quote:Ik hoop op een halsbandpekari, maar ik vrees dat dat er niet in zit vanavond.
Op maandag 9 juni 2003 03:45 schreef DennisMoore het volgende:
Is het een konijn? Of minstens een langorig knaagdier?
quote:Halsbandpekari's zijn zó vorige maand...
Op maandag 9 juni 2003 03:48 schreef Vlens_de_Vos het volgende:Ik hoop op een halsbandpekari, maar ik vrees dat dat er niet in zit vanavond.
quote:Klopt. Maar wat dacht je van RJP dan?
Op maandag 9 juni 2003 03:49 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Halsbandpekari's zijn zó vorige maand...
quote:Is dat retorisch?
Op maandag 9 juni 2003 03:50 schreef Vlens_de_Vos het volgende:Klopt. Maar wat dacht je van RJP dan?
.
quote:Zo was het wel bedoeld ja.
Op maandag 9 juni 2003 03:51 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Is dat retorisch?
quote:Dat is okay. Op zich
Op maandag 9 juni 2003 03:52 schreef Vlens_de_Vos het volgende:Zo was het wel bedoeld ja.
quote:Plaatje.
Op maandag 9 juni 2003 03:53 schreef beeer het volgende:
Kuttopic.
Je weet toch wel hoe het er aan toe gaat in RJP?
quote:Onhandig als altijd, maar ik houd hem een beetje in de gaten en dan komt het allemaal best goed in het bos.
Op maandag 9 juni 2003 03:55 schreef DennisMoore het volgende:
[slowchat]Zeg Vlens, hoe is 't met Buizer trouwens?
[/slowchat]
On-topic: .
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 09-06-2003 03:58]
quote:Wil je mijn kloons niet gaan lopen verraden Ollie!
Op maandag 9 juni 2003 03:57 schreef OllieA het volgende:
Goh, die Vlens, het is ook net Ryan3, zo af en toe.![]()
Niet buiten RJP alsjeblieft. Heb dank. .
quote:Correct!
Op maandag 9 juni 2003 03:58 schreef DennisMoore het volgende:
Bolke de Beer.Plaatje!
Wat hij zegt.
quote:Da's Ollie in non-erectale fase.
Op maandag 9 juni 2003 03:57 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Onhandig als altijd, maar ik houd hem een beetje in de gaten en dan komt het allemaal best goed in het bos.
On-topic: [afbeelding].
quote:Een bericht van één woord schrijven en dan toch nog een taalfout maken. Hoe dom kun je zijn?
Op maandag 9 juni 2003 03:55 schreef gelly het volgende:
Plaatje ?
* Bazyx weet in 64 delen eindelijk z'n eerste plaatje.
[Dit bericht is gewijzigd door Bazyx op 09-06-2003 04:03]
quote:Dat is retorisch.
Op maandag 9 juni 2003 04:01 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:Een bericht van één woord schrijven en dan toch nog een taalfout maken. Hoe dom kun je zijn?
Vooruit. Een eitje:
En het is geen dikke derrick.
quote:
Op maandag 9 juni 2003 04:02 schreef Bazyx het volgende:
Jim.* Bazyx weet in 64 delen eindelijk z'n eerste plaatje.
quote:Nee.
Op maandag 9 juni 2003 04:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Is het een Amerikaanse politicus, Dennis?
En een hint staat een paar posts eerder. U moet weten dat ik graag associatief te werk ga.
quote:Nederlander.
Op maandag 9 juni 2003 13:11 schreef SportsIllustrated het volgende:
Faulkner?
En dood.
quote:Een enorme joekel van een hint staat een aantal posts eerder
Op maandag 9 juni 2003 13:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Een dode Nederlandse schrijver.
Anton Coolen?
Daar kan ik niets mee. Is hij toevallig op verdachte wijze om het leven gekomen?
Of is het A. Deb Doolaard?
quote:Nee, mijn post daarvoor. En nu geef ik 'm weg
Op maandag 9 juni 2003 13:20 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ik neem aan dat u doelt op ''het is geen dikke Derrick?''Daar kan ik niets mee. Is hij toevallig op verdachte wijze om het leven gekomen?
Of is het A. Deb Doolaard?
Misschien komt het doordat ik de hermetische poezie al een aantal jaren veronachtzaamd heb, maar ik begrijp er werkelijk niets van.
quote:Correct, da's de hint.
Op maandag 9 juni 2003 13:24 schreef SportsIllustrated het volgende:
Uw daaraan voorafgaande bericht luidt: ''Bolke de Beer. Plaatje''.Misschien komt het doordat ik de hermetische poezie al een aantal jaren veronachtzaamd heb, maar ik begrijp er werkelijk niets van.
quote:Uiteraard
Op maandag 9 juni 2003 13:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
A. Hildebrand, dus. Schrijver van B. de Beer
quote:Faas Wikes.
Op maandag 9 juni 2003 13:27 schreef SportsIllustrated het volgende:
Aha. Ik vermoedde niet dat dat sympathieke beest al zo oud was.
quote:Overleden bij gebrek aan belangstelling, denk ik
Op maandag 9 juni 2003 13:33 schreef yvonne het volgende:
Trouwens, waar is het dummy topic gebeleven?
Dit is een sportman; en hoewel je het niet aan zijn voornaam af kunt lezen, is hij all-American.
quote:Whahaha, ik keek niet echt goed
Op maandag 9 juni 2003 13:34 schreef SportsIllustrated het volgende:
Faas Wilkes bezondigde zich nooit aan hands.Dit is een sportman; en hoewel je het niet aan zijn voornaam af kunt lezen, is hij all-American.
quote:Jammer
Op maandag 9 juni 2003 13:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Overleden bij gebrek aan belangstelling, denk ik
quote:Open weer eens een deeltje.. Wie weet
Op maandag 9 juni 2003 13:36 schreef yvonne het volgende:[..]
Jammer
Dat kon ik nog bijhouden
Sports, zou je je prachtige cursusdeel over de alerte Romein nog eens kunnen plaatsen? Volgens mij hadden we die nog niet geraden.
Antropologie voor beginners 5c: de Romein
te weten: de alerte Romein
De Romeinen zijn een subcategorie van de blanken (zie Antropologie voor beginners 5: de blanke), en worden met enige regelmaat over het voetlicht gebracht door de R-j-P'ers. Dit is niet onterecht, daar zij niet onopgemerkt zijn gebleven.
Romeinen zijn doorgaans te herkennen aan hun frisse kaken en korte haar, maar altijd aan hun martiale blik, die bij enkele caesaren en imperators door krankzinnigheid vertroebeld wordt. Afhankelijk van de grootte van het te raden plaatje, kan men doorgaans ook wel een stuk van hun toga zien. De werkelijk geoefenden kunnen aan de hand van de breedte van de daarop aangebrachte strepen bepalen, tot welke klasse de Romein behoorde.
De Romeinen waren niet alleen rare jongens, maar ook buitengewoon agressieve jongens, en taai bovendien. En hoewel ze en masse andermans uitvindingen importeerden, waren ze allerminst dom. Zodoende wisten ze wel eens te winnen van boomlange Teutonen. De meeste in R-j-P voorkomende Romeinen hebben hun roem dan ook te danken aan hun militaire bekwaamheden, of toch op zijn minst aan hun bekwaamheid in het aansporen van hen die over grotere militaire gaven beschikten. Tevens hadden ze een taal waarin men het bovenstaande in veel minder woorden zou kunnen zeggen. Hoewel dit niet bijdraagt tot de juistheid van de gissingen, mag ik het niet onvermeld laten.
Bij de overkoepelende VVV van het land waarin u zich heden bevindt, is vast wel iemand die u uit kan leggen hoe u het snelste bij de dichtsbijzijnde Romeinse ruines kunt komen.
Tegenwoordig houden de Romeinen zich onledig met voetballen en het daarbij horende zwaardgekletter, alsmede met het uitgeven van het geld dat in andere delen van Italie verdiend wordt, en het innen van het geld dat door nijvere toeristen een jaar lang gespaard is.
Voorbeeldopgave:
Wie is deze Romein, die wel wat aan de raadgevers van de huidige president der Verenigde Staten doet denken?
Overigens heb ik mij verbaasd over de hoeveelheid bagger die mijn waarde R-J-P vrienden in een weekend kunnen produceren .
[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 09-06-2003 22:04]
quote:Een schrijver en redenaar. En ook nog politicus, uiteraard.
Op maandag 9 juni 2003 21:55 schreef du_ke het volgende:
Heer Sports, Is deze dode romein een schrijver/ historicus of een gevreesd veldheer?Overigens heb ik mij verbaasd over de hoeveelheid bagger die mijn waarde R-J-P vrienden in een weekend kunnen produceren
.
quote:Door de hele tijd over 1 kwestie te blijven door-emmeren?
Op maandag 9 juni 2003 22:53 schreef SportsIllustrated het volgende:
Oude Republiek, ouder dan Cicero.
Beroemd omdat hij een tijdlang erg monotoon was.
quote:Inderdaad. Maar wel in beknopte vorm.
Op maandag 9 juni 2003 22:55 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Door de hele tijd over 1 kwestie te blijven door-emmeren?
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:02 schreef Henk_Glimlach het volgende:Wie wil mag een plaatje posten.
Doe eens een hint? Leeft het mannetje bijvoorbeeld nog? Speelde het mannetje misschien bas?
quote:En een zeer duidelijke filosofische inslag.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:19 schreef Mugger het volgende:
Reislustig mannetje.
Was meneer soms Oostenrijker of hebben bepaalde subtiele indrukken mij op het verkeerde spoor geplaatst en is dit toch wel een Fransman?
Is het mannetje een schrijver?
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 00:59 schreef plunk het volgende:
Is het misschien Arthur Rimbaud?
quote:Niet goed.
Op dinsdag 10 juni 2003 01:30 schreef Mugger het volgende:
Blixa Bargeld. Duh.
quote:Inderdaad!
Op dinsdag 10 juni 2003 01:41 schreef Mugger het volgende:
Is het een jonge Johnny Cash?
Zou Bargeld zo aan z'n naam zijn gekomen?.
Aangezien beer er over het algemeen kilometers naast zit, gok ik er maar op dat het een Amerikaanse schrijver is. . Klopt dat?
Zal ik dan maar?
Een duo dit keer:
[
quote:Romea en Julio derhalve
Duo's hebben alleen dramatische waarde indien hun relatie gekenmerkt wordt door een onmogelijkheid. Hiervan is bijvoorbeeld sprake indien twee mensen niet met en niet zonder elkaar kunnen leven. Daarnaast kennen wij het klassieke geval van de onmogelijke liefde: zij willen elkaar, maar kunnen elkaar niet krijgen, bijvoorbeeld omdat zij uit elkander vijandige families komen of omdat het standsverschil te groot is.
quote:Nee, nee (leuke gok, dat wel), het afgebeelde duo is geenszins ontsproten aan het brein van een schrijver, maar was "echt", zelfs een van de beroemdste liefdeskoppels uit de geschiedenis. Overigens, en daar ligt een overeenkomst met Romeo en Julia, werd ook hun liefde niet door de buitenwacht geaccepteerd (met vooral fnuikende gevolgen voor de afgebeelde heer).
Op dinsdag 10 juni 2003 14:05 schreef Parabola het volgende:
Romea en Julio derhalve
quote:Verfilmd, wellicht, heer pyl?
Op dinsdag 10 juni 2003 14:14 schreef pyl het volgende:[..]
Nee, nee (leuke gok, dat wel), het afgebeelde duo is geenszins ontsproten aan het brein van een schrijver, maar was "echt", zelfs een van de beroemdste liefdeskoppels uit de geschiedenis. Overigens, en daar ligt een overeenkomst met Romeo en Julia, werd ook hun liefde niet door de buitenwacht geaccepteerd (met vooral fnuikende gevolgen voor de afgebeelde heer).
quote:Heb het even voor u nagezocht, heer Parabola, en: jazeker, meerdere keren zelfs.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:15 schreef Parabola het volgende:
Verfilmd, wellicht, heer pyl?
quote:Dan houd ik het voorlopig op een paar Britse tortelduiven
Op dinsdag 10 juni 2003 14:23 schreef pyl het volgende:[..]
Heb het even voor u nagezocht, heer Parabola, en: jazeker, meerdere keren zelfs.
quote:Brits? Neen. Adel? Beiden, natuurlijk. Zij van een ander? Neen. Overigens: de derde afgebeelde figuur was 'haar' oom.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:26 schreef Parabola het volgende:
Dan houd ik het voorlopig op een paar Britse tortelduiven: zij van adel, hij wellicht ook, maar lager? Zij bovendien toebehorend aan een anderman?
quote:Correct.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:36 schreef du_ke het volgende:
Waren deze heer en dame dan toevallig van Franse komaf?
quote:Ja, je zit er zo'n 700 jaar naast!!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:52 schreef Parabola het volgende:
of slaat mijn tele-tijdmachine nu geheel op hol?
Het schilderij dateert echter, en in zoverre is je gevoel juist, uit het begin van de negentiende eeuw.
quote:De onvermijdelijke Pruis, ik had het kunnen weten
Op dinsdag 10 juni 2003 15:13 schreef SportsIllustrated het volgende:
Nee, het was wel een ontdekkingsreiziger, maar dan één die Duitsland nooit uit is geweest.
Ondermeer bekend vanwege zijn werken over het Midden-Oosten.
Meneer creëerde 'werken', naar ik begrijp. Was meneer schrijver van non-fictie, allicht? Eventueel zelfs wetenschapper?
quote:details, een Pruis is een Pruis
Op dinsdag 10 juni 2003 15:37 schreef SportsIllustrated het volgende:
Geen Pruis, maar een Thuringer.
quote:Natuurlijk! dat ik het kleinood niet direct herkende
Meneer was kunstenaar. Hij zit op een organistenbankje.
Enneeh, speelt heer organist nog wel eens een stukje in het Ondermaanse? Of geeft hij concerten voor de schepper zelve?
quote:Dat kan niet fout zijn.
Op dinsdag 10 juni 2003 21:22 schreef ghettoman het volgende:
Bach natuurlij.
quote:Correct! Een beeld van de jonge J.S. Bach.
Op dinsdag 10 juni 2003 21:53 schreef OllieA het volgende:[..]
Dat kan niet fout zijn.
Het standbeeld staat in Arnstadt.
quote:Als je nou, zoals een gezonde knul betaamt, regelmatig bier ging drinken bij onze Nachbarn, dan had je dat geweten.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:28 schreef beeer het volgende:
Hoe kon ik nou weten dat dát Arnstadt was, dat Bach uberhaupt iets met Arnstadt te maken heeft gehad én dat Bach ooit jong is geweest?
quote:Ik weet niet. Hoe kon ik nou weten dat jij blijkbaar zoveel Duitse organisten kent, dat het je moeilijk valt om er een te kiezen?
Op dinsdag 10 juni 2003 23:28 schreef beeer het volgende:
Hoe kon ik nou weten dat dát Arnstadt was, dat Bach uberhaupt iets met Arnstadt te maken heeft gehad én dat Bach ooit jong is geweest?
quote:Ik wacht nog altijd op een plaatje van Konrad Paumann.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:36 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik weet niet. Hoe kon ik nou weten dat jij blijkbaar zoveel Duitse organisten kent, dat het je moeilijk valt om er een te kiezen?
quote:Heeft hij een standbeeld met erectie? Zoja, dan plaats ik het direct.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:38 schreef beeer het volgende:[..]
Ik wacht nog altijd op een plaatje van Konrad Paumann.
We zoeken een meneer met baard.
quote:Beide en geen van beide: meneer is zowel in Spanje als in het huidige Midden-Oosten geweest, maar kwam uit geen van beide.
Op woensdag 11 juni 2003 09:11 schreef pyl het volgende:
Maar wel in Spanje? Of toch ergens in wat we tegenwoordig het Midden-Oosten noemen?
quote:Helaas. Landtechnisch komt u al dichterbij, maar u bent er nog niet, heer pyl
Op woensdag 11 juni 2003 09:22 schreef pyl het volgende:
Ibn Khaldun?
ten overvloede: meneer schreef non-fictie
Ibn Battuta started on his travels when he was 20 years old in 1325. His main reason to travel was to go on a Hajj, or a Pilgrimage to Mecca, as all good Muslims want to do. But his traveling went on for about 29 years and he covered about 75,000 miles visiting the equivalent of 44 modern countries which were then mostly under the governments of Muslim leaders of the World of Islam, or "Dar al-Islam".
Near the end of Ibn Battuta's own life, the Sultan of Morocco insisted that Ibn Battuta dictate the story of his travels to a scholar and today we can read translations of that story called "Rihla - My Travels". Much of it is fascinating, but some of it seems to be made up and even is inaccurate about places we know about. However, it is a valuable and interesting record of places which add to our understanding of the Middle Ages.
Congratu's, heer pyl.
En een plaatje, als het u belieft, dat is.
Zij moet wel intelligent zijn, dus wetenschapper! Ornitholoog?
quote:Is het schaakbord waar deze dame achter zit puur voor de sier of beschikt zij wle degelijk over onvermoede intelectuele kwaliteiten?
Op woensdag 11 juni 2003 10:13 schreef pyl het volgende:
Okay, dan mag ik weer, geloof ik. Dit keer een wel zeer modern plaatje:
Volgens mij past dit plaatje haast beter in B&H.
quote:Is inderdaad op het randje, heer Duke. Maar aangezien zij wel degelijk over grote kwaliteiten beschikt, die haar uiterlijk nog verre overstijgen, meende ik haar hier toch te kunnen plaatsen. En neen, dat schaakbord staat er echt niet voor de sier.
Op woensdag 11 juni 2003 10:16 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij past dit plaatje haast beter in B&H.
quote:Alexandra Kosteniuk had ik ook net gevonden. De enige die qua leeftijd zou kunnen. (edit: Irina Krush en Xie Jun kunnen qua leeftijd ook, maar zijn minder B&H-fähig)
Op woensdag 11 juni 2003 10:25 schreef du_ke het volgende:
Er is slechts 1 bekende schaakster Judith Polgar, echter deze ziet er bij lange na niet zo goed uit als de dame op de fote.
Na enig zoeken vond ik ook de naam Alexandra Kosteniuk. Ze heeft wat korter haar maar het zou misschien kunnen.
Nog twee foto's, puur voor het oog:
quote:Of haar achterhoofdje eveneens fraai is, kan ik uit geen van de foto's opmaken. Dat neem ik dus maar van u aan, heer pyl.
Op woensdag 11 juni 2003 10:31 schreef pyl het volgende:
Alexandra Kosteniuk, zeer goed, heren. Vice-wereldkampioen schaak bij de vrouwen, dus allesbehalve op haar fraaie achterhoofdje gevallen....Nog twee foto's, puur voor het oog:
Pla_atje
-edit- Doe die van Gellius maar deze is toch meer voor de dummies.
[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 11-06-2003 10:43]
quote:Waratje niet!
Op woensdag 11 juni 2003 10:44 schreef du_ke het volgende:
Heer gellius is deze 19e eeuwer een amerikaan?
Hint: Bolke de Beer.
quote:
Op maandag 9 juni 2003 13:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
A. Hildebrand, dus. Schrijver van B. de Beer
Lord Byron?
quote:Kijk eens wie er uit het onaanzienlijke deel der stad is aan komen waaien! Getweeën nog wel. Hildebrand is inderdaad het juiste antwoord. Wanneer mogen we de deelcursus antropologie over negentiende eeuwse nederlanders tegemoet zien, heren Grieken?
Op woensdag 11 juni 2003 13:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor Gellius spreken (mijn bariton zult u niet snel verwarren met zijn piepstemmetje), maar ik kan me niet voorstellen dat hij dit fout zou rekenen.
...is het fatje overigens niet Poesjkin? Zal wel weer te gemakkelijk gedacht zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 11-06-2003 13:32]
quote:Nope, een Pruis.
Op woensdag 11 juni 2003 13:31 schreef SportsIllustrated het volgende:
Oei, een fat. Het zou een Schot kunnen zijn, maar ook een Rus. Meneer was in ieder geval van adel, en niet bang voor een oorlog.Lord Byron?
quote:Ik schaam mij diep.
Op woensdag 11 juni 2003 13:32 schreef pyl het volgende:[..]
Nope, een Pruis.
quote:Gekend ongetwijfeld, maar hij werd al in 1830 van zijn troon gestoten.
Op woensdag 11 juni 2003 13:35 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik schaam mij diep.
Was meneer tegen Bismarck gekant, of heeft hij deze niet gekend?
Is in twee zeer uiteenlopende werelden bekend: als verliezer van een van de beroemdste schaakpartijen uit de geschiedenis en in het Engelse recht (dat laatste heeft zelfs implicaties voor publicaties op het internet).
quote:Neen, het betrof een partij die hij in consultatie met een ander adelijk heerschap met zwart speelde tegen de geniale Amerikaan Paul Morphy, en wel in de Parijse Opera in 1858.
Op woensdag 11 juni 2003 23:38 schreef beeer het volgende:
Was dat soms een schaakpartij tegen een 'machine'?
Voor de googlers nu wel een intikkertje.
quote:Neen, die andere.
Op donderdag 12 juni 2003 09:42 schreef du_ke het volgende:
Was het Count Isouard?
Ik kan even geen plaatje plaatsen omdat de computer waar ik nu achter zit wel erg brak is .
Right behind Kieseritzky, the Duke of Brunswick (Karl II, Herzog von Braunschweig, 1804-1873) is the Immortal Loser in Chess. In consultation with Count Isouard, he lost what is sometimes called the most famous game ever played; the "Opera Game" in the Paris Opera House in 1858, against Morphy.
As I discovered thanks to Aidan McGee, our own chess-Duke is also immortal, in this case as a winner, in British and Commonwealth law. The ancient case (from 1849) Duke of Brunswick vs. Harmer was successfully cited in a few recent libel cases, and might even threaten the freedom of speech and information on the Internet.
In 1849, when he lived in London, the Duke sent his manservant out for a back issue from 1832 of a small paper, the Weekly Dispatch, with a defamatory article about him. The servant obtained two copies, one from the offices of the Weekly Dispatch itself, and one from the British Museum. When the Duke used these to sue the paper, it argued that the one-year limitation period had expired, but the Court ruled that the servant's purchases constituted two fresh publications of the article. Even if seventeen years had passed since the original publication, the Duke could sue. He was awarded 500 pounds, a huge sum at the time.
Duke of Brunswick vs. Harmer is still being cited by lawyers and allowed by judges in Britain and the Commonwealth, most recently in Australia in a libel case Gutnick vs. Dow Jones. In an American online magazine, Dow Jones had suggested that the Australian mining magnate Gutnick had been a customer of a convicted money-launderer. When Gutnick sued, Dow Jones wanted the case to be tried in the US, but Gutnick's lawyers successfully cited the 1849 Duke of Brunswick case rule, to hold that that the article was published again at the time and the place where it was downloaded.
In other words, the Duke is a threat to online archives - to any online publication. If a new one-year limitation period starts with every download, especially archives might feel the risk of libel claims from countries where the Duke-ruling applies, is too great.
The Duke had a difficult life. After the early deaths of both of his parents, he ascended to the Braunschweig throne in 1826, at 22. His 'awkward style of reigning and his neo-absolutist regime' led to a revolution and his deposition in 1830. He fled to Londen and lived the rest of his life in exile, always vainly trying to regain the throne - that Weekly Dispatch article in 1832 must have had something to do with that.
Karl's younger brother Wilhelm was put in his place and in 1831 Karl II was declared 'unfit to rule' by the united German nations, a verdict that was never lifted. When the unmarried Karl died in 1873 in Geneva (where he was known as the Diamond Duke), he left his large fortune to this city. There is a statue of him in front of Hotel Beaurivage.
quote:Je komt al aardig in de buurt, maar 'Pruis' is natuurlijk een anachronisme (bovendien was hij heerser over een ander land dan het latere Pruisen).
Op donderdag 12 juni 2003 10:09 schreef du_ke het volgende:
Een koning ergens aan het begin van de middeleeuwen (een woeste pruis?)
quote:Hij heeft wel iets weg van Karel De Grote maar die had een kleinere baard. Was meneer toevallig Frankisch?
Op donderdag 12 juni 2003 10:13 schreef pyl het volgende:[..]
Je komt al aardig in de buurt, maar 'Pruis' is natuurlijk een anachronisme (bovendien was hij heerser over een ander land dan het latere Pruisen).
[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 12-06-2003 10:21]
quote:Het was toch niet zo'n barbaarse Fries?
Op donderdag 12 juni 2003 10:17 schreef pyl het volgende:
En je komt nog dichter in de buurt, zij het dat ook 'Frankisch' een anachronisme is.
quote:Sorry, heer Du-ke, ik haalde twee zaken door elkaar; hij was wel Frankisch, alleen niet uit hetzelfde 'huis' als Karel de Grote.
Op donderdag 12 juni 2003 10:19 schreef du_ke het volgende:[..]
Het was toch niet zo'n barbaarse Fries?
quote:Inderdaad, 'gewoon' Clovis. (Ik dacht, laat ik eens een 'gemakkelijk' plaatje plaatsen na mijn vorige van de Hertog von Braunschweig, die maar niet geraden werd. Komt het overigens vaker voor, dat plaatjes te moeilijk zijn om te worden geraden, en wat gebeurt er dan? Wordt dat bijvoorbeeld als 'onsportief' van de plaatjeszetter beschouwd?)
Op donderdag 12 juni 2003 10:41 schreef NoSigar het volgende:
Gewoon Clovis misschien?
Affijn, Plaatje heer Geensigaar!
quote:Met hints komen we er altijd tot nu toe, zelfs al gaat het om de Russische geestelijke Ivan Gagarin.
Op donderdag 12 juni 2003 10:49 schreef pyl het volgende:[..]
Komt het overigens vaker voor, dat plaatjes te moeilijk zijn om te worden geraden, en wat gebeurt er dan? Wordt dat bijvoorbeeld als 'onsportief' van de plaatjeszetter beschouwd?)Affijn, Plaatje heer Geensigaar!
Ik pas trouwens even
Deze man is waarschijnlijk iets te simpel. Maar we proberen het gewoon
quote:Ik vermoedde eigenlijk al dat deze meer geschikt was voor de dummies. Ik ga opzoek naar een alternatief.
Op donderdag 12 juni 2003 11:21 schreef pyl het volgende:
King George V
De hint zit in de (spot)prent.
quote:Zeer goed, heer du-ke. Ga zo door.
Op donderdag 12 juni 2003 11:28 schreef du_ke het volgende:
Mevrouw was femiste en vastbesloten als eerste lid te worden van een typsiche herenclub?
quote:Je bent gek. Das geen dummie.
Op donderdag 12 juni 2003 11:23 schreef du_ke het volgende:
Ik vermoedde eigenlijk al dat deze meer geschikt was voor de dummies. Ik ga opzoek naar een alternatief.
quote:Dolle Mina
Op donderdag 12 juni 2003 11:28 schreef du_ke het volgende:
Mevrouw was femiste en vastbesloten als eerste lid te worden van een typsiche herenclub?
quote:Neen, heer Sports, Aletta is het niet.
Op donderdag 12 juni 2003 11:32 schreef SportsIllustrated het volgende:
Aletta Jacobs.
quote:Tja maar hij was veel te makkelijk voor de gewone en met een paar hints was het bij de dummies ook wel gelukt.
Op donderdag 12 juni 2003 11:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Je bent gek. Das geen dummie.
En deze dame heer pyl wasafkomstig uit Nederland?
of was ze toevallig Britse?
quote:En Wilhelmina Drucker is het evenmin.
Op donderdag 12 juni 2003 11:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Dolle Mina
quote:wis en waarachtig
Op donderdag 12 juni 2003 11:39 schreef du_ke het volgende:En deze dame heer pyl wasafkomstig uit Nederland?
quote:Neen, uit Nederland, heer Sports. De eerste opmerking van heer Du-ke kan tamelijk letterlijk worden genomen.
Op donderdag 12 juni 2003 11:42 schreef SportsIllustrated het volgende:
Maria Montessori?
quote:Helaas niet, nee. Toch bent u in zeker opzicht op het goede spoor.
Op donderdag 12 juni 2003 11:44 schreef DennisMoore het volgende:
Etta Palm d'Aelders
quote:Ik kon maar niet op de gewone naam van dat mens komen.
Op donderdag 12 juni 2003 11:41 schreef pyl het volgende:En Wilhelmina Drucker is het evenmin.
quote:Neen
Op donderdag 12 juni 2003 12:01 schreef ChrisJX het volgende:
Nynke van Hichtum?Of was die niet feminitisch?
quote:Begrijpelijk (je zit dan ook op het goede spoor), maar ga nog eens terug naar Du-kes eerste opmerking.
Op donderdag 12 juni 2003 12:15 schreef ChrisJX het volgende:
Ik denk, ik ga ff wat feministen af
quote:Wat moet ik daar nou mee? Ik ken geen herenclubs.
Op donderdag 12 juni 2003 12:24 schreef pyl het volgende:Begrijpelijk (je zit dan ook op het goede spoor), maar ga nog eens terug naar Du-kes eerste opmerking.
quote:Zodra een dame toetreedt tot een herenclub is de herenclub geen herenclub meer.
Op donderdag 12 juni 2003 12:30 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Wat moet ik daar nou mee? Ik ken geen herenclubs.
quote:Joh...
Op donderdag 12 juni 2003 12:36 schreef pyl het volgende:Zodra een dame toetreedt tot een herenclub is de herenclub geen herenclub meer.
quote:Right on! Suze Groeneweg, het eerste vrouwelijke Tweede Kamerlid (SDAP, 1918-1937).
Op donderdag 12 juni 2003 14:46 schreef Gellius het volgende:
Is het Suze Groeneweg, perchance?
quote:Weer wat geleerd
Op donderdag 12 juni 2003 14:56 schreef pyl het volgende:Right on! Suze Groeneweg, het eerste vrouwelijke Tweede Kamerlid (SDAP, 1918-1937).
Ik heb nog wel een leuk plaatje, maar die moet ik ff uploaden, mag ik
Ik weet nl. niet of ik em wel in dommie kan plaatsen, aangezien ik op het hele internet geen foto van die gozer kon vinden...
quote:Idd niet.
Op donderdag 12 juni 2003 15:14 schreef pyl het volgende:
Doet me denken aan Koos Vorrink, maar ik heb een bang vermoeden dat hij het niet is.
Anderzijds wil ik graag een hint.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 20:23 schreef Sidekick het volgende:Het lijkt me een politici
Lijkt me eerder een stoffige Nederlander. .
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 20:27 schreef DennisMoore het volgende:[..]
.
quote:Ik denk aan de ontdekker van het periodiek systeem...
Op donderdag 12 juni 2003 20:26 schreef ChrisJX het volgende:
Geen politicus.De hint:
"Elementen der Natuur"En nou ga ik sporten
ff zoeken.
en sport ze.
quote:Ontdekker?
Op donderdag 12 juni 2003 20:39 schreef Sidekick het volgende:Ik denk aan de ontdekker van het periodiek systeem...
Nee, niet Niels Bohr.
quote:Ik dacht eerder aan Mendeljeev. Alleen vanwege de hint natuurlijk.
Op donderdag 12 juni 2003 20:43 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ontdekker?
.
Nee, niet Niels Bohr.
Als jij het antwoord weet, waarom zeg je het niet?
quote:I don't
Op donderdag 12 juni 2003 20:52 schreef Sidekick het volgende:Als jij het antwoord weet, waarom zeg je het niet?
Meneer is een schrijver en de aanwijzing had betrekking op 1 van zijn vele boeken. Vanzelfsprekend was dit niet de titel
quote:Weet je het? Dan mag je het zeggen.
Op donderdag 12 juni 2003 23:01 schreef OllieA het volgende:
Hij heeft de blijde uitstraling van iemand die diep-christelijke romans schreef.
Of vergis ik me nu deerlijk?
quote:Romans, Christelijk tintje, was journalist. Is dood.
Op donderdag 12 juni 2003 23:02 schreef NoSigar het volgende:
Vertel eens iets meer over de man ajb? Welke stroming, beroemd? groot oeuvre?
Ander hintje iig dan een schrijver die romans schreef en van wie er geen foto op het internet staat
quote:Nee.
Op donderdag 12 juni 2003 23:08 schreef NoSigar het volgende:
Anton Coolen ?
Volgens mij ben ik de enige die em kent
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 12-06-2003 23:12]
quote:Neuh. Is al een keer een plaatje van geweest.
Op donderdag 12 juni 2003 23:10 schreef NoSigar het volgende:
Herman de Man ?
Goed... meneer schreef veel over het leven op water in alle mogelijke vormen. Over marinelui in WO2, mensen op baggerboten, reddingsboten, Michiel de Ruyter, jongens die van scheepsmaat tot kapitein worden, de machinekamermensen enz.
quote:K. Norel!
Op donderdag 12 juni 2003 23:13 schreef ChrisJX het volgende:Neuh. Is al een keer een plaatje van geweest.
Goed... meneer schreef veel over het leven op water in alle mogelijke vormen. Over marinelui in WO2, mensen op baggerboten, reddingsboten, Michiel de Ruyter, jongens die van scheepsmaat tot kapitein worden, de machinekamermensen enz.
Heb ik ook héél wat van verslonden!
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 12-06-2003 23:24]
quote:Jouw gok niet dus, om verwarring te voorkomen. Wél K. Norel
Op donderdag 12 juni 2003 23:25 schreef NoSigar het volgende:
Nee dus
Eitje:
quote:Asimov ?
Op donderdag 12 juni 2003 23:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Jouw gok niet dus, om verwarring te voorkomen. Wél K. Norel
.
Eitje:
Toen heeft Ollie A het me ingefluisterd. God bless him!
quote:Dat lijkt me het juiste antwoord!
Op donderdag 12 juni 2003 23:46 schreef NoSigar het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk A.C. Clark maar kon er niet opkomen.Toen heeft Ollie A het me ingefluisterd. God bless him!
quote:Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Op donderdag 12 juni 2003 23:47 schreef Indochine het volgende:[..]
Dat lijkt me het juiste antwoord!
quote:Ik niet, maar ik verheug me enorm op RJP 65. Dat belooft een klassieker te worden.
Op donderdag 12 juni 2003 23:51 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Heel goed heren! Wie heeft er een plaatje?
quote:Dit vat ik op als understatement.
Op donderdag 12 juni 2003 23:52 schreef Indochine het volgende:[..]
Ik niet, maar ik verheug me enorm op RJP 65. Dat belooft een klassieker te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |