Mixen met ouzo ken ik eik niet, maar die zullen er vast wel zijn.
Probeer het eens zou ik zeggen
of het smaakt weet ik niet want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd
succes en drink ze
Tip als je het lekker vindt en meer wilt gaan drinken: in Nederland heb je ook een alcoholische anijsdrank - ik dacht oranjebitter, maar misschien heb ik het helemaal mis - en dat zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn. Die ouzo moet misschien wel helemaal uit Griekenland komen.
quote:Klopt, het moet inderdaad uit grieknland komen. me ouders hadden het voor me meegenomen uit griekenland en omdat ik zelf ook naar griekenland ga wilde ik alvast in de stemming komen.
Op donderdag 5 juni 2003 20:37 schreef Modafinil het volgende:
Ouzo heeft een anijssmaak. Annijs vind ik als smaak voor een drankje niet te pruimen, maar dat is dus erg persoonlijk.Tip als je het lekker vindt en meer wilt gaan drinken: in Nederland heb je ook een alcoholische anijsdrank - ik dacht oranjebitter, maar misschien heb ik het helemaal mis - en dat zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn. Die ouzo moet misschien wel helemaal uit Griekenland komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Barthezz1 op 05-06-2003 20:43]
quote:Bedoel je niet Sambuca? dat heeft ook wel iets anijsischs
Op donderdag 5 juni 2003 20:37 schreef Modafinil het volgende:
Ouzo heeft een anijssmaak. Annijs vind ik als smaak voor een drankje niet te pruimen, maar dat is dus erg persoonlijk.Tip als je het lekker vindt en meer wilt gaan drinken: in Nederland heb je ook een alcoholische anijsdrank - ik dacht oranjebitter, maar misschien heb ik het helemaal mis - en dat zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn. Die ouzo moet misschien wel helemaal uit Griekenland komen.
quote:Nou proost zou ik zeggen!
Op donderdag 5 juni 2003 20:34 schreef meandthepizza het volgende:
ouze mix je met cola!
doen ze ook in Griekse Restaurants en in Griekenland zelf
quote:Ook, het lijkt een beetje op elkaar. Ik vind Sambuca persoonlijk lekkerder.
Op donderdag 5 juni 2003 20:40 schreef danos het volgende:[..]
Bedoel je niet Sambuca? dat heeft ook wel iets anijsischs
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 20:39 schreef hp22 het volgende:
Ouzo
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 20:40 schreef danos het volgende:
Bedoel je niet Sambuca? dat heeft ook wel iets anijsischs
quote:Heel veel landen rond de Middellandse Zee hebben een eigen anijslikeurtje. Frankrijk heeft Pastis, Italië Sambuca, Griekenland Ouzo en Turkije Raki.
Op donderdag 5 juni 2003 20:41 schreef Ache-T het volgende:
is t een soort PAstis ofzo? Dat smaakt toch ook naar Anijs?
Wat mij wel opvalt is dat het spul naar het oosten toe steeds sterker wordt: 35 % > 38 % > 42 % > 45 %
Das echt dus het lekkerste wat er is, ik vind het zonde om te mixen.
Gewoon puur drinken is vele malen lekkerder
quote:Proost, dank je! Jij mag het dan misschien ubersmerig vinden, ikzelf vind het ontzettend lekker
Op donderdag 5 juni 2003 20:44 schreef Rubenh het volgende:[..]
Nou proost zou ik zeggen!
ik heb het weleens geprobeerd! BAH! het ziet er ook niet uit omdat Ouzo wit uitslaat als het in contact met water komt. Je cola krijgt helemaal een raar kleurtje.
Dat Griekse restaurant waar ze dat doen moet wel een erg ordinaire vreetschuur zijn als dit mixje op de drankkaart staat!
En ik vind het niet lekker. Dus weet ook niet hoe het gemixed kan worden.
.
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 20:34 schreef meandthepizza het volgende:
ouze mix je met cola!
doen ze ook in Griekse Restaurants en in Griekenland zelf
Wel lekker drankje trouwens
quote:Precies..dat is het beste...
Op donderdag 5 juni 2003 22:26 schreef Sh4keM het volgende:
met ijs... dan wordt het geheel wit ipv doorzichtig...
[offtopic]aan jouw ondertitel te zien weet jij er meer van [/offtopic]
quote:Dat is ook anijslikeur, ziet er hetzelfde uit en is nog iets zoeter, maar dat is dan weer niet Grieks.
Op donderdag 5 juni 2003 20:40 schreef danos het volgende:Bedoel je niet Sambuca? dat heeft ook wel iets anijsisch
Je kunt Sambuca ook aansteken, krijg je een mooie blauwe vlam. Wel op tijd uitblazen, anders is alle alcohol natuurlijk weg en is bovendien het glas pokkeheet.
quote:Je kan lachen wat je wil, maar ik heb het in Griekenland op de menukaart gezien
Op donderdag 5 juni 2003 22:22 schreef Posdnous het volgende:[..]
Hoe kom je erbij? Grieken die Ouzo met Cola mixen, hahaha
Wel lekker drankje trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |