abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12920512
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:45 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je dat

Nou.... vertel
pi_12923895
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:11 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Nou.... vertel

Verschillende bronnen eigenlijk. Op internet kan je een pagina vinden waar een paar van LaVey's uitspraken over zichzelf onjuist bewezen worden (zoals zijn achternaam, leeftijd, herkomst en de namen van z'n ouders), verder is een collega van mij een heks en heeft hij een hele studie rondom het persoontje LaVey gevolgd...
pi_12925216
quote:
Op woensdag 3 september 2003 20:44 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Verschillende bronnen eigenlijk. Op internet kan je een pagina vinden waar een paar van LaVey's uitspraken over zichzelf onjuist bewezen worden (zoals zijn achternaam, leeftijd, herkomst en de namen van z'n ouders), verder is een collega van mij een heks en heeft hij een hele studie rondom het persoontje LaVey gevolgd...

Een heks die een studie omtrent LaVey volgde??? knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
Maar zoals je het hier brengt, ben je nog niet zo lang geleden op die "site" geweest, k zou graag de link eens willen zien hier zodat ik het zelf kan lezen.
"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
pi_12928280
quote:
Op woensdag 3 september 2003 21:36 schreef Satan.NB het volgende:

[..]

Een heks die een studie omtrent LaVey volgde??? knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
Maar zoals je het hier brengt, ben je nog niet zo lang geleden op die "site" geweest, k zou graag de link eens willen zien hier zodat ik het zelf kan lezen.

Klopt, daarom is ie ook tot de conclusie gekomen dat LaVey en het satanisme niets voor hem waren. Hij is gewoon begonnen met alles wat occult was en daar hoort LaVey ook bij.

Ik kan die site eerlijk gezegd niet meer zo snel vinden Maar op deze staan ook een paar foutieve uitspraken van LaVey (met verbetering):

http://www.churchofsatan.org/aslv.html

Volgens mij was het deze trouwens, weet niet zeker meer:

http://re-jo.home.vest.net/library/anton.htm

woensdag 3 september 2003 @ 23:27:03 #230
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12928310
ik niet
pi_12928842
quote:
Op woensdag 3 september 2003 21:36 schreef Satan.NB het volgende:
da's nogal kortzichtig, sorry. Dus iemand mag zich maar beperken tot 1 stroming? Wat jij leuk vindt, je pakt de elementen (ideeën) van een stroming die jou aanspreken.
pi_12931958
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:49 schreef The_Shining het volgende:

[..]

da's nogal kortzichtig, sorry. Dus iemand mag zich maar beperken tot 1 stroming? Wat jij leuk vindt, je pakt de elementen (ideeën) van een stroming die jou aanspreken.

Ik heb niet gezegd dat het niet mag, waar staat dat?
Ik zeg dit alleen maar omdat de meeste die zichzelf heks noemen er juist zo over denken, en hierover spreek ik uit ervaring.
Er zijn zat van die zoganaamde heksen die mij absoluut niet mogen louter om het feit dat ik een satanist ben.
pi_12932063
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:25 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Klopt, daarom is ie ook tot de conclusie gekomen dat LaVey en het satanisme niets voor hem waren. Hij is gewoon begonnen met alles wat occult was en daar hoort LaVey ook bij.

Ik kan die site eerlijk gezegd niet meer zo snel vinden Maar op deze staan ook een paar foutieve uitspraken van LaVey (met verbetering):

http://www.churchofsatan.org/aslv.html

Volgens mij was het deze trouwens, weet niet zeker meer:

http://re-jo.home.vest.net/library/anton.htm

K zal ze vanmiddag ff doorlezen
pi_12935611
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:17 schreef Satan.NB het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, waar staat dat?
ik zei ook niet dat jij dat zei. Ik concludeerde alleen uit je post:
quote:
knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
dat jij stelt dat het niet mogelijk is omdat deze opvattingen haaks tegenover elkaar staan. Lijkt alsof je wil zeggen dat die onverenigbaar zijn.
quote:
Ik zeg dit alleen maar omdat de meeste die zichzelf heks noemen er juist zo over denken, en hierover spreek ik uit ervaring.
Er zijn zat van die zoganaamde heksen die mij absoluut niet mogen louter om het feit dat ik een satanist ben.
Tussen de regels door lees ik dat jij beoordeeld of iemand zich wel of niet "een echte" heks mag noemen? En dat die zogenaamde heksen jou niet mogen, lijkt dat niet een beetje op een aanname vanuit intolerantie? Ik dacht dat satanisme juist zo'n tolerante stroming was, die zich niets aantrekt van wat anderen denken. Maar ik zou het niet weten, ben er ook geen.

Dit zou anders staan:

quote:
Ik zeg dit alleen maar omdat de meeste die zichzelf heksen noemen er juist zo over denken, en hierover spreek ik uit ervaring.
quote:
het lijkt erop alsof je suggereert dat dat (een heks die satanisme bestudeerd) niet kan, of zij is geen heks of ze heeft het niet bestudeert, zo komt het over op mij althans wat je zegt. Je stelt het (het idee dat een heks ideeën bestudeerd over LaVey) zelf ter discussie gezien je vraagtekens, vervolgens zeg je dat je het "vaag" vind.

Maar dan zal ik het wel weer verkeerd begrepen hebben
nofi, ik wil het alleen begrijpen hoor.

donderdag 4 september 2003 @ 14:07:52 #235
66682 wicked_witch
an ye harm none do what ye wil
pi_12936880
Is toch apart over satanisme heeft iedereen z'n mening klaar maar niemand respecteerd elkaars mening lijkt het wel zelfs degene die zeggen dat ze ieders keuze respecteren proberen andere te verbeteren lijkt het wel. ben zelf een heks, maar waarom iemand die informatie over satanisme wil veroordelen?? het is ieder z'n eigen keuze waar men in wil geloven of wat men wil doen. ieder persoon is respect waard ongeacht zijn of haar denkwijze
pi_12937334
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:07 schreef wicked_witch het volgende:
Is toch apart over satanisme heeft iedereen z'n mening klaar maar niemand respecteerd elkaars mening lijkt het wel zelfs degene die zeggen dat ze ieders keuze respecteren proberen andere te verbeteren lijkt het wel. ben zelf een heks, maar waarom iemand die informatie over satanisme wil veroordelen?? het is ieder z'n eigen keuze waar men in wil geloven of wat men wil doen. ieder persoon is respect waard ongeacht zijn of haar denkwijze
dat is volgens mij de bedoeling een beetje van een forum, je leert elkaars ideeen kennen en begrijpen zodat je meer respect voor elkaar kan opbrengen, dus waarom huil je dan?

Iedereen heeft hier de kans om op vooroordelen te reageren hoor.

vrijdag 5 september 2003 @ 10:43:36 #237
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_12955980
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:58 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Dat hele commerciele gedoe van satanisme.nl vindt ik dus ook 3x nix.

Ik ben er even wezen kijken...
Heb me met een aantal topics op het forum bemoeid.
Kreeg het idee dat er hele bekrompen mensjes tussen zaten, met het IQ van de gemiddelde neushoorn.
Ze waren wel creatief met selectief lezen en citeren, dat wel
Kunst zonder trein.
  vrijdag 5 september 2003 @ 11:35:44 #238
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_12956982
Ik vind dat Satanisme voor iedereen anders is en dat er maar een aantal dingen hetzelfde zijn per satanist, er zijn GEEN regels........

Blabla, behalve dan dat je wel een mooi anagram op je tafel moet hebben

Wie hebben hier een Zwarte kamer?

ANARCHISME is toch leuker

pi_13758105
Satanisme heeft werkelijk helemaal NIKS te maken met magie, kwaad, offeringen, e.d.

Satanisme gaat uit van jezelf. Waarom de naam satanism dan... ik heb geen flauw idee, maar het is voor mij het meest realistische geloof, omdat het niet uit gaat van een hoger wezen. Volgens het satanisme is iedereen gelijk.

Demon to some, angel to others
  donderdag 9 oktober 2003 @ 12:52:59 #240
65548 metalhead-v
koen is mn geile mopie
pi_13761882
satanisme is geen duivel aanbidding , je bent geen aanhanger van satan , het is dat je gelooft in jezelf , niks met magie kwaad of wat dan ook

hoe komt het dat het SATANisme heet : ik denk dat je het een beetje moet zien als :raar voorbeeld maar toch : een bank , je hebt een bank om op te zitten en je hebt een bank om geld te pinnen en rekeningen te brengen , 1 woord 2 betekenissen

donderdag 9 oktober 2003 @ 13:06:15 #241
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_13762174
quote:
Op woensdag 3 september 2003 20:44 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Op zich vind ik het niet verwonderlijk dat (als) hij zo veel mogelijk zijn echte identiteit geheim hield(, bijvoorbeeld om zijn ouders niet in verlegenheid te brengen?).
Liegen over de leeftijd... dat doen wel meer mensen, uit ijdelheid.

Maar hoe zit het met die "originele" satanic bible?
Zou je zo goed willen zijn dat even(tueel) aan die vriend van je te vragen?

Kunst zonder trein.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:21:36 #242
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_13762516
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:52 schreef metalhead-v het volgende:
satanisme is geen duivel aanbidding , je bent geen aanhanger van satan , het is dat je gelooft in jezelf , niks met magie kwaad of wat dan ook
Ja sorry hoor maar ik d8 dat satanisme dus wel met de duivel en dergelijke te maken had, maar ik heb geen geloof en geloof meer in de mens zelf, dus maakt mij dat ook satanist.
Wel raar dat je dat nooit op je CV invult heh religie: satanist.
ik zet er altijd (geen) neer anders kun je het namelijk wel shaken bij dat bedrijf.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:22:22 #243
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13762535
-edit iteejer:-

Niet zeiken

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 09-10-2003 15:13]

[KNE]-Mod
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:18:25 #244
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_13764013
wat wordt er met satan bedoeld dan?
die enge man met hoorntjes en bokkepoten?
of de baas van de boze geesten?
of dat bijbelse figuur die de mens het bewustzijn gaf?

de bijbelse satan staat symbool voor al het slechte, vooral in de mens...

ik geloof niet in een onzichtbare god of satan, of ergens onder de grond in het vagevuur
denk dat er eerst meer naar de oorsprong gekeken moet worden
dus niet alleen de bijbel

pi_13765766
topic enigszins opgeschoond; geen tussenuur-posts meer svp
  donderdag 9 oktober 2003 @ 15:24:25 #246
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13765942
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:17 schreef iteejer het volgende:
topic enigszins opgeschoond; geen tussenuur-posts meer svp
Het halve topic is een herhaling van steeds weer dezelfde dingen, mensen die denken te weten wat satanisme is en ander mensen die wat anders denken maar even zeker van hun zaak zijn. (Herkenbaar zijn steeds het 'mensenoffer' kamp en het 'humanisme' kamp.) Dus ja, na een tijdje wordt het dan meer een chips-eet topic.

Ontopic kun je volgens mij zeggen dan 'satanisme' niet echt bestaat, het is in ieder geval veel te breed aangezien verschillende groepen er ook zeer verschillende invulling aan geven.

[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')