Ok... ik ook
Wel met wat specs offcourse...
(Standaard 2.0 16v 150PK)
Accessoires: Af-fabriek:
- ORGINELE HOLLANDSE AUTO MET ALLE BOEKJES, EN ONDERHOUDS HISTORIE!
- Elektrische Ramen
- Elektrisch verstelbare spiegels+verwarmd
- Verwarmde Ruiten-sproeiers
- Voorruitverwarming
- Centrale Vergrendeling op AB
- Orgineel Ford Alarm, met startblokkering vervangen
- Elektrisch Schuif - Kanteldak
- Stuurbekrachtiging
- Ford Motorsport RS Stuur met leer bekleed
Optioneel Later Gemonteerd:
- Gt-Alarm Klasse III met startonderbreking, en CV op AB, noodstroom sirene enz.enz.
- Nummerplaat met dikke letters
- Volledig beklede kofferbak
- RVS Instaplijsten "Escort RS2000"
- RVS Lifehammer
- Klokje met Alarm indicatie
- Escort MK6 GHIA binnenverlichting met leeslampjes, en infraroodsensor
- Hoofdsteunen op de achterbank (verstelbaar), orgineel Ford
- KP-Sport Witte Tellerplaten
- Orginele RS2000 "vlindermodel"-stoelen vervangen door Recaro's
- Aangepaste Middenconsole (met armsteun, opbergvak en blikjes houder)
- Aangepaste Alu 16v-look antenne
- Aangepast Escort RS Cosworth Dashboard (type 1992-1993)
- Volt, Oliedruk, Olietemp Meters.
Tuning: Motorisch:
- Volledig NIEUW 2.3 16v DOHC onderblok (in de kleur blauw)
- Balansassen verwijderd
- Speciale aangepaste karterpan
- Andere hoge compressie zuigers
- Volledig NIEUWE blueprinted Bewerkte cilinderkop OA:
- Gepolijste in-uitlaat kanalen
- Grotere kleppen
- Verhoogde compressie
- Andere injectoren
- Aangepaste snelle nokkenas
- Afgedraaid licht gewicht Vliegwiel
- Lichtere, geballanceerde Krukas
- Benzine pomp Escort Cosworth, met ander Drukventiel (voor hogere druk)
- Bonrath Aluminium Powerrohr aanzuigbuis (orgineel voor ander merk bestemd)
- K&N 57i-Kit Openluchtfilter
- K&N Openkarter-Filter
- Powerchips Computermagagementsysteem, met aangepast programma voor RS2300.
- Complete Magnex RVS sport-uitlaat met Kat-vv. en 100mm rond eindstuk van Laser (deep-tone), en aangepaste dempers voor lager geluid
- Sachs "sport" koppeling
- Bougie-deksel : DOHC 2300
- Alle overige onderdelen zoals, startmotor, dynamo, oliepomp, ontsteking enz.enz. zijn ook NIEUW!!
Vermogen gemeten 19-01-2004 (met uitdraai!):
PK:
150,0 Kw ( = 204PK) @ 5510 RPM @ 176,5km/u
Koppel NM:
261,1 Nm @ 4520 RPM @ 145,8km/u
Onderstel & Ophanging:
- Eibach Ford RS 35mm verlaagd
- Koni Geel (top-ajustable) schokdempers rondom
- 16'' Escort Cosworth lichtmetaal
- Wiechers RVS Veerpootbrug
- Nieuwe draagarmen, subframe enz.
Remmen:
- Zimmermann Bremsport-serie geboorde remschijven
- EBC Greenstuff remblokken voor
- Goodridge RVS remleidingen voor en achter
Exterieur:
- MHW Witte Knipperlichten opzij
- MHW Witte Knipperlichten voor in de bumper
- "home-made" Rood/Zwarte achterlichten
- Nieuw type "escort" en "ford" logo achterop
- Escort MK6 Elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels in kleur gespoten
- Aangepaste voorbumper met onderlip
- Escort RS2000 MK5 motorkap met bulten
- Escort Cosworth Gril
- Alle gaten afgewerkt met Aluminium gaas
Audio:
- Focal Composet Voorin
- Kenwood 3 weg speakers achterin
- 4 Kanaals Magnat 480 Versterkertje om deze 2 sets aan te sturen
- 2x RockFord Fosgate Punch ??? Woofers (typenummers niet bij de hand...)
- 2 Kanaals Hollywood HighVoltage Versterker (Mono)
Pics:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()