Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
quote:bron
Kolonisten verzetten zich tegen ontruiming
JERUZALEM (ANP) - Tienduizenden woedende joodse kolonisten zijn woensdagavond in Jeruzalem de straat op gegaan om te protesteren tegen de ontmanteling van 'illegale' nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.De Israëlische premier Ariel Sharon had de ontruiming eerder op de dag bij besprekingen met zijn Palestijnse ambtgenoot Mahmoud Abbas en de Amerikaanse president George Bush in Jordanië toegezegd. De Yesha Raad van Nederzettingen had opgeroepen tot het protest.
Deze grootste organisatie van kolonisten verwierp de vredestop in de Jordaanse stad Aqaba. ,,De Aqaba-top is een vernederende ceremonie voor de viering van Israëls overgave aan het Palestijnse terrorisme'', oordeelde de Yesha Raad in een verklaring.
Tja, nederzettingen zijn illegaal, dus weg ermee.Niet allemaal natuurlijk maar degene die na 2001 zijn gebouwd.
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 08-06-2003 23:07]
quote:Ach, ze (dus: allemaal) moeten niet zo moeilijk doen; haal die provocerend nederzettingen, dat zijn het, weg.
Op zondag 8 juni 2003 23:04 schreef schatje het volgende:
Tja, nederzettingen zijn illegaal, dus weg ermee.Niet allemaal natuurlijk maar degene die na 2001 zijn gebouwd.
quote:Dat is onzinnig.
Op zondag 8 juni 2003 23:06 schreef battlesickloner het volgende:
Als die mensen uit de nederzettingen verwijderd worden uit Palestina, mag Israel dan ook de arabieren uit zijn landsgrenzen verwijderen ?
quote:De kolonisten in Hebron worden dan helemaal gek, zijn ook niet echt lieverdjes.
Op zondag 8 juni 2003 23:06 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ach, ze (dus: allemaal) moeten niet zo moeilijk doen; haal die provocerend nederzettingen, dat zijn het, weg.
quote:Dat is grotendeels hetzelfde ... of moeten de kolonisten in vluchtelingenkampen gaan zitten en geweld gebruiken totdat hun achterkleinkinderen terug daar kunnen gaan wonen ?
Op zondag 8 juni 2003 23:07 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dat is onzinnig.
En Sharon zal die nederzettingen wel ontruimen ...heeft ie nog al gedaan.
quote:Ja, nou, dat moet dan maar. Laat die regering maar eens een rechte rug tonen, want dat hebben zij nooit gedaan. Altijd maar toegeven aan de koloisten.
Op zondag 8 juni 2003 23:09 schreef schatje het volgende:[..]
De kolonisten in Hebron worden dan helemaal gek, zijn ook niet echt lieverdjes.
quote:Dat zal moeilijk worden.Probleem is dat er religieuze gedachten heersen die mensen doen geloven dat ze ergens "recht" op hebben met uitsluiting van anderen.Aan beide kanten
Op zondag 8 juni 2003 23:10 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ja, nou, dat moet dan maar. Laat die regering maar eens een rechte rug tonen, want dat hebben zij nooit gedaan. Altijd maar toegeven aan de koloisten.
Israel has been quietly examining the option of freeing a leading Palestinian insurgent loyal to Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat.
Israeli security agencies have been debating the prospect of releasing Marwan Barghouti, head of the Fatah movement in the West Bank and on trial with being a leading organizer of the Palestinian war against Israel.
Barghouti, who is also a member of the Palestinian Legislative Council, is being tried in a Tel Aviv court for a series of attacks on Israeli civilians in the West Bank.
Security sources said the release of Barghouti could constitute an Israeli goodwill gesture to PA Prime Minister Mahmoud Abbas in an effort to ensure a Palestinian ceasefire. They said Barghouti could be the only Palestinian with enough authority to stop Fatah attacks on Israeli positions.
As a returning leader of Fatah, the sources said, Barghouti could be persuaded to dismantle the Fatah-aligned Al Aqsa Martyrs Brigade, a key demand by Israel and one adopted by Abbas. Arafat is said to oppose such a step.
"Barghouti is seen as a new generation leader who is not intimidated by Arafat and could come to an agreement with us," a senior Israeli security source said. "He will be important in any attempt to sideline Arafat or replace him should he die or become incapacitated."
The indictment against Barghouti accuses him of ordering and financing a total of 37 attacks. The attacks were said to have killed 26 people and injured scores of others.
For his part, Barghouti has acknowledged ordering attacks on Israeli targets in the West Bank. But he has refused to recognize Israel's right to prosecute him and has disrupted proceedings in the Tel Aviv court.
"I think he will be released," Sari Nusseibeh, a leading Palestinian who has visited Barghouti in court, said. "It's inevitable."
Israeli security officials said Barghouti remains in contact with Palestinian insurgents. On Monday, Israeli Public Security Minister Tzachi Hanegbi instructed that Barghouti be denied visitation rights for another three months. A government statement said Barghouti, held in an Israeli maximum-security facility, "continued to organize terror activity from his prison cell."
quote:Ik vind dat de nederzettingen sowieso weg te halen als ze zijn gemaakt binnen twintig jaar. Over dat verdere, het lijkt mij handig, wenselijk, en compromisvol, dat het gewoom naar 1967 gaat. "EN NIET ZEUREN!", zou ik dat stelletje woestijnmensen willen zeggen.
Op zondag 8 juni 2003 23:09 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Dat is grotendeels hetzelfde ... of moeten de kolonisten in vluchtelingenkampen gaan zitten en geweld gebruiken totdat hun achterkleinkinderen terug daar kunnen gaan wonen ?
Oh, ik lees het even door, let niet op de rare zinsdingûh.
quote:Nogmaals, wel realistisch blijven, ook de Palestijnen moeten concessies doen.
Op zondag 8 juni 2003 23:15 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik vind dat de nederzettingen sowieso weg te halen als ze zijn gemaakt binnen twintig jaar. Over dat verdere, het lijkt mij handig, wenselijk, en compromisvol, dat het gewoom naar 1967 gaat. "EN NIET ZEUREN!", zou ik dat stelletje woestijnmensen willen zeggen.
Oh, ik lees het even door, let niet op de rare zinsdingûh.
quote:Ja, hoofdoekjes af als ze binnen zevenenzeventig meter van de Klaagmuur komen.
Op zondag 8 juni 2003 23:17 schreef schatje het volgende:[..]
Nogmaals, wel realistisch blijven, ook de Palestijnen moeten concessies doen.
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:19 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ja, hoofdoekjes af als ze binnen zevenenzeventig meter van de Klaagmuur komen.
quote:Volledig artikel: http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=301040&sw=passion
Bush's determination surprised Israel
U.S. President George W. Bush's resolve to move the
Israeli-Palestinian peace process forward
surprised many Israelis, who believed that the
current administration in Washington fears
stepping into the Middle East quagmire and will
make do with diplomatic lip service only.But Bush has undergone a change,
as discovered by Prime Minister
Ariel Sharon at their meeting
in Aqaba last Wednesday. Bush
did speak of his desire for an
Israeli-Palestinian accord in
the past too, but not with much
enthusiasm. This time, Sharon
discerned a messianic passion
he hadn't seen before.
The practical expressions of U.S. involvement have
been the multitude of trips to the region made by
high-ranking U.S. officials since the war in
Iraq, the Israeli government's forced acceptance
of the road map, the meticulous staging of the
Aqaba summit, and the decision to place the
handling of the Israeli-Palestinian conflict at
the top of the agendas of National Security
Adviser Condoleezza Rice and Secretary of State
Colin Powell.
Zou het dan toch na druk zijn van Arabische landen??
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:25 schreef schatje het volgende:
Mooistukje over de vastberadenheid van Bush
:
[..]Volledig artikel: http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=301040&sw=passion
w000t!
Sharon is overstag, bedoel je? Dat komt omdat hij nu premier is en de moeilijkheden heeft. Hij is, gelukkig, realistischer.
quote:Ik bedoel Bush
Op zondag 8 juni 2003 23:28 schreef tvlxd het volgende:[..]
w000t!
Sharon is overstag, bedoel je? Dat komt omdat hij nu premier is en de moeilijkheden heeft. Hij is, gelukkig, realistischer.
quote:Denk eerder het redden van de huid van Blair eigenlijk...
Op zondag 8 juni 2003 23:25 schreef schatje het volgende:
Mooistukje over de vastberadenheid van Bush
:
quote:Het stoppen van de aanslagen staat voorop ja.
Op zondag 8 juni 2003 23:31 schreef elcastel het volgende:
Eeeehh, maar wat zijn die concessies dan precies waar de Palestijnen aan moeten voldoen? Dit betreft toch eigenlijk alleen maar het stoppen van de aanslagen? En hier en daar een lapje grond, of mis ik iets ?
quote:Uhhhhh..... Bush en z'n agenda is best wel gevuld met Israel. Terrorisme, voedingsbodem, American Intereset, nee, geen Saudi-Arabië 15/18/
Op zondag 8 juni 2003 23:31 schreef schatje het volgende:[..]
Ik bedoel Bush
![]()
.
quote:Nou ja, het overgoten met een bijbels christelijk en neo-conservatief sausje valt dus wel mee
Op zondag 8 juni 2003 23:34 schreef tvlxd het volgende:[..]
Uhhhhh..... Bush en z'n agenda is best wel gevuld met Israel. Terrorisme, voedingsbodem, American Intereset, nee, geen Saudi-Arabië 15/18/
Antwoord op je poster: idd .
quote:Stelletje gekken, verpesten het voor de gewone Palestijn en Jood die gewoon in vrede naast elkaar willen leven.
Vijf radicale verzetsbewegingen verklaarden zaterdag dat ze de gewapende strijd tegen de joodse staat zullen voortzetten. Ze braken het overleg met de Palestijnse premier Mahmoud Abbas af en weigeren mee te werken aan de zogeheten routekaart die in 2005 moet leiden tot de oprichting van een Palestijnse staat.
quote:Nou, ik ben absoluut niet conservatief-rechts, maar ik geloof, echt waar, dat er op dit moment iets moet gebeuren in de wereld, for all sake, en ik denk dat er geweld bij nodig is. Veel geweld. Ik juich de beslissing toe van de Amerikanen Irak aan te vallen, maar ik sta ontzettend kritisch tegenover hun regering.
Op zondag 8 juni 2003 23:37 schreef schatje het volgende:[..]
Nou ja, het overgoten met een bijbels christelijk en neo-conservatief sausje valt dus wel mee
![]()
.Of niet??
Antwoord op je poster: idd
.
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:44 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nou, ik ben absoluut niet conservatief-rechts, maar ik geloof, echt waar, dat er op dit moment iets moet gebeuren in de wereld, for all sake, en ik denk dat er geweld bij nodig is. Veel geweld. Ik juich de beslissing toe van de Amerikanen Irak aan te vallen, maar ik sta ontzettend kritisch tegenover hun regering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |