abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10997030

Welkom in deel 3 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.

Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :

• www.chello.nl (Algemene info site)
  • www.upc.nl (Overzicht alle producten van UPC)
  • Prov.upc.nl (Installeren van oa mac gegevens op de server)
  • Webmail.chello.nl (Het versturen en bekijken van uw Chello email)
  • Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...)
  • Support site (Chello online support pagina)

• Voor het controleren van je snelheid kun je terecht op www.Speedtest.nl of op Test.net.upc.nl

• * Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.

Let even op!

• Hou het netjes....
  • Bashen op UPC mag je in KLB doen.
  • Vorige delen : 1, 2

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:49]

pi_10997655
    Uitvoeren Test Status Resultaat Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 179.4 KByte/sec

Resultaten download test

Behaalde download snelheid: 1196 Kbit/sec
    149.5 KByte/sec
    18.7 x ISDN
    De behaalde snelheid is: perfect
    Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Tijdstip van de meting 2003-06-10 00:07:53
    Tijdsduur van download
    (minus tijd opvullen TCP buffer) 5.87 seconden
    Bestandsgrootte
    (minus TCP buffer) 877 Kbytes
    Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
    pi_10997742
    Netjes
    pi_10997867
    we hebben hier al tijden een waardeloze verbinding, 6 van de 7 dagen is het 1 minuut internet en dan weer weg.
    helpdesk bellen helpt geen ruk want die zeggen dat het aan mijn pc ligt (ya right vandaar dat er hier in het dorp meer mensen last van hebben)
    wat kan dat zijn?

owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen

Playing Da Music That's Right For The Moment
    pi_10998005
  • Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.

-edit-
    Nu zegt ie

quote:
    Teveel mislukte aanmeldingen ********@chello.nl
    -edit-
    pi_10998184
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:24 schreef entrefice het volgende:
  • Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.

-edit-
    Nu zegt ie
    [..]

-edit-

gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.
      dinsdag 10 juni 2003 @ 00:41:31 #7
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_10998268
    Ik heb jarenlang een afgrijselijke verbinding gehad. Viel 60x per dag weg. Minstens 15x een monteur langs geweest, nieuwe modems, nieuwe kasten (ook telefoon). Uiteindelijk hebben ze de straat open gemaakt en bleek mijn kabel 30 jaar oud te zijn en onder de corrosie te zitten.

Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.

Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.

Toeval?
    Of komt dit vaker voor?

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 10 juni 2003 @ 00:43:07 #8
    9977 Vibromass
    A Fistful of Boomstick
    pi_10998298
    Kan al maanden niks uploaden op mijn webspace of email ophalen.

Ik heb over dit probleem wel 5 keer gebeld - tientallen keren over andere zaken - iedere keer wordt het password opnieuw ingesteld op hetzelfde of iets nieuws, dan werkt het weer een halve dag en dan krijg ik weer incorrect password.

Een ijverige medewerker van Chello belde op een zaterdag drie weken na mijn laatste telefoontje eens zelf terug. Ze zouden er dacht hij wel iets aan kunnen doen maar dan zouden mijn oude accounts (om een of andere reden sta ik twee keer in het systeem) deleted moeten worden en weer een nieuwe worden gemaakt. Mijn ip adres zou dan ook weer veranderen. Waarom het huidige account wat we afgesproken hadden dat ik zou gebruiken niet gewoon te repareren was kon hij niet uitleggen.

Ik heb gezegd laat maar, ik ken ze onderhand. Ik heb alles onderhand wel gehad, slechte verbinding, slechte wijkverdeler, 2x een nieuw modem, uren gepraat met de helpdesk. Ze fixen een ding en dan werkt er weer iets anders niet meer. Voor je het weet zit je weer twee weken compleet zonder internet en kan je drie keer een uur in de hold staan om vervolgens de volstrekt overbodige eerstelijns support te krijgen die je voor de twintigste keer opdracht geeft aan de draadjes te gaan lopen morrelen, want dat is procedure, ook al heeft het probleem er niks mee te maken en leg je uit dat je het deze week al drie keer gedaan had.

Ik heb geen concrete vragen meer, ik ben moegestreden. Ik zit mijn tijd uit en neem ADSL zodra ik verhuis.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
    pi_10998385
    -knipje-
    quote:
    Let even op!
  • Hou het netjes....

• Bashen op UPC mag je in KLB doen.

• [Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:50]

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
    pi_11001109
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:41 schreef APK het volgende:
    Ik heb jarenlang een afgrijselijke verbinding gehad. Viel 60x per dag weg. Minstens 15x een monteur langs geweest, nieuwe modems, nieuwe kasten (ook telefoon). Uiteindelijk hebben ze de straat open gemaakt en bleek mijn kabel 30 jaar oud te zijn en onder de corrosie te zitten.

Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.

Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.

Toeval?
    Of komt dit vaker voor?

Zover bekend komt dit niet zo vaak voor, maar ja het is natuurlijk wel te begrijpen dat dit kan gebeuren.
    Sommige hardware werkt beter in combinatie met andere hardware. Maar goed, er waren dus om te beginnen ook signaal problemen, maar af en toe heb je te maken met een gecombineerd probleem. Bij jou was dat dus het geval.

Mensen wijzen dan al heel snel naar UPC terwijl helaas niet alles onder controle van UPC is (zoals de pc van de klant en de UTP die hij besloten heeft om te gebruiken)......
    Maar ja, het komt niet zo gek vaak voor, hoewel het wel zo ongeveer 9 van de tien keer de schuld is van een pc dat er geen of trage verbinding is, vandaar dat men ervan uitgaat dat het probleem op de pc ligt (tenzij we meteen zien dat het signaal naar de kl*te is, modemsignalen lezen we altijd uit)

pi_11001912
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:35 schreef bluebit het volgende:

[..]

gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.

Bedankt voor de snelle service
    pi_11003076
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 10:44 schreef entrefice het volgende:

[..]

Bedankt voor de snelle service

de moeilijke zaken doen we direct, de onmogelijke zaken duren iets langer
    en graag gedaan hoor!
    pi_11003148
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:16 schreef djoxygene het volgende:
    we hebben hier al tijden een waardeloze verbinding, 6 van de 7 dagen is het 1 minuut internet en dan weer weg.
    helpdesk bellen helpt geen ruk want die zeggen dat het aan mijn pc ligt (ya right vandaar dat er hier in het dorp meer mensen last van hebben)
    wat kan dat zijn?

owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen

Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
    ik hoop van wel in ieder geval
      dinsdag 10 juni 2003 @ 11:47:47 #14
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11003275
    mijn abo bij Chello staat al sinds het begin op het verkeerde huisnummer. althans, bij Chello staat het op 15b terwijl ik op 15d woon.

enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?

(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11004405
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....

Hoi bluebit,
    Ik heb helaas niets meer van je vernomen, maar anywayz, er is een monteur langsgeweest en die heeft een modem swap uitgevoerd. Ik heb nu een Motorola modem, ipv een LANCity. Nu maar kijken of dat het probleem opgelost heeft.
    pi_11005214
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 12:37 schreef STING het volgende:

[..]

Hoi bluebit,
    Ik heb helaas niets meer van je vernomen, maar anywayz, er is een monteur langsgeweest en die heeft een modem swap uitgevoerd. Ik heb nu een Motorola modem, ipv een LANCity. Nu maar kijken of dat het probleem opgelost heeft.

Ik had het al gezien
    je probleem moet echt wel opgelost zijn hiermee. Motorola platform is volkomen anders als lancity. Over het algemeen lost dit bij praktisch alle gevallen (zoals bij jou) de problemen gewoon op.
    je begrijpt dat motorola ook niet heilig is en ook hier kunnen problemen mee zijn, maar over het algemeen genomen werken ze veel beter!

ik ben blij voor je!

pi_11005684
    Bluebit, heb je toevallig mijn modemsignaal uit kunnen lezen? Gisteren ging het een hele tijd goed met het internet. Beetje vreemd.

Alvast bedankt.

pi_11007152
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 13:27 schreef _Flea_ het volgende:
    Bluebit, heb je toevallig mijn modemsignaal uit kunnen lezen? Gisteren ging het een hele tijd goed met het internet. Beetje vreemd.

Alvast bedankt.

neem je telefoon dan eens op!

Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat ).
    Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
    nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.

dinsdag 10 juni 2003 @ 14:47:51 #19
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11007661
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 11:47 schreef iemoe het volgende:
    mijn abo bij Chello staat al sinds het begin op het verkeerde huisnummer. althans, bij Chello staat het op 15b terwijl ik op 15d woon.

enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?

(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)

nu ikke!
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11007931
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 14:25 schreef bluebit het volgende:

[..]

neem je telefoon dan eens op!

Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat ).
    Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
    nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.

Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.

volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.

Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?

pi_11008264
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 14:58 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.

volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.

Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?

ja, is goed mogelijk.
    Je signaal is in principe wel ok, bij iemand anders zou het misschien prima werken, maar het viel wel allemaal buiten de specificaties.
    Maar het is zeer goed mogelijk dat je door een teveel aan ruis op de lijn inderdaad regelmatig van internet afvliegt.

Je wil niet weten wat allemaal van invloed kan zijn op het signaal :
    warmte, koude, dikke lagen bewolking (cumulus), vochtigheidsgraad. het luistert allemaal vrij nauw.

als je al die mogelijke oorzaken kent, dan vind je het een wonder dat internet meestal wel werkt

@iemoe :

mail ff je postcode en huisnummer door dan kijk ik eens of ik iets voor je kan doen. Is eigenlijk werk van klantenservice, maar misschien kan ik ze overtuigen

pi_11013811
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een verkeerd Account ?
    het is nog steeds huilen met de pet op, vooral 's avonds er branden nu 2 lampjes op mijn lancity en er knipperen 2 anderen

[Dit bericht is gewijzigd door djoxygene op 10-06-2003 22:47]

Playing Da Music That's Right For The Moment
      dinsdag 10 juni 2003 @ 18:43:16 #23
    24822 Stimodrol
    Appelflapjes
    pi_11014035
    Hi Helpdesk!

Ben sinds kort lid van Chello (me ingeschreven tijdens de krijg-een-gratis-digicamera-bij-chelloabbo). Tijdens het aanmelden, dat via de telefoon ging, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om zonder machtiging lid te worden. Ik wilde namelijk elke maand netjes een acceptgiro ontvangen.

1) Klopt dit daadwerkelijk?
    2) Hoe kan ik er nog voor zorgen dat mijn machtiging word omgezet in acceptgiro's ?

Alvast vriendelijk bedankt!

pi_11014119
    ik kan al een tijd niet op mijn chello webspace.
    het passwoord klopt (iig, ik kan er mijn meel mee ophalen, en op de chello doe het zelf ruimte van hun site), en volgens mij kloppen ook de instellingen van de server gewoon. Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Want het is wel buitengewoon irritant dat ik nu geen plaatjes kan uploaden oid.

pi_11017035
    code:
    Software Version: SB4100E-4.1.11-SCM05-NOSHELL
    Hardware Version: 3
    MIB Version: II
    GUI Version: 1.0
    VxWorks Version: 5.3

Misschien dat jullie dat weten, heb ik de laatste firmware in mijn Motorola modem?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')