quote:woei ik heb mijne besteld en betaald hopelijk komt hij nu ook optijd binnen
Op vrijdag 6 juni 2003 15:05 schreef D3nn15 het volgende:
Hier verder
quote:Nee
Op vrijdag 6 juni 2003 15:03 schreef OphiOn het volgende:[..]
Ben je paranormaal begaaft ofzo?
waarom quote je alleen dan?
quote:Dank
Op vrijdag 6 juni 2003 15:07 schreef Seborik het volgende:
MetallicA's nieuwste album: St. Anger
Metallica's St Anger deel II
Metallica - Saint Anger - The AftermathEven alles op een rijtje.
quote:Niet ook zo verwonderlijk dat St. Anger je zo aanspreekt..als ik is kijk welke bands jij goed vind.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:08 schreef Tunerd het volgende:[..]
Nee
waarom quote je alleen dan?
quote:Eh... nee. Ik ben al sinds mijn 11de jaar Metallica fan (ben nu 27) en bijna altijd positief geweest tegenover de veranderingen die Metallica in de loop van de jaren heeft doorgemaakt. Een band evolueert nou eenmaal en kan het niet iedereen naar de zin maken. Metallica heeft eigenlijk altijd gedaan wat ze zelf leuk vonden, maar deze uitspatting die 'st. Anger' heet slaat imho alle planken mis. Ze hebben gewoon hun gezicht verloren en hun unieke stijl opgeofferd aan de grillen van een producer. Zelfs in Load/Reload zat nog het herkenbare Metallica element, maar dat is nu verloren gegaan. Zo zie ik het.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:01 schreef D3nn15 het volgende:
En nou word ik schijtziek van dat negatieve gezeik
Je bent zeker ook zo iemand die pearl jam vind zuigen omdat ze geen Ten album meer uitbrengen?
quote:Is natuurlijk niet bijzonder, elke band heeft wel een album dat anders is
Op vrijdag 6 juni 2003 15:15 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Eh... nee. Ik ben al sinds mijn 11de jaar Metallica fan (ben nu 27) en bijna altijd positief geweest tegenover de veranderingen die Metallica in de loop van de jaren heeft doorgemaakt. Een band evolueert nou eenmaal en kan het niet iedereen naar de zin maken. Metallica heeft eigenlijk altijd gedaan wat ze zelf leuk vonden, maar deze uitspatting die 'st. Anger' heet slaat imho alle planken mis. Ze hebben gewoon hun gezicht verloren en hun unieke stijl opgeofferd aan de grillen van een producer. Zelfs in Load/Reload zat nog het herkenbare Metallica element, maar dat is nu verloren gegaan. Zo zie ik het.
quote:Eeuuhm... Daar had ik het niet over.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:14 schreef OphiOn het volgende:[..]
Niet ook zo verwonderlijk dat St. Anger je zo aanspreekt..als ik is kijk welke bands jij goed vind.
[Dit bericht is gewijzigd door Tunerd op 06-06-2003 15:18]
quote:Het is wel compleet anders dat ben ik met je eens ja... Maar mijn inziens is het niet geforceerd of nep of proberen ze iets te doen wat ze niet zijn...
Eh... nee. Ik ben al sinds mijn 11de jaar Metallica fan (ben nu 27) en bijna altijd positief geweest tegenover de veranderingen die Metallica in de loop van de jaren heeft doorgemaakt. Een band evolueert nou eenmaal en kan het niet iedereen naar de zin maken. Metallica heeft eigenlijk altijd gedaan wat ze zelf leuk vonden, maar deze uitspatting die 'st. Anger' heet slaat imho alle planken mis. Ze hebben gewoon hun gezicht verloren en hun unieke stijl opgeofferd aan de grillen van een producer. Zelfs in Load/Reload zat nog het herkenbare Metallica element, maar dat is nu verloren gegaan. Zo zie ik het.
Ik moet eerlijk zeggen na gister avond de cd en dvd gezien te hebben dat ik wel blij ben met dit album... Het ontbreekt wel een juweeltje als bv een nr als unforgiven II of in die trend...
quote:Luister nog eens een paar keer, misschien verandert je mening wel
quote:Absoluut niet mee eens! Het duidelijke metallicageluid zit er nog steeds in, Ulrich en Hetfield weten nog steeds hoe het moet! Je kunt de duidelijke stijl van de drums en de riffs horen! Ze zijn wel ge-evolueerd, je hoort invloeden van de "now-metal", maar is dat verkeerd ?? Nee!
en nu is dat met st anger misschien wel weer minder maar dat hoeft et nog niet meteen goed te noemen..
quote:Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Het schijnt dat de fans hier geen negatieve kritiek wíllen horen... Ik ben ook al lang fan van Metallica en ik had eigenlijk ook geen moeite met de Load/Reload albums, maar dit vind ik een beetje tegenvallen. Ik zeg nog niet dat ik 'm slecht vind, maar vind 'm een beetje klinken als een goedkoop demootje... Sorry dat ik het zeg, maar zo vind ik het nu eenmaal, ik mis het echte lekkere metal-geluid hierin... De eerste keer dat ik st. Anger op de radio hoorde dacht ik echt "welk slecht mp3'tje hebben ze nu weer gedownload?" Maar 't bleek dus al afgmeixt te zijn...
Toch ga ik 'm nog legaal kopen, ben benieuwd naar de dvd en heb alle Metallica cd's origineel, dus deze mag ook niet ontbreken in de collectie.
quote:Toch zijn er weer veel winkels in Nederland (niet allemaal) die dus gewoon ff'tjes wat extra willen vangen. Trap er niet in zou ik zo zeggen.. (metallicatim dus wel)
3. My St. Anger package is missing a component (CD, DVD, booklet). What do I do?Return it to the place of purchase (they will probably want you to bring the receipt too!). ALL St. Anger CD's should include a DVD at no extra charge.
quote:ben ik wel met je eens, het lijkt of ie niet goed gemixt is...als je het vergelijkt met alle cds na (en met) black album, klinkt dit goedkoop, idd. Verder hebben ze er voor gekozen om geen solo's er in te stoppen, ik hoop dat hij het nog kan, anders sta ik volgende week op fields of rock heel hard te huilen
Op vrijdag 6 juni 2003 15:36 schreef Metalfreak het volgende:[..]
quote:Waarom zou hij het niet meer kennen
Op vrijdag 6 juni 2003 15:42 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
ben ik wel met je eens, het lijkt of ie niet goed gemixt is...als je het vergelijkt met alle cds na (en met) black album, klinkt dit goedkoop, idd. Verder hebben ze er voor gekozen om geen solo's er in te stoppen, ik hoop dat hij het nog kan, anders sta ik volgende week op fields of rock heel hard te huilen
Zo op het 1e moment dan he...
quote:Tuurlijk wel jesus zeg
Op vrijdag 6 juni 2003 15:42 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
ben ik wel met je eens, het lijkt of ie niet goed gemixt is...als je het vergelijkt met alle cds na (en met) black album, klinkt dit goedkoop, idd. Verder hebben ze er voor gekozen om geen solo's er in te stoppen, ik hoop dat hij het nog kan, anders sta ik volgende week op fields of rock heel hard te huilen
quote:ja owke je zou zeggen dat verleer je niet, geheel met jee eens, ik ga er van uit dat hij het nog kan, uiteraard, maar ik heb dus een divxje van een show uit 2003, uit de vs, gaan allerlei bands nrs voor metallica spelen (korn, limp bizkit, avril, sum41), naja, anywayz, aan het einde gaan ze zelf spelen, spelen ze een medley van aantal nrs. In Battery (originele nr) zit op gegeven moment zon solo'tje van naja, 6-7seconde (op 2minuten en 5seconde
Op vrijdag 6 juni 2003 15:45 schreef D3nn15 het volgende:[..]
Tuurlijk wel jesus zeg
// editje voor overzicht
quote:Ja dat was dus afgelopen zondag op MTV.
ik heb dus een divxje van een show uit 2003, uit de vs, gaan allerlei bands nrs voor metallica spelen (korn, limp bizkit, avril, sum41), naja, anywayz, aan het einde gaan ze zelf spelen,
// editje voor overzicht
a.s. Zondag 22.00 uur live vanaf Rock am Ring op MTV
// edit, waarom hebben ze hier in dit gat (bleiswijk) geen mtv
De nieuwe plaat is gewoon weer een nieuw hoofdstuk. Vergeet niet dat tussen Black album en Ride the Lightning even veel platen zitten (in periode zelfs maar 7 jaar) ... Als je die evolutie er ff bijpakt, dan is dit niet meer dan logisch dat ze weer heel ergens anders zijn nu.
quote:Niet echt origineel maar vind het wel passen op dit moment.
Op vrijdag 6 juni 2003 16:02 schreef mad_dog123 het volgende:
geweldige avatar iggy
Meerdere webgoodies zijn te downloaden op de metallica site.
http://www.metallica.com/stanger/stanger.asp
De banners zijn ook wel leuk
[Dit bericht is gewijzigd door Iggy op 06-06-2003 16:36]
quote:juist iemand die het begrijp
Op vrijdag 6 juni 2003 16:16 schreef Nozzman het volgende:
Black Album vind ik absoluut niet het hoogtepunt. Die nummers zijn me toch te eenvoudig en te "stadion-rock-gericht". Tuurlijk, de sounds is vet en de nummers goed, maar ik miste daar toch de complexe duistere tracks. Of Wolf an Men en Holier Than Thou vind ik slappe nummers bijvoorbeeld. Dan luister ik veel liever naar Load en vooral Reload.De nieuwe plaat is gewoon weer een nieuw hoofdstuk. Vergeet niet dat tussen Black album en Ride the Lightning even veel platen zitten (in periode zelfs maar 7 jaar) ... Als je die evolutie er ff bijpakt, dan is dit niet meer dan logisch dat ze weer heel ergens anders zijn nu.
quote:eenvoudig, naja, ik vind het makkelijker om master of puppets en one geheel strak te spelen dan om sad but true of enter sandman strak te spelen hoor....
Op vrijdag 6 juni 2003 16:16 schreef Nozzman het volgende:
Black Album vind ik absoluut niet het hoogtepunt. Die nummers zijn me toch te eenvoudig en te "stadion-rock-gericht". Tuurlijk, de sounds is vet en de nummers goed, maar ik miste daar toch de complexe duistere tracks. Of Wolf an Men en Holier Than Thou vind ik slappe nummers bijvoorbeeld. Dan luister ik veel liever naar Load en vooral Reload.De nieuwe plaat is gewoon weer een nieuw hoofdstuk. Vergeet niet dat tussen Black album en Ride the Lightning even veel platen zitten (in periode zelfs maar 7 jaar) ... Als je die evolutie er ff bijpakt, dan is dit niet meer dan logisch dat ze weer heel ergens anders zijn nu.
quote:Goed, op black Album heeft de bas weer wat meer ruimte gekregen dan op pak em beet Justice. Maar ik heb het puur over de songs. Bob Rock heeft op het eerste door hem geproduceerde Metallica album nog veel te veel invloed gehad vanuit zijn eigen ervaring. Nu hoor je dat Rock en Tallica samen verder naar elkaar zijn gegroeid. Black Album was daarom ook teveel een poging om eens echt makkelijke, hapklare songs te maken. En goed ook hoor! Maar qua songstructuur veel minder uitdagen dan Justice en alles na Black Album.
Op vrijdag 6 juni 2003 16:43 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
eenvoudig, naja, ik vind het makkelijker om master of puppets en one geheel strak te spelen dan om sad but true of enter sandman strak te spelen hoor....
(ik speel basgitaar)
quote:duuuh
Op vrijdag 6 juni 2003 16:49 schreef Betse het volgende:
even, de mensen die roepen dat Rob Trujillo (de nieuwe bassist ja) slecht speelt op het album en alles wat jaymz doet naspeelt. hij heeft de baslijnen niet verzonnen en gespeelt. Wie het verzonnen heeft doet er ff niet toe (zullen jaymz en lars wel zijn geweest) maar tis toch echt Bob Rock die bast op het album.
Dus niet weer roepen dat trujillo slecht is
quote:Dat was ook nog niet geroepen...
Op vrijdag 6 juni 2003 16:49 schreef Betse het volgende:
even, de mensen die roepen dat Rob Trujillo (de nieuwe bassist ja) slecht speelt op het album en alles wat jaymz doet naspeelt. hij heeft de baslijnen niet verzonnen en gespeelt. Wie het verzonnen heeft doet er ff niet toe (zullen jaymz en lars wel zijn geweest) maar tis toch echt Bob Rock die bast op het album.
Dus niet weer roepen dat trujillo slecht is
Alleen dat ie leuk speelt (als een echte aap )
quote:ik geef toe, songstructuur is idd versimpelst vanaf de black album.....maar dat zegt niks over de moeilijkheid van gitaarpartijen, en al helemaal niet over hoe een song klinkt als die niet strak gespeeld wordt. Ik bedoel te zeggen, als je master of puppets (met de hele band) niet strak speelt klinkt het niet goed, maar als je sad but true/enter sandman niet strak speelt, is de hele essentie van het nr weg, dat is juist zo geschreven dat het alleen goed klinkt als elke noot op het juiste moment wordt gespeeld, dat vind ik zo prachtig aan de laatste reeks albums
Op vrijdag 6 juni 2003 16:46 schreef Nozzman het volgende:[..]
Maar qua songstructuur veel minder uitdagen dan Justice en alles na Black Album.
// edit
hierboven werd gezegt dat metallica as zondag om 10uur op mtv zou zijn, maar dat klopt niet volgens mij.....
[Dit bericht is gewijzigd door mad_dog123 op 06-06-2003 17:36]
quote:Tja, dat slaat ook nergens op. Je mag best kritiek uiten op iets, daar hoef je het zelf niet voor te kunnen. Iedereen klaagt over politiek, maar slechts weinigen zijn politicus of hebben er überhaupt de kwaliteiten voor.
Op vrijdag 6 juni 2003 16:34 schreef Rancor het volgende:[..]
juist iemand die het begrijp
maar ja natuurlijk hadden de meeste hier op het topic beter gespeeld, beter gezongen, beter gedrumt, beter gebast, en beter geluid gemaakt en opgenomen.
ze hebben gekozen voor dit geluid dachten jullie nu werkelijk dat ze niet de mogelijkheden hebben om volgens jullie een goede plaat te maken?????
ik ben van mening dat ze nog altijd honderd duizend keer beter iets kunnen produceren dan iedereen hier op het topic.
nogmaals ze hebben gekozen voor deze sound het is echt niet dat ze niet beter kunnen.
Het is misschien interessanter om eens te kijken waarom Metallica voor dit geluid heeft gekozen, waarom voor een album zonder solo's en waarom Ulrich op deze manier de drums gebruikt.
Misschien een Freudiaanse regressie naar zijn jeugd waar hij altijd de koekjes uit het blik gapte...
Deze CD is echie zo slecht nog niet, vind hem gewoon goed.
DvD staat nu op. Wowie perfect, wat een beeld en geluid.
Ik ga weer genieten...damned moet van het thuisfront de DvD uitzetten...
Keep it up, play it out loud!
Mazzeltov;
Ralph*Metal rulezzzz*
lijkt wel een beetje een slap aftreksel van clawfinger
nee metallica is al ruim 10 jaar dood, alleen hebben ze het zelf nog niet door
quote:Je hebt gedload en dus geen recht van spreken
Op vrijdag 6 juni 2003 20:46 schreef Wisp het volgende:
ik heb hem ook gedowned... jezus wat slechtlijkt wel een beetje een slap aftreksel van clawfinger
quote:Owja, ik krijg straks Lars op me dak samen met de Riaa
Op vrijdag 6 juni 2003 20:47 schreef D3nn15 het volgende:
Je hebt gedload en dus geen recht van spreken![]()
quote:Zoiets
Op vrijdag 6 juni 2003 20:48 schreef Wisp het volgende:[..]
Owja, ik krijg straks Lars op me dak samen met de Riaa
quote:Ik ben geen fan van alles wat ze hebben uitgebracht na het Black Album..
Op vrijdag 6 juni 2003 20:49 schreef D3nn15 het volgende:
ZoietsIk bedoel alleen maar als je de muziek dload zal je zowiezo wel geen metallica fan zijn...
en ik heb niet eens een cd speler
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 20:53 schreef Tunerd het volgende:
Bwoah waarvan is dat vantje in die avatar?? diet er hendig leip uit
quote::-)
Op vrijdag 6 juni 2003 20:58 schreef D3nn15 het volgende:
Solo's![]()
Ghehe als kill 'em all afgelopen is gaat de dvd er weer in
quote:
Cover: 5 Metal Militias out of 10.
It's a cartoon of a red, angry hand tied down. Wow. Just like the rest of this CD, it could have been a lot better. Looks like something I would have found inside the BulletBoys' first CD, not that I own any BulletBoys CDs!!! I don't want to totally ruin my shitty credibility yet.Booklet: 7 Master Of Puppets out of 10.
The booklet is smaller than the typical CD booklet and has a drawing of some fucked up person with wings who's tied up and angry. I don't know how to describe it, but it would have made for a better cover than the BulletBoys thing they used. Anyway, it has all the easy to read lyrics so you can understand what pain James went through in rehab, along with minimal credits. It also comes with this little piece of paper with a code on it so you can access Metallica music at MetallicaVault.com. After hearing this CD, I think I've had my fill of all the Metallica music I can handle now, thanks.Songs: 5 Frayed Ends Of Sanity out of 10.
I've listened to this CD numerous times and I can't remember how any of these songs go, and that isn't because I'm a crackhead. Nothing is memorable. There wasn't one time where I thought, "that's cool riff" or "that's a cool hook." The riffs are all generic metal riffs that you might see any metal band do. Nothing stands out in that department. In fact, there isn't even a guitar solo anywhere on this CD. Did Kirk even show up to the studio? I know he's not in the video much.
Speaking of people who might not have showed up, did Bob Rock show up? As a lot of people have already said, the drums on this CD sound like a bucket of shit. The snare sounds very tin like as if Lars is using a trash can instead of a snare. Stupid. James' vocals at time sound a bit harsh, and not harsh in a good way. Overall it's a muddy production. It makes "...And Justice For All" sound like it got a good mix!
The lyrics are mostly forgettable and deal with James' rehab and personal shit like that. After hearing all this, I think James needs to go back to drinking Jager right away! And give Kirk and Lars some blow, it might do them good.
If I had to pick, the songs I can tolerate to a degree are "Frantic," "Dirty Window," and "The Unnamed Feeling." Yet even in those songs, there are parts that I could do without. There isn't an entire song from start to finish that I enjoy. Songs that make me feel stupider for hearing them include but are not limited to "Invisible Kid," "My World," "Shoot Me Again," "Purify," "All Within My Hands,"and most of the rest.
Just because the songs are heavier, and faster, and longer doesn't make it a good song. The tempo changes and stops and starts sound like they are being done for no reason and don't enhance the songs at all. When Metallica did that sort of stuff back in the day, it all fit and made sense. This sounds like a clusterfuck. There is no fucking structure. It sounds like something a young, unprofessional band would do because they were trying to impress you with their speed and complicated arrangements, when all it really does is just become annoying and overkill. Sounds like they were trying too hard.Comments:
I wanted to like this CD, kids. I really did. And while this isn't the worst CD I've ever heard, it's the worst Metallica CD I've ever heard. I know you won't read too many other reviews that will say that because your Blenders, Rolling Stones, Spins, Metal Edges, Kerrangs, etc, all have to kiss Metallica's ass if they want to do business with them, but not us. Metallica ain't going to be doing 20 Questions with us anytime soon, so we give no shits if we hurt anybody's feelings here. If you want a good metal CD, pick up the new Anthrax or Black Label Society. Those two CDs are actually better than this, but of course "St. Anger" will sell millions just because the name Metallica is on it. There are numerous bands out there that have better CDs than this but will never get the recognition that this will. If this didn't have the name "Metallica" on it and was just some other band, then I don't really see too many people giving this the time of day or being impressed, but since it's Metallica, we all ran out to buy it. I did. And I'm a fucking sheep. They could release an album full of static and it would sell 5 million copies.
The CD does come with a DVD of the band performing every song off this CD, and I actually like the DVD mix better than the CD mix. The drums actually sound like drums and it sounds a bit better live, but the downfall is having to look at Lars stick out his tongue whenever he drums too hard, so who wants to deal with that?
quote:Met de reputatie die Metallica heeft wel.
Op vrijdag 6 juni 2003 21:19 schreef mad_dog123 het volgende:
dat is een mening van iemand die een review heeft geschreven, die vind de nieuwe style denk niet zo mooi.
Hij heeft gelijk dat de mix niet goed is, en dat de drums beter kunnen klinken, maar zijn de songs dan meteen slecht, nee
quote:ik heb nog geen songs kunnen ontdekken waarvan ik dacht 'zo hee dit klinkt lekker'
Op vrijdag 6 juni 2003 21:19 schreef mad_dog123 het volgende:
dat is een mening van iemand die een review heeft geschreven, die vind de nieuwe style denk niet zo mooi.
Hij heeft gelijk dat de mix niet goed is, en dat de drums beter kunnen klinken, maar zijn de songs dan meteen slecht, nee
tis net zoals die reviewer zegt, je kan geen enkele song onthouden, allemaal klinkt het vrij oppervlakkig en standaard, en de productie is ook nog eens (moedwillig) slecht
ik kan er echt niets meer van maken
Vergeleken met dit album is load een meesterwerk
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 06-06-2003 21:38]
quote:Dus je mag alleen kritiek uiten als je een CD hebt gekocht. Misschien wilde hij wel eerst weten of de CD wel de moeite waard van het kopen was.
Op vrijdag 6 juni 2003 20:49 schreef D3nn15 het volgende:[..]
Zoiets
Ik bedoel alleen maar als je de muziek dload zal je zowiezo wel geen metallica fan zijn...
quote:
Ik heb me open opgesteld en st. Anger een aantal keer de revue laten passeren, maar ik kan er niet aan wennen. Ik had ook niet verwacht dat het een ''back to the 80''s '' album zou worden (stiekum wel gehoopt natuurlijk), maar dit slaat nergens op.Ik heb nog nooit zo''n waardeloze productie gehoord mbt een metallica plaat. Het gitaargeluid is zompig en heeft weinig definitie. De heren krijgen het kennelijk niet voor elkaar met zo''n bom duiten en een Mesa/Boogie endorsement een fatsoenlijk gitaargeluid neer te zetten? Of heeft Bob Rock zitten ruften achter zijn mengtafel? Ik snap het niet.
Ten tweede zijn sommige partijen echt vals!Lars heeft wegens geldgebrek zijn drumkit verkocht en van een Jamaicaan een verzameling olievaten en steeldrums gestolen om toch mee te kunnen doen op dit album.
James zat nog met zijn hoofd in Rehab, want hij zingt vlak, inspiratieloos en zelfs in de meerstemmige stukken ronduit vals (of was dat Bob Rock weer die ff wilde laten horen dat ie ook meedoet?)
Kirk was.... eh... Tsja, waar is tie? Volgens mij heeft Kirk er 6 jaar over gedaan om de studio te vinden, want hij is kennelijk niet te horen op de plaat.
En dan onze bassist Bob. Bob kan niet bassen. Hij loopt gezellig mee met de gitaarlijnen van Jamez, maar springt er op geen enkele manier uit. Hij draagt alleen bij aan een zompige lage brij.
Zonder gekheid: Metallica heeft volgens mij geprobeerd zeer geforceerd een moderne sound neer te zetten in de lijn van Slipknot, System of a Down en ander nu-metal geweld. Ik ken echter een tal van bands die dit kunstje beter flikken dan de heren van Metallica, zoals Mudvayne, en bovengenoemde bands.
Er zit geen kop -en staart aan de songs, er zijn geen memorabele melodielijnen te vinden (zelfs op Load en Reload waren deze wel aanwezig) en de nummers zijn stuk voor stuk inspiratieloos. Dat ze hier 6 jaar aan hebben gewerkt is mij een raadsel.
Metallica is Passe... Jammer, maar helaas.
Waar ik het meeste moeite mee heb :
Het complete zangwerk, qua kwaliteit en muzikale creativiteit, maar het is ook vaak te dominant aanwezig, drukt de riffs en gitaarlijnen te veel weg vind ik. Misschien stoor ik me daar extra aan omdat hij vaak niet lekker zingt.
Te geforceerd terug naar de metal-basics, alsof ze de (onterechte)kritiek op alles wat vanaf Black Album geproduceerd is van zich af willen spelen. Had zelf meer op een mix tussen Justice/Black/Load gehoopt.
Refreinen muzikaal gezien weinig creatief en pakkend.
Erg simpele, bijna commerciele, lyrics.
Ruwe producties heb ik geen problemen mee, maar dit is wel het uiterste ervan. Warrige keuzes allemaal. Ik kan me goed herinneren dat de heren zich rot geergerd hebben op de Justice produktie, en dat ze dik tevreden waren met de strak geproduceerde Black album. Ik vond beide te pruimen maar dan snap ik dus echt niet waarom ze nu ineens nog een Vuiliscontainer Revisited uitbengen.
Vind eigenlijk het tweede deel van de album totnutoe duidelijk beter dan de eerste helft aan nummers, die mij inderdaad ook teveel op elkaar lijken. Al moet je soms een album laten rijpen in je oor en wie weet denk ik er over een week al anders over. Unnamed Feeling, Purify, My World en Invisible Kid totnutoe behoorlijk goed te pruimen, dus zo overdreven negatief als sommige hier ben ik er zeker niet over. Al heeft elk goed nummer een paar stukken erin waarvan ik zeg: wat klote, had dat eruit gelaten.
Toch jammer dat ze niet meer nummers op de Load tour hebben gedaan, die mij erg beviel. Vind het overigens goed dat ze die solo's eruit geflikkerd hebben, die kan ik 9 van de 10 keer toch missen als kiespijn. Nummers waarin ik bijna niks kan vinden naar mijn smaak : Dirty Window en Some Kind of Monster.
Ik heb ook het idee dat sommige nummers alleen op bovenmatige volumeniveau's te waarderen blijven, net alsof als je hem rustig zet de kracht verdwijnt en de slechte produktie net iets te teveel gaat storen. In Some Kind of Monster begint de bas en je hoort de Snare gewoon meetrillen.
quote:De blues en country invloeden zijn er minder in te herkenne ja
Ze hebben gewoon hun gezicht verloren en hun unieke stijl opgeofferd aan de grillen van een producer. Zelfs in Load/Reload zat nog het herkenbare Metallica element, maar dat is nu verloren gegaan. Zo zie ik het.
Maar het belangrijkste vind ik dat ze minder melodieus zijn geworden, dat vind ik denk ik jammer. Maar ik heb pas 1 nummer gehoord. Dus onder voorbehoud
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2003 23:12]
quote:jij als drummer zal het wel helemaal niets vinden lijkt me
Op vrijdag 6 juni 2003 23:07 schreef Yokozuna het volgende:
De blues en country invloeden zijn er minder in te herkenne jaMaar het belangrijkste vind ik dat ze minder melodieus zijn geworden, dat vind ik denk ik jammer. Maar ik heb pas 1 nummer gehoord. Dus onder voorbehoud
quote:Ik verwacht zoieso niet van Lousy Lars, maar hij kan toch nog steeds (of juist WEER) dubbelbassen. Valt me mee
Op vrijdag 6 juni 2003 23:08 schreef Wisp het volgende:
jij als drummer zal het wel helemaal niets vinden lijkt me
quote:Nu je het zegt! Het stuk waar Lars dubbelbasst in het nummer St. Anger heeft veel weg van Slipknot, grappig.
Slipknot
quote:maar het drumwerk klinkt toch gewoon als een dronken malloot die op de camping op een stel potten en pannen aan het slaan is
Op vrijdag 6 juni 2003 23:12 schreef Yokozuna het volgende:
Ik verwacht zoieso niet van Lousy Lars, maar hij kan toch nog steeds (of juist WEER) dubbelbassen. Valt me meeMaarja, dat maakt je nog geen goede drummer. Enfin, van mijn part heeft het album NOG simpelere drumlijnen, maar het gebrek aan melodie vind ik erg jammer. Iets wat ik soms bij Slipknot ook miste, maar daar waren de drumlijnen soms nog interessant en soms zelfs leerzaam
[..]Nu je het zegt! Het stuk waar Lars dubbelbasst in het nummer St. Anger heeft veel weg van Slipknot, grappig.
de productie op Kill 'em all was zelfs nog 10x beter
zelfs een vage bootleg die ik hier had liggen klonk het nog beter
Over de productie kan ik weinig zeggen. Die van S&M is de beste die ik tot nu toe heb gehoord van hen. Maarja, das natuurlijk niet true zo'n album
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2003 23:22]
quote:ik vind het wel erg goedkoop klinken, meestal is de drum echt onderdeel van de muziek en hoor je hem eigenlijk niet eens, maar nu is het alsof hij gewoon domweg door de muziek heen zit te raffelen
Op vrijdag 6 juni 2003 23:19 schreef Yokozuna het volgende:
Hoezo alle trommels? Het enige wat bijzonder klinkt is de snare van Lars, de rest klinkt als vele andere drumstellen. Zo'n snaregeluid kun je trouwens ook prima nabootsen met een cheap-ass snare. Beetje geldverspilling die "Signature" snares van Lars.
tenminste zo ervaar ik het..
quote:Het klinkt wat minder gebalanceerd ja, misschien een kwestie van wennen.
Op vrijdag 6 juni 2003 23:22 schreef Wisp het volgende:[..]
ik vind het wel erg goedkoop klinken, meestal is de drum echt onderdeel van de muziek en hoor je hem eigenlijk niet eens, maar nu is het alsof hij gewoon domweg door de muziek heen zit te raffelen
tenminste zo ervaar ik het..
Ik vind het dom dat bij snelle polka ritmes (nahja maakt niet uit) de bassdrum heel zacht klinkt, en bij trage stukken heel hard. Bij polka ritmes kan Lars ook makkelijk zo hard spelen. In St. Anger klinkt het dus soms nogal blubberig. Bij zulke muziek moet je niet gaan kutten met dynamiek in je bassdrum, gewoon strak volume houden met die handel! Anders kom je niet door die mix heen.
En in de clip slaat Lars de hele tijd op de ride? Terwijl je een hihat hoort, of een stack. Kijk dat kan ik nieteens onderscheiden, triest...
zelfs die laatste kwaliteiten hebben ze opgegeven met dit album, als ik naar het album luister kan ik me amper voorstellen dat dit dezelfde band is die verantwoordelijk is voor de meesterwerken ride the lightning, master of puppets, etc etc
Ik heb hem (limited edition met DVD) vandaag ook gekocht en ik vind hem zeer goed. Deze band is weer iets verder ontwikkeld en zet "mijns inziens" weer een ORIGINELE en tevens een dijk van een plaat neer.
Ik vind de productie goed en de cd heeft een leuke sound wat goed bij de nummers past.
p.s. een goede productie maakt nog geen goede plaat en als je als metalfan zegt dat Metallica NU-Metal maakt, dan moet je diep schamen!!
* GODFLESH says Metallica = still the king
Go buy the album..it's worth it..
quote:Maar wel een koning met pensioen
Op vrijdag 6 juni 2003 23:39 schreef GODFLESH het volgende:
* GODFLESH says Metallica = still the king
quote:stoer hoor, maar tis maar dat je het weet maar de review op Metalfan is anders toch erg positief.
Metalfan zuigt....zeker stel 16 jarigen die denken dat ze echte metalkenners zijn. Ikzelf ben z'on 17 jaar metalfan en tevens Metallica-verzamelaar en ik volg deze band dus al een tijdje.
quote:Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ie een hogere score heeft gekregen dan Load en Reload.. maargoed, ieder z'n mening
Op vrijdag 6 juni 2003 23:42 schreef Tokus het volgende:
stoer hoor, maar tis maar dat je het weet maar de review op Metalfan is anders toch erg positief.
Dus voordat je een beetje wat loopt te blaten moet je maar 's lezen.
quote:nou ik op zich niet. Ik vind St. Anger ook niet super, maar na wat meer luisteren blijf ik bij m'n conclusie dat ik 'm erg matig vind. Maar wel beter dan Re-load.
Op vrijdag 6 juni 2003 23:46 schreef Wisp het volgende:[..]
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ie een hogere score heeft gekregen dan Load en Reload.. maargoed, ieder z'n mening
volgens mij zijn veel "metalfans" gewoon bang om "openlijk" metallica nog steeds goed te vinden en maar met de "kudde" meelopen.
deze band verdient respect!
quote:Sure. Daarom ontvangen we ook promo's van tientallen labels. Hebben we een uitstekende relatie met Hammerheart Records. Hebben we een bruisend forum waar leden van enkele grote Nederlandse bands op actief zijn. Hebben we...
Metalfan zuigt....
moet ik nog door gaan?
Zoals Metalfan Overlord Tokus zegt, als je niet weet waarover je praat moet je je bek houden. Of zoiets.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 06-06-2003 23:50]
quote:Ze verdienen naar mijn mening respect voor al hun oude werk, wat ze tegenwoordig maken is maar matig
Op vrijdag 6 juni 2003 23:48 schreef GODFLESH het volgende:
Ik probeer niet stoer te zijn...maar ik word dat "Metallica-bashing" beetje zat.volgens mij zijn veel "metalfans" gewoon bang om "openlijk" metallica nog steeds goed te vinden en maar met de "kudde" meelopen.
en zeker na de napster affaire heb ik toch al moeite met respect opbrengen voor hun hedendaagse houding
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 06-06-2003 23:52]
quote:mwah op re-load stonden aardig wat leuke nummers zoals 'the memory remains' en 'unforgiven II', ik zie op st. anger geen enkel nummer wat ook maar in de buurt komt
Op vrijdag 6 juni 2003 23:48 schreef Tokus het volgende:
nou ik op zich niet. Ik vind St. Anger ook niet super, maar na wat meer luisteren blijf ik bij m'n conclusie dat ik 'm erg matig vind. Maar wel beter dan Re-load.
quote:Nahja, komt iig neer op minder melodie. Die tendens was op Re-Load ook al een beetje te horen.
Op vrijdag 6 juni 2003 23:30 schreef Tunerd het volgende:
Wat kun je nou weer van deze nerd leren? Ga iets nuttigs lezen man!
lekker bezig hier...
Maar graag on topic blijven a.u.b.
Ik denk dat deze nummers van ST Anger live kont gaan schoppen.
quote:wat ik van velen hoor is dat ze op de dvd beter klinken dan op het album zelf, dus je kan best wel 's gelijk hebben.
Op vrijdag 6 juni 2003 23:57 schreef GODFLESH het volgende:
Ik ben echter benieuwd hoeveel ervan ze live gaan spelen. Recentelijk speelden ze (ik dacht) alleen St. Anger en Frantic live. Dus maar 2 songs. Als ze dat nu nog doen, nu het album uit is, geeft dat toch wel aan dat ze gewoon weten dat velen het oudere werk willen horen.
quote:Jij als metalfan-man hebt het album+DVD toch allang?
wat ik van velen hoor is dat ze op de dvd beter klinken dan op het album zelf, dus je kan best wel 's gelijk hebben
quote:nee. ik vind het verre van een essentiele aanschaf.
Op zaterdag 7 juni 2003 00:03 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Jij als metalfan-man hebt het album+DVD toch allang?
alleen omdat ze niet meer lijken op metallica '82-'88??
quote:Goh, de persoonlijke mening van andere mensen is misschien dat de cd niet zo goed is als de rest, kan he. Tis een persoonlijke mening, sorry dat die mening je niet bevalt.
Op vrijdag 6 juni 2003 23:57 schreef GODFLESH het volgende:
Summoner, das mijn persoonlijke mening...sorry dat mijn mening je niet bevalt.Maar graag on topic blijven a.u.b.
quote:Doe dat dan in het andere Metallicatopic en hou deze over St. Anger.
Op zaterdag 7 juni 2003 00:06 schreef Tunerd het volgende:
Wat is er eigenlijk oooh zo slecht an load en reload??alleen omdat ze niet meer lijken op metallica '82-'88??
quote:Aan Load he-le-maal niks, Reload bevat voor het meerendeel middelmatige nummers. Al staat er evengoed nog genoeg op dat wel aan te horen is.
Op zaterdag 7 juni 2003 00:06 schreef Tunerd het volgende:
Wat is er eigenlijk oooh zo slecht an load en reload??
Maar sommige kunnen die stijl niet waarderen.
Het is trouwens wel een drukke luistertijd zeg. Metallica, Sepultura, Anthrax en ook RadioHead met allemaal langverwachte CD's.
Ow ja, dit is geen Metallica-bash, ik wil alleen het hoe en waarom weten en nogmaals, dat het je favoriete bandje is, betekent niet dat het onfeilbare goden zijn, die nooit eens een foutje maken. Zelfs Iron Maiden heeft wat mindere dingen gedaan.
quote:RESPECT!!!!!!
Op vrijdag 6 juni 2003 23:48 schreef GODFLESH het volgende:
Ik probeer niet stoer te zijn...maar ik word dat "Metallica-bashing" beetje zat.volgens mij zijn veel "metalfans" gewoon bang om "openlijk" metallica nog steeds goed te vinden en maar met de "kudde" meelopen.
HET ALBUM IS GEIL!!!!! en ik meen het!
kan ook op een normale manier
quote:Ik vind dat sommige reacties van 'fans' ook wel wat minder kunnen, wat u niet wil dat u geschied...
Op zaterdag 7 juni 2003 00:35 schreef Tunerd het volgende:
Ja... meneer de crew.. maar ik vond dat ze het een beetje zielig zeiden op de vorige pagina...kan ook op een normale manier
Nu verder over het album.
quote:waar heb je de afgelopen jaren gezeten???
Op zaterdag 7 juni 2003 00:29 schreef Seborik het volgende:Ik moet echt wennen aan de zang, ik hoorde er eerst James Hetfield niet meer in.
quote:Ik ken de Load/Re-Load praktijken niet. Zingt'ie daar ook zo?
Op zaterdag 7 juni 2003 00:40 schreef Tunerd het volgende:[..]
waar heb je de afgelopen jaren gezeten???
quote:point taken maar als je fel word aangevallen dan reageer je fel terug!
Op zaterdag 7 juni 2003 00:29 schreef Seborik het volgende:
Ow ja, dit is geen Metallica-bash, ik wil alleen het hoe en waarom weten en nogmaals, dat het je favoriete bandje is, betekent niet dat het onfeilbare goden zijn, die nooit eens een foutje maken. Zelfs Iron Maiden heeft wat mindere dingen gedaan.
quote:Dat het slecht is dat vind jij.
Op vrijdag 6 juni 2003 20:46 schreef Wisp het volgende:
ik heb hem ook gedowned... jezus wat slechtlijkt wel een beetje een slap aftreksel van clawfinger
Het album verglijken met CLAWFINGER?????????
niet goed bij je hooft of zo??? clawfinger kom op zeg die verglijking slaat al helemaal nergens op.
Metallica al 10 jaar dood
quote:Dat lijkt me duidelijk. Maar dat maakt 't toch niet automatisch goed? Dat zei dat zo willen, betekent toch niet dat je daar geen kritiek op mag leveren? Er zijn mensen die 't kut vinden klinken (waaronder ik), accepteer het.
Op zaterdag 7 juni 2003 04:02 schreef Rancor het volgende:
en nogmaals jongens waneer dringt het eindelijk door!!!
ze hebben gekozen voor deze sound.
dachten jullie echt dat dit alles waar jullie over klagen dat ze dat zelf niet weten.
dat ze zelf niet weten hoe hun album klinkt.
dachten jullie nu echt dat ze een klote productie op de markt brengen.
ze kunnen heus nog wel een black album produceren maar ze WILLEN deze sound.
quote:Natuurlijk zijn er mensen die het kut vinden, die zijn er altijd bij zolang als er al muziek gemaakt wordt (zo waren er zelfs mensen die RTL een selluit vonden vanwege fade to black en ktulu), die discussie heeft dus al een baard van hier tot gunder.
Op zaterdag 7 juni 2003 09:43 schreef Manji het volgende:[..]
Dat lijkt me duidelijk. Maar dat maakt 't toch niet automatisch goed? Dat zei dat zo willen, betekent toch niet dat je daar geen kritiek op mag leveren? Er zijn mensen die 't kut vinden klinken (waaronder ik), accepteer het.
Het probleem alleen is dat iedereen (ook de voorstanders) hun muziekale smaak/mening als een feit presenteert, dat is imh fout.
Jij vind het kut, ik vind het super en bijna het beste wat ze tot nu toe gemaakt hebben, wat is de waarheid??? Meten we dat af aan de tijd die iemand al fan is? (ik nu sinds 84) nee toch?? of houden we het er gewoon op dat we een muzikaal meningsverschil hebben.
Accepteer wat ze gemaakt hebben, vind je het niet leuk? goed shit happens maar laat het dan bij een mening en discusieer met anderen erover waarom jij het niet goed vind en hun wel.
Ik zelf vind het een prima album trouwens, errug hard
quote:ach gut zeg... leer dan 's begrijpen dat als iemand schrijft "wat een kut album" dat je moet lezen "ik vind het een kut album". Dan hoef je je ook niet meer zo op te winden dat iemand je favoriete band afkraakt.
Op zaterdag 7 juni 2003 10:33 schreef deff het volgende:
Het probleem alleen is dat iedereen (ook de voorstanders) hun muziekale smaak/mening als een feit presenteert, dat is imh fout.
quote:Ik deel deze mening
quote:nuffsaid.
Op zaterdag 7 juni 2003 10:39 schreef Tokus het volgende:[..]
ach gut zeg... leer dan 's begrijpen dat als iemand schrijft "wat een kut album" dat je moet lezen "ik vind het een kut album". Dan hoef je je ook niet meer zo op te winden dat iemand je favoriete band afkraakt.
Aan de andere kant is het ook weer zo, en dat heb al eerder geroepen hier (!) , , als je al zoveel getourd hebt als MetallicA, wil je ook wel eens een ander pad gaan verkennen.Toen kwam "Load" en "Re-Load".
Ze worden ook ouder, en als je ziet uit welke bands zij hun inspiratie putten, vind ik deze zetten ook niet meer als logisch.
Garage Inc. is superkewl, hierdoor leert men rock/metal nummers kennen waarvan, ik althans, op een enkele na, het bestaan nog niet wist.
Om over St. Anger te oordelen vind ik het nog te vroeg. Het is een totaal nieuwe stijl die in mijn ogen met geen band te vergelijken is. Op het eerste oor, klinkt het vet, anders en hard. Ik zoek altijd naar de betekenis van de teksten, die er gelukkig bij zitten, en dat i.c.m. het geluid moet het een goeie combinatie zijn, die mij tot nu toe ligt.
En ben nou eerlijk, een gelikte productie ala "Black Album" had helmaal niet bij "St. Anger" gepast!!
quote:Iemand die het snapt
Op zaterdag 7 juni 2003 12:22 schreef Ibanez het volgende:
Voor degene die denken dat alle albums voor 1988 hetzelfde waren, qua stijl, heb ik hetvolgende feit: Zou je ook niet? Als je de formule voor succes hebt gevonden, waarom daar niet op "doorteren"?Aan de andere kant is het ook weer zo, en dat heb al eerder geroepen hier (!) ,
, als je al zoveel getourd hebt als MetallicA, wil je ook wel eens een ander pad gaan verkennen.Toen kwam "Load" en "Re-Load".
Ze worden ook ouder, en als je ziet uit welke bands zij hun inspiratie putten, vind ik deze zetten ook niet meer als logisch.Garage Inc. is superkewl, hierdoor leert men rock/metal nummers kennen waarvan, ik althans, op een enkele na, het bestaan nog niet wist.
Om over St. Anger te oordelen vind ik het nog te vroeg. Het is een totaal nieuwe stijl die in mijn ogen met geen band te vergelijken is. Op het eerste oor, klinkt het vet, anders en hard. Ik zoek altijd naar de betekenis van de teksten, die er gelukkig bij zitten, en dat i.c.m. het geluid moet het een goeie combinatie zijn, die mij tot nu toe ligt.
En ben nou eerlijk, een gelikte productie ala "Black Album" had helmaal niet bij "St. Anger" gepast!!
Het is anders, het is geen Master of Puppets II, het is gee standaard metal, het is geen oude Metallica, het is gewoon METALLICA
Om Lars te quoten: There's very few outside factors involved. It's not your typical 'Give the people what they want' or 'Yeah, we're here to play rock'n'roll for you and party all day' or any of that shit. This is fucking our music, and we wanna do what's right for us, what we feel good about. If you like it, you're invited along. If you don't, well, there's the door
dus
voor diegene die teveel zeiken
quote:Laatste keer dat ik hier zo'n opmerking zie, maakt niet uit van wie. Volgende keer haal ik ze weg, zo kan er nooit normaal gepraat worden.
Op zaterdag 7 juni 2003 12:37 schreef Theoden het volgende:
dus![]()
![]()
![]()
![]()
voor diegene die teveel zeiken
Ik kraak ook niemand af ofzo, ik vind ook niet dat iedereen het maar goed moet vinden, iedereen zo zijn eigen smaak, maar dat geouwehoer over hoe slecht Metallica maar is en dat zelfs Jantje Smit betere producties uitbrengt moet maar eens ophouden.....
Metallica's bedoeling was zonder meer een album neer te zetten met lekekr rauw geluid, net alsof het nog maar een demo is die geedit moet worden. Dit veroorzaakt bij veel luisteraars ergernis op, omdat het dus niet zo gepolijst klinkt.
Dat is dus precies wat Metallica wilde. Alle wilde reacties hierover zijn dus 1 voor 1 een bewijs dat Metallica geslaagd is in datgene wat ze wouden doen....
quote:Ik vind het nu niet echt een hele nieuwe rock stijl......het is een beetje combi van death/trash metal, met wat chaotische overgangen ertussen.
Op zaterdag 7 juni 2003 13:41 schreef Dezz het volgende:
Volgens mij heeft Metallica een nieuwe rock stijl geintroduceerd! Iedere keer als er een nieuwe stijl muziek komt weten heel veel mensen niet wat ze ervan moeten vinden (zoals je nu ook leest in deze topics) Ik vind het iig ontzettend vet klinken
Over een tijdje zijn de meeste hier wel aan dit album gewend denk ik en gaan ze er de kracht wel van inzien
quote:Kan je nog een band opnoemen dan die zo'n muziek maakt?
Op zaterdag 7 juni 2003 13:51 schreef Scylla het volgende:[..]
Ik vind het nu niet echt een hele nieuwe rock stijl......het is een beetje combi van death/trash metal, met wat chaotische overgangen ertussen.
Ze hebben gekozen voor een nieuwe richting, en ik denk dat ze daar echt wel in geslaagd zijn door hun eigen ding te doen en niet andere bands na te doen. Maar een hele nieuwe stijl, dat vind ik niet.
quote:Mja je moet het echt op een hoog volume luisteren anders klinkt het heel dof
Op zaterdag 7 juni 2003 14:30 schreef Vincentius het volgende:
Ik heb hem net gekocht en moet wel zeggen dat ze hem heel anders gemixed hebben dan de vorige albums. Ik heb nu de Treble maar heel hoog gezet anders vind ik het toch wel heel dof klinken.
Maar wat ik nu hoor, klinkt goed en hard. Hulde
quote:zoals al eerder gezegd is, tis harde snelle stoner. Als ik dit vergelijk met een band als Kyuss dan merk ik duidelijk een vergelijking. ALleen is dit veel sneller en harder. Tlijkt nog meer op blind dog soms, maar dat zullen de meeste niet kennen.
Op zaterdag 7 juni 2003 13:51 schreef Scylla het volgende:[..]
Ik vind het nu niet echt een hele nieuwe rock stijl......het is een beetje combi van death/trash metal, met wat chaotische overgangen ertussen.
Ze hebben gekozen voor een nieuwe richting, en ik denk dat ze daar echt wel in geslaagd zijn door hun eigen ding te doen en niet andere bands na te doen. Maar een hele nieuwe stijl, dat vind ik niet.
En welke band nog meer deze muziek maakt? ik weet er geen
Dat zware geluid als op Whiskey in Jar etc. klinkt gewoon superstoer.
quote:Heeft een betere drummer
System of a Down
Maaruh, misschien klinkt het niet superorigineel, het klinkt iig ook niet als jatwerk. Maar die vergelijking met Slipknot vind ik wel grappig, dat klopt precies in het nummer St. Anger. Maar niet heel het nieuwe album dus, alleen sommige stukken van sommige nummers. Voor de rest heb ik schijt aan vergelijkingen met andere bands, gewoon luisteren die handel
Op Garage Inc. was de productie trouwens ook beter als op St. Anger, en JA, ook een goeie productie kan zwaar en vet klinken!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2003 16:10]
quote:Mjah, ik wou nie wachten... en een vriend van me had nog 9 minuten voordat ie de trein naar school moest hebben, en hij wou em ook perse hebben dus sjah, BOEJEH ik vond het het geld zeker weten waard!
Op vrijdag 6 juni 2003 15:39 schreef OphiOn het volgende:[..]
Toch zijn er weer veel winkels in Nederland (niet allemaal) die dus gewoon ff'tjes wat extra willen vangen. Trap er niet in zou ik zo zeggen.. (metallicatim dus wel)
Sommige reacties hier zijn wat overdreven, mjah zou je niet?
Net zoals Summoner fel reageerde toen iets wat hij waardeert/trots op is word afgekraakt, reageren veel mensen hier hetzelfde als MetallicA word afgekraakt.
Mensen houden er gewoon niet van als iets "van hun" word afgekraakt.
Dus vertel gewoon je mening, maar ga niet zo fel uit je dak als een mening je niet bevalt, daar is toch ook zon forum voor.. je kan toch nie verwachten dat een heel forum dat album te gek vind!
Mjah ik heb het allemaal eens doorgelezen, en mij boeit t vrij weinig wat mensen over het album zeggen, ik vind het album vet!
Lekker hard en snel just how I like it!
Wel megaraar dat (het lijkt alsof) jaymz vals zingt, ok dat t rauw moet klinken ok, maar vals vink toch wel raar, 1 van de einige minpunten.
Toch had ik niet verwacht dat het album zo goed werd! Way above expectations!
Heel raar eigenlijk, maar ik mis een rustig nummer! terwijl ik eigenlijk hoe harder hoe beter vind, maar een rustig metallica nummer is nooit verkeerd.
* metallicattim kan niet wachten tot 15 juni!!
Vind Unnamed feelling bijvoorbeeld heel ruw en het bevat harde stukjes maar de rustige stukjes zijn ook erg mooi....waar James steeds Unnamed Feelling begint te zingen....erg mooi gewoon
quote:Dat is idd mooi hoe hij dat zingt!!
Op zaterdag 7 juni 2003 17:44 schreef Theoden het volgende:
Ik weet wat je bedoel Metallicatim met een rustig nummer missen. Ik mis het inderdaad ook best wel.Vind Unnamed feelling bijvoorbeeld heel ruw en het bevat harde stukjes maar de rustige stukjes zijn ook erg mooi....waar James steeds Unnamed Feelling begint te zingen....erg mooi gewoon
Maareh, waarom kunnen mensen mijn Nick niet spellen??
Het is metallicaTtim, meerdere mensen type het verkeerd
Eventueel geef ik er nog wel verklaring bij waarom die extra T erin zit
Nah, just kidding, maar ik weet gewoon niet wat ik van het album moet denken. Het ene moment is het lekker smerig en hard en het andere moment heb ik het idee dat ik doordraai van achterlijke snares en en een vals schreeuwende Hetfield.
quote:De eerste keer dat ik de cd luisterde, was ik echt teleurgesteld, kdacht van wat een zooi, toen de dvd opgezet, toen was het al veel beter en toen nog een keer die cd erin geramd, en nu vink het het beste album van deze eeuw
Op zaterdag 7 juni 2003 17:55 schreef ProPHeT0 het volgende:
Volgens mij komen ze over een maand met een nieuwe CD en zeggen: "Haha, we recorded that St. Anger in one afternoon in Lars' garage. Here's St. Love, our new Blues album. People who liked St. Anger are dumb followers"Nah, just kidding, maar ik weet gewoon niet wat ik van het album moet denken. Het ene moment is het lekker smerig en hard en het andere moment heb ik het idee dat ik doordraai van achterlijke snares en en een vals schreeuwende Hetfield.
ik heb het al vaker gezegd en zeg het nog maar een keer, hoevaker ik het luister hoemeer nummers me raken....zitten echt prachtige nummers bij
unnamed feeling
sweet amber
invisible kid
ppfff vind ze eigenlijk allemaal wel goed, behalve purify vind ik soms irriterend
quote:dat zal wel komen omdat in purify Jaymz (tenminste zo lijkt het) vals zingt, alhoewel het wel een vet nummer is
Op zaterdag 7 juni 2003 18:02 schreef Theoden het volgende:
mja had niet goed gekekenmaar idd waarom zit die T er
ik heb het al vaker gezegd en zeg het nog maar een keer, hoevaker ik het luister hoemeer nummers me raken....zitten echt prachtige nummers bij
unnamed feeling
sweet amber
invisible kid
ppfff vind ze eigenlijk allemaal wel goed, behalve purify vind ik soms irriterend
quote:Wahaha, weet je dat ik precies zo'n gedachte had? Dat ze dit voor de gein hebben gedaan en uitgebracht, en dat ze over een maand totaal onverwacht met het meest brute Metallica album komen
Op zaterdag 7 juni 2003 17:55 schreef ProPHeT0 het volgende:
Volgens mij komen ze over een maand met een nieuwe CD en zeggen: "Haha, we recorded that St. Anger in one afternoon in Lars' garage. Here's St. Love, our new Blues album. People who liked St. Anger are dumb followers"
quote:Slaat nergens op. Als dat zo was zouden ze wel een softer melodieuzer nummer maken. Een "nothing else matters II".
Metallica zijn een stelletje commerciele mietjes geworden man
quote:Omdat de cd er afwisselender van wordt. Dat mis ik ook.
terwijl ik eigenlijk hoe harder hoe beter vind, maar een rustig metallica nummer is nooit verkeerd
quote:Vervang "bruut" door "goed" ofzo, want dit album is al redelijk hard.
maand totaal onverwacht met het meest brute Metallica album komen
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2003 22:39]
quote:yeah right of hier enig KANE/Di-rect-lover etc. naar luistert yeah right....
Op zaterdag 7 juni 2003 21:53 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Slaat nergens op. Als dat zo was zouden ze wel een softer melodieuzer nummer maken. Een "nothing else matters II".
[..]Omdat de cd er afwisselender van wordt. Dat mis ik ook.
[..]Vervang "bruut" door "goed" ofzo, want dit album is al redelijk hard.
Maarja die lui die dit soort dingen beweren kunnen waarschijnlijk nog niet eens antwoord geven op de vraag of Load of Reload eerder uitkwam.
Dit slaat dus niet op de mensen die het album gewoon niet goed vinden maar meer op die luitjes die hier ff komen zeggen dat Metallica gewoon zuigt en dat het commerciele prut is......
Als dit commerciele prut is dan is Linkin Park zeker volksmuziek ofzo
quote:
Op zondag 8 juni 2003 02:14 schreef Theoden het volgende:
Maarja die lui die dit soort dingen beweren kunnen waarschijnlijk nog niet eens antwoord geven op de vraag of Load of Reload eerder uitkwam.
Gisteren de Makro folder ontvangen. Hier staat St. Anger in voor € 14.85 incl. BTW, niet duur dus, heb d'r meer voor betaald...
De afdruk van deze uitvoering is in 't groen, en ja d'r zit ook een DvD bij.
Zou dit een andere uitvoering (kunnen) zijn, zo ja wat zou het verschil zijn m.u.v. de kleur?
Iemand een idee hoeveel verschillende versie's er op de markt zullen gaan komen en wat de verschillen zullen zijn?
Just wondering.
Mazzeltov;
Ralph
quote:Volges de MetallicA.com site kwam er maar 1 kleur cover uit!
Op zondag 8 juni 2003 11:58 schreef Captain-America het volgende:
FF wat anders, gerelateerd aan St. Anger.Gisteren de Makro folder ontvangen. Hier staat St. Anger in voor € 14.85 incl. BTW, niet duur dus, heb d'r meer voor betaald...
De afdruk van deze uitvoering is in 't groen, en ja d'r zit ook een DvD bij.Zou dit een andere uitvoering (kunnen) zijn, zo ja wat zou het verschil zijn m.u.v. de kleur?
Iemand een idee hoeveel verschillende versie's er op de markt zullen gaan komen en wat de verschillen zullen zijn?
Just wondering.
Mazzeltov;
Ralph
quote:paar maanden terug was er sprake van dat er misschien 4 verschillende kleuren covers zouden komen. Maar het lijkt erop dat dat idee toch is afgeblazen.
Op zondag 8 juni 2003 14:22 schreef Theoden het volgende:
heb ook nog niks gezien/gehoord over een andere versie ofzo
quote:Zelfde voorkant als de huidige rood/oranje maar dan in 't groen. Zal volgende week is kijken hoe en wat. Laat dat nog wel weten in here.
Op zondag 8 juni 2003 12:52 schreef metallicattim het volgende:[..]
Volges de MetallicA.com site kwam er maar 1 kleur cover uit!
Geen idee wat jij hebt gezien
Mazzeltov;
Ralph
quote:ff geheel offtopic hoor, maar kan jij dit niet gewoon in je sig zetten....
Op zondag 8 juni 2003 15:46 schreef Captain-America het volgende:[..]
Mazzeltov;Ralph
quote:?
Op zondag 8 juni 2003 15:54 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
ff geheel offtopic hoor, maar kan jij dit niet gewoon in je sig zetten....
quote:Hij bedoeld dat je niet in briefvorm hoeft te posten
Op zondag 8 juni 2003 15:56 schreef Captain-America het volgende:[..]
?
Mag je ff toelichten.
quote:Aha thx.
Op zondag 8 juni 2003 16:57 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Hij bedoeld dat je niet in briefvorm hoeft te posten
quote:was niet aanvallend bedoel hoor
Op zondag 8 juni 2003 18:11 schreef Captain-America het volgende:[..]
Aha thx.
Zo post ik altijd al, weer wat geleerd.
quote:Gedeeltelijk mee eens, ik vind zowiezo dat de betere nummers aan het begin van de cd staan, maar echt een favoriet....Some Kind of Monster, die intro is heel vet, met dat ene toontje van die gitaar wat nest naast de tel zit en als de drumstorm dan weer los barst. Wat ik wel jammer vind is dat de intro exact herhaald wordt, waarna de zang start. Wel een goed nummer...maar...ik denk toch dat op het moment Frantic mijn favoriet is. Of My World. Of St Anger....
Op zondag 8 juni 2003 19:40 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
maar hebben jullie nouw 1 nummer waarvan jullie zeggen, dat is de beste op de cd (deze vraag voor de mensen die de cd dus goed vinden)
ik denk dat dat "some kind of monster" is
quote:http://www.metallica.com/index.asp?item=970
Op zondag 8 juni 2003 15:46 schreef Captain-America het volgende:[..]
Zelfde voorkant als de huidige rood/oranje maar dan in 't groen. Zal volgende week is kijken hoe en wat. Laat dat nog wel weten in here.
Mazzeltov;
Ralph
quote:Thx Zon.
Op zondag 8 juni 2003 21:16 schreef Zon het volgende:[..]
http://www.metallica.com/index.asp?item=970
Dat word ze dan dus alle 4 scoren....goed dat ze 'maar' € 15,00 bij de Makro zijn...
Klote als je alles wil hebben...
quote:Is al goed, NP hoor
Op zondag 8 juni 2003 19:40 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
was niet aanvallend bedoel hoor
![]()
quote:St. Anger is ook wel kewl he.
maar hebben jullie nouw 1 nummer waarvan jullie zeggen, dat is de beste op de cd (deze vraag voor de mensen die de cd dus goed vinden)
ik denk dat dat "some kind of monster" is
Overigens had enige tijd terug die 'A Tribute to Ramones' gekocht.
O.a. voor dat Metallica nummer 53rd & 3rd.
Dacht datie ook op de nieuwe CD zouden staan, niet dus.
Ken je dat nummer, of iemand anders in here, en wat vind je d'rvan?
quote:Wel vreemd:
Op zondag 8 juni 2003 21:21 schreef Captain-America het volgende:[..]
Thx Zon.
Dat word ze dan dus alle 4 scoren....goed dat ze 'maar' € 15,00 bij de Makro zijn...
Klote als je alles wil hebben...
quote:
We are mere weeks away from the release of St. Anger, and we have some updates. St. Anger will be a 2-disc set (CD of music, DVD of rehearsals) packaged in a tri-fold digipack. Included in the digipack will be a 4-color, 28 page booklet with lyrics, a sneak peak at the Metallica video game currently in development (scheduled to be released late 2004/early 2005), and your link to some other Met goodies on the web. The album will now feature only one cover (4 covers? What were we thinking?!?!?).
quote:ze moeten eens tempo houden pffff
Op zondag 8 juni 2003 22:39 schreef Jay_Leno het volgende:
nu live metallica op mtv
maar dat wist iedereen natuurlijk al
[Dit bericht is gewijzigd door Jay_Leno op 08-06-2003 23:07]
quote:ja lars liet zijn snare aanstaan
Op zondag 8 juni 2003 22:58 schreef Jay_Leno het volgende:
"Frantic" klinkt live toch een stuk beter dan op cd
quote:waarom vind ik die snaar juist wel goed
Op zondag 8 juni 2003 23:06 schreef metalbazzz het volgende:[..]
ja lars liet zijn snare aanstaan
quote:Indeed.
Op zondag 8 juni 2003 22:12 schreef Zon het volgende:Wel vreemd:
[..]
quote:Ed Hunter!
Op maandag 9 juni 2003 00:07 schreef Captain-America het volgende:[..]
Indeed.
Maar een Metallica game...net zoiets als die shoot bij die dubbele van Maiden? Die is btw vet kewl maar moeilijk te spelen op een lappie
Blackened
No remorse
Harvester Of Sorrow
Sanitarium
For Whom The Bell Tolls
Frantic
The Thing That Should Not Be
St Anger
Seek and Destroy
One
Battery
Master Of Puppets
Nothing Else Matters
Creeping Death
Sad But True
Enter Sandman
http://www.rockpalast.de/termine.html\
EDIT: ik neem aan dat ze de hele show wel uitzenden, wdr is niet zo precies met uitzendtijden in de nacht
[Dit bericht is gewijzigd door Tonton op 09-06-2003 00:56]
quote:Jammergenoeg duurt die uitzending maar 1 uur, terwijl het net 2 uur duurde...
Op maandag 9 juni 2003 00:37 schreef Tonton het volgende:
Borat no fear!!
het wordt volgende week herhaald op WDR
dus zet je video maar vast op scherphttp://www.rockpalast.de/termine.html
Toch bedankt voor die link, Queens of the stone age wil ik ook wel zien!
Nu maar hopen dat ik WDR kan ontvangen...
Edit: jaaaah! ik heb WDR!!
The Unnamed Feeling staat wel hoog op me lijstje, samen met Somekind of a Monster en St.Anger en Dirty Window en Invisible Kid.
Pff kan niet kiezen
Maar als iemand van de live optreden een nice XVID'je kan maken zou hij me erg blij kunnen maken.
Nog maar 7 nachtjes slapen!
Ik vond Frantic en St. Anger met de gewone snare drum eigenlijk,
tja hoe leg ik dit nu weer uit zonder dat iedereen weer erover heen vliegt,
nummers die wel weer bij hun oude repertoire passen. Ze klonken niet zo vreemd als van cd. Meer vertrouwd. Alhoewel ik de snare van de cd ook eigenlijk wel kewl vind, en ik had wel verwacht, nu, bij Rock Am Ring, dat ie de tweede snare wel erbij had, en dat ie er een keer op zou lellen, ter introductie, als James het nieuwe nummer zou introduceren, met het altijd oude en humoristische praatje erbij!!
En altijd de band introduceren voor het nummer "For Whom The Bell Tholls", ook een vast ritueel! Maar blijft wel leuk..
Ik was ook al geen enorme fan van de muziek op 'Load' en 'Reload', maar de cd's klonken tenminste alsof er echt aandacht aan besteed was ipv gemakzuchtig haastwerk. Gelukkig was gisteren op MTV nog te zien dat Metallica er live nog steeds mag wezen, helaas is het op de plaat niet veel meer.
Bespaar me alle flames, overigens.
Zijn jullie het met mij eens dat het kenmerk wat Metallica anders dan andere bands maakte, een beetje is weggezakt?
quote:
die nieuwe bassist vind ik er neit echt bijpassen. Hij had het wel naar z'n zin hoor maar hij past imho beter in een punk/nu-metal band hij had z'n bas gewoon op z'n tenen hangen
quote:Dat vind ik ook, op het nummer St. Anger lijkt alles wel 4x herhaald te worden. En er is dus gebrek aan afwisseling in dat nummer omdat er geen gitaarsolo of zelfs geen duidelijke bridge in zit.
maar gaan veel te lang op dezelfde manier door
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2003 11:08]
quote:Het is niet als flame bedoeld maar is het nou ZO moeilijk om te snappen dat dit de bedoeling van Metallica was? Het is geen afgeraffelde productie maar Metallica wou gewoon dat het zo klonk, ruw, niet gepolijst enz. enz.
Op maandag 9 juni 2003 10:59 schreef Zander het volgende:
Ik heb 'St. Anger' nu twee keer in zijn geheel beluisterd, maar voorlopig heeft deze cd me nog niet echt weten te overtuigen. Het lijkt wel alsof Metallica uit contractuele verplichtingen gewoon maar wat half-voltooide demos op een schijfje heeft gegooid. Nummers als 'St. Anger' of 'Unnamed Feeling' zijn in aanzet nog best aardig, maar gaan veel te lang op dezelfde manier door. Sowieso vind ik de cd erg eentoning klinken, werkelijk elk nummer begint met dezelfde soort 'chugga chugga'-riffs. Alle kritiek op de produktie is terecht, van een professionele band verwacht je toch iets beters dan een produktie die klinkt alsof het op een Tascam 4-sporen cassettedeck is gemaakt.Ik was ook al geen enorme fan van de muziek op 'Load' en 'Reload', maar de cd's klonken tenminste alsof er echt aandacht aan besteed was ipv gemakzuchtig haastwerk. Gelukkig was gisteren op MTV nog te zien dat Metallica er live nog steeds mag wezen, helaas is het op de plaat niet veel meer.
Bespaar me alle flames, overigens.
Dat de nummers in herhaling vallen klopt wel. Vooral bij St.Anger is dit goed te horen. De single versie vind ik wel weer goed want daar is die iets korter.
quote:Duh, dat snap ik ook wel, deze cd is immers ook door Bob Rock geproduceerd, en we weten dat die het ook wel beter kan. Maar het blijft imo een slechte beslissing: een plaat kan ook best rauw en ongepolijst klinken zonder dat het klinkt alsof 'ie bij James in de badkamer is opgenomen en het volume omhoog moet om de gitaren een beetje goed boven de drums uit te kunnen horen. Maar goed, het is een kwestie van smaak, dat is waar.
Op maandag 9 juni 2003 11:17 schreef Theoden het volgende:
Het is niet als flame bedoeld maar is het nou ZO moeilijk om te snappen dat dit de bedoeling van Metallica was? Het is geen afgeraffelde productie maar Metallica wou gewoon dat het zo klonk, ruw, niet gepolijst enz. enz.
quote:Wat lame!
Op maandag 9 juni 2003 12:46 schreef Necromancer het volgende:
Weet niet of deze al gepasseerd is:
quote:Zander heeft echt wel verstand van lofi hoor. Ga zijn eigen (in de badkamer) opgenomen demo's maar eens luisteren
Op maandag 9 juni 2003 11:58 schreef Theoden het volgende:
Hmm nee ok want er lopen namelijk echt lui rond die denken dat Metallica dit zelf niet door heeft ofzo
quote:
Op maandag 9 juni 2003 12:46 schreef Necromancer het volgende:
Weet niet of deze al gepasseerd is:
quote:S&M is geweldig geproduceert, klinkt enorm gelikt. Maar toch heel overweldigend en stoer, dat kan dus ook met een nette productie. Er zijn wel meer voorbeelden van bands die stoer klinken met een goede productie, dit is dus nergens voor nodig.
Op maandag 9 juni 2003 11:58 schreef Theoden het volgende:
Hmm nee ok want er lopen namelijk echt lui rond die denken dat Metallica dit zelf niet door heeft ofzo
Daarom snap ik niet dat ze het zo slordig hebben laten klinken.
quote:Ja, dat is illegaal.
Op maandag 9 juni 2003 13:19 schreef mad_dog123 het volgende:
trouwens is het illegaal als ik van dit concert een xvid maak en aan mensen op fok versprijdt?
zo ja, dan gaat het feest niet door, anders, wil ik wel wat mensen blij maken
quote:Wat bescheidenheid zou ze sieren.
METALLICA's Kirk Hammett recently explained to Holland's Rockezine.net why there are no guitar solos on the band's new album, "St. Anger". "The reason for that is because again we wanted to move together all four of us in the same musical direction," he said. "We also wanted to preserve the sound of the album. When we tried to put overdubs on the album and put guitar solos on the album it kind ofit sounded like an afterthought, you know? Like something was put on after we created it. It stood out. We wanted to preserve the sound of all four of us in a room just jamming. Spontaneously together. To put production stuff on top of that just didn't sound right. We tried to put guitar solos on, but we kept on running into this problem. It really sounded like an afterthought." Asked if he's satisfied with how the record came out, Hammett said, "Oh yeah, absolutely. I'm so proud of this album. It freaks me out. I haven't been this proud of an album since 'The Black Album', I must say. I mean, the 'Load' and 'Reload' era for us was such a reaction to our first five albums. We didn't want to do what we had been doing: play fast, over the top and aggressive. If anything, the 'Load' and 'Reload' era was a big experiment in hard rock. We needed to do these two albums for us to make 'St. Anger'. If we would have made 'St. Anger' in the mid-nineties, it wouldn't have been fresh and as exciting for us as it was now. It would have felt like doing the same old thing. We needed to balance it out. When we finally got around playing fast and aggressive again, it sounded fresh. You need to get to point A to be able to make point B sound better, you know?"In the same interview, Hammett predicted that METALLICA's new album would influence other metal bands to play harder and faster once again and implied that another well-known arena act has already pulled the plug on their new release after getting an advance earful of "St. Anger".
"I have a suspicion that once this album drops and people hear it everywhere, I just have this suspicion that bands are gonna get heavier and start playing faster again," Kirk said. "I just have a suspicion that they are.
quote:omdat dat mischien de bedoeling was????
Op maandag 9 juni 2003 13:13 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Daarom snap ik niet dat ze het zo slordig hebben laten klinken.
quote:Ja, dat is een lekkere cirkelredenatie. Wat is de bedoeling dan wel niet...
Op maandag 9 juni 2003 13:44 schreef Rancor het volgende:[..]
omdat dat mischien de bedoeling was????
Hoe die ook over dat podium sprong echt geweldig! De enigste die ik ooit met kikkersprongen over het podium heb zien springen was Ozzy!
Nee mensen zoeken altijd wel wat te zeuren heb ik zo t idee...
tja en over de nieuwe cd zeg ik niets die heb ik nog niet gehoord...
quote:Dat hoeft ook niet meer. Er is al zat over gezegd.
Op maandag 9 juni 2003 14:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
tja en over de nieuwe cd zeg ik niets die heb ik nog niet gehoord...
quote:dat is niet zo gek dat rob zo springt hij komt ja bij ozzy vandaan!!!!
Op maandag 9 juni 2003 14:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik vind die nieuwe bassist echt RULEN!! Die gast heeft t echt naar zn zin en maakt er een feestje van... en wat nou hij moet bij een nu metal/punk bandje.. omdat ie er zo uitziet.. waar slaat dat nou weer op.. t gaat toch om de kwaliteit van zn gitaarspel... EN DAT WAS SUPER VET!!Hoe die ook over dat podium sprong echt geweldig! De enigste die ik ooit met kikkersprongen over het podium heb zien springen was Ozzy!
Nee mensen zoeken altijd wel wat te zeuren heb ik zo t idee...tja en over de nieuwe cd zeg ik niets die heb ik nog niet gehoord...
Valt me op dat er weinig commentaar is op "Frantic". Persoonlijk vind ik dit dus het beste nummer. Wat kwaliteit betreft vond ik het eerst heel duf klinken, maar het is de stijl van het album. Van de hoes tot de tracks. Meer old-skool.
Live zal dit heel erg goed over komen, zoals bedoeld. Het is wel jammer dat er geen solo's inzitten.
Voorheen was er ook commentaar op hun tribal, nu op "de klote kwaliteit".
Ik denk dat iedereen die zolang in het vak zit, zo afwisselde muziek maakt en toch in hetzelfde genre blijft zitten en eigenlijk de leading band is wat het genre betreft ze een hele goede wel overwogen keuze hebben gemaakt met dit album.
De complexiteit wat tekstueel en muzikaal gezien zijn het eigenlijk telkens nummers op de diverse albums.
Klasse CD & DVD.
[Dit bericht is gewijzigd door Fixxxer op 09-06-2003 20:14]
De bassdrum klinkt ook nite meer zo stoer als eerst, een dikke boem zit er niet meer in, alleen een klik. De snare vind ik alleen maar grappig klinken
De bassdrum klinkt soms hard en soms is ie bijna niet te horen, wat een Lars onzin weer. Dubbelbass kan hij toch ook strak spelen, houdt bij de rest dan ook volume man!
quote:bron
METALLICA "St. Anger"
by Ozzy Stillbourne
Cover: 5 Metal Militias out of 10.
It's a cartoon of a red, angry hand tied down. Wow. Just like the rest of this CD, it could have been a lot better. Looks like something I would have found inside the BulletBoys' first CD, not that I own any BulletBoys CDs!!! I don't want to totally ruin my shitty credibility yet.Booklet: 7 Master Of Puppets out of 10.
The booklet is smaller than the typical CD booklet and has a drawing of some fucked up person with wings who's tied up and angry. I don't know how to describe it, but it would have made for a better cover than the BulletBoys thing they used. Anyway, it has all the easy to read lyrics so you can understand what pain James went through in rehab, along with minimal credits. It also comes with this little piece of paper with a code on it so you can access Metallica music at MetallicaVault.com. After hearing this CD, I think I've had my fill of all the Metallica music I can handle now, thanks.
Songs: 5 Frayed Ends Of Sanity out of 10.
I've listened to this CD numerous times and I can't remember how any of these songs go, and that isn't because I'm a crackhead. Nothing is memorable. There wasn't one time where I thought, "that's cool riff" or "that's a cool hook." The riffs are all generic metal riffs that you might see any metal band do. Nothing stands out in that department. In fact, there isn't even a guitar solo anywhere on this CD. Did Kirk even show up to the studio? I know he's not in the video much.
Speaking of people who might not have showed up, did Bob Rock show up? As a lot of people have already said, the drums on this CD sound like a bucket of shit. The snare sounds very tin like as if Lars is using a trash can instead of a snare. Stupid. James' vocals at time sound a bit harsh, and not harsh in a good way. Overall it's a muddy production. It makes "...And Justice For All" sound like it got a good mix!
The lyrics are mostly forgettable and deal with James' rehab and personal shit like that. After hearing all this, I think James needs to go back to drinking Jager right away! And give Kirk and Lars some blow, it might do them good.
If I had to pick, the songs I can tolerate to a degree are "Frantic," "Dirty Window," and "The Unnamed Feeling." Yet even in those songs, there are parts that I could do without. There isn't an entire song from start to finish that I enjoy. Songs that make me feel stupider for hearing them include but are not limited to "Invisible Kid," "My World," "Shoot Me Again," "Purify," "All Within My Hands,"and most of the rest.
Just because the songs are heavier, and faster, and longer doesn't make it a good song. The tempo changes and stops and starts sound like they are being done for no reason and don't enhance the songs at all. When Metallica did that sort of stuff back in the day, it all fit and made sense. This sounds like a clusterfuck. There is no fucking structure. It sounds like something a young, unprofessional band would do because they were trying to impress you with their speed and complicated arrangements, when all it really does is just become annoying and overkill. Sounds like they were trying too hard.
Comments:
I wanted to like this CD, kids. I really did. And while this isn't the worst CD I've ever heard, it's the worst Metallica CD I've ever heard. I know you won't read too many other reviews that will say that because your Blenders, Rolling Stones, Spins, Metal Edges, Kerrangs, etc, all have to kiss Metallica's ass if they want to do business with them, but not us. Metallica ain't going to be doing 20 Questions with us anytime soon, so we give no shits if we hurt anybody's feelings here. If you want a good metal CD, pick up the new Anthrax or Black Label Society. Those two CDs are actually better than this, but of course "St. Anger" will sell millions just because the name Metallica is on it. There are numerous bands out there that have better CDs than this but will never get the recognition that this will. If this didn't have the name "Metallica" on it and was just some other band, then I don't really see too many people giving this the time of day or being impressed, but since it's Metallica, we all ran out to buy it. I did. And I'm a fucking sheep. They could release an album full of static and it would sell 5 million copies.
The CD does come with a DVD of the band performing every song off this CD, and I actually like the DVD mix better than the CD mix. The drums actually sound like drums and it sounds a bit better live, but the downfall is having to look at Lars stick out his tongue whenever he drums too hard, so who wants to deal with that?
Alles oude vette nummers!! ze kunnen ze (natuurlijk) nog steeds spelen!!!
Nix van load en reload
We waren zelfs al het hopen dat er nix van The Black Album werd gespeelt, maar dat werd viez verstoord aant einde, vooraal door Enter Sandman Moesten ze daar nu perse mee afsluiten???
Khoop dat ze toch op FoR met een vetter nummer afsluiten.
Btw, Frantiek en Saint Anger klonken echt bruut live! Super hard!
[Dit bericht is gewijzigd door Theoden op 09-06-2003 21:04]
quote:Oh? Waarom heeft de Makro dan wel een andere versie als diegene die ik al heb? In ieder geval de andere kleur dan.
Op maandag 9 juni 2003 09:44 schreef bassieVL het volgende:
voor diegene die alle vier de cd-covers willen: er komen geen vier cd-covers
quote:Na de laatste DOA kon ik, kwam ik toevalligerwijs tegen, op de Rotterdamse Wereldhavendagen een perfecte bootleg kopen van het optreden van toen. Kewl btw temeer omdat ik d'r bij was en d'r op te horen, zou moeten, zijn
Op maandag 9 juni 2003 13:19 schreef mad_dog123 het volgende:
trouwens is het illegaal als ik van dit concert een xvid maak en aan mensen op fok versprijdt?
zo ja, dan gaat het feest niet door, anders, wil ik wel wat mensen blij maken
M.a.w. komt vast wel weer 'iets' op de markt he.
Enne goed plan overigens IMHO. Metallica heeft altijd al bootlegs e.d. een warrum hart toegedragen.
quote:whoooo, Metal Sludge
Op vrijdag 6 juni 2003 21:09 schreef Wisp het volgende:
ik vond deze review wel treffend
[..]
Ik had niet gezien dat jij deze recensie al had gepost...zie hierboven
quote:Ik vind Enter Sandman een goed nummer.
Op maandag 9 juni 2003 20:59 schreef Theoden het volgende:
Enter Sandman is best kewl als afsluiter volgens mijHeb concert jammer genoeg niet kunnen zien omdat hier geen MTV is......
Ik snap nog steeds niet trouwens, waarom ze het album bewust als een home recording hebben laten klinken. Undisputed Attitude van Slayer klinkt nog beter. Ook goede producties kunnen stoer/ruig klinken! Alleen dan krijg je dus wat meer terug voor de 20 euro...
Het enige wat duidelijk niet home-recording klinkt is de bassdrum Die is gecompressed en een compressor is vrij duur.
quote:Welke bedoel je?
Op dinsdag 10 juni 2003 00:07 schreef Theoden het volgende:
Metallicattim is er een uhm kansje ofzo dat ik DOA optreden op 1 of andere manier kan krijgen?
quote:Compleet offtopic maar tegenwoordig heeft zelfs elke slaapkamer-studio wel een compressortje hoor.
Op maandag 9 juni 2003 23:53 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Die is gecompressed en een compressor is vrij duur.
quote:Mail maar ff. Geloof dat ik hem momenteel al uitgeleend heb.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:24 schreef Theoden het volgende:
Hmm ik keek verkeerdCaptain had hem eigenlijk
, maar zou die bootleg van DOA wel is willen horen als het van redelijke kwaliteit is
Overigens, voor diegene die net als ondergetekende naar FOR gaan a.s. zondag, ik ben d'r vanuit gegaan dat daar, net zoals bij DOA een Metalmenia is. Als dat zo is, zal de kans groot zijn dat je daar je verzameling naar hartelust kunt aanvullen.
quote:Goed plan.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:59 schreef Seborik het volgende:
Mail elkaar maar, maar dit topic is geen plaats om afspraken te maken over bootlegwisselingen.
Metallica - Dynamo Open Air 1999 2CD:
http://www.vhtrading.com/mr5150/
quote:Dit vind ik nou toch z'on lage opmerking!
Op maandag 9 juni 2003 20:52 schreef metallicattim het volgende:
Damn, dat optreden op RAR was me toch eff vet heyAlles oude vette nummers!! ze kunnen ze (natuurlijk) nog steeds spelen!!!
Nix van load en reloadWe waren zelfs al het hopen dat er nix van The Black Album werd gespeelt, maar dat werd viez verstoord aant einde, vooraal door Enter Sandman
Moesten ze daar nu perse mee afsluiten???
Khoop dat ze toch op FoR met een vetter nummer afsluiten.
Btw, Frantiek en Saint Anger klonken echt bruut live! Super hard!
Nee, Metallicattim dat had ik niet van jou gedacht!!
maar vrijheid van meningsuiting blijft natuurlijk bestaan, he!
quote:whoej
Op dinsdag 10 juni 2003 11:57 schreef Ibanez het volgende:[..]
Dit vind ik nou toch z'on lage opmerking!
![]()
(zie dikgerdrukt) sjonge jonge! Het Black Album is een van de meest gelikte en best geproduceerde metal albums ooit, met dit album, heeft MetallicA de meeste fans "gewonnen". Dit album zit zelfs in de cd rekken van iemand die totaal niet "metal-minded" is. Ik vind de nummers op dit album ook top en vooral Enter Sandman. Laat het zo zijn dat ze nummers van "The Black Album" spelen, want ik denk dat Metallica-beminnend Nederland dat errugh op prijs zal stellen.
Nee, Metallicattim dat had ik niet van jou gedacht!!
maar vrijheid van meningsuiting blijft natuurlijk bestaan, he!
![]()
Nou, kmoet je zeggen der zat een grote hoeveelheid humor ( wat blijkbaar nie zo duidelijk was ) in die post van mij!
Jah ik vind Black Album wat minder, Tuurlijk heeft het goeje nummer
Sad But True, NEM, Through The Never, Wherever I may Roam
Maar Enter Sandman.... Dat nummer... tis wel goed, maar na 1000x ? Het gaat vervelen, vooral omdat het zo simpel is! Toch hoop ik dat ze Sad But True Spelen, heftig numer! maar Enter Sandman vink geen waardige afsluiter!
quote:simpel? het is zon strak nummer, wil ik niet simpel noemen
Op dinsdag 10 juni 2003 12:06 schreef metallicattim het volgende:[..]
whoej
Nou, kmoet je zeggen der zat een grote hoeveelheid humor ( wat blijkbaar nie zo duidelijk was ) in die post van mij!
Maar Enter Sandman.... Dat nummer... tis wel goed, maar na 1000x ? Het gaat vervelen, vooral omdat het zo simpel is! Toch hoop ik dat ze Sad But True Spelen, heftig numer! maar Enter Sandman vink geen waardige afsluiter!
Het behoort gewoon tot de 'verplichte' nummers bij een optreden, evenals het ow zo geweldige Master Of Puppets
quote:Ach.... ik bedoelde het niet als "boos" maar even corrigeren he??
Op dinsdag 10 juni 2003 12:06 schreef metallicattim het volgende:[..]
whoej
Enter Sandman is eenvoudig te spelen, daar heb je wel gelijk in, en het bestaat veelal uit dezelfde, afwisselende, riffs, maar ik vind het een heerlijk nummer om "warm" te spelen, en een heerlijk nummer om live te horen, alhoewel ik de cover van Fear Factory ook niet mis geschoten vind, met die powermuted-enter-sandman-riff hehe....
quote:Rancor..... onze dag wordt sowieso top.... Opeth, Metallica, Mudvayne, Disturbed en Heineken.... 46 blikjes voor de heenreis... Dag kan niet stuk...
Op dinsdag 10 juni 2003 13:32 schreef Rancor het volgende:
jow Enter Sandman is idd een van de nummers die ze moeten spelen!!!!!
ik hoop zondag dat ze fade to black spelen dan is mijn dag helemaal top!!! (maar dat is hij toch wel hoor)
Alleen het weer moet goed blijven....
quote:laten we dat hopen ja goed weer zau mooi zijn!!!
Op dinsdag 10 juni 2003 13:40 schreef Ibanez het volgende:[..]
Rancor..... onze dag wordt sowieso top.... Opeth, Metallica, Mudvayne, Disturbed en Heineken.... 46 blikjes voor de heenreis... Dag kan niet stuk...
Alleen het weer moet goed blijven....
quote:Die is al gepost in 1 van de 4 St. Anger topics.
Op maandag 9 juni 2003 20:25 schreef Kwark het volgende:[..]
quote:weetje he, die algemene internationale opinie van jouw zal me aan me kont roesten, werkelijk
Op dinsdag 10 juni 2003 14:03 schreef JooB het volgende:
De algemene opinie (internationaal) is dat St. Anger zuigt als drie anderen... helaas Metallica, R.I.P.
quote:Weet je....sommige mensen, die Metallica al een tijdje langer kennen dan vandaag, zijn gewoon een beetje heel erg teleurgesteld in een band die ooit tot de top van de trashmetal behoorde maar nu zijn hele ziel en zaligheid aan de NuMetal commerciele Shit heeft verkocht.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:17 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
weetje he, die algemene internationale opinie van jouw zal me aan me kont roesten, werkelijk
waar het mij om draait is wat ik van dat album vind, en het intresseert me werkelijk niks wat andere dr van vinden. Als ik het een strak album vind dan ga ik het gewoon vaak luisteren, en ik hoop dat ze dr as zondag veel van spelen, en who cares dat de internationale opinie zegt dat het zuigt
Maare Veel Plezier ermee dan maar he?
quote:Daar gaan we juist tegen-in, algemene opinie liggen we lekker dwars....
De algemene opinie (internationaal)
quote:Blijf jij maar lekker dwars liggen. En genaaid worden En teveel betalen voor een crap produkt.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:30 schreef Ibanez het volgende:[..]
Daar gaan we juist tegen-in, algemene opinie liggen we lekker dwars....
Het is dus echt niet zo van Metallica R.I.P. Ze hebben altijd al gedaan waar ze zelf zin in hadden, zelfs als dat tot contractbreuk leidde met platenmaatschappij, en dat doen ze nu weer. Dit is Metallica nu, je kan niet verwachten dat een band 25 jaar hetzelfde blijft spelen.
Nu ben ik wel ontzettend fan van ze, dus ik zal het wellicht anders zien dan 'normale' () mensen.
Daarbij is het nog steeds het 'oude' metallica, wat alles doet voor de fans (behalve dan wat ik zojuist zei over doen wat ze zelf willen)
ik bedoel:
- Gratis optredens voor de leden van de fanclub,
- Verloten van gitaren,
- Uitgebreide toursectie en studiosectie op de website
- Speciale metallica-vault,
- DVD vrijwel gratis bij nieuwe cd.
[Dit bericht is gewijzigd door Rhapsody op 10-06-2003 14:39]
quote:We beslissen dat nog steeds zelf!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:33 schreef JooB het volgende:[..]
Blijf jij maar lekker dwars liggen. En genaaid worden En teveel betalen voor een crap produkt.
quote:Jah dat heb ik ook, des te meer ik het luister, des te meer details vallen me op, des te beter ik het album vind!!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:34 schreef Rhapsody het volgende:
Zelf heb ik alle cd's (studio cd's dan, plus nog een aantal live etc etc) en ik ben van mening dat St.Anger een goed album is.
Het is weliswaar erg anders dan de andere voorgaande (studio) albums
maar het is nog steeds erg goed. Hoe vaker ik het luister (en dat is tot nu toe al erg vaak) hoe beter ik het vind.
Het is maybe niet een echt "MetallicA sound" album, maar dan is het toch nie meteen slecht of numetal of sellouts of whatever!
quote:Ten eerste:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:33 schreef JooB het volgende:[..]
Blijf jij maar lekker dwars liggen. En genaaid worden En teveel betalen voor een crap produkt.
met je veel te fellen reaktie krijg je terug wat je verdient, de gemiddelde opinie is het top 40 publiek man, dus wat wil je nou...Jim maakt ook een superplaat zullen we maar zeggen
quote:Het is gewoon anders, Metallica heeft een eigen sound, en dit album behoort daar ook toe, alleen de 'nieuwe' sound.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:36 schreef metallicattim het volgende:[..]
Jah dat heb ik ook, des te meer ik het luister, des te meer details vallen me op, des te beter ik het album vind!!
Het is maybe niet een echt "MetallicA sound" album, maar dan is het toch nie meteen slecht of numetal of sellouts of whatever!
iig, nog 5 dagen en dan ga ik ff een pilske met ze drinken, (gelukkige zondag enzo )
quote:Rancor zei laatst:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:41 schreef Rhapsody het volgende:[..]
Het is gewoon anders, Metallica heeft een eigen sound, en dit album behoort daar ook toe, alleen de 'nieuwe' sound.
iig, nog 5 dagen en dan ga ik ff een pilske met ze drinken, (gelukkige zondag enzo
)
"Beetje vreemd maar wel lekker!"
Vind ik nog steeds een goeje!
Jah zondag word DE dag van 2003!! Kheb er 4 jaar op moeten wachten!
quote:1. Ik ken metallica langer dan vandaag, jij bedoelt er vast mee dat je een oude sok van 80 bent en stond te kijken hoe metallica geboren werd......weetje, heel stoer voor je, maar heb je daarom meer verstand van muziek? kan je daarom uitmaken wat ik (en anderen) goed of slecht vinden?
Op dinsdag 10 juni 2003 14:29 schreef JooB het volgende:[..]
Weet je....sommige mensen, die Metallica al een tijdje langer kennen dan vandaag, zijn gewoon een beetje heel erg teleurgesteld in een band die ooit tot de top van de trashmetal behoorde maar nu zijn hele ziel en zaligheid aan de NuMetal commerciele Shit heeft verkocht.
Maare Veel Plezier ermee dan maar he?
quote:Amen
Op dinsdag 10 juni 2003 14:44 schreef mad_dog123 het volgende:[..]
1. Ik ken metallica langer dan vandaag, jij bedoelt er vast mee dat je een oude sok van 80 bent en stond te kijken hoe metallica geboren werd......weetje, heel stoer voor je, maar heb je daarom meer verstand van muziek? kan je daarom uitmaken wat ik (en anderen) goed of slecht vinden?
2. Nu/metal, dit? zo mag je het noemen, maar ik vind het persoonlijk niet lijken op nu metal....ook vind ik dit niet commercieel, laat dit is horen aan iemand die de hele dag commerciele shit hoort en bij het horen van metallica zegt: "ja, dat ken ik, nothing else matters, mooi nummer", als die dit hoort zal die van ze stokje gaan....
quote:Natuurlijk wordt zondag DE dag van 2003. Zie profiel
Op dinsdag 10 juni 2003 14:44 schreef metallicattim het volgende:
quote:thanx maar zo is het wel "beetje vreemd maar wel lekker!"
Op dinsdag 10 juni 2003 14:44 schreef metallicattim het volgende:[..]
Rancor zei laatst:
"Beetje vreemd maar wel lekker!"
Vind ik nog steeds een goeje!
quote:Welk profiel
Op dinsdag 10 juni 2003 14:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Natuurlijk wordt zondag DE dag van 2003. Zie profiel
.
quote:Dank je
Op dinsdag 10 juni 2003 14:48 schreef Ibanez het volgende:
Alvast gefeliciteerd!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 10-06-2003 14:52]
Matallica op je verjaardag wat wil je nog meer!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Rancor op 10-06-2003 14:54]
quote:Idd
Op dinsdag 10 juni 2003 14:53 schreef Rancor het volgende:
metallicattim ook proficiat he!
Tis wel een heel speciale dag he!
quote:Hehehe...tuurlijk joh, het is ook niet de mening van de gemiddelde fokker. Maar wel de mening van de gemiddelde metal-liefhebber. En hoezo, veel te felle reactie? Ik heb boven dit topic niet 'st. Anger fan topic' zien staan. Ik heb het helemaal niet over het top 40 publiek, maar over metalfans die hun mening geven op internationale fora op het internet. En dat je Jim een toffe peer vind, moet jij wete joh, maakt mij helemaal niet uit hoor....doe jij maar lekker met je zakcentje wat je wilt...ik spreek je over een maand of drie nog wel, of je 'm dan nog zo goed vind!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:39 schreef Ibanez het volgende:[..]
Ten eerste:
Ik verdien mijn eigen geld, en koop daarvan wat ik wil
Ten tweede:
Dat is jouw mening, en niet de mening van een gemiddelde fok!ker, dus wie ligt er dwars?
ten derde:
Punk is dood!!!met je veel te fellen reaktie krijg je terug wat je verdient, de gemiddelde opinie is het top 40 publiek man, dus wat wil je nou...Jim maakt ook een superplaat zullen we maar zeggen
quote:Ik ga helemaal niet naar Metallica bij mijn weten? Ik heb ze in 1992 al gezien (met beter materiaal).
Op dinsdag 10 juni 2003 14:54 schreef metallicattim het volgende:
zijn er nog meer jarigen op 15 juni die naar metallica gaan?
Zover deze:
MetallicatTim
LitphoTis wel een heel speciale dag he!
quote:Waar kwam het onderwerp Punk eigenlijk vandaan??
Op dinsdag 10 juni 2003 14:54 schreef JooB het volgende:[..]
Hehehe...tuurlijk joh, het is ook niet de mening van de gemiddelde fokker. Maar wel de mening van de gemiddelde metal-liefhebber. En hoezo, veel te felle reactie? Ik heb boven dit topic niet 'st. Anger fan topic' zien staan. Ik heb het helemaal niet over het top 40 publiek, maar over metalfans die hun mening geven op internationale fora op het internet. En dat je Jim een toffe peer vind, moet jij wete joh, maakt mij helemaal niet uit hoor....doe jij maar lekker met je zakcentje wat je wilt...ik spreek je over een maand of drie nog wel, of je 'm dan nog zo goed vind!
Punk is dood!!!Whatever....
quote:Njah, je bent iig jarig
Op dinsdag 10 juni 2003 14:55 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik ga helemaal niet naar Metallica bij mijn weten? Ik heb ze in 1992 al gezien (met beter materiaal).
quote:hehehe jij snapt helemaal niet wat hij bedoelt met wat hij zegt over jim!!!!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:54 schreef JooB het volgende:[..]
Hehehe...tuurlijk joh, het is ook niet de mening van de gemiddelde fokker. Maar wel de mening van de gemiddelde metal-liefhebber. En hoezo, veel te felle reactie? Ik heb boven dit topic niet 'st. Anger fan topic' zien staan. Ik heb het helemaal niet over het top 40 publiek, maar over metalfans die hun mening geven op internationale fora op het internet. En dat je Jim een toffe peer vind, moet jij wete joh, maakt mij helemaal niet uit hoor....doe jij maar lekker met je zakcentje wat je wilt...ik spreek je over een maand of drie nog wel, of je 'm dan nog zo goed vind!
Punk is dood!!!Whatever....
maar goed als de mening van de gemiddelde metal liefhebber heilig is in jouwn ogen moet jij dat lekker zelf weten!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |