quote:Lambik
Op donderdag 5 juni 2003 21:56 schreef asco het volgende:
En waarom ben jij jij en waarom ben jij niet ik of iemand anders? Wie heeft dat bepaald en is er een achterliggende gedachte. Miljaar, waarom ga ik ook lezen in deze rubriek, dan komen er van die immens wazige vragen in me op.
quote:Nee, het gaat me er niet om dat het zo is, maar waarom het zo is.
Op donderdag 5 juni 2003 22:08 schreef vincent20166 het volgende:
Heb je zelf voor gekozen... niet tevreden? Had je beter moeten kiezen!![]()
quote:Ja en? Dan had ik toch net zo goed jou kunnen zijn, je ouders zijn toch ook mensen, net als ik?
Op donderdag 5 juni 2003 22:12 schreef Chiwakka het volgende:
door de genenpoel van je ouders
quote:En nu in het Nederlands?
Op donderdag 5 juni 2003 22:15 schreef Misanthroopia het volgende:
Jij bent jij niet en ook niet iemand anders. Wij zijn niet. Wij denken dat wij zijn, maar bewijs het maar eens!
Iedereen is een ik, iedereen is iemand.
Dus niet ik ben ik, maar iedereen is zichzelf
je ziet bevoorbeeld gelijk aan iemand of deze veel of weinig heeft meegemaakt.
quote:Zo! Je was me net voor... ofzo...
Op donderdag 5 juni 2003 22:15 schreef Misanthroopia het volgende:
Jij bent jij niet en ook niet iemand anders. Wij zijn niet. Wij denken dat wij zijn, maar bewijs het maar eens!
quote:Tot zover, ben ik het met jou wel het meeste eens! Je vormt idd. door je manier van leven je persoonlijkheid etc.. denken wij
Op donderdag 5 juni 2003 22:18 schreef King_Knife het volgende:
jij bent jij door de keuzes die je je hele leven gemaakt hebt waardoor je persoonlijkheid is gevormd , hier bedoel ik dus bewuste keuzes maar ook de keuzes die je maakt hoe je bijvoorbeeld met dingen omgaat(die maak je dus onbewust) en uiteraard door de dingen die je meegemaakt hebt. Dit beinvloed uiteraard je karakter maar ook zeker je uiterlijk tot op zekere hoogte , zoals je uitstraling e.d.je ziet bevoorbeeld gelijk aan iemand of deze veel of weinig heeft meegemaakt.
quote:In het universum bevindt zich evenveel materie als anti-materie. Die heffen elkaar op. De 'bal' die er voor de oerknal was had immers een oneindige dichtheid. Er is dus helemaal niks. En wij ook niet. Daarom hoef je je niet af te vragen of jij jij bent en niet iemand anders want je bestaat helemaal niet.
Op donderdag 5 juni 2003 22:16 schreef E- het volgende:[..]
En nu in het Nederlands?
quote:Dat is allemaal achteraf maar dat bedoel ik niet, het gaat mij om het allereerste moment, hoe is de selectie geweest dat nou juist ik ik ben geworden. Volgens mij zit je op een andere laag te denken.
Op donderdag 5 juni 2003 22:18 schreef King_Knife het volgende:
jij bent jij door de keuzes die je je hele leven gemaakt hebt waardoor je persoonlijkheid is gevormd , hier bedoel ik dus bewuste keuzes maar ook de keuzes die je maakt hoe je bijvoorbeeld met dingen omgaat(die maak je dus onbewust) en uiteraard door de dingen die je meegemaakt hebt. Dit beinvloed uiteraard je karakter maar ook zeker je uiterlijk tot op zekere hoogte , zoals je uitstraling e.d.je ziet bevoorbeeld gelijk aan iemand of deze veel of weinig heeft meegemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |