abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10975648
Mijn buurvrouw (heb al meerdere topics geopend over haar omdat ze niet spoort) heeft sinds enige tijd weer een hondje , beestje komt uit het asiel en heeft gewoon echt geen leven.
Bij de vorige hond heb ik al wel eens aan de deur gestaan omdat ik hoorde dat ze het beest sloeg.
Op het laatst toen de hond ook nog steeds magerder werd en er echt slecht uit zag heb ik de dierenbescherming gevraagd een inspecteur langs te sturen.
Zij gooide alles op buren ruzie en dat de hond ziek was maar de dierenarts niets vinden kon , dat was al maanden zo).
Meerdere keren met de dierenbescherming gebeld ,maar het haalde niets uit.
Het beestje heeft een spuitje gekregen.

Ondertussen dus een nieuwe hond in huis.
Maar ook dat zie ik dus helemaal verkeerd gaan.
Deze huizen zijn erg gehorig en je hoort dus zo nu en dan echt dat ze tegen dat beest tekeer gaan.
Word vaak achter het huis geschopt en tja daar vandaan kan het beestje ontsnappen.
Gebeurd dus regelmatig dat je dat beest op straat ziet en haar pissig hoort roepen.
Een paar maanden terug moest die komen , kwam na een paar keer roepen netjes voor haar staan en ze pakt hem voor bij de strot op en tilt hem zo op en geeft hem een mep.
Natuurlijk meteen wat van gezegd , maar ze luisterd niet.

Vanavond was het weer zover...
Beest liep buiten ik stond toevallig in de deur opening en ze ziet uit het raam haar hodn aan de overkant van de straat lopen.
Ze roep hem , hij komt netjes voor de deur staan en vervolgens gaat ze tegen hem schreeuwen dat ie naar binnen moet.
Beestje was echt bang , kon je zien aan zijn houding.
Ze stapt er langs zodat ze achter hem komt te staan en op het moment dat ze dat doet begint ie enorm te grommen.
Dat heb ik eerder nog niet van hem gehoord.
Ze geeft de hond letterlijk een rot schop onder zijn kontje zodat die met 4 voeten de lucht in vliegt. Ze kijkt mij pissig aan en loopt naar binnen.
En daarna hoor je haar nog wat tieren tegen dat beesie.
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet graag een trap van haar krijg , want ze heeft me toch een paar poten, een olifant is er niets bij.

Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet , uit ervaring weet ik dat de dierenbescherming niet veel onderneemt.
Door prive omstandigheden sta ik ook niet op goede voet met de eigenaresse van het asiel , die overigens ook van de dierenbescherming is.
En zie ik het nog minder zitten om weer zoveel trammelant te hebben als voor heen.
(Bestond uit nachten niet kunnen slapen , of vaak s'nachst en s'morgens wakker worden , tot uit bed gebeld getrokken worden omdat zij aan de deur stond).

Maar ik heb zo'n medelijden met het diertje....

zondag 8 juni 2003 @ 23:43:36 #2
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10975683
maar goed dat de overheid nu campagne voert over het nemen van huisdieren.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_10975801
Wat een lastig probleem voor je.
En wat klotuh voor de beesten van die buurvrouw.
Waarom nemen dit soort mensen toch beesten

Politie? Toch de dierenbescherming maar weer?

pi_10975810
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:43 schreef mixologist het volgende:
maar goed dat de overheid nu campagne voert over het nemen van huisdieren.
Maar dat is voor dit beestje al te laat.
Ze is echt zo dom dat ze zelf niet eens door heeft dat ze bv. overlast veroorzaakt.
Mijn vriend heeft na een nacht wakker gelegen te hebben haar al eens uit bed getrokken en flink op haar staan schelden , hij moest om half 7 wel weer aan het werk , leuk als je 1 uur geslapen hebt.
Daarvoor was er al meerdere keren geklaagd tegen haar , is de woningbouw er al bij geweest.
Vannacht kon ik ook niet slapen omdat ze nog een uur luid pratend in de slaapkamer zaten.
Er is zoveel al voor gevallen.
Alle acties die ondernomen worden helpen maar voor een korte periode.

Ben dan ook bang dat wanneer dat beest daar niet gewoon weg gehaald word en ze een verbod krijgt op dieren , het er niet goed uit ziet voor deze hond.
Ik verwacht dat ie vroeg of laat een keer door draait en dat ie dan iemand bijt en dan hoop ik dat het haar is en niet iemand anders.

Ik weet dus niet wat ik nou met deze situatie aan moet, ik werk zelf voor de dierenbescherming , maar op een andere afdeling dan waar ik nu zou moeten zijn.

De controleurs mogen vrij weinig , wat al een probleem is.
En daarnaast hebben ze teveel meldingen en te weinig mensen.

pi_10975817
Woon je in de stad groningen?
Zoja probeer ik deze week ff bij je te komen op me scooter..
en dan zullen we die hond ff verlossen??
ben je het hiermee eens!!!
DIT KAN GEWOON NIET!!!!!
Shake That Thing!!
  zondag 8 juni 2003 @ 23:50:21 #6
52636 M2theC
You designed yourself
pi_10975827
In America heb je daar in een aantal staten een gewapende eenheid voor....
Nederland zet in het wetboek dat het "vandalisme" is als je dieren mishandeld. Maar ik geloof dat het aangepast is....
Ik denk dat je weinig kan doen voor het beestje. Of je moet zelf ingrijpen of je zal moeten wachten totdat het gaat opvallen dat ze steeds een nieuw hondje moet.
Dierenambulancebroeders (hehe wat een woord) zijn vrijwilligers.... maar misschien kunnen ze je verder helpen....
Ik vind het heel erg zielig en zou er zelf wat aan doen...... Niet dat ik het je aanraad hoor.... Hou het in ieder geval in de gaten.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_10975885
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:49 schreef Bluezz het volgende:
Wat een lastig probleem voor je.
En wat klotuh voor de beesten van die buurvrouw.
Waarom nemen dit soort mensen toch beesten

Politie? Toch de dierenbescherming maar weer?

Politie doet er niets aan , hebben hun prioriteiten elders liggen.

Maar ik moet hier nog t/m 2005 wonen en ik moet er niet aan denken om weer in zo'n hel te leven als tot voor kort.
Het is nu enigzins rustig.
Ik heb echt tegen een inzinking aangestaan dankzij haar.
Slaap gebrek en veel andere overlast.

Ik ben dus bang dat wanneer ik weer bel , het weer zover komt als eerst en dat kan ik zeer zeker niet aan.
Helemaal niet omdat ik erg veel aan mijn hoofd heb , wat erg veel spanningen en stress met zich mee brengt.
Ik kan er nu geen andere problemen bij gebruiken.

pi_10975909
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:49 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:
Woon je in de stad groningen?
Zoja probeer ik deze week ff bij je te komen op me scooter..
en dan zullen we die hond ff verlossen??
ben je het hiermee eens!!!
DIT KAN GEWOON NIET!!!!!
Hoe wou je hem verlossen?
Ik woon niet in stad , een km. of 35 daar buiten.
pi_10975934
hey kunne we der zelf niks aan doen
want dan zal ze het weten
Shake That Thing!!
pi_10976053
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:50 schreef M2theC het volgende:
In America heb je daar in een aantal staten een gewapende eenheid voor....
Nederland zet in het wetboek dat het "vandalisme" is als je dieren mishandeld. Maar ik geloof dat het aangepast is....
Ik denk dat je weinig kan doen voor het beestje. Of je moet zelf ingrijpen of je zal moeten wachten totdat het gaat opvallen dat ze steeds een nieuw hondje moet.
Dierenambulancebroeders (hehe wat een woord) zijn vrijwilligers.... maar misschien kunnen ze je verder helpen....
Ik vind het heel erg zielig en zou er zelf wat aan doen...... Niet dat ik het je aanraad hoor.... Hou het in ieder geval in de gaten.
De ambu kan er ook niets aan doen.
Heb er zelf op gewerkt en ze mogen erg weinig , daarnaast mogen ze alleen uit rukken wanneer er echt iets is niet voor dit soort dingen.
Dan word je dus doorwezen naar het meldpunt dieren mishandeling.

Ik zou niet weten wat ik er zelf aan doen moet , zij is zeker 140 kilo , haar vriend is ook niet zuiver , haar ouders zijn net zo en ze hebben veel vrienden in de buurt.
Woon nou eenmaal in een aso buurt (niet altijd zo geweest).
Verder heeft ze goed kontakt met de (nieuwe) buren aan de andere kant en daar komt het grootste tuig van onze plaatst over de vloer en komt al veel agressie vandaan.
Ben dus bang voor represailles.

En wat ik net ook al vertelde als het weer zo gaat escaleren als eerder denk ik dat ik knap , dat kan 2 dingen betekenen of ik ram haar het ziekenhuis in met alle gevolgen voor mij (mijn proeftijd die ik heb gekregen doordat ik ben overvallen en de overvalster met haar eigen mes meerdere keren heb gestoken is net voorbij) of ze kunnen mij afvoeren naar een plek waar ik helemaal tot rust kan komen.

pi_10976054
Zelf geniepige acties gaan ondernemen
pi_10976066
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:00 schreef Fatality het volgende:
Zelf geniepige acties gaan ondernemen
Zoals?
pi_10976087
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:01 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Zoals?

geen id
pi_10976094
dit veranderd het hele verhaal al weer!!
maar hoe dan ook die hond komt daar weg!!!
Shake That Thing!!
pi_10976132
we gaan met meerder mensen klachten indien bij de dierbescherming kan helpen!!

ik moet ff wat meer details weten
ben al mail aant opstellen
straat enz!!
en ik zeg dat jij een hele goeie vriend van me bent en me dood erger!! aan dat wijf!!

Shake That Thing!!
pi_10976144
....ik wil wel 10 euro doneren ,.. maken we gezamelijk een pot en geven dit dan aan een junk op centraal station die dan effe dat wijf helemaal de ............................

iets heel ergs...

kan dit echt niet uitstaan...

maandag 9 juni 2003 @ 00:04:33 #17
35578 Fatal
PartyAnimals.nl
pi_10976161
ik heb ook een hond, als ie niet luisterd krijgt hij ook een schop
Have You Ever Been Mellow?
  maandag 9 juni 2003 @ 00:05:55 #18
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10976192
Stuur (De week van) Willibrord erop af !
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10976212
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:04 schreef jako71 het volgende:
....ik wil wel 10 euro doneren ,.. maken we gezamelijk een pot en geven dit dan aan een junk op centraal station die dan effe dat wijf helemaal de ............................

iets heel ergs...

kan dit echt niet uitstaan...

Dit is een oplossing...
maar zelf met een äardig "grote" groep de dierbescherming inwinne
en overtuigen!!

P: d00d aan dat wijf!!!

Shake That Thing!!
pi_10976251
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:05 schreef sooty het volgende:
Stuur (De week van) Willibrord erop af !
Zijn een tijd terug al hier in de buurt geweest (aangrenzend dorpje) ivm iemand die een heleboel honden heeft Joke Kruidhof meen ik.
Maar Willibrord is nou niet het juiste type daarvoor.

Misschien eerder Pistolen Paultje...???

pi_10976284
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:06 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:

[..]

Dit is een oplossing...
maar zelf met een äardig "grote" groep de dierbescherming inwinne
en overtuigen!!

P: d00d aan dat wijf!!!

Behalve vragen of ze binnen mogen komen en een gesprek aanknopen kunnen ze niet veel.
Daar moet de politie voor komen.
Helaas werkt dit systeem niet , politie helpt vaak niet mee.
pi_10976294
maak zelf een bom (genoeg links op internet)
zorg dat die hond ff "kwijt" is, pleur dat ding naar binnen
BOEM buurvrouw foetsie
goed je moet misschien verhuizen
De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
pi_10976298
hou een paar zakjes poeder voor de neus van een junk en hij doet alles....
Misschien doet ie het wel gratis als ie dit verhaal hoort... wie niet
pi_10976341
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:03 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:
we gaan met meerder mensen klachten indien bij de dierbescherming kan helpen!!

ik moet ff wat meer details weten
ben al mail aant opstellen
straat enz!!
en ik zeg dat jij een hele goeie vriend van me bent en me dood erger!! aan dat wijf!!

Denk dat de beste methode dan nog is via het asiel.
Tenslotte zijn zij gemagtigd om het dier ten alle tijde daar weg te halen!

Probleem is dat het zeer zeker niet duidelijk mag zijn dat ik degene ben die melding maakt.
Dan heb ik hier echt geen leven meer.

Dieren staan bij mij hoog op het vaandel , maar mijn eigen leventje gaat nu toch even voor , heb genoeg ellende achter de rug en wil die laatste 2 jaar hier nog redelijk kunnen door brengen.

Misschien eens een paar van jullie hier uit nodigen als het mooi weer is , kunnen jullie zien wat ik bedoel....

maandag 9 juni 2003 @ 00:14:17 #25
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10976372
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:08 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Zijn een tijd terug al hier in de buurt geweest (aangrenzend dorpje) ivm iemand die een heleboel honden heeft Joke Kruidhof meen ik.
Maar Willibrord is nou niet het juiste type daarvoor.

Misschien eerder Pistolen Paultje...???

Pistolen Paultje is een "oud wijf" om Peter Rudolf de V. maar eens te quoten. Dat lijkt me ook niks.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10976377
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:10 schreef Madnessy het volgende:
maak zelf een bom (genoeg links op internet)
zorg dat die hond ff "kwijt" is, pleur dat ding naar binnen
BOEM buurvrouw foetsie
goed je moet misschien verhuizen
Molotov is al genoeg hier , zijn oude kleine woningen.
Maar heb zelf ook diertjes die ik dat niet aan kan doen.
En ik loop in dat geval mijn bonus mis (afbraak wijk) en heb geen zin om 2 keer te moeten verhuizen , we willen hier helemaal weg.
pi_10976400
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:12 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Probleem is dat het zeer zeker niet duidelijk mag zijn dat ik degene ben die melding maakt.

Dieren staan bij mij hoog op het vaandel , maar mijn eigen leventje gaat nu toch even voor , heb genoeg ellende achter de rug en wil die laatste 2 jaar hier nog redelijk kunnen door brengen.

Misschien eens een paar van jullie hier uit nodigen als het mooi weer is , kunnen jullie zien wat ik bedoel....

jah samen dat zou een goed plan zijn!!
mail me maar!!!
btw heb je ook msn????
kunne we ff live der over praten

[Dit bericht is gewijzigd door ParanoiD-AndroiD op 09-06-2003 00:17]

Shake That Thing!!
  maandag 9 juni 2003 @ 00:16:13 #28
52636 M2theC
You designed yourself
pi_10976408
quote:

[..]

Als je een groepje wil vormen moet je maar mailen. Ik vind het te ziek voor woorden en ben bereid om een reisje te maken. Hou ons op de hoogte...
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_10976413
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:14 schreef sooty het volgende:

[..]

Pistolen Paultje is een "oud wijf" om Peter Rudolf de V. maar eens te quoten. Dat lijkt me ook niks.

???
Kan je vertellen dat hij een tijd terug toen er een hond in het water gevonden was ( expres verzopen) hij wel meteen degene was die wilde weten wie de eigenaar was.
Heeft kontakt met het asiel ed. gehad.
Alleen mochten ze niets door geven.
Hij geeft zelf de zooi wel uit handen , maar hij doet doet er op zijn manier we wat aan en zodanig dat de mens flink de pineut is.
pi_10976429
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:14 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Molotov is al genoeg hier , zijn oude kleine woningen.
Maar heb zelf ook diertjes die ik dat niet aan kan doen.
En ik loop in dat geval mijn bonus mis (afbraak wijk) en heb geen zin om 2 keer te moeten verhuizen , we willen hier helemaal weg.

ik bedoel ook geen molotov
kijk napalm is wel leuker (benzine + piepschuim)
maar eerst zorge dat alleen die buuf er aan gaat
onschuldige dieren pijn doen is zielig en onnodig
De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
pi_10976541
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:17 schreef Madnessy het volgende:

ik bedoel ook geen molotov
kijk napalm is wel leuker (benzine + piepschuim)
maar eerst zorge dat alleen die buuf er aan gaat
onschuldige dieren pijn doen is zielig en onnodig

Kan er normaal gereageerd worden?
We zijn hier niet bezig met een scenario voor de nieuwste B-film hoor
Echt, met dit soort onzin uitspraken los je niets op.
pi_10976673
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kan er normaal gereageerd worden?

Ja baas
pi_10976904
-edit-
Normale oplossingen dus gevraagd.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-06-2003 00:46]

maandag 9 juni 2003 @ 00:40:47 #34
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_10976952
Wat erg,

* Zw0rld is meteen verdrietig na het lezen.

Arm Hondje

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
pi_10977096
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:38 schreef jako71 het volgende:
Laat dat wijf dr beesie uit? hoop van wel
Als ze laat in de avond um uitlaat, dan met een aantal personen dat beesie "redden"
Bivak muts op,... beetje traangas in dr smoel als ze loopt en 't beesie meenemen...
Nee hond word in de tuin gelaten , beest bevrijd zich zelf soms uit de tuin.
pi_10977152
Het beste zou zijn dat je niet alleen ervoor zorgt dat het hondje wordt gered, maar ook dat dat mens een verbod krijgt op het bezitten van huisdieren. Als je namelijk dit hondje redt en ze haalt weer een nieuwe uit het asiel schiet het ook niet op. Wat moet ze eigenlijk met een hond als ze m toch niet goed behandelt?
...
pi_10977275
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:51 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Het beste zou zijn dat je niet alleen ervoor zorgt dat het hondje wordt gered, maar ook dat dat mens een verbod krijgt op het bezitten van huisdieren. Als je namelijk dit hondje redt en ze haalt weer een nieuwe uit het asiel schiet het ook niet op. Wat moet ze eigenlijk met een hond als ze m toch niet goed behandelt?
Sommigen weten niet beter , anderen denken dat je een dier moet hebben , weet ik veel....
Ze heeft ook nog katten , ratten , vissen , kanariepiet had ze ook , maar die hoor ik niet meer....
  maandag 9 juni 2003 @ 00:58:33 #38
20419 dutchmage
ondertitel
pi_10977298
vertel mij niet waar ze woont want anders heb je morgen geen buurvrouw meer...

Ik vindt mensen die dierenmishandelen het het laagste van de voedselketen...

we zullen eens met die trut doen wat ze met die hond doet...

edit-

helpt de politie niet die kunnen er ook wat aan doen...

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_10977486
neeh...
Ik denk dat dit niet echt zaken voor poltie is...
ik denk dat je dan wel met de dierenbescherming moet zijn
althans die ook niet egt in actie komen
Shake That Thing!!
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2003 @ 01:11:13 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_10977532
quote:

[..]

Dan vraag je toch iemand van vrienden of zo die anoniem een melding wil doen? Maak foto's en stuur die zonder afzender op naar het asiel. Bel de politie? Ikw eet niet wat je zou kunnen doen. Ik denk toch dat ik anoniem de dierenbescherming en het asiel zou bellen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 9 juni 2003 @ 01:14:48 #41
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10977610
Gelijk die hond bij dur weg laten halen, stop em maar tijdelijk bij familie van je zodat hij weer een beetje er boven op kan komen. En ga eens ff met die buurvrouw praten.
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2003 @ 01:16:01 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_10977636
quote:
Op maandag 9 juni 2003 01:14 schreef NightH4wk het volgende:
Gelijk die hond bij dur weg laten halen, stop em maar tijdelijk bij familie van je zodat hij weer een beetje er boven op kan komen. En ga eens ff met die buurvrouw praten.
en dan haalt ze weer een nieuwe Is het niet bij een asiel, is het wel bij een brood-fokker.
  maandag 9 juni 2003 @ 01:16:34 #43
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10977647
Onschuldige dieren mishandelen is een van de ergste dingen die je kan doen, en zeker zulk soort dieren die nergens heenkunnen. En dan hebben honden nog zoiets dat ze willen sterven voor hun baas, zelfs als het een slechte is. Als je een baksteen wil hebben om door haar raam te smijten wil ik em wel vergoeden, en ook de opvang voor die hond.
pi_10984546
Walgelijk verhaal
Als het beestje weer es ontsnapt is, in huis nemen en dan naar een asiel brengen dat ver uit de buurt ligt?
Die mensen op een zwarte lijst zien te krijgen zodat ze van asiels etc geen honden meer mee krijgen?
Ik woon in Dordrecht, beetje uit de riching; anders zou ik echt direct aanbieden dat beestje zelf naar en asiel te brengen..

Eigenlijk zou je idd even langs moet gaan met een groepje
Maar het lijkt me niet handig dat op een publiek forum te plannen

maandag 9 juni 2003 @ 15:28:05 #45
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10985180
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:55 schreef iteejer het volgende:
Walgelijk verhaal
Als het beestje weer es ontsnapt is, in huis nemen en dan naar een asiel brengen dat ver uit de buurt ligt?
Die mensen op een zwarte lijst zien te krijgen zodat ze van asiels etc geen honden meer mee krijgen?
Ik woon in Dordrecht, beetje uit de riching; anders zou ik echt direct aanbieden dat beestje zelf naar en asiel te brengen..

Eigenlijk zou je idd even langs moet gaan met een groepje
Maar het lijkt me niet handig dat op een publiek forum te plannen

Zo te horen heb jij ook een hond.
En idd, een hond verdiend dit niet, een kat kan nog weglopen, maar een hond zou zoiets (bijna) nooit doen en hij zal altijd alles accepteren wat z'n baas tegen hem doen.
pi_10994612
Zal inderdaad veel accepteren , maar hij begint al aardig vals te worden , gromt echt heel vaak tegen haar.
Logisch....
Als ik zo met mijn hond om zou spingen zou zij ook tegen mij grommen.
Denk dat ik voorzichtig eens met mijn ex collegas van de dierenambu om de tafel ga zitten.
Zij komen dagelijks op het asiel waar zij vandaan komt.
pi_10996085
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:21 schreef Xanthe het volgende:

Denk dat ik voorzichtig eens met mijn ex collegas van de dierenambu om de tafel ga zitten.
Zij komen dagelijks op het asiel waar zij vandaan komt.

Dat is echt een heel goed idee!! Ik hoop echt dat het lukt, om voor dit probleem een blijvende oplossing te vinden!
Ik wens je iig heel veel succes ermee!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2003 @ 09:13:03 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11000458
De vakantietijd komt er weer aan. Dus: hondje vangen, meenemen naar asiel een eind weg en vertellen dat je hem aan een boom vastgebonden hebt aangetroffen ergens in het bos. Krijgt het beestje een kans op een beter leven.

Alleen helpt dat niet om voor haar een verbod op het houden van dieren te regelen...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2003 @ 09:28:32 #49
7074 moussy
kuttekop
pi_11000621
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 09:13 schreef Rewimo het volgende:
De vakantietijd komt er weer aan. Dus: hondje vangen, meenemen naar asiel een eind weg en vertellen dat je hem aan een boom vastgebonden hebt aangetroffen ergens in het bos. Krijgt het beestje een kans op een beter leven.
zat ik ook al aan te denken, maar het dier zal wel gechipt zijn, dan komt het gewoon weer terug.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:18:42 #50
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_11002661
ik denk dat het het beste is als je de hond ziet als ie zichzelf heeft "bevrijdt" om hem in je huis te nemen hem ff eten geven en een beetje liefkozen en dan de dierenbescherming bellen en als die er neit op reageren dan de politie dan vertel je alles en ook over geluidsoverlast de politie reageert er zeker op dus die gan wel met haar praten en ze krijgt dan hopelijk een dierenverbod

* pim-fortuyn moest wel lachen om het idee van die tandenloze junk

At your service
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juni 2003 @ 11:20:21 #51
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11002693
Foto's maken en opsturen naar pistolen paultje...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_11003502
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 09:13 schreef Rewimo het volgende:

Alleen helpt dat niet om voor haar een verbod op het houden van dieren te regelen...

Nee dat is handig!
Sorry... Maar de honden uit het asiel zijn gechipt , ze weten dus zo van wie die hond is en dan is het natuurlijk overduidelijk dat er iets niet helemaal ind e haak zit.
Lijkt mij dus niet de oplossing , ze heeft het beest toch zo weer terug....
pi_11003578
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:18 schreef pim-fortuyn het volgende:
ik denk dat het het beste is als je de hond ziet als ie zichzelf heeft "bevrijdt" om hem in je huis te nemen hem ff eten geven en een beetje liefkozen en dan de dierenbescherming bellen en als die er neit op reageren dan de politie dan vertel je alles en ook over geluidsoverlast de politie reageert er zeker op dus die gan wel met haar praten en ze krijgt dan hopelijk een dierenverbod
Ik kan de hond niet in huis halen , mijn hond is niet te vertrouwen met andere honden.
Mijn papegaaien krijzen alles bij elkaar als er iets vreemds in huis rond loopt (als het om dieren gaat tenminste) en die hond zit achter katten aan.

Daar komt bij dat als ik de hond op die manier in huis zou halen IK strafbaar ben , het is nl. het bewust ontnemen van andermans eigendom.
Geluids overlast en problemen met dieren doet de politie hier niets aan.
Bij geluidsoverlast word je door gestuurd naar de woningbouw , bij problemen met de dieren naar de dierenbescherming , ook al onderneemt die niets tot weinig.

pi_11227851
Sjeez, dit is echt verschrikkelijk! Ja, ik weet zelf ook wel dat die dingen gebeuren, maar ja, als je er niet dagelijks mee geconfronteerd wordt, dan ben je er niet zo mee bezig. Deze situatie zou voor mij niet te houden zijn en ik vind het onbegrijpelijk dat hier niet adequaat tegen wordt opgetreden door de diverse instanties.

De beste oplossing in jouw situatie lijkt me proberen het hondje mee te nemen en zelf een ander adres voor het hondje te regelen, ver uit jouw (die buurvrouw haar) buurt. Maar ja, dit is ook geen blijvende oplossing, want wellicht schaft ze een volgend slachtoffer aan Een beter oplossing zou pas kunnen komen als het beleid aangepast wordt en de instanties meer rechten krijgen. Bah, is echt slecht geregeld zoals het nu is

pi_11230647
Brrr, onze kat krijgt ook wel eens een 'educatief tikje' maar structureel slaan en schoppen is echt walgelijk. Hopelijk werkt je plan, dit is echt ellendig!

.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11250266
up date;

Degene die ik hebben moet van het asiel is in de ziekte wet.
Maar ik heb gevraagd of zij mij zou kunnen bellen zodra ze weer beter is en dus terug is op de werk vloer.
De hond zal het dus nog even moeten uitzingen.
Waarom niet de vervanger? Daar heb ik persoonlijke redenen toe , ben bang dat er dan te weinig aan gebeurd.
Dus ff wachten op de beheerster zelf.

Wat er daarna waarschijnlijk gebeurd is dat de inspectie weer komt opdraven.
Waarschijnlijk zal ze dan weer heel erg lief tegen het beestje gaan doen.
Maar is de achtergrond al wel bekend.

Inspecties worden bij de honden die geplaatst zijn door het asiel altijd gedaan , dus hieruit kan ze niet concluderen dat het van mij afkomstig is.
Als de inspectie het vermoeden deelt dat ze niet goed omgaat met de hond is de kans groot dat men de hond in beslag neemt en dat ze dus op een lijst komt te staan zodat ze geen hond meer van dit en de andere dierenasiels uit de omgeving kan krijgen.
Een status onbevoegd voor het houden van dus.

Nog even wachten dus....

zondag 22 juni 2003 @ 14:12:27 #57
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_11289783
Tjsa, de dierenbescherming kan wel wat doen, alleen zouden ze wel goede bewijzen moeten hebben. Hard de hond schoppen mag niet. Een klein tikje word wel vaak gedaan door hondenbezitters, maar een harde trap, tsja dat is erge dierenmishandeling. De DB kan in gevallen van mishandeling de dieren in beslag nemen. Misschien moet je eerst wat bewijzen maken in de vorm van foto's en film?

ff paar links:
www.lagulalupis.nl (daar kan je ook melding doen van dierenleed)
www.zinloosgewelddieren.nl

pi_11290167
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:12 schreef TechXP het volgende:
Tjsa, de dierenbescherming kan wel wat doen, alleen zouden ze wel goede bewijzen moeten hebben. Hard de hond schoppen mag niet. Een klein tikje word wel vaak gedaan door hondenbezitters, maar een harde trap, tsja dat is erge dierenmishandeling. De DB kan in gevallen van mishandeling de dieren in beslag nemen. Misschien moet je eerst wat bewijzen maken in de vorm van foto's en film?

ff paar links:
www.lagulalupis.nl (daar kan je ook melding doen van dierenleed)
www.zinloosgewelddieren.nl

Het probleem normaal is dat de DB wel wat kan doen , maar daar de politie voor nodig heeft , de politie hier heeft altijd betere dingen te doen , dus meestal gebeurd er niets.

Maar nou moet ik zeggen dat er hier door de politie erg weinig gedaan word.
Neem nou een hond van 2 blokken verder , loopt vaak los en heeft al diverse bijt incidenten op zijn naam.
Het dochtertje van mijn vriendin is al gebeten , van de week weer een ander kind.
De politie weet ervan maar doet niets.

Maar in dit geval is het beestje eigendom van het asiel , dus de kans is groot dat ze het beestje inbeslag nemen en terug zetten in het asiel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')