quote:Ik beweer niet zomaar iets.
Op donderdag 12 juni 2003 23:00 schreef MUUS het volgende:[..]
Oh, en jij weet wat de topictitel eigenlijk betekent, omdat.....?
Ben je ineens helderziend ofzo?.
Ga nou niet zomaar dingen beweren.
[..]
quote:het gaat hier toch om de truth?
Anders scheer je ff alles en iedereen over 1 kam..
[..]
[quote]
Illuminati....alsjeblieft niet hier.
[..]
quote:An & Eefje; de gevonden slachtoffers van Marc Dutroux.
An & Eefje? Prinses Diana? Waar HEB je het over?
[..]
quote:idd alleen voor gevorderden, dus.
Shape-shifting. Nee, nee, nee en nog eens nee. Niet hier.
[..]*zucht*
.
quote:Ik generaliseer helemaal niet.
Alsjeblieft, M.ALTA, doe me een lol :
A) Hou je Illuminati en shape-shifting verhalen in de topics die daarvoor bedoeld zijn en ga het niet weer het hele forum door slepen.
B) Generaliseer niet zo.
quote:Wat ik zoek in de wereld en hoe, maak ik zelf wel uit.
C) Ga niet achter alles wat in de wereld gebeurt wat zoeken. Sommige dingen gebeuren "gewoon" en hebben niets met complotten/shape-shifting or whatever te maken. Realiseer je dat nou eens..
Sommige dingen gebeuren helemaal niet "gewoon".
Alles heeft een oorzaak, een bedoeling.
quote:Daar ben ik mee eens, en ik doe daar al behoorlijk mijn best voor.
En sleep het vooral niet het hele forum over.
.... als iets als Satanisme op deze wijze wordt toegelaten, tja........
Het probleem naar mijn mening met jou als mod is dat als je iets niet begrijpt of niet uitkomt je denkt de waarheid in pacht te hebben.
Voordat je echter tot zoiets besluit, denk ik dat je op de hoogte dient te stellen van enige basisbegrippen. Anders moet je ook geen mod worden, en al helemaal niet in een rubriek als Truth.
Toegegeven; het is op zich heel lovenswaardig dat er mensen zijn als jij die als moderator hun werk al dan niet vrijwllig doen, maar je moet denk ik oppassen met het voorbarig inperken van informatie, en vooral oppassen met begrippen die aanzetten tot misdaad .
[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 19-06-2003 16:31]
lijkt me beter om het daarbij te houden.....
ookal is da ook niet geweldig, (eigen ervaring met zelfmoordneigingen)
quote:mja ik ook.. maar aangezien het leven mij toch niks boeit en het niet ga verneuken door roken & drinken, dan maar dingen uitzoeken
Op zaterdag 21 juni 2003 07:51 schreef Milkwoman het volgende:
mmlijkt me beter om het daarbij te houden.....
ookal is da ook niet geweldig, (eigen ervaring met zelfmoordneigingen)
Dit is mijn nederlands betoog dat ik nog moet houden.:
quote:En dan nu nog eens, altijd als ik het woord satanisme gebruik refereer ik aan het satanisme van Lavey. Deze post gaat dus niet over een andere stroming van het satanisme als de bovenstaande.
Satanisme.Mijn betoog gaat over het satanisme van Anton Szander Lavey. Op satanisme ligt zon groot taboe dat als je alleen het woord al uitspreekt je vreemd en minachtend aangekeken wordt. Dit heeft meerdere redenen. Het komt bijvoorbeeld mede erdoor dat satanisme vrijwel meteen in verband wordt gebracht met kinderslachtende en geitenofferende individuen of groepen. Een andere reden voor het taboe, volgens mij ook de grootste reden is dat in de Middeleeuwen de kerk haar eigen soort van zwarte magie verzonnen heeft. Deze zogenoemde zwarte magie bestond vrijwel alleen uit omkeringen van christelijke rituelen. Christenen bidden op hun knieeen dus doen de zogenoemde duivelsaanbidders het op hun handen staand. In de middeleeuwen was de kerk machtiger dan ooit. Maar als middel om nog meer macht te verkrijgen werd de heilige inquisitie opgericht. Deze had als doel het uitroeien van ketters en ongelovigen. Een groep van die ketters waren heksen. Meestal waren dit gewoon vrouwen die voor zichzelf opkwamen of er openlijk voor uitkwamen dat ze andere ideeën hadden als de kerk. Of iemand moest een bepaalde vrouw niet en beweerde dat ze een heks was. Dit was meestal al genoeg om haar op de brandstapel te sturen. Maar niet alleen heksen werden vervolgt alle heidenen werden vervolgt. Hier kwam het verband tot stand tussen een andere dan de christelijke religie en zwarte magie.
Iets anders dat ik duidelijk moet maken is dat ik het over het satanisme van Dokter Anton Szander LaVey heb, die op 30 april 1966 The Curch Of Satan gronde. Dit omdat er verschillende soorten satanisme zijn. Ik richt me dus alleen op deze specifieke soort.Dan nu mijn stelling: onder invloed van de kerk is in de samenleving een negatief beeld van satanisme ontwikkelt, wat niet de werkelijkheid weerspiegelt.
Om dit te beargumenteren ga ik nu uitleggen wat satanisme dan wel is.
In het satanisme bestaat er geen hemel, hel of god. Dus ook geen personificatie van Satan zoals in het christendom er een personificatie van god aangebeden word. Er bestaan dus geen goden in het satanisme hiermee wordt de veronderstelling dat satanisten duivelsaanbidders zijn compleet verworpen. Verder heeft satanisme helemaal niks te maken met het christelijke duivel aanbidden. Dat is zoals ik al gezegd heb een verzinsel het de rooms-katholieke kerk.
Satanisme stelt zich wel op als oppositie tegen andere religies.
In het satanisme is niks heilig. Ook bidden satanisten niet. Meditatie is wel gebruikelijk als manier om zich zelf beter te leren kennen.
Wel zijn er zonden in het satanisme. LaVey heeft negen zonden gedicteerd, met als hoofdzonde stomheid.
Stomheid. Dit is de hoofdzonde van het satanisme. Dit omdat onze maatschappij leeft van stomheid van mensen. Ze hangt er van of dat mensen gewoon doen wat hun gezegd wordt. Een satanist moet leren door alle schijn heen te zien. Hij kan zich niet veroorloven stom te zijn.Sommige mensen vergelijken satanisme met humanisme. Beiden hebben wel overeenkomsten meer verschillen toch fundamenteel.
Humanisme is de wereldbeschouwing die de menselijke waardigheid, de vrijheid en de waarde van de persoonlijkheid centraal stelt. Het humanisme heeft opvattingen die overeen komen met die van het satanisme ten opzichte van de leegheid van religies. Maar in satanisme is er religieus symbolisme, zijn er ceremonies, rituelen en dogmatische aspecten. En het humanisme heeft geen van deze dingen.
Uiteindelijk komt het dus erop neer dat humanisme geen religie is en satanisme wel. Alhoewel satanisten waarschijnlijk niet gelovig zijn in de meest betekenissen van het woord. Het is dus wel een religie alhoewel de verschillen in de metafysica heel groot zijn met wat klassiek gedefinieerd wordt als religie.Nu wil ik het onderwerp satan behandelen.
Het beeld dat de meeste mensen hebben van satan is een rood menselijk figuur op bokkenpoten met staart en hoorns. Dit komt voornamelijk doordat het christendom de duivel zo heeft afgebeeld in de meeste van haar verhalen. Ze is hiertoe gekomen door allerlei goden van niet christelijke religies te nemen en samen te gooien. Veel heidense religies hadden namelijk goden met horens en andere dierlijke lichaamsdelen. Maar als gezegd heeft dit helemaal niks met satanisme te maken.
Satanisten zien satan als niet een levend wezen met bewustzijn of een fysisch iets waarmee interactie mogelijk is. Het is een symbool, iets etherisch, iets dat eigenlijk niet bestaat behalve al een gevoelsmatige verbondenheid of als een persoonlijke droom. Net zoals boeddhisten boeddha niet vereren zien satanisten satan als een ultieme hoofdzaak, het perfecte rolmodel zeg maar. En dus niet een object van letterlijke verering.
Satan is het beste woord om het boegbeeld van satanisme te beschrijven. Met boegbeeld bedoel ik de symbolische leider. Ook is satan het beste woord om de oppositie tegen god te tonen.
Het woord satan vindt zijn oorsprong in een vertaling van een hebreeuws woord dat betekend: de tegenstander of de aanklager. Het woord satan kreeg oppositie tot de kerk als betekenis niet door de acties van satanisten, maar door de acties van die die de mens wilde overheersen in de naam van een fictieve god.
Satan bestond dus al lang voor dat de kerk een aartsvijand verzon en hem de naam satan gaf. Dit is misschien te vergelijken met het swastikakruis. Iedereen kent dit symbool nu als een vertegenwoordiging van haat en fascisme. Maar voor dat het door de naties gebruikt werd. Was het een wereldwijd symbool van vrede en geluk.
Coca cola gebruikte het in de vorm van een sleutelhanger als promotiemiddel. Amerikanen gebruikten het op hun vliegtuigen in de eerste wereldoorlog. Een dorp in Amerika is zelf swastika genoemd omdat men er in 1911 goud vond.
Dan is er de vraag: als satanisten niet satan aanbidden waarom heten ze dan satanisten?
Taoïsten aanbidden ook niet de god Tao, maar honoreren de filosofie en symbolisme van Tao.
Atheïsten aanbidden ook niet een god genaamd Athe, maar kiezen ervoor atheïstisch te leven. Met andere woorden zonder god of goden.
Op die zelfde manier gebruiken mensen die zichzelf satanist noemen het woord satanist om te laten zien dat ze een bepaalde levenfilosofie volgen. Een levenfilosofie die gebaseerd is op het mythische, wijze karakter genaamd Satan. En daarin honoreren ze zijn kwaliteiten en rebellie.
Het bekrompen gebruik van de term satanisme om alleen het aanbidden van een duivels wezen weer te geven mist de robuuste en complexe genuanceerde ontwikkeling van het woord in de laatste 30 jaar.
Satanisme is dus niet satanisme omdat satanisten een godheid aanbidden maar omdat ze voor een bepaalde levensfilosofie staan. Ze zien zich zelf als hun eigen goden. Ze zien hun eigen ervaring van het leven als heilig en hun eigen ervaringen als enige waarheid die ze ooit zullen kennen.Dan nu mijn conclusie.
Satanisme staat in werkelijkheid dus rechtstreeks tegenover het beeld dat de meesten hebben van satanisme. Het heeft niks met het aanbidden van duivels te maken. Het is een levensfilosofie net zoals er anderen bestaan. Maar dan met het verschil dat het niet gaat om het geloof in iets maar om het ongeloof. Niet alleen ongeloof met betrekking tot religies maar ook tot vastgeroeste opvattingen in onze samenleving die de meeste mensen zonder enige twijfel zien als moreel, ethisch en esthetisch correct.
Zelf zou ik het dus niet doen. Ik ga niet spelen met kwade krachten. Die sluit ik liever buiten.
Die jongen heeft nu dus een tatoeage op zijn arm met een pitbull...om zichzelf symbolisch te beschermen van krachten van buitenaf. Ook bouwt hij een muur om zich heen altijd, zei hij tegen mij.
Wat ik begrepen heb dat is dat hij bezig was met diagrammen en dat hij zichzelf in zijn arm sneed om zijn bloed te laten stromen. Dit met kaarsen en nog meer bull-shit.
Als je zo bezig bent dan moet je niet gek opkijken als er gekke dingen gebeuren.
Eigen schuld dus.
Waarom zou ik me uberhaupt bezig gaan houden met evil zaken ![]()
Ik zie het nut niet daarvan in.
Je wordt er alleen maar slechter en zieker van.
En daarbij komt ook kijken dat het goede het altijd wint van het kwade
wel een goed betoog By the way
quote:ik heb t ook niet gedaan, anders typte ik dit tog niet...!
Op zaterdag 21 juni 2003 11:23 schreef spookie het volgende:
Dat mensen dat doen zelfmoord
quote:Ik heb een paar hele goede contacten met het ontastbare. En daar ben ik best blij en trots op. Omdat ik weet dat ik continu gesteund word door die "personen".
Op zaterdag 21 juni 2003 20:33 schreef Milkwoman het volgende:
idd goed gesproken,,,,,,,wel een goed betoog By the way
Ik weet dat ze puur zijn. En dat doet me juist goed. Ik hoef maar te vragen of ik krijg steun. Zelfs in de ergste tijden.
En dan weet ik ook 100 procent zeker dat ik niet tegen mezelf praat. Het is iets anders op dat moment.
In zware tijden heb ik nachten lang liggen praten met ze
Als ik tegen mezelf zou praten in een zwaar klote bui dan zou ik geen antwoord krijgen. Maar toen kreeg ik wel antwoord.
Klinkt het vaag wanneer ik zeg dat ik vaker contact met mijn overleden opa heb ![]()
Mijn gevoel zegt dat het zo is.
quote:Je gevoel heeft gelijk, het ís vaag
Op zaterdag 21 juni 2003 20:48 schreef Levensgenieter het volgende:[..]
Klinkt het vaag wanneer ik zeg dat ik vaker contact met mijn overleden opa heb
Mijn gevoel zegt dat het zo is.
God en de kerk zijn uitvindingen om de mens te kunnen onderdrukken. Hier in Europa heeft het nauwelijks effect meer maar elders in de wereld zijn er nog genoeg voorbeelden van opressie in naam van een god.
Als mensen dood gaan zijn ze dood. Niemand gaat vervolgens met een grote witte trap naar boven om vervolgens nabestaanden verder lastig te vallen. Laat staan dat ze 'wederkeren', misschien wel in het konijntje wat je binnenkort aan gaat schaffen.
Je prent je gewoon in dat de dingen die je wílt horen écht van hogere wezens komen die naar je geklaag luisteren 's nachts. Misschien als je er maar genoeg in gelooft dan komt het ook allemaal zo uit zoals 'ze zeggen'. Je moet toch echt je lot zelf bepalen en als dit de hulpmiddelen zijn die je nodig hebt... tja... Ga gerust je gang. Ik hou me liever bezig met levende mensen en 's nachts slaap ik liever.
Best fijn, ook omdat het thuis niet zo vaak voorkomt nu.
eerder andersom.
Zodra het lichaam kapot is dan neemt de geest afscheid van zijn host. Wat daarna gebeurt ermee weet ik niet.
Bij mij is het zo dat ik weet dat mijn geest los staat van mijn lichaam. Ook denk ik wanneer ik dood ga dat mijn geest dan ergens naar toe gaat. Misschien krijgt mijn geest een nieuw lichaam ter beschikking. Misschien word ik opnieuw geboren. Of misschien krijg ik niet eens een nieuwe kans en word ik geworpen in de eeuwigheid en het ontastbare.
I don't know ![]()
Dit is wel erg offtopic.
Samen gevat: " Mijn geest kan niet sterven".
Ik ben nog niet veel wijzer geworden van je betoog, wat er in staat is eigenlijk wat ik al wist. Ik ben wel benieuwd naar de rituelen en dogmatische aspecten. Kun je daar niet wat meer over vertellen?
het lijkt me goed als je de satanic bible las
en zoals op de site satanisme.nl staat:
Very few Satanists agree with everything that is stated by Dr. LaVey in his book, and that is also the way it is intended to be.
The Satanic bible is not an instruction manual for how to lead a Satanic life. A Satanist would not let anyone or anything decide for him in such matters.
The book presents Satanic thoughts from a Satanic point of view, or more specifically, from Dr LaVeys point of view.
It is meant to challenge and stimulate the readers mind to think Satanically. (A healthy exercise for anyone, no matter the religion.)
The Satanic Bible is often recognized as a good introduction for people who have raised an interest in Satanism and for that, it serves its purpose well.
Very few Satanists agree with everything that is stated by Dr. LaVey in his book, and that is also the way it is intended to be.
The Satanic bible is not an instruction manual for how to lead a Satanic life. A Satanist would not let anyone or anything decide for him in such matters.
The book presents Satanic thoughts from a Satanic point of view, or more specifically, from Dr LaVeys point of view.
It is meant to challenge and stimulate the readers mind to think Satanically. (A healthy exercise for anyone, no matter the religion.)
The Satanic Bible is often recognized as a good introduction for people who have raised an interest in Satanism and for that, it serves its purpose well.
An advise for the beginner is:
Read the Satanic Bible and then decide for yourself what parts you want to incorporate into your Satanic paradigm!
Jesaja 47
12 Roep de horden boze geesten maar op, die u al die jaren hebt aanbeden. Doe een beroep op hen om u te helpen opnieuw angst in veler harten te zaaien.
13 U hebt raadgevers genoeg; uw astrologen en sterrenkundigen, die u proberen te vertellen wat in de toekomst gebeuren gaat.
14 Maar zij zijn net zo nutteloos als gedroogd gras dat verbrand wordt. Zij kunnen zichzelf niet eens verlossen! Van hen zult u echt geen hulp krijgen. Zij zijn een kolenvuur, waaraan u zich niet kunt warmen en dat geen licht geeft om bij te zitten.
Jesaja 8
19 Dus waarom probeert u de toekomst te leren kennen door spiritisme en waarzeggerij? Luister niet naar dat geklets en gemompel. Kunnen de levenden van de doden iets over de toekomst leren? Waarom vraagt u het uw God niet?
Geef jezelf aan God..want Hij heeft het goede met je voor niet het kwade...als je jezelf weggeeft aan Satan..zal hij je vernietigen..je geeft aan hem toe..dat is wat hij wil!! Hij lacht zich waarschijnlijk nu slap..laat je niet vangen..maar laat jezelf redden door God...
Waar je mee bezig bent..is echt heel gevaarlijk...Ik hoop dat je jezelf teruggeeft aan Jezus...daar in de duisternis zul je niks vinden dat jou goed doet!!
quote:Iemand die er iets van t modern satanisme af weet.
Op vrijdag 6 juni 2003 16:57 schreef Mr.Zed het volgende:[..]
De kerk is des Duivels...
Dat is min of meer wat Lavey probeert duidelijk te maken en als je heel strikt kijkt naar wat er in de bijbel staat,
tegenover,
hoe de kerkzich presenteerd, vindt ik dat die man een punt heeft.
Omdat de kerk zichzelf al als "godlievend" presenteerd noemt Lavey zich Satanist, omdat het beestje leuke woordspeling nou eenmaal een naam moet hebben.
Verder kun je ook stellen dat deze vorm van Satanisme niet ver van het oude geloof Wicca af ligt (mits je de strekking van die stroming kent).
Ah en nog meer mensen zie ik ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door _Draven_ op 07-08-2003 23:08]
quote:welke duisternis ?
Op maandag 28 juli 2003 16:16 schreef Marlyke het volgende:
Geef jezelf aan God..want Hij heeft het goede met je voor niet het kwade...als je jezelf weggeeft aan Satan..zal hij je vernietigen..je geeft aan hem toe..dat is wat hij wil!! Hij lacht zich waarschijnlijk nu slap..laat je niet vangen..maar laat jezelf redden door God...
Waar je mee bezig bent..is echt heel gevaarlijk...Ik hoop dat je jezelf teruggeeft aan Jezus...daar in de duisternis zul je niks vinden dat jou goed doet!!
Ik geloof dat jij in het duister tast wat betreft de leer van het satanisme...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |