 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Je laat over je heen lopen. Mietje!
.
Stankoverlast en afwas enzo, dat hoort nou eenmaal in een studentenhuis. Kun je daar niet tegen, dan raad ik je aan op jezelf te gaan wonen.
quote:Dat is hier in Wageningen ook zo. Het kan heel goed uitpakken (tot 2 jaar terug of zo had ik niks te klagen, leuke huisgenoten en schone gang), maar ook heel slecht (sinds er 2 vriendinnen hier zijn komen wonen is het hommeles).
Op woensdag 11 juni 2003 14:39 schreef Waxxer het volgende:
Het huis waarin ik woon is redelijk nieuw, bouwjaar 1996. Huisgenoten staan gewoon voor de deur. Dat is HET minpunt van een woningstischting. Dan gaat op een dag de bel *trrrrrrring* ,,Hoi, ik kom hier wonen!"
quote:Gewoon een ultimatum stellen. Laat ze een evenredig deel van de rekening betalen, zo niet. Dan ga je weer naar de Woningstichting zodat ze er iets aan gaan doen.
Ik heb al ivm die rekening gebeld met de woningstichting en zij waren verbaasd dat hier nog iemand bij inwoont. Dus moesten we zoeken naar een oplossing, en als die er niet was, de woningstichting weer bellen. Nu hebben we die jongen en dat meisje al wel met de rekening geconfronteerd, maar dat wil ze niet ,,Vorig jaar hadden jullie ook een rekening maar toen woonden wij er niet en D. woont er pas sinds november bij in" (de rek is van jan. tot dec. 2002).
quote:Laat haar er dan niet meer op. Als ze internet op wil, dan zorgt ze maar dat ze een eigen pc met internetverbinding heeft of ze gaat naar haar school
Gelukkig willen ze niet vaak internetten, ik heb wel internetkostenbeheersing, maar ik voel me echt heel ongemakkelijk als zij op mijn kamer zitten, al helemaal achter het internet.
quote:Dit klinkt eigenlijk gewoon of ze je gebruikt. Ik zou dat niet meer pikken, als ik jou was. Laat haar in haar eigen sop gaarkoken.
Oh ja, heel af en toe eten we samen. Zit meisje twee bij mij op mijn kamer te eten, is het op, loopt ze met alleen haar bord en bestek weg zodat ik vieze pannen op mijn kamer heb staan (en geknoei natuurlijk op mijn Ikea-tafeltjes).
En dan dopet ze nu poeslief omdat ik ff een auto heb, en dan wil ze boodschappen met mij doen. Eerder zegde ik dat toe, nu hebik er geen zin in en zeg ik dat ik op dat moment nog niet naar de winkel ga.
Zit ze bij me in de auto bijv. en dan is het liedje 'boom boom boom boom, i want you in my room , let's spend the night together..." (ken je dat liedje?) op, wat ik vreselijk vind en zij juist cool en zet ze dat zomaar hard aan. Dus ik gelijk zacht (moet me ook op het verkeer kunnen controleren) en dan kijkt ze me kwaad aan...
Ik zou toch proberen een huisvergadering te organiseren. Niet in de zin van 'rustig plannen' maar gewoon op een avond als iedereen thuis is van ze eisen dat ze nu naar de woonkamer of jouw kamer (of waar dan ook) komen omdat je even de huidige zaken wilt bespreken. Laat desnoods de vergadering compleet uit de hand lopen! Ervaring leert dat je enorm tegen ruzie opziet maar achteraf is het resultaat vaak positief! (Met een nachtje slapen is niemand meer boos)
De huisgenote die de telefoon gebruikt zonder mee te betalen (je betaalt ook abo-kosten om bereikbaar te zijn, niet alleen om te kunnen bellen!) en haar vriend laat inwonen (de meeste huurcontracten staan dit niet toe) heeft op die punten gewoon geen poot om op te staan, haal haar daar dus ook flink op onderuit. Ik zou alleen niet te snel contact zoeken met de woningstichting, dan krijg je snel het effect dat je als verrader gezien wordt. Probeer altijd alles eerst binnenshuis te bespreken, en laat het een keer flink uit de hand lopen.
quote:Heey waar woon je precies in Zwolle.. wil wel met die meid ruilen hoor.. Ben eigenlijk wel voor een huis met allemaal vervelende kuthuisgenoten.. dan ga ik lekker in het huis wonen met de leuke huisgenoten
Op woensdag 11 juni 2003 14:39 schreef Waxxer het volgende:
Nou ja, er is dan al wel een topic over, dit gaat specifiek over DEZE situatie en is dus toch anders.Het huis waarin ik woon is redelijk nieuw, bouwjaar 1996. Huisgenoten staan gewoon voor de deur. Dat is HET minpunt van een woningstischting. Dan gaat op een dag de bel *trrrrrrring* ,,Hoi, ik kom hier wonen!"
Ik kan dus niet fatsoenlijk afwassen. Kijk, ik ben ook niet heilig en laat ook wel eens de afwas een week staan, maar de keuken is ZO ranzig en als je er al een paar keer wat van gezegd hebt, denk je: stik er maar in. Ik eet mede om die reden ook bijna alleen maar magnetron-maaltijden. Nu zijn mijn ouders op vakantie, ik heb een krat gepakt, al mijn afwas erin gestopt, ben met mijn moeders auto naar hun huis gereden en heb het daar in de afwasmachine gestopt, en weer mee terug naar Zwolle genomen.Gelukkig willen ze niet vaak internetten, ik heb wel internetkostenbeheersing, maar ik voel me echt heel ongemakkelijk als zij op mijn kamer zitten, al helemaal achter het internet.
Zit ze bij me in de auto bijv. en dan is het liedje 'boom boom boom boom, i want you in my room , let's spend the night together..." (ken je dat liedje?) op, wat ik vreselijk vind en zij juist cool en zet ze dat zomaar hard aan. Dus ik gelijk zacht (moet me ook op het verkeer kunnen controleren) en dan kijkt ze me kwaad aan...Mijn zusje kan d'r ook niet uitstaan, als zij me belt en dat mens neemt op, doet ze altijd heel bot tegen haar
Tja huisbazen, de mijne komt nooit langs.. zegt altijd dat alles voor elkaar komt. Zit nu al tijden met een lekkage enzo en tja mijn huisgenoot woont er ook nog steeds .
Ahh well, wonen met alleen maar mannen in huis is ook niet ideaal.. helemaal niet als de een drugs dealt en de ander agresieve buien heeft. Heb in ieder geval 1 huisgenoot waar ik geen last van heb, die is er toch nooit want hij zit altijd bij zijn ouders thuis.
Goh als ik huisgenoten voor het uitzoeken zou hebben, wat zou ik dan een woning creeren met alleen maar geweldige mensen. Pff wat een gezellige boel zou dat worden, 1 groot feest.. maarja.. helaas, zo werkt het niet
Trouwens, je laat wel over je heen lopen hoor.. laat dat mens maar mooi fietsend de boodschappen doen hoef je dr irritante muziek ook niet aan te horen. Ik zou dat mens gewoon dwingen mee te betalen aan die telefoon rekening, ze vind wel dat ze rechten heeft dat ding te gebruiken maar ondertussen geen plichten.. lekker makkelijk! Ohja waarom laat jij andere mensen op je kamer gebruik maken van het internet?? De jongens bij mij in huis laat ik ook echt niet zomaar op mijn kamer internetten, sterker nog.. nog geen van die jongens is ooit mijn kamer binnen geweest! Waarom ga je samen eten als je toch een hekel aan mekaar hebt?? Man, jij hebt dr alleen maar last van.. negeer dat mens gewoon compleet!
quote:Veels te zacht ben je.
Op woensdag 11 juni 2003 14:48 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Je laat over je heen lopen. Mietje!
.
quote:Klopt, daar heb je gelijk in: ik moet het gewoon een keer flink uit de hand laten lopen. Dat zegt mijn zusje ook al. Gewoon enorm ruzie maken. Ik ben nogal van de conflictontwijking dus, maar zelfs ik ken grenzen en die zijn nu echt bereikt.
Op woensdag 11 juni 2003 15:05 schreef MrTinux het volgende:
Ik heb niet heel veel toe te voegen aan de al genoemde punten, maar als ik jou was zou ik het gewoon keihard gaan spelen. Ik heb gelukkig niet zo'n heel erge huisgenoten, maar als het erop aan komt laat ik niet meer over me heen lopen, dat heb ik lang genoeg laten doen.Ik zou toch proberen een huisvergadering te organiseren. Niet in de zin van 'rustig plannen' maar gewoon op een avond als iedereen thuis is van ze eisen dat ze nu naar de woonkamer of jouw kamer (of waar dan ook) komen omdat je even de huidige zaken wilt bespreken. Laat desnoods de vergadering compleet uit de hand lopen! Ervaring leert dat je enorm tegen ruzie opziet maar achteraf is het resultaat vaak positief! (Met een nachtje slapen is niemand meer boos)
De huisgenote die de telefoon gebruikt zonder mee te betalen (je betaalt ook abo-kosten om bereikbaar te zijn, niet alleen om te kunnen bellen!) en haar vriend laat inwonen (de meeste huurcontracten staan dit niet toe) heeft op die punten gewoon geen poot om op te staan, haal haar daar dus ook flink op onderuit. Ik zou alleen niet te snel contact zoeken met de woningstichting, dan krijg je snel het effect dat je als verrader gezien wordt. Probeer altijd alles eerst binnenshuis te bespreken, en laat het een keer flink uit de hand lopen.
quote:Nouja, woede is nog niet eens nodig (kunnen ze weer emotioneel tegen je gebruiken).
Op woensdag 11 juni 2003 15:10 schreef WorstKaas het volgende:Veels te zacht ben je.
Paar woedeuitbarstingen verder en die wijven piepen wel anders!
Gewoon kalm en duidelijk je poot stijf houden. Voorwaarden stellen. Uitruilen.
"Als jij je haren uit het putje peutert, mag je even e-mail checken. Verder geen discussie. Punt."
Maar ik maak ook geen ruzie hierover, omdat ik dan 'bang' ben, dat de sfeer alleen maar meer verziekt is en ik me helemaal klote voel hier te wonen.
Ik woon overigens in Hanzeland vlakbij Windesheim (tussen station en windesheim) Je kent het wel als je hier studeert
quote:Ze is dus te STOM of te ONWILLIG om te veranderen.
Op woensdag 11 juni 2003 15:17 schreef Waxxer het volgende:
Hehe, ja ik ben veel te soft wat dat betreft. Echter, als ik kwaad word, is het gelijk heel erg. Dan bulder ik alles bij elkaar. Niet dat ik agressief word, maar ze krijgt qua schelden wel de volle lading.
Waarom eet ik samen met haar? Nou, het is zelden, en ALS ik het al doe, is het omdat ik dan hoop haar zo te sturen, dat ze het ook opruimt. Echter, de laattste keer merkte ik, dat ze gewoon het afval waar ik bij sta, overal laat slingeren. En dan laat liggen.
quote:Sfeer is nu ook al verziekt, en je ergert je nu ook al dood. Misschien... als de sfeer verziekt genoeg is, is ZIJ wel degene die vertrekt
Maar ik maak ook geen ruzie hierover, omdat ik dan 'bang' ben, dat de sfeer alleen maar meer verziekt is en ik me helemaal klote voel hier te wonen.
Maar het wordt dus steeds erger, en ik irriteer me alleen maar aan meer dingen. Bijvoorbeeld dat ze heel trots is op haat machine van Soda Club. Dat is zo'n apparaat met een koolzuurgasfles, en dan stop je water en een siroop in dat ding en dan maak je zelf cola/sinas e.d. Het kind is 20!!!!
ik denk zelf dat een keer woest worden gewoon goed is. Vrijdag had ik de nieuwe Radiohead gekocht en zette dat aan om 12.15 uur. Toen klopte ze aan of het zachter kon (stond niet eens heel hard, wel wat harder dan normaal) want ze had gewerkt. Die kroeg is tot 2 uur open, ik denk dan, uurtje schoonmaken en je kunt om half vier thuis zijn, vier uur in bed, dan lig je er ruim acht uur in. Maar toen ben ik kwaad op haar geworden en dat ik het vertikte hem om die reden zachter te zetten! Goed he! dat is dus al stap 1 in de goede richting. Alleen wel jammer dat ik aanstalten maakte om weg te gaan (had interviews)
suc7
quote:Hmmm... kop op, er zijn ergere dingen (zoals gekleed feesten in een sauna ruimte in A'dam
Op woensdag 11 juni 2003 15:24 schreef Waxxer het volgende:
Nou ik kijk dus uit op dat prrrachtige Randstad-kantoorMaar het wordt dus steeds erger, en ik irriteer me alleen maar aan meer dingen. Bijvoorbeeld dat ze heel trots is op haat machine van Soda Club. Dat is zo'n apparaat met een koolzuurgasfles, en dan stop je water en een siroop in dat ding en dan maak je zelf cola/sinas e.d. Het kind is 20!!!!
ik denk zelf dat een keer woest worden gewoon goed is. Vrijdag had ik de nieuwe Radiohead gekocht en zette dat aan om 12.15 uur. Toen klopte ze aan of het zachter kon (stond niet eens heel hard, wel wat harder dan normaal) want ze had gewerkt. Die kroeg is tot 2 uur open, ik denk dan, uurtje schoonmaken en je kunt om half vier thuis zijn, vier uur in bed, dan lig je er ruim acht uur in. Maar toen ben ik kwaad op haar geworden en dat ik het vertikte hem om die reden zachter te zetten! Goed he!
dat is dus al stap 1 in de goede richting. Alleen wel jammer dat ik aanstalten maakte om weg te gaan (had interviews)
quote:
Maar toen ben ik kwaad op haar geworden en dat ik het vertikte hem om die reden zachter te zetten! Goed he!![]()
quote:jaja
Op woensdag 11 juni 2003 20:30 schreef TC03 het volgende:[..]
quote:
Maar toen ben ik kwaad op haar geworden en dat ik het vertikte hem om die reden zachter te zetten! Goed he!dat is dus al stap 1 in de goede richting.
Je lijkt me echt een aardige gozer en volgens mij lopen de dames echt over je heen. Stokje voor steken!
Sterkte
quote:Waarom reageer je dan? Als je geen zin hebt om te lezen reageer je dus niet.
Op woensdag 11 juni 2003 22:48 schreef WtR- het volgende:
wie vat het even voor me samen?
ik heb geen zin om op dit moment een boek te gaan lezen.
quote:Wacht maar af....
Op woensdag 11 juni 2003 22:48 schreef WtR- het volgende:
wie vat het even voor me samen?
ik heb geen zin om op dit moment een boek te gaan lezen.
,,Hendrik's memoires aan Hanzeland - the thrilogy of darkness"
quote:Huisje huren?
Op woensdag 11 juni 2003 23:20 schreef ElisaB het volgende:[..]
...Je lijkt me echt een aardige gozer ...
quote:Tuurlijk, dierenwinkel is prima..
Op donderdag 12 juni 2003 12:11 schreef Waxxer het volgende:
Kun je maden gewoon in de dierenwinkel kopen?Het is nu wel de goede temp. buiten...
Trouwens ik kom zo door Hanzeland fietsen.. moet eff naar Start (schijnt daar te zitten ofzo..). Wil ook wel aanbellen.. ja ik ben jullie nieuwe huisgenote.. ik kom in de plaats van.. *vul naam in*
quote:Volgens mij ben jij inderdaad de persoon die hij nodig heeft
Op donderdag 12 juni 2003 15:02 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Tuurlijk, dierenwinkel is prima..
Trouwens ik kom zo door Hanzeland fietsen.. moet eff naar Start (schijnt daar te zitten ofzo..). Wil ook wel aanbellen.. ja ik ben jullie nieuwe huisgenote.. ik kom in de plaats van.. *vul naam in*
"Groepsleidster kort verblijf tehuis/crisisopvang voor jongeren/volwassenen met ernstige gedragsproblemen in combinatie met een licht verstandelijke handicap "...
Misschien moet je ff met z'n huisgenoten gaan praten
quote:Uhm jaja.. heb vrij hoor dus vandaag effe niet..
Op donderdag 12 juni 2003 15:13 schreef Steg het volgende:[..]
Volgens mij ben jij inderdaad de persoon die hij nodig heeft
"Groepsleidster kort verblijf tehuis/crisisopvang voor jongeren/volwassenen met ernstige gedragsproblemen in combinatie met een licht verstandelijke handicap "...
Misschien moet je ff met z'n huisgenoten gaan praten
quote:Ah joh, kom maar! Er staat nog een volle pan nasi op het gasfornuis, gemaakt door HAAR, eet je een hapje mee (ik eet uiteraard mijn kant-en-klare macaroni)
Op donderdag 12 juni 2003 15:16 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Uhm jaja.. heb vrij hoor dus vandaag effe niet..
Nee hoor, dat zal ik je niet aandoen
Maar wat leuk, nog een Fokker in Hanzeland vandaag! ik heb een leuke speurtocht voor je: zoek de blauwe vis!
En wel voor je eigen borden enzo zorgen..
quote:Ik heb net een mega-hut gekocht, dus ik sla even over
Op donderdag 12 juni 2003 00:33 schreef Waxxer het volgende:
Huisje huren?
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 17:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
Je bent gewoon verliefd op haar en dr soda machine
Nee ze is mijn type niet, en er zijn wat andere redenen waarom ik niet verliefd op haar ben, dan wel zou kunnen worden. Maar voor een antwoord daarop, zou je eventueel even op Fok rond kunnen kijken en... naja
quote:Ik heb het gevonden. Heb ik nu iets gewonnen???
Op donderdag 12 juni 2003 21:29 schreef Waxxer het volgende:
Nee ze is mijn type niet, en er zijn wat andere redenen waarom ik niet verliefd op haar ben, dan wel zou kunnen worden. Maar voor een antwoord daarop, zou je eventueel even op Fok rond kunnen kijken en... naja
quote:Jeez, wat komt me dit allemaal bekend voor zeg! Ik heb echt medelijden met je!
Op dinsdag 10 juni 2003 22:39 schreef Waxxer het volgende:
Zo, zit verhaal heet hier, het gaat sowieso over psychologie en de slechte relaties met mijn huisgenotes.Na lang wikken en wegen doe ik het toch. Klagen over mijn huisgenoten.
[...]
Kijk, ik ben zelf allesbehalve heilig, maar ik voel me gewoon met de week ongelukkiger in dit huis en ik heb er vanalles aan gedaan om het beter te krijgen. Maar het lukt niet! Om gek van te worden!!!! Wat doe ik hieraan, en herkennen mensen dit? Sorry voor het lange verhaal maar ik MOEST het kwijt en ik hoop dat mensen willen reageren
Ik heb ook een tijdje op kamers gewoond, met twee mannelijke huisgenoten. De eerste was een al afgestudeerde slome l*l. Deze liet overal troep liggen, ruimde nooit wat op. Dan had hij bv een vuilniszak in de keuken neergezet, om vervolgens alle afval op het aanrecht te laten staan. En de afval die er stond, stond er al een halfjaar! Hij had al verschillende keren een boete gekregen voor de troep, die betaalde hij dan en ging vervolgens gewoon door met troep maken.
De andere huisgenoot liet altijd borden met etensresten ed in de keuken staan, ook toen hij 'even' een halfjaar naar huis ging (lees: naar het buitenland).
En toen ik wegging uit die woning werd verwacht dat ik alle gemeenschappelijke ruimtes even goed schoonmaakte. Ja daaag! Ik heb altijd mijn rommel netjes opgeruimd of iig niemand ermee lastig gevallen, dan zette ik het op mijn kamer neer. Heb iid helemaal niets schoongemaakt en flink geklaagd bij de huurbaas dat ik ECHT NIET hun zooi ging opruimen. Uiteindelijk vond die dat ik gelijk had.
Doordat ik dit allemaal heb meegemaakt, wil ik dus nooit meer op kamers!
Mijn opleiding duurt vier jaar, en ik word komend jaar zesdejaars, alleen al om hier weg te zijn ga ik nu echt eens mijn best doen.
Oh ja, qua topics waar ik ook op reageer: ik ben dus echt geen poetsnicht en vies van alles. Ik maak ook rommel, ik laat ook wel eens een tijdje de afwas staan, mijn kamer is ook vaak een bende. Maar zooo bont???!!!
Oh ja: UUU-PPP-DDD-AAA-TTT-EEE
De pan met nasi staat er nu nog. Het is nu vrijdagmiddag bijna drie uur en de nasi staat er sinds woensdagmiddag. ik kwam net mijn huisgenote tegen en vroeg haar het op te ruimen. ,achterhoeks accent modus.,,Oh ja, hehe, het was een beetje aangebrand, daarom zitten die dikke bruine korsten erin. Maar ik ruim het op." </achterhoeks accent modus>
En *beng* gelijk deur dicht en op slot zodat ik er niet meer over zeur
*kill*kill*kill*
quote:Aankloppen, concreet vragen wannéér ze het gaat opruimen.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:56 schreef Waxxer het volgende:En *beng* gelijk deur dicht en op slot zodat ik er niet meer over zeur
Een vriend van mij zat ook in zo'n studentenhuis, met in totaal 6 jongens. Daar hebben we toch wel erug leuke dingen uitgehaald! Fan-tastisch!
quote:Nouja, je kan natuurlijk niet van het ene op het andere moment keihard gaan optreden. Dat is niet redelijk. Je moet ze wel even laten wennen aan 't feit dat je 't niet meer pikt, en de kans geven om mee te werken.
Op vrijdag 13 juni 2003 16:00 schreef JeroenMeloen het volgende:
Hoezo tijdstip? Flikker al die bende ff de straat op! Lijkt me heerlijk dit soort huisgenoten, kan je lekker ongelimiteerd ******en op ze, fantastisch! Ik zou een ware oorlog ontketent hebben.
quote:Zoals?
Een vriend van mij zat ook in zo'n studentenhuis, met in totaal 6 jongens. Daar hebben we toch wel erug leuke dingen uitgehaald! Fan-tastisch!
En je wilt niet weten wat we uitgevreten hebben, dan komt de Fok!-morraal-ridder meteen weer bovendrijven. Maar om wat te noemen....met oud en nieuw hebben we met vuurwerk door het huis lopen pleuren, kanonslagen in de wc en doortrekken maarrrrrrr Das echt leuk!
Nou met dat vuurwerk is geen slecht idee Krijg ik een van d'r ouders vast een keertje aan de lijn
Ik denk er nu over, die pan buiten te zetten. Alleen ga ik zo ook weg voor dit weekend, dus dat is dan wel typisch. Want DAN loop ik weg na mijn eigen daden.
[Dit bericht is gewijzigd door Waxxer op 13-06-2003 17:02]
Die is na een aantal weken door een of andere instantie het huis uitgeflikkerd, en vervolgens kwam er een hele grote neger in die kamer die de nare gewoonte had om fietsen die binnen stonden te jatten...
Zo zie je maar, je kan het altijd slechter hebben
Ik heb een nieuwe tel met handsfree functie en dat testte ik even uit, bellende met mijn moeder. Ik had mijn huisgenote net gezegd, dat ik naar mijn ouders ging.
Ik handsfree bellen, met mic dus aan. Klopt zij aan: ,,Ja, ga je met de trein of de auto naar huis?"
,,Met de trein, de auto heb ik al lang niet meer", antwoordde ik bot en haar vreemd aankijkend, verbaasd over deze vraag.
Mijn moeder hoorde dat en dacht er niet bij na dat ik die handsfree aan had staan. Zegt ze heel bot en snauwend: ,,Zeg d'r maar dat ze de keuken op kan ruimen!!"
ze liep net weg, geen idee of ze het gehoord heeft en ik heb haar ook niet meer gezien...
Ik zit zelf in een leuk studentenhuis met 3 huisgenoten en alles gaat hier wel goed. Als er wat stinkt ergert iedereen zich eraan en wordt het gewoon opgeruimd.
Anyway... Ik zou eten wat zij laat staan gewoon voor haar deur neerzetten onder het motto. "Ik dacht je moet het nog opruimen. Laat ik het alvast klaarzetten." Verder uurtje de badkamer op slot houden want ja jij moest nou eenmaal die haren opruimen wat spontaan heel lang duurt. Verder heel rustig en beheerst blijven worden ze vanzelf wild.
O en volledig aan jezelf denken en niet meer aan hun. En als ze dan iets wel opruimen meteen meehelpen en zeg maar sort of "belonen"
Kleine kinderen werkt het ook goed bij
Verder weet ik niet hoe goed je bent in ruzie maken maar als je een keer doorzet en daarmee respect afdwingt kan dit hele goede resultaten hebben. By the way wij hebben een kamer vrij in Enschede
quote:Ja daar zeg je wat, dan zijn heel goede ideeen! ook van die badkamer, als ik 'de beurt' heb
Op zondag 22 juni 2003 23:41 schreef livEliveD het volgende:
Wow das wel shit zeg die situatie.Ik zit zelf in een leuk studentenhuis met 3 huisgenoten en alles gaat hier wel goed. Als er wat stinkt ergert iedereen zich eraan en wordt het gewoon opgeruimd.
Anyway... Ik zou eten wat zij laat staan gewoon voor haar deur neerzetten onder het motto. "Ik dacht je moet het nog opruimen. Laat ik het alvast klaarzetten." Verder uurtje de badkamer op slot houden want ja jij moest nou eenmaal die haren opruimen wat spontaan heel lang duurt. Verder heel rustig en beheerst blijven worden ze vanzelf wild.
O en volledig aan jezelf denken en niet meer aan hun. En als ze dan iets wel opruimen meteen meehelpen en zeg maar sort of "belonen"
Kleine kinderen werkt het ook goed bijVerder weet ik niet hoe goed je bent in ruzie maken maar als je een keer doorzet en daarmee respect afdwingt kan dit hele goede resultaten hebben. By the way wij hebben een kamer vrij in Enschede
En kamer vrij in enschede?! Nou das maar een uurtje reizen... Pas ik wel in 'het team' dan? Ik ben goed in schoonmaken, ben rustig van aard, ehm, hoe zal ik me verder verkopen... Naja ben geen type 'wijven dit, wijven dat...' (maarja kan ook een groot, heel groot minpunt zijn natuurlijk)
Is de kamer groot? En mooi?
En met de huisgenoten zit het zo te lezen wel goed!
Anyway hoe gaat het bij jouw. Alweer een update? Moet wel lekker zijn dat je het nu een beetje van je af kan schrijven. Zo nu is het echt tijd om te
Ik weet niet in hoeverre ik hier mijn hart mag luchten? 'k Doe het maar gewoon zoals ik het voelde.
Het alleenstaande meisje is dus op vakantie geweest, en ik moet zeggen dat gelijk merkbaar was, aan wie ik me nog het meest irriteer hier. Aan haar dus. Ik kwam thuis na een weekend Delfsail ( ), en zij liep gelijk in de hal. 'Godverdomme', was het enige wat ik op dat moment nog kon denken en bijna zelfs zei...
,,Ja ik ben mijn bestek kwijt, heb jij dat op je kamer?" (achterhoeks accent)
Nou en toen klopte ze aan en zei ze dat ik zoveel internet en dat haar moeder haar nu alleen mobiel kan bereiken omdat er steeds geen gehoor is. Ja, wat dan nog, denk ik dan. Want de lijn is van iedereen en zij was er niet, bovendien heb ik internet veel nodig voor school, mijn schrijf vrijwilligerswerk voor een bepaalde organisatie die er voor mensen is, wie niet helemaal overeenkomen met 90% van de mensen in Nederland en last but zeker not least: Fokken.
Er staat gelijk troep op het aanrecht en ze smijt met de deur ipv hem dicht te doen. Een keer oke, twee keer a la, maar als ze steeds heen en weer loopt en het is Beng! Beng! Beng!, dan gaat dat gewoon op een gegeven moment echt irriteren. Want dat gebeurt gewoon meerdere keren per uur, de hele tijd. Ik voel me nu echt als een oude zeur, maar probeer het eens uit, en je merkt het vanzelf....
Ze legt ook reclamefolders van bijv Scapino, Van Haren schoenen en het Kruidvat in de plee en die blijven vervolgens heel lang liggen. Er zitten klodders in de plee die ik niet graag aan bezoek wil laten zien. Er liggen ook folders door de keuken en bij de postvakjes. En ik ruim dat keer op keer op, en krijg dan commentaar dat ik de folders weggooi terwijl zij ze nog wil lezen.
laat de wasbak vol water lopen met de stop erin. ga je dan scheren , veel schuim gebruiken, elke keer je scheermesje afspoelen in dat water.
het water lekker laten staan. als die meiden dan in de badkamer komen en willen de wasbak gebruiken zijn ze al pissed dat de wasbak niet leeg is. dan trekken ze de stop eruit, het water loopt weg, maar wat blijft lekker aan de randen plakken? juist , baardhaar
o ja dit werkt niet met een baardje van 1 dag.
mijn ex vergat dat altijd weg te laten lopen en schoon te maken, en nee dat vond ik niet fijn
quote:Ik moet dit gewoon ff ventileren en dan is Fok een goede uitkomst, als je dit niet wil lezen of weten dan zijn er nog wel enkele andere topics waar je lekker je gang kan gaan
Op maandag 14 juli 2003 00:21 schreef Wouter het volgende:
Man loop hier niet zo te janken en vertel die muts eens flink de waarheid. Alsof het opeens overgaat door hier steeds updates te plaatsen.
nu heb je de moeite genomen te reageren, dat kost dan alleen maar energie he
quote:Mja als er nog ruimte over is tussen de lange haren van HEN
Op maandag 14 juli 2003 00:36 schreef nikky het volgende:
jullie hebben ook een gemeenschappelijke douche neem ik aan?laat de wasbak vol water lopen met de stop erin. ga je dan scheren , veel schuim gebruiken, elke keer je scheermesje afspoelen in dat water.
het water lekker laten staan. als die meiden dan in de badkamer komen en willen de wasbak gebruiken zijn ze al pissed dat de wasbak niet leeg is. dan trekken ze de stop eruit, het water loopt weg, maar wat blijft lekker aan de randen plakken? juist , baardhaaro ja dit werkt niet met een baardje van 1 dag.
mijn ex vergat dat altijd weg te laten lopen en schoon te maken, en nee dat vond ik niet fijn
quote:man ik heb het allemaal gelezen, en ik vind je echt geen zeur ofzo.. ik denk dat sommige mensen zelf maar eens 2 maanden in jouw plek moeten zijn.. damn
Op maandag 14 juli 2003 00:50 schreef Waxxer het volgende:[..]
Mja als er nog ruimte over is tussen de lange haren van HEN
Nou das verder wel een goede, mijn schaamhaar is ook wel weer aan een beurt toe geloof ik
(ik bedoel, laat ik het dan gelijk goed aanpakken
===> verder niet ranzig ofzo)
ik wens je succes, maar zorg dat je het verhaal dat je HIER doet eens duidelijk aan alllemaal vertelt in dat "gezellige, knusse" home
Plank aan de muur met voor iedereen een eigen afwasteiltje. Daar deed je dan je vuile vaat in.
Resultaat: je hoeft niet meteen af te wassen omdat je je schuldig voelt over de troep die je gemaakt hebt, en een vrij aanrecht omdat alles in die teiltjes zit.
Nu woon ik in een huis met nog 2 huisgenoten. Tsja kleine ergernisjes soms wel (remsporen...) maar we hebben het er wel gewoon tegen elkaar over.
zoals zojuist: klop-klop-klop ja was je bij je ouders de laatste dagen...?
ja
Oh ik dacht al.... het was de hele tijd zo stil enzo....
Oh en ehm ehm ehm ehm... als de wc stinkt.... ik heb een beetje last van mijn darmpjes zeg maar dus als ik op de wc ben geweest dan zal ik ff spuiten... Ja hahaha ik heb net op de soos (stud.vereniging, red.) ook al de hele wc volgespoten hehehe maar ik zal het hier niet zo laten stinken hoor...
Voor je wc & vaat problemen, misschien ook wel om je huisgenoten op afstand te houden!
Heb ik zelf ook al eens overwogen voor de plee... ik snap niet dat een mens zo kan spetteren met zijn/haar achterste en dan de keuken meenemen en uiteraard die huisgenotes zelf
plus vriend
Wij hebben in ons huis wel eens dergelijke taferelen meegemaakt. Dat betekent als iemand gewoon zijn zooi niet opruimt.. dan gaan al zijn persoonlijke shit in een emmer rottend eten / water lekker naar buiten.. opdonderen... in de achtertuin ligt het. En als het dan weer binnen gezet wordt, en niet opgeruimd, begin ik gewoon met het weggooien van die dingen... niet alles tegelijk.. eerst bestek.. bordje.. oeps. sorry hoor.
Uiteraard heb je ook nog zoiets als geluidsoverlast.
Op mijn kamer heb ik een redelijke berg geluidscapaciteit, maar de betere stereo komt al een heeel eind, dus als je ruzie hebt kan die installatie lekker hard, óók die ochtend dat zij de wil uitslapen van de vorige nacht.
Maak bijvoorbeeld ook melding van de vaste inwoning van die vriend, mag dat van de woningstichting? Meestal staat er in je contract het eea hierover.
Je kunt ook met zijn alle tegen een zo'n persoon keren. Bijv als we terugkomen van uitgaan oid, " Ohw wat ben ik toch zat, ik loop tegen de muur op met mijn schoenzool " BOEM "Welke muur?" Deze muur? BOEM, "Jahaaa, deze muur" BOEM... naja.. na een zooi bier is het iig wél grappig.. en het heeft meestal het effect dat de persoon in de desbetreffende kamer de boodschap wel doorkrijgt dat ie zich anders moet gedragen.
Betaalt men niet aan de tel rek? Mooi, weg telefoon kabel daar. Ook niet gebeld worden, in dat geval moeten de abo kosten nl. wel betaald worden.
Al met al wordt de sfeer in huis er niet beter op.. je moet haar iig actief gaan dwarsbomen, en niet meteen stoppen als ze wat zegt.. laat haar r plaats kennen.
Ikzelf heb er weinig last van, zeur niet snel en als iemand iets irriteerd zeggen ze het maar dan zal ik wel kijken of ik er iets aan kan of wil doen.
Afwas meer dan 2 dagen laten staan komt hier niet of nauwelijks voor, soms met je dronken hoofd een boze huisgenoot op je dak krijgen (maar dat moest mij de volgende ochtend weer verteld worden ivm vergeten, en dan is het hele effect weg )
Tegenacties kunnen varieren van een feest waarbij zij niet is uigenodigd (maar wel veel andere lui, zit ze daar in dr remi terwijl bij jou het dak losgaat)
's Nachts een doosje punaises laten vallen voor de badkamer, aangenomen -maar niet waarschijnlijk- dat je met blote voeten naar de badkamer loopt (moet natuurlijk wel donker zijn als zij opstaat, dus even het licht eruit draaien etc).
Eigenlijk zou je in niets meer afhankelijk van haar moeten zijn (telefoon, internet etc) zodat je ook niets meer met haar te maken hoeft te hebben. Als zij dan iets nodig heeft hoor je het vanzelf wel. Voor wat hoort wat principe dus.
Die andere kenau is dus weer terug, en dat merk ik zeer goed: deur open gooien, en dicht smijten. En weer open, en weer *BENG* dicht. Als dat de hele tijd doorgaat, gaat dat gewoon irriteren. ik zeur echt niet zo snel, maar je schrikt er gewoon steeds van. Saddamadame is back
ik hou jullie op de hoogte
quote:moet als ze gaat drinken deur uit zijn scharnieren hameren en terugzitten.. als ze dan deur opendoet snacht heeft ze ineens hele deur in der klauwen
Op maandag 1 september 2003 14:38 schreef Waxxer het volgende:
Nou, de tijd voor de vlg 5 pagina's is aangebroken! Ze is er dus weer. Die samenwonende euhm... meid heeft voor weinig overlast gezorgd de laatste weken. Er is meer hygiene in de keuken.Die andere kenau is dus weer terug, en dat merk ik zeer goed: deur open gooien, en dicht smijten. En weer open, en weer *BENG* dicht. Als dat de hele tijd doorgaat, gaat dat gewoon irriteren. ik zeur echt niet zo snel, maar je schrikt er gewoon steeds van. Saddamadame is back
![]()
ik hou jullie op de hoogte
quote:die doet ze altijd op slot
Op maandag 1 september 2003 14:59 schreef Lexcorp het volgende:[..]
moet als ze gaat drinken deur uit zijn scharnieren hameren en terugzitten.. als ze dan deur opendoet snacht heeft ze ineens hele deur in der klauwen
quote:Als je dan zelf niet weg wil, zorg er dan voor dat zij gaan. Kweek meer vuil of ga slangen en/of Tarantula's houden. Houdt horrorverhalen over vermeende ratten die je in de keuken gezien hebt. Gooi elke dag overdreven veel Glorix in de pot.
,,Zo, zit verhaal heet hier"
Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet. Vergaderen hebben we al heel vaak gedaan, maar het helpt niet! En de simpelste dingen die ik heb aangegeven qua opruimen, daar wordt zo moeilijk over gedaan. Heeeelll simpel afgieten en gootje schoonmaken, even de rommel van het gasfornuis halen...Oh ja, gaan ze koken: gasfornuis. Links afvalbak, rechts aanrecht. Gooien ze de verpakkingen op het aanrecht neer terwijl de vuilnisbak net zoveel afstand is!!
Misschien helpt het en anders heb je er nog lol van.
Lees de stukken min of meer met plezier
[/offtopic]
't Wijf doet de deur open, ik stond daar met die andere twee (zij hebben hun leven al wat gebeterd), binnen 5 minuten: <achterhoeks accent> "Ja ehm, willen jullie je taak doen van september zo snel mogelijk? Dan beginnen we dit nieuwe schooljaar met een schoon huis!!!"</achterhoeks accent>
ZIJ is dus 8 wk de hort op geweest, en bovendien is het hier schoner als nooit tevoren! En de keuken staat vol met lege flessen van HAAR, mijn god, hypocriet van de bovenste plank. En of het om 21.30 uur wel til kon zijn, want ze moest vroeg op. Mensen, dit topic gaat weer lopen als een trein
quote:wi'j help'n?
Op maandag 1 september 2003 23:42 schreef DennisMoore het volgende:
Sla d'r in m'koar.
quote:Tuulk. Nie miep'n. Mepp'n.
Op maandag 1 september 2003 23:43 schreef Waxxer het volgende:wi'j help'n?
Tis trouwens "ergeren aan" iemand en "geïrriteerd raken door" iemand
irritant hè? Sorry, voor deze kut-mierenneukerige opmerking
quote:owwww das typisch waxxer die opgefokt is
Op dinsdag 2 september 2003 01:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had iemand dit al gezegd?Tis trouwens "ergeren aan" iemand en "geïrriteerd raken door" iemand
irritant hè?Sorry, voor deze kut-mierenneukerige opmerking
Ik snap nog steeds niet hoe zo'n kind zo kan worden Je bent toch wel een beeeetje opgevoed?? Maarja, wat wil je met die rare dingen die ze af en toe heeft --> ik noem een Soda Club apparaat
Oh ja, en ze heeft een broertje van 14 en nog twee zusjes. Ze hebben een auto die op LPG rijdt en ze zijn naar Zuid-Frankrijk op vakantie geweest, moest dat broertje de hele weg achter in de kofferbak zitten
En het kind is 19. Koopt haar zusje een truitje dat zij ook al heeft, maar dan in een andere kleur. Hoor ik haar via de tel tegen haar moeder zeggen ,,Nou!! Ik praat niet meer met haar!"
quote:
Op zondag 7 september 2003 16:52 schreef Waxxer het volgende:Ik ga haar daar echt op aanspreken als ik haar zie
quote:ja nou, ik ben toch al zondagchagrijnig, en ipv dat ze de voor haar zo nodige taken doet, zit ze de hele dag op d'r kamer te ruften
Op zondag 7 september 2003 16:54 schreef DennisMoore het volgende:[..]
.
We leven met 3 man/vrouw in een huisje, ik, een meisje waar ik goed mee kan opschieten en nog een jongen.
Opzich is het eigenlijk best een lieve jongen, maar af en toe... dan kan ik 'm wel van het balkon smijten!
Zo kom in na mijn vakantie weer in mijn huisje terug. Ik doe de deur van de woonkamer open en mijn hart mist 3 sprongen. Want wat is er gebeurd?
ALLE muren van de woonkamer zijn voorzien van tekeningen, gemaakt met stoepkrijt (nee het is er niet af te wassen, al geprobeerd). En niet eens van fatsoenlijk niveau, nee ze zijn wanstaltig slecht!
Daarnaast kom ik in de badkamer en werp toevallig een blik op de wasbak (die ik niet gebruik omdat ik een eigen wasbak heb) en daar zit een soort aanslag in. RANZIG. Uit medelijden met mijn vrouwelijke huisgenootje heb ik 'm maar even schoongemaakt.
En dan nog iets waar ik echt om stond te knarsentanden. Ik heb een boete gekregen voor het verkeerd aanbieden van een vuilniszak. Wat blijkt, de reinigingspolitie had 'm doorzocht en er zat een adreswikkel met mijn naam in. Maar op die bewuste datum
WAS IK 100 km VERDEROP!
Mijn vrouwelijke huisgenootje zat in Frankrijk, die heeft niks gedaan. Mijn mannelijke huisgenoot blijft bij hoog en laag beweren dat hij het niet gedaan heeft. Wie dan? De kaboutertjes zeker?
Willen die kaboutertjes dan ook mijn rekening van 48 euro betalen?
Mijn servies/pannen etc. heb ik gewoon op mijn eigen kamer gezet zodat zij het ook niet kon gebruiken (want ze liet het steeds vies staan) en verder kocht ik zoveel mogelijk eten wat lang houdbaar was zodat ik weinig in de koelkast hoefde te zetten.
Verder nog een tip. Uit al je posts maak ik op dat 1 meisje inmiddels echt overal de schuld van geeft en haar als een zondebok aanwijst terwijl je begon over al je huisgenoten. Het kan wel leuk zijn dit te doen maar je schiet er niks mee op. Inmiddels irriteer je je waarschijnlijk al aan haar ademhaling en zeg nou zelf... dat is ook niet helemaal gezond voor jou of wel dan? Langzaamaan verander je in een enorme zeikerd die overal een punt van maakt en het duurt best wel lang voor je daar weer vanaf bent (believe me i have been there).
Als ik jou was zou ik een vergadering beleggen met je huisgenoten en dan vooraf afspreken dat iedereen zeg 15 minuten mag vertellen wat hem/haar irriteert van een andere huisgenoot ZONDER daarbij onderbroken te worden door die persoon of door anderen. Dus gewoon volledig eerlijk zijn en dan de keus aan die persoon zelf laten om er wat mee te doen. Of... (zelfde idee) leg een schrift in huis en schrijf daarin wat je irriteert en van wie. Spreek af dat iedereen erin mag lezen of schrijven maar dat je er niet over mag spreken met je andere huisgenoten. Houd er wel rekening mee dat je wellicht zelf ook kritiek krijgt maar misschien is dat wel leuk om te weten.
Ik krijg binnenkort mijn eigen huis (na bijna 5 jaar met anderen gewoond te hebben) en het lijkt me echt heerlijk. Maar... ik heb wel een hoop geleerd ondanks de soms nare ervaringen (enig kind dus aanpassen was een lastige). Veel succes in ieder geval en laat even weten hoe het gaat
Die anderen stinken nog immer een uur in de wind, maarja, omdat steeds nu te herhalen... Gisteren stond ik nog bij ze, waren een weekendje met de boot weggeweest, en dan hebben ze zich dus al die tijd niet gedouchd (gedoucht? met een e ertussen? Naja), en doen dat ook niet meteen bij thuiskomst De keuken is nu veel netter, zij doen wel hun afwas enz. Zij laten geen fruit en groente in de koelkast bederven. Misschien wel in hun eigen, op hun kamer, maar daar heb ik dan weer geen last van. Ik deel de koelkast met dat ene meisje. Dat stel en de jongen hier in huis hebben een eigen koelkast.
De hele vakantie waren er geen haren in de douche, nu wel weer. Goh??
Ik heb dat meisje er al vaker op aangesproken, maar dan zegt ze dat ik zeur en dan doet ze de deur dicht (hard) en doet de deur op slot, om er vervolgens de hele avond in te blijven en mij ontwijkt. En ik ben geen zeur, absoluut niet. Ik heb dat misschien drie keer gedaan nu, in de drie jaar dat ik nu met haar in dit huis woon. Mijn grens ligt heel hoog, want ik heb misschien een grote digitale mond, irl bereid ik me wel uren voor op een vraag of opmerking in die richting. Omdat het gewoon de spuigaten uitliep voor de vakantie, opende ik dit topic. En nu is de vakantie weer voorbij en begint het weer opnieuw. Nieuwe kans om de boel te verbeteren, zou ik zeggen. En wie alles doorleest, ziet ook dat er al; van alles aan geprobeerd is.
Wat wel zo is, dat je je idd aan heel veel kleine dingen gaat storen, soms zelfs aan hun aanwezigheid. Ook speelt mee dat dit mijn zesde jaar op kamers is, en ik enorrrrm verlang naar privacy en een plek voor mezelf. En dat heb je nooit, als je op kamers zit.
Idd, als je mij alleen op dit topic beoordeelt, dan klink ik als een ouwe chagrijn zonder vrienden en een sociaal leven, maar dat valt allemaal reuze mee hoor
quote:En daarmee komt ze dus prima weg.
Op maandag 8 september 2003 14:39 schreef Waxxer het volgende:Ik heb dat meisje er al vaker op aangesproken, maar dan zegt ze dat ik zeur en dan doet ze de deur dicht (hard) en doet de deur op slot, om er vervolgens de hele avond in te blijven en mij ontwijkt.
Tijd voor een andere aanpak?
quote:Ja, dat roept mijn moeder ook al een half jaar
Op maandag 8 september 2003 14:43 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En daarmee komt ze dus prima weg.
.
Tijd voor een andere aanpak?
quote:Tja...
Op maandag 8 september 2003 14:48 schreef Waxxer het volgende:Maar ik heb er het "lef" niet voor om haar er hard op aan te spreken.
Ik post dit topic eerder vol, dan dat ik er echt wat aan doe.
geeft een mens als Waxxer de hoop maar op
quote:Dát is echt een goed plan. Vooral het idee van 't schrift staat mij erg aan. Veel mensen, waaronder ik, kunnen niet alles zomaar in 't gezicht van iemand zeggen, in een schrift gaattet dan allemaal niet wat makkelijker. Ook afspreken dat niemand elkaar erop afrekend is goed!
Op maandag 8 september 2003 10:09 schreef Ziva het volgende:
Ik heb ook een tijd met een huisgenote gewoond die overal schijt aan had. In het begin ruimde ik nog wel alles op maar op het laatst dacht ik ook bekijk het maar.Mijn servies/pannen etc. heb ik gewoon op mijn eigen kamer gezet zodat zij het ook niet kon gebruiken (want ze liet het steeds vies staan) en verder kocht ik zoveel mogelijk eten wat lang houdbaar was zodat ik weinig in de koelkast hoefde te zetten.
Verder nog een tip. Uit al je posts maak ik op dat 1 meisje inmiddels echt overal de schuld van geeft en haar als een zondebok aanwijst terwijl je begon over al je huisgenoten. Het kan wel leuk zijn dit te doen maar je schiet er niks mee op. Inmiddels irriteer je je waarschijnlijk al aan haar ademhaling en zeg nou zelf... dat is ook niet helemaal gezond voor jou of wel dan? Langzaamaan verander je in een enorme zeikerd die overal een punt van maakt en het duurt best wel lang voor je daar weer vanaf bent (believe me i have been there).
Als ik jou was zou ik een vergadering beleggen met je huisgenoten en dan vooraf afspreken dat iedereen zeg 15 minuten mag vertellen wat hem/haar irriteert van een andere huisgenoot ZONDER daarbij onderbroken te worden door die persoon of door anderen. Dus gewoon volledig eerlijk zijn en dan de keus aan die persoon zelf laten om er wat mee te doen. Of... (zelfde idee) leg een schrift in huis en schrijf daarin wat je irriteert en van wie. Spreek af dat iedereen erin mag lezen of schrijven maar dat je er niet over mag spreken met je andere huisgenoten. Houd er wel rekening mee dat je wellicht zelf ook kritiek krijgt maar misschien is dat wel leuk om te weten.
Ik krijg binnenkort mijn eigen huis (na bijna 5 jaar met anderen gewoond te hebben) en het lijkt me echt heerlijk. Maar... ik heb wel een hoop geleerd ondanks de soms nare ervaringen (enig kind dus aanpassen was een lastige). Veel succes in ieder geval en laat even weten hoe het gaat
Klopt een van mijn huisgenotes op de deur. Heeft ze post voor mij, zit ze eerst te kijken wat er op de envelop staat. Een van mijn verzekering van mijn kamerspullen, en een van school. Op de envelop staat "vertrouwelijk", gaat ze niet weg, maar noemt ze drie keer het woord "vertrouwelijk" en kijkt mij vragend aan en vraagt aan mij wat daar in zou kunnen zitten
Ik zeg dankjewel en ze blijft staan met haar tenen tegen de drempel van mijn deur. "Oke, dankjewel..." zeg ik nogmaals, en ze blijft nog staan. Toen heb ik de deur maar dichtgedaan.
Sterkte en succes!
Nog ff een jaartje doorzetten of een nieuwe kamer zoeken!
quote:Hee ff over dat XXL lichaam.... die hoeven niet bij voorbaat te stinken bij warmte. Persoonlijke hygiene heeft niks met iemands lijf te maken. Ik ben zelf ook XXL maar ik stink nooit. Ik vind jou veroordeling niet zo leuk tegen alle volle mensen hier die niet stinken. Ik ken ook dunne mensen die stinken als een bunzing.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:39 schreef Waxxer het volgende:Om met die tweede te beginnen. Ze scheert haar oksels niet, en heeft een XXL-lichaam. Warmte en dus: stinken. Kamer: altijd de ramen dicht. Dus nog meer stinken.
quote:das waar lieffie je bent heerlijk ik kan het weten ;-)
Op vrijdag 19 september 2003 10:50 schreef Duna het volgende:[..]
Hee ff over dat XXL lichaam.... die hoeven niet bij voorbaat te stinken bij warmte. Persoonlijke hygiene heeft niks met iemands lijf te maken. Ik ben zelf ook XXL maar ik stink nooit. Ik vind jou veroordeling niet zo leuk tegen alle volle mensen hier die niet stinken. Ik ken ook dunne mensen die stinken als een bunzing.
Beter gezegd: die huisgenote is slonzig en zorgt niet goed voor haar hygiene.... Als ze haar deur open doet, komt er echt een zure walm uit die ruimte (en dan heeft ze korte hempjes aan en scheert haar oksels niet, haar vriend heeft een stuk van zijn voortand af die hij niet laat repareren en zijn gebit is ondertussen caramelkleurig
)
Dat andere kind heeft nu haar 14-jarige broertje te logeren. Echt irritant, aangezien hij mij nog erger in de gaten houdt dan zij. Kwam ik een keer thuis met mijn ex, met wie ik destijds nog had, en toen liepen we van zijn (ja sorry) auto naar de voordeur en toen zag ik dat bewuste broertje door de luxaflex heen naar ons gluren Dus deze week wordtr er weer een van veel posten in dit topic.
Trouwens ik heb nu dus adsl. Bellen en internetten gaat dus samen. Er stond hier een draadloze telefoon, maar die heeft ze weggehaald omdat vrienden van een andere huisgenoot er een C1000 sticker op hadden geplakt en omdat die oude draadloze tel een lange antenne heeft waar ze mee spelen omdat hij zo lang is. Nu staat er dus een oudere telefoon. Als ze daarmee belt valt mijn verbinding weg. Ik kan dan niet meer internetten. Ik probeerde dat, en dan wordt ze boos op mij omdat ik verbinding wil maken, terwijl ze zelf een vooroorlogse bijna uit elkaar vallende telefoon heeft neergezet!!!!
Naja we hadden idd wel een extra rekening van 140 euro ivm extra kosten bovenop de huur die er al is En ze roepen al maanden dat ze wat zoeken om samen te wonen, maar dat schijnt niet zo te lukken (in Kampen, omdat daar een goede dominee zit
)
Met ruziemaken los je hier niks op volgens mij, ivm woningstichting, als je die inschakelt zijn de rapen gewoon gaar hier, omdat wij volgens mij ons allemaal aan elkaar irriteren. Ik ben ook geen lieverdje en braaf, maar dat had ik hier al eerder gezegd...
quote:Precies. meldt bij de huisbaas dat ze zo de hele kamer naar de klote helpt. De stank trekt erin, dat haal je er niet zomaar uit als de kamer weer verhuurd moet worden.
Op zondag 12 oktober 2003 21:38 schreef DennisMoore het volgende:
Hij had die griet er al lang uit kunnen laten trappen...Maarja, als je over je heen laat lopen...
[Dit bericht is gewijzigd door Cool_Runner op 12-10-2003 21:46]
Als ze dus wat van mij nodig heeft, doe ik het zo, nou, dat kan ze nu ook vergeten. Ook zoiets, wat erg, ERG stom van mij was: ik heb dus sinds een tijdje adsl, daarvoor via de tel internet. Eerst wist ze het niet, maar ik vertelde dat haar dus, en dan vraagt ze gelijk drie keer in een week of ze even mag internetten. Handig als je geen tikken hoeft te betalen!!! Nou, nu kan ze dat helemaaaal vergeten door bovenstaand voorval. Want toen het nog via de tel was, hoefde het nooit.
quote:niet zeuren, je vraagt om fiets, krijgt fiets, ebetje studentikoze fiets is nou eenmaal in voortdurende reparatie..
Op woensdag 22 oktober 2003 23:15 schreef Waxxer het volgende:
Nog even en ik bega echt een moordik HAAT mijn kut-huisgenote... Het volgende: mijn fiets was dus stuk (goh) en ik vroeg haar of ik d'r fiets kon lenen. Nou ze deed heel spastisch en dat haar rem blokkeerde en als hij stuk ging moest ik de reparatie betalen. Naja, dan rem ik wel met mijn voeten, who cares...
Nou, het was dus een kutfiets waar alleen de derde versnelling het nog bij deed, en haar ventiel bleek los te zitten. Dus die band loopt leeg. Dus ik loop er verder mee en pomp hem op. Is dus de achterband he-le-maal versleten en kon amper in dat wiel blijven zitten. Die schiet er dus uit als je hem goed oppompt. Dus zij weer kwaad aankloppen "Ja je hebt mijn fiets kapot gemaakt, de band is eruit en je ziet maar dat je het goedkrijgt". Jankwijf!! Hij is nu half opgepompt en ze ziet maar. Ikzo op haar....
je maakt fiets kapot,als ie al kapot was had je er niet op moeten stappen, en slopen is nou eenmaal repareren
quote:Jajaja die band heb ik allang gemaakt. Het is HAAR risico dat ze een kutfiets heeft, het is HAAR risoco dat ze een kutfiets heeft met een totaal versleten achterband. En de manier waarop zij mij iets uitleent, staat totaal niet in verhouding tot de manier waarop ik in het verleden dingen aan haar heb uitgeleend, dan wel diensten voor haar heb gedaan. DAAR erger ik me aan, dat hypocriete gedrag waar ik dus weer ben ingetrapt
Op woensdag 22 oktober 2003 23:33 schreef Lexcorp het volgende:[..]
niet zeuren, je vraagt om fiets, krijgt fiets, ebetje studentikoze fiets is nou eenmaal in voortdurende reparatie..
je maakt fiets kapot,als ie al kapot was had je er niet op moeten stappen, en slopen is nou eenmaal repareren
quote:Wat een onzin, hoezo generaliseren.... Je kunt ook best op kamers wonen en wel gezellige en sociale huisgenoten hebben hoor
Op maandag 13 oktober 2003 00:57 schreef bier2k3 het volgende:
mooi ik ben blij dat ik nooit op kamers ben gegaan en gewoon meteen in een appartement ben gaan zitten... scheelt toch weer een hoop gezeik zo te lezen
quote:die kerel gaat voor de titel koning kluizenaar denk ik
Op woensdag 22 oktober 2003 23:41 schreef Adagio het volgende:[..]
Wat een onzin, hoezo generaliseren.... Je kunt ook best op kamers wonen en wel gezellige en sociale huisgenoten hebben hoor
en wat die fiets.. waarom leen je die fiets als t zo;n kloteding is, verder hoorde je mij ook nix zeggen over houding van die huisgenote van je
quote:Als het jouw computer is en de adsl verbinding, kan je gerust nee zeggen toch voor degene die het willen gebruiken?
Op woensdag 22 oktober 2003 23:15 schreef Waxxer het volgende:
ik heb dus sinds een tijdje adsl, daarvoor via de tel internet. Eerst wist ze het niet, maar ik vertelde dat haar dus, en dan vraagt ze gelijk drie keer in een week of ze even mag internetten. Handig als je geen tikken hoeft te betalen!!! Nou, nu kan ze dat helemaaaal vergeten door bovenstaand voorval. Want toen het nog via de tel was, hoefde het nooit.
net je hele verhaal gelezen, pfff, kan het nog erger
ik zou zelf echt weggaan, zelfs als ik me laat wegjagen, kan ik er echt niet meer tegen hoor. Ik zoek wel wat anders.
quote:ja idd, in het huis hiervoor was het gewoon SU-PER, maar daar moesten we weg omdat het pand werd verkocht
Wat een onzin, hoezo generaliseren.... Je kunt ook best op kamers wonen en wel gezellige en sociale huisgenoten hebben hoor
quote:Daar sluit ik me graag bij aan, ik kan prima met al m'n huisgenoten opschieten, en als er problemen zijn worden ze meteen uitgesproken. Maar ja, alleen mannen in huis scheelt een hoop, kan je tenminste zeggen wat je denkt zonder dat er tranen van komen.
quote:Omdat zijn eigen fiets kapot was duh!
Op woensdag 22 oktober 2003 23:50 schreef Lexcorp het volgende:[..]
waarom leen je die fiets als t zo;n kloteding is,
quote:Jaja koning kluizenaar, ik woon op straat, ik studeer op straat, ik ben nooooooooit thuis en alles... Vind dat je erg zwart/wit denkt
Op woensdag 22 oktober 2003 23:50 schreef Lexcorp het volgende:[..]
die kerel gaat voor de titel koning kluizenaar denk ik
en wat die fiets.. waarom leen je die fiets als t zo;n kloteding is, verder hoorde je mij ook nix zeggen over houding van die huisgenote van je
quote:ja en ik had in principe kunnen lopen, zij het niet dat het 20.30 uur was en ik om 21u een cafe open moest hebben met alles aan en opgesteld enz enz enz en de sleutels ervan moest ophalen.
Op woensdag 22 oktober 2003 23:53 schreef bugeye het volgende:[..]
Omdat zijn eigen fiets kapot was duh!
quote:Tja, ze is dus 20 en een half jaar geleden zat ze boos met haar thuisfront te bellen, ze was woest op haar zusje omdat zij een blauw shirtje had gekocht - precies dezelfde als zij zelf al had, maar dan in oranje: "ik praat niet meer met haar!!!"
Op woensdag 22 oktober 2003 23:50 schreef bugeye het volgende:[..]
Als het jouw computer is en de adsl verbinding, kan je gerust nee zeggen toch voor degene die het willen gebruiken?
net je hele verhaal gelezen, pfff, kan het nog erger
ik zou zelf echt weggaan, zelfs als ik me laat wegjagen, kan ik er echt niet meer tegen hoor. Ik zoek wel wat anders.
Het zijn echt alle kleine dingen die zich opstapelen. Dan kunnen sommigen wel zeggen, wat een huiltopic, maar het is ook wel eens goed de keerzijde van de medaille te laten zien. En ik kan hier prima mijn ei kwijt zo
quote:bedoelde jou niet met die titel, jij woont niet in appartement, waar die kerel die ik quote t wel over had
Op woensdag 22 oktober 2003 23:53 schreef Waxxer het volgende:[..]
Jaja koning kluizenaar, ik woon op straat, ik studeer op straat, ik ben nooooooooit thuis en alles... Vind dat je erg zwart/wit denkt
quote:ooowwww sorry!!!! Normaal had ik een
Op donderdag 23 oktober 2003 00:07 schreef Lexcorp het volgende:[..]
bedoelde jou niet met die titel, jij woont niet in appartement, waar die kerel die ik quote t wel over had
?
Je kan dan hier wel mooi je ei kwijt, maar volgens mij is het beter om die kip te slachten.
quote:Vind ik eigenlijk ook. ik zou echt snel wat aan doen, zelfs dat je die huisgenote HAAT!
Op donderdag 23 oktober 2003 00:34 schreef Boondock_Saint het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar jij laat wel heel erg over je heen lopen zeg. Je beseft hopelijk wel dat zolang jij er niks aan doet er ook niks gebeurt?Je kan dan hier wel mooi je ei kwijt, maar volgens mij is het beter om die kip te slachten.
Ik heb 4 jaar in een huis gewoond met drie andere mensen en hoe het daar aan toe ging ... daar kan ik een boek over schrijven. Maar dat doe ik niet.
Het allerbelangrijkste is dat je je niet zo blijft ergeren, want dat kost zoveel energie en die energie kan je veel beter ergens anders voor gebruiken. Neem dat maar aan!
Ik heb ook ontelbare keren geprobeerd aan mijn huisgenoten duidelijk te maken dat je met zijn allen in 1 huis woont en dus ook met zijn allen de boel schoon moet houden.
Maar dat kon ik ze nooit aan hun verstand peuteren en het was dus tevergeefse moeite.
Op een gegeven moment heb ik besloten mijn leven te leiden in huis en de zaken waarvan ik het belangrijk vond dat ze schoon waren zelf schoon te houden.Uiteraard profiteren zij daar ook van maar daar moet je maar niet te veel aan denken.
Dus je maakt gewoon elke week de wc schoon, dan blijft die redelijk schoon. Prullenbak uit de wc haal je gewoon weg als niemand het ding wil legen. Zo zit je zelf op een redelijk schone wc.
Over de badkamer gesproken .... natuurlijk is het smerig dat er van alles in de wastafel ligt maar dat spoel je gewoon weg (moeten het niet te veel lange haren zijn). Haren uit de wastafel cq. doucheputje haal je eruit (jaja vies maar toch) en die leg je gewoon voor de deur van de persoon van wie je denkt dat ze zijn.
De badkamer maak je elke week of elke twee weken schoon, al naar gelang hoe schoon je het wilt hebben.
De keuken ... geef iedereen een teil en doe daar de afwas, verpakkingen en alle troep in zodat het van het aanrecht weg is.
Kookplaat maak je schoon als je wilt koken. Belachelijk dat je niet meer kookt! Het aanrecht houd je een beetje schoon net als gootsteen. Afval wat daarin ligt gooi je gewoon in de teiltjes. Zorg voor jezelf dat de vloer een beetje schoon is zodat je zowiezo geen ongediertje krijgt.
Beschimmeld eten uit de koelkast gooi je weg. Vuilnis breng je weg (als dit namelijk lang blijft staan zit jij in de stank), flessen zet je in dozen, desnoods voor hun kamerdeur. Geldt ook voor papier.
Voor de post koop je een paar van die brievenbakjes, ook een voor reclame. Elke week gooi je dat weg, opgeruimd staat netjes. En dan haal je ook de rommel uit de wc.
Met deuren smijten? Als zij komt zeuren of het zachter kan ook eens met de deuren smijten en dan kijken of ze weer komt. En vooral ook zeggen dat het irritant is. Doe maar voor waar ze bij staat hoe dat klinkt/voelt als er met deuren wordt gesmeten!
Telefoon: afsluiten die handel! Het is duurder om het voor jezelf te hebben maar dat is de enige oplossing wil je niet belazerd worden door je huisgenoten.
Een inwonende vriend: je woningbouwvereniging inlichten, dit is absoluut niet toegestaan, je zegt zelfs dat ze twee keer haar huurcontract overtreedt dus melden!
Geen idee of jij bepaalde rekeningen van het huis op je naam hebt staan ... zorg dat je de rekening op iemand anders zijn naam zet.
Wat je ook kunt doen is een boycot met de huisrekening, het is wel niet helemaal eerlijk maar toch. Maakt niemand iets schoon? Dan betaal jij niet aan de huisrekening (als jullie die al hebben).
Ik weet dat het niet echt een oplossing is maar het geeft jezelf wel een stukje rust. Ik weet uit ervaring dat je dan zelf de klos bent als je het schoon in huis wilt hebben, maar aangezien je die mensen het niet aan hun verstand kan peuteren iets te doen scheelt het veel ergernis/energie als je het zelf maar doet. In de tijd dat je er over zeurt en ze aanspreekt heb je het allang zelf schoongemaakt.
De oplossing zelf verhuizen is uiteraard het minst wenselijk, maar houd altijd je ogen en oren open! Heb ik ook gedaan en ben uiteindelijk wel verhuisd.
Maar als je zegt dat je bijna aan het einde van je studie bent zou ik niet meer verhuizen, die kosten kun je beter uitsparen en bewaren voor de tijd dat je zelf een huis hebt.
Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen in je huis!
Ik heb trouwens geinformeerd naar iets voor mezelf, daar krijg ik nog een klus aan.... vlg week maar naar de makelaar, er is een enorrrrrrme woningnood bij de woningstichting.
Anyway, ik ga natuurlijk niet andermans troep opruimen, dat is hun verantwoordelijkheid, en ik word geen gratis poetsman hier
quote:Dan moet je het zelf maar weten ...
Op donderdag 23 oktober 2003 21:36 schreef Waxxer het volgende:
dan blijf ik aan de gang....Ik heb trouwens geinformeerd naar iets voor mezelf, daar krijg ik nog een klus aan.... vlg week maar naar de makelaar, er is een enorrrrrrme woningnood bij de woningstichting.
Anyway, ik ga natuurlijk niet andermans troep opruimen, dat is hun verantwoordelijkheid, en ik word geen gratis poetsman hier
Ik zou wel weten waar ik voor moest kiezen.
Verder wens ik je veel succes met het zoeken naar een eigen woning!
quote:Nijntje heeft wel een beetje gelijk, maar als je toch besluit te verhuizen kom ik je helpen hoor!
Op donderdag 23 oktober 2003 21:56 schreef nijntje-pluis het volgende:
Dan moet je het zelf maar weten ...
Je kunt of je energie steken in het blijven lullen tegen een betonnen muur, lees je huisgenoten, of je energie steken in de boel voor je zelf enigszins wat schoon te houden.Ik zou wel weten waar ik voor moest kiezen.
Verder wens ik je veel succes met het zoeken naar een eigen woning!
Nou ik ben daar niet zo moeilijk in, ik zit gelijk als eerste beneden heb me eigen keukenblok + wc, en dat bevalt me wel.
Anders zou ik me misschien ook flink gaan irriteren aan anderen qua zooi en vieze afwas..
Voorderest gaat alles prima, ook gaan we regelmatig wat drinken met z'n allen bij iemand op de kamer.
Succes iig.
douche:
Lege shampooflessen die blijven liggen, haren in het doucheputje
wc:
Borstel ziet zwart van de ontlasting, schaamharen achter de wc-bril, remsporen en spetters urine op muur en grond
keuken:
pannen met eten blijven staan, verp. materiaal blijft liggen en er wordt geen initiatief genomen om uit jhezelf de volle afvalzak weg te gooien.
En dan moet ik alles maar gaan doen, om me prettig te voelen? dan ben ik me er alleen maar meer van bewust dat die anderen niet opruimen. Met als gevolg dat ze het sowieso aan mij overlaten omdat de kaboutertjes (lees: waxxer) het wel doen.
ik ga maar eens een broefje schrijven aan ze, waarin ik alles eens opsom. Misschien heeft dat effect.
quote:Inderdaad, gewoon een briefje ophangen met:
Op donderdag 23 oktober 2003 22:24 schreef Waxxer het volgende:
Oke, een opsomming:douche:
wc:
Borstel ziet zwart van de ontlasting, schaamharen achter de wc-bril, remsporen en spetters urine op muur en grond
keuken:
pannen met eten blijven staan, verp. materiaal blijft liggen en er wordt geen initiatief genomen om uit jhezelf de volle afvalzak weg te gooien.
En dan moet ik alles maar gaan doen, om me prettig te voelen? dan ben ik me er alleen maar meer van bewust dat die anderen niet opruimen. Met als gevolg dat ze het sowieso aan mij overlaten omdat de kaboutertjes (lees: waxxer) het wel doen.
ik ga maar eens een broefje schrijven aan ze, waarin ik alles eens opsom. Misschien heeft dat effect.
Zoiets, dus al je ergenissen gewoon in een korte kreet samenvatten .
quote:Waxxer, ik weet waar je het over hebt. Maar die mensen hebben niet 1 bord voor hun kop, nee wel 1000! Je kunt die mensen helaas! niet veranderen, ook niet door heel vaak te zeggen dat ze hun rotzooi op moeten ruimen of door een brief op te hangen. Je kunt het wel proberen natuurlijk ...
Op donderdag 23 oktober 2003 22:24 schreef Waxxer het volgende:
Oke, een opsomming:douche:
wc:
keuken:
Keuken:
Zoals ik al zei schaf van die teiltjes aan waar iedereen zijn rommel inzet. Doe daar ook afval, verpakkingen e.d. in. Zetten ze het er zelf niet in dan doe jij het en dan zet je de teil op hun kastje. Ook gewoon de vieze pannen erin zetten. Meld dat het twee weken kan blijven staan, dan nog een week op het balkon (als dat er is) en daarna weggooien.
Jij brengt het vuilnis weg dan heb je daar in ieder geval geen last van.
Badkamer:
Je zet 1 prullenbak neer en daar gooi je alles wat er rondslingert in de badkamer gewoon in. Ja tuurlijk wil je liever niet iemand anders zijn haren uit het putje halen maar het is een kleine moeite ze te verwijderen en dan heb je er geen last meer van.
WC:
Die is ranzig zoals ik het lees. Gooi de wc-borstel weg, koop een goedkope nieuwe. Ik snap niet dat dat ding zo vies kan zijn, als je de wc elke week 1 keer schoonmaakt en even goed borstelt borstel je de borstel ook schoon.
Remsporen zijn goor, ben het geheel met je eens maar volgens mij vinden de meeste mensen het niet nodig een borstel te gebruiken.
Pies op de muur en de vloer is ranzig, maar ja als jij een schone wc wilt maak het dan gewoon 1 keer in de week schoon! Bijhouden heeft het beste resultaat (kan je van mij aannemen). Prullenbak zoals eerder gezegd weghalen uit de wc als niemand dat ding leegt. Dan gooien de meisjes hun afval maar op hun kamer.
Gebruik veel chloor zou ik zeggen dat verdrijft de piesgeur ook wat in de wc.
Echt probeer dit nou eens uit. Tuurlijk weet je dat je de lul bent qua schoonmaak, maar dan is het tenminste een beetje schoon en dan wordt je ergernis wat minder. Steek je energie in de juiste zaken, dit is ZONDE.
Nogmaals, sterkte met alles.
P.S. Heb je geen foto's van dat huis van je? Ik ben benieuwd ...
Ik ben aan het koken in de keuken met een muziekje aan. Huisgenote komt binnen terwijl ik een lepel pak van mijn kamer. Ze vraagt of ze muziek zachter mag. Ik zeg ja, kom terug heeft ze gvd de radio uitgezet!!! En ik had zo'n iglo-kookstartmenu uit de vriezer gehaald, en op die vriezer stond afwas van haar. dat zette ik op de keukentafel. Of ik dat weer terug wilde zetten op de vriezer!!!
Nou dat heb ik dus gedaan, samen met de rest van haar troep dat in de keuken staat
Het maken van zo'n menu vergt 10 minuten. Ik was klaar, loop naar mijn kamer, gaat ze naar de wc: "Nu mag de muziek wel weer harder, ik ga tv kijken."
vb, Tentamenperiode voor je huisterroristen --> nodig regelmatig wat mensen uit en geef een feestje
Afwas voor de zoveelste keer laten staan ---> gooi die rotzooi gewoon in de prullenbak. (natuurlijk niets terugzetten)
Duidelijk is wel dat je met een sociale instelling niets bereikt hebt dus dan maar anders.
quote:1. ASOCIAAL! dat ze zo je kamer binnengaat en je radio uitzet. Meteen zeggen dat je daar niet van gediend bent! Ten eerste maak jij zelf uit OF de radio uitgaat en ten tweede kan je dat zelf en hoeft zij dat niet voor je te doen.
Op woensdag 29 oktober 2003 20:55 schreef Waxxer het volgende:
Okeeee het is weer tentamenperiode....Ik ben aan het koken in de keuken met een muziekje aan. Huisgenote komt binnen terwijl ik een lepel pak van mijn kamer. Ze vraagt of ze muziek zachter mag. Ik zeg ja, kom terug heeft ze gvd de radio uitgezet!!! En ik had zo'n iglo-kookstartmenu uit de vriezer gehaald, en op die vriezer stond afwas van haar. dat zette ik op de keukentafel. Of ik dat weer terug wilde zetten op de vriezer!!!
![]()
Nou dat heb ik dus gedaan, samen met de rest van haar troep dat in de keuken staat
Het maken van zo'n menu vergt 10 minuten. Ik was klaar, loop naar mijn kamer, gaat ze naar de wc: "Nu mag de muziek wel weer harder, ik ga tv kijken."
2. Je bent gek dat je ook nog de afwas terug gaat zetten zeg. Je had moeten zeggen ruim je rotzooi zelf maar op.
Tip: je bent lang genoeg lief geweest voor ze nu moet je voor jezelf opkomen en elke keer dat ze iets te zeggen hebben meteen reageren en recht in hun gezicht zeggen wat je er van vindt. Klinkt misschien moeilijk, maar het kan enorm opluchten. Je moet niet zo over je heen laten lopen!
On-topic
Kom voor je op en vooral niet hun zooi op gaan ruimen en poetsen!!
Anders denken ze voortaan "ik kan die troep gewoon laten liggen... Waxxer ruimt het wel weer op"
Houd ons op de hoogte en... post eens wat pictures!!
Ik ben heel erg benieuwd na "Hell-House"
Maargoed, ik blijf het topique volgen in de hoop dat er iemand een juiste oplossing heeft om het probleem op te lossen op een goede manier. Anders wordt het toch de kettingzaag, vrees ik.
quote:Dit gaat zeker goed werken, denk ik. Je moet het dan wel echt doen. Ben benieuwd of ze je dan wat kunnen gaan maken, maar je hebt ze zeker stil, en je hebt de aandacht, lijkt me
Op donderdag 23 oktober 2003 22:51 schreef nijntje-pluis het volgende:[..]
Keuken:
-knip- Meld dat het twee weken kan blijven staan, dan nog een week op het balkon (als dat er is) en daarna weggooien.
Jij brengt het vuilnis weg dan heb je daar in ieder geval geen last van.
quote:Yeah
P.S. Heb je geen foto's van dat huis van je?Ik ben benieuwd ...
De stille haat van een paar postings hierboven kwam me inderdaad heel bekend voor. Op een gegeven moment erger je je aan alles. Dat voelt de andere persoon ook en er ontstaat een "wederzijds disrespect".
Bij ons met als gevolg dat er een oorlogssfeer hing.
Ik een grieperige bui heb ik op een avond een brief geschreven naar mijn huisgenoot. Okee, communiceren over papier is laf maar zo kon ik alles goed verwoorden zonder iets te vergeten en meteen omver geluld te worden.
Brief in postvakje gedaan, bibberend gewacht op de confrontatie, gesprekje gehad:
Probleem opgelost!
ik ga nu een (oude) foto scannen...
quote:Goed dat ze dus wel gevoelig is voor dit soort dingen.
Op maandag 3 november 2003 21:30 schreef Waxxer het volgende:ik draaide twee keer dit en toen stond mevrouw alweer aan mijn deur omdat ze moet leren
ik ga nu een (oude) foto scannen...
Simpel. Just do it.
En niet over je heen laten lopen zoals de afgelopen tijd.
quote:Tja, het is bij mij makkelijker gezegd dan gedaan, maar het proces is al in gang gezet hoor.... die afwas die op de diepvrieskist stond heb ik er weer vanaf gehaald, je kunt er gewoon niet fatsoenlijk bij...
Op maandag 3 november 2003 22:07 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Goed dat ze dus wel gevoelig is voor dit soort dingen.
Dat betekent dat je haar ergens mee onder druk kunt zetten.
"Als jij niet meer slaat met deuren, draai ik die muziek niet meer."Simpel. Just do it.
En niet over je heen laten lopen zoals de afgelopen tijd.
En wat die Henkminimixshit betreft... daar ben ik ook gevoelig voor!!
quote:dude, er ligt alleen afwas
Op maandag 3 november 2003 22:35 schreef Waxxer het volgende:
[afbeelding]Het aanrecht staat wel uitzonderlijk vol hoor, maar er zijn periodes......
quote:De vloer is zwart, dat verbergt een boel rotzooi...
Op maandag 3 november 2003 22:48 schreef julekes het volgende:[..]
dude, er ligt alleen afwas
echte zooiplakt aan je voeten als je erover heen loopt.
quote:
Op maandag 3 november 2003 22:36 schreef Waxxer het volgende:Tja, het is bij mij makkelijker gezegd dan gedaan, maar het proces is al in gang gezet hoor....
quote:
die afwas die op de diepvrieskist stond heb ik er weer vanaf gehaald, je kunt er gewoon niet fatsoenlijk bij...
quote:Ik hoop echt dat je vanaf nu flink van je af zal bijten en je moet vooral consistent zijn in je opvattingen en/of handelingen.
Op maandag 3 november 2003 22:36 schreef Waxxer het volgende:[..]
Tja, het is bij mij makkelijker gezegd dan gedaan, maar het proces is al in gang gezet hoor....
Laat je huisgenoten maar eens goed weten hoe je over ze denkt.
En mocht die buurvrouw van je weer komen zeuren: voor wat hoort wat! Maak dat haar maar duidelijk! Het is kennelijk de enige manier.
quote:nee hoor, ik woon ook in Zwolle, en studeer ook journalistiek...maar ik heb het getroffen met huisgenoten...het zijn wel allemaal ict'ers, maar das handig voor mijn compu!
Op zaterdag 1 november 2003 19:00 schreef ShowMaster het volgende:
[...] Toevallig woon ik ook in Zwolle en studeer ik ook journalistiek op Windesheim, maar dat tussen neus en lippen door. (Of toch niet; mocht dit een typisch Zwols probleem zijn. Denk het niet, dus nogmaals; dit tussen neus en lippen door.)
[..]
quote:Da's alvast 1 opgeruimt!
Op maandag 10 november 2003 22:56 schreef Waxxer het volgende:
ik hoorde net dat dat samenwonende stelletje geen stelletje meer zijn, en dat die jongen nu dus een eigen kamer gaat zoeken
Wat te doen? Vragen of gewoon iets duidelijk maken middels een bepaalde, discussieveroorzakende handeling? Madam de eigenaresse ligt de hele dag al in haar kamer te rotten
quote:Van wie is het bord? Van het huis of van haar?
Op zaterdag 15 november 2003 17:23 schreef Waxxer het volgende:Hee, hier staat nu een bord bami in de keuken, al vanaf woensdag, en het is nu *horloge check* 17.21u zaterdag...
Wat te doen?
Vragen of gewoon iets duidelijk maken middels een bepaalde, discussieveroorzakende handeling? Madam de eigenaresse ligt de hele dag al in haar kamer te rotten
stond mijn huisgenote weer aan de deur, of ze een nr op mocht zoeken op internet. Ik denk, mooi, een goed moment om haar aan te spreken op hget feit dat ze een oude kapotte telefoon heeft neergezet waardoor ik niet kan adsl'en. Wil ze niet de andere terugzetten omdat dat ding stuk zou worden gemaakt. Ik zeg, nou, dan kopen we wel een nieuwe "nee daar betaal ik niet aan mee"
*zucht*
nou d'r nr gevonden - dacht dat het iets heel ingewikkeld is, kon ze het achteraf ook gewoon in het telefoonboek vinden, kutwijf
Ze heeft trouwens vandaag pas dat bord opgeruimd. In de eerste instantie had ik het bord buiten neergezet bij de voordeur, maar omdat mijn andere huisgenote chinees had besteld, hebben we dat maar weer naar binnen gehaald (bami he....). Toen een boze brief aan haar deur omdat ze er niet was, ondertekend met 'je huisgenoten' en dat bord in een plastic tas gestopt en op de tafel neergezet.
quote:Een beter antwoord was: "Als jij niet meewerkt met die telefoon, dan zoek je het maar uit met dat telefoonnummer, kutwijf raar meisje."
Op maandag 17 november 2003 20:13 schreef Waxxer het volgende:Wil ze niet de andere terugzetten omdat dat ding stuk zou worden gemaakt. Ik zeg, nou, dan kopen we wel een nieuwe "nee daar betaal ik niet aan mee"
nou d'r nr gevonden - dacht dat het iets heel ingewikkeld is, kon ze het achteraf ook gewoon in het telefoonboek vinden, kutwijf
Ze loopt echt gigantisch over je heen, en krijgt alles van je gedaan! .
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 17-11-2003 20:29]
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:27 schreef DennisMoore het volgende:
Een beter antwoord was: "Als jij niet meewerkt met die telefoon, dan zoek je het maar uit met dat telefoonnummer, kutwijf raar meisje."
[offtopic] Heb je zelf niet een werkende telefoon zodat ADSL het doet? Scheelt weer een hoop gezeur ...
quote:Misschien kunnen we daarna gelijk even haar kamerdeur dichtkitten?!
Op maandag 17 november 2003 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Gewoon de telefoonkabel naar haar kamer doorknippen. Ze stoort de rest van het netwerk..
quote:Juist, opvoeden die trut.
Op maandag 17 november 2003 20:44 schreef XMN8R het volgende:Misschien kunnen we daarna gelijk even haar kamerdeur dichtkitten?!
Goede beslissing!
Probeer deze daadkracht ook toe te passen in andere situaties in huis, misschien dat dat de leefbaarheid in huis voor jou wat aangenamer zal maken. Het begin is er!
Nee, is niet allemaal ervaring, maar bekende verhalen die met enige regelmaat in huizen worden toegepast
quote:doe je de groeten aan de andere mensen in de inrichting?
Op maandag 24 november 2003 20:58 schreef PonyLover het volgende:
pak je spullen en steek het huis in de fik
quote:sorry, ik dacht dat deze in onzin stond
Op maandag 24 november 2003 21:00 schreef julekes het volgende:[..]
doe je de groeten aan de andere mensen in de inrichting?
Ik laat ook wel eens afwas staan.... maar nu weet ik waar die weeige lucht in de keuken is ontstaan... de bevreesde huisgenote zet dus haar afwas in een keukenkastje ipv haar kamer of in een teiltje zodat ze het doet Nee, madam zet het allemaal los in een keukenkastje
quote:En wat deed jij toen?
Op zondag 14 december 2003 21:44 schreef Waxxer het volgende:Nee, madam zet het allemaal los in een keukenkastje
De keuken was ineens brandschoon dit weekend. Wat blijkt: madam heeft een dvd-speler van haar ouders gekregen die zij weer hadden gekregen, en pappie kwam hem installeren. Die zag dus de troep en hebben ze alles samen opgeruimd.
Ze heeft een vriendin op bezoek vandaag en ik wilde even wat afwas doen. Zoals ik al zei, ik ben ook niet heilig, en ik heb voor een week aan afwas staan. echter: afgespoeld en op mijn eigen kamer (hebben anderen er geen last van). ik ben vandaag brak en maakte magnetronvoer. Ik sta daar mijn bord en bestek af te wassen, das een klusje tsjak tsjak spoel spoel schrob droog. het ging om een bord, een lepel, een mes en een vork. Terwijl ik het bord achter mij neerzette draaide zij de kraan dicht en ging een pan afgieten. Dat moet dan ook tussendoor. En weer die al besproken delegerende, arrogante houding met die vriendin ernaast. Ook tegen haar deed zij heeeeellll erg bazig: ga maar even met de lepel door de pan, gooi dat spul er maar in, zet de borden maar vast klaar enz enz.
Even laten zien dus hoe goed zij wel niet is en hoe slecht wij. Er zijn natuurlijk twee kanten van een verhaal maar ik denk dat het duidelijk genoeg is dat ik dermate soft ben dat anderen weinig last van mij hebben. Ik bewaar sowieso al mijn spullen op mijn kamer en met het sanitair ga ik hygienisch om (lees: laat geen dna-materialen in welke vorm en waar dan ook achter).
Oh en ik heb een vogel gekocht om me toch wat vrolijker te voelen hier, met wat leven om me heen enz. En mijn aandacht daar wat meer op te richten dan wat zich verder in dit huis afspeelt. Helpt wel moet ik zeggen!
tot ik mijn kamerdeur uitloop dan.
En mijn andere huisgenote, met wie ik juist beter overweg kan (beter wil nog niet zeggen goed), loopt de laatste tijd steeds vaker binnen zonder kloppen. Ziet ze bijv dat ik aan het bellen ben en dan praat ze er doorheen maar zij zegt morgen haar huur op omdat ze verhuist naar een appartement. Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt....
quote:Heel herkenbaar, helaas
Er beland een heeeeleboel rijst/macaropni in het afvoerputje. Dat wordt er niet uitgehaald. Dat belandt in het riool. Gevolg: alles verstopt, er moest een bedrijf bijkomen om de boel te repareren. Dus dan wordt er zo' zeefje gekocht. Dan wordt er weer afgegoten. Zeefje zit vol. Water hoopt zich op. Wat doet ze??? Haalt het zeefje eruit en gaat door met afgioeten. Putje weer vol.
Gaat de telefoon, is dat de moeder van mijn huisgenote. Heeeellll kortaf en nors:
,,Met Waxxer"
,,Ja met H.V is X. er ook?" (lees: zonder melodie in de stem en heel nors)
ik vrolijk: ,,Ja ik dacht het wel, even kijken!"
zij: ,,Hm."
Volgens mij is de haat wederzijds en ben ik regelmatig onderwerp van gesprek
TS, ik snap niet hoe je het daar nog kan uithouden. Als ik jou was was ik allang weggegaan, zeker in zo een situatie, want ik ben toevallig iemand die het haat om tussen rommel te zitten, ruim dan ook altijd m'n eigen rotzooi op, ben vrij netjes.
Die huisgenote van jouw kent geen enkel verantwoordelijkheid en zal het ook nooit leren.
Ga zo gauw mogelijk weg!
o ja, en blijf updaten!
Een pak slaag geven dat moet je ze!
Oh en om even een cursus bij mij volgen die heet: how to be a man
succes ermee
Iemand die er opeens intrekt. Bij mij was dat gebeurd net voordat ik er kwam wonen. En wat een kankerhoer was dat zeg. Geen ander woord voor in de Dikke Van Dale. Ik stond op het punt te gaan verhuizen, maar gelukkig waren ze me van de zomer voor. Gelukkig.
Eergisteren feestje. Teringzooi uiteraard. Hele huis vol met briefjes dat ik op moet ruimen. JA GOH! Echt zielig. En dan vooral van mn buurvrouw die in 1 jaar 5 feestjes geef en ik 1. En er is 1 glas kapot (van mezelf) en verder wat dingen vies maar dat is zo schoon te maken. Zij moet nog steeds mijn frituurpan schoonmaken (dateert van september ofzo) en had een hoop meer gesloopt dan ik. Maar ja, de splinter en de balk he. En dan zo verontwaardigd als alleen wijven kunnen. . En ander huisgenootje tegen me op stoken. T is weer heerlijk. Maar wel een knalfeest
.
Tip aan jou: verhuizen. Dit wordt nooit wast. T moet wel relaxed zijn in je huis. Als je dat niet wil: die twee kan je aangeven bij je huisbaas/woningstichting. Twee op 1 kamer is chaos, er zijn uitzonderingen (hier in huis nu, ja op een gegeven moment woonden er idd 6 mensen hier).
Nee effe serieus, al een tijdje niks meer gehoord, bijna zorgwekkend.......
HALLO LEEFT WAXXER NOG?quote:Op zaterdag 17 januari 2004 19:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoe is het er nu mee Waxxer?
Strijd beslecht en nu vrede of ben je door het lint gegaan en zit je in de bak
Nee effe serieus, al een tijdje niks meer gehoord, bijna zorgwekkend.......
hij is doodquote:Op zondag 18 april 2004 17:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
HALLO LEEFT WAXXER NOG?
(vond dit juist een geinig topic)
niet waarquote:Op zondag 18 april 2004 21:53 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
hij is dood
Alle vaat in dozen voor hun deur flikkeren, weggooi bordjes + bestek bij de winkel halen voor een paar eurootjes, was naar de wasserette brengen (tenzij je ouders in de buurt wonen) + de bon bewaren en deze bij de dozen neerleggen, they'll get the point..quote:Op maandag 19 april 2004 14:07 schreef Kaalhei het volgende:
Wat te denken van het volgende, ik ga vrijdag weg en ik kom gisterenavond terug, wat denk je dat mijn geliefde huisgenoten, althans twee ervan, gedaan hebben het weekend:
Ze maken alle afwas smerig zodat je zelfs nog geen boterham kan eten
Ze flikkeren voor de zoveelste keer veel te veel in de wasmachine zodat nu ook de motor is doorgebrand (de aandrijfriem hadden ze al op dezelfde wijze gesloopt, bij de vorige wasmachine hetzelfde verhaal), de wasmachine is dus kapot
Ze maken van de hele keuken, badkamer en wc een puinhoop
En weet je wat het leuke is: Vanmorgen zijn ze vertrokken voor een weekje vakantie.
'Morgen' is al voorbij hoor.quote:Op maandag 19 april 2004 00:07 schreef Waxxer het volgende:
Hallooo ja hier ben ik!!!
Er is een huisgenote verhuisd! Dat scheelt! Ik vertel morgen wel ff verderhad zostraks een heel verhaal verteld en dit per ongeluk weggeklikt
quote:ZWOLLE - Werkuren bleken avonden bij een heimelijke vriendin te zijn. Dit overkwam een 21-jarige studente uit de Overijsselse stad Zwolle. Haar nieuwe vriend bleek naast haar een tweede vriendin te hebben wie ook gouden bergen en onophoudelijke liefde werd beloofd. Na veel teleurstelling en veel praten vindt er vanavond een 'wiedergutmachungs' meeting plaats in een van de plaatselijke bioscopen.
Alles leek te kloppen: een ietwat oudere Ier liet zijn oog vallen op de jongedame. Zij viel vervolgens voor zijn charmes. Een levendige week volgde. Ze aten samen, gingen samen uit en hadden alle tijd voor elkaar.
Hieraan kwam 'tijdelijk' een einde, toen de 28-jarige man een nieuw werkrooster zou hebben gekregen, waardoor hij twee weken lang 's avonds moest werken. Middels de moderne technieken van tegenwoordig (sms, mobiel bellen) hielden de twee toch nog een intensief contact.
Kort daarop volgde bevrijdingsdag. De studente ging naar het plaatselijke bevrijdingsfestival met een vriendin. Zij had weer wat kennissen meegenomen, waardoor het gezelschap groeide tot vier.
Uiteraard volgden verhalen over en weer over jongens: een ex, een nieuwe liefde en over mannen die de potentie hadden de lover van de meisjes in kwestie te zijn.
Het gesprek kreeg een wrange wending. Kort voordat de studente haar nieuwe geluk had gevonden, had de Ier een relatie met een van de meisjes. Dat was natuurlijk erg toevallig. Toen er echter namen werden genoemd, kwam de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
Het andere meisje schrok hevig. Zij dacht juist net een nieuwe vriend te hebben, die ook Ier is en dezelfde naam en leeftijd heeft.
Na een gesprek hierover, waarin de verontwaardiging groot was, bleek dat het zogenaamde rooster helemaal niet bestaat. Na die bewuste twee weken ging dat andere meisje voor een lang verblijf naar Canada. De cirkel was rond.
Als het meisje naar Canada was vertrokken, zou de Ier weer veel tijd hebben voor de studente aan het begin van het verhaal. Hoewel seksualiteit nog niet ter sprake was gekomen, voelde zij zich flink genaaid.
Er volgde flink wat uitleg en excuses. Vriendinnen kwamen met adviezen, maar de studente kreeg de Ier maar niet uit haar hoofd. Het was natuurlijk allemaal net nieuw - de twee kenden elkaar sinds eind april.
Van het een kwam het ander. Nu is een nieuwe afspraak gemaakt en zitten de twee vanavond in de bioscoop samen naar een film te kijken. Daarna staat een horeca-bezoek op de planning. Wellicht vinden de twee alsnog het geluk bij elkaar en gaan ze weer samen verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |