abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2003 @ 12:30:38 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10961810
en hier verder....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 8 juni 2003 @ 12:32:49 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10961837
Het zou me niet verbazen als Saddam nu ook in de VS zit, al weet ik daar nu niks van... geloof me het verhaal is uit zeer betrouwbare bron, Saddam zat in de VS en is terug aan de macht gezet door de VS na de eerste golfoorlog. Er worden echt veel meer spelletjes gespeeld dan men kan bevroeden.....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 8 juni 2003 @ 12:34:25 #3
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10961870
Ja hoor, BHFH, voor jou wel. Zou je dit soort gezwam niet in TRU plaatsen dan? Daar zijn ze dol op dit soort beweringen, vooral als er geen bronnen aan te pas komen..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zondag 8 juni 2003 @ 12:37:48 #4
16715 Mylene
*schatje*
pi_10961919
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Saddam zat in de VS, dat weet ik zeker... geloof het of niet.

Waar heb je dit gelezen??
  zondag 8 juni 2003 @ 12:37:54 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10961921
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ja hoor, BHFH, voor jou wel. Zou je dit soort gezwam niet in TRU plaatsen dan? Daar zijn ze dol op dit soort beweringen, vooral als er geen bronnen aan te pas komen..
oke dan geloof je het niet, dat is aan jou.... ik ga er niet verder op in. laten we maar verder doorpraten over de toestand na de oorlog in Irak...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 8 juni 2003 @ 12:45:36 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10962064
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:37 schreef schatje het volgende:

[..]

Waar heb je dit gelezen??

dat kan ik niet zeggen. Dus daarom wellicht ook beter er niet verder op door te gaan... dit verhaal komt nog wel eens bovendrijven in de toekomst... (denk dan aan mij )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 8 juni 2003 @ 12:47:58 #7
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10962113
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat kan ik niet zeggen. Dus daarom wellicht ook beter er niet verder op door te gaan... dit verhaal komt nog wel eens bovendrijven in de toekomst... (denk dan aan mij )

Kom op zeg, doe nu niet of je James Bond himself bent en dat je op het punt staat je dekmantel op te blazen.

Niets verbaast me in deze wereld, dus ik zou eventueel nog wel meegaan in dat verhaal over de 1e golfoorlog; maar dan moet je wel met bronnen komen (serieuze bronnen).

zondag 8 juni 2003 @ 13:01:21 #8
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_10962335
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat kan ik niet zeggen.
Waarom eigenlijk niet?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zondag 8 juni 2003 @ 13:03:31 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10962370
BHFH, reuze interessant hoor, die cowboyverhalen, maar wanneer je niet wil/mag zeggen waar je het vandaan hebt kun je het beter achterwege laten.

Ik heb bewijs dat Bush een gemuteerde schildpad is, maar dat mag ik ook niet geven.

Dus zeg ik het maar niet.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 8 juni 2003 @ 13:30:31 #10
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10962807
quote:
Op zondag 8 juni 2003 13:03 schreef robh het volgende:

Ik heb bewijs dat Bush een gemuteerde schildpad is, maar dat mag ik ook niet geven.

Dus zeg ik het maar niet.

uh ik dacht 50% reptillian?
(ps: daar kan je trouwens wel genoeg info over vinden (google Reptillian en Bush)
  zondag 8 juni 2003 @ 14:07:05 #11
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10963463
(omdat de oorlog zgn 'over' is)

Amerikaanse troepen in Fallujah schieten Iraakse aanvaller dood 08-06-2003

Amerikaanse soldaten in Fallujah, 50 kilometer ten westen van de Iraakse hoofdstad Bagdad, hebben zaterdagavond een van twee Irakezen doodgeschoten die het vuur op hen hadden geopend. De Amerikanen waren op patrouille toen ze door het tweetal werden aangevallen. De tweede aanvaller wist te ontkomen. Dit heeft het Central Command zondag bekendgemaakt.

In Fallujah en omgeving worden steeds vaker aanvallen uitgevoerd op Amerikaanse soldaten. De commandant van de Amerikaanse grondtroepen in Irak, David McKiernan, zei dat hij de aanvallen ziet als wanhoopspogingen van individuele aanhangers van Saddam Hussein. Volgens hem is er geen sprake van georganiseerd verzet.

Woensdag stuurden de Amerikanen 1.500 extra soldaten naar Fallujah, die het geweld in het gebied waar de stad ligt moeten beteugelen.

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

Overall beste user 2022 zondag 8 juni 2003 @ 14:31:53 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_10963869
iets van 85 aanvallen in Mei toch?

Nou ja, zonder formele overgave van Irak kun je het niet afdoen als terrorisme.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_11003727
Op het gevaar dat ik door de moderator weer wordt afgezeken vanwege mijn beroerde Engels, toch maar het onderstaande nieuwsfeitje.

Zo zit je na twee weken oorlog 'rustig' naar de Iraakse tv te kijken naar beelden van een ontmoeting tussen Saddam Hussein en zijn zoon, zie je ineens iets bekends: 'Hé, zijn dat niet mijn gordijnen?' Dat overkwam de Iraakse zakenvrouw Nada Yunis die haar huis verhuurde aan de baas van de Republikeinse Garde.

Bron: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1101030616-457361,00.html

Een dag na het tv-optreden bombardeerden de Amerikanen haar straat, maar dan het verkeerde woonblok. Yunis zegt 'zeker te weten' dat ze Saddam daarna nog heeft zien lopen. Maar ja, wat is 'zeker' in Irak?

Verder: in Bagdad is een inwoner een internetdagboek begonnen. Het adres van de site leest bijna als 'gein in Bagdad'.
http://geeinbaghdad.blogspot.com/

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:58:36 #14
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11020781

A Baghdad street kid accused of drug addiction and "bullying" is handcuffed by a U.S. soldier.(pub: Washington Post / photo: Bullit Marquez - AP)

bron

pi_11044222
quote:
Saddam is alive and offering bounty for US soldiers, says Chalabi
Saddam Hussein is alive and operating in northern Iraq, and is using $1.3bn looted from the central bank to offer bounty for all American soldiers who are killed, the leader of the most prominent pro-Western Iraqi exile group claimed yesterday.

The former dictator intends to have his revenge, in the belief that he "can sit it out and get the Americans going", Ahmed Chalabi, the leader of the Iraqi National Congress (INC), told the Council of Foreign Relations in New York.

Volledig artikel: http://news.independent.co.uk/world/americas/story.jsp?story=414392

Het gevaar is dus nóg niet echt geweken.

pi_11077109
quote:
De Amerikaanse bezettingsmacht in Irak heeft voor het land op enkele kleine poetsbeurten na de Iraakse strafwetgeving van 1969 overgenomen, zo heeft donderdag een woordvoerder van de Anglo-Amerikaanse coalitie meegedeeld. In 1969 was de Baathpartij van ex-president Saddam Hoessein precies één jaar aan de macht, na een door de CIA gesteunde staatsgreep.

De coalitie bracht enkel een paar kleine, maar noodzakelijke aanpassingen aan: zo was het in de oorspronkelijke strafwetgeving verboden kritiek te leveren op Saddam of op de Baath-eenheidspartij. De woordvoerder kon niet zeggen of ook de anti-Israëlische wetsartikels uit de "code Saddam" zijn verwijderd. (LOR)

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_11077193
Leuk interview met Robert Fisk net terug uit Irak
quote:
If you were to suggest that it was a resistance movement, harakat muqawama, resistance party in Arabic, that would suggest the people didn't believe they had been liberated, and of course, all good-natured peace loving people have to believe they were liberated by the Americans, not occupied by them. What you're finding for example is a whole series of blunders by Paul Bremer, the American head of the so-called coalition forces, at least coalition authority in Baghdad.

First of all, he dissolved the Iraqi Army. Well, I can't imagine an Army that better deserves to be dissolved. But that means that more than quarter of a million armed men overnight are deprived of their welfare and money. Now if you have quarter of a million armed Iraqis who suddenly don't get paid any more, and they all know each other, what are they going to do? They are going to form some kind of force which is secret, which is covered; then they will be called terrorists, but I guess they know that, and then of course they will be saying to people, why don't you come and join us.

bron

pi_11083832
BAGDAD - Amerikaanse militairen hebben tijdens een actie tegen een vermeend 'terroristenkamp' in het noorden van Irak zeker zeventig mensen gedood. Dit heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger in Irak vrijdag bekendgemaakt. Een militair raakte gewond.
De aanval op het gebied ten noordwesten van de hoofdstad Bagdad begon al donderdag. De VS lieten toen weten dat de actie bedoeld was om "aanhangers van de Baath-partij, paramilitaire groeperingen en andere subversieve elementen" uit te roeien.

Helikopter

Donderdag werd in het westen van Irak een Amerikaanse Apache-helikopter neergehaald, die betrokken was bij gevechten tegen "ongeregelde troepen", zoals een legerwoordvoerder bekendmaakte. Het leger meldde donderdag ook dat deze week bijna vierhonderd aanhangers van de verdreven Iraakse president Saddam Hussein waren opgepakt.

Bron: Nu.nl

vrijdag 13 juni 2003 @ 13:15:41 #19
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11084173
Veel Irakezen gedood bij VS-aanvallen (100) 13-06-2003
Amerikaanse soldaten hebben ten noorden van Bagdad op twee plaatsen hevige gevechten gevoerd met Irakezen. Daarbij zijn zeker honderd doden gevallen. Ruim zeventig doden vielen tijdens een Amerikaanse aanval op, wat zij noemen, een 'trainingskamp voor terroristen''. Daarbij viel aan Amerikaanse zijde één gewonde.

Die aanval werd donderdagochtend ingezet met een luchtaanval op het kampement, 150 kilometer ten noordwesten van hoofdstad Bagdad. "Het is een grote operatie die nog voortduurt", aldus een legerwoordvoerder.

Volgens generaal Myers van het Amerikaanse leger zijn de Iraki's goed getraind en flink bewapend. "Het was een moeilijk gevecht. Ze waren duidelijk goed voorbereid". Bij de operatie zijn ook elite-eenheden van het Amerikaanse leger ingezet.

Inlichtingendiensten van de VS onderzoeken of in het kamp ook buitenlandse terroristen werden opgeleid.

Hinderlaag
Bij een gevecht dichter bij Bagdad, op ongeveer zestig kilometer afstand, doodden Amerikaanse soldaten 27 Iraki's die een tankeenheid aanvielen.
Volgens het centrale commando van de VS was er sprake van een "georganiseerde groep" die de tanks in een hinderlaag leidde. Daarna vuurden ze granaten op de eenheid af. In de directe gevechten erna werden vier Irakezen gedood.

Veel Irakezen vluchtten daarna, maar werden onder vuur genomen door Apache helikopters en tanks. 23 van hen werden hierbij gedood.

Sinds het einde van de oorlog zijn ongeveer veertig Amerikanen gedood bij hinderlagen en door sluipschutters in het Soennitische Centraal-Irak. Daar had de verdreven Iraakse leider Saddam Hussein de meeste aanhang.
(nos)

Moderator vrijdag 13 juni 2003 @ 13:21:14 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11084301
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:03 schreef yakuza het volgende:
BAGDAD - Amerikaanse militairen hebben tijdens een actie tegen een vermeend 'terroristenkamp' in het noorden van Irak zeker zeventig mensen gedood. Dit heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger in Irak vrijdag bekendgemaakt. Een militair raakte gewond.
De aanval op het gebied ten noordwesten van de hoofdstad Bagdad begon al donderdag. De VS lieten toen weten dat de actie bedoeld was om "aanhangers van de Baath-partij, paramilitaire groeperingen en andere subversieve elementen" uit te roeien.

Helikopter

Donderdag werd in het westen van Irak een Amerikaanse Apache-helikopter neergehaald, die betrokken was bij gevechten tegen "ongeregelde troepen", zoals een legerwoordvoerder bekendmaakte. Het leger meldde donderdag ook dat deze week bijna vierhonderd aanhangers van de verdreven Iraakse president Saddam Hussein waren opgepakt.

Bron: Nu.nl

Hoeveel Apache's zijn er nu eigenlijk total losses tot nu toe?

Het aantal begint toch wel op te lopen nu dat toestel zou in die omgeving hun machtigste wapen moeten zijn.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 14:06:25 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11085549
Meerderheid van Israëliërs tegen militaire raketaanvallen 13-06-2003

Een meerderheid van de Israëlische bevolking is tegen de recente golf raketaanvallen op Palestijnse activisten. Dat is vrijdag gebleken uit een enquête van de krant Yediot Ahronot.

De Israëlische regering zei vrijdag dat voortaan niet alleen de gewapende leden maar ook de politieke topfiguren van de radicale beweging Hamas doelwit zijn van de aanvallen. Een woordvoerder van de Israëlische regering zei dat er geen immuniteit bestaat voor iedereen die terroristische activiteiten uitvoert of beveelt.

Van de ondervraagden wil 58 procent dat Israël voorlopig stopt met het liquideren van activisten om de Palestijnse premier Mahmoud Abbas de kans te geven zichzelf in te werken. Abbas probeert opnieuw gesprekken aan te knopen met Hamas, maar die weigert te onderhandelen over een staakt-het-vuren.

Uit de enquête blijkt ook dat 67 procent van de Israëliërs het eens is met de recente uitspraak van premier Ariel Sharon dat Israël de bezetting van de Palestijnse gebieden moet opheffen.

vrijdag 13 juni 2003 @ 14:07:29 #22
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11085585
Volgens mij heb je je van topic vergist.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator vrijdag 13 juni 2003 @ 14:27:12 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11086166
volgens mij ook ... en is er ook een onderzoek met wat de Israeli's van de zelfmoordaanslagen vinden of wordt daar voor het gemak overheen gekeken?
pi_11100516
quote:
Iraakse herder eist 200 miljoen van Rumsfeld

RAMADI - Een Iraakse herder eist 200 miljoen dollar van het Amerikaanse leger als compensatie voor de dood van zeventien familieleden en tweehonderd schapen. Zij kwamen om doordat Amerikaanse raketten op zijn tenten terechtkwamen.

Dat zei de advocaat van de 71-jarige schapenhoeder Sarhan vrijdag. Zijn zaak is de eerste die de Iraakse rechtbanken onder de Amerikaans-Britse bezettingsmacht in behandeling zullen nemen.

Donald Rumsfeld. (Foto: AP)

De tenten van Sarhan kwamen op 4 april onder vuur te liggen. De bedoeïenen waren juist enkele dagen daarvoor opgetrokken van het dorpje al-Altash. Dat lag vlakbij een Iraakse legerbasis die de coalitietroepen hevig bombardeerden. Een eind verderop in de woestijn dacht het familiehoofd wel veilig te zijn, maar dat bleek een misvatting.

"Vlak voor het avondgebed sloeg een raket vlakbij ons in, kort daarop gevolgd door een tweede. Die viel recht in het vrouwencompartiment", aldus de 25-jarige halfbroer van Sarhan. "Het was verschrikkelijk. We konden niet zien welke lichaamsdelen nu van wie waren."

Alleen Sarhan en zijn halfbroer overleefden het bombardement. Zij bevonden zich net een eindje bij de tenten vandaan, waar zij zich in voorbereiding op het avondgebed ritueel wasten.

Twee maanden later is de plek des onheils nog steeds bezaaid met de resten van raketten, kinderkleren en de karkassen van schapen.

De advocaten van de herder denken dat zij een goede kans maken. "De oorlog was illegaal omdat die niet door de VN was goedgekeurd." Bovendien hopen zij dat de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld en generaal Tommy Franks in de rechtszaal zullen verschijnen.

pi_11101702
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 02:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

voor hem werkt het amerikaanse systeem dus wel
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  zondag 15 juni 2003 @ 20:26:34 #26
16715 Mylene
*schatje*
pi_11128457
quote:
LONDEN De mobiele laboratoria die zijn gevonden door Amerikaanse troepen in Noord-Irak werden niet gebruikt voor de productie van biologische wapens.Dat is de uitkomst van een officieel Brits onderzoek,meldt de krant The Observer. Twee deskundigen stelden vast dat in de laboratoria waterstof werd geproduceerd waarmee waarnemingsballonnen van het Iraakse leger werden gevuld,zoals ook al was verklaard van Iraakse zijde. De conclusie is koren op de molen van de afgetreden ministers Cook en Short, die deze week voor een commissie uit het Lagerhuis zullen verklaren dat het "bewijs" tegen Irak is gemanipuleerd.
(bron: NOS TeleTekst)

Vrijwel geen enkel argument van wat de VS en Engeland gebruikt hebben is rechtvaardig gebleken.Ze hebben een dictator verwijderd die hun niet meer van nut was.Ze hebben gelogen, bedrogen en de media bespeeld .

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 15-06-2003 20:32]

woensdag 18 juni 2003 @ 12:59:24 #27
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11190797
Irakezen verbolgen over fouilleren vrouwen door mannelijke soldaten 18-06-2003

Het is het gesprek van de dag in heel Irak: Amerikaanse militairen fouilleren Iraakse vrouwen. In woonkamers, koffiehuizen, en moskeeën wordt met ontsteltenis over het onderwerp gesproken, vooral nadat onlangs beelden op de televisie te zien waren van een soldaat die een Irakese in chador met de handen betast.

Er kan geen twijfel over bestaan dat het aanraken van islamitische vrouwen door onbekende mannen in ons geloof niet is toegestaan, zegt Sheikh Muhammad Mahmoud al-Samarayee, een geestelijke van de moskee van Bagdad. Als ze moslims willen respecteren moeten ze vrouwelijke soldaten vrouwen laten inspecteren.

De Amerikanen zeggen dat zij de Irakezen niet willen beledigen en dat vrouwen alleen door mannelijke soldaten gefouilleerd worden als er echt geen andere optie is. Het leger deed begin deze maand een verklaring uitgaan over de kwestie. Wanneer vrouwelijke burgers moeten worden gecheckt, doen de Amerikaanse troepen hun uiterste best om dat door vrouwelijke militairen te laten doen, aldus de verklaring. Hoewel het soms voorkomt dat mannelijke militairen de inspectie moeten uitvoeren, wordt alles in het werk gesteld om dat op een professionele manier te laten gebeuren, met eerbied en respect voor de gefouilleerde persoon.

De Amerikaanse antropoloog William Beeman kan er niet over uit dat de Amerikanen vrouwen door mannen laten fouilleren, wat volgens hem ongelofelijk dom en beledigend is. De zaak is zo ernstig dat het voor sommige conservatieve mensen gelijk staat aan een verkrachting en de vrouwen dus, als zij nog niet getrouwd zijn, tot ongeschikte huwelijkskandidaten maakt.

Volgens een Amerikaanse hoogleraar geschiedenis, Juan Cole, kan het fouilleren van vrouwen het averechtse effect hebben van waar ze voor bedoeld zijn, namelijk het voorkomen van aanslagen op Amerikaanse militairen in Irak. Veel onlusten ontstonden in de koloniale geschiedenis doordat westerlingen inbreuk maakten op de privacy, zegt hij.

Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 13:06:02 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11190966
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 12:59 schreef Nyrem het volgende:
Irakezen verbolgen over fouilleren vrouwen door mannelijke soldaten 18-06-2003

Het is het gesprek van de dag in heel Irak: Amerikaanse militairen fouilleren Iraakse vrouwen. In woonkamers, koffiehuizen, en moskeeën wordt met ontsteltenis over het onderwerp gesproken, vooral nadat onlangs beelden op de televisie te zien waren van een soldaat die een Irakese in chador met de handen betast.

Er kan geen twijfel over bestaan dat het aanraken van islamitische vrouwen door onbekende mannen in ons geloof niet is toegestaan, zegt Sheikh Muhammad Mahmoud al-Samarayee, een geestelijke van de moskee van Bagdad. Als ze moslims willen respecteren moeten ze vrouwelijke soldaten vrouwen laten inspecteren.

De Amerikanen zeggen dat zij de Irakezen niet willen beledigen en dat vrouwen alleen door mannelijke soldaten gefouilleerd worden als er echt geen andere optie is. Het leger deed begin deze maand een verklaring uitgaan over de kwestie. Wanneer vrouwelijke burgers moeten worden gecheckt, doen de Amerikaanse troepen hun uiterste best om dat door vrouwelijke militairen te laten doen, aldus de verklaring. Hoewel het soms voorkomt dat mannelijke militairen de inspectie moeten uitvoeren, wordt alles in het werk gesteld om dat op een professionele manier te laten gebeuren, met eerbied en respect voor de gefouilleerde persoon.

De Amerikaanse antropoloog William Beeman kan er niet over uit dat de Amerikanen vrouwen door mannen laten fouilleren, wat volgens hem ongelofelijk dom en beledigend is. De zaak is zo ernstig dat het voor sommige conservatieve mensen gelijk staat aan een verkrachting en de vrouwen dus, als zij nog niet getrouwd zijn, tot ongeschikte huwelijkskandidaten maakt.

Volgens een Amerikaanse hoogleraar geschiedenis, Juan Cole, kan het fouilleren van vrouwen het averechtse effect hebben van waar ze voor bedoeld zijn, namelijk het voorkomen van aanslagen op Amerikaanse militairen in Irak. Veel onlusten ontstonden in de koloniale geschiedenis doordat westerlingen inbreuk maakten op de privacy, zegt hij.

Noodzakelijk kwaad aangezien er ook vrouwen aanslagen plegen en je onder een burqa hele atoombommen kunt bewaren zonder dat het opvalt
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:11:52 #29
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11191102
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Noodzakelijk kwaad aangezien er ook vrouwen aanslagen plegen en je onder een burqa hele atoombommen kunt bewaren zonder dat het opvalt

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Ze moeten gewoon zo snel mogelijk vertrekken daar. Maar goed, dat zal niet gebeuren want het is gewoon een ordinaire bezetting. Met vernederingen, executies en geweld tegen de bevolking.

Dictator weg en nu neemt een nieuw regime (amerikanen) de plaats in

dit is echt les 1 in ''How to make the population hate you'

woensdag 18 juni 2003 @ 13:12:08 #30
15352 Nyrem
Wag the dog
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:16:12 #31
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11191206
Ook vrouwen moeten gefouilleerd worden, logisch, zij kunnen evengoed terug vechten of aanslagen plegen.
Zijn er trouwens vernederingen, executies en kennelijk overmatig geweld?
Als je provocerend en geweldadig gaat demonstreren in een land waar oorlog/anarchie heerst, waar aanslagen plaatsvinden en Amerikanen door sommigen gehaat worden, dan kan je verwachten, dat de Amerikanen zich verdedigen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 13:16:41 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11191215
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:11 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Ze moeten gewoon zo snel mogelijk vertrekken daar. Maar goed, dat zal niet gebeuren want het is gewoon een ordinaire bezetting. Met vernederingen, executies en geweld tegen de bevolking.

Dictator weg en nu neemt een nieuw regime (amerikanen) de plaats in

dit is echt les 1 in ''How to make the population hate you'

wat denk je dat het land er stabieler op wordt als de Amerikanen nu weggaan?
ik dacht het dus niet

En een (evt door de VN gemandateerde) multinationale troepenmacht die het dan van ze over zou moeten nemen zal ook gewoon vrouwen gaan fouilleren hoor

laat de Amerikanen zelf maar lekker de hete kooltjes uit het vuur halen, zij hebben het vuur immers ook zelf aangestoken

pi_11191271
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Bullshit, je leest niet goed genoeg. Er staat letterlijk dat vrouwen niet door mannen mogen worden gefouilleerd. Maar er is niets op tegen om ze door vrouwen te laten fouilleren. De Amerikanen hebben stapels vrouwelijke soldaten, doen die dan met het leger mee voor spek en bonen? Zitten die vrouwen alleen maar in het leger vanwege de publiciteit die het oplevert? Zitten ze in het leger om de 'vrouwenbeweging' stil te houden?

Maar ja, Amerikaanse legerleiders zijn natuurlijk opgefokte testosteronmannetjes die zich niet kunnen voorstellen dat mannelijke en vrouwelijke soldaten samen een patrouille uitvoeren. Stel je voor dat die mannelijke soldaten niet van die vrouwelijke soldaten af kunnen blijven, dan wordt het leger gesued.

Imo betekent dat gewoon dat zelfs de Amerikaanse legerleiding er van overtuigd is dat ze beesten hebben gemaakt van hun eigen soldaten. Wat natuurlijk gewoon waar is, doden zonder emotie is doodgewoon beestachtig. En nou niet met twee maten meten: Volkert van der G. wordt een beest genoemd omdat hij een mens doodt zonder emoties, een soldaat is niet anders. Alleen de reden waarom hij het doet is anders.

pi_11191473
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:12 schreef Nyrem het volgende:
Amerikaanse militairen beschieten Iraakse betogers

[afbeelding]

Tijdens een vreedzame demonstratie 2 burgers doodschieten, echt absurd, gaat lekker daar.
  Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 13:30:54 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11191531
ja hoor het moet niet nog gekker worden hoor.

Jij wil dus bij elke roadblock een vrouwelijke soldaat plaatsen?
niet mogenlijk want er zijn er veelste weinig bovendien mogen ze volgens mij geen gevechtsfunctie's vervullen en zul je ze dus niet zo veel in de frontlinie tegen komen.

dan moet je dus bij roadblocks e.d. elke vrouw die er verdacht uitziet of te hard heeft gereden oid net zolang vasthouden tot er toevallig een eenheid langskomt met een vrouw erin zodat ze ff snel kan fouilleren.

nee hoor totdat er in elke frontlinie eenheid minstens 2 vrouwen zitten (kan er 1 doodgaan) is dit toch echt een noodzakelijk kwaad

pi_11191566
Amerika heeft maanden lang nagedacht over hoe ze het land zouden 'bevrijden'. Maar over hoe ze het land weer zouden gaan 'opbouwen' hebben ze volgens mij een dag of twee nagedacht.

Ze breken alleen lokale machtsstructuren af (leger, politiemacht, persoonlijke bewapening) en vervangen die door hun eigen leger. Dat is niet het land opbouwen, dat is een dictatuur van het land maken. Ze maken de ultieme stomme controlfreak fout.

Als ze het land 'bevrijden', dan betekent dat dat ze het land teruggeven aan de bevolking. Maar de VS is op dit moment bezig met 'bezetting', niet met 'bevrijding'.

Ze vertrouwen gewoon de bevolking niet dat ze hun eigen land opbouwen en daarin ruimte voor de Amerikanen overlaten. Dus liever de bevrijding in een bezetting veranderen dan later te moeten gaan onderhandelen met mensen die niet direkt 'ja en amen' roepen bij alles wat je vraagt.

Kom op zeg. Wie gelooft er nou dat het Amerikaanse leger niet in de hand te houden is? Het best-getrainde leger ter wereld doet niets zonder dat het ze verteld wordt door een hogere officier. Dus zit er een plan achter. Dat plan wordt voor de voet op bedacht en uitgevoerd, en heeft blijkbaar nog maar weinig te maken met wat de VS de wereld voorgehouden heeft toen ze nog moesten beginnen.

Ach, binnenkort zal Bush zich wel beginnen in te dekken. Hij heeft amper controle over wat er gebeurt, maar om zijn eigen land stabiel te houden mag dat natuurlijk niet naar buiten komen: hij is de sterke leider. Mark my words, Bush gaat in de komende maanden beginnen met "I didn't know that, it happened behind my back" in al zijn mogelijke vormen uit te braken.

God, wat heeft die man de VS een hoop geld gekost, en sjonge, wat is de economie daar ingestort. Ik geloof niet dat Bush ook maar iets voor de wereld heeft gedaan dat goed uitgepakt heeft.

woensdag 18 juni 2003 @ 13:34:52 #37
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11191621
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:32 schreef RetepV het volgende:
Als ze het land 'bevrijden', dan betekent dat dat ze het land teruggeven aan de bevolking. Maar de VS is op dit moment bezig met 'bezetting', niet met 'bevrijding'.

Ze vertrouwen gewoon de bevolking niet dat ze hun eigen land opbouwen en daarin ruimte voor de Amerikanen overlaten. Dus liever de bevrijding in een bezetting veranderen dan later te moeten gaan onderhandelen met mensen die niet direkt 'ja en amen' roepen bij alles wat je vraagt.

Ze hebben het bevrijd van Saddam en nu bezetten ze het. Dit is logisch, want als ze weg zouden gaan, iets wat sommigen kennelijk willen, dan ontstaat er daar een chaos vergelijkbaar met Afghanistan, iets wat sommigen dus willen.
De Irakezen kunnen hun land opbouwen, met Amerikaanse supervisie. Gelukkig zal dat niet voor eeuwig zijn. -geef mij trouwens maar wat meer V.N.-

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 18-06-2003 13:35]

1 kernfysicus
  Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 13:35:09 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11191631
ja dat was niet zo slim van ze idd maar daar verander je nu nix meer aan
pi_11191802
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:30 schreef sp3c het volgende:
ja hoor het moet niet nog gekker worden hoor.

Jij wil dus bij elke roadblock een vrouwelijke soldaat plaatsen?
niet mogenlijk want er zijn er veelste weinig bovendien mogen ze volgens mij geen gevechtsfunctie's vervullen en zul je ze dus niet zo veel in de frontlinie tegen komen.

Het zijn toch geen gevechtsfuncties maar controlerende functies? Is een demonstratie nu ineens een frontlinie geworden?

En de VS heeft tienduizenden vrouwen in dienst hoor.

quote:
dan moet je dus bij roadblocks e.d. elke vrouw die er verdacht uitziet of te hard heeft gereden oid net zolang vasthouden tot er toevallig een eenheid langskomt met een vrouw erin zodat ze ff snel kan fouilleren.
Dan zet je toch een vrouw bij een roadblock? Besef jij wel wat je hier allemaal loopt uit te braken? Irak is van de Irakezen. De Amerikanen moeten zich aanpassen, niet de Irakezen. Het is hun land. Al duizenden jaren hebben die mensen voor hun land gevochten, miljoenen Irakese voorouders zijn daar in de grond begraven.

De Amerikanen zijn er 200 mensen kwijtgeraakt en er ligt geen enkele Amerikaan daar begraven. Het is geen Amerikaanse grond. Het enige waar de Amerikanen recht op hebben is betaling voor het geld wat ze hebben gestoken in de bevrijding van Irak.

Als je het anders ziet dan ik hier beschrijf, ben je het kennelijk met me eens dat de VS Irak helemaal niet heeft bevrijdt, maar bezet.

quote:
nee hoor totdat er in elke frontlinie eenheid minstens 2 vrouwen zitten (kan er 1 doodgaan) is dit toch echt een noodzakelijk kwaad
Hmm, 'noodzakelijk kwaad'. Noodzakelijk voor welk doel? Wat is het doel dat jij voor ogen hebt? Als je een volk gaat bevrijden, is het nogal onzinnig om betogende burgers te gaan doodschieten, is het niet?

Ik snap het wel, als ik daar als soldaat met een gun in mijn hand zou staan en ik zou me bedreigd voelen zou ik ook schieten. Maar daarom moet je ook geen SOLDATEN gebruiken om de orde te handhaven. Daar heb je een politiemacht voor nodig.

Stap 1 om de problemen op te lossen: installeer een politiemacht. Preferably van lokale burgers, onder leiding van Amerikaanse (politie-)bevelhebbers.

Gebruik soldaten voor gevechtstaken, gebruik politie om orde te handhaven. Als je het verschil tussen soldaten en politie niet kunt zien, maak ik me sterk zorgen over jouw maatschappelijke betrokkenheid.

Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 13:50:10 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11192059
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:41 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het zijn toch geen gevechtsfuncties maar controlerende functies? Is een demonstratie nu ineens een frontlinie geworden?

En de VS heeft tienduizenden vrouwen in dienst hoor.

Dat ligt geheel aan de locatie.

En de VS heeft geen tienduizenden vrouwen die opgeleid zijn voor gevechtsfunctie's

quote:
[..]

Dan zet je toch een vrouw bij een roadblock? Besef jij wel wat je hier allemaal loopt uit te braken? Irak is van de Irakezen.

we hebben het hier niet over een Melkertbaan, die roadblocks staan over het algemeen in vijandig gebied
quote:
De Amerikanen moeten zich aanpassen, niet de Irakezen. Het is hun land. Al duizenden jaren hebben die mensen voor hun land gevochten, miljoenen Irakese voorouders zijn daar in de grond begraven.

De Amerikanen zijn er 200 mensen kwijtgeraakt en er ligt geen enkele Amerikaan daar begraven. Het is geen Amerikaanse grond. Het enige waar de Amerikanen recht op hebben is betaling voor het geld wat ze hebben gestoken in de bevrijding van Irak.

Als je het anders ziet dan ik hier beschrijf, ben je het kennelijk met me eens dat de VS Irak helemaal niet heeft bevrijdt, maar bezet.

mjah natuurlijk hebben ze het land bezet, maar ze hebben het ook bevrijdt.
Nederland werd na de val van nazi duitsland ook bezet door de geallieerden, België ook en Polen etc. bij ons heeft het minder lang geduurt omdat de regering nooit is afgetreden waar die in Irak in 10000 piepkleine stukjes is geknalt.

het duurt ff voordat de Irakezen er zelf wat aan kunnen doen en als het zover is dan gaan de Amerikanen er weer van tussen daar ben ik heilig van overtuigd

quote:
[..]

Hmm, 'noodzakelijk kwaad'. Noodzakelijk voor welk doel? Wat is het doel dat jij voor ogen hebt? Als je een volk gaat bevrijden, is het nogal onzinnig om betogende burgers te gaan doodschieten, is het niet?

een noodzakelijk kwaad om de orde te handhaven.

We hebben het nogaltijd over het fouilleren van vrouwen, het doodschieten van betogende burgers vind ik ook geen goede actie wel bij de les blijven ok?

quote:
Ik snap het wel, als ik daar als soldaat met een gun in mijn hand zou staan en ik zou me bedreigd voelen zou ik ook schieten. Maar daarom moet je ook geen SOLDATEN gebruiken om de orde te handhaven. Daar heb je een politiemacht voor nodig.

Stap 1 om de problemen op te lossen: installeer een politiemacht. Preferably van lokale burgers, onder leiding van Amerikaanse (politie-)bevelhebbers.

Gebruik soldaten voor gevechtstaken, gebruik politie om orde te handhaven. Als je het verschil tussen soldaten en politie niet kunt zien, maak ik me sterk zorgen over jouw maatschappelijke betrokkenheid.

Geen land die daar politieagenten voor wil inzetten, die moeten totaal omgeschoold worden hier mag je zo'n beetje op agenten roggelen terwijl ze er daar toch wat daadkrachtiger te werk zullen moeten gaan.

Militaire politie is wel wenselijk en die gaan er dan ook heen om de normale soldaten te begeleiden in het peacekeepen/orde handhaven

pi_11193509
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:34 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ze hebben het bevrijd van Saddam en nu bezetten ze het. Dit is logisch, want als ze weg zouden gaan, iets wat sommigen kennelijk willen, dan ontstaat er daar een chaos vergelijkbaar met Afghanistan, iets wat sommigen dus willen.

Je moet ze begeleiden, niet hun werk uit handen nemen.

Hebben jouw leraren jou je huiswerk uit handen genomen en zelf gemaakt? Doen jouw ouders alles voor je? Nee, ze laten jou *gecontroleerd* zelf de dingen doen. Als het misgaat grijpen ze in. Maar ze laten jou alles *zelf* doen. Anders leer je niks.

Als je Amerikaanse soldaten gaat gebruiken om de orde te handhaven leert de bevolking niets. Dan maakt het niet uit of je *nu* weggaat of over tig jaar. Op het moment dat je weggaat stort het land doodgewoon weer in. Uitstel van executie.

Amerika doet dezelfde stomme dingen als Israel al jaren heeft gedaan. Moet je zien wat dat in Israel heeft gebracht. Alles behalve oplossingen. Na duizenden Palestijnen te hebben gedood blijkt wel weer dat er elk moment weer een nieuw blik Palestijnse zelfopblazers opengetrokken kan worden. Hoe lang wou je (Israelische regering) dan nog doorgaan met je strategie die al meer dan 20 jaar niet werkt?

Geef mij ook maar wat meer V.N. Niet zo zeer vanwege dat daardoor de Iraqi's meer zullen luisteren, maar vanwege dat de V.S. daardoor meer moet luisteren. Misschien leren ze in de V.S. dan eens een keer dat een andere cultuur helemaal niet zo slecht is als ze denken. De Amerikanen zijn doodgewoon cultuur-imperialisten.

Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 14:46:27 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11193569
daarom wordt er dan ook samen met Irakeze politiediensten gepatrouilleerd

het zijn er alleen nog niet zoveel en wat moet je anders?
niet patrouilleren totdat er voldoende Irakezen meelopen omdat het hun land is en voldoende vrouwen meelopen om andere vrouwen te fouilleren?

... de misdaad wacht er wel op

pi_11193777
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:50 schreef sp3c het volgende:
we hebben het hier niet over een Melkertbaan, die roadblocks staan over het algemeen in vijandig gebied
En de soldaten daar weten (in tegenstelling tot melkert-werknemers) wat ze doen en welk risico ze nemen.
quote:
mjah natuurlijk hebben ze het land bezet, maar ze hebben het ook bevrijdt.
Nederland werd na de val van nazi duitsland ook bezet door de geallieerden, België ook en Polen etc. bij ons heeft het minder lang geduurt omdat de regering nooit is afgetreden waar die in Irak in 10000 piepkleine stukjes is geknalt.
Precies. Bij ons was er een regering die uit ballingschap terug kwam en snel de touwtjes weer in handen had en de chaos begon te bedwingen. In Iraq is zoiets niet, na 50 jaar oorlog is er niemand meer die weet hoe hij chaos moet bedwingen. Het moet die mensen dus *geleerd* worden. Tenzij je van plan bent nu en in de toekomst *zelf* die chaos te blijven bedwingen, natuurlijk.
quote:
het duurt ff voordat de Irakezen er zelf wat aan kunnen doen en als het zover is dan gaan de Amerikanen er weer van tussen daar ben ik heilig van overtuigd
Ze zullen het nooit leren als er niemand is die het ze leert.

That's all.

quote:
Geen land die daar politieagenten voor wil inzetten, die moeten totaal omgeschoold worden hier mag je zo'n beetje op agenten roggelen terwijl ze er daar toch wat daadkrachtiger te werk zullen moeten gaan.
Daar hadden ze van te voren over moeten nadenken...

Kijk, ik zie nu al dat het een nieuw Afghanistan aan het worden is. En dat komt puur omdat de bezetter zelf de touwtjes in handen probeert te houden in plaats van de bevolking 'empowered'. Heel simpel.

quote:
Militaire politie is wel wenselijk en die gaan er dan ook heen om de normale soldaten te begeleiden in het peacekeepen/orde handhaven
Militaire politie is wat anders. Maar een soldaat is jarenlang geleerd om te schieten als hij bedreigd wordt. Om een soldaat op je te laten schieten hoef je hem alleen maar genoeg te bedreigen. Dat is het verschil met politie. Politie schiet alleen als het niet anders kan. Een soldaat schiet om het zekere voor het onzekere te nemen.

Anyway, mijn kritiek is puur dat de VS wel een plan had om Iraq te 'bevrijden', maar hooguit een paar vage plannen voor wat er na de bevrijding moet gebeuren. Het plan om olie als betaling te gebruiken was blijkbaar belangrijker dan de plannen om de bevolking daar op te leiden om zichzelf te besturen.

Let wel, van mij mogen ze de olie als betaling voor de bevrijding van het land nemen hoor. Maar als het land niet *bevrijdt* is maar *bezet*, is het wegnemen van die olie doodsimpel stelen.

pi_11193904
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:46 schreef sp3c het volgende:
... de misdaad wacht er wel op
Het is net zo goed een misdaad om als man een vrouw te fouilleren. In Iraq tenminste. In veel moslimlanden gaat je hand eraf als je de vrouw van een ander aanraakt terwijl zij of haar man dat niet wil.

Dat is inderdaad een cultuurverschil. Daar kun je om lachen of niet, maar in Iraq geldt de Irakese cultuur en niet de Amerikaanse.

De straf op het met de voeten treden van dit soort taboes is dat de bevolking zich tegen je keert. En als de bevolking zich tegen je keert, krijg je aanslagen en andere vreselijke dingen.

Hoe gaat de VS daar dan mee om? Escaleren en nog meer soldaten sturen? De VS is zelf begonnen door geen rekening te houden met cultuurverschillen en taboe's... Als je jezelf 'righteous' noemt moet je natuurlijk niet een bevolking gaan straffen vanwege hun cultuur.

Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 15:07:15 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11194076
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

En de soldaten daar weten (in tegenstelling tot melkert-werknemers) wat ze doen en welk risico ze nemen.

inderdaad en als ze bij elke checkpoint gedwongen worden een vrouw neer te zetten dan leiden ze nodeloos veel risico en dat doen ze daarom niet.

Dat een soldaat bereid is te sterven wil nog niet zeggen dat je hem maar de dood in moet jagen

quote:
[..]

Precies. Bij ons was er een regering die uit ballingschap terug kwam en snel de touwtjes weer in handen had en de chaos begon te bedwingen. In Iraq is zoiets niet, na 50 jaar oorlog is er niemand meer die weet hoe hij chaos moet bedwingen. Het moet die mensen dus *geleerd* worden. Tenzij je van plan bent nu en in de toekomst *zelf* die chaos te blijven bedwingen, natuurlijk.

het land is 3 maanden vrij na 30 jaar schrikbewind ... als je daadwerkelijk verwacht had dat er nu een stabiele regering zou zijn in Irak dan ben je erg naïef.

Dat hebben de Amerikanen in Afghanistan ook geprobeerd maar dat lijkt toch wel op een kleine mislukking uit te draaien, beter niet dezelfde fouten maken in Irak

quote:
[..]

Militaire politie is wat anders.

logisch dat ze wat anders zijn anders noemden we ze wel militairen (of politieagenten) feit blijft dat die gasten daar uitermate geschikt voor zijn
quote:
Maar een soldaat is jarenlang geleerd om te schieten als hij bedreigd wordt. Om een soldaat op je te laten schieten hoef je hem alleen maar genoeg te bedreigen. Dat is het verschil met politie. Politie schiet alleen als het niet anders kan. Een soldaat schiet om het zekere voor het onzekere te nemen.
een soldaat is getraint om orders uit te voeren, schieten is enkel een skill die die daar soms goed bij kan gebruiken.
het zit hem allemaal in de mandaten (rules of engagement) of de soldaat wel of niet schiet om het zekere voor het onzekere te nemen.
quote:
Anyway, mijn kritiek is puur dat de VS wel een plan had om Iraq te 'bevrijden', maar hooguit een paar vage plannen voor wat er na de bevrijding moet gebeuren. Het plan om olie als betaling te gebruiken was blijkbaar belangrijker dan de plannen om de bevolking daar op te leiden om zichzelf te besturen.

Let wel, van mij mogen ze de olie als betaling voor de bevrijding van het land nemen hoor. Maar als het land niet *bevrijdt* is maar *bezet*, is het wegnemen van die olie doodsimpel stelen.

mjah daar ben ik het in principe wel mee eens behalve de laatste regel.

Die olie wordt niet door Amerikaanse soldaten uit de grond gepompt maar door Iraakse burgers, die burgers hebben dus banen en dus een inkomen en dus wordt het land er beter op.

donderdag 19 juni 2003 @ 14:00:09 #46
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11218602
Iraakse kunstenaars zijn hun inspiratie kwijt 19-06-2003

Aan de wand van galerie Hewar hangt een donker doek waarin met een fijn mes kerven zijn gemaakt. In een hoek staat een bronzen beeld gehuld in een militaire overjas, de rug toegekeerd naar drie figuren zonder hoofd. Het zijn werken van voor de oorlog, waarvan de makers werden gedreven door wanhoop over het verstikkende bewind van Saddam Hussein.

Nu de dictator verjaagd is, wil galeriehouder Mohammed Qasim wel wat nieuws brengen, maar de schilders en beeldhouwers hebben even geen inspiratie meer: dagen van zinderende hitte zonder elektriciteit, lange rijen voor de benzinestations en slapeloze nachten om galerieën te beschermen tegen plunderaars en brandstichters hebben hen volkomen uitgeput.

Wat nu Irak is, was ooit de bakermat van de beschaving. Het land is al 7.000 jaar een centrum van kunst en cultuur. De schilders en beeldhouwers van Irak worden tot de besten van het Midden-Oosten gerekend. In de hoofdstad zijn tientallen galerieën gevestigd. In de meeste hangen goedkope kopieën van Europese meesters als Picasso, Van Gogh en Monet, maar in de kleine, stoffige winkels is ook oorspronkelijk en expressief werk te vinden.

Qasim opende de galerie, waarvan de naam 'dialoog' betekent, na de Golfoorlog in 1991 samen met zijn vrouw, de beeldhouwster Iman al-Showg. Ondanks de armoede en het isolement als gevolg van een VN-embargo bloeide de zaak. Iedere opening van nieuwe tentoonstelling was een feest, waarbij kunstenaars, journalisten en diplomaten twee ruime zalen vulden en zich verpoosden in de tuin, waar een strijkkwartet speelde en dichters voordroegen uit hun werk.

Wij probeerden te vergeten, zegt Qasim, een 50-jarige schilder. Het was zoiets als een ontsnapping aan de dood.

Waar openlijke kritiek op Saddam onmogelijk was, vonden kunstenaars in abstract werk een manier om zich te uiten. Sommigen gebruikten kleuren om gevoelens over te brengen, met somber grijs en zwart en woedend oranje en rood. Anderen gebruikten oude Sumerische symbolen als water en vis, tekenen van leven en hoop.

De taal van de kunst is moeilijk en de politici verstaan deze taal niet. Wij hadden geluk, want ze staken hun neus in alle aspecten van het leven, aldus Qasim.

Het bewind van Saddam promootte de Iraakse kunst en cultuur, ook al deed het zijn best om die te beheersen. Vertegenwoordigers van de Baath-partij domineerden de culturele centra en kunstscholen en er was maar één officiële kunstenaarsvereniging toegestaan. Censuur bestond officieel niet, maar om werk tentoongesteld te krijgen of in het buitenland te mogen studeren wisten kunstenaars dat zij schilderijen en standbeelden moesten maken die Saddam en zijn oorlog verheerlijkten.

Kunstenaars als Qasim die omgingen met buitenlandse diplomaten en journalisten werden met argwaan bekeken. Na twaalf jaar docentschap aan de kunstacademie in Bagdad kreeg Qasim zijn ontslagbrief toen hij terugkeerde van een tentoonstelling van zijn werk in Jordanië.

Veel vooraanstaande Iraakse kunstenaars weken uit naar het buitenland. Anderen, die geen geld of connecties hadden om te reizen, verloren alle contact met de internationale kunstwereld.

Saad Shaker, een 33-jarige schilder, zag veertien jaar lang geen nieuw werk uit andere landen. Eén keer stuitte hij in een kiosk op een oud nummer van het tijdschrift Art in America en voelde hij zich gelukkig. Het stond Shaker vrij om abstract te werken, maar de schilderijen bleken onverkoopbaar te zijn. Irakezen konden ze niet betalen en kopers uit andere Arabische landen waren niet geïnteresseerd. Die wilden alleen maar schilderijen van paarden en kamelen.

Na de val van Saddam waren Shaker en enkele vrienden er als de kippen bij om een tentoonstelling te organiseren in een zaaltje. Het was makkelijk. We sloegen een paar spijkers in de muur en nodigden wat mensen uit, zei Mohammed Rasim (29), die op de vrijheidstentoonstelling schilderijen van aan de Iraakse mythologie ontleende koningen en muzikanten liet zien.

Een paar dagen later zitten sommige van dezelfde kunstenaars bij een glas thee op de binnenplaats van galerie Hewar te somberen over de kunstscene. Het is afgelopen met de kunst in Irak, zegt een jonge kunstenaar bij het verlaten van de galerie. Een echte kunstenaar kan geen goed werk meer maken (...) wij zijn moe.

Door de dagelijkse beslommeringen komen de meesten er niet meer toe om penseel of beitel ter hand te nemen. Imad Tariq (24) waste auto's om aan geld voor materiaal te komen. Maar niemand laat zijn auto meer wassen en verf is niet te krijgen. Daarom verkoopt hij nu op een van de illegale wapenmarkten van Bagdad pistolen en mitrailleurs. Ik schilder liever, maar ik heb nu geld nodig. Als de veiligheid en stabiliteit terugkeren, keert ook de kunst terug.

Moderator donderdag 19 juni 2003 @ 14:04:50 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11218754
nou en ...

kunst is nu ff niet belangrijk lijkt me

donderdag 19 juni 2003 @ 16:42:39 #48
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11223046
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 14:04 schreef sp3c het volgende:
nou en ...

kunst is nu ff niet belangrijk lijkt me

Irak ach 'nou én' het is maar Irak.

Gelukkig woon jij niet in Irak. Maar dit zijn irakezen en zij bepalen wat zij belangrijk vinden. Kunt en cultuur zijn trouwens 'peilers' van iedere samenleving.

donderdag 19 juni 2003 @ 16:43:36 #49
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11223070
Aanslag in Irak kost leven aan Amerikaanse soldaat 19-06-2003

Een granaataanslag op een Amerikaanse legerambulance ten zuiden van Bagdad heeft donderdag aan een Amerikaanse soldaat het leven gekost. Twee Amerikanen raakten gewond, meldde een legerwoordvoerder. De ambulance, waarin een gewonde soldaat lag, werd bestookt op de snelweg bij al-Iskandariyah, circa 35 kilometer ten zuiden van de Iraakse hoofdstad.

Het was de derde aanslag op Amerikanen in Irak binnen een paar uur. Eerder schoten belagers in de stad Samarra een granaat af op een Amerikaanse tank, zonder dat daarbij slachtoffers vielen. Een tweede tank schoot terug, waarbij een van de daders dodelijk werd getroffen en een tweede gewond raakte. In Bagdad werd een Amerikaanse legertruck bestookt met een granaat. Volgens ooggetuigen vielen daarbij gewonden, maar de Amerikanen wilden dat niet bevestigen.

Vertrekken; hoe eerder, hoe beter. Geef die mensen hun land en soevereiniteit gewoon terug.

pi_11223145
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:43 schreef Nyrem het volgende:
[Vertrekken; hoe eerder, hoe beter. Geef die mensen hun land en soevereiniteit gewoon terug.
Goed idee. Weg met de stabiliteit in Irak, laat ze elkaar allemaal maar afslachten. Hoe meer bloed, hoe beter. Ten slotte kunnen we daarna van de VS weer zeggen dat ze de Irakezen in de steek hebben gelaten.
  donderdag 19 juni 2003 @ 16:48:27 #51
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11223209
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:30 schreef sp3c het volgende:

-verhaal-

ps: in Europa (Amerika ook) mogen mannen ook geen vrouwen fouilleren; waarom andere regels hanteren in het buitenland? Hebben die vrouwen daar een andere (mindere) waarde ofzo? Verdienden zij ook niet een respectvolle behandeling?
Vergeet niet wie er daar 'te gast' is. Natuurlijk is er geen sprake van 'bezoek' maar van een bezetting en de amerikanen beginnen zich steeds meer als bezetter te gedragen.

Helaas gaat dit ten koste van amerikaanse soldaten en van irakezen.

Een vergelijking met Vietnam is nu opeens helemaal niet zo vreemd meer.

Moderator donderdag 19 juni 2003 @ 16:50:31 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11223268
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:42 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Irak ach 'nou én' het is maar Irak.

nee, het is maar kunst
quote:
Gelukkig woon jij niet in Irak. Maar dit zijn irakezen en zij bepalen wat zij belangrijk vinden. Kunt en cultuur zijn trouwens 'peilers' van iedere samenleving.
inspiratie kun je altijd nog opdoen maar als iemand jouw vingers afbreekt omdat je niet in de maat 'heil saddam' hebt geroepen kun je nooit meer wat met die inspiratie

kunst en cultuur zijn gewoonweg niet belangrijk

donderdag 19 juni 2003 @ 16:51:10 #53
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11223277
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:45 schreef Disorder het volgende:

[..]

Goed idee. Weg met de stabiliteit in Irak, laat ze elkaar allemaal maar afslachten. Hoe meer bloed, hoe beter. Ten slotte kunnen we daarna van de VS weer zeggen dat ze de Irakezen in de steek hebben gelaten.

Met de amerikanen gaat het goed in Irak; plunderingen, geen voedsel, geen water, geen energie etc
(staan erbij en kijken ernaar)

Maar als de irakezen zelf willen optreden of opbouwen, dan mag dat niet. Geen enkel werk of perspectief. Gewoon een ordinaire bezetting.

Wel even de werkelijkheid in het oog houden aub.

donderdag 19 juni 2003 @ 16:52:04 #54
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11223304
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:50 schreef sp3c het volgende:

kunst en cultuur zijn gewoonweg niet belangrijk

Gelukkig komt dat uit jouw mond

(volgens mij weet je niet eens wat je zegt)

Moderator donderdag 19 juni 2003 @ 16:52:34 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11223323
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:48 schreef Nyrem het volgende:

[..]

ps: in Europa (Amerika ook) mogen mannen ook geen vrouwen fouilleren; waarom andere regels hanteren in het buitenland? Hebben die vrouwen daar een andere (mindere) waarde ofzo? Verdienden zij ook niet een respectvolle behandeling?
Vergeet niet wie er daar 'te gast' is. Natuurlijk is er geen sprake van 'bezoek' maar van een bezetting en de amerikanen beginnen zich steeds meer als bezetter te gedragen.

militairen mogen op zeker wel vrouwen fouilleren, in Nederland iig wel en ik neem aan dat dit in de rest van de wereld ook zo is.

Nu worden militairen niet zo bar vaak ingezet op de straat hier maar dat wil niet zeggen dat ze het niet mogen.

quote:
Helaas gaat dit ten koste van amerikaanse soldaten en van irakezen.

Een vergelijking met Vietnam is nu opeens helemaal niet zo vreemd meer.

die vergelijking is om zoveel redenen fout dat ik er geeneens op in ga want dan mis ik mijn trein
  Moderator donderdag 19 juni 2003 @ 16:53:51 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11223358
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:52 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Gelukkig komt dat uit jouw mond

(volgens mij weet je niet eens wat je zegt)

nou volgens mij weet jij niet wat je zegt.

ga is naar voormalig joegoslavië oid en ga ze daar vragen wat belangrijker is veiligheid of cultuur ... die gasten slaan je terug het land uit voor het stellen van zulke idiote vragen

pi_11223848
Nyrem, je hebt nou eenmaal een militaire macht nodig vlak nadat een oud regime is gevallen. Als men daar nu weg gaat, krijgt men over een paar maanden de schuld van de zooi die dan in het land ontstaat.
  Moderator donderdag 19 juni 2003 @ 19:28:02 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11226971
wat kan nyrem dat nou schelen

zolang ze elkaar maar afslachten (niet een ander volk) en van de kunstschatten en het cultureel erfgoed afblijven is alles ok ...

pi_11227277
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 17:13 schreef Disorder het volgende:
Nyrem, je hebt nou eenmaal een militaire macht nodig vlak nadat een oud regime is gevallen. Als men daar nu weg gaat, krijgt men over een paar maanden de schuld van de zooi die dan in het land ontstaat.
Dat is inderdaad zo. Alles wat er nu slecht vanaf komt daar rust op de schouders van de VS . De VS moet zorgen dat er nu een stabiele regering komt gekozen door het volk en wel zo snel mogelijk.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:26:20 #60
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11235933
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:28 schreef sp3c het volgende:
wat kan nyrem dat nou schelen

zolang ze elkaar maar afslachten (niet een ander volk) en van de kunstschatten en het cultureel erfgoed afblijven is alles ok ...

Gut houd je nou nooit eens op met dat simpele getrol?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:29:30 #61
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11235994
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 17:13 schreef Disorder het volgende:
Volgende de internationale verdragen, draagt een bezettende macht op het moment van bezetting volledige verantwoordelijkheid voor heel het land (infrastructuur, voedsel, recht, werk etc etc).
Dus dat maakt niet zoveel uit.

Wat hebben ze er nog te zoeken?
Of wil je beweren dat ze er nu alleen blijven bezetten om niet de schuld te krijgen van de instabiliteit die er nu en voorlopig heerst?
Dat blijft de komende 5 jaar toch nog wel.
pi_11236965
quote:
I, GEORGE W. BUSH, President of the United States of America, find that the threat of attachment or other judicial process against the Development Fund for Iraq, Iraqi petroleum and petroleum products, and interests therein, and proceeds, obligations, or any financial instruments of any nature whatsoever arising from or related to the sale or marketing thereof, and interests therein, obstructs the orderly reconstruction of Iraq, the restoration and maintenance of peace and security in the country, and the development of political, administrative, and economic institutions in Iraq. This situation constitutes an unusual and extraordinary threat to the national security and foreign policy of the United States and I hereby declare a national emergency to deal with that threat.

I hereby order:

Section 1. Unless licensed or otherwise authorized pursuant to this order, any attachment, judgment, decree, lien, execution, garnishment, or other judicial process is prohibited, and shall be deemed null and void, with respect to the following:

(a) the Development Fund for Iraq, and

(b) all Iraqi petroleum and petroleum products [...]

"analyse" bron
compleet document

Zeg maar wat ik hier van moet maken?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:58:14 #63
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11248816
Amnesty eist meer nadruk op mensenrechten in Irak 20-06-2003

Amnesty International heeft Amerikaanse en Britse strijdkrachten in Irak vrijdag gemaand de rechten van burgers onder de bezetting beter in acht te nemen. De in Londen gevestigde mensenrechtenorganisatie deed dat in een verklaring die werd afgegeven aan de vooravond van een bijeenkomst van het Economisch Wereldforum in de Jordaanse hoofdstad Amman over de wederopbouw van Irak.

Volgens Amnesty voldoen de bezettingsmachten niet aan hun verplichtingen om de veiligheid en het welbevinden van de Iraakse bevolking te verzekeren. Meer dan 2.000 Irakezen worden zonder contact met familie of advocaten in detentiecentra vastgehouden.

Amnesty wijst erop dat de Amerikaanse en Britse regeringen voor de oorlog hun bezorgdheid over de mensenrechten in Irak beleden. Als dit oprecht was, dan zouden de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk nu duidelijk moeten maken dat projecten gericht op de mensenrechten voorrang krijgen in het reconstructieproces. Amnesty vindt het daarom vreemd dat mensenrechten niet op de agenda staan van de bijeenkomst in Amman. Wij wonen de bijeenkomst bij om te benadrukken dat wederopbouw onmogelijk is zonder een fundament van rechtsorde, gelijkheid en eerbiediging van alle mensenrechten van alle Irakezen, aldus de verklaring van Amnesty-directeur David Petrasek.

pi_11248941
er komt steeds meer onvrede....en Nederland gaat er mensen heen sturen..
  Moderator vrijdag 20 juni 2003 @ 16:28:25 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11249731
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Gut houd je nou nooit eens op met dat simpele getrol?

niet zolang jij kunstschatten boven mensenlevens verkiest
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:49:15 #66
16715 Mylene
*schatje*
pi_11250333
Nyrem en sp3c, onmiddelijk ophouden nu, ander gaan jullie beide bij mij over de knie .
  Moderator vrijdag 20 juni 2003 @ 16:52:41 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11250420
zeg jij nu maar nix
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:54:29 #68
16715 Mylene
*schatje*
pi_11250460
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:52 schreef sp3c het volgende:
zeg jij nu maar nix
Ik ben een onschuldig meisje hoor.
  Moderator vrijdag 20 juni 2003 @ 16:59:19 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11250583
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik ben een onschuldig meisje hoor.

dat wil nog niet zeggen dat je mag spreken
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:28:17 #70
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11251150
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet zolang jij kunstschatten boven mensenlevens verkiest

Mag ik vragen waar je dat leest?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:29:17 #71
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11251173
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:49 schreef schatje het volgende:
Nyrem anders ga je over de knie .
Hmmmm uhhhh dat is toch juist lekker?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 19:05:17 #72
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11252874
Bush has nominated Army Lt. Gen. John Abizaid to head U.S. Central Command, responsible for Iraq and the surrounding region in the Middle East. Abizaid, a fluent Arabic speaker and of Lebanese extraction, has served as deputy commander of Central Command since February 2003. The Senate must confirm Abizaid, who was named to replace the retiring Gen. Tommy Franks.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator vrijdag 20 juni 2003 @ 20:06:08 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11254009
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 19:05 schreef BAZZA het volgende:
Bush has nominated Army Lt. Gen. John Abizaid to head U.S. Central Command, responsible for Iraq and the surrounding region in the Middle East. Abizaid, a fluent Arabic speaker and of Lebanese extraction, has served as deputy commander of Central Command since February 2003. The Senate must confirm Abizaid, who was named to replace the retiring Gen. Tommy Franks.
verstandigste beslissing van de Amerikanen sinds het openen van de aanval
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 juni 2003 @ 08:55:59 #74
3928 Ulx
pi_11263298
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 19:05 schreef BAZZA het volgende:
Pfffft, positieve discriminatie op grond van afkomst.

schande, boeh.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 21 juni 2003 @ 09:30:56 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11263462
dat is juist goed ... zo houd je dat allochtone gespuis van de streets
  zaterdag 21 juni 2003 @ 15:42:56 #76
8502 BAZZA
pi_11269852
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 20:06 schreef sp3c het volgende:

verstandigste beslissing van de Amerikanen sinds het openen van de aanval

Precies, lekker ze laten domineren door hun eigen volk....
misschien dat ze op die manier een beetje beter begrijpen dat ze nu de keuze moeten maken tussen de beschaving en de Arabische manier van leven, laten we hopen dat ze voor het eerste kiezen.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11275486
quote:
'Saddam naar Syrië gevlucht'

Uitgegeven: 21 juni 2003 09:14

WASHINGTON - Saddam Hussein leeft nog. Hij is samen met zijn zonen Uday en Qusay naar Syrië gevlucht. Dat heeft de privé-secretaris van Saddam, Abdel Hamid Mahmoud al-Tikriti, gezegd tegen zijn Amerikaanse ondervragers, aldus The New York Times zaterdag.

De krant meldde op gezag van functionarissen van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat Mahmoud zijn ondervragers heeft verzekerd dat Saddam nog leeft. De medewerkers van het ministerie van Buitenlandse Zaken lieten weten dat wordt onderzocht of Mahmoud de waarheid heeft gesproken.

De privé-secretaris stond op nummer vier op de lijst van de 55 meestgezochte Irakezen. Hij is deze week in Irak opgepakt.

The New York Times meldde vrijdag nog dat Saddam Hussein zich in Irak bevond. Dat zou blijken uit door de Amerikaanse inlichtingendiensten onderschepte boodschappen tussen gevluchte leden van de gevreesde Saddam Fedayeen-militie en de Iraakse geheime dienst.

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_11286973
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 15:42 schreef BAZZA het volgende:

[..]

misschien dat ze op die manier een beetje beter begrijpen dat ze nu de keuze moeten maken tussen de beschaving en de Arabische manier van leven, laten we hopen dat ze voor het eerste kiezen.

pi_11288007
quote:
Brand pijpleiding Irak kan olievoorziening hinderen

Uitgegeven: 22 juni 2003 11:07

BAGDAD - Een ontploffing van een oliepijpleiding in Centraal-Irak heeft een grote brand veroorzaakt. Dit hebben Amerikaanse militairen zondag vanuit Irak gemeld.

De brand woedt voorzover bekend 140 kilometer ten noordwesten van de hoofdstad Bagdad bij de plaats Hit. Rond dezelfde plaats is een Amerikaans legervoertuig op een mijn gereden, zo meldde een Amerikaanse woordvoerder.

Er zijn voorzover bekend bij Hit geen slachtoffers gevallen. Het is niet bekend wat de explosie en de brand heeft veroorzaakt. Enkele dagen geleden werd een oliepijpleiding in het noorden van Irak beschadigd als gevolg van sabotage.

De brand kan gevolgen hebben voor de brandstofvoorziening in Bagdad. De grootste raffinaderij van de stad, al-Doura, is aangewezen op olie die door deze pijp toestroomt. Een ambtenaar van het ministerie van Olie vreesde zondag dat al-Doura mogelijk olie moet gaan putten uit het zuiden van het land, waar de olie-installaties in zeer slechte staat verkeren.

In het weekeinde zijn Amerikaanse militairen opnieuw bestookt op verschillende plaatsen in Irak. Een door de Amerikanen gebruikt schoolgebouw bijvoorbeeld in het zuiden van de hoofdstad. Daar vielen evenmin slachtoffers.

Maar verder hebben de amerikanen alles goed onder controle.
  zondag 22 juni 2003 @ 18:01:51 #80
16715 Mylene
*schatje*
pi_11295071
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 15:42 schreef BAZZA het volgende:

[..]

BAZZA, dat zijn enge geluiden.Doet me denken aan de Belgen die dachten beschaving te brengen in Congo.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:00:34 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_11296202
ff om terug te komen op de roadblocks en fouilleren van vrouwen door mannen.

Waarom nemen ze niet gewoon een paar iraakse burgers (m/v)in dienst daarvoor. Dus ipv een checkpoint met 4 VS soldaten doe je 2 VS soldaten en 2 iraakse mannen samen met hun vrouw (die dan de vrouwen fouilleert).

Iedereen tevreden. De amerikanen hebben minder mensen daar nodig, de irakezen hebben inkomsten door werk, de bevolking heeft minder het gevoel van bezetting doordat de amerikanen meer met ze samenwerken.

En wanneer komen er westerse bedrijven naar Irak die dan irakezen in kunnen dienst nemen en zo dus werkgelegenheid verschaffen?

zondag 22 juni 2003 @ 19:26:36 #82
8502 BAZZA
pi_11296836
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:01 schreef schatje het volgende:

BAZZA, dat zijn enge geluiden.Doet me denken aan de Belgen die dachten beschaving te brengen in Congo.

Helemaal niet, je kunt het beter vergelijken met Suriname onder de Nederlanders.
Het was voor de onafhankelijkheid het rijkste land van de regio met de beste infrastructuur en hoogst opgeleide bevolking etc
Zo zou Irak ook kunnen worden, mits ze iniedergeval een deel van de eigen achterlijke cultuur inruilen voor de Westerse.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:28:19 #83
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11296880
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:26 schreef BAZZA het volgende:
Helemaal niet, je kunt het beter vergelijken met Suriname onder de Nederlanders.
Of nog beter: met de Palestijnen onder Israël. Toen hadden ze het nog vrij goed, maar sinds die corrupte Arafat het bestuur heeft overgenomen gaat het steeds slechter met ze.
quote:
Het was voor de onafhankelijkheid het rijkste land van de regio met de beste infrastructuur en hoogst opgeleide bevolking etc
Zo zou Irak ook kunnen worden, mits ze hun iniedergeval een deel van de eigen achterlijke cultuur inruilen.
Op welk deel van hun achterlijke cultuur doel je ?
  zondag 22 juni 2003 @ 19:43:48 #84
8502 BAZZA
pi_11297365
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:28 schreef Gil-galad het volgende:

Op welk deel van hun achterlijke cultuur doel je ?

Bv het vermoorden van een vrouw die is verkracht omdat ze de familie eer heeft aangetast het verheerlijken van zelfmoordaanslagen op burgers de intolerantie tegenover homo's de onderdrukking van vrouwen

Zo kunnen we nog wel even doorgaan helaas

zondag 22 juni 2003 @ 19:44:14 #85
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297378
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:26 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zo zou Irak ook kunnen worden, mits ze iniedergeval een deel van de eigen achterlijke cultuur inruilen voor de Westerse.

Nou ja zeg beste BAZZA, de geschiedenis van Congo is je toch wel bekend.De oorspronkelijke bewoners werden ordinair uitgebuit en als slaven behandeld.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:47:57 #86
8502 BAZZA
pi_11297481
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:44 schreef schatje het volgende:

Nou ja zeg beste BAZZA, de geschiedenis van Congo is je toch wel bekend.De oorspronkelijke bewoners werden ordinair uitgebuit en als slaven behandeld.

Ja die is zeker bekend, en zo gaat de VS het dus niet aanpakken.
Je kunt het beter vergelijken met Suriname, maar zo heb ik het al gezegt.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:47:58 #87
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11297482
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:43 schreef BAZZA het volgende:
Bv het vermoorden van een vrouw die is verkracht omdat ze de familie eer heeft aangetast het verheerlijken van zelfmoordaanslagen op burgers de intolerantie tegenover homo's de onderdrukking van vrouwen

Zo kunnen we nog wel even doorgaan helaas

Grotendeels mee eens, op je tweede punt na. Dat zit niet in hun cultuur gebakken, er is een aantal extremistische malloten dat het nodig vindt om aanslagen te plegen op onschuldige burgers.
quote:
de intolerantie tegenover homo's
Helaas kunnen christenen daar ook wat van.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:48:33 #88
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11297494
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:44 schreef schatje het volgende:
Behandelt de VS de Irakezen dan als slaven ?
  zondag 22 juni 2003 @ 19:49:21 #89
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297509
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja die is zeker bekend, en zo gaat de VS het dus niet aanpakken.
Je kunt het beter vergelijken met Suriname, maar zo heb ik het al gezegt.

Oke .
  zondag 22 juni 2003 @ 19:50:09 #90
8502 BAZZA
pi_11297528
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:47 schreef Gil-galad het volgende:

Grotendeels mee eens, op je tweede punt na. Dat zit niet in hun cultuur gebakken, er is een aantal extremistische malloten dat het nodig vindt om aanslagen te plegen op onschuldige burgers.

Inmiddels zit het in hun cultuur gebakken, er is grote steun voor in de gehele Arabische wereld, zelfs van de meerderheid.
quote:
Helaas kunnen christenen daar ook wat van.
Zeker, maar die zijn lang niet zo extreem.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:50:21 #91
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11297530
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:48 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Behandelt de VS de Irakezen dan als slaven ?

Nee, maar de VS behandelt Irak wel als een kolonie.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:51:53 #92
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297564
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Als het al als een kolonie behandelt wordt, hoe zou het anders moeten?
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 19:53:05 #93
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11297585
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:50 schreef BAZZA het volgende:
Inmiddels zit het in hun cultuur gebakken, er is grote steun voor in de gehele Arabische wereld,
Ik denk eerder dat er veel steun is voor deze zelfmoordaanslagen doordat de Arabische cultuur wat achterloopt (mag je eigenlijk achterlijk zeggen, of is dat racisme?)
quote:
zelfs van de meerderheid.
Bron ?
quote:
Zeker, maar die zijn lang niet zo extreem.
Nogmaals: het komt allemaal terug op het feit dat de Arabische cultuur achterloopt.
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Helaas wel ja.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:54:42 #94
8502 BAZZA
pi_11297617
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:53 schreef Gil-galad het volgende:

Bron ?

Een artikel in "Time Magazine" een maand of 2 geleden.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:55:54 #95
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11297641
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:51 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Zich er niet mee bemoeien misschien? Soevereine staten in hun waarde laten misschien?
  zondag 22 juni 2003 @ 19:56:35 #96
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297662
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:51 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Wat kan je doen als de bevolking wil dat je gewoon opdondert??
Daar sta je dan met je Westerse normen en waarden.Hoe kan je dan beschaving bijbrengen??
  zondag 22 juni 2003 @ 19:56:56 #97
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297670
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Zich er niet mee bemoeien misschien? Soevereine staten in hun waarde laten misschien?

Dat is wat anders dan het als een kolonie behandelen, dat is een land aanvallen.
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 19:57:50 #98
8502 BAZZA
pi_11297685
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:56 schreef schatje het volgende:

Daar sta je dan met je Westerse normen en waarden.Hoe kan je dan beschaving bijbrengen??

Met de harde hand als het moet
Zo is het de Russen in veel republieken ook aardig gelukt.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:57:54 #99
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297687
quote:

[..]

Stug volhouden, economie opgang brengen, fundamentalisten uischakelen, democratie invoeren. In die volgorde, ongeveer.
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 19:58:52 #100
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11297708
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan het als een kolonie behandelen, dat is een land aanvallen.

Ik denk dat we langs elkaar heen praten

Ik bedoelde dat Amerika Irak is binnengevallen met dezelfde smoes als waarmee de koloniale machten in de vorige eeuwen de gebieden in Afrika, het Oosten en het Westen zijn binnengevallen: Het brengen van de beschaving.

FYI: Alle beschaving is begonnen in Mesapotamië, het gebied wat tegenwoordig Irak is..

zondag 22 juni 2003 @ 20:00:27 #101
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11297745
quote:
Met harde hand.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:00:48 #102
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297754
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

FYI: Alle beschaving is begonnen in Mesapotamië, het gebied wat tegenwoordig Irak is..

Offtopic:

Dat kan wel zijn, maar dat hebben ze dan niet goed bewaard. Andere beschavingen ontstonden ook in India, China en in Meso-America is het zelfs onafhankelijk van de Oude Wereld ontstaan. Dus?

1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 20:02:28 #103
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297797
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:57 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Stug volhouden, economie opgang brengen, fundamentalisten uischakelen, democratie invoeren. In die volgorde, ongeveer.

En uiteindelijk draait het gewoon op een tweede Iran uit.

De grootste reden is dat beide beschavingen de eigen cultuur superieur achten t.o.v. de ander z'n cultuur.Het Westen laakt de economische en politieke structuren in de islamitische wereld en de islamtische wereld op haar beurt, laakt het perverse Westen met z'n prostitutie, drugs, abortus en euthanasie.

zondag 22 juni 2003 @ 20:03:21 #104
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11297817
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:02 schreef schatje het volgende:
Iranezen: we leggen de rode loper voor de Yanks
  zondag 22 juni 2003 @ 20:03:50 #105
8502 BAZZA
pi_11297833
Mja en ondertussen zijn er procentueel gezien meer Iraniers drugverslaafden dan Westerlingen
  zondag 22 juni 2003 @ 20:04:26 #106
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297848
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:03 schreef BAZZA het volgende:
Mja en ondertussen zijn er procentueel gezien meer Iraniers drugverslaafden dan Westerlingen
Bron .
  zondag 22 juni 2003 @ 20:04:27 #107
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297850
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:02 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat denk je. Op dit moment zijn er aardig wat fundamentalisten bezig, maar ik denk dat zij in aantal zullen verminderen door een stimulering van de economie. En misschien moeten de leiders van deze organisaties aanlokkelijke posities worden aangeboden.
1 kernfysicus
pi_11297887
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:03 schreef BAZZA het volgende:
Die cijfers zag ik laatst ook, 1 op de 47 iraniers heeft een hard drugs verslaving.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:05:52 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297895
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:04 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat denk je. Op dit moment zijn er aardig wat fundamentalisten bezig, maar ik denk dat zij in aantal zullen verminderen door een stimulering van de economie. En misschien moeten de leiders van deze organisaties aanlokkelijke posities worden aangeboden.

Sorry kleine tvlxd, ik zie het somber in wat dat betreft.Ik heb al genoeg berichten gelezen die dat bevestigen.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:06:11 #110
8502 BAZZA
pi_11297899
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:04 schreef schatje het volgende:

Bron .

Netwerl documantaire onlangs, meer dan 2 miljoen heroine verslaafden kent het land
  zondag 22 juni 2003 @ 20:07:12 #111
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297931
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Sorry kleine tvlxd, ik zie het somber in wat dat betreft.Ik heb al genoeg berichten gelezen die dat bevestigen.

Nou, laat ik het zo zeggen, ik durf een weddenschap nog niet aan.
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 20:07:28 #112
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297939
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die cijfers zag ik laatst ook, 1 op de 47 iraniers heeft een hard drugs verslaving.

Heroïne neem ik dan aan.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:07:36 #113
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11297941
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:06 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Netwerl documantaire onlangs, meer dan 2 miljoen heroine verslaafden kent het land

Wat wil je, het ligt naast Afghanistan.
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 20:08:39 #114
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297968
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:07 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Nou, laat ik het zo zeggen, ik durf een weddenschap nog niet aan.

Kijk, dat bedoel ik nou, Schatje heeft dus gelijk .
  zondag 22 juni 2003 @ 20:09:38 #115
8502 BAZZA
pi_11297993
quote:

Exact, maar als ze doen alsof het Westen zo verdorven is met hun drugs... tja kijk naar jezelf
  zondag 22 juni 2003 @ 20:09:49 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_11297997
quote:

[..]

Daar wil het ook nog niet echt lukken om beschaving bijbrengen .
  zondag 22 juni 2003 @ 20:10:34 #117
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11298021
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Exact, maar als ze doen alsof het Westen zo verdorven is met hun drugs... tja kijk naar jezelf

Propaganda wordt nooit erg onderbouwd met feiten.
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 20:11:57 #118
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11298061
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Dan heb je het ook wel over een land.
1 kernfysicus
pi_11298359
Telkens als er nu op ze geschoten wordt zeggen dat het ging om een Sadam getrouwe ze weten niet eens wie het waren maar ze weten wel dat ze stuk voor stuk voor Sadam vechten.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:28:46 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11298536
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

En de VS moet eerst naar zichzelf kijken als het gaat om massavernietigingswapens en handhaving mensenrechten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 22 juni 2003 @ 20:54:46 #121
16715 Mylene
*schatje*
pi_11299262
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:11 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dan heb je het ook wel over een land.

Oh ja, democratie zols wij die kennen wordt door de Islam verworpen, de macht is immers aan Allah.De Islam staat dus de democratie in de weg.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:55:58 #122
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11299295
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Oh ja, democratie zols wij die kennen wordt door de Islam verworpen, de macht is immers aan Allah.De Islam staat dus de democratie in de weg.

Begin jij nu dronken te worden?
1 kernfysicus
  zondag 22 juni 2003 @ 21:01:15 #123
8502 BAZZA
pi_11299436
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:28 schreef Sidekick het volgende:

En de VS moet eerst naar zichzelf kijken als het gaat om massavernietigingswapens en handhaving mensenrechten.

Hebben ze gedaan en daar zit het wel goed
  zondag 22 juni 2003 @ 21:03:25 #124
16715 Mylene
*schatje*
pi_11299489
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:01 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hebben ze gedaan en daar zit het wel goed

Echt niet, hoe durf je dat te zeggen BAZZA, schandalig gewoon.
  zondag 22 juni 2003 @ 21:05:03 #125
8502 BAZZA
pi_11299526
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:03 schreef schatje het volgende:

Echt niet, hoe durf je dat te zeggen BAZZA, schandalig gewoon.

Dat durf ik best, heb namelijk het gelijk aan mijn kant
  zondag 22 juni 2003 @ 21:12:08 #126
16715 Mylene
*schatje*
pi_11299694
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat durf ik best, heb namelijk het gelijk aan mijn kant

Eerder een plaat voor je kop .

On-topic blijven nu .

zondag 22 juni 2003 @ 22:01:31 #127
8502 BAZZA
pi_11300977
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:12 schreef schatje het volgende:

Eerder een plaat voor je kop .

On-topic blijven nu .

Of jij hebt een plaat voor je kop(je)

On-topic ja

maandag 23 juni 2003 @ 10:08:16 #128
8502 BAZZA
pi_11309732
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:09 schreef schatje het volgende:
Willem Oltmans, en die had uit betrouwbare bronnen vernomen, dat Saddam van plan is bij een oorlog de Iraakse olievelden in brand te steken, net zoals hij destijds in Koeweit heeft gedaan.
Favoriete 'deskundige'

Had onze eigen relnicht het weer eens fout he?

Moderator maandag 23 juni 2003 @ 10:17:50 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11309913
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:09 schreef schatje het volgende:

[..]

er is meer beschaving dan 2 jaar geleden iig
  maandag 23 juni 2003 @ 10:19:37 #130
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11309945
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:08 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Favoriete 'deskundige'

Er waren een stuk of 20 velden in de hens gestoken... Maar lang niet zo rampzalig als vooraf werd aangekondigd.
  maandag 23 juni 2003 @ 10:23:03 #131
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11310014
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:08 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Favoriete 'deskundige'

Hij zal zijn plannen niet hebben kunnen uitvoeren..Oltmans had het echt wel goed hoor!

. en schatje is lief!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 juni 2003 @ 10:25:50 #132
8502 BAZZA
pi_11310068
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Hij zal zijn plannen niet hebben kunnen uitvoeren..Oltmans had het echt wel goed hoor!

. en schatje is lief!

Hij had het helemaal niet goed, als Saddam dat had willen doen dan had hij dat gewoon gedaan hij had alle touwtjes in handen in dat gebied.
Schatje is misschien wel lief, Oltmans is een valse fantast.
  Moderator maandag 23 juni 2003 @ 10:29:30 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11310138
nah kleine moeite om wat explosieven met remote detonators aan te brengen op strategische punten

tenzij Saddam toch dood is geschoten tijdens de eerste uren van de oorlog, dan heeft hij er idd geen kans meer toe gehad maar daar ga ik niet van uit

maandag 23 juni 2003 @ 12:39:31 #134
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11312696
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:25 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hij had het helemaal niet goed, als Saddam dat had willen doen dan had hij dat gewoon gedaan hij had alle touwtjes in handen in dat gebied.
Schatje is misschien wel lief, Oltmans is een valse fantast.

Hij had het helaas wel bij het juiste einde; alleen heeft was het geen geslaagde operatie.

By the way Oltmans is dan wel een relnicht, maar ook een journalist met een internationaal netwerk.

maandag 23 juni 2003 @ 18:04:37 #135
8502 BAZZA
pi_11320973
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:39 schreef Nyrem het volgende:

Hij had het helaas wel bij het juiste einde; alleen heeft was het geen geslaagde operatie.

Wat een onzin, het opblazen van die olievelden was een eitje geweest, de enige reden dat ze niet masaal in de hens zijn gegaan is het feit dat Saddam dat niet wilde om een nog onbekende reden.
quote:
By the way Oltmans is dan wel een relnicht, maar ook een journalist met een internationaal netwerk.
Zo waren er wel meer journalisten en die voorspelden ook massaal aanslagen en een in opstand komende Arabische wereld compleet met vuile bommen en regime's die de macht zouden verliezen in pro-US staten door het gehele MO
Kijk Willem is amusant maar gewoon een fantast, en omdat je nou toevallig gedeeltelijk dezelfde denkbeelden met hem deelt is hij niet meteen een goed journalist
pi_11321812
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:04 schreef BAZZA het volgende:
Wat een onzin, het opblazen van die olievelden was een eitje geweest, de enige reden dat ze niet masaal in de hens zijn gegaan is het feit dat Saddam dat niet wilde om een nog onbekende reden.
Dit het een eitje zou zijn is ons ingefluisterd door de propaganda machine dat saddam alle bronnen van explosieven voorzien zou hebben, en met een druk op de knop de boel tot ontploffing zou te brengen zijn.

Trouwens de volgende pijpleiding is ook alweer in de brand gezet.

quote:
bron teletekst

Opnieuw explosie oliepijplijn Irak

BAGDAD Niet ver van de grens met Syrië heeft zich gisteravond een explosie voorgedaan in een Iraakse oliepijplijn. Een ambtenaar van het ministerie van Olie heeft dat bekendgemaakt.

Over de oorzaak is nog niets bekend. Mogelijk is er een verband met de aanslag van zaterdag op een pijpleiding 140 kilometer ten noordwesten van de hoofdstad Bagdad.Enkele dagen daarvoor
werd ook al een oliepijpleiding in het noorden van Irak gesaboteerd.

Volgens de directeur van de grootste raffinaderij van Bagdad zijn er veel overeenkomsten tussen de aanslagen en zit dezelfde groepering erachter.

quote:
Zo waren er wel meer journalisten en die voorspelden ook massaal aanslagen en een in opstand komende Arabische wereld compleet met vuile bommen en regime's die de macht zouden verliezen in pro-US staten door het gehele MO
Kijk Willem is amusant maar gewoon een fantast, en omdat je nou toevallig gedeeltelijk dezelfde denkbeelden met hem deelt is hij niet meteen een goed journalist
Dan heb ik liever een niet zo nauwkeurige journalist, die wel soms weet waar de schoen wringt in plaats van een leugenachtig land waardoor we als wereldgemeenschap echte leugens als feiten gepresenteerd krijgen.
  maandag 23 juni 2003 @ 18:39:12 #137
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_11321878
quote:
'Saddam mogelijk gedood bij recente luchtaanval VS'

Uitgegeven: 23 juni 2003 16:00

LONDEN - De voormalige Iraakse leider Saddam Hussein is mogelijk om het leven gekomen bij een luchtaanval van het Amerikaanse leger op een konvooi op een onbekende plaats in Irak, vorige week. Dit meldden verscheidene bronnen binnen de Amerikaanse defensie en het Congres. Wellicht is ook een van zijn zonen gestorven.

Het Pentagon wil echter zelfs niet bevestigen dat er een luchtaanval heeft plaatsgevonden. Het is ook niet duidelijk of er al DNA-onderzoek plaatsvindt dat uit moet wijzen wie de slachtoffers zijn van het vermeende bombardement, zo schrijft de BBC maandag.

Regeringsbronnen in de Verenigde Staten spreken elkaar tegen. Sommige personen zeggen dat "degelijke veiligheidsinformatie" aanleiding heeft gegeven tot een aanval. Anderen meldden dat "er geen informatie is die ons doet geloven dat wij Saddam hebben".

Volgens de BBC is de zoektocht naar Saddam Hussein geïntensiveerd na de arrestatie vorige week, van Mahmud al-Tikriti, een van zijn naaste medewerkers. Hij zou de Amerikanen hebben verteld dat de voormalige leider en zijn zonen nog steeds in Irak zijn.

bron: www.nu.nl
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  maandag 23 juni 2003 @ 18:42:52 #138
3904 Koos Voos
teringhond
pi_11321957
1- Sommige personen zeggen dat "degelijke veiligheidsinformatie" aanleiding heeft gegeven tot een aanval.
2- Anderen meldden dat "er geen informatie is die ons doet geloven dat wij Saddam hebben".
3- Het Pentagon wil echter zelfs niet bevestigen dat er een luchtaanval heeft plaatsgevonden.
4- Wellicht is ook een van zijn zonen gestorven.

...............

maandag 23 juni 2003 @ 19:00:48 #139
8502 BAZZA
pi_11322370
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:36 schreef Basp1 het volgende:

Trouwens de volgende pijpleiding is ook alweer in de brand gezet.

Ja en daarvan geloof ik ook niet van dat Saddam erachter zit
quote:
Dan heb ik liever een niet zo nauwkeurige journalist, die wel soms weet waar de schoen wringt in plaats van een leugenachtig land waardoor we als wereldgemeenschap echte leugens als feiten gepresenteerd krijgen.
Je kan net zo goed een Disney boek gaan lezen als naar Oltmans luisteren maar ieder zo zijn voorkeuren
  maandag 23 juni 2003 @ 20:00:19 #140
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11324191
Oh, zo rond half zeven was er het bericht op CNN dat Amerikaanse en Syrische troepen bij Al-Qaim woensdag met elkaar in gevecht waren. .
1 kernfysicus
  maandag 23 juni 2003 @ 20:01:27 #141
8502 BAZZA
pi_11324220
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:00 schreef tvlxd het volgende:
Oh, zo rond half zeven was er het bericht op CNN dat Amerikaanse en Syrische troepen bij Al-Qaim woensdag met elkaar in gevecht waren. .
Wat doen die Syriers daar?
zijn ze in de pan gehakt? heb er nog niks over gelezen.
  Moderator maandag 23 juni 2003 @ 20:03:06 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11324263
dat zou wat zijn zeg ... dan kan Syrië gelijk aangepakt worden

CNN en Reuters weten iig nog van nix

maandag 23 juni 2003 @ 20:03:49 #143
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11324287
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:01 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Wat doen die Syriers daar?
zijn ze in de pan gehakt? heb er nog niks over gelezen.

Er was een of ander konvooi van Irakezen waar de Amerikanen achter aan zaten. Dat konvooi ging uit elkaar, en wat zooi vluchtte richting Syrië. Toen was er wat gerommel, wat gewonde Syrische troepen zijn behandeld door Amerikaanse artsen en nog steeds in Irak. Of het incident gebeurde in Irak of Syrië was niet bekend. Dit alles volgens CNN.
1 kernfysicus
  maandag 23 juni 2003 @ 20:04:47 #144
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11324307
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:03 schreef sp3c het volgende:
dat zou wat zijn zeg ... dan kan Syrië gelijk aangepakt worden

CNN en Reuters weten iig nog van nix

Ik heb even héél snel gezocht (straks GTST, ook belangrijk): http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/06/23/sprj.irq.main/index.html
1 kernfysicus
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 16:14:01 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11346214
ah ik zag het net ook
quote:
After the initial attack, a person was spotted on foot near the border with Syria. U.S. special operations forces pursued the individual, and some Syrian border guards showed up, the sources said.

Pentagon officials said at that point the U.S. troops may have crossed the Syrian border. In any event, there was an engagement and three Syrians were wounded. They received medical treatment from the U.S. military. It's not clear if they were shot from the ground or from the air.

Some local villagers have claimed the people killed in the attack were sheep smugglers. Pentagon officials said they might have been smugglers, but said U.S. intelligence strongly suggests high-level Iraqis, not sheep, were their cargo.

Most of the 20 people captured in the attack have been released, Pentagon officials said.

Pentagon sources said the intelligence that led to the attack was related to the capture of Mahmud, Saddam's national security adviser and chief bodyguard, but that it wasn't based on Mahmud's interrogation.

A senior Syrian official confirmed to CNN that there was a firefight last week but insisted the Syrian border guards were "not trying to provoke" and called it an "isolated incident."

Imad Mustapha, deputy ambassador at the Syrian Embassy in Washington, said some wounded border guards were still being given medical treatment by the U.S. military. But Mustapha said the guards were not in U.S. custody.

"We hope they will be returned very soon," he said.

Mustapha went on to say that he hoped the use of force was not a policy "endorsed by either country."

Overall beste user 2022 dinsdag 24 juni 2003 @ 19:37:47 #146
3928 Ulx
pi_11350566
6 Britten afgeschoten daarnet, volgens bbc news.

Ik ga maar eens een centraal topic openen over de geallieerde doden sinds het vrede is.

dinsdag 24 juni 2003 @ 19:50:31 #147
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11350869
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:37 schreef Ulx het volgende:
6 Britten afgeschoten daarnet, volgens bbc news.

Ik ga maar eens een centraal topic openen over de geallieerde doden sinds het vrede is.

Dat zijn er nu al stukken meer dan tijdens de "oorlog"
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:51:58 #148
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11350906
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Niet van de coalitie, misschien wel van de Britten apart.
1 kernfysicus
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 juni 2003 @ 21:49:20 #149
3928 Ulx
pi_11353939
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

gemiddeld 1 per dag sinds Bush het einde van de vijandigheden afkondigde. Not counting de gewonden en aanslagen op installaties.

Ik ben benieuwd hoeveel aanvallers daadwerkelijk pro-saddam zijn. Gezien de manier waarop het bestuur nu loopt te kutten (een land runnen met 600 man lukt zelf de grootste antibureaucraat nooit.) en de amerikaanse bevrijders een stel trigger-happy cowboys blijken te zijn kan ik me goed voorstellen dat Ali-met-de-tulband die nauwelijks iets met Baath/Saddam van doen had ook een pesthekel aan de amerikanen krijgt.

pi_11361809
BAGDAD - De voormalige Iraakse minister van Informatie Mohammed Said al-Sahhaf is in een buitenwijk van de Iraakse hoofdstad Bagdad gearresteerd.
Dat heeft de Britse krant Daily Mirror woensdag gemeld op gezag van een bron binnen de Amerikaanse-Britse coalitie in Irak.
Bij zijn arrestatie toonde hij een zgn. freecard.. een vrijgeleide uit het bekende monopoly spel.

woensdag 25 juni 2003 @ 10:28:07 #151
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11362723
Al-Sahaf
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  woensdag 25 juni 2003 @ 11:19:15 #152
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11363682
Woedende menigte doodde Britten

De zes Britten die gisteren in Majar in Zuid-Irak zijn gedood,blijken het slachtoffer te zijn geworden van een woedende menigte. Volgens getuigen liep een betoging tegen de aanwezigheid van de Britten uit de hand, waarbij vier Irakezen werden doodgeschoten.

In het vuurgevecht dat volgde, vonden twee Britse militairen de dood. De vier andere Britten trokken zich terug in het politiebureau. Dat werd vervolgens onder vuur genomen, waarbij ook zij om het leven kwamen. Het Britse leger zegt deze lezing niet te kunnen bevestigen.

De Britten waren in de plaats aanwezig om de lokale politie op te leiden.

(nos)

(Zullen ze nog blij zijn met de bezetting?)

Greenpeace:stralingsgevaar in Irak

AMSTERDAM Irakezen in de buurt van het
nucleaire complex Tuwaitha ten zuiden
van Bagdad lopen erstig gevaar ziek te
worden door radioactieve straling.Dat
meldt de milieuorganisatie Greenpeace
die daar een week onderzoek verrichtte.

De lokale bevolking had vaten waarin
uranium zat,meegenomen om ze voor de
opslag van water te gebruiken.Een deel
van het nucleaire materiaal is nu door
Greenpeace naar Amerikaanse militairen
gebracht,die op de lokatie werken.

Bij een basisschool nabij Tuwaitha mat
Greenpeace een stralingswaarde die 3000
maal hoger was dan toegelaten.Bij één
woning was dat zelfs 10.000 keer hoger
.
(nos.nl)

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 25-06-2003 11:27]

pi_11363878
' De Nederlandse bijdrage aan de stabilisatiemacht in Irak is van groot belang voor de toekomst van Irak.
Dat zei premier Balkenende vrijdag in een toelichting op het kabinetsbesluit om 1100 militairen naar Irak te sturen.
"De Nederlandse regering acht het van het groot belang om een steentje bij te dragen aan de veiligheid, de stabiliteit en de wederopbouw van Irak'', aldus Balkenende.

Minister De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) noemde de missie een "zware, moeilijke opdracht''.
Minister Kamp zei dat de risico's voor de Nederlandse militairen verantwoord'' zijn.
Het is volgens hem nu "relatief rustig'' in de provincie Al Muthanna, het gebied in het zuiden van Irak waar de Nederlanders zullen opereren.

De militairen zullen met lichte bewapening naar Irak vertrekken.
De geweldsinstructies worden overgenomen van de Britten, maar blijven geheim. Volgens Kamp zijn ze te omschrijven als "robuust''.

Mochten Nederlandse militairen echt in gevaar komen, dan zijn er afspraken gemaakt met de Britten om de Nederlanders te redden.
De Britten houden onder meer daarvoor een gevechtsbataljon achter de hand, aldus Kamp.' .....

Moderator woensdag 25 juni 2003 @ 11:38:33 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11364058
mwah om die Nederlandse eenheid maak ik me weinig zorgen, mariniers zijn goede gasten en die geniee eenheden zullen daar wel scholen en infrastructuur gaan herstellen .. is toch de beste manier om hearts & minds te winnen ipv loze beloften en grootse praatjes

alleen is het niet helemaal goed voor het moraal van die gasten als ze daar in twijfel zitten of ze wel of niet werkeloos zijn als ze weer terugkomen ... althans dat lijkt me

pi_11364225
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:38 schreef sp3c het volgende:
alleen is het niet helemaal goed voor het moraal van die gasten als ze daar in twijfel zitten of ze wel of niet werkeloos zijn als ze weer terugkomen ... althans dat lijkt me
.. ach.. het zijn gewone werknemers en niet bij voorbaat 'helden', dus de kans dat ze hun baan kwijtraken is even groot als voor bv een Akzo werknemer.
  Moderator woensdag 25 juni 2003 @ 11:49:52 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11364317
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:46 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

.. ach.. het zijn gewone werknemers en niet bij voorbaat 'helden', dus de kans dat ze hun baan kwijtraken is even groot als voor bv een Akzo werknemer.

mjah maar een Akzo werknemer zit niet met gevaar voor eigen leven in 1 of andere hellhole ... minste wat je kunt doen is duidelijkheid scheppen.

maar neeeee meneer kamp vind het leuk om de allerwildste geruchten de wereld in te smijten om er dan vervolgens in alle toonaarden over te zwijgen.

pi_11364513
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah maar een Akzo werknemer zit niet met gevaar voor eigen leven in 1 of andere hellhole ... minste wat je kunt doen is duidelijkheid scheppen.

Sinds de vuurwerkramp in Enschede vraagt iedereen het zich af: hoe veilig is ons land?
De overheid weet het niet en het bedrijfsleven schijnt het weinig te interesseren.
De burger rest slechts onzekerheid en angst voor een nieuwe catastrofe.
Hoe een van de rijkste en dichtstbevolkte landen ter wereld met de veiligheid van zijn eigen burgers omgaat.

bron : http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200007/rampen.stm

en dat 'hellhole zal wel meevallen.. het eerste wat er gebouwd wordt is een 'bedrijfsrestaurant' met airco en een kroeg..

pi_11430616
Sinds woensdag werden twee Amerikaanse soldaten vermist. Tijdens een routine radiocheck namen ze geen contact op. Ze bleken ontvoerd te zijn. En zojuist is te lezen op CNN.com:
quote:
> BREAKING NEWS The remains of two U.S. Army soldiers missing in Iraq have been found, the U.S. Central Command says. Details soon.
Ontvoerd en vermoord dus.
  zaterdag 28 juni 2003 @ 15:07:30 #159
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11430723
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:19 schreef Nyrem het volgende:
De Britten waren in de plaats aanwezig om de lokale politie op te leiden.
Wat een misdadigers. Geheel terecht dat ze zijn gedood.
pi_11431923
Ik hoop dat ze gauw weer de socialistische ba'ath partij in ere herstellen
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:09:18 #161
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11432008
Butt-Plug, even op jouw niveau...

Bush is Jezus, Mohamed en Mozes gecombineerd, Saddam is de anti-christ. Je bent gevallen voor de gouden tong van de duivel en nu zul je een eeuwigheid branden in de zevende ring van de hel!

Tja dat is de enige manier om met jou te discussieren. Het maakt niet uit wat er gezegd word, je gilt toch als een hysterische keukenmeid dat het leugens zijn en propaganda. Alleen wat jij als bewijs brengt is geldig, want ergens in die vette puistige kut-kop van je denk je dat je de laatste en enige Verlichtte Geest bent.

Jouw soort is het soort varken dat de Holocaust ontkent en miljoenen doden bagataliseert. Jij bent van het soort drek dat zijn eigen graf volschijt.

Want zo makkelijk als jij kunt krijsen, kunnen anderen dat ook.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11432072
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:02 schreef Butt_Plugg het volgende:
Ik hoop dat ze gauw weer de socialistische ba'ath partij in ere herstellen
Wat?
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:16:26 #163
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11432093
Inderdaad, onder de Ba'ath partij was het veel beter dan nu. Ok, je had geen privacy en je kon zo opgepakt worden, maar als je niets verkeerd doet is er toch niet aan de hand? Toch?
1 kernfysicus
pi_11432107
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:09 schreef Kugari-Ken het volgende:
Butt-Plug, even op jouw niveau...

Bush is Jezus, Mohamed en Mozes gecombineerd, Saddam is de anti-christ. Je bent gevallen voor de gouden tong van de duivel en nu zul je een eeuwigheid branden in de zevende ring van de hel!

Tja dat is de enige manier om met jou te discussieren. Het maakt niet uit wat er gezegd word, je gilt toch als een hysterische keukenmeid dat het leugens zijn en propaganda. Alleen wat jij als bewijs brengt is geldig, want ergens in die vette puistige kut-kop van je denk je dat je de laatste en enige Verlichtte Geest bent.

Jouw soort is het soort varken dat de Holocaust ontkent en miljoenen doden bagataliseert. Jij bent van het soort drek dat zijn eigen graf volschijt.

Want zo makkelijk als jij kunt krijsen, kunnen anderen dat ook.

Je getuigd weer van niveau
Als je een discussie niet aankunt dan bagataliseer je andermans harde argumenten en begin jezlef als een gillende keukenmeid door een topic heen te gillen.

Ontopic

Amerika moet uit Irak weg, want met hun aanwezigheid wordt er nooit iets stabiels in Irak opgebouwd. Amerika is die instabiele factor.

** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
pi_11432119
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:14 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat?

Ik zei:"Ik hoop dat ze gauw weer de socialistische ba'ath partij in ere herstellen."
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:22:55 #166
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11432204
-edit-

doe ff normaal.

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 28-06-2003 17:26]

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11432254
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:18 schreef Butt_Plugg het volgende:

[..]

Ik zei:"Ik hoop dat ze gauw weer de socialistische ba'ath partij in ere herstellen."

Wat ik wel heb gehoord van een Iraakse vriend van mij is dat Saddam Hoesein en zijn zoons. Als ze een mooie vrouw tegen kwamen op straat werd die gewoon meegenomen en de familie uitgemoord.

Voor de rest heb ik niet echt kijk op wat er allemaal gebeurt in Irak.

Ik weet alleen dat er geen gegronde redenen waren om Irak aan te vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 28-06-2003 17:28]

lollig
pi_11432265
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:22 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

*edit*

pi_11432279
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:18 schreef Butt_Plugg het volgende:

[..]

Wat grappig. Je steunt dus een martelend, verkrachtend, verminkend, moordend regime?
pi_11432293
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
-edit-

doe ff normaal.

-edit-

Hij heeft goede argumenten, en jij komt stoer doen met je scheldwoorden, inplaats van tegenargumenten in te brengen, zeg je dat zijn argumenten niet goed zijn.
lollig
pi_11432339
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat grappig. Je steunt dus een martelend, verkrachtend, verminkend, moordend regime?

Wat een ongefundeerde beschuldigingen
Ba'ath is een partij een socialistische partij nog wel, dat is natuurlijk een bedreiging voor de kapitalistisch, haast facistische Bush.
Sinds 11-9 is socialisme in eens een vies woord, laat staan in een nationaal kader, zoals Saddam dat deed.
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:31:12 #172
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11432351
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:30 schreef Butt_Plugg het volgende:

[..]

Wat een ongefundeerde beschuldigingen
Ba'ath is een partij een socialistische partij nog wel, dat is natuurlijk een bedreiging voor de kapitalistisch, haast facistische Bush.
Sinds 11-9 is socialisme in eens een vies woord, laat staan in een nationaal kader, zoals Saddam dat deed.

Butt_plugg, je mag je toneelstuk nu laten ophouden, het wordt een beetje flauw.
1 kernfysicus
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:32:20 #173
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11432370
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:28 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Hij heeft goede argumenten, en jij komt stoer doen met je scheldwoorden, inplaats van tegenargumenten in te brengen, zeg je dat zijn argumenten niet goed zijn.

welke goede argumenten? Hij krijst dat het allemaal leugens zijn als het niet in zijn straatje past. Wat voor nut heeft het om met zo'n mongool in discussie te gaan. Het maakt niet uit wat je zegt, hoe je het zegt, wanneer je het zegt, of waarom je het zegt. Als Butt-Plug het niet bevalt, als het niet in zijn vergalde straatje past, krijst hij gewoon dat het leugens zijn en dat je in de propaganda trapt van Bush, en daarmee is de discussie voorbij, want Butt_plug weet het met die drie op sterven liggende hersencellen allemaal veel beter dan wie dan ook.

Waarom zou ik in godsnaam nog moeite doen om te discussieren met iemand die slachtingen ontkent. Butt_Plug is het soort varken dat de Holocaust ontkent, wat doen dat soort mensen nog hier? Waarom zie ik daar geen moderator tegen optreden?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11432399
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:31 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Butt_plugg, je mag je toneelstuk nu laten ophouden, het wordt een beetje flauw.

Wat nou toneelstuk
Nou word ik er een beetje flauw van, telkens als ik mijn mening en visie geef, dan word dat afgedaan als toneel of er word ordinair gescholden, kap daar eens mee en doe eens mee in de discussie ipv die persoonlijke lastercampagnes

Demonisering heet dat toch

[Dit bericht is gewijzigd door Butt_Plugg op 28-06-2003 17:36]

pi_11432415
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:32 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

welke goede argumenten? Hij krijst dat het allemaal leugens zijn als het niet in zijn straatje past. Wat voor nut heeft het om met zo'n mongool in discussie te gaan. Het maakt niet uit wat je zegt, hoe je het zegt, wanneer je het zegt, of waarom je het zegt. Als Butt-Plug het niet bevalt, als het niet in zijn vergalde straatje past, krijst hij gewoon dat het leugens zijn en dat je in de propaganda trapt van Bush, en daarmee is de discussie voorbij, want Butt_plug weet het met die drie op sterven liggende hersencellen allemaal veel beter dan wie dan ook.

Waarom zou ik in godsnaam nog moeite doen om te discussieren met iemand die slachtingen ontkent. Butt_Plug is het soort varken dat de Holocaust ontkent, wat doen dat soort mensen nog hier? Waarom zie ik daar geen moderator tegen optreden?

Heb ik de holocaust ontkent, waar heb je het over. Ben jij wel helemaal lekker??
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:35:50 #176
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11432438
Cry me a river... ik zal een kaarsje voor jouw en je grote voorbeelden opsteken, Saddam... Pol Pot... Mao... Stalin.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11432478
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:35 schreef Kugari-Ken het volgende:
Cry me a river... ik zal een kaarsje voor jouw en je grote voorbeelden opsteken, Saddam... Pol Pot... Mao... Stalin.
Je vergeet er een paar
Zielig hoor

Maar ontopic.
Het zou het beste zijn als Irak zo snel mogelijk weer olie kan exporteren, ik denk dat dat een hoop scheelt

zaterdag 28 juni 2003 @ 17:39:01 #178
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11432491
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:38 schreef Butt_Plugg het volgende:
Het zou het beste zijn als Irak zo snel mogelijk weer olie kan exporteren, ik denk dat dat een hoop scheelt
Dat lijkt mij ook een goed idee, maar dan moeten de Amerikanen wel een tijdje blijven.
1 kernfysicus
pi_11432533
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:39 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook een goed idee, maar dan moeten de Amerikanen wel een tijdje blijven.

Nee want die willen het geld inpikken om zo hun vuile oorlog en inmense staatschuld te financieren. Het moet ter beschikking komen van de Irakezen zelf
pi_11432537
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:32 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Jonge jonge, hij zegt alleen dat hij geen gegronde redenen zijn om de baath partij af te zetten.

En jij brengt geen argumenten in om te bewijzen dat er wel gegronde redenen zijn om de baath partij af te zetten. Nee, jij begint te schelden.

lollig
  dinsdag 1 juli 2003 @ 18:36:49 #181
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_11492143
Sorry mods

repost dan maar

NAJAF, Iraq - American troops detained the U.S.-appointed mayor of this Shiite-dominated southern city on Monday, accusing him of kidnapping and corruption, and arrested 62 of his top aides, the military said.
Abu Haydar Abdul Mun'im was installed by the Americans shortly after they entered this city in April. But the former army colonel was unpopular among the local population because of his background in ousted Iraqi leader Saddam Hussein (news - web sites)'s military

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=514&e=3&u=/ap/20030630/ap_on_re_mi_ea/iraq_mayor_detained

Dat was snel zeg, toe maar, corruptie en gijzelingen.

En dan ff het laaste bericht nog doorwerken

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 1 juli 2003 18:29 schreef DutchPatriot het volgende:
[..]

Daarom steekt de VS ook tientalle miljarden dollars in een oorlog die ze niets oplevert.
En de oorlog is net voorbij, een land word dan echt niet gelijk stabiel.

--------------------------------------------------------------------------------

Een oorlog die ze niets oplevert? Hahahaa, hoe ongelooflijk naief kan iemand wel niet zijn?
1. Veel invloed op Irak ( dus ook Midden Oosten in het algemeen, kijk maar naar SA) met alle politieke en economische gevolgen van dien
2. Invloed op olieprijzen.
Dat ze niet stabiel zijn is duidelijk, VOORAL EEN CRIMINEEL ALS BURGEMEESTER MET STUK OF 6O VAN ZIJN CRIMINELEN VRIENDJES AANSTELLEN.

Doe ff niet zo dom aub.

So Now You Know!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:44:16 #182
16715 Mylene
*schatje*
pi_11496507
quote:
Amerikaanse troepen verliezen controle over Fallujah
FALLUJAH/BAGDAD - Onder het roepen van anti-Amerikaanse leuzen hebben dinsdag duizenden Iraki's in Fallujah de slachtoffers begraven van de explosie van maandagavond in de al-Hassanmoskee. De Amerikaanse troepen hebben hun greep verloren op het soennitische bastion, 50 kilometer ten westen van de hoofdstad Bagdad. Tijdens de anti-Amerikaanse betoging waren de militairen nergens te bekennen. De avondklok wordt massaal genegeerd.

Dinsdagmorgen werd de voornaamste Amerikaanse legerbasis bij Fallujah getroffen door een granaat. Het is nog niet bekend of daarbij slachtoffers zijn gevallen. In en rond de stad zijn de Amerikanen opvallend vaak aangevallen. In april schoot het Amerikaanse leger in Fallujah achttien mensen dood tijdens een anti-Amerikaanse betoging.

Been

Het Amerikaanse leger ontkent verantwoordelijk te zijn voor de explosie in de al-Hassanmoskee. Volgens getuigen nam een Amerikaans gevechtsvliegtuig het gebedshuis onder vuur, maar een legerwoordvoerder heeft gezegd dat dat niet waar is. Bij de explosie in de grootste moskee van Fallujah kwamen volgens de plaatselijke bevolking negen mensen om het leven, onder wie de geestelijk leider sjeik Laith Kalil. Hij verloor een been en bezweek later aan zijn verwondingen.

In het centrum van Bagdad zijn dinsdag volgens ooggetuigen vier Amerikaanse militairen gedood bij een raketaanval op hun legervoertuig. Twee andere Amerikanen en een Irakees zouden gewond zijn geraakt. Een woordvoerder van het leger wilde nog niet bevestigen dat er doden waren gevallen of dat er sprake was van een aanslag.

Wanhopig

De Amerikaanse bewindvoerder in Irak Paul Bremer heeft dinsdag gezegd dat de aanslagen op de door de Verenigde Staten geleide troepen en op Iraakse economische doelen een teken zijn van wanhoop van de resterende aanhang van Saddam Hussein. "Die paar overgebleven individuen die weigeren te passen in het nieuwe Irak worden steeds wanhopiger. Terwijl ze aanslagen plegen op de infrastructuur en de Iraki's zelf vervreemden ze van de rest van de bevolking", zei Bremer op een persconferentie in Bagdad.

Naar zijn mening zijn de meeste Iraki's wel blij dat ze zijn bevrijd van het regime van Saddam Hussein en zijn het dan ook louter loyalisten van de verdreven president die achter het geweld zitten. Hij zei verder dat de plannen van Washington voor het begin van de overdacht van de macht aan de plaatselijke bevolking op schema liggen. Zo begint volgens hem binnen enkele dagen de rekrutering voor een nieuw Iraaks leger.

Minder steun

De aanhoudende aanvallen op Amerikaanse militairen in Irak hebben ertoe bijgedragen dat de steun van de bevolking in de Verenigde Staten voor de oorlog flink is afgenomen. Volgens een peiling staat nu nog 56 procent van de Amerikanen achter de aanval op Irak, terwijl dat in april nog 73 procent was. Ook het uitblijven van een wezenlijke wederopbouw van Irak heeft tot de daling geleid.

bron

Dan maak je vrieden door een moskee te beschieten .

En indien je een volk wil aanmeten om je als bevrijder te beschouwen zorg er dan tenminste voor dat dat volk ook fatsoenlijk verzorgd wordt.

Ik ben dan ook bang dat Irak een tweede Westelijke Jordaanoever wordt nu het verzet tegen de bezetter steeds meer toe neemt.

pi_11497601
Ze zijn ze nu denk ik een beetje zat aan het worden. maar dat was al te voorspellen eigenlijk. Kijken hoe de VS zich hieruit gaat redden.
  woensdag 2 juli 2003 @ 01:54:30 #184
8502 BAZZA
pi_11501930
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 21:44 schreef schatje het volgende:

Dan maak je vrieden door een moskee te beschieten .

Daarom is dat ook niet gebeurt
  woensdag 2 juli 2003 @ 01:56:05 #185
18834 Bridell
and then what..
pi_11501944
246.. and counting..
What are you but a blossoming, withering flower?
  woensdag 2 juli 2003 @ 08:05:31 #186
16715 Mylene
*schatje*
pi_11502672
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 01:54 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Daarom is dat ook niet gebeurt

Natuurlijk ontkennen de Amerikanen dat maar er waren wel getuigen.
  woensdag 2 juli 2003 @ 08:53:23 #187
8502 BAZZA
pi_11502980
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 08:05 schreef schatje het volgende:

Natuurlijk ontkennen de Amerikanen dat maar er waren wel getuigen.

Ja ze kunnen wel zoveel roepen, ze hebben de hele dag gezocht en niet een enkel stukje van die raket gevonden als die raket er was geweest hadden ze nu wel eindelijk wel wat laten zien hoor.
Maar wat er niet is geweest kan je ook niet vinden
pi_11503045
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 08:53 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja ze kunnen wel zoveel roepen, ze hebben de hele dag gezocht en niet een enkel stukje van die raket gevonden als die raket er was geweest hadden ze nu wel eindelijk wel wat laten zien hoor.

Je kan natuurlijk ook een moskee beschieten en dan vervolgens alle raketbrokstukken opruimen Anyhow, de bevolking daar is het wel zat aan het worden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 09:08:27 #189
8502 BAZZA
pi_11503165
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 08:59 schreef Mutant01 het volgende:

Je kan natuurlijk ook een moskee beschieten en dan vervolgens alle raketbrokstukken opruimen

Met ontzichtbare zwarte helicopters zeker?
quote:
Anyhow, de bevolking daar is het wel zat aan het worden.
Laten we het hopen, hoe langer van die "rebellen" bezig blijven hoe langzamer de wederopbouw zal gaan.
pi_11503194
En wat bereiken we daar dan mee?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 09:13:28 #191
8502 BAZZA
pi_11503221
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
En wat bereiken we daar dan mee?
Een beetje infrastructuur etc is wel prettig hoor voor een standaard mens
pi_11503244
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 09:08 schreef BAZZA het volgende:
Laten we het hopen, hoe langer van die "rebellen" bezig blijven hoe langzamer de wederopbouw zal gaan.
Ik had er hierover, wat bedoel je nou precies?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 09:18:25 #193
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_11503276
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 09:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had er hierover, wat bedoel je nou precies?

Hoe makkelijk zal een wederopbouw gaan als er links en rechts nog steeds met vuurwerk gespeeld wordt denk je?
pi_11503357
Belachelijk dat die amerikanen raketten of een moskee afschieten, grrr k*t amerikanen
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 09:42:38 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11503609
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 08:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook een moskee beschieten en dan vervolgens alle raketbrokstukken opruimen Anyhow, de bevolking daar is het wel zat aan het worden.

hoe dan met onzichtbare elfjes ofzo?

de bevolking was gelijk bij de moskee die zullen dat toch wel gezien hebben dan lijkt me of zijn ze allemaal scheel

pi_11505287
ow ja nu liegt de bevolking Het is het woord van de bevolking tegen dat van de VS... wie loog ons laatst nog voor.. ja de VS ...
pi_11505316
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:16 schreef Chadi het volgende:
ow ja nu liegt de bevolking Het is het woord van de bevolking tegen dat van de VS... wie loog ons laatst nog voor.. ja de VS ...
100% van de Irakezen stemde voor Saddam, die logen dus ook allemaal.
pi_11505585
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:17 schreef CeeJee het volgende:

[..]

100% van de Irakezen stemde voor Saddam, die logen dus ook allemaal.

vertel eens hoe ging dat stemmen?
pi_11505745
quote:

[..]

Verraad jij je eigen volk ofzo? Hoe kun je nou pro amerika zijn??

ontopic:
Ik hoop dat moslims in opstand komen tegen de Amerikaanse hegemonie, die hun aanvallen.

woensdag 2 juli 2003 @ 11:38:46 #200
8502 BAZZA
pi_11505826
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:35 schreef Butt_Plugg het volgende:

Verraad jij je eigen volk ofzo? Hoe kun je nou pro amerika zijn??

Ik ben geen barbaar/arab hoor
quote:
ontopic:
Ik hoop dat moslims in opstand komen tegen de Amerikaanse hegemonie, die hun aanvallen.
Ja zodat ze iedere kans op een Westerse levenswijze en genoeg te vreten etc wel kunnen vergeten

pi_11505875
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:38 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ik ben geen barbaar/arab hoor
[..]

Ja zodat ze iedere kans op een Westerse levenswijze en genoeg te vreten etc wel kunnen vergeten

Amerika houd ons niet aan de vreet hoor, ja aan de hamburger en coca cola. En een arab een barbaar?
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:44:46 #202
8502 BAZZA
pi_11505983
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:40 schreef Butt_Plugg het volgende:

Amerika houd ons niet aan de vreet hoor, ja aan de hamburger en coca cola.

*zucht* lees eens goed want je reactie slaat helemaal nergens op
quote:
En een arab een barbaar?
pi_11505991
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:40 schreef Butt_Plugg het volgende:

[..]

Amerika houd ons niet aan de vreet hoor, ja aan de hamburger en coca cola. En een arab een barbaar?

Ach joh..je hebt van die mensen...die voelen zich superieur t.o.v anderen. (Dus noemen ze de anderen "achterlijk" of barbaars)
Allah Al Watan Al Malik
pi_11506077
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:44 schreef BAZZA het volgende:

[..]

[..]

Arabieren zijn geen barbaren, jij maakt een generaliserende opmerking
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:51:55 #205
8502 BAZZA
pi_11506154
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:48 schreef Butt_Plugg het volgende:

Arabieren zijn geen barbaren, jij maakt een generaliserende opmerking

pi_11506202
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:51 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Of jij moet duidelijker typen want het staat er toch echt. Of ben je niet anti-arab? (zie sig kuch kuch)
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:55:28 #207
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506230
quote:

[..]

Maakt het uit, de lokale bevolking zien de Amerikanen als schuldige.
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:56:47 #208
8502 BAZZA
pi_11506263
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

Of jij moet duidelijker typen want het staat er toch echt. Of ben je niet anti-arab? (zie sig kuch kuch)

Dan lees je het niet goed, ik ben niet anti-Arab, ik ben anti-achterlijkheid.
tja dan kom je daar al snel terecht
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:56:50 #209
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11506264
quote:
Amerikanen geloven dat Bush de waarheid niet sprak

WASHINGTON - Een meerderheid van de Amerikanen denkt dat de regering-Bush het niet zo nauw heeft genomen met de waarheid over de aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak. Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Maryland onder ruim duizend Amerikanen.

Van de ondervraagden zei 52 procent te geloven dat Bush en zijn medewerkers zich vrijheden hebben veroorloofd met de waarheid maar dat zij geen leugenachtige verklaringen hebben afgelegd over de wapenprogramma's van de Iraakse dictator Saddam Hussein.

Een op de tien ondervraagden meent dat de regering het Congres, het Amerikaanse volk en de internationale gemeenschap bewijsmateriaal heeft gepresenteerd waarvan zij wist dat het vals was. Slechts 32 procent van de ondervraagden gelooft dat de regering helemaal eerlijk is geweest over het Iraakse wapenarsenaal.

Parlementair onderzoek

De aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak was de belangrijkste reden waarom de Verenigde Staten en Groot-Brittannië Irak op 20 maart aanvielen. Maar nu, meer dan drie maanden nadien, is er nog steeds niets gevonden dat zou kunnen wijzen op de aanwezigheid van dergelijke wapens.

Meer dan zes van de tien Amerikanen (63 procent) willen dat er een parlementair onderzoek komt naar de vraag hoe de inlichtingendiensten aan hun informatie kwamen.

Een op de drie ondervraagden is nu van mening dat de VS fout zaten met de invasie in Irak. In mei was dat nog 22 procent.

Bron: LC

[Jan M-modus]
Het wordt een tweede Vietnam.
[/Jan M-modus]

woensdag 2 juli 2003 @ 11:57:20 #210
8502 BAZZA
pi_11506277
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:55 schreef schatje het volgende:

Maakt het uit, de lokale bevolking zien de Amerikanen als schuldige.

Ja die weten niet beter alleen hebben ze niet het gelijk aan hun kant
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:57:41 #211
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506284
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:48 schreef Butt_Plugg het volgende:
Arabieren zijn geen barbaren,
Er zijn geen Arabieren die barbaars zijn ?
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:59:30 #212
8502 BAZZA
pi_11506337
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:57 schreef Gil-galad het volgende:

Er zijn geen Arabieren die barbaars zijn ?

De eerste Arabische/Amerikaanse oorlog had "toevallig" de naam: "barbary war" omdat de Arabs daar naar die naam luisteren
de VS heeft die oorlog natuurlijk gewonnen
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:01:01 #213
16625 robh
pi_11506370
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:56 schreef BAZZA het volgende:

Dan lees je het niet goed, ik ben niet anti-Arab, ik ben anti-achterlijkheid.
tja dan kom je daar al snel terecht

Kap eens met dat geblaat over "achterlijke zus-en-zo".
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:02:57 #214
8502 BAZZA
pi_11506405
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:01 schreef robh het volgende:

Kap eens met dat geblaat over "achterlijke zus-en-zo".

"Minder cultureel en wetenschappelijk ontwikkelde" zo zal ik het voortaan noemen
dat klinkt wat vriendelijker
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:03:42 #215
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506422
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:02 schreef BAZZA het volgende:
"Minder cultureel en wetenschappelijk ontwikkelde" zo zal ik het voortaan noemen
Achterlopend.
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:04:22 #216
16625 robh
pi_11506438
quote:

Als je dat wetenschappelijk kan staven mag je het van mij roepen. Maar aangezien het puur provocerend bedoeld is zie ik het nu er niet zo van in.

Laat tot die tijd dit soort zinspelingen maar achterwege svp

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:04:33 #217
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506441
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 09:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hoe makkelijk zal een wederopbouw gaan als er links en rechts nog steeds met vuurwerk gespeeld wordt denk je?

Ze hadden veel kunnen voorkomen.Ik bedoel, wat moet de Irakese bevolking wel niet gedacht hebben wanneer zij zagen dat ziekenhuizen onder de ogen van de VS-troepen leeggeplunderd werden en het ministerie van de olie als een ware vestiging werd bewaakt??

Je hebt de plicht als bezettingsmacht om voor die mensen te zorgen.

woensdag 2 juli 2003 @ 12:05:24 #218
8502 BAZZA
pi_11506455
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:03 schreef Gil-galad het volgende:

Achterlopend.

Alhoewel dat natuurlijk niet helemaal klopt, ze lopen bv niet echt op ons achter... bepaalde aspecten van hun cultuur zijn zo wat ik 10 minuten geleden "achterlijk" zou hebben genoemd dat wij het niet kennen
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:06:38 #219
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506480
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:05 schreef BAZZA het volgende:
Alhoewel dat natuurlijk niet helemaal klopt, ze lopen bv niet echt op ons achter... bepaalde aspecten van hun cultuur zijn zo wat ik 10 minuten geleden "achterlijk" zou hebben genoemd dat wij het niet kennen
Nu misschien niet, maar ca. 500 tot 1500 jaar geleden wel.
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:07:19 #220
8502 BAZZA
pi_11506490
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:04 schreef robh het volgende:

Als je dat wetenschappelijk kan staven mag je het van mij roepen. Maar aangezien het puur provocerend bedoeld is zie ik het nu er niet zo van in.

Laat tot die tijd dit soort zinspelingen maar achterwege svp

Nou vergelijk bv eens de GDP's, kijk eens naar het aantal democratieen, het aantal top universiteiten, het algemene opleidingsniveau etc van de Arabische landen met die van de rest van de wereld
Dat is al onderbouwing genoeg dus ik kan het opzich gewoon zo zeggen
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:07:53 #221
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506504
quote:

[..]

Je lijkt wel een christelijke missionaris .
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:08:28 #222
8502 BAZZA
pi_11506517
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:06 schreef Gil-galad het volgende:

Nu misschien niet, maar ca. 500 tot 1500 jaar geleden wel.

Was er een tijd dat men hier een verkrachte zus/vrouw stelselmatig de dood in joeg? bron?
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:09:28 #223
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506538
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:56 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[Jan M-modus]
Het wordt een tweede Vietnam.
[/Jan M-modus]

Laat ze maar lekker gaar koken .
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:10:02 #224
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506557
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:08 schreef BAZZA het volgende:
Was er een tijd dat men hier een verkrachte zus/vrouw stelselmatig de dood in joeg? bron?
Nee, je hebt gelijk. Sorry.
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:10:11 #225
16625 robh
pi_11506562
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:07 schreef BAZZA het volgende:

Nou vergelijk bv eens de GDP's, kijk eens naar het aantal democratieen, het aantal top universiteiten, het algemene opleidingsniveau etc van de Arabische landen met die van de rest van de wereld

Doe maar net of je zelf beschaafd bent, dan heb je dat soort uitspraken ook niet nodig.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:10:26 #226
8502 BAZZA
pi_11506567
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:09 schreef schatje het volgende:

Laat ze maar lekker gaar koken .

Ja precies, zal ze leren om de bevrijders te pesten.
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:11:14 #227
8502 BAZZA
pi_11506587
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:10 schreef robh het volgende:

Doe maar net of je zelf beschaafd bent, dan heb je dat soort uitspraken ook niet nodig.

Daar verschillen wij over van mening
pi_11506595
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:07 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Toch wel grappig dat je dan persee de arabieren moet bashen, terwijl er verschrikkelijk veel andere volkeren zijn die "achterlopen". Bosjesmannen in zuid afrika enzo, maar daar hoor ik je niet over..daarnaast, uitbuiting van het westen heeft erg goed geholpen jah..dus wees trots op jezelf! De arabische landen zitten trouwens met opleidingsniveau en gezondheid etc gewoon op het gemiddelde van de wereld hoor.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:13:40 #229
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506668
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:10 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja precies, zal ze leren om de bevrijders te pesten.

Het Irakese volk heeft schijt aan de 'bevrijdingsideologie' van de VS omdat een volk zich nu eenmaal echt bevrijd voelt wanneer haar essentiële behoeften snel bevredigd worden.Dat gebeurde al niet vanaf dag een.

Dus wat nou bevrijders??

pi_11506682
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:08 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee maar wel was er hier een tijd dat men geen ander cultuur/geloof tolereerde, en ze dus lekker uit gingen moorden. En dat was in de arabische landen niet zo...

Je voelt je erg superieur tegenover arabieren, vindt je wel leuk he.

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:15:17 #231
8502 BAZZA
pi_11506700
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:11 schreef Mutant01 het volgende:

Toch wel grappig dat je dan persee de arabieren moet bashen, terwijl er verschrikkelijk veel andere volkeren zijn die "achterlopen". Bosjesmannen in zuid afrika enzo

Bosjesmannen doen ook niet alsof ze ook maar enigzins aan ons kunnen tippen
maar ik heb ook een hekel aan communisten,nazi's en de islam in het algemeen, niet aan perse Arabieren hoor.
quote:
daarnaast, uitbuiting van het westen heeft erg goed geholpen jah..dus wees trots op jezelf!
Zeker infrastructuur en talen etc...
zonder kolonisatie was bv India nooit zover gekomen als nu bv
pi_11506706
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:59 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De eerste Arabische/Amerikaanse oorlog had "toevallig" de naam: "barbary war" omdat de Arabs daar naar die naam luisteren
de VS heeft die oorlog natuurlijk gewonnen

*kuch* Geef hier Amerika overal de schuld van :)
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:16:20 #233
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506729
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
Toch wel grappig dat je dan persee de arabieren moet bashen, terwijl er verschrikkelijk veel andere volkeren zijn die "achterlopen".
Deze topic gaat over Irak (een Arabisch land), geen wonder dat hij over Arabieren begint.
quote:
De arabische landen zitten trouwens met opleidingsniveau en gezondheid etc gewoon op het gemiddelde van de wereld hoor.
Kun je deze bewering ook onderbouwen ?
pi_11506733
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:04 schreef schatje het volgende:

[..]

Ze hadden veel kunnen voorkomen.Ik bedoel, wat moet de Irakese bevolking wel niet gedacht hebben wanneer zij zagen dat ziekenhuizen onder de ogen van de VS-troepen leeggeplunderd werden en het ministerie van de olie als een ware vestiging werd bewaakt??

Je hebt de plicht als bezettingsmacht om voor die mensen te zorgen.

Er zaten dus troepen bij al die ziekenhuizen die niets deden ? Alles wat ik tot nu toe heb gezien wees erop dat in Baghdad op allerlei plekken nog werd gevochten, en de Amerikanen hun troepen geconcentreerd hadden rond een aantal goed te verdedigen plekken. Waaronder de paleizen en het Olie-ministerie. Om clubjes van een paar man overal heen te gaan sturen om op wacht te gaan staan zou een stomme zet zijn geweest, die veel meer levens zou hebben gekost onder de Amerikanen en de Irakezen.

Ze hadden natuurlijk ook iedereen kunnen doodschieten die op straat liep. Dan hadden we nu kunnen klagen over de massamoord, in plaats van over de plunderingen.

woensdag 2 juli 2003 @ 12:16:40 #235
8502 BAZZA
pi_11506735
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:13 schreef schatje het volgende:

Het Irakese volk heeft schijt aan de 'bevrijdingsideologie' van de VS omdat een volk zich nu eenmaal echt bevrijd voelt wanneer haar essentiële behoeften snel bevredigd worden.Dat gebeurde al niet vanaf dag een.

Dus wat nou bevrijders??

Dat geeft alleen al aan hoe "dom" men daar is en niet op de langere termijn kan denken
alsof in NL na WO2 er meteen genoeg eten etc was
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:16:45 #236
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506739
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:11 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Waarom geen beschaving brengen in de VS zelf??
Ik bedoel, daar loopt ook achter wat achterlijk volk rond, vooral in die Zuidelijk Staten.Het Jerry Springer volk .
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:17:31 #237
8502 BAZZA
pi_11506768
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:14 schreef Mutant01 het volgende:

Nee maar wel was er hier een tijd dat men geen ander cultuur/geloof tolereerde, en ze dus lekker uit gingen moorden. En dat was in de arabische landen niet zo...

Dat heeft men in Arabische landen ook gekent hoor.
quote:
Je voelt je erg superieur tegenover arabieren, vindt je wel leuk he.
Mwah niet echt hoor.
pi_11506786
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:16 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Deze topic gaat over Irak (een Arabisch land), geen wonder dat hij over Arabieren begint.
[..]

Kun je deze bewering ook onderbouwen ?

Oh dus omdat het over Irak gaat (een arabisch land) even gelijk misbruik maken van de situatie daar? En dus proberen te laten zien dat de mensen daar achterlijk zijn?

Ja, kijk maar eens naar je atlas.

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:18:31 #239
8502 BAZZA
pi_11506794
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:16 schreef schatje het volgende:

Waarom geen beschaving brengen in de VS zelf??
Ik bedoel, daar loopt ook achter wat achterlijk volk rond, vooral in die Zuidelijk Staten.Het Jerry Springer volk .

Achterlijk volk heb je overal... kijk maar eens naar bv Jambers en naar een oude aflevering van "Catharina"
maar bijna nergens zoveel als in de Ara....
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:19:20 #240
16625 robh
pi_11506812
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:11 schreef BAZZA het volgende:

Klopt.

Maar dat neemt niet weg dat jij gewoon je posts kan formuleren zonder dit soort denigrerende opmerkingen

Doe dat maar.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:19:22 #241
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506815
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
Oh dus omdat het over Irak gaat (een arabisch land) even gelijk misbruik maken van de situatie daar?
Wat voor misbruik ?
quote:
En dus proberen te laten zien dat de mensen daar achterlijk zijn?
Dat heb ik niet gezegd, zo'n uitspraak is generaliserend (en dus fout).
pi_11506817
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:17 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat heeft men in Arabische landen ook gekent hoor.
[..]

Mwah niet echt hoor.

"Mwah niet echt hoor" komt niet zo overtuigend over. Dus je vind Spanje ook een achterlijk land, net als Italie enzo..want die lopen "achter"...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:20:06 #243
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506834
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
"Mwah niet echt hoor" komt niet zo overtuigend over. Dus je vind Spanje ook een achterlijk land, net als Italie enzo..want die lopen "achter"...
Economisch ja, niet cultureel.
pi_11506843
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:19 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Wat voor misbruik ?
[..]

Dat heb ik niet gezegd, zo'n uitspraak is generaliserend (en dus fout).

Zeg ook niet dat jij dat deed, dat doet onze andere vriend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_11506853
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:20 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Economisch ja, niet cultureel.

Op cultureel gebied kan je het niet meten..das puur subjectief.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:22:20 #246
8502 BAZZA
pi_11506881
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

Ik vind het niet echt leuk, Spanje loopt niet echt achter op Nederland hoor cultureel gebied economisch een beetje maar de groei is er een stuk hoger dan in NL
En Italie kan zich op bijna alle gebieden met NL meten
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:22:34 #247
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506890
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
Op cultureel gebied kan je het niet meten..das puur subjectief.
Dat kan wel. Veel punten zijn inderdaad subjectief, maar als je (om maar een voorbeeld te noemen) gestenigd wordt voor overspel, dan kun je dat wel degelijk barbaars en/of achterlijk noemen.
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:22:35 #248
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506891
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:16 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Er zaten dus troepen bij al die ziekenhuizen die niets deden ? Alles wat ik tot nu toe heb gezien wees erop dat in Baghdad op allerlei plekken nog werd gevochten, en de Amerikanen hun troepen geconcentreerd hadden rond een aantal goed te verdedigen plekken. Waaronder de paleizen en het Olie-ministerie. Om clubjes van een paar man overal heen te gaan sturen om op wacht te gaan staan zou een stomme zet zijn geweest, die veel meer levens zou hebben gekost onder de Amerikanen en de Irakezen.

Ze hadden natuurlijk ook iedereen kunnen doodschieten die op straat liep. Dan hadden we nu kunnen klagen over de massamoord, in plaats van over de plunderingen.

Vooral het ministerie van olie, daar stonden wat tanks omheen, zoals gezegd een ware vestiging .
Waarom niet ziekenhuizen en het ministrie van gezondheidszorg enzo??

Ook archeologen hebben het Pentagon precies aangegeven wat de key plaatsen waren die van belang waren voor Irakse geschiedenis.Ook helaas .

pi_11506911
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt leuk, Spanje loopt niet echt achter op Nederland hoor cultureel gebied economisch een beetje maar de groei is er een stuk hoger dan in NL
En Italie kan zich op bijna alle gebieden met NL meten

Italie kan zich op bijna alle gebieden met NL meten? Jij moet toch eens wat bronnen gaan raadplegen..:Y
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:24:11 #250
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506937
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:16 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat geeft alleen al aan hoe "dom" men daar is en niet op de langere termijn kan denken
alsof in NL na WO2 er meteen genoeg eten etc was

De VS zou er echt niet naar omkijken als er geen olie te halen was.
pi_11506949
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:22 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dat kan wel. Veel punten zijn inderdaad subjectief, maar als je (om maar een voorbeeld te noemen) gestenigd wordt voor overspel, dan kun je dat wel degelijk barbaars en/of achterlijk noemen.

Nee, als het niet in je straatje past hoeft het niet persee achterlijk te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:24:44 #252
8502 BAZZA
pi_11506950
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:22 schreef schatje het volgende:

Vooral het ministerie van olie, daar stonden wat tanks omheen, zoals gezegd een ware vestiging .
Waarom niet ziekenhuizen en het ministrie van gezondheidszorg enzo??

Er stonden wel tanks bij ziekenhuizen, maar baghdad heeft er meer dan 20 en heeft maar 1 olieministerie
quote:
Ook archeologen hebben het Pentagon precies aangegeven wat de key plaatsen waren die van belang waren voor Irakse geschiedenis.Ook helaas .
Het merendeel van de belangrijkste kunstwerken lagen toch al in de kluizen en verder is het allemaal redelijk goed door de oorlog gekomen
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:25:22 #253
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11506969
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, als het niet in je straatje past hoeft het niet persee achterlijk te zijn.
Dus jij vindt het niet achterlijk om mensen te stenigen voor overspel ?
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:25:24 #254
16715 Mylene
*schatje*
pi_11506970
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Achterlijk volk heb je overal... kijk maar eens naar bv Jambers en naar een oude aflevering van "Catharina"
maar bijna nergens zoveel als in de Ara....

Tja, de VS moet zelfs de hulp inroepen van de Taliban, de barbaren.
pi_11506977
Overigens heeft hij het over arabieren, dus ook mensen uit Tunesie, Marokko, Algerije etc......
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:25:49 #256
8502 BAZZA
pi_11506982
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

Italie kan zich op bijna alle gebieden met NL meten? Jij moet toch eens wat bronnen gaan raadplegen..:Y

Ja dat is nou eenmaal zo
geen wachtlijsten in de zorg, een hoog GDP en goede universiteiten etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')