quote:ik denk dat bij andere stoornissen ook wel voorkomt hoor niet alleen bij Borderline.
Op zondag 8 juni 2003 18:54 schreef Emel het volgende:
op mijn werk goed leren mee omgaan door patienten met borderline stoornis.
Suc6
quote:Mien heeft borderline, zij is dus degene die (vaak zelfs onbewust) anderen manipuleert
Op zondag 8 juni 2003 18:54 schreef Emel het volgende:
op mijn werk goed leren mee omgaan door patienten met borderline stoornis.
quote:Dat heb ik dus ook ben iets te goed van vertrouwen denk ik en word daardoor ook misbruik van gemaakt , het lullige is gewoon aan de situatie met beiden heb je zoiets van dat het niet een al slechtheid is geweest , en dat maakt het moeilijker met afkappen en ten tweede zijn het beide personen die moeilijk af te kappen vallen .
Op maandag 9 juni 2003 03:06 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Als iemand mij manipuleert kom ik daar te laat achter, ik ben erg naief helaas. Maar dan kan diegene wel lekker meteen vertrekken, want dan hoef ik hem / haar niet meer te zien. Doei
quote:mn ex met borderline manipuleerde met zelfmoord
Op zondag 8 juni 2003 18:37 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hoe ga je om met iemand die manipulatief is ingesteld .
Ik persoonlijk ga er liever niet mee om maar krijg het vaak ook net iets te laat door omdat diegene juist goed is het manipuleren en er zelf steeds ietsje beter afkomt dan het eigenlijk is .
Ik merkte het omdat die degeen heel erg mijn onzekerheden aan het uittesten was en ook toen ik geen contact had met hem , mij precies wist te informeren hoe het was door zich bij vriendin van mij te laten zien en daar heel hevig in was .
Ik betrapte degeen er ook wel eens op ruzie uit te lokken omdat ik dan meer contact had en zelfs laatste gesprek waarik hem heb afgekapt wilde die op discussie gaan wat ik zei en dat was dat ik zijn zieke spelletjes zat was , waarop die zoiets had van oordeel niet over me en toen hoorn neergeklakt.
Vraagje voor anderen hoe kregen anderen door dat ze gemanipuleerd werden en hoe gingen de anderen daar mee om ???
quote:Dat heeft die weleens bij een ex gedaan , maar bij mij gelukkig nog niet , en waarschijnlijk zou ik dan in zo'n situatie na deze hem een spoorboekje geven of zoiets . Klinkt heel hard , maar op zo'n moment ben je zo pissig aan het worden want je bent die hele mindgames zat.
Op dinsdag 10 juni 2003 18:13 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
mn ex met borderline manipuleerde met zelfmoord
![]()
Loop dan maar eens weg..
quote:Ook, maar zij deed het vooral uit pure wanhoop om mij kwijt te raken...
Op dinsdag 10 juni 2003 18:17 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Dat heeft die weleens bij een ex gedaan , maar bij mij gelukkig nog niet , en waarschijnlijk zou ik dan in zo'n situatie na deze hem een spoorboekje geven of zoiets . Klinkt heel hard , maar op zo'n moment ben je zo pissig aan het worden want je bent die hele mindgames zat.
Maar precies dat is het , er word doelbewust gespeeld met iemands onzekerheden en angsten en dat vind ik minder .
Het foute van mensen die zo zijn dat ze feilloos doorhebben wat bij de ander de zwakke plek is en spelen daar op in .
quote:ja, ze zit inmiddels aan relatie #2 sinds okt 2002 en ik ben vandaag met dr wezen lunchen op haar uitnodiging
Op dinsdag 10 juni 2003 18:28 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja , kan maar vind dat toch heel fout , dat is emotionele chantage en geen basis voor een relatie.
Heb je trouwens weer van der gehoord en is het nog steeds zo'n vaag verhaal ??
Ach, het was wel leuk, om bij te kletsen, maar je merkt gewoon aan dr dat ze me probeert jaloers te maken door over dr nw vriend te vertellen op een manier van....
Gelukkig deed het me minder dan voorheen...
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 10-06-2003 18:51]
quote:Naja "omgaan" is een groot woord; Misschien is het meer van alle tijd en moeite die ik ooit in die relatie heb gestoken en waarvan ik het zonde vind dat dat voor niets was (afgezien van een leereffect voor mij). Het echt loslaten zou ik wel kunnen, maar ik voel me er toch soms prettig bij te horen hoe het met dr gaat.
Op dinsdag 10 juni 2003 18:38 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Oh dat is het irritantst als ze het opzettelijk doen om je jaloers te krijgen en dan is inderdaad het beste een schijnheilige smile op te zetten en voluit naar de relatie te reageren. Ik vind het wel knap dat je nog steeds met haar om blijft gaan ondanks alles wat gebeurd is .
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 10-06-2003 18:49]
quote:Je slaat de spijker op zn kop!
Op dinsdag 10 juni 2003 18:43 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je dat herken ik juist omdat je zoveel meegemaakt heb is het moeilijk om los te laten , iets is er dat gewoon nieuwsgierig blijft , en daardoor het moeilijk los kan laten , grrrrrrr ik moet echt iets aan die rot nieuwsgierigheid van me doen .
Even iets anders: is het bij jou alleen nieuwschierigheid? Aangezien jij Borderline hebt (gehad) zou dat voor moeilijkheden bij het uitelkaar gaan zorgen. Dat merk ik nu bij mn ex; ondanks dat zij nooit meer een relatie wil, ook nu geen seks, zegt dat we GEEN vrienden kunnen blijven, blijft ze contact opnemen. Ik zou degene kunnen zijn die het contact echt verbreekt...
Ik ga niet om met mensen die manipuleren, die dump ik namelijk onmiddelijk en denk er vervolgens ook nooit meer aan.
Jullie als ervaringsdeskundigen kampen zoals ik lees met situtaies dier voor jullie erg moeilijk zijn om mee om te gaan.
Als eerste wil ik vermelden dat als je eenmaal iemand bestempeld met 'manipulatie' je dr altijd zo naar kijkt, je kan het ook benoemen als 'alles wat je van hem/haar ziet pas je aan aan jouw referentiekader' dat is moeilijk om dat niet te doen omdat iedereen zo zijn eigen beeld over een bepaald persoon heeft. Daarnaast heb je met manipuleren altijd een doel, je probeert een persoon zo te bespelen dat hij of zij iets voor jou doet. het klinkt heel raar, maar iemand 'zieken'is niet altijd manipuleren en als iemand gemanipuleerd wordt hoeft het (naar mijn mening) niet altijd 'slecht' te zijn.
Een kenmerk van de zogenoemde 'Borderlin'- stoornis' is dat mensen met deze persoonlijkheidsstoornis erg zwart/wit gaan denken. De persoon is GOED of de persoon is SLECHT, er is zogenaamd geen grijs midden. Je moet hier wel aan denken bij het omgaan met personen.
Daarnast is een belangrijk kenmerk dat je last heb van 'verlatingsangst', als borderline-persoon ben je erg bang om in de steek gelaten te worden. Dus klamp je je vast aan personen die je nabij zijn om maar een 'zeker' gevoel te hebben dat ze bij je blijven.
Hopelijk verklaart deze tekst een hoop, als het gaat om voorgaande beschreven situaties. Voor vragen, post je ze ff.
quote:Lief dat je ons nog eens uitlegt wat borderline is, maar Addicted to Jellybeans heeft Borderline en ik heb een ex met borderline gehad. Daarnaast heb ik net een stage psychiatrie afgerond bij GGZBA, Valeriuskliniek. Maar toch thnx
Op woensdag 11 juni 2003 00:24 schreef TiMmS het volgende:
Een kenmerk van de zogenoemde 'Borderlin'- stoornis' is dat mensen met deze persoonlijkheidsstoornis erg zwart/wit gaan denken. De persoon is GOED of de persoon is SLECHT, er is zogenaamd geen grijs midden. Je moet hier wel aan denken bij het omgaan met personen.
Daarnast is een belangrijk kenmerk dat je last heb van 'verlatingsangst', als borderline-persoon ben je erg bang om in de steek gelaten te worden. Dus klamp je je vast aan personen die je nabij zijn om maar een 'zeker' gevoel te hebben dat ze bij je blijven.Hopelijk verklaart deze tekst een hoop, als het gaat om voorgaande beschreven situaties. Voor vragen, post je ze ff.
Frenkie: you're right...
Info = knowledge
quote:True..
Op woensdag 11 juni 2003 00:36 schreef TiMmS het volgende:
Veel mensen hier weten niet wat het is.
Dus lijkt het net of velen wartaal uitslaan, verduidelijken
kan geen kwaad. En het schort nogal eens aan de psycho-educatie van velen.Info = knowledge
OMG wat klinkt dit wazig en verward... nouja, hoop dat je er wat aan hebt
quote:'t is natuurlijk maar net wat je wazig noemt, als je gewoon jezelf beetje onder controle hebt hoef je denk ik zoiezo niet te vrezen voor manipulateurs... lama zegge...
Op donderdag 12 juni 2003 14:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Kan maar dan loop je wel het risico dat het een gebed zonder einde is, wat het uberhaubt al is hoor daar niet van .
En zo wazig vond ik het niet hoor, ik ben op sommige momenten ook de wazigheid zelve
quote:Tuurlijk heb ik mezelf er ook weleens op betrapt maar doe het liever niet , want wat als een ander het doorkrijgt dan zijn helemaal de rapen gaar , ik ga gewoon liever voor eerlijkheid en eigenlijk verwacht ik dat het liefst van de omgeving ook .
Op donderdag 12 juni 2003 14:40 schreef Zenchi het volgende:
heb je jezelf nog nooit betrapt op manipuleren?
Als iemand dat bij mij probeert dan hebben ze aan mij altijd een verkeerde.. ik laat de bal altijd dubbel zo hard terugkaatsen.
Ik walgde van die gast, ongelofelijk!!!
OOGKAPPEN AF MENSEN!
Of er echt herkenbare kenmerken zijn?
Als je het idee hebt dat je tegenstrijdige berichten hoort of waarneemt die direct betrekking hebben of kunnen hebben op jouw gedrag of jouw denken dan kan het een goed idee zijn om eens wat langer stil te staan bij wat de bron ervan precies wil.
quote:als je op de nullijn zit, dan blijft je instinct over. Daar moet je maar op vertrouwen.
Op donderdag 12 juni 2003 17:38 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hoe merk je dat iemand manipuleerd , er moeten toch kenmerken zijn waaraan je herkent van oh nu ben ik gemanipuleerd , en duurt dat lang voordat je het doorhebt of ben je iemand die het al snel doorheeft ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |