ze beweren dat je het "dure pakket" kiest, dat je dan een baangarantie krijgt enzo. maar is het wel zo makkelijk om in dat wereldje ertussen te komen als beginnend audio-technicus?
ik neem aan dat een beetje band zijn cd of concert niet door een "rookie" laat afmixen maar door iemand die al jarenlange ervaring in de business heeft?
t is trouwens ook een vrij dure studie, die ik in de avond-uren zou moeten doen in rotterdam of amsterdam en dan moet ik in een uurtje van eindhoven daarheen.....
quote:Een beginnend bandje heeft juist graag een staigair ipv iemand die het al 20 jaar doet, omdat dat een STUK goedkoper is. En bovendien heeft een beginneling vaak nog geen gehoorbeschadiging
Op dinsdag 10 juni 2003 15:25 schreef DJRoberto1978 het volgende:ik neem aan dat een beetje band zijn cd of concert niet door een "rookie" laat afmixen maar door iemand die al jarenlange ervaring in de business heeft?
quote:hele goede keus.. doen. echt zelf ook gedaan en nog steeds geen werk
Op dinsdag 10 juni 2003 15:25 schreef DJRoberto1978 het volgende:
Ik ben van plan om de opleiding geluidstechnicus bij het SAE instituut te gaan doen, heeft iemand hier ervaring mee?ze beweren dat je het "dure pakket" kiest, dat je dan een baangarantie krijgt enzo. maar is het wel zo makkelijk om in dat wereldje ertussen te komen als beginnend audio-technicus?
ik neem aan dat een beetje band zijn cd of concert niet door een "rookie" laat afmixen maar door iemand die al jarenlange ervaring in de business heeft?
t is trouwens ook een vrij dure studie, die ik in de avond-uren zou moeten doen in rotterdam of amsterdam en dan moet ik in een uurtje van eindhoven daarheen.....
Hij heeft nu al een aantal projectjes via school, zo mocht hij mee naar Praag om de techniek voor een voorstelling te doen, op kosten van de school.
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 10-06-2003 15:53]
Die baangarantie is inderdaad een fabeltje.
Investeer die berg geld in je home-studio en ga daar een paar maanden lang iedere avond flink in prutsen en alles proberen. Leer je een heleboel van.
ik weet als dj en gitarist bijv. wel t verschil tussen een condensator-mic en dynamic-mic om te gebruiken bij opnames, en een beetje hoe het zit met aantal watts en ohms van versterkers en boxen aansluiten, maar heb het idee dat er nog veeeeeel meer te leren valt, en aangezien ik al die prof apparatuur niet zomaar aan kan schaffen, met zo'n studie leer ik er toch mee omgaan en kom je denk ik ook een stuk verder in dat wereldje qua connecties, ook al stel ik me bij zo'n baangarantie weinig voor.
Ik weet anders echt niet wat ik wil gaan doen
quote:Doe het voor je eigen ontwikkeling en niet per se om er een baan mee te vinden?
Op woensdag 11 juni 2003 12:05 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hmm, ik allemaal negatieve reacties! nou ga ik toch wel twijfelen over die studie, maar ik wil toch echt zoiets gaan doen maar heb niet echt connecties in die richting.ik weet als dj en gitarist bijv. wel t verschil tussen een condensator-mic en dynamic-mic om te gebruiken bij opnames, en een beetje hoe het zit met aantal watts en ohms van versterkers en boxen aansluiten, maar heb het idee dat er nog veeeeeel meer te leren valt, en aangezien ik al die prof apparatuur niet zomaar aan kan schaffen, met zo'n studie leer ik er toch mee omgaan en kom je denk ik ook een stuk verder in dat wereldje qua connecties, ook al stel ik me bij zo'n baangarantie weinig voor.
quote:Da's waar, maar helaas hebben de meeste bands in het clubcircuit nogal een beperkt budget. Wij nemen bijvoorbeeld zelf altijd een zaalmixer, omdat er anders van onze gage vrij weinig overblijft...
Op dinsdag 10 juni 2003 15:26 schreef Tijn het volgende:[..]
Een beginnend bandje heeft juist graag een staigair ipv iemand die het al 20 jaar doet, omdat dat een STUK goedkoper is. En bovendien heeft een beginneling vaak nog geen gehoorbeschadiging
AVA studio's in hilversum, zij geven 3D opleidingen en opleidingen Tot studiotechnicus. 3D opleiding bestaat uit 3 modules van 13 lessen, en 1 module is 1100 euro, ik heb zelf vandeweek ook informatie daar aangevraagd.quote:Op dinsdag 10 juni 2003 15:43 schreef OphiOn het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |