Heb vanavond naar Leeds - Anderlecht gekeken omdat ik Leeds fan ben en ook al was en is Leeds hopeloos uit vorm (en hebben ze veel blessureleed), toch wonnen ze, simpelweg door 200% inzet en door er gedurende 90 minuten in te blijven vliegen.
Daardoor misschien geen kwalitatief hoogwaardige wedstrijd, maar het resultaat was uiteraard belangrijker. Vond alledrie de goals overigens mooi. De Anderlecht goal was een mooie snel opgezette aanval met een goed 1 tweetje waarna een lichaamsschijnbeweging Martyn de verkeerde hoek instuurde.
Anderlecht vergat daarna eigenlijk rustig te blijven, liet zich te veel meeslepen door Leeds en gaf een onnodige vrije trap weg waaruit Harte de 1-1 maakte. Een harde knal om de muur heen met ene listige stuit vlak voor de goalie die de bal dankzij de muur en een Leedsspeler die de baan van het schot kruiste, veel te laat zag om nog goed in te kunnen grijpen.
De 2-1 kwam er uiteindelijk na een verdedigingsfout (Verdediger ging op de bal staan) waardoor de bal bleef liggen voor Viduka. Wat ik toen zo mooi zichtbaar vond: Men rekende gewoon op de fout van de verdediger. Bowyer was al gestart aan de zijkant, gaf al aan de bal te willen hebben, en Viduka, die de situatie al juist ha dingeschat hoefde geen seconde na te denken om Bowyer inderdaad de bal te geven die vervolgens scoorde. De Anderlecht defensie was gewoon te laat door het snelle inzicht en de directe pass.
Van de andere wedstrijden heb ik alleen samenvattingen gezien, waarbij het wel erg sneu was voor de goalie van Real dat ie bij de 2-2 die enorme blunde rmaakte. Gelukkig zette de scheids dat voor hem recht door Real vlak voor tijd een cadeautje te geven in de vorm van een strafschop.
Enfin, Real vrijwel zeker door, Lazio vrijwel zeker eruit (Of ze moeten nu alles gaan winnen) en Anderlecht - Leeds wordt volgende week voor beide clubs cruciaal. Anderlecht moet winnen, Leeds zal met een gelijk spel tevreden zijn.
In de andere poule won Arsenal gelukkig, dat houdt de spanning erin en bracht de Gunners meteen op de 2e plek in de poule. Bayern gaat daar normaal gesproken door en ik hoop dat Arsenal ook doorgaat.
Morgen (vandaag) Strum Graz - Panathinaikos (en beide ploegen hebben alleen wat aan een zege), Valencia - Man Utd (weer een futloze wedstrijd die in een gelijkspel eindigt net als vorig jaar omdat dat beide ploegen op de bovenste 2 plekken in de poule houdt?) en in de andere poule is het Galatasaray - Deportivo en Milan - PSG waar PSG al vrijwel kansloos is, tenzij het weet te winnen in San Siro.
je hebt gisteren een geweldige wedstrijd gemist digger, real speelde groots en een prachtig eerste doelpunt van lazio
die figo, pfff, je ziet de tegenstanders respect hebben voor deze geweldenaar
ben trouwens erg benieuwd naar ac milan
PSG kan ut vrijwel zeker shaken nu, of er moeten wonderen gebeuren en ik ben benieuwd of Deportivo thuis Galatasaray opzij kan zetten.
De gelijkmaker was voor Valencia overigens van levensbelang, anders had de wedstrijd tegen Sturm Graz in Oostenrijk ze bij een nederlaag fataal geweest. Nu zal het nog erg spannend worden.
Deportive behaalde een zeer belangrijke 2-0 overwinning op Galatasary, wat Deportivo bij het gelijk eindigen in punten met de Turken boven de Turken zou plaatsen. Milan zwijnde helaas in Parijs met een lucky gelijkmaker in de slotminuut, maar in die poule wordt het ook nog erg spannend tussen de bovenste 3 ploegen, van alles is nog mogelijk.
Bayern speelt momenteel daar tegen Spartak op een modderveld bij een temperatuur van -20 graden celcius
brrrrrr
Leeds dik gewonnen! 1e thuisnederlaag van Anderlecht sinds april 2000, beker, competitie en CL meegerekend.
En wat dus P$V, Lazio, Dynamo Kiev en Man Utd niet lukte, lukte Leeds met gemak, 1-4. Dik en dik verdiend. En dat terwijl de Belgische media zo druk bezig geweest waren om te zeggen dat Leeds een slechte ploeg was. Heerlijke tik op de neus.
Heerlijk ook om die Leeds fans tegen die muisstille Anderlecht fans te horen zingen 'Shall we sing a song for you, shall we sing a, shall we sing a, shall we sing a song for you, we, the Leeds Service Crew." (De fanatieke aanhang van Leeds heet 'Service Crew')
En door de 2-2 van Real Madrid in Rome is de poule al volledig beslist. Real en Leeds gaan door naar de kwartfinale. Bijzonder knap van Leeds vind ik, eerst een poule met Milan en Barcelona overleven, en nu gewoon een poule met Real Madrid en Lazio overleven.
In de andere poule is het wel spannend, Bayern is al zo goed als geplaatst, alleen theoretisch kunnen ze nog de kwartfinale missen eigenlijk. Maar Arsenal krijgt het nog zwaar. Ze moeten eigenlijk over 2 weken thuis winnen van Spartak en ondertussen hopen dat Bayern in Lyon minimaal een punt pakt want om het op de laatste wedstrijd aan te laten komen, in Munchen, is wel erg risicovol. Arsenal heeft het nog steeds in eigen hand, maar die 1-1 in de laatste minuut was wel erg zuur (ofschoon het een flinke dekkingsfout was).
Maar ik ben iig heel erg blij dat Leeds de laatste 8 gehaald heeft.
Heb zelf Arsenal zitten kijken en ik heb die wedstrjd met een hoop verbazing zitten bekijken. Verdedigend zag het er goed uit, aanvallend hebben ze veel vermogen maar wat ik werkelijk onbegrijpelijk vond was het gebrek aan aansluiting vanaf het Middenveld. Bergkamp en henry met afgewisseld Lundberg of een andere middenvelder moesten het opknappen voorin met verder amper steun. En zodra Arsenal dus voorin balverlies leed was er niemand om meteen de bal terug te veroveren en druk te zetten. En ook in de aanvallen was er amper kans om de bal eens terug te leggen wegens gebrek aan aanlsuiting. Daardoor enorm veel 1 mans acties die haast gedoemd waren te mislukken en dus ook vrijwel allemaal mislukten.
Lyon dus verrassend van Bayern gewonnen, en alles blijft mogelijk. Ik hoop dat Arsenal doorgaat en liefst zie ik Lyon meegaan. Lyon weet wat het doen moet in Moskou: winnen of ze liggen eruit. Arsenal en Bayern weten derhalve niet wat ze doen moeten minimaal, maar bij een zege is Arsenal door, bij een gelijk spel iig Bayern al. Minder zou dus ook genoeg kunnen zijn voor beiden, afhankelijk van het resultaat van Lyon.
Waarvan ik genoten heb is Real - Leeds.
Heerlijke wedstrijd, veel passie, de wil om lekker en goed te voetballen, leuke pot gewoon. Liefst 7000 LUFC supporters die aanwezig waren en voor een hele gave sfeer zorgden. Jammere alleen vond ik de 1e 2 goals van Real. De 1e was een overduidelijk handsbal, die iedereen gezien had behalve het arbitrale trio. Schandalig gewoon. De 2e goal, die van Figo, vloog alleen maar de goal in doordat de bal op de 6 meter lijn op een flinke oneffenheid botste en daardoor op dusdanige wijze van richting veranderde dat Martyn kansloos was. beetje jammer.
Maar verder een heerlijke pot met 5 goals.
Vanavond hoop ik dat Milan flink op de bek gaat in Istanbul en dat Deportivo wel weet te winnen. En ik hoop verder op zeges van Man Utd en Valencia. Ben benieuwd.
Overduidelijke handsbal was dat natuurlijk, nog vele malen opzichtiger dan die van Maradonna destijds in Mexico op de WK. Raul zelf verklaarde overigens dat ie 'niet weet met welk lichaamsdeel ie de goal scoorde, maar iig niet me de hand'.
Yeah right, dan scoorde ie met z'n pinokkio neus zeker.
Wat een slap gelul zeg, als je zo flink bent met je hand met opzet te scoren, kom er dan ook voor uit.
Maar goed, de UEFA stelt een onderzoek in en er hangt hem een boete boven het hoofd.
Ook stelt de UEFA een onderzoek in naar Figo die in de wedstrijd tegen Leeds zijn 3e gele kaart kreg en derhalve geschorst is voor de nietszeggende wedstrijd tegen Anderlecht maar dus wel weer met een cleane sheet aan de kwartfinales kan beginnen. De UEFA kijkt in hoeverre het opzet was, hij de gele kaart uitlokte om dus met een cleane sheet de kwartfinales in te gaan.
Zolang ze clowns als scheidsrechters naar wedstijden blijven sturen ( o.a. Liverpool-Roma) hebben ze geen recht van spreken.
Verder weinig gezien vanavond.
Heeft Figo dat geintje met die derde gele kaart ook niet een keertje eerder bij Barca uitgehaald?
quote:onzerozke? Jezus DIGGER, lekker snel getypt?
Op 07 maart 2001 21:44 schreef DIGGER het volgende:
Las net dat de UEFA een onzerozke gata instellen naar die 1e goal van Raul gisteravond tegen Leeds.Overduidelijke handsbal was dat natuurlijk, nog vele malen opzichtiger dan die van Maradonna destijds in Mexico op de WK. Raul zelf verklaarde overigens dat ie 'niet weet met welk lichaamsdeel ie de goal scoorde, maar iig niet me de hand'.
Yeah right, dan scoorde ie met z'n pinokkio neus zeker.
Wat een slap gelul zeg, als je zo flink bent met je hand met opzet te scoren, kom er dan ook voor uit.
Maar goed, de UEFA stelt een onderzoek in en er hangt hem een boete boven het hoofd.
Ook stelt de UEFA een onderzoek in naar Figo die in de wedstrijd tegen Leeds zijn 3e gele kaart kreg en derhalve geschorst is voor de nietszeggende wedstrijd tegen Anderlecht maar dus wel weer met een cleane sheet aan de kwartfinales kan beginnen. De UEFA kijkt in hoeverre het opzet was, hij de gele kaart uitlokte om dus met een cleane sheet de kwartfinales in te gaan.
Ik vind het echt grote onzin dat ze hier onderzoek naar gaan inzetten. Doet de speler toch zelf, het is dus gewoon een hiaat in de regels van de UEFA. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat de eerdere kaarten niet worden geschrapt, ben je overal vanaf.
quote:Mogen ze ook onderzoek doen naar Pellegrino en Mendietta die de enige bij Valencia waren die een kaart van schorsing af zaten en (dus) volgens mij de enige waren die een gele kaart opliepen tegen Sturm Graz. Bij een van de spelers van Galatasaray dito. En alle drie tamelijk onbenullige opzichtige overtredingen.
Op 08 maart 2001 09:46 schreef Dylan Dog het volgende:
onzerozke? Jezus DIGGER, lekker snel getypt?Ik vind het echt grote onzin dat ze hier onderzoek naar gaan inzetten. Doet de speler toch zelf, het is dus gewoon een hiaat in de regels van de UEFA. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat de eerdere kaarten niet worden geschrapt, ben je overal vanaf.
Dat de UEFA al die onderzoeken instelt...sja beetje streberig. Maar ik vind het wel erg zwak van Raul dat ie de vermoorde onschuld speelt.
Ik heb me gisteravond rot gelachen vanwege het feit dat Milan verloor, hoop dat Deportivo ze volgende week op een gelijk spel kan houden, dan liggen alle Italianen uit de Europacup.
En natuurlijk zegt Raul niet dat hij hands maakt.. Wie dat zegt begrijpt echt niet wat er in het hoofd van topsporters omgaat..
Dentist
De meeste regels zijn opgezet 2 eeuwen geleden, toen de post nog per postduif werd bezorgd. In iedere moderne sport ( vooral in Amerika ) wordt bij twijfel een externe bron ( meestal video ) ingeschakeld.
Kom nu niet met het argument dat dit juist de charme is van het voetbal, want dat is NIET zo.
Hoeveel doelpunten worden er niet ten onrechte afgekeurd, hoeveel spelers worden op weg naar de goal wel niet teruggefloten.
Voetbal is in al die jaren veel en veel sneller geworden, maar nog steeds staan er 2 zoutpilaren met een vlaggetje te zwaaien.
Ook wat betreft de gele kaarten is het een puinhoop, loop je in het begin van de europacup tegen 2 lullige gele kaarten op, heb je de kans dat je na 16 wedstrijden een eventuele finale misloopt.
Onmiddelijke sancties moeten er komen, van Basten heeft ooit voorgesteld om net als bij het basketballen een systeem in te voeren met het begane aantal overtredeingen in 1 wedstrijd als criterium, zoiets als het systeem met de zgn P's. Zoiets moet in het voetbal toch ook mogelijk zijn.
Spelers als Figo, Owen, of Overmars worden de gehele wedstrijd met kleine overtredingen van het voetballen afgehouden, en dit wordt steeds erger. Niet de doodschop is het kwaad, maar de irritante spelonderbrekingen
veroorzaakt door al die kleine overtredingen.
voer een systeem in dat bij een bepaald aantal overtredingen op de eigen helft er een sanctie op staat, in welke vorm dan ook, of iets dergelijkt.
Het gelekaartensysteem is in elk geval achterhaald.
De wedstrijden van gisteren waren weer eens niet door te komen. Vanaf het eerste fluitsignaal lagen de spelers meer op de grond dan dat er werd gevoetbald.
Als er onmiddelijk word gestraft laten ze die overtredingen wel uit hun hoofd en zien wij weer eens een fatsoenlijke wedstrijd.
Maar de voetbalbobo's hebben wel iets anders aan hun hoofd, administrateurtje spelen bijvoorbeeld, zie van Nistelrooy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |