Gelukkig ben ik de aanbetaling niet kwijt, maar tegen de tijd dat ik nieuwe keuken kan bestellen (als deze niet meer uitgeleverd kan worden) dan duurt het nog eens 3 maanden voordat ie bij mij thuis staat Bahbah En het ging allemaal niet zo lekker in ons nieuwe huis..
quote:maar je kan het vast niet even ongedaan maken?
Op donderdag 5 juni 2003 16:01 schreef Peewee het volgende:
* Peewee weet waar dat aan ligt!
Ik weet wie er werkt en hoe hij met klanten, personeel en geld omgaat.
Wel goed dat je iig je geld terugkrijgt (het is toch: in ieder geval voor hetzelfde geld bij een ander keukenbedrijf wat is aangesloten bij die branchvereniging een keuken bestellen).
succes ermee! Misschien ergens een keuken bestellen waar het minder druk is en de levertijd wat korter?
quote:Ik belde 0900-horninfo om te vragen waar het leidingschema bleef (had ik al tig keer naar gevraagd ) en toen nam er iemand op die niet van Horn was, maar daar alleen zat om de telefoon aan te nemen en mensen te vertellen dat ze dus in surceance van betaling waren. Toen ik naar het filiaal ging om daar verhaal te halen, hing daar een briefje op de deur. "wegens faillisement.. blablabla (ik weet de tekst niet meer precies) Die man die de telefoon opnam zei wel dat je voor meer uitleg het CBW kon bellen. telefoonnummer heb ik wel voor je ik weet niet of ik dat hier mag plaatsen Mail me anders even.. mailadres staat in mijn profiel.
Op donderdag 5 juni 2003 16:13 schreef Dru het volgende:
Hoe ben je achter dit bericht gekomen? En staat er nog meer over te lezen? Want ik heb namelijk ook een keuken besteld bij Horn....
quote:Ik kan helaas nog niet toveren,..
Op donderdag 5 juni 2003 16:03 schreef LadyS het volgende:[..]
maar je kan het vast niet even ongedaan maken?
Dinsdag zal ik meteen rond gaan bellen voor wat de mogelijkheden zijn.
Iemand nog tips?
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!
PIEPZOOI!!!!
quote:Je maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig kan je hier niet meer over vertellen.
Op donderdag 5 juni 2003 16:01 schreef Peewee het volgende:
* Peewee weet waar dat aan ligt!
Ik weet wie er werkt en hoe hij met klanten, personeel en geld omgaat.
BTW op deze site (www.verkerk.nl) staat precies het zelfde order status systeem: bij mij werkte het niet, maar misschien heeft iemand anders meer geluk
quote:Dat vond ik dus ook Je kan het geld wat je meer hebt betaald wel terugvragen aan de curator, maar de kans is klein dat je dat dan ook krijgt
Op vrijdag 6 juni 2003 20:11 schreef Hezhi het volgende:
Juist, dit kregen wij dus ook vandaag te horen...
Wij hebben hier ook een keuken besteld en aanbetaald. Het vervelende is is dat je bij Horn 30% moet aanbetalen maar dat je via het CBW maar 25% terug kan krijgen.Kijk maar op: http://www.cbw.org/erkend/nieuws.php
quote:Owww.. dat ga ik ook proberen! Das een goed idee! Ik heb er zelf nog aan gedacht om het misschien rechtstreeks met de leverancier te regelen... maar dat ga ik dus dinsdag even met het CBW bespreken.
Echt tien keer balen.... Horn is namelijk zo ongeveer de enige leverancier die we na lang zoeken konden vinden die de keuken die wij wilden (zwart en doorlopende greeplijst) kon leveren... Nu maar hopen dat alles nog op de een of andere manier geregeld kan worden, misschien via de franchise ondernemingen van Horn die nog wel gewoon open zijn.....
quote:Ikke ook! en zodra je wat wijzer bent, laat je het mij/ons dan weten?
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!PIEPZOOI!!!!
quote:Bij mij werkte dat ook niet
Op zaterdag 7 juni 2003 00:58 schreef Hezhi het volgende:
Wat blijkt nu als je een emailtje naar Horn probeert te sturen.... dan wordt deze doorgestuurd naar verkerk.nl (Hans verkerk Keukens dus)BTW op deze site (www.verkerk.nl) staat precies het zelfde order status systeem: bij mij werkte het niet, maar misschien heeft iemand anders meer geluk
quote:(bron CBW)
Horn Keuken en Bad II BV failliet
en dan vanmorgen in het AD de volgende opmerking:
quote:wat krijgen we dan : Horn Keuken en Bad 3 BV
Rob Philippo, bestuurder van FNV Bondgenoten, meldt dat er gewerkt wordt aan een doorstart van Horn.
verder meld het kranten artikel dat er 2200 gedupeerde consumenten zijn. hmmms ff rekenen. 2200 x gemmiddelde keuken van 10.000 euro waarvan 30% aanbetaald (als het niet meer is bij sommige orders) en maar 25% wordt vergoed, levert 2200 x 500 euro op die ergens blijft ???? dus 1.100.000 die niet vergoed wordt.....
en dat op een jaaromzet van 22 miljoen euro
Ben benieuwd wie de doorstart gaat financieren. Als Horn inderdaad een onderdeel is van Hans Verkerk, dan zat dit er al aan te komen; met Hans ging het twee jaar geleden al zo slecht
Succes ermee!
quote:Inderdaad balen, ga over ongeveer 7 weken verhuizen en ik zou over 6 weken de keuken krijgen. Ik heb dus inmiddels al 6000 euro aanbetaald... Je gaat nu inderdaad wel 2 keer nadenken over alle grote aankopen die je voor je huis doet. Ben zelf bezig met een totale renovatie, dus moet ook nog een badkamer krijgen ( gelukkig niet van Horn) , parket en nog meer parket. Maar alles moet tegenwoordig vooruit betaald worden.
Op zaterdag 7 juni 2003 11:57 schreef ElisaB het volgende:
Ai, da's mooi balen zeg... Zonde van je geld en klote dat je nog langer op je keuken moet wachten. Blijft eng van die grote aankopen met een aanbetaling. Je weet nooit helemaal zeker of het wel goedkomt...
Ja en probeer dan maar eens een keuken waar je ongeveer het halve land voor afgezocht hebt binnen 6 weken te krijgen.....
quote:Nee, dat gaat 'm niet worden vrees ik... Binnen 6 weken een keuken hebben lukt wel. Dezelfde keuken terugvinden lukt wel. Maar in combinatie... nee, dat zit er niet in. En da's mooi kut!
Op zaterdag 7 juni 2003 12:22 schreef Hezhi het volgende:
Ja en probeer dan maar eens een keuken waar je ongeveer het halve land voor afgezocht hebt binnen 6 weken te krijgen.....
Dinsdag die curator bellen
quote:Ik hoop het voor je, ik zit nog wel iets verder van de leverdatum af... ik weet niet eens of de keuken al in productie is
....omdat de leverancier hem 2 weken voor de geplande leverdatum bij het centrale magazijn van Horn moet hebben geleverd.
quote:Ik hoop het ook.
Op zondag 8 juni 2003 12:04 schreef Hezhi het volgende:[..]
Ik hoop het voor je, ik zit nog wel iets verder van de leverdatum af... ik weet niet eens of de keuken al in productie is
edit: aanpassing
[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 08-06-2003 22:14]
quote:hmm aan de hand van deze informatie toch maar een gekeken welke keukenzaken allemaal ons merk keuken zou kunnen leveren. Type HEBAFORM (voor de insiders) ongeveer deze keuken hadden wij besteld (wel een hele ander opstelling)
... de Keukenkampioen. Die wilden de klanten van Horn helpen en konden een snelle levering garanderen...
Maar wat blijkt als ik bij de dealers van dit merk kijk.....
bijna 80% van de zaken die onze keuken levert is HORN of VERKERK
Denk dat deze keuken(toe)leverancier ook niet een erg lekker pinksterweekend heeft.
Mooie keuken trouwens Hezhi
quote:Dat is keurig netjes van de Keuken Kampioen!
Op zondag 8 juni 2003 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ik hoorde trouwens van mijn schoonmoeder, dat er een advertentie in de Telegraaf stond van de Keukenkampioen.
quote:Is inderdaad netjes van ze, maar nu is het afwachten of ik (en andere gedupeerden) er wel wat aan hebben. Want zolang je nog een koopovereenkomst hebt met Horn, kun je natuurlijk geen andere keuken gaan bestellen, want straks heb je er 2, das ook niet de bedoeling natuurlijk
Op zondag 8 juni 2003 23:46 schreef ElisaB het volgende:[..]
Dat is keurig netjes van de Keuken Kampioen!
quote:Ik wil niet vervelend zijn maar als die toko failliet is, ga jij die keuken niet vinden ook. En wat nog vervelender is: In het geval van een faillissement kan je ook fluiten naar je aanbetaling (voor zover van toepassing).
Op zondag 8 juni 2003 23:08 schreef LadyS het volgende:
Ik probeer ook mijn keuken te vinden, maar ik kan niet eens de fabrikant vinden De fabrikant is Hightop.Mooie keuken trouwens Hezhi
In ieder geval sterkte gewenst.
quote:Horn was dealer van dat merk keuken, nu zijn er nog wel een paar andere keukenzaken die dit merk keuken leveren, het is namelijk niet een eigen merk van Horn (dacht ik..)
Op zondag 8 juni 2003 23:52 schreef sooty het volgende:[..]
Ik wil niet vervelend zijn maar als die toko failliet is, ga jij die keuken niet vinden ook. En wat nog vervelender is: In het geval van een faillissement kan je ook fluiten naar je aanbetaling (voor zover van toepassing).
In ieder geval sterkte gewenst.
quote:het bedrijf waar ik de keuken heb gekocht is failliet. De fabrikant van de keukens niet
Op zondag 8 juni 2003 23:52 schreef sooty het volgende:[..]
Ik wil niet vervelend zijn maar als die toko failliet is, ga jij die keuken niet vinden ook. En wat nog vervelender is: In het geval van een faillissement kan je ook fluiten naar je aanbetaling (voor zover van toepassing).
In ieder geval sterkte gewenst.
quote:GMTA
Op zondag 8 juni 2003 23:58 schreef Hezhi het volgende:[..]
Horn was dealer van dat merk keuken, nu zijn er nog wel een paar andere keukenzaken die dit merk keuken leveren, het is namelijk niet een eigen merk van Horn (dacht ik..)
Daarnaast hingen er nog andere a4-tjes, misschien handige info voor mensen die ook een Horn keuken verwachten.
De Keukenconcurent (tegenover de Horn) en Hans Verkerk hebben hun teksten op de ruit geplakt, kom bij ons wij nemen de order over o.i.d. (zie voorwaarden e.d.) Ook een onbekende naam Home Retail Facilities B.V. wil de bestelde keuken overnemen. Nu blijkt naar wat speurwerk dat de mannen (www.hrf.nl) verantwoordelijk zijn voor het orderstatus systeem van Horn en Hans Verkerk. Jammer alleen dat er geen adresgegevens bij staan. Maar met Whois is dit wel opgelost. zie link: http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=hrf
Dus bij deze nog een telefoonnummer om morgen, dinsdag te bellen als je er niet uitkomt.
quote:En wat speuren in de registers van de KvK leert dat Hans Verkerk Keukens BV en Home Retail Facilities BV beide geregistreerd staan op naam van RWM Stamsnijder. Dus of je daar nou zoveel mee opschiet, dat weet ik niet... Wie een kopietje van de uittreksels wil, kan ze per mail van me ontvangen!
Op maandag 9 juni 2003 18:06 schreef Hezhi het volgende:
Vandaag toch maar eens gaan kijken of er in de etalage van Horn (Megastores Den Haag) een verklaring hangt o.i.d.. Een heel klein briefje, iets in de trend van: " we zijn failliet, groetjes "Daarnaast hingen er nog andere a4-tjes, misschien handige info voor mensen die ook een Horn keuken verwachten.
De Keukenconcurent (tegenover de Horn) en Hans Verkerk hebben hun teksten op de ruit geplakt, kom bij ons wij nemen de order over o.i.d. (zie voorwaarden e.d.) Ook een onbekende naam Home Retail Facilities B.V. wil de bestelde keuken overnemen. Nu blijkt naar wat speurwerk dat de mannen (www.hrf.nl) verantwoordelijk zijn voor het orderstatus systeem van Horn en Hans Verkerk. Jammer alleen dat er geen adresgegevens bij staan. Maar met Whois is dit wel opgelost. zie link: http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=hrf
Dus bij deze nog een telefoonnummer om morgen, dinsdag te bellen als je er niet uitkomt.
quote:Door dat Home Retail Facilities ben ik vandaag gebeld. Ook een heel verhaal over Hans Verkerk, over de aanbetaling overnemen e.d. Ik heb een afspraak voor donderdag gemaakt. Even kijken wat zij kunnen aanbieden. Tevens heb ik een afspraak gemaakt met de Keukenkampioen. Allebei donderdag. Maar eerst morgen het een en ander afbellen.
Op maandag 9 juni 2003 18:06 schreef Hezhi het volgende:
Vandaag toch maar eens gaan kijken of er in de etalage van Horn (Megastores Den Haag) een verklaring hangt o.i.d.. Een heel klein briefje, iets in de trend van: " we zijn failliet, groetjes "Daarnaast hingen er nog andere a4-tjes, misschien handige info voor mensen die ook een Horn keuken verwachten.
De Keukenconcurent (tegenover de Horn) en Hans Verkerk hebben hun teksten op de ruit geplakt, kom bij ons wij nemen de order over o.i.d. (zie voorwaarden e.d.) Ook een onbekende naam Home Retail Facilities B.V. wil de bestelde keuken overnemen. Nu blijkt naar wat speurwerk dat de mannen (www.hrf.nl) verantwoordelijk zijn voor het orderstatus systeem van Horn en Hans Verkerk. Jammer alleen dat er geen adresgegevens bij staan. Maar met Whois is dit wel opgelost. zie link: http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=hrf
Dus bij deze nog een telefoonnummer om morgen, dinsdag te bellen als je er niet uitkomt.
quote:Dank je!
Op maandag 9 juni 2003 22:18 schreef Blue-eyes het volgende:
Uitkijken bij Hans Verkerk !
Tros programma Opgelicht heeft er vorig jaar een documentaire over dit bedrijf uitgezonden. Het bleek nl. dat Hans Verkerk Keukens voor precies dezelfde producten andere prijslijsten gebruikt dan bij de meeste concurrenten.
http://www.tros.nl/opgelicht/opgepast_7a.html
quote:Dat zal wel dat Home Retail Facilities B.V.
Op maandag 9 juni 2003 23:52 schreef Hezhi het volgende:
Wij hebben inmiddels een emailtje van de keukenleverancier ontvangen dat wij morgen een telefoontje van Hans Verkerk kunnen verwachten.
De Hypotheker heeft hier niks mee te maken, maar ik vind het geweldig van ons dat ze ons zo helpen! Ze houden ons continue op de hoogte enzo!
echt geweldig!
quote:Nee het was van Hebaform...
Op dinsdag 10 juni 2003 09:29 schreef LadyS het volgende:[..]
Dat zal wel dat Home Retail Facilities B.V.
En iemand al reacties van CBW of Horn zelf? Geen van beide neemt de telefoon op
meer info van de curator:
[Dit bericht is gewijzigd door Hezhi op 10-06-2003 11:35]
quote:bron: Keukenadvies.com en dan naar hoofdstukje nieuws, en dan schrikken
Nieuwspagina keukenadvies.com
Betreft: Aanbetaling kwijt door falliet keukenbedrijf!
Datum: 6/5/2003
Mocht u problemen hebben met een keukenzaak die falliet is kunt u zich melden bij Keukenadvies. Stuur een mail met uw gegevens naar (zie site) of bel met (zie site). Vaak is het zo dat keukenzaken een aanbetaling wensen op de keukenaankoop. Mocht een keukenzaak falliet gaan bent u uw geld kwijt. De geluiden gaan dat Horn Nederland na Belgie ook falliet is, velen mensen zullen gedupeerd zijn en hun aanbetaling kwijt. Melden bij het cbw op www.cbw.org is de eerste stap, mocht u voorinformatie wensen mail ons uw verhaal en wij kunnen u precies vertellen wat u moet doen.
Keukenkampioen hebben we 4 uur gezeten. Alles berekend enzo. Uiteindelijk moesten we iets van 200 euro meer betalen. Maar deze keuken was niet precies zoals we wilden. Bepaalde kastjes hadden ze niet in bepaalde maten enzo. Verkoper was hevig beledigd dat we niet wilden tekenen, maar er even over na wilden denken.
Uiteindelijk ben ik ook heel blij dat we niet getekend hebben. Het was trouwens heel moeilijk om voor elkaar te krijgen om pas te betalen als de keuken geleverd was, want: "wij gaan toch niet failliet" Ze boden aan dat we 10 dagen voor de leverdatum (dus als je eigenlijk moet gaan betalen) in het centrale magazijn konden komen kijken om te zien dat de keuken klaar stond. Daar zei ik op dat als ze in die 10 dagen wel failliet gingen, ik nog naar mijn keuken kon fluiten. Want het magazijn gaat dan net zo goed op slot als het magazijn van Horn. Dat snapte hij niet helemaal.
Ook zei hij dat als ze op het punt stonden failliet te gaan, dat hij dan geen keukens meer zou gaan verkopen. Ik ben van mening dat je juist als het slecht gaat dat je dan veel orders moet binnen halen, omdat je anders zeker weten failliet gaat. Maar nee, ook dat zagen we verkeerd.
Hoe dan ook, we zijn blij dat we niet getekend hebben.
Verders zijn we net nog naar Grando geweest. Die had geen tijd om alles voor ons uit te rekenen, want hij had 2 afspraken staan voor vanavond, maar we hebben een afspraak gemaakt voor morgenmiddag.
Hij heeft ons wat dingen uitgelegd. Tot nu toe kwam hij het meest betrouwbaar en eerlijk over. Hij zei ook dat hij wel dacht dat we onze keuken van Horn nog konden krijgen, omdat hij dus waarschijnlijk al wel in het centrale magazijn staat.
De andere keukenboeren zeggen dat ik hem niet geleverd krijg omdat alles terggaat naar de leverancier. Dat lijkt me erg onlogisch, want het is uiteindelijk een op maat gemaakte keuken, waar ze denk ik toch niks meer aan hebben. Tevens hebben ze weer wat inkomsten als ze de keukens die al compleet in het magazijn staan toch nog uitleveren.
Dus het is nog steeds afwachten enzo en gelukkig is het allemaal niet zo verwarrend
En een details is dat Verkerk keukens geen CBW erkend bedrijf is (, maar voor zover ik heb begrepen ooit wel eigenaar van Horn keukens).
Dus hoe die aanbetalingsregeling (garantie) bij hun dan werkt, weet ik ook niet.
Dat Hans Verkerk niet CBW-erkend was, dat wist ik. Dat hebben ze ook zelf gezegd. En de reden daarvoor was dat ze vonden dat het er daar niet eerlijk aan toeging. Ik denk dus dat je daar helemaal geen aanbetalingsgarantie hebt.
Voorlopig ben ik nog voor Grando. Die kwam toch het betrouwbaarst over. ook al heb ik nog geen berekening gemaakt enzo Ik wacht zelf ook het liefst met ondertekenen van wat dan ook totdat ik zekerheid van de curator heb gekregen. Ik heb er allemaal niet zoveel vertrouwen meer in
Dus ik verwacht niet dat nu naar een keukenboer stappen je keuken eerder doet komen dan (her-)bestellen nadat er zekerheid is.
Ik blijf natuurlijk hopen dat mijn keuken gewoon word uitgeleverd
quote:Ook een hele mooi keuken...
Op donderdag 12 juni 2003 21:55 schreef LadyS het volgende:
Dit is dus onze keuken. Tenminste, de kleurstelling is zo.. De opstelling volkomen anders, maar het geeft een goede indruk
PS heb jij papieren / offertes / aanbieding van Hans Verkerk mee gekregen, waarin ook onder andere die clausule in staat?? enandere voorwaarden?
Hij zei dat Hans Verkerk zijn advocaten erop had gezet om juridisch sterk te staan. Zelfs als Horn je zou verplichten om toch de keuken af te nemen zou Hans Verkerk daarvoor opdraaien. Dat stond allemaal in die clausule.
quote:Misschien had de importeur de spullen zelf nog in opslag en stonden ze niet in het centraal magazijn. Op spullen die niet in het magazijn staan kan vlogens mij de curator geen aanspraak maken. Misschien dat de importeur Horn voorbij gaat en gewoon aan de klant(en) levert.
Op zaterdag 14 juni 2003 11:03 schreef LadyS het volgende:
Ik hoorde gisterenavond van onze buurman dat zijn baas de keuken wel uitgeleverd krijgt.
Hij zou woensdagavond door de importeur gebeld zijn. Maar ik dacht dat alleen de curator mag besluiten wat er met de spullen gebeurd?
Laatste nieuws voor zover ik het allemaal nog begrijp is dat Bruynzeel de boel over wil nemen. Maar dat het bod te laag is om de orders over te nemen. Nog steeds afwachten dus
quote:bij mij gaf ie "order uitgeleverd aan" ik heb nog geen keuken gezien
Betreft: Tip van een keukenadviesbezoeker voor Hornklanten!
Datum: 6/17/2003
Geachte heer van Boxtel, Dank voor uw reactie. Wellicht belangrijk om voor andere gedupeerden te weten: Via de volgende link: www.helemaalhorn.nl/home.htm kan de site van Horn nog bezocht worden (let op /home.htm). Door te klikken op 'Helemaal service' kan de status van de order bekeken worden. Hier kom je door te klikken op: 'Bekijk via deze site de status van uw order, klik hier', door vervolgens het referentienummer en de bijbehorende postcode in te voeren kan de status van de bestelling worden bekeken. In hoeverre deze status op dit moment nog iets van waarde heeft blijft natuurlijk de vraag. Bij mijn referentienummer en postcode stond bijvoorbeeld de volgende status: Order is volledig besteld en ingepland voor aflevering Hopende dat wellicht andere gedupeerden hier ook nog wat aan hebben. Met vriendelijke groet, Thimo Keizer
quote:Bij Hans Verkerk kan je deze zelfde keuken krijgen, alleen dan onder de naam Nolte. Voor de rest issie hetzelfde.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:47 schreef Stoppey het volgende:
heb jij enig idee bij welke keukenzaak je dit merk ook kunt krijgen?
en heb jij deze nolte gebeld of je keuken al klaar was???? kunnen we niks met die fabrikant regelen???
ik vind het trouwens echt niet normaal dat je niks hebt gehoord van horn, je moet er zelf maar achter komen!!!!!!!!!!!!!
morgen bel ik trouwe weer naar de curator tot ze helemaal gek worden!
Ik zou mijn keuken vandaag geleverd krijgen
quote:Ik wil het niet horen
Op woensdag 18 juni 2003 09:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Gelukkig is mijn Siematic keuken net geplaats
quote:bij mij gaf ie " Order wacht op technisch accoord "
Op dinsdag 17 juni 2003 11:39 schreef LadyS het volgende:
van www.keukenadvies.com
[..]
had ik al lang gegeven... , dus geen bestelling gedaan bij de producent, maar wel lekker 30% aanbetaald
quote:
Bericht 18 juni 2003De curator verwacht op 19 en eventueel 20 juni a.s. nadere gesprekken te voeren met gegadigden voor (gedeeltelijke) overname van Horn.
Onafhankelijk van de uitkomst van de overnamegesprekken zal de curator uiterlijk op 20 juni a.s. de gedupeerde consumenten berichten - onder meer via deze website - of hij de met Horn gesloten overeenkomsten na zal komen of niet. Ook zal de curator eventuele ontwikkelingen vermelden met betrekking tot de afwikkeling van de orders waarop aanbetalingen zijn gedaan of die volledig zijn betaald.
quote:hehe.. dan komt er eindelijk wat schot in de zaak Ik vroeg me al af wanneer er uitsluitsel zou komen
Op woensdag 18 juni 2003 11:44 schreef Hezhi het volgende:
Laatste nieuws van de curator:
[..]
En natuurlijk nooit aanbetalen
quote:
Betreft: Advies avonden voor Horn gedupeerde! TIP
Datum: 6/19/2003
Ook wij van keukenadvies worden overvallen met vragen van gedupeerde. Daarom hebben wij besloten 2 adviesdagen te geven. De data's zijn vrijdag 27 en zaterdag 28 Juni a.s. Deze adviesdagen krijgt u geheel gratis aangeboden. Op die dagen worden tips gegeven wat u het beste kunt doen als gedupeerde en hoe u het beste resultaat boekt. Natuurlijk heeft u veel vragen en wij gaan deze ook beantwoorden. Wenst u zich aan te melden doe dat dan via info@keukenadvies.com geef daarin uw gegevens zoals u naam telefoonnummer, vervolgens wij bellen u voor het vastleggen welke dag u het beste schikt. Verder zit er in zijn geheel geen commerciele insteek. Het enige wat wij doen is u bijstand geven. En geven u inhoudelijk uitleg wat er precies aan de hand is en welke partijen aangesproken dienen te worden.
quote:
Betreft: Curator is eruit!
Datum: 6/19/2003
Morgen zal het grote nieuws naar buiten komen wat er met de mensen en gedupeerde van Horn gaat gebeuren. Wij kregen de signalen binnen dat men een oplossing had of dat er bekent gemaakt word wie de zaken van voormalig Horn
quote:Gaat er trouwens een van jullie naar die adviesavonden? Ik denk dat ik dat even af laat hangen van de beslissing van de curator morgen.
Morgen zal het grote nieuws naar buiten komen wat er met de mensen en gedupeerde van Horn gaat gebeuren. Wij kregen de signalen binnen dat men een oplossing had of dat er bekent gemaakt word wie de zaken van voormalig Horn gaat behartigen. Later laten wij zien wie de koper en of wat de oplossing is.
Laatste gerucht wat ik gehoord heb is dat Bruynzeel de orders over zou nemen.
* LadyS wil het nou wel eens weten
quote:inderdaad duurt allemaal veel te lang zo....
Op vrijdag 20 juni 2003 13:09 schreef LadyS het volgende:
Ik zit maar te wachten op nieuws, maar ik kan er nog niks over vinden* LadyS wil het nou wel eens weten
trouwens ook nog niks gehoord van dat centrum@horizon.nl (wat is dat eigenlijk voor een club)
Ik kreeg de mededeling dat tussen 15.00 en 16.00uur er een nieuwsbericht op de website www.prdf.nl/horn zal verschijnen.
Dus nog 1 tot 2 uur wachten........
quote:bron
Bericht 20 juni 2003De curator deelt mee dat deze week intensief overleg is geweest met diverse keukenleveranciers om tot een oplossing te komen. Op dinsdag 24 juni 2003 zullen de afrondende gesprekken plaatsvinden met een aantal keukenleveranciers over een overname van de Horn-winkels en de ordeportefeuille/ het adressenbestand. In beginsel geldt dit ook voor het sanitair.
De curator verwacht dat het overleg tot resultaat leidt en dat de keukenleveranciers die bij de overname betrokken zijn, daarna op zeer korte termijn contact opnemen met de gedupeerde consumenten.
Dit zal naar het zich laat aanzien in ieder geval een oplossing bieden voor degenen die maximaal 25%-30% hebben aanbetaald.
Ook voor degenen die 100% hebben aanbetaald wordt uiteraard een oplossing gezocht. De curator verwacht dat in die gevallen een oplossing wordt gezocht die er op neer komt dat de drie partijen: fabrikant, leverancier en consument ieder een deel van de schade voor hun rekening nemen.
Hoewel een definitieve regeling niet vandaag, vrijdag 20 juni 2003, tot stand is gekomen raadt de curator alle gedupeerde consumenten aan in ieder geval voorlopig geen andere keuken te bestellen en te wachten op nader nieuws op dinsdag 24 juni 2003 op deze website.
Mocht u ondanks dit bericht dringende vragen hebben dan verzoekt de curator u vriendelijk uitsluitend telefonisch contact op te nemen via onderstaand telefoonnummer. Dit telefoonnummer is speciaal hiervoor in het leven geroepen.
HORNTELEFOON: 070 - 515 35 00
De curator verzoekt de consumenten voor actuele informatie deze website te blijven raadplegen.
Nu weten we dus uiteindelijk nog niks
quote:lekker nieuws allemaal....
Op vrijdag 20 juni 2003 16:45 schreef LadyS het volgende:
Hier kun je je inschrijven voor een mailinglist.
en er staan zowaar ook allemaal nieuwe gegevens op
ik ben benieuwd.
quote:ja, ikke ook... of zou de uitslag weer verplaatst zijn
Op maandag 23 juni 2003 13:13 schreef Hezhi het volgende:
morgen 14:00 uur op internet de uitslag van de onderhandelingen (volgens de Horn telefoon)ik ben benieuwd.
quote:Ik ook "nog" niet.
Op maandag 23 juni 2003 14:12 schreef LadyS het volgende:[..]
ja, ikke ook... of zou de uitslag weer verplaatst zijn
ik heb btw nog geen mail gekregen via cbw
Er schijnen morgenochtend nog de laatste onderhandelingen te zijn en dan komen ze eruit is mij verteld.
Groet,
Erik
Goed.. en nu dus wachten tot 2 uur
* LadyS kijkt maar weer eens op de klok
hopen op een beetje goed nieuws over 70 minuten
quote:RAAAAAHHH ikke ook
Op dinsdag 24 juni 2003 12:50 schreef Hezhi het volgende:
ik heb het echt niet meer, alles wat ik overal lees ik word echt knettergekhopen op een beetje goed nieuws over 70 minuten
nog 68 minuten
quote:voor mijn zenuwen niet
Op dinsdag 24 juni 2003 13:27 schreef Hezhi het volgende:
De uitslag is 1 uur uitgesteld, is dit goed nieuws?
Maar misschien voor de onderhandelingen wel
Wat is positief? Als ze niet worden overgenomen, kan ik een andere keuken gaan kopen in een CBW aangesloten zaak. Als ze worden overgenomen, begint voor mij de ellende pas echt! Dan moet ik weer gaan leuren met die keuken. Ik heb dat laatste Horn gesprek nog niet gehad, dus er is ook nog niets besteld..
Voor degenen die al alles betaald hebben, is het natuurlijk wel heel belengrijk of de zaak wordt overgenomen, cq. geleverd.
nog 1 uur.... ik zie het niet zo heel positief in..
* LadyS weet het allemaal niet meer
Maar we wachten maar weer af op het grote nieuws van de curator....
Die Hightop keukens komen gewoon van de Nolte fabriek hoor!
Ik weet niet waar de andere keukens die ze verkopen vanaf komen, maar dat Hightop een Nolte keuken is, is zeker. Je krijgt ook Nolte papieren bij die keuken meegeleverd.. Tevens als je de Nolte internetsite raadpleegd, zul je zien dat elke Hightop er gewoon op staat.
quote:Horn verkoopt / verkocht 2 merken die van Nolte en die van Hebaform (ik heb dus een Hebaform) zie www.hebaform.nl
Op dinsdag 24 juni 2003 14:47 schreef Erik1978 het volgende:
Nebaform?Die Hightop keukens komen gewoon van de Nolte fabriek hoor!
Ik weet niet waar de andere keukens die ze verkopen vanaf komen, maar dat Hightop een Nolte keuken is, is zeker. Je krijgt ook Nolte papieren bij die keuken meegeleverd.. Tevens als je de Nolte internetsite raadpleegd, zul je zien dat elke Hightop er gewoon op staat.
quote:ik heb maar even gebeld, en er schijnt vandaag nog een reactie te komen...........
Op dinsdag 24 juni 2003 15:14 schreef LadyS het volgende:
Ik zit hier ook al de hele tijd te wachten
Nog niks.......
( de eerste melding zal op de site zijn )
quote:Dat wordt dan F5-en.....
Op dinsdag 24 juni 2003 15:23 schreef Hezhi het volgende:[..]
ik heb maar even gebeld, en er schijnt vandaag nog een reactie te komen...........
( de eerste melding zal op de site zijn )
-edit-
Ik heb even gebeld, maar alle medewerkers zijn in gesprek en de verbinding wordt verbroken
dus dat word wederom wachten
quote:
Bericht 24 juni 2003Vanmiddag zijn de onderhandelingen over de overdracht van de Horn-winkels en de orderportefeuille definitief zonder succes beëindigd. Dit betekent dat er geen oplossing is gevonden voor de consumenten die op de een of andere manier gedupeerd zijn door het Horn-faillissement.
De curator zal geen enkele overeenkomst nakomen. Dat wil zeggen dat goederen zoals keukens en badkamers of onderdelen daarvan niet meer zullen worden geleverd. Service-opdrachten - zoals levering van nabestellingen, installatie of reparatie - zullen niet worden uitgevoerd. Het staat de consumenten vrij om nieuwe overeenkomsten aan te gaan. Het risico dat consumenten aan twee overeenkomsten gebonden raken - de curator wees daar in een bericht op - bestaat niet meer.
Consumenten kunnen voor een eventueel beroep op de aanbetalinggarantieregeling uitsluitend schriftelijk contact opnemen met de Centrale Branchevereniging Wonen in Zeist, Postbus 762 3700 AT. Bij een beroep op de aanbetalinggarantieregeling dient de consument een koopovereenkomst en een bewijs van de vooruitbetaling (in de vorm van een bank- of giroafschrift; geen PIN-bon) te overleggen.
Voor informatie kunnen consumenten contact opnemen met het CBW op werkdagen van 09.00 tot 11.00 uur, telefoonnummer 030-6973107. Ook kunnen de consumenten de website bezoeken, www.cbwerkend.nl. De curator wijst er namens de CBW op dat de aanbetalinggarantieregeling van de CBW alleen geldt tot maximaal 25% van de koopsom. Zie voor de exacte voorwaarden de CBW-erkend site., www.cbwerkend.nl. Voor service-opdrachten en beroep op een eventuele fabrieksgarantie dient de consument rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant.
In dit faillissement hoeft de consument zich niet bij de curator te melden alvorens een beroep te kunnen doen op de aanbetalinggarantieregeling van het CBW. De curator heeft het CBW geïnformeerd welke consumenten door het faillissement zijn gedupeerd.
De curator biedt consumenten de mogelijkheid de vordering op Horn schriftelijk in te dienen. Consumenten kunnen dit doen door een brief te sturen aan het kantoor van de curator ter attentie van de heer M.W.J. Bordewijk. Voor de goede orde wijst de curator er bij voorbaat op dat vergoeding van deze schade in beginsel uitgesloten is.
Consumenten die keukens hebben betaald met behulp van Primeline of een vergelijkbare kredietverlener zullen met vragen over de gevolgen van het faillissement contact op moeten nemen met de betreffende kredietverlener.
De curator verzoekt de consumenten voor actuele informatie deze website te blijven raadplegen.
Maar je kan het altijd nog proberen terug te vragen bij het CBW... maar in principe wordt het verrekend met hje nieuwe keuken..
geloof ik
quote:Wow... jij hebt echt mazzel!!!!
Op dinsdag 24 juni 2003 20:38 schreef Hezhi het volgende:
Ik krijg net al een telefoontje uit Groningen waar de leverancier Hebaform zit (een van de leveranciers van Horn) Hun gaan mijn keuken leveren minus de aanbetaling die ik heb gedaan. Krijg meteen de juiste tekeningen enz. Ik krijg morgen te horen wanneer de keuken geleverd kan worden. Wat ons betreft was 1 of 2 weken later geen probleem ivm met de aannemer die nog bezig is. Wat hem betreft ook niet kreeg ik het idee, dus even morgen afwachten dus.
quote:Nee, ik heb niet gebeld, want volgens mij is het alleen Duits en ik spreek geen woord duits
Op dinsdag 24 juni 2003 21:47 schreef Stoppey het volgende:
LadyS, heb jij Nolte niet meer gebeld? Ik ga morgen proberen te bellen, wie weet zijn ze al met mijn keuken bezig en willen ze net als Hebaform gewoon leveren???? Wat denk jij?
Oh ja, ik belde Mario (Keukenadvies) en die deed nogal geheimzinnig, "er zaten nog veel meer verhalen aan vast" en "zaterdag als je komt dan zul je met je oren zitten klapperen". Die avonden zijn in Eindhoven, ik weet niet of ik ga hoor... Eerlijk gezegd, na vandaag, vetrouw ik echt niemand meer!!!
In Eindhoven??!! Dat is mij een beetje te ver weg... Zeker omdat we dit weekend gaan verhuizen.. Hebben julli ook een mailtje gekregen van ene Yvonne van Markus?
quote:Ik weet niet wat ik hier nou weer van moet denken
Beste horngedupeerde,
Op de website van http://forum.fok.nl/ van zag ik je bericht over je hornkeuken. Ook wij zijn 100% Horngedupeerd en hebben besloten, met een aantal andere gedupeerde, de krachten te bundelen. Hiervoor is een speciale website in het leven geroepen nl. www.horngedupeerd.org. Van die website uit kunnen we alle informatie met elkaar uitwisselen. Juridisch is wellicht het een en ander nog mogelijk, en ook is ons al ter ore gekomen dat een aantal grote keukenzaken en leveranciers binnenkort met elkaar om de tafel gaan om te kijken of ze de gedupeerden op een of andere manier kunnen helpen. Wij raden je dan ook aan nog geen nieuwe keuken te kopen (als je het nog even uithoudt) of anders in de overeenkomst een ontbindende voorwaarde te laten opnemen dat ingeval gedupeerde hornkopers een keuken uitgeleverd krijgen via een andere weg dan de curator, je ongestraft van de koop af kunt zien.
Op de nieuwe website kun je je aanmelden. Wij zullen zorgen dat er een stichting wordt opgericht, zodat we bij eventuele calamiteiten niet persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me altijd even mailen.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Markus
quote:ow.. zou je mij kunnen vertellen wat het antwoord is op dat mailtje? Ben wel benieuwd.
Op woensdag 25 juni 2003 11:40 schreef Stoppey het volgende:
Nou, ik heb gisterenavond een mailtje in het engels gestuurd naar Nolte, gevraagd naar de status van mijn keuken en gevraagd of er iets te regelen valt, kijken wat hier uitkomt....Wat betreft de stichting, denk wel dat het goed is om ons als groep sterk te maken. Heb me al aangemeld, ik doe graag mee aan een gevecht met Horn, ik voel me echt zwaar bedonderd!!
En over die stichting moet ik nog even nadenken... Ze adviseren ook om nog maar geen keuken te kopen, maar eigenlijk wil ik er nu wel een beetje haast achter zetten... De helft van de keuken was er al uitgesloopt
Temeer omdat ik het idee heb dat er iedere maand wel eentje over de kop gaat
No.. jammer dan, vanavond gaanwe een nieuwe keuken bestellen bij Grando (), dan is het tenminste achter de rug allemaal... Ik heb er een beetje genoeg van
trouwens.. www.trosradar.nl doet het niet
quote:
Bericht 26 juni 2003Na de verschijning van het bericht van 24 juni 2003 is aan de curator alsnog een voorstel voor overname van Horn gedaan. Omdat pandhouder NMB-Heller met dit voorstel akkoord is gegaan en de verantwoordelijke rechter-commissaris haar goedkeuring heeft verleend, heeft de curator het aanbod op 25 juni 2003 aanvaard.
De overname ziet er als volgt uit.
De vestigingen van Horn in Heerlen, Sittard, Roermond, Venlo en Breda worden overgenomen door een onderneming die verbonden is aan Duitse keuken/badkamer inkooporganisatie. Consumenten (ook de 100% aanbetalers) die een keuken/badkamer of onderdelen bij deze vijf vestigingen hebben besteld, kunnen contact opnemen via telefoonnummer 06-53359619. De overnemer zal de consumenten zelf ook telefonisch proberen te benaderen. Dit alles geldt ook voor consumenten die via de Hornvestigingen in Heerlen, Sittard, Roermond, Venlo en Breda service-opdrachten hebben gegeven.
De overnemer van de vijf vestigingen Heerlen, Sittard, Roermond, Venlo en Breda is nog niet aangesloten bij het CBW. Toch heeft deze onderneming toegezegd dat gedupeerde consumenten die bij deze vestigingen van Horn tot 25% voor een keuken/badkamer(onderdelen) hebben aanbetaald in beginsel ook tot 25% korting kunnen krijgen. Deze kortingsregeling is dus niet via het CBW geregeld.
De overige vestigingen van Horn (niet de franchisevestigingen) worden overgenomen door een onderneming die verbonden is aan Bruynzeel Keukens B.V.. Consumenten die een keuken/badkamer of onderdelen bij deze Hornvestigingen hebben besteld, kunnen (maar zijn niet verplicht) zich te melden bij de dichtstbijzijnde eigen Bruynzeel-winkel of Bruynzeel-franchisenemer. De curator verwijst voor de adressen naar de website van Bruynzeel: www.bruynzeel-keukens.nl. Bruynzeel is aangesloten bij het CBW en past de CBW-aanbetalingsgarantieregeling toe.
De curator benadrukt dat consumenten van Horn door deze overname geen overeenkomst hebben met Bruynzeel of de overnemende partij van de vijf winkels. Het staat de consumenten vrij om met elke andere keuken en/of badkamerwinkel een overeenkomst te sluiten. Als de consument een beroep wil doen op de aanbetalinggarantieregeling van het CBW moet de consument uiteraard wel een overeenkomst aangaan met een CBW erkende keuken/badkamerwinkel. De consument moet zich dan schriftelijk melden bij de CBW, postbus 762, 3700 AT Zeist. In de brief dienen de originele koopovereenkomst én het aanbetalingbewijs in de vorm van een bank- of giroafschrift (geen pinbon) te worden bijgesloten.
De consumenten die inmiddels een overeenkomst met een andere keuken en/of badkamerwinkel zijn aangegaan, moeten zich ervan bewust zijn dat zij aan deze overeenkomsten gebonden blijven. Dat geldt zowel voor consumenten die een overeenkomst zijn aangegaan na doorverwijzing door het CBW als voor de consumenten die buiten het CBW om een nieuwe overeenkomst zijn aangegaan.
De curator benadrukt dat deze overname ook niet betekent dat consumenten die meer dan 25% voor een keuken of badkamer hebben aanbetaald, de bestelde goederen alsnog zonder bijbetaling geleverd krijgen. Bruynzeel en de overnemende partij van de winkels in Heerlen, Sittard, Roermond, Venlo en Breda hebben toegezegd voor deze gedupeerden dus ook voor de 100% aanbetalers een regeling te treffen. Over de inhoud van deze regelingen kan de curator geen uitspraken doen. De consumenten dienen dit zelf te regelen met de genoemde ondernemingen.
De consumenten die ervan op de hoogte zijn dat bestelde goederen inmiddels door de fabrikanten en leveranciers aan Horn zijn geleverd en zich afvragen of uitlevering (op korte termijn) mogelijk is, worden verwezen naar Bruynzeel of de overnemer van de winkels in Heerlen, Sittard, Roermond, Venlo of Breda.
Het call-center (tel: 070-5153500) van de curator zal tot 17:00 uur vandaag open zijn. Consumenten kunnen daarna eventueel hun overgebleven vordering op Horn bij het kantoor van de curator schriftelijk indienen. Overigens wijst de curator de consumenten er op dat betaling van de vordering praktisch uit te sluiten is.
De curator doet regelmatig verslag van de afwikkeling van het faillissement. Dit verslag is openbaar en zal in elektronische vorm worden geplaatst op deze website. De consumenten kunnen alleen op deze wijze kennis nemen van de afwikkeling.
De curator verzoekt de consumenten voor actuele informatie deze website te blijven raadplegen.
quote:nee, ik ben in Lelystad geweest.
Op maandag 30 juni 2003 22:51 schreef Stoppey het volgende:
LadyS, goede tip van Grando Keukens. Zijn we ook geweest en zeer goed geholpen en dezelfde offerte als Horn geen extra kosten!!! Zeer professioneel en kwalitatief prima!!
Ben jij ook in Delft geweest??
De volgende dag naar Mandemakers geweest om te kijken wat hun konden doen.
A) geen keuken leveren die er ook maar op lijkt
B) brutaal
C) niet luisteren
Ben hier dus bijna boos weg gegaan.
Die zelfde avond ben ik gebeld door HRF, want hun beschikken over mijn gegevens. Dat ik via Hans Verkerk mijn keuken kon regelen. Na overleg besloten om daar een afspraak te maken. Moet zeggen dat ik hier netjes behandeld ben (door 2 verkopers). En dat hun excact dezelfde keuken kunnen leveren voor de prijs die ik met Horn had afgesproken minus mijn aanbetaling. En dan sluiten ze de keuken ook aan. Ik ben dus met Hans Verkerk in zee gegaan onder de voorwaarde van betaling na aflevering en controle van goederen. Enige schade tot nu toe is dat de keuken 6 weken later komt...
In ieder geval... mijn nieuwe keuken is onderweg.. wordt in week 35 geleverd. Ik heb hem besteld bij Grando... Heb ik zeer goede ervaringen mee!!!
Hoe is het met de andere gedupeerden? Hezhi?
quote:Jaaaa! Foto!
Op vrijdag 12 september 2003 13:15 schreef LadyS het volgende:
Nou, de keuken staat hier nu eindelijk
Ik zal straks een fotootje maken!Hoe is het met de andere gedupeerden? Hezhi?
Na zoveel leed en ellende eindelijk een vrolijke noot. Gelukkig is alles goed terecht gekomen voor je en hopelijk wordt het voor de overige gedupeerden ook nog wat beter.
quote:Het is natuurlijk nog niet helemaal af, maar de keuken zit erin.. alleen nog even opruimen en afwerken hier en daar. We zijn dus al begonnen met tegelen, morgen voegen en er moet nog wat pleisterwerk worden gedaan.. Als het he-le-maal af is, zal ik nog een foto neerzetten.
Op vrijdag 12 september 2003 17:34 schreef ToBe het volgende:[..]
Jaaaa! Foto!
Na zoveel leed en ellende eindelijk een vrolijke noot. Gelukkig is alles goed terecht gekomen voor je en hopelijk wordt het voor de overige gedupeerden ook nog wat beter.
quote:!
Op vrijdag 12 september 2003 20:50 schreef LadyS het volgende:[..]
Het is natuurlijk nog niet helemaal af, maar de keuken zit erin.. alleen nog even opruimen en afwerken hier en daar. We zijn dus al begonnen met tegelen, morgen voegen en er moet nog wat pleisterwerk worden gedaan.. Als het he-le-maal af is, zal ik nog een foto neerzetten.
quote:Issie goedgekeurd?
Op zaterdag 13 september 2003 08:21 schreef ToBe het volgende:[..]
!
Hoe is het nou met de anderen? Ben zo nieuwsgierig
quote:Wij zitten nog vol spanning te wachten op onze keuken, hij zal in week 41 komen en in week 42 gemonteerd worden. Als de keuken staat zal ik ook een foto plaatsen, dat zal wel eind week 42 zijn want ze hebben 4 dagen nodig om te plaatsen begreep ik. Maar ondertussen hebben we wel alle andere werkzaamheden al af in het huis, het is geschilderd, het parket ligt er al en de instalateur zal komende week al het electrawerk afmaken en de verlichting monteren.
Op zaterdag 13 september 2003 09:51 schreef LadyS het volgende:[..]
Issie goedgekeurd?
Hoe is het nou met de anderen? Ben zo nieuwsgierig
Maar jouw keuken zit er in ieder geval in, gefeliciteerd. (is de prijs nog binnen de perken gebleven??) In ieder geval heel veel plezier met je keuken.
quote:4 dagen??!! Bij ons was het in 1 dag gedaan.. (er waren wel 2 dagen voor uitgetrokken) Maar het ligt er natuurlijk aan hoe groot je keuken is enzo...
Op zondag 14 september 2003 15:17 schreef Hezhi het volgende:[..]
Wij zitten nog vol spanning te wachten op onze keuken, hij zal in week 41 komen en in week 42 gemonteerd worden. Als de keuken staat zal ik ook een foto plaatsen, dat zal wel eind week 42 zijn want ze hebben 4 dagen nodig om te plaatsen begreep ik. Maar ondertussen hebben we wel alle andere werkzaamheden al af in het huis, het is geschilderd, het parket ligt er al en de instalateur zal komende week al het electrawerk afmaken en de verlichting monteren.
Maar jouw keuken zit er in ieder geval in, gefeliciteerd. (is de prijs nog binnen de perken gebleven??) In ieder geval heel veel plezier met je keuken.
De prijs is binnen de perken gebleven.. We waren geloof ik maar 100 of 200 euro duurder uit dan bij Horn, dus dat is niet zo veel
Is dat bij jullie ook goed gekomen?
quote:Uiteindelijk bleek dat het maar goed was ook dat Horn onze keuken niet heeft geleverd. Dan hadden we een ander blad gehad (graniet ipv composiet), dat uit 3 delen bestond ipv uit 2 zoals afgesproken... En ook nog eens met een ronde randafwerking ipv een rechte! Verder waren dan de kastjes aan de woonkamerkant lager geweest dan die aan de keukenkant (kookeiland).. Had er natuurlijk niet uitgezien...
Op maandag 15 september 2003 09:31 schreef LadyS het volgende:[..]
De prijs is binnen de perken gebleven.. We waren geloof ik maar 100 of 200 euro duurder uit dan bij Horn, dus dat is niet zo veel
Is dat bij jullie ook goed gekomen?
Maar ja, het herstellen van die fouten kostte wel weer geld ! Uiteindelijk zijn we door die fout van Horn 1750 euro duurder uit. Verder wilden we zelf de bovenkastjes wat hoger hebben, wat nog eens 400 euro extra kost..
En nu maar hopen dat de keuken er over 5 weken inderdaad staat!!
voor de verbouwing stond er nog een oude keuken andere kant van het huis: (op de foto helemaal links achterin)
Nu komt (hoop ik) er een half open schiereiland keuken in de hoek waar die altrax steiger staat:
Alles is klaar voor de keuken al enkele maanden:
Dan toch maar eerst het parket:
dus we zitten braaf te wachten eigenlijk al vanaf maart
Voor de mensen die hem dan nog niet gehad hebben, hierbij de strekking:
quote:
Geachte heer, mevrouw,Hierbij bericht ik u, met excuses voor de verlate reactie, dat ik uw vordering ad ¤xxxx.xx heb genoteerd op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren.
Vooralsnog is het onwaarschijnlijk dat er enige uitkering aan (concurrente) crediteuren zal plaatsvinden.
Op de website www.prdf.nl\horn kunt u de voortgang in het faillissement volgen via de openbare verslagen die de curator periodiek (in beginsel eens in de zes maanden) plubliceert op deze site. Tevens kunt u de openbare verslagen bij de rechtbank te Den Haag opvragen.
Tot slot verzoek ik u vriendelijke om in uw correspondentie altijd ons referentienummer te vermelden.
Hoogachtend,
xxxxx
Oe, over 2 weken al! das lekker! nou ja.. "al"
Wel fotoos laten zien he!!!
De woonkamer zal tot nu toe dus nog even een weekendje vol staan met kastjes en dozen. Maandag gaan ze iig beginnen met monteren (dan zonder blad )
Maar vandaag hebben ze al een deel van de keuken in elkaar gezet. We hadden met Hebaform (de maker van onze keuken) afgesproken dat zij hem zouden monteren.. Staan er dus vanochtend 2 mensen van Hebaform, maar ook 1 man van Verkerk voor de deur..
Ziet er al gaaf uit, lekker ruim.. En nu maar wachten op het blad
Zo komt de keuken er dus ongeveer uit te zien (ff snel wat in elkaar geflanst in Paint)
Ter plaatse van de stippellijn zou nu dus een naad komen, die wij niet willen en die ook niet afgesproken was! maar Hans Verkerk gaat het allemaal netjes en op een prettige manier oplossen
[Dit bericht is gewijzigd door Hezhi op 13-10-2003 23:34]
quote:Aha, nee, dat is niet handig.
Op maandag 13 oktober 2003 23:09 schreef Hezhi het volgende:
Bij Erbi hebben ze echter de tekening verkeerd gelezen (een stippellijntjes tussen kastjes hebben zij aangezien als bladnaad) waardoor het blad in 3 delen is gekomen... (ik had het in mijn vorige post dus verkeerd gezegd)..
Mooie opstelling
of woon je er nog niet? dat meende ik te zien op de fotoos van een tijdje terug:@
quote:We wonen er nog niet... Moet nog aardig wat geschilderd worden (in ieder geval de trap i.v.m. tapijt).. En volgende week wordt het parket nog een keertje geschuurd en in de was gezet.. Dan nog tapijt laten komen en dan kunnen we in principe eindelijk verhuizen!!!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:35 schreef LadyS het volgende:
of woon je er nog niet? dat meende ik te zien op de fotoos van een tijdje terug:@
Tja, en dat we dan een tijdje zonder blad zitten, is op zich niet zo'n hele grote ramp. Wel onwijs balen natuurlijk, maar de oven, magnetron en vaatwasser kunnen wel gewoon aangesloten worden, dus dan wordt het een paar weken ovenschotels e.d. eten
quote:ovenheerlijk kan ik je echt aanraden....
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:48 schreef Hezhi het volgende:[..]
een paar weken ovenschotels e.d. eten
wij zitten hier nog te wachten op een luifeltje voor boven de schouw en een nieuw kast voor de koelkast, want die is beschadigd geleverd... kan ook nog wel een tijdje duren natuurlijk
Maar wij hebben tenminste een blad
Kan je dat blad niet tijdelijk gebruiken? dat ze dat dan omwisselen.. Dat doen ze hier ook met die kast voor de koelkast
quote:Nee dat kan niet want niet omdat:
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:26 schreef LadyS het volgende:
Kan je dat blad niet tijdelijk gebruiken? dat ze dat dan omwisselen.. Dat doen ze hier ook met die kast voor de koelkast
Straks ga ik eens kijken hoe ver ze zijn, wel even weer een uurtje heen en een uurtje terug, maar ben toch wel erg nieuwsgierig!
morgen is de keuken dan waarschijnlijk klaar (en dan moeten we wachten op het blad voordat de achterwanden, spoelbak, kookplaat en verlichting gemonteerd kunnen worden).
Duurde wat langer maar ik kan toch pas in december verhuizen dus ik bij bijna blij dat de keuken staat zonder dat het mij extra kost.
gvd... kan wel janken
het blad zou vandaag komen dus
dus niet inderdaad het magazijn zit op slot het transportbedrijf kan niet leveren
Hans Verkerk kan niks vertellen behalve dat ze morgen een pers bericht hebben....
Maar goed, wij hebben dan onmetelijk veel geluk gehad. Een paar weken (herstel) weken nadat onze keuken geplaatst was waren ze failliet.
We zaten toen met een hoogzwangere mama basset en midden in een totale woonkamerrenovatie (ah ik zie de foto's Hezhi, bijna net zo als bij jullie eigenlijk ), waarbij werkelijk alles, maar dan ook alles veranderd is. (woonkamer uitgebouwd, gang verkort en verbreed, nieuwe trap, keukenlocatie van achter naar voor, nieuw plafond, alles gestucked)
Ik denk dat ik dan rijp voor het graf was geweest!
Maar ik denk dat jouw blad wel zal komen toch? Als dat blad vandaag zou komen en jij hebt hem al betaald is het voor zover ik weet wettelijk jouw eigendom als dat blad fisiek al bij verkerk of de keukenplaatser ligt.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 20-11-2003 13:59]
En het blad is deels betaald. Ik heb na een paar telefoontjes bij de verkeerde levering Hans Verkerk wel zover kunnen krijgen dat ik geld achter kon houden. Ik heb hier nog 4200 euro liggen voor montage en blad.
Alleen maar omdat het blad 4 weken geleden verkeerd is geleverd zit ik nu weer met de gebakken peren.
Ik zit erover te denken om het blad zelf op te gaan halen. Zoek alleen nog meer info. Ik weet het niet meer ben het allemaal zo beu....
quote:Het is ook echt ongeloofelijk dat je als consument gewoon in de steek gelaten wordt. Je loopt echt tegen een muur op dan. Met alle regelgeilheid van de regering, waarbij men voor de meest dwaze dingen regeltjes heeft, nemen ze niet de moeite om dit soort praktijken onder de loep te nemen.
Op donderdag 20 november 2003 14:09 schreef Hezhi het volgende:
nee helaas het blad komt niet....En het blad is deels betaald. Ik heb na een paar telefoontjes bij de verkeerde levering Hans Verkerk wel zover kunnen krijgen dat ik geld achter kon houden. Ik heb hier nog 4200 euro liggen voor montage en blad.
Alleen maar omdat het blad 4 weken geleden verkeerd is geleverd zit ik nu weer met de gebakken peren.
Ik zit erover te denken om het blad zelf op te gaan halen. Zoek alleen nog meer info. Ik weet het niet meer ben het allemaal zo beu....
Moet je opletten, gaan ze straks wel geld eisen voor de rest van de betaling, maar willen ze geen blad afleveren.
Maar goed, laten we positief zijn:
Weet je waar dat blad staat, kunnen we een bulldozertje "lenen" en het blad met Fok op gaan halen!
Ik kan me goed voorstellen dat je er doodmoe van wordt, maar als je nog 4200 euro niet betaald hebt: Het lijkt mij dat je daar een aardig aanrechtblad voor kunt laten maken.
Wat betreft de bulldozer. Laat ik nog wel ff horen. Eerst morgen afwachten wat ze in het nieuws brengen.
quote:Nee, maar als het nieuwe blad niet geplaatst is is ook de montage niet af, dus dat is wellicht weer jouw stok hoop ik.
Op donderdag 20 november 2003 14:47 schreef Hezhi het volgende:
tja maar, de montage is nog niet betaald á 1800 euro. (ook omdat de montage natuurlijk nog niet af is)
En het is wel een duur blad wat we besteld hadden, denk niet dat we ,als HV de montage opeist, voor de 2400 euro het zelfde blad kunnen bestellen.Wat betreft de bulldozer. Laat ik nog wel ff horen. Eerst morgen afwachten wat ze in het nieuws brengen.
Succes ieder geval en ook alle andere gedupeerden.
quote:van de site van Hans Verkerk
PersberichtOp 19 november jl. heeft de rechtbank in Den Haag voorlopige surséance van betaling verleend
aan Hans Verkerk Keukens B.V. en aan Home Retail Facilities B.V., beide gevestigd te Alphen aan den Rijn.Inmiddels heeft de bewindvoerder tezamen met de directie en aandeelhouders
van beide vennootschappen geconcludeerd dat faillissement onvermijdelijk is.Op 20 november is daarom omzetting in faillissement gevraagd.
Op deze dag zullen tevens besprekingen plaatsvinden met partijen die in een doorstart
geïnteresseerd zijn. Daarbij zal in het bijzonder de aandacht zijn gericht op de positie
van consumenten die aanbetalingen op de nog niet geleverde keukens hebben gedaan
en het behoud van zoveel mogelijk werkgelegenheid.
ja tuurlijk denk je dan
Dan ben je druk aan het bellen met alle partijen naar aanleiding van het nieuws op de radio en teletext. En iedereen wist het al. Ik ben gewoon super boos.
quote:het zijn boeve bij hans verkerk ik heb 2 jaar in het zelfde pand gewerkt, de firma waar ik bij werkte dee alle beveiliging voor HK ik heb wat leed gezien...
Op donderdag 20 november 2003 15:59 schreef Hezhi het volgende:
als klant moet je het zelf maar horen via het nieuws. Dit terwijl de monteur (niet van Hans Verkerk zelf), de leverancier en het transportbedrijf het allemaal al wisten.Dan ben je druk aan het bellen met alle partijen naar aanleiding van het nieuws op de radio en teletext. En iedereen wist het al. Ik ben gewoon super boos.
HEZHI ik kan je misschien wel helpen als je wilt ik ken een zeer goede keuken bouwer (1 mans zaakje) die je vast wel uit de shit kan helpen.. mail me anders maar eens weet niet of je in de buurt woont of dat je het algeregeld heb.
email= joandutch@hotmail.com ander weel suc6
Dit riekt bijna naar onder-1-hoedje-spelen van het bedrijf in Den Bosch en PrimeLine. Primeline heeft destijds wellicht helemaal niet aan Horn betaald en ze delen die 20% extra met Den Bosch?? Of word ik parinoide?
Mijn vraag is eigenlijk: Klopt het wel dat ik het risico draag, als een geldgever als Primeline mij iets voorschiet, of is dat eigenlijk het bedrijfsrisico van Primeline?????
Please help me!!!!!
Ruben
quote:Ik ben Primeline ook al eerder tegengekomen bij keukenadvies.com
Op donderdag 27 november 2003 21:24 schreef rubens het volgende:
ik heb via primeline bij Horn Breda gekocht (uitgestelde betaling).
Nu heb ik in Den Bosch een andere badkamer mogen uitzoeken, de aanbetaling nemen ze over. Alles goed dus. Maar nu komt het: Primeline zegt nu destijds direct aan Horn te hebben betaald. Horn failliet; Primeline wil dat geld weer van mij terughebben: moet ik dus twee badkamers betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu heeft het tweede bedrijf uit Den Bosch medelijden met mij en geeft me 80% korting op de keuken. Ik moet we 20% aan hen betalen en de volle mep nog eens aan PrimeLine in 2004. Dat betekent dat ik toch nog 20% meer moet betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dit riekt bijna naar onder-1-hoedje-spelen van het bedrijf in Den Bosch en PrimeLine. Primeline heeft destijds wellicht helemaal niet aan Horn betaald en ze delen die 20% extra met Den Bosch?? Of word ik parinoide?
Mijn vraag is eigenlijk: Klopt het wel dat ik het risico draag, als een geldgever als Primeline mij iets voorschiet, of is dat eigenlijk het bedrijfsrisico van Primeline?????
Please help me!!!!!
Ruben
Uit hun uitleg begrijp ik dat je een financiele transactie bent aangegaan met primeline en dat zij dus nog steeds aanspraak kunnen maken op het feit dat zij jouw aandeel hebben voorgeschoten.
Primeline levert geen keukens maar geeft slechts (tegen betaling van rente) de mogelijkheid toto uitgestelde betaling. Daar zit je helaas aan vast.
Het enige dat je wel kunt doen is primeline laten bewijzen dat ze ook werkelijk het volledige bedrag aan Horn hebben betaald!
Indien dit namenlijk niet het geval is hoef jij dit in mijn ogen ook niet te doen toch?
Suc6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |